Lidl:n ruuat

Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 156
Ei kai ne nyt sen turhempia kuin muutkaan leivänpäällisiksi sopivat? Pakkohan niitä ei ole lapata suoraan paketista suuhun, vaikka mieli tekeekin.
En itse miellä näitä leivänpäällisiksi, menee semmoisenaan tai esim suolakeksin päällä ja vaikkapa juuston kaverina napostellen. Pakkauskokokin niin aneeminen että ei isoa leipää saa peitettyä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 023
En itse miellä näitä leivänpäällisiksi, menee semmoisenaan tai esim suolakeksin päällä ja vaikkapa juuston kaverina napostellen. Pakkauskokokin niin aneeminen että ei isoa leipää saa peitettyä. :)
Taitaa olla juurikin tapas-tarkoitukseen napsittavaksi eikä leivän päälle.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 682
En itse miellä näitä leivänpäällisiksi, menee semmoisenaan tai esim suolakeksin päällä ja vaikkapa juuston kaverina napostellen. Pakkauskokokin niin aneeminen että ei isoa leipää saa peitettyä. :)
Ostelen niitä chorizoja kyllä useinkin ihan leivänpäällistarkoituksissa. Vaikka pakkauskoko on painon suhteen aika pieni niin viipaleet ovat sen verran ohuita, että siitä kyllä riittää useammankin aamun leiville. Samoin näitä tulee poistettua aina useampi pakkaus samaan käyttötarkoitukseen kun ovat tyrkyllä kuten nyt: Sol & Mar Ilmakuivattu serranokinkku XXL - Lidl Suomi


Taitaa olla juurikin tapas-tarkoitukseen napsittavaksi eikä leivän päälle.
Ihan oikeasti nyt... Myös italialaiset tekevät leipää ja laittavat lihoja leipänsä päälle. Ei niille mitään yhtä ainoaa sallittua käyttötarkoitusta ole. :D
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 156
Ihan oikeasti nyt... Myös italialaiset tekevät leipää ja laittavat lihoja leipänsä päälle. Ei niille mitään yhtä ainoaa sallittua käyttötarkoitusta ole. :D
Onko joku sanonut, että italialset eivät leipää tekisi? Minä toin esille pakettien pienuuden, leivänpäälliset ovat yleensä 150g ylöspäin ja toisaalta, nämä oli niin hyviä, että menisi ehkä vähän ’hukkaan’ jos vähänkään paksumpi leipä ja sen faktan, että pidän näistä tämmöisenä pikkuolaisena sormiruokana. Voihan näitä laittaa vaikka puuron päälle halutessaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 023
Ihan oikeasti nyt... Myös italialaiset tekevät leipää ja laittavat lihoja leipänsä päälle. Ei niille mitään yhtä ainoaa sallittua käyttötarkoitusta ole. :D
No enkai mä nyt niin väittänytkään, vaan että noi pienet paketit on yleensä alunperin tarkoitettu tapaksiksi ja niitä ostetaan useampaa sorttia ja napostellaan alkupalaksi. Suomessa vähän tuntemattomampi konsepti, mutta muualla hyivinkin tuttu.
Ja totta helvetissä voit laittaa leivän päällekkin, mutta ei tommoinen naposteluannos ole oikein siihen suunniteltu.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 682
Onko joku sanonut, että italialset eivät leipää tekisi? Minä toin esille pakettien pienuuden, leivänpäälliset ovat yleensä 150g ylöspäin ja toisaalta, nämä oli niin hyviä, että menisi ehkä vähän ’hukkaan’ jos vähänkään paksumpi leipä ja sen faktan, että pidän näistä tämmöisenä pikkuolaisena sormiruokana. Voihan näitä laittaa vaikka puuron päälle halutessaan.
Enhän mä sua tossa edes lainannut? Mutta joo, suomalaiset leivänpäälliset ovat yleensä 150g ylöspäin, koska Suomessa ollaan totuttu siihen, että leivänpäällispaketin pitää riittää viikon tai puolen kauppaväli ja se leivänpäällinen on muutenkin yleensä jotain vähän mauttomampaa lauantaimakkaraa, keittokinkkua tai rasvametukkaa. Välimerelle päin mentäessä leivänpäälliset ovat paremmin maustettuja, joten viipaleet ovat ohuempia eikä niitä tarvitse lähmiä niin paljon makua saadakseen. Ja kauppakulttuuri on viikottaisen sijaan lähempänä päivittäistä, joten pakkauskootkin ovat yleensä sen mukaiset.

No enkai mä nyt niin väittänytkään, vaan että noi pienet paketit on yleensä alunperin tarkoitettu tapaksiksi ja niitä ostetaan useampaa sorttia ja napostellaan alkupalaksi. Suomessa vähän tuntemattomampi konsepti, mutta muualla hyivinkin tuttu.
Ja totta helvetissä voit laittaa leivän päällekkin, mutta ei tommoinen naposteluannos ole oikein siihen suunniteltu.
Tapaksien ja antipastien kanssa tulee usein leipää ja/tai perunaa etenkin, jos ovat leikkelelautasten tyylisiä. Ylipäätään sitä leipää tarjoillaan etenkin Italiassa käytännössä aina, mutta Suomessa tätä ei aina tajuta edes ravintoloissa ja sitten saadaan järsiä niitä leikkeleitä, juustoja ja cocktailkurkkuja pelkiltään. Espanjalaiset suosivat leipää enemmän tapasperunoita (batatas bravas) siinä missä antipaston kanssa tuodaan usein ciabattaa tmv leipää. Monesti se leipäkori tulee jo ennen kuin mitään on edes tilattu, mutta se leipä on yleensä tarkoitettu syötäväksi muiden alkupalojen kanssa eikä pelkilteen ennen kuin edes alkupalat tai keitto on ehtinyt tulla (suomityyli). Ei sen pitäisi niin ihmeellistä olla, että noita italialaisia lihoja syödään etenkin leivän, oliiviöljyn ja oliivien kanssa esim. tämän kuvan tyyliin eikä vedellä ainoastaan pelkiltään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 881
Viestejä
4 354 459
Jäsenet
72 512
Uusin jäsen
AlvarL

Hinta.fi

Ylös Bottom