• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Jees, eli ollaan n. 720€ hinnoissa ja joku parempi takuulaajennus varmaan 50-70€ eli ollaan lähellä 770-800€? Jos tuossa oli alunperin joku 1-2v nouto&palautus? Huom Gigantti/Power myi todella pitkään kaikki kannettavat 5v(!) takuulla, jopa edullisemmat.

Tuohon kun tosiaan huomioi vielä sen, että näyttö ei ole mikään erikoinen, vain 250 nits ja ei sisällä GSync/FreeSync jota muissa koneissa on (+144Hz) niin mä pysyn itse omassa kannassani että hyvä tarjous ehdottomasti, muttei mikään tajunnanräjäyttävä. Edelleenkin:

1632597629569.png


ja 3060 on saanut jopa ~850€ hintaan
Kyllä itsellä maksoi sen 550e ja 16Gb, 512Gb SSD, eli ei todellakaan yli 700e joka mainittiin...
 
Mutta suurin osa (ml. minä) osti tuon koneen n. 550€, jolla sai 16gb, rgb, isomman akun, 250gb ssd jne.

Raportoinnin perusteella ainakin iso osa osti <450 hinnalla.

Kyllähän sitä itselleen voi vaikka mitä valehdella, mutta tämä on aivan päivänselvä hintavirhe.
 
Mutta suurin osa (ml. minä) osti tuon koneen n. 550€, jolla sai 16gb, rgb, isomman akun, 250gb ssd jne.
Tämähän oli sitten jo ilman käyttistä? Testasin jotain ThinkPadia Lenovon sivuilla ja he antaa Windowsin arvoksi 60€.
Jos et ottanut takuulaajennusta, kuten mainitsin, Gigantti/Power antoi jopa 5v takuuta eli siitä voi laskea ainakin +50€ lisää.
Tässä oltaisiin sitten "Oispa kaljaa" nimimerkin infon mukaan ilman alennusta 589€ + 60€ + 50€ = 699€.

Tuo on ok hinta ja -10% (opiskelijat -15%?) teki tuosta sen (tosi) hyvän tarjouksen.
 
Tämähän oli sitten jo ilman käyttistä? Testasin jotain ThinkPadia Lenovon sivuilla ja he antaa Windowsin arvoksi 60€.
Jos et ottanut takuulaajennusta, kuten mainitsin, Gigantti/Power antoi jopa 5v takuuta eli siitä voi laskea ainakin +50€ lisää.
Tässä oltaisiin sitten "Oispa kaljaa" nimimerkin infon mukaan ilman alennusta 589€ + 60€ + 50€ = 699€.

Tuo on ok hinta ja -10% (opiskelijat -15%?) teki tuosta sen (tosi) hyvän tarjouksen.
Kyllä, ilman käyttistä. Takuulaajennuksista en ainakaan itse maksaisi, koska imo ne on yhtä tyhjän kanssa. Yleensä läppärit hajoaa 2v takuuaikana tai kestää 10v.
 
Kai huomasitte tilaussivun alalaidassa tekstin:"Digital River Ireland Ltd on tässä kaupassa tarjottujen tuotteiden ja palvelujen valtuutettu jälleenmyyjä ja vähittäiskauppias. "

Lenovo toteaa että he eivät ole myyneet kenellekään mitään vaan Digital River on, olkaa heihin yhteydessä. Digital River toteaa että jos on huomautettavaa heidät voi tulla haastamaan oikeuteen yhtiön kotipaikassa Irlannissa.
 
Raportoinnin perusteella ainakin iso osa osti <450 hinnalla.

Kyllähän sitä itselleen voi vaikka mitä valehdella, mutta tämä on aivan päivänselvä hintavirhe.
Mielenkiinnosta, mitä tuosta pitäisi tai mitä sinä olisit siitä valmis maksamaan? Äläkä nyt vertaa täysin riisuttuihin joissa ei ole edes Windowsia mukana vaan sellaisiin konffeihin jotka menevät sinne 650-750€ luokkaan.

Kun fakta on se, että alle tonnilla on kuitenkin saanut, hieman eri kaupoista / valmistajista / malleista riippuen:
Ryzen 5600H tai jopa 5800H joka on sama/parempi kuin tässä ollut i7
RTX 3060 malleja (~35-40% nopeampi kuin 2060)
paremmat jäähyratkaisut omaavia laitteita ja hiljaisempia (notebookcheck mukaan tämä lenovo jopa 50,9 dB joka on jo aivan jäätävä meteli...)
parempi näyttö (kirkkaampi, gsync/freesync-tuki), 144 Hz vs Lenovon 120Hz, puhumattakaan näytön laadusta itsessään (IPS ei tarkoita automaattisesti jumalaista näyttöä)
isommalla levyllä (512GB NVMe)
paremmalla takuulla (jopa 5v asti)
+ muita kamppiksia mitä on ollut, joku peli kaupan päälle tms.

Tuossa kun aiemmin mainittiin legendaarinen Fujitsun Q802 tarjous niin olen samaa mieltä, sehän oli aivan jäätävä tarjous, alle 240€ sai ammattilaistason NAS-laitteen jota myytiin muualla varmaan 700-800€ hintaan. Tähän suhteutettuna tämän Lenovon arvo pitäisi olla 1500-1800€ ja käsi ylös ketkä koneesta näillä spekseillä tämän olisi valmis maksamaan...
 
Jees, eli ollaan n. 720€ hinnoissa ja joku parempi takuulaajennus varmaan 50-70€ eli ollaan lähellä 770-800€? Jos tuossa oli alunperin joku 1-2v nouto&palautus? Huom Gigantti/Power myi todella pitkään kaikki kannettavat 5v(!) takuulla, jopa edullisemmat.

Tuohon kun tosiaan huomioi vielä sen, että näyttö ei ole mikään erikoinen, vain 250 nits ja ei sisällä GSync/FreeSync jota muissa koneissa on (+144Hz) niin mä pysyn itse omassa kannassani että hyvä tarjous ehdottomasti, muttei mikään tajunnanräjäyttävä. Edelleenkin:

1632597629569.png


ja 3060 on saanut jopa ~850€ hintaan
Saisko linkkiä mistä saan 850 euroon 3060 sekä 144hz näytöllisen 16gb ramilla
 
Saisko linkkiä mistä saan 850 euroon 3060 sekä 144hz näytöllisen 16gb ramilla
Jos olet seurannut mitä olen kirjoittanut ja ajanut takaa niin tämä ei ole se pointti tässä Lenovo casessa.
Olen myös maininnut että eri valmistajilta, kaupoista jne on saanut erilaisilla konffeilla. Viesti mitä lainasit niin huom en sanonut että 3060+144+16GB saa 850€ vaan sanoin, että 3060 on saanut ~850€ hintaan.

Mutta heitetään nyt nopeasti löydetty esimerkki vaikka:


1632602505389.png


Tuossa alle 950€ nyt RTX 3060, 144Hz näyttö, 16 GB RAM ja vielä jopa 512GB NVMe levy. Powerissa/Gigantissa on ollut milloin mitäkin 5v takuu / -20% yms kamppiksia, esim.


1632602824833.png


oli muistaakseni -20% kamppiksessa eli hintaa jäi 919€, tuossa on jo sitten merkittävästi parempi näyttökin.

"Mopoin" legion 120Hz näytöllä oli myös muistaakseni tarjouksessa, meni johonkin 800€ hinta silloin 3060.
Toki tässä ei sitten enää ole muistia kuin 8GB

1632603001727.png


Se pointti on siinä, että voidaanko sanoa että Lenovossa on ollut hintavirhe n. ~650€ hinnalla?

Jos 919€ on saanut Lenovon toista konetta, jossa
RTX 3060 (35-40% nopeampi kuin 2060)
5600H prosessori (parempi kuin tämän päivän kamppis)
165Hz näyttö, FreeSync/GSync tuella
uudemmat jäähyratkaisut (hiljaisempi)
512GB NVMe (tänään tarjouksessa olleessa 256GB?)
Parempi takuu, hyvin mahdollista että oli Powerin 5v kamppis myös tuolloin vielä.

Jos tuota konetta sai 919€ ja tämän päivän konetta vaikka 650€ (ilman windows yms kikkailua), voidaanko me ajatella 919€-650€ = 269€ ylläolevien osien arvoksi?

Mun vastaukseni on että kyllä, (peli)kannettavissa yleensä kolme kalleinta osaa on prosessori, näytönohjain ja näyttö.
Verrattaessa tämän päivän tarjouksessa olevaan koneeseen, ylläolevassa 919€ kamppiksessa näytönohjain ja näyttö on merkittävästi parempi, prosessori vastaava tai parempi. Ja tallennustilaa myös tuplasti enemmän.

Minä en siis näe että Lenovo voisi kenenkään tilauksia ruveta perumaan vetoamalla hintavirheeseen kun ottaa huomioon ylläolevan. Eikö heidän mielestä ylläolevat muutokset ole 269€ arvoisia?
 
Viimeksi muokattu:
Kai huomasitte tilaussivun alalaidassa tekstin:"Digital River Ireland Ltd on tässä kaupassa tarjottujen tuotteiden ja palvelujen valtuutettu jälleenmyyjä ja vähittäiskauppias. "

Lenovo toteaa että he eivät ole myyneet kenellekään mitään vaan Digital River on, olkaa heihin yhteydessä. Digital River toteaa että jos on huomautettavaa heidät voi tulla haastamaan oikeuteen yhtiön kotipaikassa Irlannissa.

Jos satuit tilaamaan läppärin Lenovon suomenkieliseltä sivulta, käytetään Suomen lainsäädäntöä kun verkkokauppa on selvästi suomalaisille suunnattu. Jos taas tilasit englanninkieliseltä sivulta, käytetään Irlannin lainsäädäntöä eli kaikki tilaukset perutaan, koska tilaussivulla sanottiin selvästi että Digital Riverillä on oikeus kieltäytyä toimittamasta tuotetta hintavirheeseen vedoten.
 
Jos satuit tilaamaan läppärin Lenovon suomenkieliseltä sivulta, käytetään Suomen lainsäädäntöä kun verkkokauppa on selvästi suomalaisille suunnattu. Jos taas tilasit englanninkieliseltä sivulta, käytetään Irlannin lainsäädäntöä eli kaikki tilaukset perutaan, koska tilaussivulla sanottiin selvästi että Digital Riverillä on oikeus kieltäytyä toimittamasta tuotetta hintavirheeseen vedoten.

Niin meinaat että Suomi pakottaa jonkun ulkomaisen verkkokaupan noudattamaan Suomen lainsäädäntöä? Onko liikekannallepano jo käynnissä vai millä meinasit tämän pakotuksen tapahtuvan?
 
Jokainen voi puollustella itsellensä miten vaan että toi olisi ollut normaali hinta mutta totuus on se että selvästi se oli hinnoitteluvirhe.
Sitä ei muuta vaikka se että ryzen prosessorilla vastaavaa on saanut ties mihin hintaan, taikka kuinka paska näyttö siinä olisi.
Katsotaan sitten viikonlopun jälkeen miten tämä sotku selviää. Jos lenovo/digital river noi toimittaa niin onnittelut ostajille.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä ihmettelyä ja arvailua on varmaan parempi jatkaa ensi viikolla kuten Tegekin kertoi. Katsotaan mitä tapahtuu. Ei tästä kukaan arvailemalla viisastu.
 
Viimeksi kun tarkistin, niin Irlanti oli EU-maa.

Juu mutta EU:n kanta saattaa olla ihan jotain muuta kuin Suomen kanta. Ja siinä on sitten jo Irlannillakin jotain sanottavaa ja tulkittavaa asiasta. Tai jos sulla on linkkiä heittää johonkin direktiiviin jonka mukaan sivun kieli olisi jollain tavalla ratkaiseva niin siitä vaan.
 
Juu mutta EU:n kanta saattaa olla ihan jotain muuta kuin Suomen kanta. Ja siinä on sitten jo Irlannillakin jotain sanottavaa ja tulkittavaa asiasta. Tai jos sulla on linkkiä heittää johonkin direktiiviin jonka mukaan sivun kieli olisi jollain tavalla ratkaiseva niin siitä vaan.

Nimenomaan EU:n kannasta puhun.

Tässä yksi esimerkki Euroopan kuluttajakeskukselta: Kun tarjous onkin hintavirhe (anpdm.com)
 
Nimenomaan EU:n kannasta puhun.

Tässä yksi esimerkki Euroopan kuluttajakeskukselta: Kun tarjous onkin hintavirhe (anpdm.com)

Olin juuri laittamassa tätä.

Kun kuluttaja tekee hankinnan muusta EU-maasta, Norjasta tai Islannista tilanteen arviointiin vaikuttavat useimmiten kyseisen maan säännökset ja ratkaisukäytännöt. Sekään ei ole aina yksiselitteistä minkä maan lainsäädännön mukaisesti tilanne tulisi ylipäänsä arvioida – erityisesti jos hankinta on tehty ulkomaisen verkkokaupan suomalaisille suomen tai ruotsin kielillä suunnattujen myyntisivustojen kautta. Useissa Euroopan maissa on myös samankaltaisia erehdyssäännöksiä kuin meillä Suomessa, jotka voivat vaikuttaa yksittäisen hintavirhetapauksen lopputulokseen.

Kyllähän tuo sivu on selkeästi suomalaislle suunnattu. Todennäköisesti siis kuluttajaviranomaiset ovat tässä kuluttajan puolella. Varmaan aika harva tästä kuitenkaan jaksaa vääntää loppuun asti.
 
Olin juuri laittamassa tätä.



Kyllähän tuo sivu on selkeästi suomalaislle suunnattu. Todennäköisesti siis kuluttajaviranomaiset ovat tässä kuluttajan puolella. Varmaan aika harva tästä kuitenkaan jaksaa vääntää loppuun asti.

Juu mutta jos Irlantilainen putiikki sanoo siitä huolimatta että en maksa niin mitäs sitten? Haastat firman oikeuteen Irlannissa.
 
Juu mutta jos Irlantilainen putiikki sanoo siitä huolimatta että en maksa niin mitäs sitten? Haastat firman oikeuteen Irlannissa.

Oikeuteen haastaminen on varmaan se viimeinen vaihe, johon kukaan tuskin ryhtyy tällaisessa.


Oikeasti tuossa tilanteessa otetaan yhteyttä juurikin tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen, joka on tuosse se "muskeli". Ne auttaa sovittelemaan firman kanssa. Sovittelu ei ole velvoittavaa firmalle tietenkään, mutta epäilen ettei kovin moni tuollainen kansainvälinen jätti jättä niiden suosituksia noudattamatta. Sama kuin kotimaisen kuluttajaviraston kanssa, harva firma niitä suosituksia ei noudata. Pelote on siis joutua paskalistalle. Muitakin pelotteita noilla on kuten joukkokanne. Lukemieni kokemusten perusteella tuo on itse valittajalle aika kevyt ja tehokas menettely.

Oikeuteen haastamisellekin sijaankin EU:ssa on tämmöinen kevyempi menettely (hinta siis luokkaa 86 euroa) pienissä asioissa:

 
Kannattaa muistaa että tuo halvin kokoonpano oli kuitenkin lähes pelkkä koneen runko, johon käyttäjä joutuu todennäköisesti erikseen ostamaan- ja asentamaan lisämuistia, käytettävän kokoisen SSD levyn, Windowsin yms.
Pelkkä SSD levyn koon nostaminen 512GB kokoluokkaan olisi nostanut tuon koneen hintaa heti 110€, 1TB levy olisi nostanut hintaa 200 €. Kakkoslevyn hinnat olivat vielä suurempia.
Karvalakkiwindows olisi ollut 60 € lisää, Pro 160 € lisää.
8 GB lisää keskusmuistia oli minusta ihan kohtuullinen +50€ lisäys.

Eli jos tuon hintaa haluaa verrata muihin myynnissä oleviin koneisiin, on noista muistettava lisätä siihen vertailukelpoiset specsit, ettei verrata 128 GB levyllä varustettua konetta 1000 GB SSD levyn koneeseen, FreeDOS konetta Windows 10 Pro koneeseen, ja perus 8 GB muistilla varustettua johonkin missä sitä on enemmän.
Ja sitten siinä oli vielä se -15 % alennus joka pitää myös muistaa huomioida.
 
1632575959026.png

Siis tuossa lukee että jos vaihtaa kahdeksanytimisestä mallista neliytimiseen, niin se maksaa 715 euroa enemmän?

Se pelkkä neliytiminen prossu siis maksaa enemmän kuin tuo koko kahdeksanytiminen kone. Juuh.
Amazonilla on monesti samanlaisia tarjouksia että jonkin tuotteen yksi malli on todella halpa ja muut, heikommatkin on kalliita.
 
Case Lenovo: Koitin tuossa peruutella yhtä tilaustani, johon laitoin vahingossa Dummy HDD:n, sain tämmöisen vastauksen:

"We have sent a request to our warehouse to cancel your shipment. Please be aware that we may not be able to cancel as orders are typically processed for shipment immediately upon completion.

If the warehouse is able to successfully cancel your order, we will send an email to notify you."
 
Case Lenovo: Koitin tuossa peruutella yhtä tilaustani, johon laitoin vahingossa Dummy HDD:n, sain tämmöisen vastauksen:

"We have sent a request to our warehouse to cancel your shipment. Please be aware that we may not be able to cancel as orders are typically processed for shipment immediately upon completion.

If the warehouse is able to successfully cancel your order, we will send an email to notify you."
Peruutin kanssa yhden koneen johon otin 2242 levyn.

Tuli tuo viesti ja tänään tuli että tilauksesi peruttu kuten pitikin.
 
Multitronic ilmoitti että 3900x ei enää valikoimissa, perutaanko :hmm: No ei peruta. Kyseessä siis 400€ hinnalla tilattu, eikä taida kiinnostaa siihen hintaan toimittaa....
Voiko joku vahvistaa että multitronicin käyttämästä varastosta nuo on loppu, eikä sinne enää toimiteta? Luulisi myös muiden samaa varastoa käyttävien myyvän ei-oota siinä tapauksessa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210928_120402.jpg
    Screenshot_20210928_120402.jpg
    213,7 KB · Luettu: 186
Viimeksi muokattu:
Mistä tuon lenovo-casen oman ketjun löysi? Vai onko sellaista enää?

Oli mullakin eilen (ja edelleenkin) Tilauksen tila Tilausta käsitellään - Vapautettu valmistukseen

Tänään tuli kuitenkin sähköpostia

Tilaus on peruutettu
Kiitämme tilauksestasi sivustolta Lenovo Yhteistyössä Digital River.

Emme kuitenkaan ole saaneet maksua viimeisten 3 päivän aikana, joten tilauksesi on peruutettu.

Jos olet jo maksanut tilauksesi, jätä tämä viesti huomiotta. Tilauksesi tullaan käsittelemään maksusuorituksesi saavuttua. Jos et vielä ole maksanut, tilaustasi ei käsitellä. Jos haluat kuitenkin tilata, sinun on tehtävä uusi tilaus..

Maksu on kuitenkin lähtenyt heti ongelmitta, eikä mitään ongelmaa sen suhteen pitäisi olla. Tarkoittaako tuo vain, että peruivat nyt kaikkien tilaukset?
 
Mistä tuon lenovo-casen oman ketjun löysi? Vai onko sellaista enää?

Oli mullakin eilen (ja edelleenkin) Tilauksen tila Tilausta käsitellään - Vapautettu valmistukseen

Tänään tuli kuitenkin sähköpostia



Maksu on kuitenkin lähtenyt heti ongelmitta, eikä mitään ongelmaa sen suhteen pitäisi olla. Tarkoittaako tuo vain, että peruivat nyt kaikkien tilaukset?
Millä maksutavalla maksoit?
 
Mistä tuon lenovo-casen oman ketjun löysi? Vai onko sellaista enää?

Oli mullakin eilen (ja edelleenkin) Tilauksen tila Tilausta käsitellään - Vapautettu valmistukseen

Tänään tuli kuitenkin sähköpostia



Maksu on kuitenkin lähtenyt heti ongelmitta, eikä mitään ongelmaa sen suhteen pitäisi olla. Tarkoittaako tuo vain, että peruivat nyt kaikkien tilaukset?
Tuolla on enempi juttua, ku porukka odottelee, kannattaa sinne sun laittaa tuosta peruutuksesta viesti...
 
Moi,

Onko hajua miten pitäisi suhtautua, kun aamulla seiskan maissa tuli varattua tietokone paikalliseen Giganttiin ja mailiin putkahti tilausvahvistus yms. ja maksutapana maksu paikanpäällä.

Sitten 7 tuntia tuon jälkeen noin kahden maissa tuli tekstiviesti, että tuotetta ei ole muka saatavilla vaikka luki tilausvahvistuksessakin, että löytyypi liikkeen varastosta.
Ei mitään ehdotusta korvaavasta tuotteesta yms, jollaista ihan pienellä erolla uskoksi löytyvän.

Sen verran pitkä aika tuossa vahvarin ja tekstarin välissä, että vaikuttaisivat päättäneen myydä välistä kyseisen koneen jollekkin muulle.

Eikö aamulla tullut vahvistus sido myyjää millään tasolla?
 
Jos sitä tuotetta ei löydy, niin ei sitä yksikään varastomies pysty taikomaan.

1. Toinen asiakas on marssinut kassalle saman tuotteen kanssa, kun olet tehnyt varausta.
2. Saldovirhe. Tähänkin on monta mahdollista syytä.
3. Tuotteita on ostettu kaksi samaan aikaan (järjestelmät ei ole reaaliaikaisia)

Asiakkaan näkökulmasta tietty:

1. Tuotetta ei ole olemassakaan. Ihan kiusaksi laitettu sinne nettiin, että saadaan asiakas hermostumaan, ja myyjälle stressi korkealle, kun ei löydä olematonta tuotetta.
2. Myyjä on myynyt sen tarjoustuotteen provisiomielessä, vaikka on tiennyt, että siellä on varaus olemassa. (Gigantin myyjä ei ole kovin pitkään enää työsuhteessa, jos ojentelee tarjoustuotteita)
3. Myyjä kusettaa aina.
 
Moi,

Onko hajua miten pitäisi suhtautua, kun aamulla seiskan maissa tuli varattua tietokone paikalliseen Giganttiin ja mailiin putkahti tilausvahvistus yms. ja maksutapana maksu paikanpäällä.

Sitten 7 tuntia tuon jälkeen noin kahden maissa tuli tekstiviesti, että tuotetta ei ole muka saatavilla vaikka luki tilausvahvistuksessakin, että löytyypi liikkeen varastosta.
Ei mitään ehdotusta korvaavasta tuotteesta yms, jollaista ihan pienellä erolla uskoksi löytyvän.

Sen verran pitkä aika tuossa vahvarin ja tekstarin välissä, että vaikuttaisivat päättäneen myydä välistä kyseisen koneen jollekkin muulle.

Eikö aamulla tullut vahvistus sido myyjää millään tasolla?

Nuo gigantin myyjät on sieltä röyhkeimmästä päästä. Itse kävelin giganttiin että haluan ostaa teiltä tämän telkkarin jota netti näytti saldoille kyseiseen liikkeeseen ja koitettiin myydä jotain törkeän kallista kuva asetuksien säätöä joka oli kuulemma äiteellekkin myyty. Sanoin että ei kiitos pelkkä tv riittää johon vastattiin että heillä on ainoastaan malli jossa on tuo kalibrointi tehty jo ja ei kuulemmma voi myydä sitä ilman että pitää maksaa se 150e asetuksistakin. Kaupasta pois kävellessä menin ostamaan saman myymälässä olleen mallin netin kautta pick up piste noutona ja sama töllöhän sieltä tuli noudettua. Vaikka kuinka oli kalibroitu ammattimaisesti niin itse sai kuitenkin säätää väriasetukset.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo gigantin myyjät on sieltä röyhkeimmästä päästä. Itse kävelin giganttiin että haluan ostaa teiltä tämän telkkarin jota netti näytti saldoille kyseiseen liikkeeseen ja koitettiin myydä jotain törkeän kallista kuva asetuksien säätöä joka oli kuulemma äiteellekkin myyty. Sanoin että ei kiitos pelkkä tv riittää johon vastattiin että heillä on ainoastaan malli jossa on tuo kalibrointi tehty jo ja ei kuulemmma voi myydä sitä ilman että pitää maksaa se 150e asetuksistakin. Kaupasta pois kävellessä menin ostamaan saman myymälässä olleen mallin netin kautta pick up piste noutona ja sama töllöhän sieltä tuli noudettua. Vaikka kuinka oli kalibroitu ammattimaisesti niin itse sai kuitenkin säätää väriasetukset.
Ostit siis käytetyn mallitelkkarin uuden hinnalla? Ei sillä että se aina haittaisi, mutta aika ikävä mm. Oledilla saada valmiiksi poltettu kuva ja vielä huonompaa palvelua tuo oli gigantilta
 
Moi,

Onko hajua miten pitäisi suhtautua, kun aamulla seiskan maissa tuli varattua tietokone paikalliseen Giganttiin ja mailiin putkahti tilausvahvistus yms. ja maksutapana maksu paikanpäällä.

Sitten 7 tuntia tuon jälkeen noin kahden maissa tuli tekstiviesti, että tuotetta ei ole muka saatavilla vaikka luki tilausvahvistuksessakin, että löytyypi liikkeen varastosta.
Ei mitään ehdotusta korvaavasta tuotteesta yms, jollaista ihan pienellä erolla uskoksi löytyvän.

Sen verran pitkä aika tuossa vahvarin ja tekstarin välissä, että vaikuttaisivat päättäneen myydä välistä kyseisen koneen jollekkin muulle.

Eikö aamulla tullut vahvistus sido myyjää millään tasolla?

Tuota Gigantin varausta kun olen käyttänyt niin joskus tosiaan tuote on jostain takahuoneesta haettu. Sitten on kerta tai pari ollu niin, että tuote on sieltä myymälän hyllystä haettu.

Jos tuote ollut hyllyssä ja joku on sen kanssa kassalle mennyt niin minkäs teet..
 
Ostit siis käytetyn mallitelkkarin uuden hinnalla? Ei sillä että se aina haittaisi, mutta aika ikävä mm. Oledilla saada valmiiksi poltettu kuva ja vielä huonompaa palvelua tuo oli gigantilta

En ostanut käytettyä mallitelkkaria uuden hinnalla. Näin kyseisen uuden telkkarin liikkeessä laatikossa jossa oli tarra päällä "kalibroitu" ja sama laatikon hain pick up pisteeltä ja sisällä oli asetuksetkin A4 lapulla ja telkkarissa samat säädöt.
 
Lenovon tarjousläppäri peruttu. Ei kyllä mikään yllätys :)

"Dear HikinenM,

Thank you for placing order XXX with us.
Unfortunately, the "Lenovo Legion 5 15IMH05H" you ordered was impacted by a pricing error and as a result, it was necessary to cancel it.
We apologize for any inconvenience this may have caused and we would like to offer you a 15 % discount code XXX to spend on our website at your convenience. It is valid till the end of December for one item in your cart. A combination of the coupon code with other offers and codes is not possible.

If you need help in finding the best alternative product for you, the Lenovo Sales Team is happy to assist you via chat or phone: 00358 (0) 942452988 (Monday to Thursday: 9am to 6pm, Friday: 9am to 4pm).

For all inquiries regarding the order XXX, Digital River will be there for you. Please let us know how we could assist by replying to this email or by calling 00358 (0) 942450648

Kind Regards,

Lenovo Online Store
Customer Service
lenovo.en.cs@digitalriver.com

This email has been sent by Digital River, Ireland Ltd, the authorized reseller and merchant for the products and services you purchased."
 
Tänne paukahti samainen sähköposti, kesti kyllä oudon pitkään, liekkö ne sitten tarkastaneet kaikki tilaukset ja laittaneet samaan aikaan nyt viestiä kaikille kerralla...

Ohos, katoin itsekin väärin ketjun, eli tuonne jatkot, siellä on kova keskustelu jo menossa:
 
Multitronic ilmoitti että 3900x ei enää valikoimissa, perutaanko :hmm: No ei peruta. Kyseessä siis 400€ hinnalla tilattu, eikä taida kiinnostaa siihen hintaan toimittaa....
Voiko joku vahvistaa että multitronicin käyttämästä varastosta nuo on loppu, eikä sinne enää toimiteta? Luulisi myös muiden samaa varastoa käyttävien myyvän ei-oota siinä tapauksessa.

Muistanko ihan väärin, että tässä tilanteessa sinulla on mahdollisuus tilata tuo tuote muualta ja Multitronic on velvollinen hyvittämään hinnan erotuksen?

Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Molempien osapuolten on noudatettava sopimusehtojen velvoitteita, eikä kumpikaan osapuoli voi yleensä ilman erityistä syytä yksipuolisesti muuttaa sopimusta. Esimerkiksi myyjän on toimitettava tuote, ostajan on maksettava sovittu hinta sovittuna ajankohtana ja tavaran tai palvelun on vastattava sovittua.


KKV:n mukaan sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti, ja kuluttajan tulee ensin vaatia tuotteen toimittamista alkuperäiseltä myyjältä.

Tämä kateostoksi kutsuttu toimenpide tulee tehdä huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este.

Jos yritys kuluttajan vaatimuksesta huolimatta kieltäytyy toimittamasta tilausta, kuluttajan kannattaa tehdä kirjallinen valitus yritykselle viipymättä.
 
Muistanko ihan väärin, että tässä tilanteessa sinulla on mahdollisuus tilata tuo tuote muualta ja Multitronic on velvollinen hyvittämään hinnan erotuksen?



Ehdotin tuotakin heille. Koittavat kuulemma vielä saada varastoon jostain. Eli tilaukset jäi sisään.
 
Ehdotin tuotakin heille. Koittavat kuulemma vielä saada varastoon jostain. Eli tilaukset jäi sisään.

Ottaen huomioon että kyse on tämän hetken markkinahinnoilla vain n. 100 eurosta niin ihmettelen jos jaksavat vääntää hirveän kauaa. Varsinkin jos tuo vie firmassa keneltäkään aikaa tuntia paria kauempaa.
 
Jatketaanpa tässä ketjussa.

DNA Kauppojen asiakaspalvelunumerosta 044 0338000, eivät suostuneet myymään/varaamaan myymälään puhelinta ja ku siirsivät verkkokaupan numeroon sieltä sanoivat ettei voi enää ostaa ku ei löydy niiden myyntisoftasta koko puhelinta enään. Niin pitääkö tässä alkaa kirjallisena lähettämään viestiä johonki tuon puhelimen saa ostettua ja voi vedota tuohon KKV kantaan asiakkaalle pitää antaa mahdollisuus antaa ostaa tarjoustuote tuolla hintaan myöhemmin sitten?

Puhelimessa sanoin kyllä tuolta KKV sivulta löytyvän "asiakkaalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle." Ei silti muka onnistunut , kun sanoivat ei tuotetta löydy enää järjestelmästä varausta varten.

Tuo puhelin on myyty DNA:lta kokonaan loppuun eikä Apple toimita niitä enää lisää, eli tässä vaiheessa on ihan turha lähteä enää KKV:lle valittamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 046
Viestejä
4 564 488
Jäsenet
75 078
Uusin jäsen
badiherrox82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom