Uskoisin että lähes kaikki lihavuuden itselleen ongelmaksi tiedostavista suomalaisista kyllä ymmärtää CICO:n peruskäsitteen. Aika tampio saa olla jos ei ymmärrä että vaikkapa leipä vaikuttaa kehoon tuotuun energiaan. Vähän veikkaan että tuossakin sinun kuulemassasi heitossa henkilö kyllä tietää aivan hyvin että kokonaissaantiin laskettavaa energiaa siitä leivästäkin tulee, mutta perustelee itselleen valheellisesti sen koska haluaa sen leivän syödä. Jos kysyisit henkilöltä että tuleeko leivästä kaloreita kehoon, todennäköisesti vastaisi kyllä. Sitten joltain kyllä löytyy näitä kummallisia oman leivänsyönnin oikeutuksia että eihän leipä lihota, vaikka aivan varmasti tietää että jos vetää aivan helvetisti leipää niin takuulla lihoo.Eihän sitä minään muuna olekkaan hoettu kuin yksinkertaistuksena. CICO ja makrot on lankakerän pää mistä pitää saada kiinni, jos haluaa itse omaa dieettiänsä rakentaa ja kontrolloida. Jos noita ei tajua mahdollisuus onnistua oman dieetin rakentamisessa, noudattamisessa ja loppujen lopuksi loppuelämän kestävä elintapamuutos lähestyy nollaa. Toki voi jättää itse asiat tajuamatta ja menee jonkun muun ohjeita sokeasti noudattaen.
Se mikä mua huolestuttaa on, että kovin moni tuttu ei edes tota äärimmäistä yksinkertaistusta tajua. "eihän leivällä liho", kun se on ruokaa heitto minkä on kuullut. Jostain on lähdettävä liikkeelle ja CICO+makrot on hyvä pää lankakerässä mistä ottaa kiinni.
Viimeksi muokattu: