Lämpötahnat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
MX-4, vaikka on vähän hintavaa nykyään:

Siis tuo on todistetusti hyvä, eikä kovetu helposti. NT-H1:sta koetin kerran, mutta se oli vaikeampaa levittää ja ei ne erot olleet sellaisia, mitä käytännössä näkisi.
Olisko tuo arctic MX-4 hyvä tahna GTX1080 sisuksiin? Alkaa varmaan evgan tehtaan tahnat olla jauhoa.

Nyt kun näyttäs kotoa löytyvän vaan MASTERGEL PRO
 
Tuo mun mastergel pro on ainakin paketin mukaan sähköä johtamatonta, niin ei se kauheesti voi ketuiks mennä...

Tuskin menee huonompaan suuntaan, jos tuota laittaa sisään. Kunhan vanhat pyyhkii pois ja tuo uusi näyttää vielä hyvältä.
 
@Luumi Tuloksia odottelen. Itsellä tuolla höyrystimen alla on Kryonauttia, 11/2018 tehty asennus ja tuntunut tuon tehot säilyneen niin en ole pakettiani avannut.

20181119_185736.jpg

Ps. Amperen kylkeen menossa kulho kun sellaisen saat käsiisi? Uuden tahnan testejä tuota varten menossa? :)
 
@Luumi Tuloksia odottelen. Itsellä tuolla höyrystimen alla on Kryonauttia, 11/2018 tehty asennus ja tuntunut tuon tehot säilyneen niin en ole pakettiani avannut.

20181119_185736.jpg

Ps. Amperen kylkeen menossa kulho kun sellaisen saat käsiisi? Uuden tahnan testejä tuota varten menossa? :)


Ostin tahnan puhtaasti ite, tosi kallis oli. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. @Sampsa @Kaotik

P1010181.JPG
 
Jos lämpötahnoja alkaa optimoimaan, niin kannattaako samalla hioa jäähy ja ehkä suoritin tasaiseksi? Hyväkin lämpötahna on eristettä kupariin/alumiiniin verrattuna.

Peilikiiltoon ei varmaankaan kannata hioa mutta paljaalla silmällä näkyvistä koneistusjäljistä olisi kai hyvä päästä eroon.
 
Tuli ihan mielenkiinnosta vaihdettua Thermal Grizzlyn Kryonaut-lämpötahna tuonne prossun ja SilentiumPC Fortis 3 HE1425 v2-coolerin väliin. En ole aikaisemmin paljon lämpötahnoja vaihdellut, mutta tuo SilentiumPC:n coolerin mukana tullut lämpötahna oli ainakin vuodessa ehtinyt jo kuivua jokseenkin paljon, joten taisi olla ihan suositeltavaakin jo vaihtaa se tahna vähän parempaan. Samalla tuli tarkistettua, että oliko tahnaa ylipäätänsä ollut tarpeeksi tuola siilen ja prosessorin välissä, kun en sitä mitenkään erikseen levittänyt niinkuin tein nyt Kryonautin kohdalla (viimeks laitoin vain tuubista semmoisen n. 3x3 mm köntän siihen prossun päälle).
 
Onko tuo SilentiumPc fortis 3 mukana tullut Pactum PT-2 ihan ok lämpötahna? Vai kannattaisiko laittaa suoraan esim arctic mx4 tai sitten jompikumpi ylemmässä viestissä suositelluista lämpötahnoista.
 
Onko tuo SilentiumPc fortis 3 mukana tullut Pactum PT-2 ihan ok lämpötahna? Vai kannattaisiko laittaa suoraan esim arctic mx4 tai sitten jompikumpi ylemmässä viestissä suositelluista lämpötahnoista.

Pactum PT-2 on ihan hyvää lämpötahnaa normaalikäyttöön. Se jää 1-2 astetta parhaille lämpötahnoille kevyessä ylikellotuskäytössä ja parhaat lämpötahnat saavat eroja aikaan vasta äärimmäisessä ylikellotuksessa (kovat ylijännitteet, nestemmäinen typpi jne).

Jos et ylikellota konettasi rajusti, et hyödy kalliimmasta jäähdytystahnasta lainkaan.
 
Onko tuo SilentiumPc fortis 3 mukana tullut Pactum PT-2 ihan ok lämpötahna? Vai kannattaisiko laittaa suoraan esim arctic mx4 tai sitten jompikumpi ylemmässä viestissä suositelluista lämpötahnoista.

Minä en tykännyt yhtään. Alussa oli ihan kuten muutkin mutta vain muutaman kuukauden jälkeen alkoi teho laskemaan, ja koostumus on semmoinen että se muutaman kuukauden jälkeen näyttää siltä että se on ollut 5v kiinni. Kyllä sitä käyttää mutta jos on jotain perus Arcticia tai Noctuaa vaihtoehtona niin suosittelen niitä.
 
aca0abc0-075c-4441-aa10-b305c3bacdd4.jpg

Aijemmin olen ollut cool laboratory liquid pro käyttäjä. Kun markkinoille tuli märinää käänteentekevästä


Thermal Grizzlyn Conductonaut on nestemäinen metalli -lämpötahna joka pohjautuu eutektiseen seokseen. Heidän erikoissekoituksensa, joka sisältää metalleja kuten tina, gallium ja indium, aikaansaa erittäin korkean lämmönjohtavuuden ja erinomaisen pitkäaikaisen vakauden.

Conductonautin käyttöä suositellaan kokeneille käyttäjille, jotka etsivät parasta suorituskykyä lämmönhaihduttamisessa ympäristöissä, jotka ylittävät 8°C.

Tekniset tiedot:

Lämmönjohtavuus: 73 W/mk
Viskositeetti: 0,0021 Pas
Tiheys: 6,24g/m3
Lämpötila: 10°C / +140°C
Määrä: 5g

HUOM! Conductonaut -lämpötahnaa EI tule käyttää alumiinisten lämpösiilien kanssa!

Ihemettelin kun cyberpunk huumassa kone kaatui ensimmäisen kerran sitten kokoamisen testiajojen. (22.04.19)
Tuolloin kellotetun koneen testasin 9H primeajolla.

Nyt kone ei pysynyt vakaana lainkaan edes vakiona ja alivoltitettuna. Aika huonoksi & olemattomaksi tuo kontakti päässyt menemään vajaassa kahdessa vuodessa. Ikinä ei ollut tälläistä ongelmaa Liquid Pro kanssa. En kuitenkaan uskaltanut sotkea liquid prota ja tuota, koska ilmeisemmin ovat seoksia ja en kaipaa mitään ylimääräistä kemiallista reaktiota. Nähtäväksi jää kauan tälläkertaa kestää, ennen kun kontakti on käyttökelvoton.

Tällä ei luulisi olevan mitään tekemistä sen kanssa, että kyseessä on direct die mountti?
Jännästi myös dien keskeltä kuivanut, ei reunoilta jos ajattelisi "ilman vaikutusta kuivumiseen".

Sekä silikoni, että blokki on hiottu tasaiseksi..

prime9h.PNG

Täytynee laitella kellot takaisin ja tutkia uudemman kerran primen kanssa vakautta.

Vastaavia kokemuksia muilla?
 
Pactum PT-2 on ihan hyvää lämpötahnaa normaalikäyttöön. Se jää 1-2 astetta parhaille lämpötahnoille kevyessä ylikellotuskäytössä ja parhaat lämpötahnat saavat eroja aikaan vasta äärimmäisessä ylikellotuksessa (kovat ylijännitteet, nestemmäinen typpi jne).

Jos et ylikellota konettasi rajusti, et hyödy kalliimmasta jäähdytystahnasta lainkaan.

Muistaakseni olen kans käyttänyt ja oli ihan hyvää.

Mulla on nyt kumminkin käytössä joku 1€ tahna aliexpressistä, kellottamaton 7700k pysyy sillä tarpeeksi tarpeeksi viileänä.

Olen samaa mieltä että jos ei kellota tai on muuten vähävirtainen prosessori niin melkein mikä tahansa tahna kelpaa.
 
Onko tuo SilentiumPc fortis 3 mukana tullut Pactum PT-2 ihan ok lämpötahna? Vai kannattaisiko laittaa suoraan esim arctic mx4 tai sitten jompikumpi ylemmässä viestissä suositelluista lämpötahnoista.
Ei se nyt ihan parhaasta päästäkään ole, muttei se mitään hammastahnaakaan ole.
(ennen lämpötilamittausta tahnoja "kypsytelty" 72 tuntia)
 
Sanokaa rehellinen mielipide. Kun on Corsairin H115i Platinum 280mm Aio, niin mitä olette mieltä kannattaako vaihtaa stock tahna -> Thermal Grizzly Kryonaut tahnaa? Tarkoitus olisi kellottaa tuo i9 10900k 5.1-5.2ghz.
 
Sanokaa rehellinen mielipide. Kun on Corsairin H115i Platinum 280mm Aio, niin mitä olette mieltä kannattaako vaihtaa stock tahna -> Thermal Grizzly Kryonaut tahnaa? Tarkoitus olisi kellottaa tuo i9 10900k 5.1-5.2ghz.
Taitaa moni vaihtaa stock tahnat omiin parhaaksi näkemiinsä tahnoihin niin nestejäähyissä kuin ilmajäähyissäkin. Tee vaihto kerta se on jo mielessä.
 
Aina kellotetaan vain se mitä saadaan, ei koskaan voi asettaa mitään kellotaajuus targettia.

Revikoita netti pullollaan lämpötila eroista. Imo direct die mount tai ihan vaan normi tahnat. Muutenkin menisin liquid prolla, enkä cryonautilla.
 
MX-5 on tulossa, pitäisiköhän ostaa MX-4:ää varastoon? Näyttää kovasti siltä, että tulee uusi, kalliimpi, ihan-yhtä-hyvä.
 
Sanokaa rehellinen mielipide. Kun on Corsairin H115i Platinum 280mm Aio, niin mitä olette mieltä kannattaako vaihtaa stock tahna -> Thermal Grizzly Kryonaut tahnaa? Tarkoitus olisi kellottaa tuo i9 10900k 5.1-5.2ghz.
Tuskin on astetta-toista enempää eroa ja joka tapauksessa tuo slimmi kenno on muutenkin pullonkaula tuolle Intelin kaatopaikkapalolle jatkuvassa täydessä kuormituksessa.
(syö useimpien emojen oletuksillakin 200+W)
 
Aina kellotetaan vain se mitä saadaan, ei koskaan voi asettaa mitään kellotaajuus targettia.

Tämä on totta ja sanomattakin selvää, korjataan omaa lausetta sen verran että "toivotaan" tuota tulosta saavutettavaksi.

Tuskin on astetta-toista enempää eroa ja joka tapauksessa tuo slimmi kenno on muutenkin pullonkaula tuolle Intelin kaatopaikkapalolle jatkuvassa täydessä kuormituksessa.
(syö useimpien emojen oletuksillakin 200+W)

Juu tottahan tuo että pirun kuumia kiviä tuntuvat olevan ympäri maailman.. Itselläni kyllä ainakin pelatessa (Cyberpunk2077 - Warzone) ollut hyvillä lämpötiloilla, 70-75c varmaan aika realistinen.. Vaikka onkin vaan 27mm..
Pelikäyttöön tämä kellotus ajatus onki tulossa, rasitukset ovat yhtäsoittoa ~2h pelisession verran. Mietin vaan jo silloin alunperinkin kun kasasin tuolla AIO:lla, et pitäisköhän vaihtaa tahnat vai ei..
 
Onkohan lämpösyklien eli koneen käyttötuntien määrällä vaikutusta tahnojen kuivahtamiseen?
 
Onkohan lämpösyklien eli koneen käyttötuntien määrällä vaikutusta tahnojen kuivahtamiseen?

2011 vuonna laitoin Arcticin MX-2:n i5-2500K @ 4,5GHz 1,27V kaveriksi. Viime marraskuussa otin ensimmäistä kertaa sen jälkeen coolerin irti ja tahnat olivat vielä varsin juoksevaa. Lähtivät suoraan paperilla pyyhkimällä pois. Ainoastaan coolerin pohjaan oli pinttynyt prosessorin muotoinen jälki joka ei lähtenyt edes asetonilla pois.
 
Nyt kiinnostuin tästä itsekin, jollakin kokemuksia tällaisesta tai vastaavasta? Rupeaa hintakin olemaan kohdillaan.

Näköjään CRC:n valmistamaa eli ei voi olla kovin huonoa.
Yleensä jos joku on CRC:n valmistamaa, niin hyllystä löytyy parempi tuote.

Teollisuusrasvoja saa halvemmallakin
 
No, ajattelin ettei mitään katastrofaalisen huonoa kuitenkaan olisi. Jopa hammastahnaa voi käyttää väliaikaisesti piitahnan sijasta.

Onko kokemuksia tuosta CRC:n tai noista muista vastaavista isommista piitahnatuubeista? Millaisia eroja ns. normaaleihin pieniin piitahnatuubeihin verrattuna?
Mä oon käyttänyt teollisuuspiitahnaa isosta tuubista jo 15 vuotta normiasennuksissa. Vähän jähmeempää kuin normaali valkoinen PC-käytön piitahna, mutta toimii hyvin peruskellotuksissakin nykyisissä lämmönlevittäjällisissä prossuissa. Tietyt piitahnat on ilmeisesti todella jähmeetä tavaraa, eikä varmaan käy.
Kovemmat ylikellottelut tai suorat ydinkontaktit on tietysti asia erikseen ja niissä käytössä MX4 tai nestemäinen metalli.
 

Puuilosta Ipaa n. 4€/litra vastaavaan käyttöön kuin apteekista, ja riittää vuosiksi.
Kannattaa huomioida että jotkin valmistajat ovat koronahämmingin takia joutuneet muuttamaan noiden jäänestoaineiden koostumusta, eli käyttävät ipan sijaan jotain aivan muuta litkua.


Ja taitaa tuo Polaric Go olla juurikin yksi niistä joka on korvannut ipan etanoli-litkulla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse käytän asetoonia kaikenlaiseen elektroniikan puhdistamiseen mm. fluxin poisto piirilevyistä juotosten jälkeen. Sulattaa tosin muovia, mutta jos ei aivan käsi ole, niin toimii ongelmitta. Myydään lähes joka kaupassa tokmanni, motonet jne., halvimmillaan taitaa olla biltemassa, jossa 6,50e litra.
 
Onko Arctic Silver 5:ssä tosiaan joku burn-in-aika, eli paras suorituskyky tulee vasta pidemmän käytön jälkeen? Netissä tullut vastaan juttua.

Aiemmin ollut Noctuan lämpötahnaa ja nyt piti uuden SSD:n asennuksen takia käyttää prossujäähyä irti. Laitoin tuota Arcticia pienen herneen kokoisen läntin prossulle ja kiristin ruuvit tasaisesti. Sekä idle- että rasituslämmöt ovat muutamia asteita korkeammat kuin aiemmin. Mitään hälyttäviä lämpöjä ei ole, mutta ihmetyttää vain.
 
Löytyi tuollaisia klassikoita vielä minigrippi pussista kaapin pohjalta. Onkos kokemuksia onko vanhat tahnat käyttökelpoisia jos tulee järkevän näköisenä vielä ruutasta ulos vai onko parempi vaan viskoa roskiin?
 

Liitteet

  • P_20210503_204856.jpg
    P_20210503_204856.jpg
    1,1 MB · Luettu: 187
onko vanhat tahnat käyttökelpoisia jos tulee järkevän näköisenä vielä ruutasta ulos

Kyllähän niitä voi käyttää kun jotkut käyttäjät ovat kertoneet miten hätäpäissään hetkittäin (jopa viikkoja) ovat ajaneet ihan hammastahnaa väliin menetelmällä. Eli jos ei näe mitään ihmeellistä lämpöjä seuraamalla niin kyllähän tuo toimii, otaksuen että tulee siis kuten kirjoitit järkevän näköisenä ulos. Jos täytyy sahata ruutta auki ja sieltä tulee jotain murua tai kova kökkö ei sitä tietysti voi käyttää.

Itse olen käyttänyt joskus jotain viime vuosituhannen jämiä vielä eli kyllä nyt helposti ainakin 20 vuotta tuota voi käyttää :)
 
Löytyi tuollaisia klassikoita vielä minigrippi pussista kaapin pohjalta. Onkos kokemuksia onko vanhat tahnat käyttökelpoisia jos tulee järkevän näköisenä vielä ruutasta ulos vai onko parempi vaan viskoa roskiin?

Arctic Silverin kanssa varoivasena, kun se johtaa kai sähköä.
 
Minulla sellainen käsitys että lämpötahnat voi mennä vanhaksi lähinnä siellä prosessorin ja IHS:n välissä koska lämpötila on korkea, mutta tässäkin on lämpötahnoissa eroa. Jotkut menettää lämmönjohtavuutensa aiemmin, jotkut kestää pidempään.

Tuubissa säilytettynä säilyvät kaaauan, jos korkki on tiivis. Noh, ehkä 50 vuotta vanhan lämpötahnan kanssa olisin epäileväinen lähtökohtaisesti. Jos rakenne näyttää tuubista tullessa normaalilta, ei muuta ku asentamaan, ja sitten tuoreemmat tilalle jos lämmöt onkin yllättävän korkeat.
 
Tuubissa säilytettynä säilyvät kaaauan, jos korkki on tiivis. Noh, ehkä 50 vuotta vanhan lämpötahnan kanssa olisin epäileväinen lähtökohtaisesti. Jos rakenne näyttää tuubista tullessa normaalilta, ei muuta ku asentamaan, ja sitten tuoreemmat tilalle jos lämmöt onkin yllättävän korkeat.

Minkäslaisia ja missä käyttökohteissa 70-luvun alussa käytettiinkään niitä sen ajan lämpötahnoja. Kuparitahnaa auton jarruosissa? Ei se kai ikinä mee mikskää?
 
Minkäslaisia ja missä käyttökohteissa 70-luvun alussa käytettiinkään niitä sen ajan lämpötahnoja. Kuparitahnaa auton jarruosissa? Ei se kai ikinä mee mikskää?
Ajattelinkin lähinnä tulevaisuutta, päivä se on 30 vuoden päästäkin (toivottavasti!) :lol:
 
Tilasin Jimm'siltä ison tuubillisen Thermal Grizzly Kryonauttia lukemieni testien ja suositusten perusteella. Mukana tuli 2kpl tuubiin kiinnitettäviä levityssuuttimia, joilla levitys pitäisi olla helpompaa. Mutta onko Kryonautin kanssa ihan normaalia, että tuubista puristettaessa on ihan suht hyvin juoksevaa ja "normaalin" oloista lämpötahnaa ja muuttuu sitten hiljalleen levitettäessä semmoseksi kovemmaksi purkaksi? Ei tuota oikein tuon suuttimen avulla pystynyt levittämään, kun meni niin kovaksi, eikä oikein enää levinnyt...

Siivosin sitten ensimmäisen levitysyrityksen sotkut pois ja laitoin vain nokareet IHS:lle ja kiristin NH-D14:n päälle, mutta lämmöt on kyllä todella paljon huonommat kuin Arctic MX-2:lla oli. 5800X ampaisee Cinebench R20 ajaessa 90 asteeseen ja throtlaus alkaa. On toki tänään aika paljon lämpöisempi päiväkin ollut...
 
Tilasin Jimm'siltä ison tuubillisen Thermal Grizzly Kryonauttia lukemieni testien ja suositusten perusteella. Mukana tuli 2kpl tuubiin kiinnitettäviä levityssuuttimia, joilla levitys pitäisi olla helpompaa. Mutta onko Kryonautin kanssa ihan normaalia, että tuubista puristettaessa on ihan suht hyvin juoksevaa ja "normaalin" oloista lämpötahnaa ja muuttuu sitten hiljalleen levitettäessä semmoseksi kovemmaksi purkaksi? Ei tuota oikein tuon suuttimen avulla pystynyt levittämään, kun meni niin kovaksi, eikä oikein enää levinnyt...

Siivosin sitten ensimmäisen levitysyrityksen sotkut pois ja laitoin vain nokareet IHS:lle ja kiristin NH-D14:n päälle, mutta lämmöt on kyllä todella paljon huonommat kuin Arctic MX-2:lla oli. 5800X ampaisee Cinebench R20 ajaessa 90 asteeseen ja throtlaus alkaa. On toki tänään aika paljon lämpöisempi päiväkin ollut...
Kryonautin viskositeetti on korkea, ei ole mitenkään notkeaa. Itse levitin simkortin kehyksellä tasaisen kerroksen prossun päälle, olen aina noin tehnyt koska näin ei tule ikinä liian vähän tai liikaa joka sotkisi soketin ympärystän.
Lisäksi chipletti rusinoissa on lämmöntuotto sivussa keskikohdasta. Kannattaa tarkistaa että kontakti on hyvä tuossa "EN" tienoilla. Kovin kuperapohjaisilla jäähyillä(vanhemmat intel-aikakauden mallit) voi jäädä kontakti heikoksi ja niissä tapauksissa voi olla avuksi kiristää enempi chiplettipuolelta ja löysätä hieman vastapuolelta. 5800X on kaikista herkin kontaktille kun se ottaa 142W vakiona josta noin 120W dumpataan yhdelle pikkuruiselle chipletille. Jos ei kiinnosta tarkemmat säätelyt niin ainakin voisi laskea PPT:n vakiosta 120W tienoille. Suorituskyky ei useimmiten heikkene juurikaan.
q9gzi8s8p3a31.jpg
 
Siivosin sitten ensimmäisen levitysyrityksen sotkut pois ja laitoin vain nokareet IHS:lle ja kiristin NH-D14:n päälle, mutta lämmöt on kyllä todella paljon huonommat kuin Arctic MX-2:lla oli. 5800X ampaisee Cinebench R20 ajaessa 90 asteeseen ja throtlaus alkaa. On toki tänään aika paljon lämpöisempi päiväkin ollut...
Mitä tarkoittaa "todella paljon korkeammat"?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että huoneen lämpötila on oikeasti noussu niin paljon että se vaikuttaa tulokseen. Suoria lämpötilavertailuja tietokoneen antureista ei pitäisikään koskaan tehdä, vaan katsoa deltaa [sensori]-[huone]. Mutta harvalla on kotona hyvää huonelämpömittaria (ja hommaa sotkee vielä enemmän jos PC:n kotelo on auringossa)...

Nykyisten (vähänkin tunnettujen) lämpötahnojen erot on tosi pieniä, puhutaan max 2°C:n eroista (eri asia jos mennään joihinkin brändittömiin mistälie tilattuihin Kiinantahnoihin tms...)
 
Mitä tarkoittaa "todella paljon korkeammat"?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että huoneen lämpötila on oikeasti noussu niin paljon että se vaikuttaa tulokseen. Suoria lämpötilavertailuja tietokoneen antureista ei pitäisikään koskaan tehdä, vaan katsoa deltaa [sensori]-[huone]. Mutta harvalla on kotona hyvää huonelämpömittaria (ja hommaa sotkee vielä enemmän jos PC:n kotelo on auringossa)...

Nykyisten (vähänkin tunnettujen) lämpötahnojen erot on tosi pieniä, puhutaan max 2°C:n eroista (eri asia jos mennään joihinkin brändittömiin mistälie tilattuihin Kiinantahnoihin tms...)
No sen verran, että aikaisemmin CinebenchR20 nosti lämmöt ~83 ja nyt mentiin 90:een, jolloin siis kellot alkaa laskea ja CB:n tuloskin tippuu. Kokeilin nyt vielä illalla uudestaan, kun huone vähän viilennyt, niin 87 oli nyt lämmöt. Taidan huomenna ottaa auki ja katsoa, miltä kontakti näyttää. Lähinnä vaan ihmetytti se Kryonautin koostumus sen muuttuminen semmoiseksi purkaksi muutamassa sekunnissa tuubista pursottamisen jälkeen, mutta kai se sitten sellaista kuuluu olla... Ei vaan oikein tahtonut levittäminen onnistua, kun tahna seurasi levityssuutinta kuin purkka tai muovailuvaha. Koitan huomenna jollain vanhalla luottokortin tapaisella.
 
Tahnat omista varastoista loppu. Mikä on nykyään hyvää hintalaadultaan? Tuskin kellottelen, mutta jos täytyy valita 20 tuotteen joukosta niin ottaisin parhaimman. Eli edullinen, mutta hyvä?
 
Tahnat omista varastoista loppu. Mikä on nykyään hyvää hintalaadultaan? Tuskin kellottelen, mutta jos täytyy valita 20 tuotteen joukosta niin ottaisin parhaimman. Eli edullinen, mutta hyvä?



Thermal grizzly kryonauttia suosittelen
 
Tahnat omista varastoista loppu. Mikä on nykyään hyvää hintalaadultaan? Tuskin kellottelen, mutta jos täytyy valita 20 tuotteen joukosta niin ottaisin parhaimman. Eli edullinen, mutta hyvä?
Arctic MX-4 ja uusi MX-5 on niitä parhaimpia bulkki-tahnoja mistä ei tarvitse maksaa liikaa.
ARCTIC MX-5 -lämpötahna, 8g - Jimms.fi
Jos ei tarvitse tehdä kuin pari asennusta niin pienempikin ruisku aavistuksen parempaa (mutta selvästi kalliimpaa) Kryonauttia on myös hyvä valinta.
 

Thermal grizzly kryonauttia suosittelen

Tahnat omista varastoista loppu. Mikä on nykyään hyvää hintalaadultaan? Tuskin kellottelen, mutta jos täytyy valita 20 tuotteen joukosta niin ottaisin parhaimman. Eli edullinen, mutta hyvä?

Kryonaut on hyvä, hydronaut on selvästi halvempi suuremmissa määrissä, eikä eroa ainakaan paperilla ole kovin paljoa (11,8 W/mk vs 12,5 W/mk) kryonauttiin nähden.


3 ml 18 €



3 ml 25 €



10 ml 35 €
 
Kryonaut on hyvä, hydronaut on selvästi halvempi suuremmissa määrissä, eikä eroa ainakaan paperilla ole kovin paljoa (11,8 W/mk vs 12,5 W/mk) kryonauttiin nähden.
Hydronauttia prossun päällä ja näytönohjaimen blokissa. Näytönohjain viileämpi hydronautilla kuin aikaisemmalla kryonautilla. Kryonaut hivenen parempi prossun päällä. Radeon VII:n coren mallista johtuen luulen että hydronaut toimii paremmin kun turskauttaa kunnolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 285
Viestejä
4 507 864
Jäsenet
74 348
Uusin jäsen
Jalkaväkimiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom