Lidl:n ruuat

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
Itse joskus jopa korvaan maidon vedellä jos ei satu maitoa olemaan kaapissa. Voita lisään jos kaapissa ja muistan. Mielestäni helppous/hinta/laatu tässä tuotteessa loistava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Tuohan myös jäykkenee aika paljon kun ollut jääkaapissa kattilassa/astiassa ja syö toisen/kolmannen kerran ja mikrossa lämmittelee. Ainakin seuraavaan päivään säilyy kevyesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
446
Ei kyllä ole tullut vastaan pussimuuseissa Lidlin muusin voittanutta. Yksi syy minkä takia edes joskus tulee käytyä Lidlissä.

Meillä tehty niin, että kiehautetaan vesi vedenkeittimellä, vesi kippoon, loraus maitoa ja nokare voita sekaan, myllystä suolaa ja yleensä tulee laitettua pieni ripaus pippuria. Sitten muusia sekaan pussista valutellen ja sekoitellen. Valmista syötäväksi heti, eikä lämpökään suuta polttava kun kylmä maito hieman viilentää. Mausteet voi toki lisäillä vaikka vasta muusijauheen jälkeenkin, itse heitän yleensä jo nesteen joukkoon.

On helppo jopa tämmöselle laiskalle kokille ja onnistuu aina.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
530
kerrataanpas vielä;
kiehauta 5dl vettä. ota kattila levyltä. lisää suolaa ja nokare voita.
lisää 2-3dl täysmaitoa (punaista). sekoita muussijauhe nesteeseen suht nopeasti 10sec
ja laita kansi kiinni. anna tekeytyä 1-2min ja sekoita kunnolla muussi silkkisen pehmeäksi.
nauti.
:smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 144
vs

Ehkä roskikseen heittämällä?
Mikä näistä tekee sen roskiksen ja syömisen eron?
10% perunaa ilmeisesti, mikä lienee korvattu suurimmaksi osasta maitojauheella.

Disclaimerina, en ole syönyt muussieinestä sitten armeijan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Mikä näistä tekee sen roskiksen ja syömisen eron?
10% perunaa ilmeisesti, mikä lienee korvattu suurimmaksi osasta maitojauheella.

Disclaimerina, en ole syönyt muussieinestä sitten armeijan.
Tässäpä se tärkein. Armeijassa oli juuri näitä Mummon Muuseja ja Felixejä ja on jotain aivan karmeeta ja mä en koskenu 15 vuoteen pussimuuseihin kunnes päätin kokeilla Lidliä ja se on ihan eri planeetalta ku intin napalmi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 144
No.. kummastako noista itse tekisit muussit?

Jos kotona, niin ensiksi varmaan molemmista, jonka jälkeen tietäisin missä on ero maussa, oli extra kermaa voita tai ei. Toisessa on maito(jauhe) ja suola valmiina, toisessa ei.

Jos olisin eräilemässä, niin todennäköisesti näistä menisin Felixillä.

Jos minulla olisi suolaa ja maitoa, niin varmasti Lidlillä.

Olikin arka aihe :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Jos kotona, niin ensiksi varmaan molemmista, jonka jälkeen tietäisin missä on ero maussa, oli extra kermaa voita tai ei. Toisessa on maito(jauhe) ja suola valmiina, toisessa ei.

Jos olisin eräilemässä, niin todennäköisesti näistä menisin Felixillä.

Jos minulla olisi suolaa ja maitoa, niin varmasti Lidlillä.

Olikin arka aihe :)
Tai sitten niinkuin minä intissä. Meillä saatto olla "muusia" kolmekin kertaa päivässä kun oltiin metässä. Mä oon mielummin nälissäni kun kosken siihen paskaan. Näkkileivälläkin pärjää yllättävän hyvin.
Koko puolen vuoden palveluksen aikana en syöny sitä kertaakaa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 504
Tai sitten niinkuin minä intissä. Meillä saatto olla "muusia" kolmekin kertaa päivässä kun oltiin metässä. Mä oon mielummin nälissäni kun kosken siihen paskaan. Näkkileivälläkin pärjää yllättävän hyvin.
Koko puolen vuoden palveluksen aikana en syöny sitä kertaakaa.
Maustamalla oisit saanut siitäkin ihan syömäkelpoista. Eihän se mitään eeppisintä ihmisravintoa ole, mutta kun kaatoi kunnolla sekaan suolaa, pippuria ja tabascoa, niin aika sama se lopulta niissä olosuhteissa oli mitä sahanpurua se pohjimmiltaan oli, kunhan oli edes lämmintä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 144
Maustamalla oisit saanut siitäkin ihan syömäkelpoista. Eihän se mitään eeppisintä ihmisravintoa ole, mutta kun kaatoi kunnolla sekaan suolaa, pippuria ja tabascoa, niin aika sama se lopulta niissä olosuhteissa oli mitä sahanpurua se pohjimmiltaan oli, kunhan oli edes lämmintä.
Tämä minun ihmettelyni on kyllä osa tätä.

Eikai se auta, kuin ostaa paketti Lidliä ja tuota Felixiä. Arpoa sitten sen mukaan ne lisäaineet muusin sekaan.

Laittaako toiseen kermaa ja toisen vetää pelkällä vedellä ja sitten vastaavasti toisinpäin.

Tämä on kyllä ihan oikeasti kiinnostava juttu, kun on tottunut tekemään sen muusin oikeista perunoista kera maidon ja voin. Voiko nuo olla oikeasti hyviä, oli se sitten kumpi tahansa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 614
Lähtökohtaisesti kantsii ostaa sellainen pönikkä natriumglutamaattia jostain kinkkikaupasta tms, sillä saa mauttomista ruoista ihan hyviä jos niissä on sitä makupohjaa ja ei meinaa muuten onnistua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Aromattia, valkosipulijauhetta, chilijauhetta, joskus jauhettua pippuria yms laitan melkein joka ruokaan. Niillä saa kaiken ihan makuiseksi ja vaikka sitä worchesteriä sitten vielä jos kyseiseen sopii.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Tässäpä se tärkein. Armeijassa oli juuri näitä Mummon Muuseja ja Felixejä ja on jotain aivan karmeeta ja mä en koskenu 15 vuoteen pussimuuseihin kunnes päätin kokeilla Lidliä ja se on ihan eri planeetalta ku intin napalmi.
Ite en ole nyt 25 vuoteen koskenut pussimuusseihin, nuo Mummon muussit ja vastaavat olivat ainakin jotain aivan hirveätä aikoinaan, ja muussin teko on niin helppo prosessi että eipä ole paljon jauheita kaivannut. Äitikin on kyllä kehunut tuota Lidlin jauhetta, etenkin limppujen teossa on kuulemma näppärä. Jauheesta tehtyjä limppuja olen kyllä maistanut ja ne on kyllä oikein hyviä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Ite en ole nyt 25 vuoteen koskenut pussimuusseihin, nuo Mummon muussit ja vastaavat olivat ainakin jotain aivan hirveätä aikoinaan, ja muussin teko on niin helppo prosessi että eipä ole paljon jauheita kaivannut. Äitikin on kyllä kehunut tuota Lidlin jauhetta, etenkin limppujen teossa on kuulemma näppärä. Jauheesta tehtyjä limppuja olen kyllä maistanut ja ne on kyllä oikein hyviä.
Mä en edes vertais itsetehtyä muusia pussimuusiin. En maun puolesta enkä "helppouden" puolesta.

Onhan perinteinen muusi helppo toki tehdä, mutta aikaa ja tupakkaa siihen saakin sitten varata kaikkine perunoiden kuorimisineen ja keittelyineen. Kyllä siihen karkeesti tunnin saa varata.

Pussimuusi ei ehkä ole ihan niin hyvää mutta vastaavasti valmistuu alle viiden minutin. Ja se on arjessa aika kova plussa.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
103
Valikoi isoja perunoita niin muutaman kilon perunoita kuorii hyvällä kuorimaveitsellä alta 10 min. Kuorimisen aikana laittaa veden kiehumaan. Perunat pilkkoo 6-8 osaan, jotka vaatii arviolta 10 min kiehumisaikaa. Soseutus 5 min. Jos jotakin kastiketta tekee niin muusin voi tehdä siinä samalla ettei tarvi tumput suorana katsella liettä.

Puolison kokkaamisessa ärsyttää juuri tämä, että lihan ruskistamisvaiheessakin pitää seistä lasta kourassa eikä voi alkaa valmistamaan jo muuta. Tuossa ajassa kuorisi jo puolet perunoista. Perus kotiruuat on useimmiten sen verran yksinkertaisia, että käytännössä 2-3 asiaa voi tehdä samaan aikaan.

En oikein ymmärrä valmisruuan suosimista arkikiireessä kotioloissa. Kenellä ei oikeasti ole 15-20 min päivässä aikaa panostaa ruuanlaittoon? Useimmiten määrät on vielä sellaisia, että perhe syö helposti pari ateriaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Valikoi isoja perunoita niin muutaman kilon perunoita kuorii hyvällä kuorimaveitsellä alta 10 min. Kuorimisen aikana laittaa veden kiehumaan. Perunat pilkkoo 6-8 osaan, jotka vaatii arviolta 10 min kiehumisaikaa. Soseutus 5 min. Jos jotakin kastiketta tekee niin muusin voi tehdä siinä samalla ettei tarvi tumput suorana katsella liettä.

Puolison kokkaamisessa ärsyttää juuri tämä, että lihan ruskistamisvaiheessakin pitää seistä lasta kourassa eikä voi alkaa valmistaan jo muuta. Tuossa ajassa kuorisi jo puolet perunoista.

En oikein ymmärrä valmisruuan suosimista arkikiireessä kotioloissa. Kenellä ei oikeasti ole 15-20 min päivässä aikaa panostaa ruuanlaittoon?
Ja edelleen se pussimuusi on sean alta 5min.
Esim itselle tyypillinen käyttökohde on paneroidut kalapalat ja muusi. Kalapalat fryeriin, kermaviilikastikkeen teko vajaa 5min (jos kastikkeen tekee). Kalapalat on vartissa valmiit, sitten veden kiehautus ja muusin sekoitus pari minuttia ja setti on valmis. Aikaa meni vartti. Oikeessa muusissa hyvä että olis perunat kuorittu.

Mutta nää on näitä, kuka panostaa mihinkin ja kuinka paljon. Itsekkin teen paljon ruokaa enkä käytä paljon eineksiä, mutta jos on joku tuote jolla voi helposti oikoa ja säästää aikaa niin mikä ettei.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Puhutteko tästä?

Kävin äsken Lidlissä ja nappasin mukaan.

Yleensä minä ja lapset eivät ole tykänneet perunamuusijauheesta tehdyistä, mutta täytyy antaa mahdollisuus.

Tuoreista perunoista tehtynä ei mene aikaa kuin maksimissaan 30 minuuttia kaikkinensa ja tietenkin joukkoon nyrkin kokoinen pala voita, suolaa ja ohentaa punaisella maidolla ja ehkä tilkalla kermaa :p

muusi.PNG
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
836
Ja edelleen se pussimuusi on sean alta 5min.
Esim itselle tyypillinen käyttökohde on paneroidut kalapalat ja muusi. Kalapalat fryeriin, kermaviilikastikkeen teko vajaa 5min (jos kastikkeen tekee). Kalapalat on vartissa valmiit, sitten veden kiehautus ja muusin sekoitus pari minuttia ja setti on valmis. Aikaa meni vartti. Oikeessa muusissa hyvä että olis perunat kuorittu.

Mutta nää on näitä, kuka panostaa mihinkin ja kuinka paljon. Itsekkin teen paljon ruokaa enkä käytä paljon eineksiä, mutta jos on joku tuote jolla voi helposti oikoa ja säästää aikaa niin mikä ettei.
Tuollaisessa käytössä pussimuusia meilläkin (ainoastaan) käytetään. Ainoa huono puoli että joutuu kahta henkilöä varten punnitsemaan sen 60gr jauhetta kerta annosta varten. Ja voillahan sitä makua saa, ei muuta tarvita.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 504
Maustamisasioitahan nää pitkälti on melko lailla kaikkien ruokien suhteen. Oma eukko kun ei osaa oikein maustaa ruokia muulla kuin suolalla ja voilla niin kuului juuri näihin, jotka eivät voineet sietää mitään pussimuuseja, vaan muusi piti ehdottomasti tehdä alusta loppuun asti omin pikku kätösin ja voilla kyllästettynä mahdollisimman epäterveelliseksi. Kun sitten kerran tarjosin sille pussimuusia, jonka olin tehnyt ohjevesien sijaan puhtaasti maitoon ja joka oli maustettu merisuolalla, aromisuolalla, umami-mausteseoksella, ruohosipulilla ja ruokalusikallisella oivariinia niin hämmästys oli suuri, että miten se voi maistua jopa paremmalta kuin aito tavara.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 924
Jos ruokaa pitää maustaa että saa pahan maun pois ollaan jo siinä vaiheessa jo niin syvällä metsässä ettei tosikaan.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 699
Minusta pussimuusit ja muut likivalmisruuat nimenomaan ovat eeppisiä, eli ajastaankertovia "ruokia".
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 699
Maustamaton pihvi ei ole pahaa. Muta tuosta "tuunaamisesta" tuli kyllä mielen kun teininä tuli ostettua valmislihapullia ja tuunattua maisteila ja kermalla pahaa makua paremmaksi. Kyllä aika äkkiä tajusi että samalla vaivalla tekee ne lihapullat itse ja on sen verran hyviä ettei kakkakaasupullia, josko nitä 67x ylimainostettuja lidlinkään pullia halua maistaa koskaan...mutta kukin saa tehdä omat sapuskansa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 504
riippuu niin lihasta.
Ei oikeastaan. Ei ainakaan tule mieleen mitään lihaa, joka ei kaipaisi suolaa ja mielellään vähän pippuriakin perään. Ja täähän on vielä se kaikkein helpoin raaka-aine saada maistumaan.

Vähän erikoinen joka tapauksessa tuo @Mikkos esittämä kommentti, kun tuo on koko maustamisen historian lähtökohta, ensin poistaa pahaa makua, sittemmin saada ruoka maistumaan muutenkin paremmalta. Suomalaiset vain ovat aika surullisen kujalla maustamisen suhteen verrattuna vaikka...oikeastaan lähes mihin tahansa muuhun ruokakulttuuria omaavaan kansaan.

Mut joo, tälle ois varmaan parempiakin ketjuja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Japsi-ramenkeitto oli ihan jees. Ostin tällä viikolla 2, söin jonkin aikaa sitten toisen noista. Pikkaisen rasittavaa toki sulatella/odottaa kiehuttumista kattilassa, mutta kokemuksena oli ok, kuin olisi yhtäkkiä tokiossa ollut.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 073
Japsi-ramenkeitto oli ihan jees. Ostin tällä viikolla 2, söin jonkin aikaa sitten toisen noista. Pikkaisen rasittavaa toki sulatella/odottaa kiehuttumista kattilassa, mutta kokemuksena oli ok, kuin olisi yhtäkkiä tokiossa ollut.
Ehkä Pekingissä ennemmin, sillä ”Made in China” taitaa löytyä pussinkyljestä.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
931
Ramenin alkuperä on todellakin Kiinassa mutta japanilaiset sitten omivat sen itselleen. Itsekin ostin sen kasvisramenin viikko sitten ja ihan maukasta oli.

Ja variantteja ramenista on ihan hitokseen, suunnilleen joka prefektuurissa oma tyylinsä tehdä sitä joten "yhtä ainoaa ja oikeaa" ei ole.

Nyt tuli itselle haettua kunnon eurosekoitus kun ostin britticheddaria teetä ja lihasäilykepurkin, kreikkalaista jukurttia ja lihapullia, saksalaista kinkkua ja perunasalaattia ja espanjalaista siideriä ja chorizoa ja nämä kaikki ilosesti sekasin ja hippunen japania sekaan niillä Udon-nuudeleilla.
 
Viimeksi muokattu:

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Ramenin alkuperä on todellakin Kiinassa mutta japanilaiset sitten omivat sen itselleen. Itsekin ostin sen kasvisramenin viikko sitten ja ihan maukasta oli.

Ja variantteja ramenista on ihan hitokseen, suunnilleen joka prefektuurissa oma tyylinsä tehdä sitä joten "yhtä ainoaa ja oikeaa" ei ole.

Nyt tuli itselle haettua kunnon eurosekoitus kun ostin britticheddaria teetä ja lihasäilykepurkin, kreikkalaista jukurttia ja lihapullia, saksalaista kinkkua ja perunasalaattia ja espanjalaista siideriä ja chorizoa ja nämä kaikki ilosesti sekasin ja hippunen japania sekaan niillä Udon-nuudeleilla.
Itse en ostaisi mitään kiinalaisia elintarvikkeita. Todella iso riski saada ylimäärin vaarallisia kemikaaleja ja bakteereja. Ei noilla Lidlin kiinalaisilla nuudeleilla ole mitään tekemistä oikeiden japanilaisten ramen ja udon nuudeleiden kanssa.

Kannattaa kanssa huomioida, että suurin osa purkki pavuista ja linsseistä on kiinalaisia. Myös erilaiset mausteet, kuten valkosipulijauhe on Kiinassa valmistettu ja pienet kokonaiset valkosipulit. Jättäkää kauppaan ne.

Myös moni Lidlin teemaviikon tuote on valmistettu Saksassa, siihen vaan isketään teemaviikon maateema pakkaukseen. Sori jos pilasin fiilistelyn.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
183
Niin ja suurinosa näistä teema tuotteista on vain eineksiä ja jotain säilykkeitä. Eivät ole edes edullisia ja tuskin niitä kukaan laatutietoinen edes ostaa, vaikka niissä lukisi premium.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 699
Myös moni Lidlin teemaviikon tuote on valmistettu Saksassa, siihen vaan isketään teemaviikon maateema pakkaukseen. Sori jos pilasin fiilistelyn.
Tuskin siihen olisit pystynyt. On suomalaisissakin elintarvikkeissa tekstiä tyyliin pizza, lasagne, venäläinen meetvursti, eikä kenenkään fiilis posahda jos olikin kotimaista. ;-D
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Joskus tuli tuota britti cheddaria ostettua ja silloin ainakin oli ihan siellä Englannissa tehty. On mielestäni ihan hyvä diili about 10 €/kg.

Tuskin siihen olisit pystynyt. On suomalaisissakin elintarvikkeissa tekstiä tyyliin pizza, lasagne, venäläinen meetvursti, eikä kenenkään fiilis posahda jos olikin kotimaista. ;-D
Tottakai mutta jos katsot viestiä jonka lainasin niin siinähän fiilistellään kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 125
Brittiteeman corned beef-säilykekin on valmistettu RANSKASSA. Tämähän on silkkaa petkuhuiputusta, minä nyt niin mieleni pahoitin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Miksihän muuten Lidl ei tuo brittiteeman ohessa niitä britti(liha)piirakoita myyntiin, cornwell tai jotain. Niitä ei saa mistään/kukaan ole koskaan myynyt suomessa, mutta tv-ohjelmista oppinut että olisivat ilmeisen hyviä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Tarttui mukaan eilen irkkukinkkua (crumbed ham), espanjalaistyyppinen tapastarjotin missä Jamon Serranoa ja Chorizoa. Jotain espanjateeman chilisipsejä, jotka lähinnä kuten paprikasipsejä.

Ei-teematuotteista Lidlin levittyvä sulatejuusto keltaisessa rasiassa on ihan kelpo vaikka voisi olla lisää makua, mutta hyvä hinta/laatusuhde.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
931
Se naudanlihasäilyke (Corned Beef) kyllä mulla sai aika WTF-reaktiot aikaan, tekstuuri oli AIVAN sama kuin koiranruuassa, tuli kyllä olo että onks nyt helvetti menny väärää kamaa purkkiin, isäntä tuumas kyllä samaa et nyt on niin epämäärästä kamaa et huh huh. Kyllä sitä sitten söi mutta toista kertaa ei mun koriin eksy moinen mössö.

Tarkoitatko Cornish Pastya? juu juu Wikipedia mutta.... Pasty - Wikipedia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 434
Se naudanlihasäilyke (Corned Beef) kyllä mulla sai aika WTF-reaktiot aikaan, tekstuuri oli AIVAN sama kuin koiranruuassa, tuli kyllä olo että onks nyt helvetti menny väärää kamaa purkkiin, isäntä tuumas kyllä samaa et nyt on niin epämäärästä kamaa et huh huh. Kyllä sitä sitten söi mutta toista kertaa ei mun koriin eksy moinen mössö.

Tarkoitatko Cornish Pastya? juu juu Wikipedia mutta.... Pasty - Wikipedia
Et ole sikanautaa koskaan syönyt?, sekin aika epämääräistä, mutta ihan hyvinhän sitä syö. Tosin en ole tuota lidl-tuotetta maistanut.
Joo tuo taisi olla sen piiraan nimi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 741
Viestejä
4 202 288
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom