Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ECC:lle tehtyyn kyselyyn vastaus. Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
Ei mistään täällä käydystä keskustelusta.
Sama täällä. Toivotaan vaan, että rahulit tulee asap. Melko pitkä laina-aika kuitenkin, joten jokin kohtuullinen 10% tms olisi paikallaan. Tuon rahan olisi virtuaalipörssissä jo tuplannutToinen peruutus viesti saapui. Nyt jopa seurannassa lukee että peruttu. Rahat vaan vielä puuttuu takaisin, luottokortilla maksettu.
Virallinen toine kans tuli...miks tosa viestis sanotaa et jos luottokortilla on maksanu ni luottokortilta ei velotettu. No, paypalilt ei viel tullu rahoja/ilmotusta.Toinen peruutus viesti saapui. Nyt jopa seurannassa lukee että peruttu. Rahat vaan vielä puuttuu takaisin, luottokortilla maksettu.
Ahaa, eli tuostahan saa sellaisen käsityksen sitten, että ECC puoltaa enemmän Lenovoa kuin asiakkaita tässä tapauksessa, että kyseessä olisi ollut hintavirhe...ECC:lle tehtyyn kyselyyn vastaus. Euroopan kuluttajakeskus Suomessa
Ei mistään täällä käydystä keskustelusta.
Oli siinä pieni. Jos rahat palautui vahingossa automaattisesti tietyn ajan päätyttyä ja Lenovo olisi ollut koko ajan myymässä osan koneista. Nyt näin ei käynyt.Tossa nyt ainakaan ole sitä pienintäkään mahdollisuutta saada konetta. Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan, odotellaan nyt vaikka 4vko vielä rahat sisällä ja tilaus käsittelyssä. Ei tässä kiire ole ja kyllä ne rahat sieltä aina pois saa
Eihän se tuon kokoisessa firmassa tavatonta ole jos jonkun tyypin muutama satanen seisoo jossain nurkassa vähän aikaa pitempään. Se vaan tässä Tiimarin ja Seppälän valtakunnassa havumetsävyöhykkeellä voi tuntua erikoiselta.Alkaa kyllä metelin taso nousemaan, jos meinaavat kuukauden saamiaan euroja pidellä ja vasta sitten purkavat kauppaa.
Raha kelpasi heti. Eikä edelleenkään ole kuin yksi peruutus, kaksi peruuttamatta.
Niin on. Kaikki muu paitsi eilen hoidettu tehokas peruminen (poislukien saamanne väärät summat). Ei tällaista tapahdu tämän maan verkkokaupoissa. Mutta eipä tuo Gigantti paljoa parempi ole.. monta viikkoa kysellyt sähköpostilla ja asiakaspalvelulomakkeen kautta rahoja takaisin, mitään vastausta ei tule. Vieläpä itse pyysivät lähettämään tilinumeron rahojen palautusta varten. Kai se on pakko neljännen kerran ottaa yhteyttä sinne. Ottaa kyllä päähän.Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.
Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
Niin on. Kaikki muu paitsi eilen hoidettu tehokas peruminen (poislukien saamanne väärät summat). Ei tällaista tapahdu tämän maan verkkokaupoissa. Mutta eipä tuo Gigantti paljoa parempi ole.. monta viikkoa kysellyt sähköpostilla ja asiakaspalvelulomakkeen kautta rahoja takaisin, mitään vastausta ei tule. Vieläpä itse pyysivät lähettämään tilinumeron rahojen palautusta varten. Kai se on pakko neljännen kerran ottaa yhteyttä sinne. Ottaa kyllä päähän.
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.Mulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.
Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähdenMulle tuli nyt rahat takaisin, mutta ei koko summaa 542 euroa maksoin ja 509 euroa tuli takaisin. Todennäköisesti unohtivat hyvittä tuon lisätakuun minkä otin läppäriin, joskaan summa ei täsmää suoraan siihenkään.
Ei kyllä tarvitse tämän casen jälkeen tilata enää koskaan mitään lenovolta... kiva alkaa tämänkin kanssa säätämään. Omapa tyhmyys oli maksaa verkkopankista, eikä laskulla tai luottokortilla, mutta onhan tämä nyt aivan jäätävän surkeaa toimintaa
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.
En seuraa läppäreiden markkinoita, enkä ole kovin hyvin perillä niiden osista. Kun näin tarjouksen tarjousketjussa, niin ajattelin että varmaan myyvät pienen erän vanhalla gpulla varustettuja läppäreitä hyvällä alella pois, ja kiirehdin tilaamaan. Vielä veljellekkin vinkkasin että kannattaa varmaan tilata nopeasti pois. Toki sitten keskusteluketjua lukiessa selvisi että varmaan hintavirhe.1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähden
Syytät Lenovoa kun tuote saattoi olla hintavirhe? Mikä se olikin.
1300 euron kone ei lähtenyt alta puolen hintaan... Kyllä tämä on Lenovo vika selkeästi. Antaisin yhden tähden
Etämyynnissä voi, kunhan toimii 14 vuorokauden sisällä.Voikohan kuluttaja perua kaupan hintavirheeseen vedoten jos onkin maksanut tuotteesta selkeästi liikaa? 500 läppäristä tonnin?
Onhan näitä toisinaan vaikea tietää mutta nyt jälkeenpäin katsottuna aika selvä. Toki jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta ei se aina firma ole paha.En seuraa läppäreiden markkinoita, enkä ole kovin hyvin perillä niiden osista. Kun näin tarjouksen tarjousketjussa, niin ajattelin että varmaan myyvät pienen erän vanhalla gpulla varustettuja läppäreitä hyvällä alella pois, ja kiirehdin tilaamaan. Vielä veljellekkin vinkkasin että kannattaa varmaan tilata nopeasti pois. Toki sitten keskusteluketjua lukiessa selvisi että varmaan hintavirhe.
Sen hyväksyn että tilaus perutaan, mutta ärsyttää että ensin istuvat rahojen päällä kaksi viikkoa, ja sitten palauttavat väärän summan rahaa.
Noh, sen verran täytyy antaa myös positiivista palautetta että tuonne tukeen oli helppo soittaa, myönsivät heti virheensä (eivät olleet refundanneet takuuta) ja laittoivat palautuksen heti rullaamaan.
Kuten kirjoitettiin aikaisemmin niin puhelimella sai heti kiinni ja palautus tehtiin heti. Kyllä siis toimii joku asia. Toki olisihan se voinut tulla automaattisesti mutta todennäköisesti tuhannet tilaukset sotkeneet asiaa.Onhan tuo perseestä, jos takuulaajennuksia pitää erikseen vaatia takaisin itse. Kyllähän niiden pitäisi samalla kertaa automaattisesti peruuntua ja rahat palauttaa.
Ja ilman tekkiläisten posteja en itse olisi edes hoksannut, että kyse oli loistavasta tarjouksesta saati sitten hintavirheestä, eli sikäli se ei minusta ollut itsestäänselvä hintavirhe maallikolle. Toki kun yksityiskohtiin perehdyin, niin aloin tajuamaan jo ennen tilausta että aika varma hintavirhe. Ei tuo silti ollut selkeänä hintavirheenä läheskään samoissa sfääreissä kuin vaikka Verkkiksen 32 euron Nintendo Switch viime joulukuussa, jotka se joulutempauksena päätti lopulta toimittaa (max 1 per tilaaja).
Melko varmasti joo. Tosin en usko että tilattiin tuhansia. Siihen perustuen että aiemmin kun PS5 saatavuus oli kehno ja Giganttiin tuli ensimmäistä kertaa myyntiin silleen, että pystyi kuka vain ostamaan lähes koko päivän, niin ei niitä myyty tilausnumerojen mukaan kuin ehkä korkeintaan tuhat. Se oli myös täällä suosittu hyvä tarjous-postaus. Vaikkakaan ei hintavirhe.Jos tässäkin olisi muutama tilannut, olisivat varmaan toimittaneet, mutta kun alettiin tilaamaan tuhansia koneita herättiin lenovolla.
Kaipa moinen sattumus olisi teoriassa mahdollinen, jos käsittelyprosessi kokonaisuudessaan, paketointi mukaan lukien, olisi automatisoitu ja robotisoitu. Niin pitkälle meneviä robotisointeja tosin ei ainakaan toistaiseksi liene kyseisenlaisessa käytössä, ja jos olisi, niin todennäköisesti määritettynä olisi rinnalla kaiken varalta myös esimerkiksi tuoteryhmätasoisia vähimmäishintoja, jotka ainakin tuollaisia kaikkein räikeimpiä 'erikoistarjouserikoisuuksia' lieventäisivät.Gigantissa oli keväällä joku MSI:n pelikannettava myynnissä hintaan 0,1e. Laitoin loton vetämään ja tilasin, sain samana päivänä kuitinkin ja luottokortilta oli lasketettu 0,1e + postikulut. Sitten olivat toki peruneet tilauksen ja palauttaneet rahat.
Mietin että voiko joissain tapauksissa myyntitapahtuma olla niin automatisoitu, että tuollainen väärin hinnoiteltu tuote voitaisiin vahingossa lähettää? Vai käsitteleekö tilauksen aina joku myyjä eikä mikään robotti, jolloin läpimeno on käytännössä mahdotonta, ellei myyjä ole täysin unessa?