Lenovo Legion 5i odotusketju

Seuranta sanoo peruutettu, rahat palautui eilen ja ei ollut katevaraus, eurot lähti läppäriä tilatessa Worldline Sweden AB:lle ja palautui Worldline Customer Funds:lta.


Legion 5i.png
Toivottavasti rahat palautuu tännekin mahd pian. Tulausta ei ole vieläkään peruttu tseirannan mukaan.
 
Ne jotka ovat rahojaan takaisin saanut, oletettavasti ovat itse vahvistaneet peruutuksen sähköpostin välityksellä? Vai onko nuo automaattisia?
Ainakin omalla kohdalla edelleen Klarnassa näkyy, että "Processing" ja tilausseurannassa on edelleen "Vapautettu", koska en ole suostunut peruutukseen ja olen siitä myöskin valittanut.
 
Ainakin omalla kohdalla edelleen Klarnassa näkyy, että "Processing" ja tilausseurannassa on edelleen "Vapautettu", koska en ole suostunut peruutukseen ja olen siitä myöskin valittanut.

En usko että protestointi vaikuttaa asiaan, vaan massaperuutus vain toimii kankeasti ja toisilla se etenee nopeammin kuin toisilla.

Minullakin on sama tila kuin sinulla (Klarnalla-laskulla myös).
 
Heikosti ja epäselvästi ovat hoitaneet asian. Kun on kuitenkin aivan selvää, että joka ikinen tilaus on päätetty perua. Miksi osa tilauksista peruttiin torstaina ja osaa ei ole vieläkään peruttu? Ja sitten vielä prosessit eri vaiheissa ja ylipäänsä kesken. Ei luulis mahdotonta olevan ilmoittaa jokaiselle samaan aikaan sähköpostilla ja perua tilaus kaikkialla.
 
Heikosti ja epäselvästi ovat hoitaneet asian. Kun on kuitenkin aivan selvää, että joka ikinen tilaus on päätetty perua. Miksi osa tilauksista peruttiin torstaina ja osaa ei ole vieläkään peruttu? Ja sitten vielä prosessit eri vaiheissa ja ylipäänsä kesken. Ei luulis mahdotonta olevan ilmoittaa jokaiselle samaan aikaan sähköpostilla ja perua tilaus kaikkialla.
Itse en kyllä tulkitsisi mitään itsestään selväksi tän casen osalta :think:
 
No olishan se mukavaa jos ne sattumanvaraisesti joillekin lähettää, jos omalle kohdalle osuu. En kyllä usko. Se olis aika syrjivää ja valituksia riittäisi.
Jos tuon vaikka itse saan niin eipä se ole minun asia noita alkaa suremaan. Se on sitten lenovon päässä noi hommat ei meidän kuluttajien.
 
Ne jotka ovat rahojaan takaisin saanut, oletettavasti ovat itse vahvistaneet peruutuksen sähköpostin välityksellä? Vai onko nuo automaattisia?
Ainakin omalla kohdalla edelleen Klarnassa näkyy, että "Processing" ja tilausseurannassa on edelleen "Vapautettu", koska en ole suostunut peruutukseen ja olen siitä myöskin valittanut.
En vastannut mitään siihen viestiin jossa ilmoittivat hintavirheestä ja peruvat tilauksen.
 
Laitoin vielä tokan kerran rekkulan niin tuli vain geneerinen vastaus että tilaus peruttu ja "eivät voi tehdä asialle mitään". Joten olkoon, en jaksa tätä alkaa eskaloimaan mihinkään suuntaan. Olihan se kuitenkin lotottava. :)
 
Nyt oli katevaraus hävinnyt, eli tilaus ilmeisesti peruttu, vaikka ilmoitusta ei siitä ole tullut. En tiedä mikseivät ottaneet suoraan rahaa. En muista katevarausta nähneeni aiemmin koko vuonna.
 
Mystinen tämä Digital River Ireland Ltd, peruivat yhden kolmesta tilauksesta. Soitin asiakaspalveluun ja kaksi tilausta on edelleen voimassa, vaikka peruivat yhden tilauksen.

Molemmat jäljellä olevat tilaukset on tehty eri maksutavoilla, toisesta ovat jo ottaneet rahat vastaan.
 
Olisihan se kiva saada selkeä varmistus asiaan, että aikovatko toimittaa vai ei, edelleen Klarnassa maksussa (Preparing) ja Lenovon tilausseuranta näyttää vihreää (Vapautettu valmistukseen). Edelleen odotan vielä, josko vastaavat viimeiseen kyselyyn parin päivän sisällä, ennenkuin pyydän KKVn hoitamaan asiaa...
 
Hei mites tuo Klarna nyt oikein menee? En ole koskaan sitä kyättänyt ja kun ovat nyt kertoneet että tilaus peruttu niin tarviiko itse tehdä Klarnan suuntaan mitään vai kuittaantuuko mahdollisesti jo muodostunut saatava samalla kun peruutus on tehty?
 
Viimeksi muokattu:
Tuoki katevaraus mahdollisesti hävisi vaan automaattisesti kun kului viikko tms. Mutta ei kai ne nyt enää ainakaan mitään toimita, kun eivät ottaneetkaan maksua. Vittuako tässä voi tehdä.
 
Tuoki katevaraus mahdollisesti hävisi vaan automaattisesti kun kului viikko tms. Mutta ei kai ne nyt enää ainakaan mitään toimita, kun eivät ottaneetkaan maksua. Vittuako tässä voi tehdä.
PayPalil o 180 pv aikaa saada rahat takas et ei täsä mikää kiire oo. Ei mulla oo mitää katevarausta vaan ihan koko summa lähtenyt. Saas kattoa, aika koominen tilanne, ku ei tiedä et pitäiskö itkeä vai nauraa :p
 
PayPalil o 180 pv aikaa saada rahat takas et ei täsä mikää kiire oo. Ei mulla oo mitää katevarausta vaan ihan koko summa lähtenyt. Saas kattoa, aika koominen tilanne, ku ei tiedä et pitäiskö itkeä vai nauraa :p
Itsellä kanssa paypalilla maksettu eikö rahoja näy. Aiemmin minulta on AMD kaupasta ostettu näytönohjain peruutettu (myyjänä digital river kanssa) ja rahat palautui muutamassa päivässä. Saa nähdä miten tässä käy.
 
Hei mites tuo Klarna nyt oikein menee? En ole koskaan sitä kyättänyt ja kun ovat nyt kertoneet että tilaus peruttu niin tarviiko itse tehdä Klarnan suuntaan mitään vai kuittaantuuko mahdollisesti jo muodostunut saatava samalla kun peruutus on tehty?

Se peruuntuu sieltä myyjän peruessa laskun. Eli sinun ei tarvitse huolehtia mistään – etenkään nyt kun se ei tunnu etenevän edes siihen vaiheeseen, että mailiisi lähetettäisiin lasku jolla on eräpäivä.
 
PayPal ja viestissä palautus 5-7 päivää. Mennyt nyt neljä peruutuksesta. Ei ressiä.
 
Vähän mennään ohi aiheen, mutta mites nää maksuasiat toimiikaan luottokortilla, jos tavaraa ei tulekaan? Mastercardilta edelleen parin läppärin osalta varaukset, ja vain toiseen on Lenovolta tullut peruutusviesti. Jollei homma etene kuun loppuun mennessä, niin onko tapana kuitenkin maksaa luottokorttilasku ajallaan, ja odotella, että luottokorttiyhtiö palauttaa rahat ennemmin tai myöhemmin riippuen Lenovon toiminnasta? Olisin olettanut, että luottokortti olisi ollut turvallisin/helpoin vaihtoehto Klarnan laskun ohella, mutta näyttäisi melkeen siltä, että tämä etenee kaikista hitaiten. Lenovon seurannassa molemmat läppärit edelleen käsittelyssä, joten kummasti ei tunnu samasta systeemistä tulevan peruutukset ja tilauksen tilapäivitykset...
 
Itsellä kanssa PayPal maksutapana ja palautusta ei ole vielä tullut. Yllättävän hidasta rahojen palauttamisen kanssa.
 
Itsellä kanssa PayPal maksutapana ja palautusta ei ole vielä tullut. Yllättävän hidasta rahojen palauttamisen kanssa.
Näin vastattu mulle kun kysyin peruutuspäivänä 30.9

We are processing your refund for order: 9010700xxxx. Please allow 7-10 business days for the credit to be applied to your PayPal account. Due to billing cycles, the refund may not appear on the same statement as the original charge.
 
Verkkokaupalla oli joskus hintavirhe nintendo switchi 32 eurolla, noh joku sankari ehti hakee sen kivijalkamyymälästä noudolla, eipä verkkis alkanu peruuttamaan niitä sit enää vaan lähetti jokaselle tilaajalle semmosen.

Toivottavasti ees joku saa täältä läppärin ja sit se voi toimii apuna niille, jotka ei saanu.
Hmm.. miksi muistelen että ei lähettänyt?
Ainakin muistan tuon tapauksen ja tilasin, mutta Switchiä ei ole näkynyt.

Taikka muistan väärin ja missasin sen vain. Joka tapauksessa muistan että joku sai myymälästä noutamalla. Sitten virhe korjattiin.
 
@juustosnacks muistelet varmaan jotain vanhempaa tai eri keissiä


Näin itsekin tuon ajoissa, mutta en vaivautunut tilaamaan kun oli niin selvä hintavirhe. Aiheeseen liittyen minullakin tuli peruutusviesti mutta Paypalin rahoja ei ole vielä palautettu ja tilaus on käsitellään-tilassa.
 
Eli väärin muistin. Mutta epäonnistuin itse. Tulikin mieleen Verkkokaupan jokin joulun nimissä tekemä hyvä teko tuon viestin lähettämisen jälkeen.

Ei kukaan uskaltais kysyä suoraan tuolta että tuleeko kukaan saamaan konetta? Mites ei-perutut tilaukset? Vai onko se liian iso haitta omalle tilaukselle.. on se varmaan.
 
Toisaalt pari vuotta putkeen tehny verkkokauppa näitä "mokia", muuta konsolin / tuolin hinta ei nyt sitä lafkaa kaada ja saa nimen iltasanomiin ennen sesonkia :think:
 
Onko muita verkkopankilla maksaneita, joille rahat eivät ole vielä palautuneet?
 
Nyt tuli tänne virallinen tilauksen peruminen viesti, eli yksipuolisesti peruivat...
 
Mulle tuli uusi perutuusviesti kanssa viime yönä 23:30. Edelleen tilaus näkyy käsittelyssä... Saisipa Visalle edes rahat takaisin, niin ei tarvitsisi jännittää :cautious:
 
Ei oo tullut peruutusviestejä. Jos tätä nyt positiiviselta kannalta haluaa katsoa, niin rahat palautunut ja ei ole peruttu tilausta mitenkään. Ei voi kuin voittaa. Etenkin kun on jo hyväksynyt ettei tule saamaan.
 
Ei oo tullut peruutusviestejä. Jos tätä nyt positiiviselta kannalta haluaa katsoa, niin rahat palautunut ja ei ole peruttu tilausta mitenkään. Ei voi kuin voittaa. Etenkin kun on jo hyväksynyt ettei tule saamaan.
Tossa nyt ainakaan ole sitä pienintäkään mahdollisuutta saada konetta. Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, odotellaan nyt vaikka 4vko vielä rahat sisällä ja tilaus käsittelyssä. Ei tässä kiire ole ja kyllä ne rahat sieltä aina pois saa :thumbsup:
 
Tossa nyt ainakaan ole sitä pienintäkään mahdollisuutta saada konetta. Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, odotellaan nyt vaikka 4vko vielä rahat sisällä ja tilaus käsittelyssä. Ei tässä kiire ole ja kyllä ne rahat sieltä aina pois saa :thumbsup:

Alkaa kyllä metelin taso nousemaan, jos meinaavat kuukauden saamiaan euroja pidellä ja vasta sitten purkavat kauppaa.

Raha kelpasi heti. Eikä edelleenkään ole kuin yksi peruutus, kaksi peruuttamatta.
 
Tännekin tuli aamuyöstä vastauksena peruutuksen reklamaatioon viesti:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We apologize for the inconvenience this has caused you.

We have checked the status of your order number xxx and verified that it was successfully cancelled and will not be shipped out.

If your purchase was made via credit card, you will not be charged. If you ordered using an alternate payment, a full refund is processing and will appear in your account in no more than 5-7 business days. You may still receive an order confirmation email since this is generated as soon as the order is completed.

Please try re-placing your order and to attempt a new order, please go to: Lenovo Official UK Site| Laptops, PCs, Smartphones, Data Center | Lenovo GB

- Add the product(s) you wish to purchase to the shopping cart. If you are attempting to place an order from a promotional offer, please use the link provided by that offer. If the incorrect pricing appears, empty your shopping cart and try again.

- Once all items you wish to purchase are in the shopping cart, proceed to the checkout.

We recommend when placing an order that you enter your billing information exactly as it appears on your credit card billing statement. If your middle initial appears on your credit card, please include it.

Thank you for your patience and understanding.

Aika tyypillistä copy&paste-huttua siis. Ei vastata asiaan, kysmyksiin tai anneta oikeita ohjeita. Välillä sitä miettii, että voiko maailma tosiaan pyöriä näin vähillä rahkeilla.

Raapustelen myöhemmin tänään harrastusmielessä valituksen tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen:

 
Viimeksi muokattu:
Mulla tilaus edelleen käsittelyssä ja viimeisin kirjeenvaihto Lenovon kanssa tosiaan se että "ei mitään ole peruutettu, kyllä se läppäri sieltä tulee". Ei ole tullut toistamiseen peruutusviestejä.

Sen verran haluan varoittaa, että mikäli aiotte mennä kuluttajavirastoihin tai keskuksiin pyytämään apua, niin ne osaa siellä kyllä samalla tavalla päivystää näitä foorumeita kuin mekin:

Kuluttajat jakavat nykypäivänä hyviksi havaitsemiaan tarjouksia eri kanavissa, ja usein iso hinnanalennus tai hintavirhe voikin saada aikaan ison joukon tilauksia. Osa kuluttajista kokeilee onneaan myös hintavirheiden osalta. Virhehinnoittelut ovat yleensä voimassa vain lyhyen aikaa, kunnes virhe myyjän päässä havaitaan.

Lenovon tilaushetkinen hinnoittelu näyttää löytyvän täältä ja aiheesta on laajalti muutenkin käyty keskustelua samaisella forumilla:

[Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.) | Page 68 | TechBBS (io-tech.fi)|Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)]

[Lenovo Legion 5i odotusketju | TechBBS (io-tech.fi)|Lenovo Legion 5i odotusketju]

Eli 16MB prosessorin hinnoittelussa ollut siis ilmeisimmin isokin hinnoitteluvirhe, jonka tuolla keskustelua käyneet kuluttajat ovat myös käytännössä huomanneet. 8MB ja 12MB oli hinnoiteltu 715-815 euroa hintavammiksi. Kyllähän tuo silmään osuu aika selvästi ja näyttäytyy erikoisena, jos tilattaessa tällaisella näkymällä tulee esille - etenkin jos tuntee näitä laitteita yleisesti. Varsinaisesta näkyvästä alennuskampanjasta ei näytä olleen yleisesti kyse.

Lämpimät terveiset ECC:n asiantuntijoille, tervetuloa joukkoon :)
 
Ei oo tullut peruutusviestejä. Jos tätä nyt positiiviselta kannalta haluaa katsoa, niin rahat palautunut ja ei ole peruttu tilausta mitenkään. Ei voi kuin voittaa. Etenkin kun on jo hyväksynyt ettei tule saamaan.
Sulla on parempi tilanne kun mulla, peruutusviestejä on tullut jo kahteen kertaan, mutta rahojen palautusta ei näy... ovatko muut tililtä verkkomaksulla maksaneet saaneet rahojaan vielä?
 
Samoin mulle. Meninkin saman tien kysymään aspalta että miten tilaus on peruutettu kun vakuuttelivat useaan kertaan että niin ei käy. Innolla odotan vastausta tai mykkäkoulua tämän suhteen
 
Toinen peruutus viesti saapui. Nyt jopa seurannassa lukee että peruttu. Rahat vaan vielä puuttuu takaisin, luottokortilla maksettu.
 
Mulla tilaus edelleen käsittelyssä ja viimeisin kirjeenvaihto Lenovon kanssa tosiaan se että "ei mitään ole peruutettu, kyllä se läppäri sieltä tulee". Ei ole tullut toistamiseen peruutusviestejä.

Sen verran haluan varoittaa, että mikäli aiotte mennä kuluttajavirastoihin tai keskuksiin pyytämään apua, niin ne osaa siellä kyllä samalla tavalla päivystää näitä foorumeita kuin mekin:



Lämpimät terveiset ECC:n asiantuntijoille, tervetuloa joukkoon :)

Siis mistä keskustelusta tämä lainaus oli?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom