Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä ole tullut vastaan pussimuuseissa Lidlin muusin voittanutta. Yksi syy minkä takia edes joskus tulee käytyä Lidlissä.
Felix on heittämällä parempaa eikä siihen tarvitse edes lisätä voita tai suolaa
vs
Ehkä roskikseen heittämällä?
Mikä näistä tekee sen roskiksen ja syömisen eron?
10% perunaa ilmeisesti?
Disclaimerina, en ole syönyt muussieinestä sitten armeijan.
Kannattaa kokeilla niin voit osallistua keskusteluun.
Tässäpä se tärkein. Armeijassa oli juuri näitä Mummon Muuseja ja Felixejä ja on jotain aivan karmeeta ja mä en koskenu 15 vuoteen pussimuuseihin kunnes päätin kokeilla Lidliä ja se on ihan eri planeetalta ku intin napalmi.Mikä näistä tekee sen roskiksen ja syömisen eron?
10% perunaa ilmeisesti, mikä lienee korvattu suurimmaksi osasta maitojauheella.
Disclaimerina, en ole syönyt muussieinestä sitten armeijan.
Niissä on valtava ero, usko pois.Noh. Jos pistät pelkät sisällöt, niin kai ne jotain pitäisi merkitä?
Noh. Jos pistät pelkät sisällöt, niin kai ne jotain pitäisi merkitä?
No.. kummastako noista itse tekisit muussit?
Tai sitten niinkuin minä intissä. Meillä saatto olla "muusia" kolmekin kertaa päivässä kun oltiin metässä. Mä oon mielummin nälissäni kun kosken siihen paskaan. Näkkileivälläkin pärjää yllättävän hyvin.Jos kotona, niin ensiksi varmaan molemmista, jonka jälkeen tietäisin missä on ero maussa, oli extra kermaa voita tai ei. Toisessa on maito(jauhe) ja suola valmiina, toisessa ei.
Jos olisin eräilemässä, niin todennäköisesti näistä menisin Felixillä.
Jos minulla olisi suolaa ja maitoa, niin varmasti Lidlillä.
Olikin arka aihe
Maustamalla oisit saanut siitäkin ihan syömäkelpoista. Eihän se mitään eeppisintä ihmisravintoa ole, mutta kun kaatoi kunnolla sekaan suolaa, pippuria ja tabascoa, niin aika sama se lopulta niissä olosuhteissa oli mitä sahanpurua se pohjimmiltaan oli, kunhan oli edes lämmintä.Tai sitten niinkuin minä intissä. Meillä saatto olla "muusia" kolmekin kertaa päivässä kun oltiin metässä. Mä oon mielummin nälissäni kun kosken siihen paskaan. Näkkileivälläkin pärjää yllättävän hyvin.
Koko puolen vuoden palveluksen aikana en syöny sitä kertaakaa.
Ite on koittanut molempia ja Felix vei helposti voiton. Oikeista perunoista tekemällä saa sitten sitä parasta muusia.No.. kummastako noista itse tekisit muussit?
Maustamalla oisit saanut siitäkin ihan syömäkelpoista. Eihän se mitään eeppisintä ihmisravintoa ole, mutta kun kaatoi kunnolla sekaan suolaa, pippuria ja tabascoa, niin aika sama se lopulta niissä olosuhteissa oli mitä sahanpurua se pohjimmiltaan oli, kunhan oli edes lämmintä.
Ite en ole nyt 25 vuoteen koskenut pussimuusseihin, nuo Mummon muussit ja vastaavat olivat ainakin jotain aivan hirveätä aikoinaan, ja muussin teko on niin helppo prosessi että eipä ole paljon jauheita kaivannut. Äitikin on kyllä kehunut tuota Lidlin jauhetta, etenkin limppujen teossa on kuulemma näppärä. Jauheesta tehtyjä limppuja olen kyllä maistanut ja ne on kyllä oikein hyviä.Tässäpä se tärkein. Armeijassa oli juuri näitä Mummon Muuseja ja Felixejä ja on jotain aivan karmeeta ja mä en koskenu 15 vuoteen pussimuuseihin kunnes päätin kokeilla Lidliä ja se on ihan eri planeetalta ku intin napalmi.
Mä en edes vertais itsetehtyä muusia pussimuusiin. En maun puolesta enkä "helppouden" puolesta.Ite en ole nyt 25 vuoteen koskenut pussimuusseihin, nuo Mummon muussit ja vastaavat olivat ainakin jotain aivan hirveätä aikoinaan, ja muussin teko on niin helppo prosessi että eipä ole paljon jauheita kaivannut. Äitikin on kyllä kehunut tuota Lidlin jauhetta, etenkin limppujen teossa on kuulemma näppärä. Jauheesta tehtyjä limppuja olen kyllä maistanut ja ne on kyllä oikein hyviä.
Ja edelleen se pussimuusi on sean alta 5min.Valikoi isoja perunoita niin muutaman kilon perunoita kuorii hyvällä kuorimaveitsellä alta 10 min. Kuorimisen aikana laittaa veden kiehumaan. Perunat pilkkoo 6-8 osaan, jotka vaatii arviolta 10 min kiehumisaikaa. Soseutus 5 min. Jos jotakin kastiketta tekee niin muusin voi tehdä siinä samalla ettei tarvi tumput suorana katsella liettä.
Puolison kokkaamisessa ärsyttää juuri tämä, että lihan ruskistamisvaiheessakin pitää seistä lasta kourassa eikä voi alkaa valmistaan jo muuta. Tuossa ajassa kuorisi jo puolet perunoista.
En oikein ymmärrä valmisruuan suosimista arkikiireessä kotioloissa. Kenellä ei oikeasti ole 15-20 min päivässä aikaa panostaa ruuanlaittoon?
Tuollaisessa käytössä pussimuusia meilläkin (ainoastaan) käytetään. Ainoa huono puoli että joutuu kahta henkilöä varten punnitsemaan sen 60gr jauhetta kerta annosta varten. Ja voillahan sitä makua saa, ei muuta tarvita.Ja edelleen se pussimuusi on sean alta 5min.
Esim itselle tyypillinen käyttökohde on paneroidut kalapalat ja muusi. Kalapalat fryeriin, kermaviilikastikkeen teko vajaa 5min (jos kastikkeen tekee). Kalapalat on vartissa valmiit, sitten veden kiehautus ja muusin sekoitus pari minuttia ja setti on valmis. Aikaa meni vartti. Oikeessa muusissa hyvä että olis perunat kuorittu.
Mutta nää on näitä, kuka panostaa mihinkin ja kuinka paljon. Itsekkin teen paljon ruokaa enkä käytä paljon eineksiä, mutta jos on joku tuote jolla voi helposti oikoa ja säästää aikaa niin mikä ettei.
Oletko sitä mieltä, että täysin maustamaton pihvi on herkullista?Jos ruokaa pitää maustaa että saa pahan maun pois ollaan jo siinä vaiheessa jo niin syvällä metsässä ettei tosikaan.
riippuu niin lihasta.Oletko sitä mieltä, että täysin maustamaton pihvi on herkullista?
Ei oikeastaan. Ei ainakaan tule mieleen mitään lihaa, joka ei kaipaisi suolaa ja mielellään vähän pippuriakin perään. Ja täähän on vielä se kaikkein helpoin raaka-aine saada maistumaan.riippuu niin lihasta.
Japsi-ramenkeitto oli ihan jees. Ostin tällä viikolla 2, söin jonkin aikaa sitten toisen noista. Pikkaisen rasittavaa toki sulatella/odottaa kiehuttumista kattilassa, mutta kokemuksena oli ok, kuin olisi yhtäkkiä tokiossa ollut.
Itse en ostaisi mitään kiinalaisia elintarvikkeita. Todella iso riski saada ylimäärin vaarallisia kemikaaleja ja bakteereja. Ei noilla Lidlin kiinalaisilla nuudeleilla ole mitään tekemistä oikeiden japanilaisten ramen ja udon nuudeleiden kanssa.Ramenin alkuperä on todellakin Kiinassa mutta japanilaiset sitten omivat sen itselleen. Itsekin ostin sen kasvisramenin viikko sitten ja ihan maukasta oli.
Ja variantteja ramenista on ihan hitokseen, suunnilleen joka prefektuurissa oma tyylinsä tehdä sitä joten "yhtä ainoaa ja oikeaa" ei ole.
Nyt tuli itselle haettua kunnon eurosekoitus kun ostin britticheddaria teetä ja lihasäilykepurkin, kreikkalaista jukurttia ja lihapullia, saksalaista kinkkua ja perunasalaattia ja espanjalaista siideriä ja chorizoa ja nämä kaikki ilosesti sekasin ja hippunen japania sekaan niillä Udon-nuudeleilla.
Myös moni Lidlin teemaviikon tuote on valmistettu Saksassa, siihen vaan isketään teemaviikon maateema pakkaukseen. Sori jos pilasin fiilistelyn.
Tottakai mutta jos katsot viestiä jonka lainasin niin siinähän fiilistellään kunnolla.Tuskin siihen olisit pystynyt. On suomalaisissakin elintarvikkeissa tekstiä tyyliin pizza, lasagne, venäläinen meetvursti, eikä kenenkään fiilis posahda jos olikin kotimaista. ;-D
Et ole sikanautaa koskaan syönyt?, sekin aika epämääräistä, mutta ihan hyvinhän sitä syö. Tosin en ole tuota lidl-tuotetta maistanut.Se naudanlihasäilyke (Corned Beef) kyllä mulla sai aika WTF-reaktiot aikaan, tekstuuri oli AIVAN sama kuin koiranruuassa, tuli kyllä olo että onks nyt helvetti menny väärää kamaa purkkiin, isäntä tuumas kyllä samaa et nyt on niin epämäärästä kamaa et huh huh. Kyllä sitä sitten söi mutta toista kertaa ei mun koriin eksy moinen mössö.
Tarkoitatko Cornish Pastya? juu juu Wikipedia mutta.... Pasty - Wikipedia