Lenovo Legion 5i odotusketju

Dear Matias11

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We check this order 9013xxxx (Lenovo Legion 5 15IMH05H) and shows it's in process in our warehouse and it takes 6 weeks to ship.

We confirmed that this order is not cancel.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store
Customer Service
 
Saaga jatkuu... tällä kertaa Yen M. pyysi työtoverilta apua:
Dear Mr. iffa,

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We have checked the status of your order number 9012xxxxx and verified that it was successfully placed and will be shipped out soon. There must have been a mistake in the correspondence between us and you.

However If your purchase was made via credit card, you will be charged. If you ordered using an alternate payment, a full deduction will be processed and will appear in your account in no more than 5-7 business days. If you have paid with Klarna then Klarna will pay us and then you need to pay them. You may still receive an order confirmation email since this is generated as soon as the order is completed.

Sincerely yours and truly,
Mihail Todorov Kolev

Tämä tuli siis kysymykseeni:
Thank you for your reply. If you give a guarantee that the order is not cancelled, how come I have received a notice telling me it is cancelled?
 
:think: Tästähän kehkeytyy hyvä show. Oon sitä mieltä ettei kukaan saa koneitaan ainakaan ilman sitä Euroopan kuluttajakeskuksen apua, mutta tuo vastausten kirjo on kyllä huima.
En mitään näistä tilanteista tiedä, mutta voisi kuvitella että joidenkin asiakkaiden kohdalla on vaan "pakko toimia", kun luvataan kuuta taivaalta aspassa :D Kun aspa on edelleen omalla kohdalla hyvällä tuulella, yritän nyt kalastella sieltä vielä vähän lisää vastauksia ja "kyllä"-sanoja.
Reiluahan se ei ole, jos osa saa ja osa ei, mutta katsotaan nyt että milloin tulee aspan väelle info että ne on kyllä oikeasti peruttu.
 
Vaikuttaisko yhtään "ulisemisen" määrä? Itse menin uhkailemaan meilillä kaikella mahollisella FBI:n ja Maahanmuuttoviraston välillä. Ehkä siellä aspa katto että vaikeiden asiakkaiden kohdalla ei ala vänkäämään vastaan :rofl: Olisi kiva tietää mitä jengi laitto tonne, kun sai kieltävii vastauksia.
 
Vaikuttaisko yhtään "ulisemisen" määrä? Itse menin uhkailemaan meilillä kaikella mahollisella FBI:n ja Maahanmuuttoviraston välillä. Ehkä siellä aspa katto että vaikeiden asiakkaiden kohdalla ei ala vänkäämään vastaan :rofl: Olisi kiva tietää mitä jengi laitto tonne, kun sai kieltävii vastauksia.
Itsehän haastoin asiakaspalvelijan 1vs1 taisteluun kmarketin pihalla

Laitoin vaan reklamaatioapurissa tehdyn pohjan missä descriptionissa perustelin että ei tuo ole selkeä hintavirhe (linkillä irlannin kuluttajasuojasivuille, missä näin lukee), eikä sitovaa sopimusta saa purkaa siitä syystä. Loppuun laitoin vielä että menee kuluttajakeskukseen jos asia ei 2 viikon sisällä ratkea. Perustelin myös sillä, että vajaa 600e vanhan raudan koneesta ei todellakaan vaikuta miltään virheeltä, vaan varaston tyhjentämiseltä.
 
Itselläni näyttää ainakin tilauvahvistuksen sähköpostissa ("Pääset tarkastelemaan tilausta tästä"), että "Tilausta käsitellään". Toinen virhetilaus, jonka itse peruutin, näkyy "Tilaus peruttu"-tilassa.
 
Itselläni näyttää ainakin tilauvahvistuksen sähköpostissa ("Pääset tarkastelemaan tilausta tästä"), että "Tilausta käsitellään". Toinen virhetilaus, jonka itse peruutin, näkyy "Tilaus peruttu"-tilassa.
Itsellä ja kaverilla kanssa tilaus käsittelyssä edelleen vaikka peruutusmailia tuli. Tuskin status on synkkautunut yhtään minnekkään, jos kerran jotakin automatisoituja maileja olivat.
 
Kenenkään mielestä ei ollut "hinnoittelu virhe". Sen takia täällä käytiinkin pari sivua keskustelua kiimaisten "tarjous haukkojen" kesken. Nyt äkkiä asianajajaan yhteys, kyllä nyt viatonta kuluttajaa kustaan iirikseen pahasti!

Juu täällä olleiden kommenttien perusteellahan kyseessähän oli oikeastaan ihan normaalihintainen läppäri joka ei ollut millään tavalla hyvä tarjous edes. No nythän kenelläkään ei sitten ole mitään syytä olla vähimmässäkään määrin pettynyt, eikös totta?
 
Mitä laitoitte Reklamaatioapurissa kohtaan:
"Brief description of the grievance (to the business or seller of a property): "

Laitoitteko Counterpartyksi Lenovo Technology B.V., sivuliike Suomessa?
 
Onko teillä eroja tilatussa tuotteessa? Osa karsinut 422€ asti ja osa maksaa pyydetyn hinnan, jälkimmäiset kenties toimitetaan? Tosin epäilen että kaikki perutaan, mutta pohditaan nyt hetki mahdollisuuksia.:geek:
 
Unfortunately we don't have further detailed information regarding this auto cancellation process, what we know for sure is that the process affects plenty of orders not just yours. The status of the order in our system is not updated yet, but it will happen soon. We apologize for any inconvenience this may be causing. Sincerely, Ivo Kosev
 
Sain viestin supportista:

Dear X,
Thank you for contacting the Lenovo Online Store.
Unfornately, there is nothing we can do as this information is coming from our Warehouse and the order will be cancelled.
Please accept our sincere apologies

Sincerely,
Iva V
Kannattaa varmaan pistää reklamaatiota menemään ja pyytää eskaloimaan ylöspäin. Jotenkin omituista että varastotiimi peruisi tilaukset hintavirheen takia. Luulisi että niitä kaikista vähiten kiinnostaa mihin hintaan tavara liikkuu.
 
Mistä tämä linkki löytyy?

However, if there is a genuine mistake on the part of the trader to display the correct price, the trader can claim that there is a defect in consent and the contract may be set aside, especially if the consumer should reasonably have known that the price displayed was the result of an error. This may well be an obvious, rare mistake, quickly acknowledged and rectified and, therefore, the consumer may not be entitled to benefit from the error. On the other hand, if the consumer has ordered in good faith, unaware of any error, he/she could look for arrangements, particularly may seek to enforce performance of the contract or even compensation (e.g. damages) when the actual loss can be accredited.
 
Tuli kanssa viestiä supportilta, eli sama mitä joillekin muillekin täällä tullut:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

Unfortunately we don't have further detailed information regarding this auto cancellation process, what we know for sure is that the process affects plenty of orders not just yours. The order status in our system will be updated soon.

We apologize for any inconvenience this may be causing.

Sincerely,
Ivo
 
Tein tuonne sitten itsekin rekkulan joutessani. Klarnalla tilasin, en sit tiedä missä kohden Klarna alkaa rahoja kyselemään jos ei konetta ala näkymään.. Onko tästä tietoa että joutuuko konetta maksamaan ns. etukäteen silti - esim kk päästä Klarna ja 6vko päästä kone EHKÄ saapuu? :)
 
Aspan pojat jossain Ukrainassa paikallisen Baronan hikipajalla katsoo samasta paikasta tilauksen tiedot kuin mekin, siellä näkyy vielä että vapautettu valmistukseen. Sitten ne vastaa että kaikki ok. Eiköhän se tästä johdu kun tulee vastauksia että ei ole peruutettu.
 
Jahas, tein tosiaan vähän tiukkasanaisemman ja "formaalihkomman" rekkulan tästä ja nyt joku Mihail vastaili että tilaus tosiaan on lähdössä matkaan kuuden viikon sisällä ja että tilausta ei ole peruttu. Siihen perään litania ohjeita miten tilausta pääsee seuraamaan jne jne. No, en pidätä hengitystä. :D
 
Aspan pojat jossain Ukrainassa paikallisen Baronan hikipajalla katsoo samasta paikasta tilauksen tiedot kuin mekin, siellä näkyy vielä että vapautettu valmistukseen. Sitten ne vastaa että kaikki ok. Eiköhän se tästä johdu kun tulee vastauksia että ei ole peruutettu.
Veikkaanpa että tämä juuri on se syy mutta katsotaan mitä tästä nyt tulee. Eipä varmaan mitään järin ihmeellistä. :D
 
Mulle tuli tällainen viesti vastauksena mailiin jossa oli liitteenä reklamaatio. 431€ kone ja Lenovon tilausseurannassa edelleen "Tilausta käsitellään"

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We apologize for any inconvenience this may be causing.

We appreciate your feedback. If you wish you can place a new order using the voucher code of 15% discount you received.

This order will be cancelled by the warehouse due to error in pricing.
 
Tännekin tuli viestiä, että varasto ilmoittanut että perutaan ja ei voi tehdä asialle kuulemma mitään.
Pitääpä täältäkin lainata paria esimerkkiä, että millaisia viestejä porukka on saanut, että ovatko tosissaan noin sekaisin siellä ja vaatia, että nostavat asian jollekin tietävälle henkilölle. Jos vaan jatkavat selittelyä, niin sitten kuluttajaviranomaisiin yhteys...
 
Juu täällä olleiden kommenttien perusteellahan kyseessähän oli oikeastaan ihan normaalihintainen läppäri joka ei ollut millään tavalla hyvä tarjous edes. No nythän kenelläkään ei sitten ole mitään syytä olla vähimmässäkään määrin pettynyt, eikös totta?

Ei olla pettyneitä, vaan oikeastaan päin vastoin. Kävin paikallisessa Gigantissa ihmettelemässä Legionia ja jäi vähän pettynyt olo Legionin rungon laatuvaikutelmasta sekä painosta. Olen tottunut 13" 1,2kg ultrabookin käyttöön, joten pettymys johtuu varmaan lähinnä siitä kuinka paljon isompi ja paksumpi runko tässä on vs ultrabook.

Jahas, tein tosiaan vähän tiukkasanaisemman ja "formaalihkomman" rekkulan tästä ja nyt joku Mihail vastaili että tilaus tosiaan on lähdössä matkaan kuuden viikon sisällä ja että tilausta ei ole peruttu. Siihen perään litania ohjeita miten tilausta pääsee seuraamaan jne jne. No, en pidätä hengitystä. :D

No perskule, luulin jo hetken että säästävät minulta itseltä perumisen vaivan :hmm:
 
Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is 90120xxxxx (Lenovo Legion 5 15IMH05H) in process in our warehouse.

We give you the guarantee that this order is not cancel.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store
Ei ole tullut peruutusviestiä?
 
En tiedä miten olet voinut edes kuvitella noita millään tavalla vertailtaviksi.
Kakkos koneeksi oli tulossa joten ajattelin aluksi että 15" normikannettava olisi kelvannut. En ole normikannettavaa vuosiin käsissäni pitänyt joten todellisuus iski vasten kasvoja vasta kun kävin liikkeessä hypistelemässä tätä.
 
Kirjoitin tuossa ajankuluksi valituspostin Lenovolle, mutten aio tämän jälkeen tehdä asian eteen mitään muuta. Mutta onpahan mustaa valkoisella mielipiteestäni, jos ne rupeais antamaan periksi muiden tapauksissa.
 
Pitipä itelläki laittaa nopea wtf-kysely vastauksena kun on kerta ristiriitasta infoa tullut. Isompi hämmennys tässä on se, että tilin luonnissa ja tilauksessa ei missään vaiheessa tarvinnut millään tapaa tunnistautua tai toimittaa jotain dokumenttia että olisi opiskelija. Ihan piruillessani kokeilin opiskelijaportaalin kautta tehdä tuon tilauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Pitipä itelläki laittaa nopea wtf-kysely vastauksena kun on kerta ristiriitasta infoa tullut. Isompi hämmennys tässä on se, että ihan piruillessani kokeilin opiskelijaportaalin kautta tehdä tuon tilauksen. Tilin luonnissa ja tilauksessa ei missään vaiheessa tarvinnut millään tapaa tunnistautua tai toimittaa jotain dokumenttia että olisi opiskelija.

Eikös sinne kuitenkin vaadittu koulun sähköposti, ja hyväksyttyjen domainien lista on ehkä rajattu? Vai meniskö läpi muulla kuin oppilaitoksen maililla?

Kävin silloin uteliaisuuttani katsomassa opiskelijapuolta, mutta mulla ei enää ole yliopiston tunnareita, joten en yrittänyt sen pitemmälle.
 
Pitipä itelläki laittaa nopea wtf-kysely vastauksena kun on kerta ristiriitasta infoa tullut. Isompi hämmennys tässä on se, että tilin luonnissa ja tilauksessa ei missään vaiheessa tarvinnut millään tapaa tunnistautua tai toimittaa jotain dokumenttia että olisi opiskelija. Ihan piruillessani kokeilin opiskelijaportaalin kautta tehdä tuon tilauksen.
Kai sinulla kuitenkin oli jonkun korkeakoulun sähköpostiosoite?
 
Laitoin nyt vähän tiukempaa tekstiä menemään, että alkavat selvittämään asiaa tarkemmin vielä. Jos eivät asialle tee mitään, niin sitten lähtee KKV viestiä, sieltä jo tulikin tuohon apuurin liittyen postia, että valitus on tallennettu heidän järjestelmiin ja tarvitsee vain kertoa sen case numero, niin samantein tietävät alkaa hoitamaan hommaa. Eli ei kauhea vaiva ole aktivoida sitäkään puolta...

Sellasen kyl huomasin, että nuo jotka ovat saaneet viestiä, että tilaus olisi etenemässä kuitenkin on ainakin tilausnumeroltaan paljon pienempiä kuin itsellä, eli oma alkaa 9014, olisikohan tuolla jotain vaikutusta? Eli meinaavat lähettää alkupään tilauksia, mutta lopuilta sit perutaan. Olisi kiva tietää, onko muillakin suoraan perutuilla kenties tilausnumero tuota alkua tai jopa myöhempää?
 
Sellasen kyl huomasin, että nuo jotka ovat saaneet viestiä, että tilaus olisi etenemässä kuitenkin on ainakin tilausnumeroltaan paljon pienempiä kuin itsellä, eli oma alkaa 9014, olisikohan tuolla jotain vaikutusta? Eli meinaavat lähettää alkupään tilauksia, mutta lopuilta sit perutaan. Olisi kiva tietää, onko muillakin suoraan perutuilla kenties tilausnumero tuota alkua tai jopa myöhempää?
Mulla oli 9014 ja tilasin ehkä iltaviiden maissa viime lauantaina joka taisi olla 25. päivä. Tosiaan laitoin tänään aika tiukahkon reklamaation peruutusviestin vastaukseksi ja tuli puolessa tunnissa vastaus että ei ole peruutettu.

Tosin saattoivat vain katsella siellä aspan päässä samaa dataa minkä itse näin että tilaus olisi etenemässä. Tää on aika todennäköinen skenaario.
 
oma tilaus 9009 alkuinen, laitoin lyhyen kiukutteluviestin myöskin koska yleensä jos perutaan niin paypal refund pitäisi tulla per heti
 
Mulla oli 9014 ja tilasin ehkä iltaviiden maissa viime lauantaina joka taisi olla 25. päivä. Tosiaan laitoin tänään aika tiukahkon reklamaation peruutusviestin vastaukseksi ja tuli puolessa tunnissa vastaus että ei ole peruutettu.

Tosin saattoivat vain katsella siellä aspan päässä samaa dataa minkä itse näin että tilaus olisi etenemässä. Tää on aika todennäköinen skenaario.
Itse laitoin perumisviestin vastaukseksi tuon reklamaatio apurin tekstin, johon siis tylysti vastattiin että varastosta tieto peruutuksesta ja ei voi auttaa enempää. Nyt sitten laitoin tiukkaa tekstiä uudestaan (mukaan liitin parit täällä olleet hyväksymisviestit, että jotkut kuiteski ois saamassa) ja lisäsin, että jos ei asia etene, niin seuraavaksi ottaa yhteyttä paikallinen kuluttaja virasto ja sen jälkeen siirrytään EU kuluttaja virastoon.
 
Nii onhan toi tullut toi peruutus ilmoitus. Aspa höpöttää jostain automaattisesta peruuttamisesta. No ei toi odotus ollut kovin korkealla tuon suhteen et tulis. nii 620.10.
 
Lenovon aspa vastailee taas.

Laitoin heille vielä kyssäriä:

Thank you for a prompt response! As I now understand this scenario, nothing has been cancelled and any email telling me the order has been cancelled, is a mistake. Please correct me if I am wrong. But with the information I have been given, I can safely continue awaiting my order to be shipped and finally delivered?

Ja vastaus kuuluu näin:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is being processed for shipment and it takes 6 weeks to ship.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store

Ei korjannut väittämiä... :D
 
Voisin ottaa vastaan sellaisen 15% alekoodin jos joku haluaisi luopua omastaan. Päivitän tän viestin jos saan sellasen joltain.

-Sain!
 
Viimeksi muokattu:
Voisin ottaa vastaan sellaisen 15% alekoodin jos joku haluaisi luopua omastaan. Päivitän tän viestin jos saan sellasen joltain.
Eikös sivulla itsessään ole -20% kuponki? Ainakin aamulla oli vielä. Noita ei voi yhdistää
 
Yen M vastasi äsken mulle kun pyysin 100% varmistusta:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

Unfortunately, the cancellation was done by our warehouse due to a pricing error on the Lenovo website.

It was cancelled by warehouse, and it will not be shipped. All we know is that there are many orders affected, not only yours.

Please place a new order with the voucher code you received from Lenovo with the 15% discount.

We apologize for any inconvenience this may be causing.



Eli jatketaas rumbaa :lol:
 
Yen M vastasi äsken mulle kun pyysin 100% varmistusta:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

Unfortunately, the cancellation was done by our warehouse due to a pricing error on the Lenovo website.

It was cancelled by warehouse, and it will not be shipped. All we know is that there are many orders affected, not only yours.

Please place a new order with the voucher code you received from Lenovo with the 15% discount.

We apologize for any inconvenience this may be causing.



Eli jatketaas rumbaa :lol:
Yen M on muuttanut selkeästi mieltään :D näkyykö tilausseurannassa että se on peruttu-tilassa?
 
Pitihän sitä itsekin tuonne tuhahtaa, etten ole tyytyväinen peruutukseen tai tarjottuun alennuskuponkiin.

Paljoa tämän enempää aikaa tai energiaa en toisaalta ajatellut tämän asian ajamiseen käyttää.

Tosin nyt alkoi halvan (ja hyvän, tietty) pelikannettavan hankkiminen vähän jo kiinnostaa, vaikkei sille ole oikeasti mitään tarvetta :facepalm:
 
Yen M on muuttanut selkeästi mieltään :D näkyykö tilausseurannassa että se on peruttu-tilassa?

Valitus viestit siis tohon mistä tuo peruutus maili tuli? Pitäisikö tilausseurannassa näkyä selvästi että on "peruttu-tilassa" jos se on peruttu O_o
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom