Lenovo Legion 5i odotusketju

Toinen peruutus viesti saapui. Nyt jopa seurannassa lukee että peruttu. Rahat vaan vielä puuttuu takaisin, luottokortilla maksettu.
Sama täällä. Toivotaan vaan, että rahulit tulee asap. Melko pitkä laina-aika kuitenkin, joten jokin kohtuullinen 10% tms olisi paikallaan. Tuon rahan olisi virtuaalipörssissä jo tuplannut
 
Toinen peruutus viesti saapui. Nyt jopa seurannassa lukee että peruttu. Rahat vaan vielä puuttuu takaisin, luottokortilla maksettu.
Virallinen toine kans tuli...miks tosa viestis sanotaa et jos luottokortilla on maksanu ni luottokortilta ei velotettu. No, paypalilt ei viel tullu rahoja/ilmotusta.
 
Kaikki tilaukset peruttu, tuli tänään kahden viimeisen tilauksen peruutus. Saa nähdä kuinka pitkään rahan palautus kestää. Maksoin paypalin kautta, raha kelpasi heti. Ei saisi kovin pitkään mennä, seisoneet rahan päällä jo toista viikkoa.
 
Täälläkin molemmat tilaukset peruutettiin ja tilauksen tila muuttui. Mielenkiintoista sen sijaan, että luottokortin katevaraus peruutettiin vain toisen läppärin osalta.
 
ECC:lle tehtyyn kyselyyn vastaus. Euroopan kuluttajakeskus Suomessa

Ei mistään täällä käydystä keskustelusta.
Ahaa, eli tuostahan saa sellaisen käsityksen sitten, että ECC puoltaa enemmän Lenovoa kuin asiakkaita tässä tapauksessa, että kyseessä olisi ollut hintavirhe...
Taitaa sitten olla aika unohtaa koko juttu ja elämä jatkuu, mutta ainahan sitä kannattaa yrittää!
 
Paypal lähetti mailin että rahat on tulossa tilillesi, tosin 60€ liian vähän... Onkohan Lenovo nyt sitä mieltä että mä tarvin sen 3 vuoden takuun olemattomalle kannettavalle. 3 vuoden lisä takuun hinta oli just tuo 59€
 
Joo, tilaksi muuttui "Tilaus peruttu", ja paypaliin tuli ilmoitus että palautus tulossa. Rahat tulee kai oikeesti vasta parin päivän päästä.
 
Joo peruttiin myös. Tämä oli tässä, jos ei jollain lakigurulla ole antaa hyviä ohjeita miten ceissiä voi viedä eteenpäin.
Tossa nyt ainakaan ole sitä pienintäkään mahdollisuutta saada konetta. Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, odotellaan nyt vaikka 4vko vielä rahat sisällä ja tilaus käsittelyssä. Ei tässä kiire ole ja kyllä ne rahat sieltä aina pois saa :thumbsup:
Oli siinä pieni. Jos rahat palautui vahingossa automaattisesti tietyn ajan päätyttyä ja Lenovo olisi ollut koko ajan myymässä osan koneista. Nyt näin ei käynyt.
 
Alkaa kyllä metelin taso nousemaan, jos meinaavat kuukauden saamiaan euroja pidellä ja vasta sitten purkavat kauppaa.

Raha kelpasi heti. Eikä edelleenkään ole kuin yksi peruutus, kaksi peruuttamatta.
Eihän se tuon kokoisessa firmassa tavatonta ole jos jonkun tyypin muutama satanen seisoo jossain nurkassa vähän aikaa pitempään. Se vaan tässä Tiimarin ja Seppälän valtakunnassa havumetsävyöhykkeellä voi tuntua erikoiselta.

Itselle tuli PayPalin viesti että rahat tulossa. Case closed ja no hard feelings.
 
Peruutus tuli ja rahat oli tullut tilille takaisin. Verkkopankki jos joku sitä ihmettelee. Tää ol tässä vaikka ei suuria odotuksia ollutkaan.
 
Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa :D 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.

Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa :D 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.

Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
Niin on. Kaikki muu paitsi eilen hoidettu tehokas peruminen (poislukien saamanne väärät summat). Ei tällaista tapahdu tämän maan verkkokaupoissa. Mutta eipä tuo Gigantti paljoa parempi ole.. monta viikkoa kysellyt sähköpostilla ja asiakaspalvelulomakkeen kautta rahoja takaisin, mitään vastausta ei tule. Vieläpä itse pyysivät lähettämään tilinumeron rahojen palautusta varten. Kai se on pakko neljännen kerran ottaa yhteyttä sinne. Ottaa kyllä päähän.
 
Niin on. Kaikki muu paitsi eilen hoidettu tehokas peruminen (poislukien saamanne väärät summat). Ei tällaista tapahdu tämän maan verkkokaupoissa. Mutta eipä tuo Gigantti paljoa parempi ole.. monta viikkoa kysellyt sähköpostilla ja asiakaspalvelulomakkeen kautta rahoja takaisin, mitään vastausta ei tule. Vieläpä itse pyysivät lähettämään tilinumeron rahojen palautusta varten. Kai se on pakko neljännen kerran ottaa yhteyttä sinne. Ottaa kyllä päähän.

Muutamia kertoja Gigantista tullut rahat takas. Ainakin soittamalla onnistunut helposti.
 
Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa :D 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.

Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.
 
Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa :D 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.

Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähden
 
Tässä on se, että hintavirhe sitoo myyjää (kaksi kertaa laittanut tähän ketjuun, kaivakaa historiasta), mutta sitten asian tekee harmaaksi se, että onko kuluttajan pitänyt ymmärtää, että se oli hintavirhe. Nyt kun täällä on tilattu 2-3 läppäriä useammankin käyttäjän kohdalla ahneuksissaan, niin vaaka alkaa kyllä kallistua hintavirheeseen, josta kuluttajan pitäisi olla tietoinen.

Sain peruutusviestin viime viikolla ja taas eilen. Edelliseen vastasin, että en hyväksy peruutusta, mutta nyt en kyllä ajatellut tehdä asialle mitään.
 
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.
1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähden
En seuraa läppäreiden markkinoita, enkä ole kovin hyvin perillä niiden osista. Kun näin tarjouksen tarjousketjussa, niin ajattelin että varmaan myyvät pienen erän vanhalla gpulla varustettuja läppäreitä hyvällä alella pois, ja kiirehdin tilaamaan. Vielä veljellekkin vinkkasin että kannattaa varmaan tilata nopeasti pois. Toki sitten keskusteluketjua lukiessa selvisi että varmaan hintavirhe.

Sen hyväksyn että tilaus perutaan, mutta ärsyttää että ensin istuvat rahojen päällä kaksi viikkoa, ja sitten palauttavat väärän summan rahaa.

Noh, sen verran täytyy antaa myös positiivista palautetta että tuonne tukeen oli helppo soittaa, myönsivät heti virheensä (eivät olleet refundanneet takuuta) ja laittoivat palautuksen heti rullaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.
1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähden

Onhan tuo perseestä, jos takuulaajennuksia pitää erikseen vaatia takaisin itse. Kyllähän niiden pitäisi samalla kertaa automaattisesti peruuntua ja rahat palauttaa.

Ja ilman tekkiläisten posteja en itse olisi edes hoksannut, että kyse oli loistavasta tarjouksesta saati sitten hintavirheestä, eli sikäli se ei minusta ollut itsestäänselvä hintavirhe maallikolle. Toki kun yksityiskohtiin perehdyin, niin aloin tajuamaan jo ennen tilausta että aika varma hintavirhe. Ei tuo silti ollut selkeänä hintavirheenä läheskään samoissa sfääreissä kuin vaikka Verkkiksen 32 euron Nintendo Switch viime joulukuussa, jotka se joulutempauksena päätti lopulta toimittaa (max 1 per tilaaja).
 
Jos tässäkin olisi muutama tilannut, olisivat varmaan toimittaneet, mutta kun alettiin tilaamaan tuhansia koneita herättiin lenovolla.
 
En seuraa läppäreiden markkinoita, enkä ole kovin hyvin perillä niiden osista. Kun näin tarjouksen tarjousketjussa, niin ajattelin että varmaan myyvät pienen erän vanhalla gpulla varustettuja läppäreitä hyvällä alella pois, ja kiirehdin tilaamaan. Vielä veljellekkin vinkkasin että kannattaa varmaan tilata nopeasti pois. Toki sitten keskusteluketjua lukiessa selvisi että varmaan hintavirhe.

Sen hyväksyn että tilaus perutaan, mutta ärsyttää että ensin istuvat rahojen päällä kaksi viikkoa, ja sitten palauttavat väärän summan rahaa.

Noh, sen verran täytyy antaa myös positiivista palautetta että tuonne tukeen oli helppo soittaa, myönsivät heti virheensä (eivät olleet refundanneet takuuta) ja laittoivat palautuksen heti rullaamaan.
Onhan näitä toisinaan vaikea tietää mutta nyt jälkeenpäin katsottuna aika selvä. Toki jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta ei se aina firma ole paha.
Onhan tuo perseestä, jos takuulaajennuksia pitää erikseen vaatia takaisin itse. Kyllähän niiden pitäisi samalla kertaa automaattisesti peruuntua ja rahat palauttaa.

Ja ilman tekkiläisten posteja en itse olisi edes hoksannut, että kyse oli loistavasta tarjouksesta saati sitten hintavirheestä, eli sikäli se ei minusta ollut itsestäänselvä hintavirhe maallikolle. Toki kun yksityiskohtiin perehdyin, niin aloin tajuamaan jo ennen tilausta että aika varma hintavirhe. Ei tuo silti ollut selkeänä hintavirheenä läheskään samoissa sfääreissä kuin vaikka Verkkiksen 32 euron Nintendo Switch viime joulukuussa, jotka se joulutempauksena päätti lopulta toimittaa (max 1 per tilaaja).
Kuten kirjoitettiin aikaisemmin niin puhelimella sai heti kiinni ja palautus tehtiin heti. Kyllä siis toimii joku asia. Toki olisihan se voinut tulla automaattisesti mutta todennäköisesti tuhannet tilaukset sotkeneet asiaa.
 
Jos tässäkin olisi muutama tilannut, olisivat varmaan toimittaneet, mutta kun alettiin tilaamaan tuhansia koneita herättiin lenovolla.
Melko varmasti joo. Tosin en usko että tilattiin tuhansia. Siihen perustuen että aiemmin kun PS5 saatavuus oli kehno ja Giganttiin tuli ensimmäistä kertaa myyntiin silleen, että pystyi kuka vain ostamaan lähes koko päivän, niin ei niitä myyty tilausnumerojen mukaan kuin ehkä korkeintaan tuhat. Se oli myös täällä suosittu hyvä tarjous-postaus. Vaikkakaan ei hintavirhe.

Mites se aiemmin mainittu tapaus kun Lenovon kaupasta toimittivat Kanadaan vastaavan hintavirheen? Se oli tosin paljon kalliimpi kone, mutta myös aivan flagship-tasoa.
 
Gigantissa oli keväällä joku MSI:n pelikannettava myynnissä hintaan 0,1e. Laitoin loton vetämään ja tilasin, sain samana päivänä kuitinkin ja luottokortilta oli lasketettu 0,1e + postikulut. Sitten olivat toki peruneet tilauksen ja palauttaneet rahat.

Mietin että voiko joissain tapauksissa myyntitapahtuma olla niin automatisoitu, että tuollainen väärin hinnoiteltu tuote voitaisiin vahingossa lähettää? Vai käsitteleekö tilauksen aina joku myyjä eikä mikään robotti, jolloin läpimeno on käytännössä mahdotonta, ellei myyjä ole täysin unessa?
 
Gigantissa oli keväällä joku MSI:n pelikannettava myynnissä hintaan 0,1e. Laitoin loton vetämään ja tilasin, sain samana päivänä kuitinkin ja luottokortilta oli lasketettu 0,1e + postikulut. Sitten olivat toki peruneet tilauksen ja palauttaneet rahat.

Mietin että voiko joissain tapauksissa myyntitapahtuma olla niin automatisoitu, että tuollainen väärin hinnoiteltu tuote voitaisiin vahingossa lähettää? Vai käsitteleekö tilauksen aina joku myyjä eikä mikään robotti, jolloin läpimeno on käytännössä mahdotonta, ellei myyjä ole täysin unessa?
Kaipa moinen sattumus olisi teoriassa mahdollinen, jos käsittelyprosessi kokonaisuudessaan, paketointi mukaan lukien, olisi automatisoitu ja robotisoitu. Niin pitkälle meneviä robotisointeja tosin ei ainakaan toistaiseksi liene kyseisenlaisessa käytössä, ja jos olisi, niin todennäköisesti määritettynä olisi rinnalla kaiken varalta myös esimerkiksi tuoteryhmätasoisia vähimmäishintoja, jotka ainakin tuollaisia kaikkein räikeimpiä 'erikoistarjouserikoisuuksia' lieventäisivät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 712
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom