Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Millä DAC/AMP combolla jengi täällä ajelee noita Beyerin DT 770 pro 80ohmisia? Laitoin tommoset tulemaa kakkos kuulokkeiks(halusin suljetut avoimien kaveriks) ja kiinnostas tietää saako jollain budjetti combolla noihin tarpeeksi volumea?
80ohmiset ovat aika lelut vaativuuden puolesta. Eli ei tosiaankaan vaadi kummoista että saa kaiken ilon irti.
Creative G5, Fiio E10k, FX-Audio DAC-X6, jne. toimii hyvin budjettiluokassa.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
En viitsi lainata kaikkia kommentoidakseni, mutta liittyen dt990. Itse olen upsamplännyt iät ja ajat tietokoneella dsd512 ennen daccia ja sanon, että todella hyvältä kuulostavat 990 editionit. Ja kyseessä siis 250ohmiset ja tosiaan vaativat vähintään sen ~100h tuntia sisäänajoa niinkuin myös melkein kaikki dacitkin. Haluaisinkin lyödä vetoa asiasta ja haastaa vastaan väittävät itse kokeilemaan, löytyykö helsingistä halukkaita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 851
Hmm.. huomasin että noissa omissa LCD-2C:ssä kun vertaa noita mini-xlr kiinnitysmekanismeja, niin oikeanpuolimmaisen luurin sisääntulo on ihan selkeästi löysempi kuin vasemman. Silleen vasen on oikein napakka ja kun kiinittää johdon, se napsahtaa oiken tyydyttävästi paikalleen. Jotenkin tän hintaluokan luureissa olettaisi viimeistelyn olevan parempaa. Palautusoikeutta verkkikseen vielä on, joten taidan ottaa aspaan yhteyttä. :tdown:
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
119
..todella hyvältä kuulostavat 990 editionit. Ja kyseessä siis 250ohmiset ja tosiaan vaativat vähintään sen ~100h tuntia sisäänajoa..
Ostin talvella 250ohm DT990 Editionit ("2-3 vuotta" käytettynä ostetut) nyt jo eläkkeelle päässeen 250ohm DT990 Pron tilalle. Nehän on periaatteessa sama kuuloke, samat varaosat käy poislukien kuulokekuppien ulkopääty (se harmaa) ja johto. Näiden siis *pitäisi* olla soundillisesti 1:1, kuuloke-elementit ovat kuitenkin samat molemmissa malleissa, mutta eipäs olekaan. Editionit ovat hivenen ohuemmat bassopuolella ja selvästi kirkkaammat kuin ne 10 vuotta vanhemmat Saksassa valmistetut, vaikka käytän vanhoista kuulokkeista siirrettyjä padeja.

Joko nämä uudet eivät ole sisäänajettu edellisten omistajien aikana riittävän kauan (koska "beyer-puukko") tai sitten uudemmissa kuulokkeissa on jotain dokumentoimattomia eroja sähköosissa. Erottelevuus oli kuitenkin parempi kuin vanhassa, jotka ovat siis soineet joka päivä viimeiset 10 vuotta tunteja päivässä (olivat päällä silloinkin kun kuuntelin kaiuttimilla). Olisi kiinnostavaa kokeilla vaihtaa elementit vanhan runkoon ja testata ero. Itse en koe 8-9k äänialaa ongelmallisena vaikka tiedostan siellä olevan liftin, koska oma korva kärsii enemmän esim. sähkökitaran keskiäänten kovuudesta 2-4kHz tai huonolaatuisen mp3-koodekin "pulinasta" musiikin päällä.

Olin muuten lähes varma aluksi että kuulen omiani DT990 mallien eroista, kunnes mm. joku muukin oli havainnut saman: "The DT990 is much bassier and is one of the bassiest open-air headphones outside of Ultrasone and some higher-end headphones. The DT990 PRO is extremely bassy if you're after that, and the price is more attractive too." Henkilökohtaisesti en koe kumpaakaan erityisen bassoisena kuulokkeena, enemmänkin tasapainoisempana kuin monet muut silloin, kun ei kuunnella erityisen kovalla volyymillä (joka olisi haitallista korville kuulokkeista riippumatta).
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
350
Olikohan se sinun vai kenen suosituksesta kun noiden Panan vastamelujen tarjoukseen taannoin tartuin. Ite olen ollu erittäin tyytyväinen, tosin kuuntelen equtettuna - equttamatta näissäkin hieman jyräävä alakerta.


Koodekkisupportti kans vaikuttanee, ehkä jopa ihan oleellisesti BT yli kuunneltaessa. Itellä soi Panat LDAC koodekilla ja ei valittamista.

Noi AKG:thän on verkkiksessä ihan ilmaset eli pitääköhän semmosetki sitte viä hommata jos ne kerran Panoilla pyyhkii lattiaa vai liekköhän toi paremmuus johtuu vaan hifimmästä toistokäyrästä ns. out of the box? Tää kuulokehommeli kans helposti karkaa harrastamisen puolelle ja romuja alkaa kertymään.
Vastataanpas omaan viestiin kun tuli noi AKG:n 845BT:t noukittua tosiaan viikolla ja nyt on kertynyt hieman kokemusta noista.

Aikas makee soundi ja nämä tuntus toistovasteeltaan semmosilta, jota ei ole heti pakko alkaa equttamaan. Hieman vahva bassoltaan, mutta omaan makuun aikas sopivasti. Oikeen hyvä ostos oli 85e hinnalla vaikka eka yksilö menikin vaihtoon tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Kannattaa hommata 2x 3.5mm mono (TS) plugit kuulokepäähän ja 1x 3.5mm stereo (TRS) plugi vahvarin puolelle, pääset vähemmillä päänvaivoilla, kun ei tartte ihmetellä onko se R vai S joka kuulokkeiden päässä ottaa kontaktia. Mutta muuten joo; otat piipparilla selvää johdotuksen ja juottelet menemään.
Yleensä vahvarin päädyn S menee molempien kuulokkeiden S:n (jaettu -) ja T ja R on sitten V+ ja O+, jotka menee kuulokkeiden T:hen. Periaateessa tollakaan ei oo mitään väliä, jos et erikseen merkkaa V ja O kuulokepäätä; jos menee väärin päin, niin vekslaat plugit toisin päin kuulokkeisiin.

Edit. Tämä siis olettaen, että normi SE:nä mennään. Balansoituun tarttee sitten TRRS plugin vahvarin päätyyn ja johdotuskin on hieman tarkempaa.
Vähän funtsin viel lisää ja päädyin tälläseen:
index.jpg
Ei ainakaan piuhan löytäminen ole enää erityinen haaste.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Missäs tässä on heikoin lenkki. Kuvittelin pitkään olevani puoikuuro ja perustason äänen riittävän, mutta lankomiehen sytyttämän pienen hifikipinän jälkeen totesin että näin ei ole. Kodin kaiuttimet ja vahvarit kun on vaihdettu, olen nyt töissä parantelemassa kuulokeääntä.

Löysin joskus ehkä 5v sitten ostamani Ultrasone Pro 2900-luurit unohdettuina varastosta (muistaakseni en silloin tykännyt soundista, äänilähteessä ehkä vika ja siihen sitten jäi). Lisäksi joku työkaveri n. 8v sitten käski ostaa Epiphany E-DAC USB-DACin, sentään löytyi kun ei ole ollut käyössä, joten tökkäsin sitten nuo luurit kiinni siihen töissä. Kuuntelen yksinomaan Windows 10:stä Spotify Premiumin tarjoamissa rajoissa olevaa "laatua".

Ihan ok ääni, mutta .. "jotain uupuu" ja tekisi melkein mieli ehkä vähän eq:ttaa ääntä. Ennen kuin sitä, mistähän tässä kannattaisi lähteä liikkeelle? Luin tätä lankaa ja onko tämä WASAPI/ASIO asia joku mitä pitäisi sitten tarkastella. Pitänee ainakin vilkuilla kunhan olen töissä DACin ääressä, että mitä sieltä wintöötin ääniasetuksista löytyy. Vai onko tässä samantien lähdettävä luurikauppaan.. budjetilla sinänsä ei ole väliä noin parin tonnin sisällä, mielenterveyteen kannattaa panostaa :D
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Missäs tässä on heikoin lenkki. Kuvittelin pitkään olevani puoikuuro ja perustason äänen riittävän, mutta lankomiehen sytyttämän pienen hifikipinän jälkeen totesin että näin ei ole. Kodin kaiuttimet ja vahvarit kun on vaihdettu, olen nyt töissä parantelemassa kuulokeääntä.

Löysin joskus ehkä 5v sitten ostamani Ultrasone Pro 2900-luurit unohdettuina varastosta (muistaakseni en silloin tykännyt soundista, äänilähteessä ehkä vika ja siihen sitten jäi). Lisäksi joku työkaveri n. 8v sitten käski ostaa Epiphany E-DAC USB-DACin, sentään löytyi kun ei ole ollut käyössä, joten tökkäsin sitten nuo luurit kiinni siihen töissä. Kuuntelen yksinomaan Windows 10:stä Spotify Premiumin tarjoamissa rajoissa olevaa "laatua".

Ihan ok ääni, mutta .. "jotain uupuu" ja tekisi melkein mieli ehkä vähän eq:ttaa ääntä. Ennen kuin sitä, mistähän tässä kannattaisi lähteä liikkeelle? Luin tätä lankaa ja onko tämä WASAPI/ASIO asia joku mitä pitäisi sitten tarkastella. Pitänee ainakin vilkuilla kunhan olen töissä DACin ääressä, että mitä sieltä wintöötin ääniasetuksista löytyy. Vai onko tässä samantien lähdettävä luurikauppaan.. budjetilla sinänsä ei ole väliä noin parin tonnin sisällä, mielenterveyteen kannattaa panostaa :D
Luurikaupoille suosittelisin lähtemään. Sennheiserin, Audezen, Hifimanin ja Focalin tarjontaan nyt ainakin kannattaa tutustua.
Äänilähteeksi sitten esimerkiksi Schiit Magni+Modi, Schiit Asgard 3 sisäänrakennetulla DACilla, tai työpaikalle sopiva Schiit Hel, johon saa myös mikrofonin kiinni.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Jos @oomphion päädyt luurikaupoille niin hobby hallilla olis denon ah-d9200 hintaan 999€. Itse tuolla sinun budjetilla tilaisin nuo denonit ja lähtisin niiden kanssa kiertelemään alan liikkeitä jos sellaiseen on mahdollisuus. Sitten jos kaupasta löytyy jotain mieleisempää niin palautat denonit hobby halliin. Yleensä en tykkää suositella jotain mitä en ole kuullut mutta tuo ah-d9200 on saanut hyviä arvioita ja tuo hinta on kyllä erittäin hyvä.

Houkuttelis itteänikin vaikka vasta viime viikolla myin pois campfire cascadet koska järjellistä perustetta meikäläisellä ei ole omistaa kalliita suljettuja kuulokkeita. Silti vaan kuumottaa nuo denonit nyt :lol:

Tietysti paras/halvin ratkaisu on jos saat äänen haluamaksesi eq:lla tai muilla säädöillä.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Kiitoksia. Tässähän on hyvää suunnitelmaa. Pitää ensin koittaa vielä nykyistä setuppia vähän viritellä josko sillä selviäisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
@oomphion Mä harkitsisin väliaikaista ostohousujen jemmaamista, ennen kuin tiedät, mitä haet. Pyrkisin testailemaan erilaisia luureja ostamatta - tai vain totuttautumista nykyiseen settiisi. Esimerkkinä pidin todella paljon mun AKG K702 luureista, jotka päivitin HE-4XX läpysköihin. Jälkimmäiseen tottumisen jälkeen AKG:t kuulostivat suorastaan surkeilta, mutta pakosta niihinkin tottui about viikossa, eivätkä enää kuulosta ollenkaan pahalta. Toki molemmat luurit ovat ns. alempaa kastia nohin 2900 verrattuna, ja jos on kyhnyä hullutella, niin miksei. Audiosciencereviewillä on mielestäni parhaat revikat. Kyseisen sivun mukaan Schiit Magni Heresy on hyvin lähelle läpinäkyvä amppi, joka asettaa suorituspaineet täysin DACille ja luureille. Toisin sanoen sitä enempää on turha panostaa enempää vahvistukseen. ( Schiit Magni 3+ and Heresy Headphone Amp Reviews )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jkm
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Jos @oomphion päädyt luurikaupoille niin hobby hallilla olis denon ah-d9200 hintaan 999€. Itse tuolla sinun budjetilla tilaisin nuo denonit ja lähtisin niiden kanssa kiertelemään alan liikkeitä jos sellaiseen on mahdollisuus. Sitten jos kaupasta löytyy jotain mieleisempää niin palautat denonit hobby halliin. Yleensä en tykkää suositella jotain mitä en ole kuullut mutta tuo ah-d9200 on saanut hyviä arvioita ja tuo hinta on kyllä erittäin hyvä.

Houkuttelis itteänikin vaikka vasta viime viikolla myin pois campfire cascadet koska järjellistä perustetta meikäläisellä ei ole omistaa kalliita suljettuja kuulokkeita. Silti vaan kuumottaa nuo denonit nyt :lol:

Tietysti paras/halvin ratkaisu on jos saat äänen haluamaksesi eq:lla tai muilla säädöillä.
Kyllä itse panostaisin ennemmin siihen, että ostan roonin ja tidalin ensimmäisenä. Sittenkun vähän kiinnostus herää niin hqplayer siihen päälle. Dacin kun ostat niin ensimmäisenä mielessä se, että toistaa dsd natiivina. Loppu on sitten ihan itse säädettävissä ja kokeiltavissa.

Ja en todellakaan ostaisi denoneita ensimmäisenä. Kaikilla on omat mieltymyksensä joten ostaisin todellakin ennemmin beyeriltä kokeiluun ja sitten mietitään mihin suuntaan lähdetään. Todella iso virhe ostaa 1500€ kuulokkeet kokeiluun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Kyllä itse panostaisin ennemmin siihen, että ostan roonin ja tidalin ensimmäisenä. Sittenkun vähän kiinnostus herää niin hqplayer siihen päälle. Dacin kun ostat niin ensimmäisenä mielessä se, että toistaa dsd natiivina. Loppu on sitten ihan itse säädettävissä ja kokeiltavissa.

Ja en todellakaan ostaisi denoneita ensimmäisenä. Kaikilla on omat mieltymyksensä joten ostaisin todellakin ennemmin beyeriltä kokeiluun ja sitten mietitään mihin suuntaan lähdetään. Todella iso virhe ostaa 1500€ kuulokkeet kokeiluun.
Kyllä jo V0 tasosilla nauhoitteilla itse studion suoritus määrää raidan laadun, pakkaamattomat ja CD toki pikkiriikkisiä askeleita eteenpäin. Siitä eteenpäin digitaaliset formaatit ja etenkin erityiset "hifi"-soittimet ovat täyttä hapatusta äänenlaadun kannalta. Tidalin masterit kuulostavat hyviltä, koska hommat on tehty studiossa oikein. WASAPIt sun muut, mitkä nappaavat äänilaitteet yksinoikeudella itselleen, tekevät niin latenssin takia. Se on toki musiikintuotannossa oleellista, mutta kuunnellessa merkityksetöntä.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Kyllä jo V0 tasosilla nauhoitteilla itse studion suoritus määrää raidan laadun, pakkaamattomat ja CD toki pikkiriikkisiä askeleita eteenpäin. Siitä eteenpäin digitaaliset formaatit ja etenkin erityiset "hifi"-soittimet ovat täyttä hapatusta äänenlaadun kannalta. Tidalin masterit kuulostavat hyviltä, koska hommat on tehty studiossa oikein. WASAPIt sun muut, mitkä nappaavat äänilaitteet yksinoikeudella itselleen, tekevät niin latenssin takia. Se on toki musiikintuotannossa oleellista, mutta kuunnellessa merkityksetöntä.
Tidalin MQA on todellakin paskaa. En viitsi edes kommentoida enempää kun otat sen vertailu kohdaksi :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Tidalin MQA on todellakin paskaa. En viitsi edes kommentoida enempää kun otat sen vertailu kohdaksi :D
Mitä erityistä Tidal tuo pöytään, muuta kuin häviöttömän pakkauksen ja nämä vielä erikseen hyvin masteroiduiksi määritellyt äänitteet?
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Mitä erityistä Tidal tuo pöytään, muuta kuin häviöttömän pakkauksen ja nämä vielä erikseen hyvin masteroiduiksi määritellyt äänitteet?
Voi olla "iloa" tästä jos kuuntelet paskoilla vehkeillä. Et todellakaan halua syöttää flacista muunneltua mqa:ta dacillesi. Vai miten on MQA:ta saatavalilla vanhoista kuolleista artisteista? Ja miten on MQA tiedosto pienempi kuin FLAC ? MQA on keksitty pienentämään kaistaa yrityksiltä, sekä myymään uusia laitteita jotka toistavat MQA. Tidalin FLAC on hyvä, toivottavasti pysyy saatavilla.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Voi olla "iloa" tästä jos kuuntelet paskoilla vehkeillä. Et todellakaan halua syöttää flacista muunneltua mqa:ta dacillesi. Vai miten on MQA:ta saatavalilla vanhoista kuolleista artisteista? Ja miten on MQA tiedosto pienempi kuin FLAC ? MQA on keksitty pienentämään kaistaa yrityksiltä, sekä myymään uusia laitteita jotka toistavat MQA.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Voi olla "iloa" tästä jos kuuntelet paskoilla vehkeillä. Et todellakaan halua syöttää flacista muunneltua mqa:ta dacillesi. Vai miten on MQA:ta saatavalilla vanhoista kuolleista artisteista? Ja miten on MQA tiedosto pienempi kuin FLAC ?
No miksi se sinun itse esille tuoma Tidal on oleellinen? Tietenkin musiikki on parasta saada mahdollisimman vähillä välikäsillä häviöttömään pakettiin studiosta (joista yksi on CD). MQA on myös häviötön 44.1 kHz/16 bit-formaatti, ehkä nykypäivänä se on saatu tehokkaammalla algolla tiiviimpään muotoon. Toki monesta albumista on liikkeellä isompien kilohertsien jakeluita ja myös 24-bittistä versiota, jotka ovat molemmat usein vinyyliltä poimittua hyväspeksisellä kaapparilla. Joka tietenkin tallentaa myös vinyylin heikkoudet formaattina sinne tiedostoon.

En ole kuitenkaan tietoinen yhdestäkään sokkotestistä, jossa CD-laatu olisi todettu jotain 96kHz/24bit studionauhoitusta luotettavasti huonommaksi. Isommille hertzeille on myös joissakin tapauksissa oikeaakin käyttöä - hidastamalla ääni ei kuulosta yhtä nopeasti perseeltä, joten esim. musiikintuotannossa samplet hyötyvät siitä.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Huomautus - jätä tämä toistuva vähättelevä kirjoitustapa pois, seuraavasta varoitus
No miksi se sinun itse esille tuoma Tidal on oleellinen? Tietenkin musiikki on parasta saada mahdollisimman vähillä välikäsillä häviöttömään pakettiin studiosta (joista yksi on CD). MQA on myös häviötön 44.1 kHz/16 bit-formaatti, ehkä nykypäivänä se on saatu tehokkaammalla algolla tiiviimpään muotoon. Toki monesta albumista on liikkeellä isompien kilohertsien jakeluita ja myös 24-bittistä versiota, jotka ovat molemmat usein vinyyliltä poimittua hyväspeksisellä kaapparilla. Joka tietenkin tallentaa myös vinyylin heikkoudet formaattina sinne tiedostoon.

En ole kuitenkaan tietoinen yhdestäkään sokkotestistä, jossa CD-laatu olisi todettu jotain 96kHz/24bit studionauhoitusta luotettavasti huonommaksi. Isommille hertzeille on myös joissakin tapauksissa oikeaakin käyttöä - hidastamalla ääni ei kuulosta yhtä nopeasti perseeltä, joten esim. musiikintuotannossa samplet hyötyvät siitä.
MQA ei todellakaan ole häviötön. Luitko postaamani linkit? Hauskaa, että puolustat asiaa mistä et tiedä yhtään mitään :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
MQA ei todellakaan ole häviötön. Luitko postaamani linkit? Hauskaa, että puolustat asiaa mistä et tiedä yhtään mitään :D
Kattelin nyt noita Tidalin sivuja, olet näköjään oikeassa, että on häviöllisesti pakattu. Sanavalintakin on "which is a way of compressing digital music without limitations to deliver guaranteed master-quality sound". Pahoitteluni, mä joskus ajelin läpi Tidalin trialeja ja sain kuvan, että ovat luotettuja mastereita vs. tuntematon studio pisti purkkiin CD:n.
Edit: Onhan tuolla ihan Wikisivukin: Master Quality Authenticated - Wikipedia
Eli toimittavat nuo isommat numerot (24bit/96kHz) mutta pakatussa formaatissa. Ja joo, en lukenut blogejasi, sillä editoit ne vasta jälkikäteen.

Silti olen jääräpäisesti sitä mieltä, että kyse on niin hyvälaatuisista algoista, että äänitteen laadusta vastaa yksin studio.
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
silti ei kovin kummosta eroa kuule qobuz vs tidal a b testejä tehtäessä
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Todella iso virhe ostaa 1500€ kuulokkeet kokeiluun.
Jos on varaa en sanoisi että voi kovin iso virhe olla ostaa 1500€ kuulokkeet tonnilla kokeiluun kun ne voi:

1) Palauttaa 14 vrk kuluessa
2) Hinta on nyt sen verran hyvä, ebaysta saa melkein omansa takaisin tai jopa ylikin jos muutaman kuukauden jälkeen alkaakin kyllästyttämään.

Oomphionilla on varmasti hyvät visiot millaista ääntä haluaa mutta jos ei olisi niin Beyerdynamicin suosittelu lähtöpisteeksi ei käy ihan mun järkeen. Ennemmin joku enemmän "keskitien" kuuloke kuten vaikka Sennheiserin hd600/hd650. Siitä on helppo lähteä suunnistamaan. Beyerin sointi on niin polarisoiva, että aika riski sokko ostoksena jos ei tietäisi mitä on vailla. Parasta tietysti olisi mennä liikkeeseen ja testata kaikkea mahdollista, siitä se sitten selkeytyy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
silti ei kovin kummosta eroa kuule qobuz vs tidal a b testejä tehtäessä
Hyvin vaikea uskoa, että kukaan pystyy erottamaan näitä korkealaatuisia koodekkeja toisistaan. Oli vaikka kuinka kultakorvat ja morpheukset.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Youtubesta kun katsoo niitä alkuaikoina upattuja 240p ja 360p 4:3 musiikkivideoita alkaa pärinät huomaamaan tonnin purkeilla.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
Kokeile kuuletko. Jollain vehkeillä mitkä on tarkkoja äänilähteestä. kuuluuko eroa vai ei. mulle qobuzin ja tidalin ero et qobuzin tuntuu et taustalta häviää seinä, mut silti tidalin asiakkaana jatkan. tosin itellä kaiutinsetti. Kokeile vaikka jollain hd800 pitäis suhkot anteeks antamattomat olla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Kokeile kuuletko. Jollain vehkeillä mitkä on tarkkoja äänilähteestä. kuuluuko eroa vai ei. mulle qobuzin ja tidalin ero et qobuzin tuntuu et taustalta häviää seinä, mut silti tidalin asiakkaana jatkan. tosin itellä kaiutinsetti. Kokeile vaikka jollain hd800 pitäis suhkot anteeks antamattomat olla
Miten sait qobuzin toimimaan? Ainakin itsellä on esteenää se ollut iät ja ajat, että visa on suomesta.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
246
Jos on varaa en sanoisi että voi kovin iso virhe olla ostaa 1500€ kuulokkeet tonnilla kokeiluun kun ne voi:

1) Palauttaa 14 vrk kuluessa
2) Hinta on nyt sen verran hyvä, ebaysta saa melkein omansa takaisin tai jopa ylikin jos muutaman kuukauden jälkeen alkaakin kyllästyttämään.

Oomphionilla on varmasti hyvät visiot millaista ääntä haluaa mutta jos ei olisi niin Beyerdynamicin suosittelu lähtöpisteeksi ei käy ihan mun järkeen. Ennemmin joku enemmän "keskitien" kuuloke kuten vaikka Sennheiserin hd600/hd650. Siitä on helppo lähteä suunnistamaan. Beyerin sointi on niin polarisoiva, että aika riski sokko ostoksena jos ei tietäisi mitä on vailla. Parasta tietysti olisi mennä liikkeeseen ja testata kaikkea mahdollista, siitä se sitten selkeytyy.
Hyvin vaikea uskoa, että kukaan pystyy erottamaan näitä korkealaatuisia koodekkeja toisistaan. Oli vaikka kuinka kultakorvat ja morpheukset.
Myönnän kyllä virheeni siinä, että sanoin olevan virhe ostaa kalliit kuulokkeet. Tämä on vaan niin laajapuoleinen asia, että tässä ei ole oikeaa vastausta. Kunhan kaikki ovat itse tyytyväisiä niin se on hyvä.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Tässä nyt mietin, että tuo Epiphany vaikuttaa olevan ihan ok DAC googlailun perusteella (kiitos ex-kollegalle). Koska Epiphany on yksinään aika ponneton, ehkä lisään alkuun (tai loppuun) toistoketjuun vain vahvarin. Schiit Heresy voisi olla passeli. Onko nuo Schiitit vaan tilattava sitten jenkeistä, ilmeisesti. Nettitullaus on sinänsä tuttua että ei siinä mitään, lähinnä alvit päälle.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
@corona vpn:llä avulla vain tein ranskan accountin, ei ainenkaan itellä vinkunu mistään . nettisivun kautta oli vähän tuskaa tietoja muutella senjälkee ku sivut ranskaksi .
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Tilasin nyt kuitenkin ne Denon AH-D9200 ”kokeeksi”. Ultrasone Pro2900 on kyllä ihan hyvät, mutta taitaa olla paremmat kotiin, aika avoimet ovat. Hobbyhallin toimitusaika on kuin Saksasta tilaisi, 8 päivää. Sen verran aikaa säätää vahvistinpuolta. Schiit tosiaan Schiit-europe- ja UK saiteilta sold out eikä tietoa milloin tulee ”because Covid-19”. Pöh.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
En tiedä sitten mistä planeelalta olen kotoisin. Turhaan väitän vastaankin, koska ette nähtävästi ole kiinnostuneita edes itse yrittämään.
Sovitaan näin ja jätetään tämä offtopic-vatvotus tähän. Palataan keskustelemaan itse kuulokkeista ->

Tänään olisi tarkoitus hakea Sundarat testiin omien Beyereiden (1990 Pro:n) kaveriksi. Sundarat lähinnä balansoitujen lähtöjen testaamiseen yms. Katsotaan jäävätkö käyttöön, vai menevätkö kiertoon. :)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
@escalibur Olisi mielenkiintoista verrata Sundarasta alkuperäistä ja tätä uudempaa silent revision versiota. Muutama tubettaja niitä uudempia on kehunut, mutta aina ei tiedä kuulisiko itse niinkuin he kuulevat.
 
Liittynyt
16.06.2019
Viestejä
350
Tilasin nyt kuitenkin ne Denon AH-D9200 ”kokeeksi”. Ultrasone Pro2900 on kyllä ihan hyvät, mutta taitaa olla paremmat kotiin, aika avoimet ovat. Hobbyhallin toimitusaika on kuin Saksasta tilaisi, 8 päivää. Sen verran aikaa säätää vahvistinpuolta. Schiit tosiaan Schiit-europe- ja UK saiteilta sold out eikä tietoa milloin tulee ”because Covid-19”. Pöh.
Näyttäs hinta kivunneen takas 1600e tuntumaan eli hyvään hintaan sait jos sillä tonnilla sait tilattua.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Taisin mainita tosiaan niiden loppuneen, mutta näköjään hinta vain muuttui (kiitos dacista). Kuitenkin ehdin tilaamaan :) Kiitos vain jäsen Roderick suosittelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Monoprice Monolith M1060 hintansa väärti?. Jotenkin tekisi mieli ostaa ennemmin kuin 400 euron hifimanit, kun ei tiedä jaksaako sitten innostua vai ei, eipähän menisi niin paljon rahaa hukkaan.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Monoprice Monolith M1060 hintansa väärti?. Jotenkin tekisi mieli ostaa ennemmin kuin 400 euron hifimanit, kun ei tiedä jaksaako sitten innostua vai ei, eipähän menisi niin paljon rahaa hukkaan.
Kannattaa ehkä ennemmin ostaa 1060C:t ja vaihtaa niihin avoimet paneelit. Ainakin mitä itse lueskelin omia hommatessa, niin elemetit ei oo samat 1060:n ja C:n välillä jälkimmäisissä ollen paremmat.
Ite tosiaan päädyin noi 1060C:t hommaamaan, enkä ole Hifimaneja tilalle haikaillut. Itsellä tosin oli tarvetta suljetuille ja myöskin modailuhalut puolsivat edullisempaa hankintaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kannattaa ehkä ennemmin ostaa 1060C:t ja vaihtaa niihin avoimet paneelit. Ainakin mitä itse lueskelin omia hommatessa, niin elemetit ei oo samat 1060:n ja C:n välillä jälkimmäisissä ollen paremmat.
Ite tosiaan päädyin noi 1060C:t hommaamaan, enkä ole Hifimaneja tilalle haikaillut. Itsellä tosin oli tarvetta suljetuille ja myöskin modailuhalut puolsivat edullisempaa hankintaa.
Kattelin tuossa YouTubea ja hyväksihän noita 1060 kehuivat, jotain luin myös että nuo 1060Ct kuulostavat soundiltaan melkein avoimilta kuulokkeilta, taitaa mennä jommatkummat hankintaan. Minkähänlainen vahvistin riittävä noille?, Monopricen 60 euron vekotinta olin näin alkuun katsellut, mutta tiedä tuosta onko parempi kuin joku Fiio K3 joka vielä mahtuu budjettiin. Hommaanpahan paremman vahvistin/dacin sitten paremmassa rahatilanteessa aikanaan.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Kattelin tuossa YouTubea ja hyväksihän noita 1060 kehuivat, jotain luin myös että nuo 1060Ct kuulostavat soundiltaan melkein avoimilta kuulokkeilta, taitaa mennä jommatkummat hankintaan. Minkähänlainen vahvistin riittävä noille?, Monopricen 60 euron vekotinta olin näin alkuun katsellut, mutta tiedä tuosta onko parempi kuin joku Fiio K3 joka vielä mahtuu budjettiin. Hommaanpahan paremman vahvistin/dacin sitten paremmassa rahatilanteessa aikanaan.
"Riittävä" on melko subjektiivinen käsite, mutta ei noi mitään älyttömiä vaadi, että saa ääntä pihalle. Toki hyötyvät selvästi saadessaan enempi jerkkua vahvarilta (mm. alapää napakoituu).
1060C tosiaan revikoiden perusteella on paremmilla elementeillä ja ne saa helposti modattua avoimeksi, jolloin monen mukaan ääni aukenee vielä paremmin. 1060:n kanssa on vähän "jumissa" avoimien kanssa, kun ne ei vissiin tykkää suljetuista kupeista.

Toki ei noi 1060C:tkään mitkään täydelliset ole; panta tuntuu melko rimpulalta, joskin ihan kestävältä, päälaen pehmusteet on monelle riittämättömät, orkkiskaapeli on melkosta siimaa ja painoakin noilla on jonkun verran, mutta itse olen ollut erittäin tyytyväinen. Pelikäytössä myös suuntaavuus jättää toivomisen varaa, mutta omalla kohdalla se parani selvästi fazoreilla ja pehmeämmillä, hieman erimuotoisilla padeilla. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
"Riittävä" on melko subjektiivinen käsite, mutta ei noi mitään älyttömiä vaadi, että saa ääntä pihalle. Toki hyötyvät selvästi saadessaan enempi jerkkua vahvarilta (mm. alapää napakoituu).
1060C tosiaan revikoiden perusteella on paremmilla elementeillä ja ne saa helposti modattua avoimeksi, jolloin monen mukaan ääni aukenee vielä paremmin. 1060:n kanssa on vähän "jumissa" avoimien kanssa, kun ne ei vissiin tykkää suljetuista kupeista.

Toki ei noi 1060C:tkään mitkään täydelliset ole; panta tuntuu melko rimpulalta, joskin ihan kestävältä, päälaen pehmusteet on monelle riittämättömät, orkkiskaapeli on melkosta siimaa ja painoakin noilla on jonkun verran, mutta itse olen ollut erittäin tyytyväinen. Pelikäytössä myös suuntaavuus jättää toivomisen varaa, mutta omalla kohdalla se parani selvästi fazoreilla ja pehmeämmillä, hieman erimuotoisilla padeilla. :)
Mitäs näillä fazoreilla haetaan? Millä tapaa ne vaikuttaa ääneen? Ja oliko minkälainen operaatio asentaa?

Minkälaiset padit hommasit?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
@escalibur Olisi mielenkiintoista verrata Sundarasta alkuperäistä ja tätä uudempaa silent revision versiota. Muutama tubettaja niitä uudempia on kehunut, mutta aina ei tiedä kuulisiko itse niinkuin he kuulevat.
Kyllä. Harmi kun noista ei välttämättä mitenkään tiedä kumpaa revisiota mitkäkin on. Kiireiden takia omat Sundarat ovat edelleen avaamattomassa pahviboksissa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Kattelin tuossa YouTubea ja hyväksihän noita 1060 kehuivat, jotain luin myös että nuo 1060Ct kuulostavat soundiltaan melkein avoimilta kuulokkeilta, taitaa mennä jommatkummat hankintaan. Minkähänlainen vahvistin riittävä noille?, Monopricen 60 euron vekotinta olin näin alkuun katsellut, mutta tiedä tuosta onko parempi kuin joku Fiio K3 joka vielä mahtuu budjettiin. Hommaanpahan paremman vahvistin/dacin sitten paremmassa rahatilanteessa aikanaan.
Luulisin, että1060C kupit poistettuna on aika yksituumaisesti todettu 1060 mallia paremmaksi. C versiota ei nyt näytä monoprice eu kaupassa olevan. Mutta päivitettyä 1070 mallia on tarjouksessa 300€. Seon ainakin 1060 mallia kehutumpi, en tiede miten suhtautuu 1060C malliin.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Mitäs näillä fazoreilla haetaan? Millä tapaa ne vaikuttaa ääneen? Ja oliko minkälainen operaatio asentaa?

Minkälaiset padit hommasit?
Käsittääkseni fazorit on Audezen kehittelemät, mutta niitä löytyy 3D printattavia malleja myös, jotka eräs foorumilainen mulle ystävällisesti printtaili. Ideana niillä on ehkäistä ääniaaltojen törmäämistä toisiinsa ja siten vähentää siitä johtuvaa äänen vääristymistä. Mainospuheita voi lukea mm. tästä, mutta omalla kohdalla huomasin niiden avartavan sound stagea keski- ja ylä-äänien osalta, kuten myöskin tuovan lisää ilmavuutta sinne. Myös suuntaavuus parani niiden ja hieman erimuotoisten padien myötä.
Takafazorien asennus on käytännössä kupit pois, fazorit tarralla paikalleen ja kupit takas. Itellä on myös etufazorit padiadaptereilla, joihin menee siis normaalit 110mm padit ilman liimoja ja niiden asennusta varten tartti repiä alkuperäiset padit pois, ottaa 4 ruuvia auki, laittaa pidemmät ruuvit tilalle ja ruuvata kiinni. Tuota etupuolen asennusta varten tarvitsee myös ottaa kupit auki, että saa muttereista kiinni.

Tilasin Alilta testiin 3:t padit; orkkiksen kaltaiset, samettisisustaiset ja tällä hetkellä kiinni olevat todella pehmeät muistivaahto padit. :)
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Askartelin hopeoidusta 0.75mm2 piuhasta tommosen.. 5m letkua riitti aika tarkalleen 1m pituseen kaapeliin. Nyt vaan odotellaan liittimiä saapuvaksi. :)
IMG_20200604_221640.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onpa vihdoinkin taas balansoitu piuha Aeoluksille. Tämän kokemuksen perusteella suosittelisin välttämään impact audiota - parin kuukauden jälkeen piuhaa ei edelleenkään kuulu, eikä kaverilla ole näköjään kiinnostusta selvittää asiaa. Riittävästi kun valitin, niin tuli rahat takaisin, mutta samalla tuo onnistui tuhlaamaan meikäläisen aikaa sen parin kuukauden verran.

Nyt piti sitten löytää uusi piuha nopeasti, mikä oli aika haastava homma. SkyAudioCables tuli kuitenkin pelastamaan tässä - vaikka UK:n ulkopuoliset tilaukset oli kiinni vielä nyt vkloppuun asti, niin otin yhteyttä ja sovittiin custom-pikatilauksesta keskiviikkona. Tänään tuli sitten piuha jo perille TNT:n kiikuttamana. Parasta asiakaspalvelua mitä olen näiltä saanut, ja nopeus oli aika ällistyttävä. Luulisi, että tuossa jo laatukin kärsisi, mutta tuo kilpailee helposti monta kertaa kalliimpien kanssa senkin suhteen. Ei se halpa ollut, mutta sen arvoinen.

20200605_134719.jpg
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Onpa vihdoinkin taas balansoitu piuha Aeoluksille. Tämän kokemuksen perusteella suosittelisin välttämään impact audiota - parin kuukauden jälkeen piuhaa ei edelleenkään kuulu, eikä kaverilla ole näköjään kiinnostusta selvittää asiaa. Riittävästi kun valitin, niin tuli rahat takaisin, mutta samalla tuo onnistui tuhlaamaan meikäläisen aikaa sen parin kuukauden verran.

Nyt piti sitten löytää uusi piuha nopeasti, mikä oli aika haastava homma. SkyAudioCables tuli kuitenkin pelastamaan tässä - vaikka UK:n ulkopuoliset tilaukset oli kiinni vielä nyt vkloppuun asti, niin otin yhteyttä ja sovittiin custom-pikatilauksesta keskiviikkona. Tänään tuli sitten piuha jo perille TNT:n kiikuttamana. Parasta asiakaspalvelua mitä olen näiltä saanut, ja nopeus oli aika ällistyttävä. Luulisi, että tuossa jo laatukin kärsisi, mutta tuo kilpailee helposti monta kertaa kalliimpien kanssa senkin suhteen. Ei se halpa ollut, mutta sen arvoinen.

Hyvä tietää, että on laadukas paikka. Olen odotellutkin, että avaisivat taas ebayssa suomeen toimituksen jotta voisin M1060C:lle tilata kaapelin.

Aiemmin siistiksi mutta jäykäksi johdoksi todetun lewi_war -myyjän johdosta täytyy sanoa, että se on notkistunut pikkuhiljaa ½ vuoden aikana, ja on jo ihan asiallinen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Piuhoihin liittyen: saan ensi viikolla Hart Audio Cables:in setin. Ilmeisesti kysyntä näille kasvoi siinä määrin, että jouduin odottelemaan valmistusta 3-4 viikkoa ja tyyppi jätti päivätyönsä voidakseen valmistaa piuhoja kokopäiväisesti. Näköjään kiirettä piisaa Suomen tullissakin, kun paketti saapui Suomeen maanantaina ja vasta äsken (lähes 4 arkipäivää myöhemmin) tuli tieto, että vaatii tullauksen.
Seurannan mukaan paketti olisi tullut jenkeistä Suomeen Japanin kautta, mikä olisi melko erikoinen suunta, mutta voipi johtua koronasta tai seurannan sekoilusta :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom