Lenovo Legion T5 gaming desktop.

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Lenovo pukannut ulos uudet vuoden 2023 T5 ja T7 mallistot, kotelot on vedetty kokonaan uusiksi ja pressikuvien perusteella vaikuttavat todella hyvältä (mesh-verkot avonaisemmat, yms.).



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
65
Noobi kysyy, oisko tämä Tiihokatin toiseen ketjuun linkkaama konepaketti hyvä (ekaksi) pelikoneeksi? Kaverit ainakin puolsivat tätä vs. aihion osto ja kokoaminen. Itse kokoaminen ei olisi mikään ongelma, mutta löytyykö tuohon max 900e hintaluokkaan mitään vastaavaa osista koottuna? Lähinnä cs, battlefield ja autopelit sais pyöriä fullhd asetuksilla hyvin.

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Tuohon tarjoushintaan hyvä ostos, 3060ti tuossa kallein komponentti ja maksaa vieläkin sen noin 500e
Loppurahalla ei kokoa vastaavan tehoista kokoonpanoa vaikka jo toissasukupolvea prossu.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
toi 889e dustin tarjous on mukiin menevä. Tarjoaa rahalle vastineen nyt.
Perjaatteen vuoksi en 11sarjan inteliä ottaisi. 12sarja selvästi paremmaksi haukuttu. perjaate edellä. Toisaalta tarjoushaukkan silmin toi on take my money. Dustin on nopea toimittaa. Lähti oma ostos samana päivänä vaikka tilasin just ennen klo 16.

gigantin helmikuun konetarjous on perus 3060 muuten taas parempaa. 1100€.
eli tollaisella "alle tonnin" koneeksi varmastikin passeli.

esimerkki ajatus. omatilanne 1070 ohjaimella pärjää vielä. Tästä vuodesta lähtien pelit alkaa vaatimaan ssd ja paljon ram. Pc rintama ohittanee uusimmat konsolit tältä osin. Tämän vuoksi en nyt päivittele "tonnin konetta" itse koska murrosvaihe alkaa nyt.
Meinaan sitä että seukki tärkeä peli ainakin itselleni on gta6 niin se voipi vaatia hillittömiä. Olettasin että nyt 4070ti+ 32ram+ ja ssdtä paljon. olisi mihin pitäisi rahkeet riittää niin on kone yli 2v päähän että uudet julkaisut on nautintoa.
esim toi 11 sarjan cpu on jo yhden päässä tosta vaateesta enään mitä nyt julkaistaan ja 3060 ohjain alittaa vaateen! 2080ti on parempi kun 3060
1675250167210.png
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479

Eikös tuo ole ihan menettelevä kone tuohon hintaan, kun huomioidaan tämän hetkiset hinnat?
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
heh olen juuri tuota lenovon omaa sivustoa väijynyt oli eilen vai toissapäivänä vielä 1300€ ja kävi 1600 hetken..
EI ole totta! Tiedoksi. Mulle ei näy tuota hintaa ja en voi lisätä ostoskoriin edes! ilmeisesti eivät tykkää että pidetään ostoskorissa tuotteita. Vaikka sivuilla sanotaan että ostoskori ei lupaa tuotteen saatavuutta ;D
EDIT onnistuinpa:
1675340693132.png
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Kone on hinnaltaan kilpailukykyinen, kunhan tiedostatte tuon pakettikoneen rajoitteet:
-Bios toiminnoiltaan rajoitettu, ei muistien xmp-kellotusta, siihen ei voi laittaa sellaista prossua jota lenovo ei tue (esim 5800x3d)
-Kotelo ja prossutuulettimien nopeuden rajoitettu säätömahdollisuus
-Prossujäähy onneton räpellys, mutta Noctuan jäähy siihen helposti vaihdettavissa
-Näyttiksessä ei ilmeisesti ole 0db tilaa
-Virtalähteen koko vedetty ihan alarajoille, toki toimii kun Lenovo on sen siihen valinnut
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
heh olen juuri tuota lenovon omaa sivustoa väijynyt oli eilen vai toissapäivänä vielä 1300€ ja kävi 1600 hetken..
EI ole totta! Tiedoksi. Mulle ei näy tuota hintaa ja en voi lisätä ostoskoriin edes! ilmeisesti eivät tykkää että pidetään ostoskorissa tuotteita. Vaikka sivuilla sanotaan että ostoskori ei lupaa tuotteen saatavuutta ;D
EDIT onnistuinpa:
Melkoinen ero hinnassa teillä, tuo +200€ käytännössä vie kaiken kilpailukyvyn.
Näyttökuva 2023-02-02 160416.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
Itse jäin hiljaa odottamaan, että kertoisiko tuo miten hänellä tuollainen hinta? vaiko onko joku oma henk.kohtainen alelappu ja tuotu sitten kateellisten pöytään. vai esim opiskelija-alennus mikä näyttäs lenovolla löytyvän.

Tällaiset hintaero mysteerithän pitää debugata:cool2:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Tuo Lenovon kauppa on kyllä räpellys käytettävyydeltään, ehkä tuossa sitten on "salainen" opiskelija-hinta.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 479
Itse jäin hiljaa odottamaan, että kertoisiko tuo miten hänellä tuollainen hinta? vaiko onko joku oma henk.kohtainen alelappu ja tuotu sitten kateellisten pöytään. vai esim opiskelija-alennus mikä näyttäs lenovolla löytyvän.

Tällaiset hintaero mysteerithän pitää debugata:cool2:
Tuo on siis opiskelija-alennuksella, jäi vastaamatta.
 
Liittynyt
02.02.2023
Viestejä
3
Päivitystä sen verran, että Crucialit saapui postilaatikkoon eilen, heitin koneeseen kiinni ja toimii.
Nyt siis 4x8 GB konfiguraatiolla 32GB muistia ja kaikki kammat toimii sievästi 3200 nopeudella CPU-Z:n mukaan

Mallihan oli siis CT8G4DFRA32A ja hinta amazon.de'ssä tällä hetkellä 22,99 eur (+veroero, eli pari euroa vähemmän kuin ite maksoin viime viikolla... :rolleyes:) ja kaksi kampaa tulee ilmaisella toimituksella. Englanninkielisessä kuvauksessa on otsikossa väärä tuotekoodi, oikea näkyy Product detailsin puolella ja oikeaa kamaa sieltä tuli itselle. Jos kääntää alkuperäiskielen käyttöön niin otsikkoon tulee oikea tuotekoodi.
Auttakeeha nuubia. Tilasin kans noita Amazonista kaksi kappaletta mun Lenovo Legion T5 26AMR5 koneeseen ja mulla CPU-Z DRAM Frequency näyttää 1330,6 MHz mutta SPD välilehdellä Max bandwith 1600 Mhz kaikille kammoille.
Onkohan tässä nyt kaikki OK kun en osaa tulkita tätä.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Auttakeeha nuubia. Tilasin kans noita Amazonista kaksi kappaletta mun Lenovo Legion T5 26AMR5 koneeseen ja mulla CPU-Z DRAM Frequency näyttää 1330,6 MHz mutta SPD välilehdellä Max bandwith 1600 Mhz kaikille kammoille.
Onkohan tässä nyt kaikki OK kun en osaa tulkita tätä.
Ei ole ok.

1330MHz tarkoittaa, että muistisi ovat 2660MHz. Pitäisi taipua 3200MHz, ainakin Slot #2:ssa olevat . Mitä muissa sloteissa on, saatko siitäkin kuvia?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Tässä slotit 1, 3 ja 4.
Samanlaiset muistit pitäisi olla joka toisessa, eli uudet muistit vaikka sloteissa 1 ja 3 ja vanhat sloteissa 2 ja 4. Kannattaa kokeilla vielä noin. Ei se välttämättä silti toimi, kun muistit ovat erilaisia keskenään, mutta nyt selvästi kone käyttää jotakin fail safe yhteensopivuustilaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tässä slotit 1, 3 ja 4.
Kyllä niissä pitäisi molemmissa olla 3200CL22 tai 3200CL24 -profiilit, jotka toimivat 3200MHz ja 1.2V. Nyt en näe mitään syytä, miksi EI toimisi.
Toivottavasti joku tulee kertomaan, miten nuo saa päälle - mutta siis raudan puolesta sinulla pitäisi olla asiat kunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Samanlaiset muistit pitäisi olla joka toisessa, eli uudet muistit vaikka sloteissa 1 ja 3 ja vanhat sloteissa 2 ja 4. Kannattaa kokeilla vielä noin. Ei se välttämättä silti toimi, kun muistit ovat erilaisia keskenään, mutta nyt selvästi kone käyttää jotakin fail safe yhteensopivuustilaa
Niinpä onkin, mutta silti noissa on kaksi profiilia, jotka on täysin yhteneväiset. Jos jotenkin vaikka saisi tuon JEDEC #13 valittua.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Niinpä onkin, mutta silti noissa on kaksi profiilia, jotka on täysin yhteneväiset. Jos jotenkin vaikka saisi tuon JEDEC #13 valittua.
Niinpä. Kyllähän parem.. Siis erilaisella emolevyllä voisi toimia noinkin (pääasiassa, koska biosista saisi pakotettua asetukset käyttöön). Joka tapauksessa, noissa muisteissa on varmastikin erilaiset muistipiirit keskenään -> Muistien sekundaari ajoitukset ovat erit ja siksi emolevy arpoo, kunnes löytää sellaiset jotka sen mielestä sopii molemmille. Ja nyt sitten 2666. Mutta kyllä tuo kannattaa uudelleen järjestelemällä vielä kokeilla, josko vaikka lähtisi toimimaan täydellä nopeudella
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tässä slotit 1, 3 ja 4.
1. Tarkista että onko uudet ja vanhat muistit asennettu joka toiseen muistipaikkaan pareina kuten yllä on sanottu.
2. Asenna uusin BIOS.
3. Tarkista BIOS asetukset että onko siellä kytkin millä saa asetettua muistien nopeudet, HP lisäsi sen BIOS päivityksessä ja muistaakseni Lenovokin lisäsi sen jossain muodossa sinne asetuksiin.
 
Liittynyt
02.02.2023
Viestejä
3
1. Tarkista että onko uudet ja vanhat muistit asennettu joka toiseen muistipaikkaan pareina kuten yllä on sanottu.
2. Asenna uusin BIOS.
3. Tarkista BIOS asetukset että onko siellä kytkin millä saa asetettua muistien nopeudet, HP lisäsi sen BIOS päivityksenä ja muistaakseni Lenovokin lisäsi sen jossain muodossa sinne asetuksiin.
Joo tää olikin ilmeisesti ratkaisu, BIOS:ista löytyi "Memory overclocking" asetus jossa oli valittuna "auto load jedec" tjsp, vaihdoin sen Manual 3200mhz ja nyt DRAM freq 1596. Kiitokset kaikille avusta :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tässä kun on asennuksessa Legion T5 koneita myyntiä varten niin tuli testattua tuo lämpötilasensorin vaikutus tuuletinnopeuksiin kun taustalla pyöri Heaven-benchmark loputtomalla loopilla.
Prosessorina Ryzen 3700X ja prossujäähynä Zalman CNPS17X 140mm tornijäähy. Näytönohjaimena RX5700XT Strix.

Kun sensori on asetettuna kotelon ulkopuolelle (~21C):
Kotelotuulettimet pyörivät noin 800rpm nopeudella.

Kun sensori on asetettuna kotelon sisälle heti näytönohjaimen alapuolelle (~37C?):
Kotelotuulettimet pyörivät noin 1500rpm nopeudella.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Tässä kun on asennuksessa Legion T5 koneita myyntiä varten niin tuli testattua tuo lämpötilasensorin vaikutus tuuletinnopeuksiin kun taustalla pyöri Heaven-benchmark loputtomalla loopilla.
Prosessorina Ryzen 3700X ja prossujäähynä Zalman CNPS17X 140mm tornijäähy. Näytönohjaimena RX5700XT Strix.

Kun sensori on asetettuna kotelon ulkopuolelle (~21C):
Kotelotuulettimet pyörivät noin 800rpm nopeudella.

Kun sensori on asetettuna kotelon sisälle heti näytönohjaimen alapuolelle (~37C?):
Kotelotuulettimet pyörivät noin 1500rpm nopeudella.
Heetkonen ... mikä lämpötila sensori, onko se vakiona johdon päässä vai oletko modannut.

Nimittäin mulla näyttis käy kuumana ja ehdottomasti laitaisin tollaisen sensorin näyttiksen lähelle.

Kuvia please.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Heetkonen ... mikä lämpötila sensori, onko se vakiona johdon päässä vai oletko modannut.

Nimittäin mulla näyttis käy kuumana ja ehdottomasti laitaisin tollaisen sensorin näyttiksen lähelle.

Kuvia please.
Kaikissa Legion T5/T7 koneissa on musta johto minkä päässä on kumipäällysteinen lämpötila-sensori. Se on johdotettu etupaneelin alle missä se mittaa kotelon sisään tulevan ilman lämpötilaa.
Sensori on kiinni paneelin alla sellaisessa pienessä muovisessa klipsu-pidikkeessä.

IMG_20230206_125352.jpg
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Kaikissa Legion T5/T7 koneissa on musta johto minkä päässä on kumipäällysteinen lämpötila-sensori. Se on johdotettu etupaneelin alle missä se mittaa kotelon sisään tulevan ilman lämpötilaa.
Sensori on kiinni paneelin alla sellaisessa pienessä muovisessa klipsu-pidikkeessä.
Oh ... olen luullu etttä se on Wifi antenni.

Eiku siirtämään sensoria.

Muuten millaista ääntä nuo tuulettimet pitää 1500 rpm lukemalla.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Meinasin päivittää tuon prossunjäähyn itsekin tähän ryzen7/3060ti settiin. Meinasin ostaa näistä ehkä jommankumman. Mahtuukohan nämä koppaan? Ehdottakaa jos parempaa mielessä, olen aika keltanokka koneiden kanssa.

Toinen kysymys, mitkä koppatuulettimet olis hyvät? Meinasin kaikki 3 lisätä mitä vaan mahtuu. Ne pitäis viissin olis 4 pin pwn?


Noilla joudut irrottamaan sen emon takapuolelle liimatun taustalevyn.

Noctuan jäähyn pystyy asentamaan siihen sitä irrottamatta ja takuuta särkemättä. 2.5mm ruuvit tarvitset lisäksi.

Tiihokatti noiden kanssa on räplännyt paljon, joten hän osaa neuvoa tarvittaessa.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681


Tuossa on hyvät kuvat, jossa irrottaa tuon taustalevyn. Jos tuon irrottaa niin siihen käy mikä tahansa nykyaikainen prossucuuleri, kunhan korkeutta ei ole liikaa,

Ilman taustalevyn irrotusta voit kiinnittää noctun cuulerin asennusraudan 2.5mmx20mm pitkillä ruuveilla suoraan tuohon lenovon taustalevyyn.


Yllä keskustelua ja kokemuksia linkattuna valmiiksi.


Tuo hiukan kukkaroystävällisempi malli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Yllä keskustelua ja kokemuksia linkattuna valmiiksi.

Tuo hiukan kukkaroystävällisempi malli.
Eikös tuo käynyt myös:

Olisi meinaan kukkarolle vielä ystävällisempi..
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Joo vähän muuttui ostokori, mutta nämä lähti hyvään hintaan.

Ruuvit pitäisi vielä hankkia, nämä ilmeisesti käyvät.
Väärä jäähdytin! Tuo on Noctuan Threadripper/serveri prosessoreille tarkoitettu jäähy mikä ei ole yhteensopiva minkään kuluttajaluokan (AM4/LGA1200) prosessorin kanssa.
Eli peru tilaus, tuolla jäähyllä ei tee mitään. Jäähystä täytyy löytyä LGA1200 tuki jos sen haluaa laittaa Lenovoon.
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
6
Tuli hommatua ryzen 3700x prossun tilalle 5800x3d mutta prossu ei toimi kuin base clockilla. Päivittelin uuden biosin äskettäin mutta ei auttanut nyt tosin julkaista uusi versio 10.2.2023 jota en vielä ole ehtinyt asentamaan. Lenovolla onnetonta kun ei löydy mitään tietoa mitä bios versio korjaa tai tuo uutta.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Ole iloinen että tuo prossu edes postaa, Lenovolla ei ole mitään intressejä päivitellä biosseja sellaisille prossuile joita itse eivät pakettikoneissa myi.
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
6
Ole iloinen että tuo prossu edes postaa, Lenovolla ei ole mitään intressejä päivitellä biosseja sellaisille prossuile joita itse eivät pakettikoneissa myi.
Joo, ei tullut tarkistettua onko tuettuen listoilla ennen ostoa. Eka pakettikone itellä ja varmaan viimeinen aina ennen tullut kasattua. Tuli hommattua kun halvalla sain, näitä sai halvalla ilman näyttistä siihen aikaan kun nvidian 3xxx sarjan saatavuus oli olematonta. Mikäli tuossa uudessa bios versiossa on uusin amd agesa niin on jotain toivoa että alkaa toimimaan kunnolla, siinä nimittäin pitäis olla tuki 5800x3d ja jopa mahdollisuus kellottaa mikäli oikein olen ymmärtänyt. Tuo paketti kone oli jäähdytyksen kannaltakin aivan onneton kun vakio jäähy rajoitti 3700x tehoja kun lämmöt nousi liikaa, vaihdoin heti alkuun kunnon ilmajäähyn joka tosin vaati backplaten irroituksen.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Nämä lenovon pakettikoneethan on ns terävintä kärkeä, kun osat on standardi-kamaa. Ongelma poistuu kun emon vaihtaa kaupan hyllystä löytyvään.
Viimevuosina nämä on olleet jopa ihan järkeviä hankintoja kun tiedostaa rajoitteet.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
161
Joo, ei tullut tarkistettua onko tuettuen listoilla ennen ostoa. Eka pakettikone itellä ja varmaan viimeinen aina ennen tullut kasattua. Tuli hommattua kun halvalla sain, näitä sai halvalla ilman näyttistä siihen aikaan kun nvidian 3xxx sarjan saatavuus oli olematonta. Mikäli tuossa uudessa bios versiossa on uusin amd agesa niin on jotain toivoa että alkaa toimimaan kunnolla, siinä nimittäin pitäis olla tuki 5800x3d ja jopa mahdollisuus kellottaa mikäli oikein olen ymmärtänyt. Tuo paketti kone oli jäähdytyksen kannaltakin aivan onneton kun vakio jäähy rajoitti 3700x tehoja kun lämmöt nousi liikaa, vaihdoin heti alkuun kunnon ilmajäähyn joka tosin vaati backplaten irroituksen.
Kerrohhan sitten lähtikö 5800x3D toimimaan uusimmalla biosilla.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
28
Terve,
Ostin n. puolitoista vuotta sitten T5 paketin tarjouksesta. Tarkka malli: Legion T5 26AMR5 A75800 1TB 16G
Ostin heräteostoksena Jimm's tarjouksesta 2t M.2 SSD:n. Jälkikäteen aloin vasta miettimään, että onkohan tuossa koneessa sille edes paikkaa (siis sen olemassa olevan lisäksi).

Toinen juttu mitä olen miettinyt on koko koneen päivitys siten, että säästäisin vain muistit, prosessorin, ssd ja näytönohjaimen.

1676293676156.png


Onnistuisiko se noilla Jimm'sltä listatuilla osilla? Saako vastaavaan rahaan jotain merkittävästi parempaa? Unohdinko listalta jotain?

t. aloittelija
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Terve,
Ostin n. puolitoista vuotta sitten T5 paketin tarjouksesta. Tarkka malli: Legion T5 26AMR5 A75800 1TB 16G
Ostin heräteostoksena Jimm's tarjouksesta 2t M.2 SSD:n. Jälkikäteen aloin vasta miettimään, että onkohan tuossa koneessa sille edes paikkaa (siis sen olemassa olevan lisäksi).

Toinen juttu mitä olen miettinyt on koko koneen päivitys siten, että säästäisin vain muistit, prosessorin, ssd ja näytönohjaimen.



Onnistuisiko se noilla Jimm'sltä listatuilla osilla? Saako vastaavaan rahaan jotain merkittävästi parempaa? Unohdinko listalta jotain?

t. aloittelija
Näytönohjaimen alla on toinen m.2 paikka vapaana.
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
109
Terve,
Ostin n. puolitoista vuotta sitten T5 paketin tarjouksesta. Tarkka malli: Legion T5 26AMR5 A75800 1TB 16G
Ostin heräteostoksena Jimm's tarjouksesta 2t M.2 SSD:n. Jälkikäteen aloin vasta miettimään, että onkohan tuossa koneessa sille edes paikkaa (siis sen olemassa olevan lisäksi).

Toinen juttu mitä olen miettinyt on koko koneen päivitys siten, että säästäisin vain muistit, prosessorin, ssd ja näytönohjaimen.



Onnistuisiko se noilla Jimm'sltä listatuilla osilla? Saako vastaavaan rahaan jotain merkittävästi parempaa? Unohdinko listalta jotain?

t. aloittelija
Mitä hyötyä tosta päivityksestä on? Ei ainakaan nopeutta tule lisää. Tuon vesijäähyn saa lenovon koteloonkin ihan hyvin kiinni.
 
Liittynyt
17.05.2019
Viestejä
65
Parisen viikkoa ollut käytössä tämä T5 ja muuten hyvä kone, mutta wifin kanssa on ilmennyt ongelmia viimepäivinä. Wifi toimii hyvin muilla laitteilla, mutta kone heittää tasaisin väliajoin ulos verkosta. Onko muilla ollut tätä ongelmaa? Olen kokeillut kaikenlaisia tapoja ongelman ratkaisuun, mutta vielä ei ole tärpännyt. Saa neuvoa aloittelijaa jos tietää.

Reitittimenä tämä: TP-LINK TL-WR940N -WiFI-reititin 28,99
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Parisen viikkoa ollut käytössä tämä T5 ja muuten hyvä kone, mutta wifin kanssa on ilmennyt ongelmia viimepäivinä. Wifi toimii hyvin muilla laitteilla, mutta kone heittää tasaisin väliajoin ulos verkosta. Onko muilla ollut tätä ongelmaa? Olen kokeillut kaikenlaisia tapoja ongelman ratkaisuun, mutta vielä ei ole tärpännyt. Saa neuvoa aloittelijaa jos tietää.

Reitittimenä tämä: TP-LINK TL-WR940N -WiFI-reititin 28,99
Muistaakseni joku tässä ketjussa osti paremmat antennit parilla kympillä ja sai ison parannuksen. Amazonissa ainakin on iso valikoima kaikenmoisia.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Ei edes kovin kaukana ollut historiassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Parisen viikkoa ollut käytössä tämä T5 ja muuten hyvä kone, mutta wifin kanssa on ilmennyt ongelmia viimepäivinä. Wifi toimii hyvin muilla laitteilla, mutta kone heittää tasaisin väliajoin ulos verkosta. Onko muilla ollut tätä ongelmaa? Olen kokeillut kaikenlaisia tapoja ongelman ratkaisuun, mutta vielä ei ole tärpännyt. Saa neuvoa aloittelijaa jos tietää.

Reitittimenä tämä: TP-LINK TL-WR940N -WiFI-reititin 28,99
Kannattaa hankkia reititin, joka ei käytä 15v vanhaa tekniikkaa (Wifi 4). Se on aikoja, kun Core-arkkitehtuuria ei ollut vielä esitelty (nyt 13. sukupolvi markkinoilla) ja Phenom oli kuuminta hottia markkinoilla.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Kannattaa hankkia reititin, joka ei käytä 15v vanhaa tekniikkaa (Wifi 4). Se on aikoja, kun Core-arkkitehtuuria ei ollut vielä esitelty (nyt 13. sukupolvi markkinoilla) ja Phenom oli kuuminta hottia markkinoilla.
Juu kun korttina on melkein uusinta(ax200) uutta niin reitittimenä museokamaa ;)
Edit: Pata kattilaa soimaa, eipä omakaan reititin ole kuin wifi 5, mutta talouden ainoa wifi 6 laite on siinä piuhalla kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
28
Itselläni on tämä 3700x / 3070 malli ja muuta päivitystä en ole koneelle tehnyt kuin asentanut Fera 3 prossujäähyn.
Nyt minua on alkanut päivittäminen kiinnostamaan ja ajattelin että jos ostaisin RTX 4080 FE:n tähän nykyisen näyttiksen paikalle.
Koko loppu koneen vaihtaisin myöhemmin kun nuo AM5 hinnat tulevat alemmas.

Onko tässä järkeä, ja tulisiko kotelon mitat sekä virtalähteen tehot riittämään?

Kone tulisi pysymään pelikäytössä ja tarkoituksena olisi pitää DLSS3 + FG käytössä peleissä jotka tukevat sitä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Itselläni on tämä 3700x / 3070 malli ja muuta päivitystä en ole koneelle tehnyt kuin asentanut Fera 3 prossujäähyn.
Nyt minua on alkanut päivittäminen kiinnostamaan ja ajattelin että jos ostaisin RTX 4080 FE:n tähän nykyisen näyttiksen paikalle.
Koko loppu koneen vaihtaisin myöhemmin kun nuo AM5 hinnat tulevat alemmas.

Onko tässä järkeä, ja tulisiko kotelon mitat sekä virtalähteen tehot riittämään?

Kone tulisi pysymään pelikäytössä ja tarkoituksena olisi pitää DLSS3 + FG käytössä peleissä jotka tukevat sitä.
Muistaakseni kiinalainen 550w virtalähde tuossa. En lähtisi kokeilemaan, vaikka kyllä se varmaankin 2*6+2 liittimillä "toimii". Mutta varvaisin että n.30% jää näyttiksestä ja virranpuutteen vuoksi pois

Edit.Redditin mukaan ei toimi 2:lla, mutta 4:n liittimen kortit toimisivat 3:lla -> uuden virtalähteen kanssa saa toimimaan tuossakin koneessa, jos vaan koteloon mahtuu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Itselläni on tämä 3700x / 3070 malli ja muuta päivitystä en ole koneelle tehnyt kuin asentanut Fera 3 prossujäähyn.
Nyt minua on alkanut päivittäminen kiinnostamaan ja ajattelin että jos ostaisin RTX 4080 FE:n tähän nykyisen näyttiksen paikalle.
Koko loppu koneen vaihtaisin myöhemmin kun nuo AM5 hinnat tulevat alemmas.

Onko tässä järkeä, ja tulisiko kotelon mitat sekä virtalähteen tehot riittämään?

Kone tulisi pysymään pelikäytössä ja tarkoituksena olisi pitää DLSS3 + FG käytössä peleissä jotka tukevat sitä.
Kuuklettelujen tulos:
Fe sopii pituuden puolesta, leveydestä nihkeätä kun T5 kopassa cpun korkeus rajoitus noin 160mm ja tuo fe on ~14cm ja tuo kohlo 12vhpwr liitin vaatii tilaa:
dimensions.jpg
img_0735.jpg

Ratkaisujakin on olemassa, esim:

Myös virtalähde tulee vaihtaa, kuten yllä jo sanottiin.
 
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
28
Kiitos molemmille vastauksista! Pitänee siis etsiä uusi/käytetty konepaketti tuon 4080 kaveriksi.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
161
Tuli hommatua ryzen 3700x prossun tilalle 5800x3d mutta prossu ei toimi kuin base clockilla. Päivittelin uuden biosin äskettäin mutta ei auttanut nyt tosin julkaista uusi versio 10.2.2023 jota en vielä ole ehtinyt asentamaan. Lenovolla onnetonta kun ei löydy mitään tietoa mitä bios versio korjaa tai tuo uutta.
onko @Nipah kokemuksia x3D:n ja uusimman Biosin kanssa? Toimiiko nyt boost kellot vai oliko ns. hukkaostos?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom