Itsellä on Sennheiser PC 350 SE:t jotka vastaa noita G4ME ZEROja. Hyvä mikki ja hyvät pelaamiseen, mutta ei hyvät musiikin kuunteluun, ääni jää purkkimaiseksi. G4ME ONE ja tuo PC 373D onkin ihan eri kuuloiset, tosin olen vain pikaisesti kuunnellut joten en osaa enempää sanoa.
Kuvien perusteella G4ME ZERO'issa näytti olevan parempilaatuiset pehmusteet, mutta jos niin ei ole, niin sitten ne ovat ihan roskiskamaa. Itse inhoan sitä paperista "tekonahkaa", mitä noihin PC 350 -luureihin on laitettu. Siitä syystä en niitä listannutkaan.
AKG:n K550 / K701 / K712, ja varmaan monet muutkin, onkin sitten todella hyviä, mutta mikki pitää sitten repiä jostain muualta.
K550 on aivan erilainen soundiltaan, joten sitä ei kannata arkisesti niputtaa noiden 700-sarjalaisten kanssa. Mikrofonin kiinnittäminen 700-sarjalaisiin voi olla vaikeaa, kun missään ei ole tasaista pintaa ja kaiken lisäksi kuulokkeet ovat täynnä pieniä reikiä. Tästä syystä suosittelin Custom One Pro'ta Beyerdynamicin kuulokkeista.
Noh, jos ehdottomasti haluaa langattomat ja kipuraja on 200 euroa, niin sulla ei taida olla vaihtoehtojakaan. Tosin: koska kyse ei ole bluetooth-kuulokkeista ja noilla on kokoakin aika paljon, niin niitä ei voi sitten käyttää kuin kotona ja lähinnä samoissa asioissa kuin langallisiakin kuulokkeita. En siis ostaisi.
Noihin Senkkuihin pätee sama kuin tuossa yllä PC 350 -kuulokkeisiin: pehmusteet ovat todella halpaa, paperista keinonahkaa. En tykkää. Äänenlaatu ei mielestäni ollut hyvä. Ergonomia on aika huono, koska kuulokkeet ovat aika isot ja samalla rakenteellisesti heppoisat.
Jos haluat langattomat kuulokkeet pelaamiseen, niin osta sitten ergonomian vuoksi jotkut ns. pelikuulokkeet. Mikäli haluat langattomat kuulokkeet musiikin kuunteluun, niin säästä pikkuisen lisää ja osta
bluetooth-kuulokkeet.
Jos ehdottomasti ei tarvi sitä, että mikrofonin saa kiinni kuulokkeisiin, niin tämä on erittäin toimiva vaihtoehto, ottaen huomioon että on noin 10x halvempi kuin ModMic.
Speedlink PURE Desktop Voice Microphone, black - 6,90€
Minä ostin ~tuollaisen kiinapaskan (mielestäni termin käyttö tässä on täysin korrektia) Verkkokaupasta. En saanut koskaan toimimaan sitä kunnolla, mutta ehkä vika on minun. Suurin kritiikki kohdistuu kuitenkin materiaalin laatuun: en ole aiemmin Suomesta löytänyt niin huonolaatuista muovia. Käyttäisin ilomielin vaikka 50 euroa pelkästään saadakseni laitteen, joka antaa kunnollisen laatuvaikutelman. Pienessä kuulokkeen kylkeen asennettavassa mikissä se olisi vielä voinut mennä, mutta kun kyse oli pöytämikronia imitoivasta häkkyrästä, niin ei sitä kestänyt edes katsella.
Jos huonoin mahdollinen mikrofoni riittää, niin sittenhän ap voi ostaa elektroniikkaosia myyvästä kaupasta irtokomponentteina kuulokeplugin, vähän sähköjohtoa ja halvan kondensaattorimikrofonin. Neljä osaa, joten lapsikin osaa sellaisen rakentaa (kuten kiinaromutkin todistavat). Plussana saa sitten rakentaa sille oman koteloinnin eli juuri sellaisen kuin vain haluaa.