Lenovo Legion 5i odotusketju

Tilauksen seurannassa ei näkynyt mitään muutosta eikä rahojen palautusta mainittu sanallakaan? Mitenköhän saan eurut takas, kun makselin verkkopankilla?

Itse peruutin yhden verkkopankilla maksetun tilauksen, kun sössin konfiguraation kanssa. Tiistaina tuli maksunpalautusprosessin aloituksesta sähköpostia ja tänään oli tilillä.
 
Saiko kukaan tuota Läppäriä?Tänään tuli Lenovolta vastaus että oli ollut "hinnoittelu virhe" ja tuotetta ei saa..
Kenenkään mielestä ei ollut "hinnoittelu virhe". Sen takia täällä käytiinkin pari sivua keskustelua kiimaisten "tarjous haukkojen" kesken. Nyt äkkiä asianajajaan yhteys, kyllä nyt viatonta kuluttajaa kustaan iirikseen pahasti!
 
P
Itse peruutin yhden verkkopankilla maksetun tilauksen, kun sössin konfiguraation kanssa. Tiistaina tuli maksunpalautusprosessin aloituksesta sähköpostia ja tänään oli tilillä.
Oliko toi aloitusmaili vaan tieto prosessin alkamisesta vai pyydettiimkö siinä esim. Tilitietoja?
 
Itse ainakin lähden sota jalalle (vähän huvin vuoksi, ja enemmänkin sen takia että tarvitsen uutta läppäriä työhommiin), laitettu nyt kuluttajaneuvojan kautta tullutta tulostetta sekä viestiä sähköpostilla Digital Riverille perusteluineen. Katsotaan mitä tapahtuu.
 
Pistelin Suomeen että EU:lle rekkulaa menemään. Alla muutamat linkit joita käytin referensseinä eli paremmilla ja uudemmilla osilla kone jonka hinta ei paljoa heitä 589 eurosta sekä foorumi keskustelu kesällä pro mallin hintavirheeseen jotka toimitettiin.



Ei muutakun verkot vesille ja voidaankin sen jälkeen unohtaa tämä keissi ainakin niin pitkäksi aikaa kun joku tälle on jotain tehnyt.
 
Kannattaa huomioida jos tuolla aspassa asioi, että ne vastaa viestiin "älä vastaa tähän, mutta vastaa tähän jos tästä ei ollut hyötyä", eli siihen täytyy vielä erikseen käydä reagoimassa, muuten ei taida kukaan tehdä asialle mitään.

firefox_q23WE2Vstq.png
 
Harmi että tilaukset peruttiin. Koska minulla ei varsinaista tarvetta tuolle ollut, niin en jaksa reklamoida. Toivon vilpittömästi onnea ja sinnikkyyttä reklamoijille, jotta Irlannista operoiva yritys tietokoneet heille vielä toimittaa.

Hopeisena pilvenreunuksena todetaan vielä, että eipähän tartte ostaa jälleen yhtä diktatuurissa uiguurien pakkotyöllä tuotettua tekelettä.
 
Tännekin tuli perumiskirje.

Laittelin itsekin nyt valituksen vastauksena tuota reklamaatioapurin pohjaa mukaillen. Kahden viikon päästä laitan tuon siis tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen. Hauska nähdä, että mitä tästä seuraa.
 
Onko tälläisessä vastaavassa keississä, ollut ikinä voitokkaita reklamaatioita ja koneet ovat sittenkin lähetetty väännön kanssa?

Onhan näitä onnistuneita valituskeissejä ollu vuosien varrella paljonkin Murosta lähtien. Sitä en tiedä onko tuo Digital river taipunut kuluttajaviranomaisten edessä. Linkattujen firman arvostelujen perusteella ei tosiaan ilmeisesti pelkkien kuluttajien napinat palkoakaan firmaa kiinnosta.

Mitä, jos joku saisi läpi tämän niin voinko jälkijunassa tehtailla samat vai onko näissä aikarajaa minkä ajan sisällä pitää tehdä valitusta?

Varmaankin valitus pitää tehdä kohtuullisessa ajassa. Tuskin riittää, että sen tekee tyyliin 6kk päästä, kun tästä tulee jotain ratkaisuja.
 
Laitoin reklamaation vastauksena tuohon peruutukseen ja sieltä vastattiin nyt (ihmisen, ei botin toimesta):


Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is being processed for shipment and it takes more than 6 weeks for this customized item.

You will receive a separate notification email when your order ships.

To view your order's shipping status, please log in to our customer service page:

eli onko se nyt peruttu vaiko ei?
 
Epäonnistunut koneosto peruttiin viestillä nyt toiseen kertaan. Toinen yhä voimassa. ;)
No kohta seki tullaan perumaan.
Juristini ottaa yhteyttä.
 
Laitoin reklamaation vastauksena tuohon peruutukseen ja sieltä vastattiin nyt (ihmisen, ei botin toimesta):


Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is being processed for shipment and it takes more than 6 weeks for this customized item.

You will receive a separate notification email when your order ships.

To view your order's shipping status, please log in to our customer service page:

eli onko se nyt peruttu vaiko ei?

Mikä tuossa viittaa sinusta siihen, että sen kirjoitti ihminen eikä botti? Ainakin se on täysin copy/paste-setti.

Kyllä se on peruttu/perutaan, mutta tiedon liikkuminen eri osapuolten välillä taitaa vain olla hidasta.
 
Laitoin reklamaation vastauksena tuohon peruutukseen ja sieltä vastattiin nyt (ihmisen, ei botin toimesta):


Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is being processed for shipment and it takes more than 6 weeks for this customized item.

You will receive a separate notification email when your order ships.

To view your order's shipping status, please log in to our customer service page:

eli onko se nyt peruttu vaiko ei?

Varmaan ennemmin laadukas asiakastuki räiskii menemään templateja miten sattuu. Mulle eka vastaus oli, että valitusliitettä ei saatu auki... Word-formaatissa siis. Pieni kiusa vissiin se pienikin kiusa.

Edit:

Itselleni tuli tällainen vastaus reklamaatioon:

Thank you for contacting the online store.

Please be advised that we forwarded your complaint associated with order number to uor support team so they can further look into it.

Once they give us a response, we will contact you immediately.

We truly apoologize for the inconvenience.

Odotellaan...
 
Mikä tuossa viittaa sinusta siihen, että sen kirjoitti ihminen eikä botti?

Kyllä se on peruttu/perutaan, mutta eri osapuolten välillä kommunikaatio ja tiedon liikkuminen taitaa vain olla hidasta.
Se, että spostin on allekirjoittanut ihminen? Oli se ihmistä teeskentelevä tekoäly tai ei, niin jokatapauksessa ei anna toiminnasta kovin hyvää kuvaa että tilaus on peruttu -spostin vastaukseen vastataan että ”kyllä se sieltä tulee”.
 
Varmaan ennemmin laadukas asiakastuki räiskii menemään templateja miten sattuu. Mulle eka vastaus oli, että valitusliitettä ei saatu auki... Word-formaatissa siis. Pieni kiusa vissiin se pienikin kiusa.
Ehkä sai(si)vat tuonkin auki, mutta yleisesti ottaen ajattelen että kannattaa laittaa dokumentit menemään pdf-muodossa.
 
Se, että spostin on allekirjoittanut ihminen? Oli se ihmistä teeskentelevä tekoäly tai ei, niin jokatapauksessa ei anna toiminnasta kovin hyvää kuvaa että tilaus on peruttu -spostin vastaukseen vastataan että ”kyllä se sieltä tulee”.

Totta puhut, ettei anna. Joka tapauksessa viestin sisältö oli selvästi copy/pastetettu viestipohja, joka oli yleispätevä vastaus mihin tahansa käsittelyssä olevaan custom-läppärin tilaukseen.

Anyway olen kyllä ihan varma, että tuossa on kyse vain informaatioviiveestä eri osastojen/tahojen välillä ja tilaus kyllä peruuntuu.
 
Varmaan ennemmin laadukas asiakastuki räiskii menemään templateja miten sattuu. Mulle eka vastaus oli, että valitusliitettä ei saatu auki... Word-formaatissa siis. Pieni kiusa vissiin se pienikin kiusa.

Edit:

Itselleni tuli tällainen vastaus reklamaatioon:



Odotellaan...

Kukas sulle vastas spostista?
 
Kenelles tätä nyt sitten pitää reklamoida kun mullekkin vastattiin tuolla templatella, että tilaus on tulossa kuuden viikon päästä?
 
Laitoin reklamaation suomeks niin vastattiin vaan ettei saa asiakaspalvelua muutakun English, Dutch, French, German, Italian, Portuguese, or Spanish. Perään kirjotin lontooks että lähetin teille reklamaation peruutuksestanne suomeksi että kunnioittakaa kauppaamme ja lähettäkää kaupassa sovitut tavarat.
 
Tuo on vissiin silleen, että jokaisen täytyy tehdä oma pitkä valitusprosessinsa, että on pieni mahdollisuus saada kone?
Eivät tule tekemään mitään yleispätevää "toimitetaan sittenkin" päätöstä missään tapauksessa?
Eivät varmasti teekään, koska se prosessi varmasti kestää pitkän aikaa, ja tilaukset on peruttu kauan sitten.
 
Totta puhut, ettei anna. Joka tapauksessa viestin sisältö oli selvästi copy/pastetettu viestipohja, joka oli yleispätevä vastaus mihin tahansa käsittelyssä olevaan custom-läppärin tilaukseen.

Anyway olen kyllä ihan varma, että tuossa on kyse vain informaatioviiveestä eri osastojen/tahojen välillä ja tilaus kyllä peruuntuu.

Minulle he vastasivat paripäivää sitten että he ei ehdi enää tekemään muutoksia koneen kokoonpanoon, koska kone on jo kohta matkalla minulle :rolleyes:
Nyt sitten pari päivää myöhemmin lähettävä tilauksen peruutus viestiä ‍:sfacepalm:
 
Jäi sentään ilmainen läppärilaukku tästä hommasta. Tuli nimittäin laukku tilattua samassa tilauksessa koneen kanssa ja tuo laukku tuli jo eilen. Laitoin sitten viestin, että palautan tuon laukun kun ei tarvetta ilman läppäriä. Sanoivat, että palautus on hyväksytty, mutta laukkua ei tarvitse palauttaa koska on alle 35$ arvoinen, saan pitää tai heittää menemään. Tuo palautus oli sovittu jo ennen kuin tieto läppärin perumisesta oli tullut, koska arvelin että peruvat läppärin joka tapauksessa ja laukku tuli niin aikasin että olisi 14 päivän palautusoikeus menemään ohi.
 
Ai että...peruutus tuli tännekkin. Klarnassa näkyy varaus tuolle koneen summalle. Otin yhteyttä Lenovoon, että peruvat varauksen -> Lenovo sanoo, että ole yhteydessä Klarnaan -> olen yhteydessä Klarnaan, niin he sanovat että varaus pitää peruuttaa myyjäliikkeen -> taas yhteyttä Lenovoon ja katsotaanpa mitä he vastaavat.
 
Ai että...peruutus tuli tännekkin. Klarnassa näkyy varaus tuolle koneen summalle. Otin yhteyttä Lenovoon, että peruvat varauksen -> Lenovo sanoo, että ole yhteydessä Klarnaan -> olen yhteydessä Klarnaan, niin he sanovat että varaus pitää peruuttaa myyjäliikkeen -> taas yhteyttä Lenovoon ja katsotaanpa mitä he vastaavat.

Ei mitään järkeä höntyillä nyt samana päivänä kun viesti tuli. Kyllä se sieltä peruuntuu.
 
Onko muille Paypalilla maksaneille tulleet rahat takaisin? Tilaus peruttu ja rahoja ei näy.
 
Itsellekkin tuli vastauksena seuraava:
"We show that your order is being processed for shipment.

Please be advised that this cuztomized Legion 5 takes more than 6 weeks to build. "

Eli kai nää sitten saadaan? Ainakin vahvistaa omaa casea firmaa vastaan jos sanovat että laite toimitetaan. Itselle vastasi Yen. M niminen henkilö. Cuztomized sanan kirjoitusvirhe ainakin saa vaikuttamaan että oikea henkilö oli kirjoittamassa tuon viestin jossain kohtaa :D
 
Itsellekkin tuli vastauksena seuraava:
"We show that your order is being processed for shipment.

Please be advised that this cuztomized Legion 5 takes more than 6 weeks to build. "

Eli kai nää sitten saadaan? Ainakin vahvistaa omaa casea firmaa vastaan jos sanovat että laite toimitetaan. Itselle vastasi Yen. M niminen henkilö. Cuztomized sanan kirjoitusvirhe ainakin saa vaikuttamaan että oikea henkilö oli kirjoittamassa tuon viestin jossain kohtaa :D
Mulle vastasi samalla tavalla juuri sama henkilö. Vastasinkin hälle jo että vahvistaako hän että peruuntumista ei ole tapahtunut vai viekö mun reklamaation eteenpäin. Vastausta odotellessa :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, nyt kun katsoin tarkemmin tuota hintavirheeseen vetoavaa peruutusta niin tuossa on tilausnumerona tilaus, jonka jo itse peruin :hmm: Toinen tilaus on vielä "Tilausta käsitellään"-tilassa.
 
Kyllä ne toisetki vielä perutaan. Varmaan perutusviestit tulee tilausjärjestyksessä.
Tai sitten ne ei peru kun maksoin kortilla laskun sijaan. ;)
Tämän takiahan maksan aina kaikki heti, enkä ikinä laskulla. Se lisää hieman mahdollisuutta saada tuote näissä tilanteissa, kun on jo maksettu.
Oikeastihan se ei muuta mitään, mutta hyöty se on pienikin hyöty.
 
Kyllä ne toisetki vielä perutaan. Varmaan perutusviestit tulee tilausjärjestyksessä.
Tai sitten ne ei peru kun maksoin kortilla laskun sijaan. ;)
Tämän takiahan maksan aina kaikki heti, enkä ikinä laskulla. Se lisää hieman mahdollisuutta saada tuote näissä tilanteissa, kun on jo maksettu.
Oikeastihan se ei muuta mitään, mutta hyöty se on pienikin hyöty.
Ei auttanu, kun itsekin maksoin kortilla mutta peruivat
 
Tänne taas tuli reklamaatioon vastaus:

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.
We apologize for any inconvenience.
Your order will be cancelled due to price discrepancy.

Sincerely,
Tonya B.
 
Kyllä ne toisetki vielä perutaan. Varmaan perutusviestit tulee tilausjärjestyksessä.
Tai sitten ne ei peru kun maksoin kortilla laskun sijaan. ;)
Tämän takiahan maksan aina kaikki heti, enkä ikinä laskulla. Se lisää hieman mahdollisuutta saada tuote näissä tilanteissa, kun on jo maksettu.
Oikeastihan se ei muuta mitään, mutta hyöty se on pienikin hyöty.

Verkkokauppa alalla työskentelevänä, se ei omasta kokemuksesta muuta mitään millä tavalla sen ostoksen tekee. Periaatteessa samalla "maksu hyväksytty" tunnuksella varastojärjestelmät saa sen tiedon, oli se sitten suoran verkkopankkimaksun, maksuvälittäjän tai laskun (esim. Klarnan kautta). Kun maksu on esim. laskulla tehty Klarnalle, niin kaikki vastuu maksun saamisesta siirtyy Klarnalle ja rahat on siinä kohtaa tilitetty kaupalle kokonaisuudessaan. En osaa sanoa onko järjestelmä sama tietenkään muilla kaupoilla, ja voi olla että joissain tapauksissa tuolla voi olla jotain vaikutusta mutta henk. kohtaisesti en itse usko, varsinkaan tämän kokoluokan kaupoilla.

Tälläisissä tapauksissa näen huomattavasti järkevämpänä maksaa juuri laskuna, koska riski on suurempi siinä että tilaus peruutetaan ja rahat jäävät sitten viikoiksi tai kuukausiksi pyörimään. Tämä ongelma on sitten Klarnan hoidettavan, eikä sun. Rahan palauttaminen on muutenkin kaupan kannalta aina isompi härdelli, kuin maksun vastaanotto joten aikaa siinä aina menee vähän pidemmän.
 
Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is 90120xxxxx (Lenovo Legion 5 15IMH05H) in process in our warehouse.

We give you the guarantee that this order is not cancel.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store
 
Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is 90120xxxxx (Lenovo Legion 5 15IMH05H) in process in our warehouse.

We give you the guarantee that this order is not cancel.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store

Jeps, eiköhän se siinä ole. Nyt vaan "yli 6 viikon odotus" toimitukselle mikä omassa meilissäni on. Mitäköhän tuo tarkoittaa. Meneekö 6 viikkoa vai 6 vuotta :rofl:
 
Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

We show that your order is 90120xxxxx (Lenovo Legion 5 15IMH05H) in process in our warehouse.

We give you the guarantee that this order is not cancel.

Sincerely,
Yen M.
Lenovo Online Store
:oops:
Verkkokauppa alalla työskentelevänä, se ei omasta kokemuksesta muuta mitään millä tavalla sen ostoksen tekee. Periaatteessa samalla "maksu hyväksytty" tunnuksella varastojärjestelmät saa sen tiedon, oli se sitten suoran verkkopankkimaksun, maksuvälittäjän tai laskun (esim. Klarnan kautta). Kun maksu on esim. laskulla tehty Klarnalle, niin kaikki vastuu maksun saamisesta siirtyy Klarnalle ja rahat on siinä kohtaa tilitetty kaupalle kokonaisuudessaan. En osaa sanoa onko järjestelmä sama tietenkään muilla kaupoilla, ja voi olla että joissain tapauksissa tuolla voi olla jotain vaikutusta mutta henk. kohtaisesti en itse usko, varsinkaan tämän kokoluokan kaupoilla.

Tälläisissä tapauksissa näen huomattavasti järkevämpänä maksaa juuri laskuna, koska riski on suurempi siinä että tilaus peruutetaan ja rahat jäävät sitten viikoiksi tai kuukausiksi pyörimään. Tämä ongelma on sitten Klarnan hoidettavan, eikä sun. Rahan palauttaminen on muutenkin kaupan kannalta aina isompi härdelli, kuin maksun vastaanotto joten aikaa siinä aina menee vähän pidemmän.
Okei. Niin arvelinkin. Mun mielestä tuossa ei kuitenkaan ole mitään riskiä maksaa heti, koska rahat tulet joka tapauksessa saamaan joskus takaisin. Kunhan on tarpeeksi rahaa elämiseen. Mikään kusetushan tuo ei ole. Ymmärrän jos jollain on rahat vähissä, tai haluaa olla varovainen. Mulla on aina 1-5 kauppaa käynnissä, joissa rahat saamatta. Gigantista ei tahdo nykyään millään saada rahojaan takaisin. Mutta on niin tuttua hommaa, ettei jaksa välittää. Pitää vaan kirjaa kaikista ostoista.
 
Ilmeesi kun rahat tulee takaisin ja läppäri tulee kotiin myös, itelläkin lukee et on valmistuksessa edelleen ja odotan vastausta reklamaatioon.
Läppäriä odotellessa, kun kerran varma saanti terveisin Yen M.

Oikeastihan tuo palvelija vaan ihan sekaisin, laitoin sille vielä että oikeastikko ei ole peruttu vaikka tuli peruutusmaili. Kuluttajasuojan silmissä pitäisi olla kyllä nyt vahvoilla, kun asiakaspalvelussa höpötellään mitä lystää.
 
Viimeksi muokattu:
:oops:

Okei. Niin arvelinkin. Mun mielestä tuossa ei kuitenkaan ole mitään riskiä maksaa heti, koska rahat tulet joka tapauksessa saamaan joskus takaisin. Kunhan on tarpeeksi rahaa elämiseen. Mikään kusetushan tuo ei ole. Ymmärrän jos jollain on rahat vähissä, tai haluaa olla varovainen. Mulla on aina 1-5 kauppaa käynnissä, joissa rahat saamatta. Gigantista ei tahdo nykyään millään saada rahojaan takaisin. Mutta on niin tuttua hommaa, ettei jaksa välittää. Pitää vaan kirjaa kaikista ostoista.

Et kai sentään tarkoita, että suoraan verkkopankkimaksulla laitat nuo rahat menemään, kun teet ostoksia netissä? Tai ei ainakaan yleisesti suositeltu tapa ole missään nimessä. Aina luottokortilla tai laskulla niin ei ole oma murhe, jos sattuu olemaan joku ongelma. Pahimmassa tapauksessa firman konkurssi, niin todennäköisesti turha haaveilla rahojen palautuksesta, jos maksanut verkkopankkimaksulla suoraan. Eihän noissa yleensä tietysti ongelmia ole, mutta itse ainakin lopetin verkkopankkimaksut Anttilan konkurssin jälkeen, vaikka ei itsellä siellä ollutkaan rahaa kiinni.
 
Et kai sentään tarkoita, että suoraan verkkopankkimaksulla laitat nuo rahat menemään, kun teet ostoksia netissä? Tai ei ainakaan yleisesti suositeltu tapa ole missään nimessä. Aina luottokortilla tai laskulla niin ei ole oma murhe, jos sattuu olemaan joku ongelma. Pahimmassa tapauksessa firman konkurssi, niin todennäköisesti turha haaveilla rahojen palautuksesta, jos maksanut verkkopankkimaksulla suoraan. Eihän noissa yleensä tietysti ongelmia ole, mutta itse ainakin lopetin verkkopankkimaksut Anttilan konkurssin jälkeen, vaikka ei itsellä siellä ollutkaan rahaa kiinni.
Ymmärrän että olisi järkevää tehdä toisin. Maksan siis verkkopankista tai Visa Electronilla. Tai PayPalilla tms. Älkää ottako mallia. Ehkä olisi aika itsekin toimia järkevämmin, mutta koskaan ei ole jäänyt rahat saamatta.
E. Revolutilla myös. Tavallisella ja kertakäyttöisellä.
 
Tuli just

Dear xxx,

Thank you for contacting the Lenovo Online Store.

Unfortunately we don't have further detailed information regarding this auto cancellation process, what we know for sure is that the process affects plenty of orders not just yours.

We apologize for any inconvenience this may be causing.

Sincerely,
I. K.
 
Viimeksi muokattu:
Melkonen sirkus tästäkin kyllä tullut, ku ei tunnu tietävän siellä Lenovon päässäkään kukaan, että miten asiat ny oikein on!?
Kai sitä varulta pitää kuitenkin tuon KKV apurin kautta tehdä englanninkielinen valitus, ettei kuiteskaa siitä jää kiinni...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom