Tilasin sitten Dustinilta tuo halvan Zyxel Multy U 3-pakkauksen Zyxel Multy U 3-pakkaus | Dustinhome.fi
Asennus ei mennyt ihan heittämällä, mutta onnistuin lopulta. 2 yksiköllä sain katettua koko asunnon, joten nyt pitäis toimia hyvin. Ainoastaan AIO-kone jossa vain 2,4-langaton kortti, niin nopus jää heikonlaiseksi, mutta kelpaa tuon koneen käyttöön (perus IL, IS jne).
Ja kun laitoin laitteet bridge-tilaan, niin pääsi langattomilla koneilla kiinni myös verkkolevyyn, ei onnistunut default-asetuksella.
Tämä on nimenomaan juuri kuten @hydex kirjoitti.Itsellä ollut sama setti nyt hetken käytössä. Alku konfigurointi kannattaa tehdä niin, että kierrättä jokaisen noista purkeista "masterina" jolloin se Zyxelin softa päivittää niihin uusimman softan. Sen jälkeen vasta "parittelee" ne toisiinsa.
Muuten ovat toimineet ok mutta pari kertaa ovat menneet jumiin (virtareset korjasi). Myös purkkien säätö ja valvonta on melkein olematonta kännykän softalla. Web liittymää näissä ei ole.
Mulla on nämä itsellä ja muutamille frendeille olen suositellut (osalle asentanut) myös.
Itselläni oli selittämätöntä kaatuilua aluksi ekalla viikolla, kun en ollut tehnyt tuota yksi kerrallaan jokainen masteriksi (kahta muuta ei silloin tarvitse liittää) ja sitten resetointi -operaatiota ennen kuin varsinaisen asennuksen. Kaatuiluun liittyi myös se, että hukkasi sen yhteydessä joillain kerroilla bridge moden ja muuttui takaisin natitetuksi reitittäväksi.
Mutta sitten sain tämän saman vinkin zyxelin foorumeista, ja kun se oli tehty, ei ole enää kaatuillut.
Säätömahdollisuudet näissä on heikot, mutta kun muutoin toimii erinomaisesti, niin olen näitä edullisena ratkaisuna suositellut ystävillekin, eikä käsittääkseni vielä kukaan heistä ole ollut tyytymätön tai palauttanut laitteita.
Omasta mielestä nämä tosin käy varsinkin kesäaikaan aika kuumana (mikä ei ole ihan tavaton ominaisuus tällaisissa) joten suosittelen ottamaan sen huomioon sijoituspaikkoja mietittäessä.
Btw. Tampereella ja Espoossa on vielä halvalla myös Gigantissa, jos testaamista varten 50 päivän palautusoikeus kiinnostaa.
Zyxel Multy U AC2100 WiFi mesh pakkaus (3 kpl) - Gigantti verkkokauppa
3 kappaleen Zyxel Multy U AC2100 WiFi mesh -laajenninyksikköpakkaus tarjoaa hyvän suorituskyvyn ja 3-kaistaisen langattoman yhteyd
www.gigantti.fi