Laadukkaat kuulokkeet?

Nebu

Kaivaja
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
139
Tilasin tuossa joutessani Beyerdynamicin DT-1770:t. Kirjoittelen tänne pientä vertailua DT-770:n kanssa, kunhan saapuvat. Toivottavasti ovat hintansa väärti, ettei tarvitsisi palauttaa! Kukaan täällä kokeillut niitä? Kaikki revikat olen lukenut, joita englanniksi on ammattilaiset kirjoittaneet sekä mm. Amazonin arvostelut, joten niitä ei tarvitse linkkailla.
Hintaisekseen oikein hyvät kuulokkeet ja aika mukavat pitää päässä pidempiä aikoja. Eivät vaan kestäneet pudottelua lattialle yhtä hyvin kuin Sennheiserin HD5xx sarjalaiset.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Tilasin tuossa joutessani Beyerdynamicin DT-1770:t. Kirjoittelen tänne pientä vertailua DT-770:n kanssa, kunhan saapuvat. Toivottavasti ovat hintansa väärti, ettei tarvitsisi palauttaa! Kukaan täällä kokeillut niitä?
Minä en tykkää DT 1770 Pro'n pehmusteista ollenkaan yhtä paljon kuin vanhemman malliston (770 / 880 / 990) padeista. Pehmusteiden korvan reikä on ilmeisesti hieman kapeampi tai pehmusteet lässähtäneemmät ja siksi luurit hierovat korvia mun makuuni liian paljon. Asiaan vaikuttaa sekin, että kangaspehmusteet ovat aiempaa kovemmat. Tekonahkaisista tulee vielä vaikeampi olo.

Kokeilin jo asentaa näihin DT 990:n ja T 90:n padeja mutta ne pilasivat soundin kokonaan. DT 1770 Pro'n kangaspadit sopivat päin vastoin hieman paremmin T 90:n kanssa yhteen.

Ergonomisten puutteiden takia taitavat lähteä myyntiin jossain välissä, kunhan olen aikani ihaillut näiden kauneutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
138
Mulla on DT 1770:t ja olen kyllä pitänyt kovasti. Voi olla että 1770:ssä on pikkuisen kovempi puristus joka painaa pehmusteet enemmän lyttyyn kuin 770:ssä. Ei ne kyllä mitenkään pienet ole, mutta jos sattuu olemaan tavallista suuremmat korvanlehdet niin asia voi häiritä.

Yllättävää kuulla että joku on saanut 1770:t rikki tiputtamalla.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Mulla on DT 1770:t ja olen kyllä pitänyt kovasti. Voi olla että 1770:ssä on pikkuisen kovempi puristus joka painaa pehmusteet enemmän lyttyyn kuin 770:ssä. Ei ne kyllä mitenkään pienet ole, mutta jos sattuu olemaan tavallista suuremmat korvanlehdet niin asia voi häiritä.
Pehmusteet ovat selvästi pienemmät (litteämmät) kuin DT 990:n pehmusteet, jotka vastavuoroisesti ovat muistaakseni hieman lättänämmät kuin DT 770:n padit. Niiden muoto lienee myös sellainen, että reiän koko on jonkin verran pienempi. Minä en kyllä tule tottumaan näihin, koska olen aina pitänyt kuulokkeista, joissa korvat hankaavat mahdollisimman vähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 715
Verkkiksen outletistä tarttui aivan järjettömällä 519e hinnalla T 1 gen. 2 mukaan tänään. On kyllä melkoinen ero aiempiin DT 990 PRO tai HD 598 Cs:ään verrattuna. Pitää varmaan hankkia seuraavaksi kunnollinen kuulokevahvistin vielä näitten kaveriksi.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Verkkiksen outletistä tarttui aivan järjettömällä 519e hinnalla T 1 gen. 2 mukaan tänään. On kyllä melkoinen ero aiempiin DT 990 PRO tai HD 598 Cs:ään verrattuna. Pitää varmaan hankkia seuraavaksi kunnollinen kuulokevahvistin vielä näitten kaveriksi.
:'(

Minä lähdin sinne hiki hatussa ja vedin vesiperän. Onneksi ne sentään ovat ilmeisesti kuulokkeita arvostavan ihmisen hallussa eivätkä kohta kirpparilla +20 %:n hintaan kaupattavana. Olen itse pallotellut pitkään DT 1990 Pro'n ja T1:n välillä mutta päädyin viikonloppuna siihen, että T1 voisi olla parempi valinta. DT 1990:ssa on ilmeisesti yhtä huonot padit (vähän tilaa korville) kuin DT 1770 Pro'ssa, joten ne eivät minua kiinnosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 715
:'(

Minä lähdin sinne hiki hatussa ja vedin vesiperän. Onneksi ne sentään ovat ilmeisesti kuulokkeita arvostavan ihmisen hallussa eivätkä kohta kirpparilla +20 %:n hintaan kaupattavana. Olen itse pallotellut pitkään DT 1990 Pro'n ja T1:n välillä mutta päädyin viikonloppuna siihen, että T1 voisi olla parempi valinta. DT 1990:ssa on ilmeisesti yhtä huonot padit (vähän tilaa korville) kuin DT 1770 Pro'ssa, joten ne eivät minua kiinnosta.
Joo ei oo pelkoa että lähtisi jälleenmyyntiin. Ois kyllä pitänyt lootata paremmin tuo outlet kun kävin siellä, en mennessä vielä edes tajunnut että tosiaan on kaikesta tuo -20%. Alunperin piti vaan mennä kuuntelemaan T1 ja 1770 PRO:t, ja sitten vasta tulevaisuudessa hankkia luurit.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
En tiedä, mutta on kyllä HE-500:ssa sellanen keskialue että jokainen biisi kuulostaa aivan maagiselta huhhu! Onko kellää muulla näitä?
 

Giapper

⚠️ ᴵ ᴬᴹ R҉Y҉TÖ҉P҉ART҉A ⚠️
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Kuten mainitsitte, eivät ole kyllä läheskään yhtä mukavat päässä kuin esimerkiksi nuo DT-770:t. Harmi homma, kun ääni on kuitenkin huomattavasti selkeämpi ja mehevämpi, kuin pikkuveljessä. Pitää vielä pari päivää pohtia, tohtiiko noihin vaihtaa.

EDIT: Jaaha, nuo DT-770 padit käy näihin suoraan ja kylläpä parani käyttömukavuus!

EDIT: Vaan sittenpä suhisee ässät ihan älyttömän paljon. Täytyy myöntää, että kyllä olen pettynyt näiden mukavuuteen vaikka ääni onkin helvetin hyvä. :(
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Kävin toissapäivänä hetken mielijohteesta poistamassa ATH-M50X kuulokkeet kaupasta, kun tässä vuosien mittaan lukenut niistä paljon hyvää. Edellinen käytössä ollut headset korvaantui siis noilla + Modmic combolla. Tuntui ihan pätevältä kuulokkeelta näin lyhyen kuuntelun pohjalta, vaikka yleensä hieman avoimemmista pidänkin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Ostin muutama vuosi sitten AKG K 273 Pro kuulokkeet. Olleet hyvä ostos euro/äänenlaatu -asteikolla. Itsellä ne tulivat pääkuulokkeiksi kotiäänityksissä. Hyvä hankinta sille joka hakee neutraalia laatukuuloketta.

Tässä yksi arvostelu.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
53
Suunnitelmissa hankkia AKG K712 Pro + O2/ODAC korvaamaan 6 vuotta palvelleet AKG K272HD:t, joita ajeltu suoraan emolevyltä ilman erillistä dac/amppia välissä. Kokemuksia kyseisistä laitteista/kombosta? Tulevat pääosin musiikin kuunteluun ja FPS pelikäyttöön.

Verkkokaupan kuulokevalikoimaa myymälässä läpi kuunnelleena noiden päähän istuvuus ja ilmavuus oli ainakin ihan omaa luokkaansa 200-300e hintaluokassa. Harmillisesti dac/ampin läpi ei pystynyt kuuntelemaan kuin K701 mallia, jonka tosin ei ilmeisesti pitäisi ihan hirveästi erota toistoltaan vrt. K712.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
742
Tiedoksi, että Powerissa olisi viikonloppuna Sonyn bt vastamelut 1000x 300eurolla ja qc25 215e.
Sonyt ovat harvoin tarjouksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
On kyllä oikeasti hyvä hinta noista Sonyista. Suosittelen, jos BT ANC kiinnostaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Tiedoksi, että Powerissa olisi viikonloppuna Sonyn bt vastamelut 1000x 300eurolla ja qc25 215e.
Sonyt ovat harvoin tarjouksessa.
Ohhoh! :O Harmi vaan, kun pari päivää sitten menin tilaamaan nuo kuulokkeet Itävallasta. Täytynee yrittää poimia kuulokkeet tuosta tarjouksesta ja palauttaa tilaamani yksilöt.

Suunnitelmissa hankkia AKG K712 Pro + O2/ODAC korvaamaan 6 vuotta palvelleet AKG K272HD:t, joita ajeltu suoraan emolevyltä ilman erillistä dac/amppia välissä. Kokemuksia kyseisistä laitteista/kombosta? Tulevat pääosin musiikin kuunteluun ja FPS pelikäyttöön.

Verkkokaupan kuulokevalikoimaa myymälässä läpi kuunnelleena noiden päähän istuvuus ja ilmavuus oli ainakin ihan omaa luokkaansa 200-300e hintaluokassa. Harmillisesti dac/ampin läpi ei pystynyt kuuntelemaan kuin K701 mallia, jonka tosin ei ilmeisesti pitäisi ihan hirveästi erota toistoltaan vrt. K712.
Yksi vaihtoehto voisi olla tilata Massdropista AKG K7XX:t. Hinta on 200 dollaria + 25 dollaria toimitus, mistä tullin laskurin mukaan tulee loppusummaksi noin 272 euroa. Ovatko nuo sitten paremmat vai huonommat kuin K712 Pro, en osaa sanoa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
219
Tiedoksi, että Powerissa olisi viikonloppuna Sonyn bt vastamelut 1000x 300eurolla ja qc25 215e.
Sonyt ovat harvoin tarjouksessa.
On kyllä oikeasti hyvä hinta noista Sonyista. Suosittelen, jos BT ANC kiinnostaa.
Tilattu tänään kyseiset kuulokkeet Powerista. Kiitos vinkeistä
Mustat oli loppu, niin tuli sitten kultainen/hopeinen/mikälie versio otettua, kun eihän sitä omasta päästään kuulokkeiden väriä näe jos ei peilin edessä istu.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 160
Tiedoksi, että Powerissa olisi viikonloppuna Sonyn bt vastamelut 1000x 300eurolla ja qc25 215e.
Sonyt ovat harvoin tarjouksessa.
Ko. Sonyt on vielä niin uudet, että ei ole kerenneet tarjouksiin asti. Mutta hyvä hinta kyllä kun euroopassakin saa maksaa 330€ ja Suomessa lähemmäs 400€. Houkutti kovasti, mutta ei kyllä oma budjetti veny.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Poimin nuo 1000X:t Jyväskylän Powerista muutama tunti sitten. Oli viimeinen yksilö hyllyssä.

Aiemmin avoimia kuulokkeita käyttäneenä (Grado SR-80) luulin kuulokkeiden suhisevan jatkuvasti, mutta aivopierun ratkettua tajusin sen olevan liikenteen melua. Suljetut kuulokkeet päässä liikenteen kohinan taajuus on vaan erilainen. Melunvaimennus päällä kuitenkin kuuluu myös suhinaa, tosin aivan eri taajuudella. Pitää testailla lisää illan hiljaisuudessa.

Kuulokkeet yhdistin Sony Xperia Z5 Compactiin Bluetoothilla JDAC-protokollaa käyttäen.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
18
Ois tarve ostaa uudet kuulokkeet koneelle. Pelaamiseen ja musiikinkuunteluun. Mikkiä ei tarvitse olla samassa, voin hankkia erillisen pöytämikin. Budjetti 100-200e. Mikrofoni pitäs tuohon rahaan saada kans.

Jonkin aikaa näitä selailleena päädyin näihin kahteen. Molemmat n. 130e hintaan.

Audio-Technica ATH-M50x vai AKG K550 MK2

Mielipiteitä näistä? Jos jollain on vinkkiä tuohon mikkiin niin saa laittaa.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
742
Nyt ollut kahden kuukauden sisällä kolmet eri BT kuulokkeet testissä:
Parrot Zik 2:t (Ovh 250-300€)
Sony 770BT (120-200)
JBL 55BT (79-119)


Parrot Zik 2
+Äänenlaatu
+NC toimi ok. Ei yhtä hyvin kuin Boseissa tai Sonyissa mitä niitä nyt liikkeessä olen testannut
+Kosketuspaneeli toimi yllättävän hyvin.
+Handsfree-toiminto hyvä, äänenlaatu erinomainen.

-Akunkesto 6h! latausaika 4h
-Äärimmäisen epämukavat ja säätövara ei riittänyt normipäiselle. Kuulokkeiden sanka painoi päätä
-automatiikka ei toiminut, kokoajan kuulokkeet luuli, että olin ottanut ne pois päästä
-Meinasivat tippua päästä kumartuessa.
-Nahka halpaa ja meni rikki parissa viikossa.

En maksaisi näistä edes 50euroa.


Sony MDRZX-770BT

+Äänenlaatu ok.
+Akunkesto hyvä


-Liikaa näppäimiä ja halvan tuntuiset. Tuskin kukaan muistaa mitä mistäkin näppäimestä tapahtuu, joten jäi käyttämättä.
-Noise cancelling olematon. Miten näitä edes voidaan myydä NC-luureina? Ei vaimentanut yhtään mitään.
-Hintahan on kova, oli se sitten 119 tai 199 (gigantin normihinta), kun se NC ei kerran toimi.
-Ei pysty pitämään useampaa tuntia päivässä päässä, vaan korvalehdet alkaa kuumumaan
-Handsfree-toiminto ei toiminut tarpeeksi hyvin, joten päätin palauttaa nämä. Vastapuoli valitti äänen kierrosta, enkä itsekkään saanut selvää kovin hyvin toisen puheesta. Vastapuolen ääni kovin muovinen.



JBL 55BT (2h testin perusteella)

+Äänenlaatu parempi kuin Sonyissa. Yllättävän hyvät kuulokkeet 79€ tarjoushinnanmukaisiksi.
+Akunkestoksi luvataan 20h. Vertaa Parrotin 6h!
+Design kivan minimalistinen VS Sony. Näppäimet liian pienet, mutta onneksi puhelimella tulee hallittua volyymeja helposti.
+hintalaatusuhde on kova.

-Korvalehdet alkaa näissäkin näköjään kuumentumaan. EI näitä varmasti koko päivää viitsisi pitää päässä


Handsfree vielä testaamatta.




JBL:kin saattaa mennä palautukseen, koska tarvitse kuulokkeet, joita on kiva pitää päässä, suljetut, akunkesto on hyvä ja handsfree toimiva.
Onko vinkkejä alle 200€ hintaluokassa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
93
Nyt ollut kahden kuukauden sisällä kolmet eri BT kuulokkeet testissä:
-Akunkesto 6h! latausaika 4h
-Äärimmäisen epämukavat ja säätövara ei riittänyt normipäiselle. Kuulokkeiden sanka painoi päätä
-automatiikka ei toiminut, kokoajan kuulokkeet luuli, että olin ottanut ne pois päästä
-Meinasivat tippua päästä kumartuessa.
-Nahka halpaa ja meni rikki parissa viikossa.

En maksaisi näistä edes 50euroa.
Laitetaan nyt oma vaihtoehtoinen mielipide näistä, kun en ole ihan samaa mieltä negatiivisista puolista. Käyttöaikaa on kertynyt 4kk. Tykkään jykevistä sangoista ja tiukasta istuvuudesta (eivät siis todellakaan tipu päästä), toki tämähän nyt on sitten jokaiselle oman mieltymyksen ja pään koon mukaan. Automatiikka on toiminut. Joskus jos on kovasti hiuksia välissä niin voi luulla että luurit ovat pois päältä tai jos syö luurit päässä. Mutta en ole kokenut tuota ongelmaksi. Ei ole mennyt nahat tai muutkaan pinnat rikki.

Akunkestosta ei toki voi olla eri mieltä, se on varsin lyhyt verrattuna kilpailijoihin. Sen takia hankintaa pitkään mietinkin että riittääkö se mihinkään. Mutta eipä tuo sitten ole isommin haitannutkaan. Vähän tehokkaammalla laturilla latausaikakin on lyhyempi, ja muutenkin tulee ladattua pienempiä sessioita mutta hieman useammin. On niissä sentään lentotila jolla saa piuhan kanssa tarvittaessa 18h käyttöaikaa.

Itse voisin lisätä negatiivisiin puoliin sen että ovat kyllä omaan makuun liian isot ja pitäisin selvästi pienemmistä matkaluureista. Mielellään saisi jollain tavalla taittua kasaan tai edes jotenkin kulkea takin taskussa. Toisaalta monet Sennheiserit ja AKG:t on tullu käytyä läpi ja joko niissä hajoaa se taittomekanisti, kaapelit tai niiden kiinnitys. Parroteissa nämä eivät tosiaankaan ole ongelma.

Ainiin, ja en ole saanut näitä toimimaan PC Skypen kanssa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Sony MDRZX-770BT
-Hintahan on kova, oli se sitten 119 tai 199 (gigantin normihinta), kun se NC ei kerran toimi.
Minkään kaupan ilmosta en kyllä löydä mainintaa anc:stä eikä siitä puhuta Sonyn sivuillakaan. Meniköhän sekaisin nfc:n kanssa? Toimivaa anc:tä ei saa kuin niistä 400 euron kuulokkeista.

JBL:kin saattaa mennä palautukseen, koska tarvitse kuulokkeet, joita on kiva pitää päässä, suljetut, akunkesto on hyvä ja handsfree toimiva.
Onko vinkkejä alle 200€ hintaluokassa?
Voipi olla vaikea löytää pitkässä juoksussa mukavia bt-kuulokkeita. Kaikki ovat aika pieniä ja suljettuina ilmankiertokin on huono. Mulla on kalleimmat Boset eikä niitä kestä paria tuntia pidempään.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
742
Minkään kaupan ilmosta en kyllä löydä mainintaa anc:stä eikä siitä puhuta Sonyn sivuillakaan. Meniköhän sekaisin nfc:n kanssa? Toimivaa anc:tä ei saa kuin niistä 400 euron kuulokkeista.


Voipi olla vaikea löytää pitkässä juoksussa mukavia bt-kuulokkeita. Kaikki ovat aika pieniä ja suljettuina ilmankiertokin on huono. Mulla on kalleimmat Boset eikä niitä kestä paria tuntia pidempään.
Malli olikin Mdr-zx770bn, ei bt kuten aiemmin sanoin.
Digital noise cancelling siis on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Pari kuukautta ollut töissä käytössä Bose QuietComfort 35 ‐vastamelukuulokkeet. Yllättävän kevyet ja siron tuntuiset, mutta kun virran kytkee päälle, niin ympäröivä maailma katoaa täysin. Naapuritontilla kun on paalutustyöt käynnissä ja 50 metriä korkea nosturi siirtelee betonielementtejä, niin vain kahvikupin pinnan värähtelystä huomaa ympärillä pauhaavan melun. Huonona puolena se, että jos kännykkä ei ole näkökentässä, niin sen soittoääntä ei kuule. Myöskään oveen koputukseen ei reagoi, joten työkaveri saattaa seistä selkäsi takana ennen kuin vasta huomaat hänet.

Huvittavaa sinänsä, että taustaäänenä minulle ei toimi rauhallinen laineiden liplatus tai sateenropina, vaan liikenteen melu (ilman rakennustyömään ääniä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Onko kukaan tilannut / tehnyt custom johtoa luureille ? Jos niin mistä? Kävin hakemassa k812 luurit ainakin testiin jajohto näihin on pakko hommata jos itselle jäävät. 3m letkua ei saa mitenkään järkeväati koneen ääreen. Edellisistä luureista laitoin vaan poikki ja uuden plugin, mutta näistä ei jotenkin raaskisi.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ois tarve ostaa uudet kuulokkeet koneelle. Pelaamiseen ja musiikinkuunteluun. Mikkiä ei tarvitse olla samassa, voin hankkia erillisen pöytämikin. Budjetti 100-200e. Mikrofoni pitäs tuohon rahaan saada kans.

Jonkin aikaa näitä selailleena päädyin näihin kahteen. Molemmat n. 130e hintaan.

Audio-Technica ATH-M50x vai AKG K550 MK2

Mielipiteitä näistä? Jos jollain on vinkkiä tuohon mikkiin niin saa laittaa.
Itselläni on molemmat kuulokkeet ja molemmista pidän. Kummastakaan ei mitään pahaa sanottavaa. K550 ei ole niin suljettu kuin ATH-M50x, eli jos haluat enemmän suljetut niin kannattaa ottaa. Molemmat kuulokkeet koneessa kiinni ja tulee niin pelattua kuin kuunneltua musiikkia. Jos itse olisin nyt näiden väliltä valitsemassa, niin päätöksen tekisin sen perusteella kumpi tuntuu päässä paremmalta ja mikä on käyttöympäristö, eli haluaako enemmän vaiko vähemmän suljetut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
138
Onko kukaan tilannut / tehnyt custom johtoa luureille ? Jos niin mistä? Kävin hakemassa k812 luurit ainakin testiin jajohto näihin on pakko hommata jos itselle jäävät. 3m letkua ei saa mitenkään järkeväati koneen ääreen. Edellisistä luureista laitoin vaan poikki ja uuden plugin, mutta näistä ei jotenkin raaskisi.
Juu, tapana on tehdä käyttökohteeseen sopivan pituiset johdot. Ei se kovin kummoinen homma ole. Hyvä tapa pitää johtoviidakko kuosissa. K812:sen liitintyypistä en tiedä, mutta aiempien Akg- mallien mini-xlr on hiukan narttu kasattava.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Onko kukaan tilannut / tehnyt custom johtoa luureille ? Jos niin mistä? Kävin hakemassa k812 luurit ainakin testiin jajohto näihin on pakko hommata jos itselle jäävät. 3m letkua ei saa mitenkään järkeväati koneen ääreen. Edellisistä luureista laitoin vaan poikki ja uuden plugin, mutta näistä ei jotenkin raaskisi.
PEXON PCs - MDPC-X sleeving, Custom PC, PSU, USB and Audio cables

Tuolta olen hommannut kaikki ovat custom kaapelit niin luureille kuin muillekin laitteille. Löytyy näköjään AKG 812 kaapeli myös suoraan. Tuolta yleensä saa mitä tahansa kaapeleita vain tarvitsee, jos ei ole sivuilla niin olen laittanut suoraan mailia mitä tarvitsee ja on onnistunut aina tähän saakka.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Ois tarve ostaa uudet kuulokkeet koneelle. Pelaamiseen ja musiikinkuunteluun. Mikkiä ei tarvitse olla samassa, voin hankkia erillisen pöytämikin. Budjetti 100-200e. Mikrofoni pitäs tuohon rahaan saada kans.

Jonkin aikaa näitä selailleena päädyin näihin kahteen. Molemmat n. 130e hintaan.

Audio-Technica ATH-M50x vai AKG K550 MK2

Mielipiteitä näistä? Jos jollain on vinkkiä tuohon mikkiin niin saa laittaa.
Kannattaa harkita myös Sonyn MDR-1A.Sony MDR-1A -suljetut kuulokkeet testissä | AudioVideo.fi
Itse tollaset laitoin pari viikkoa sitten ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa miinus lyhyehkö johto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Kiitos Pexon linkistä. Laitoin sinne kyselyä kaapelista Hifiman 400i luureihin. Näköjään löytyy myös SATA 3 kaapeleita hyvään hintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Juu, tapana on tehdä käyttökohteeseen sopivan pituiset johdot. Ei se kovin kummoinen homma ole. Hyvä tapa pitää johtoviidakko kuosissa. K812:sen liitintyypistä en tiedä, mutta aiempien Akg- mallien mini-xlr on hiukan narttu kasattava.
Joo aiemmissa on tosiaan mini xlr ja niitä liittimiä tuntuu enemmän saavankin. K812 on erilainen ja ilmeisesti vähän harvinaisempi liitin.

PEXON PCs - MDPC-X sleeving, Custom PC, PSU, USB and Audio cables

Tuolta olen hommannut kaikki ovat custom kaapelit niin luureille kuin muillekin laitteille. Löytyy näköjään AKG 812 kaapeli myös suoraan. Tuolta yleensä saa mitä tahansa kaapeleita vain tarvitsee, jos ei ole sivuilla niin olen laittanut suoraan mailia mitä tarvitsee ja on onnistunut aina tähän saakka.
Pexoni tuli itellekkin vastaan.. täytynee laitella kyselyä mailitse. Oli vaan 1 ja 2 m vaihtoehdot suoraan..
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Suunnitelmissa hankkia AKG K712 Pro + O2/ODAC korvaamaan 6 vuotta palvelleet AKG K272HD:t, joita ajeltu suoraan emolevyltä ilman erillistä dac/amppia välissä. Kokemuksia kyseisistä laitteista/kombosta? Tulevat pääosin musiikin kuunteluun ja FPS pelikäyttöön.

Verkkokaupan kuulokevalikoimaa myymälässä läpi kuunnelleena noiden päähän istuvuus ja ilmavuus oli ainakin ihan omaa luokkaansa 200-300e hintaluokassa. Harmillisesti dac/ampin läpi ei pystynyt kuuntelemaan kuin K701 mallia, jonka tosin ei ilmeisesti pitäisi ihan hirveästi erota toistoltaan vrt. K712.
Heittämällä AKG:n parhaat kuulokkeet ja yhdet parhaista avoimista joita testannut alle 800e hintaluokasta.

Eivät ole erityisen vaikeat ajaa, mutta jonkinlainen vahvistin parantaa toistoa paljon.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Ois tarve ostaa uudet kuulokkeet koneelle. Pelaamiseen ja musiikinkuunteluun. Mikkiä ei tarvitse olla samassa, voin hankkia erillisen pöytämikin. Budjetti 100-200e. Mikrofoni pitäs tuohon rahaan saada kans.

Jonkin aikaa näitä selailleena päädyin näihin kahteen. Molemmat n. 130e hintaan.

Audio-Technica ATH-M50x vai AKG K550 MK2

Mielipiteitä näistä? Jos jollain on vinkkiä tuohon mikkiin niin saa laittaa.
M50x eivät ole musiikinkuuntelun kannalta hyvä ostos ylikorostuneiden korkeiden takia. Ovat ääniraitojen muokkaamiseen suunnitellut ja musiikin kuuntelussa huomaat nopeasti kuinka yhtään volyymiä nostettaessa korkeat suhisevat silmämunissa asti:D
Omistan siis kyseiset kuulokkeet.

AKG K550 MK kakoset ovat analyyttisen puhtaat, mutta tylsät turhan heikon low endin takia. Ovat enemmänkin myös studion puolelle miksaukseen.
Nämä tullut koeajettua ja palautettua. Kannattaa testata jossain jos mahdollista.

Mikiksi vaikka Blue Yeti helppouden (USB) ja äänenlaadun puolesta. Parempiakin on mutta eriasia kannattaako maksaa enempää?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
92
Monien mielestä M40X:t ovat paremmat kuin M50X. Itse omistan m40x, en ole viiskymppisiä testannut mutta noihin olen ollut tyytyväinen, ovat vielä tuntuvasti halvemmatkin. Hinta-laatu suhteeltaan varmasti parhaita kannuja mitä löytyy.

 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Make82, Mikrofoniksi voi parittaa Antlion Modmicin esimerkiksi jos haluaa headset tyyppistä. Jos sitten erillistä pöydälle, niin joku Bluen Yeti tms USB kytkennäinen mitä tässä on ehdoteltukin.

M50X itsellä käytössä tuon mikin kanssa.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Kauppa-alueelta löytyy näköjään M50x luurit vähän käytettynä hyvään hintaan.
Tuohon hintaan ottaisin kuunteluun jos harkinnassa jo ollut. Täyteen hintaan sen sijaan suosittelisin isolla varauksella jos tarkoitus lähinnä vain musiikkia kuunnella.
Myydään - Audio Technica ATH-M50X (Pori)
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
18
Kiitoksia vastauksista. Tuota modmiciä oon miettiny mikrofoniksi. Kun sen kerran laittaa kiinni kuulokkeisiin, niin kuinka helppo irrottaa ja laittaa takasin?

Meinaan vaan sitä että silloin kun sitä ei tarvi niin se on haitalla vaan. Sen kannalta pöytämikki ois ehkä parempi.

Uke, musiikin kuunteluun ja pelaamisen. Enempi jälkimmäiseen.

Mahdollisimman tarkasti pitäs pystyä kuulemaan hiljaiset äänet (askeleet, latausäänet yms.) ja paikantamaan etäisyyttä ja suuntaa. (Pelinä Rainbow six siege).

Muitakin vaihtoehtoja voi heitellä. Jos tähän käyttöön on hyviä tiedossa!

Käyn tänään verkkokaupassa ja audioliikkeessä kuuntelemassa eri malleja.

Edit. En halua ostaa perus pelikuulokkeita koska hinta/laatu suhde kuraa ja suurimmaksi osaksi muoviromuja.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
53
Kiitoksia vastauksista. Tuota modmiciä oon miettiny mikrofoniksi. Kun sen kerran laittaa kiinni kuulokkeisiin, niin kuinka helppo irrottaa ja laittaa takasin?

Meinaan vaan sitä että silloin kun sitä ei tarvi niin se on haitalla vaan. Sen kannalta pöytämikki ois ehkä parempi.

Uke, musiikin kuunteluun ja pelaamisen. Enempi jälkimmäiseen.

Mahdollisimman tarkasti pitäs pystyä kuulemaan hiljaiset äänet (askeleet, latausäänet yms.) ja paikantamaan etäisyyttä ja suuntaa. (Pelinä Rainbow six siege).

Muitakin vaihtoehtoja voi heitellä. Jos tähän käyttöön on hyviä tiedossa!

Käyn tänään verkkokaupassa ja audioliikkeessä kuuntelemassa eri malleja.
ModMic kiinnitetään magneetilla kuulokkeisiin, eli mikäli et nippareilla/teipillä sido mikin johtoa kuulokkeiden johtoon, niin lähtee oikein näppärästi irti kun sitä ei tarvitse. Paketissa tulee mukana 2kpl 3M-teippikiinnityksellä varustettua sormenpäätä pienempää "basea" kiinnitettäväksi kuulokkeiden toiseen kannuun, joissa on vastamagneetti. ModMicissä tulee mukana myös muutama ns. clip -on kiinnike, joilla kuulokkeiden ja mikin johdot saa naitettua keskenään, mutta ovat myös helposti irroitettavissa toisistaan. 5/5 mikki ollut mielestäni pelihommiin ja skypepuheluihin.

Alla kuva liittyen kiinnitykseen:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Kiitoksia vastauksista. Tuota modmiciä oon miettiny mikrofoniksi. Kun sen kerran laittaa kiinni kuulokkeisiin, niin kuinka helppo irrottaa ja laittaa takasin?

Meinaan vaan sitä että silloin kun sitä ei tarvi niin se on haitalla vaan. Sen kannalta pöytämikki ois ehkä parempi.

Uke, musiikin kuunteluun ja pelaamisen. Enempi jälkimmäiseen.

Mahdollisimman tarkasti pitäs pystyä kuulemaan hiljaiset äänet (askeleet, latausäänet yms.) ja paikantamaan etäisyyttä ja suuntaa. (Pelinä Rainbow six siege).

Muitakin vaihtoehtoja voi heitellä. Jos tähän käyttöön on hyviä tiedossa!

Käyn tänään verkkokaupassa ja audioliikkeessä kuuntelemassa eri malleja.

Edit. En halua ostaa perus pelikuulokkeita koska hinta/laatu suhde kuraa ja suurimmaksi osaksi muoviromuja.
Eikös M50x:ää ole haukuttu juurikin latteasta soundstagesta? Voisin kuvitella, että ei ihan sen kannalta optimit.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Eikös M50x:ää ole haukuttu juurikin latteasta soundstagesta? Voisin kuvitella, että ei ihan sen kannalta optimit.
Kyllä, repivän high endin ohella.

Ääni tulee "suoraan edestä" mikä aika oletettavaa miksaukseen alunperin suunnitelluista kuulokkeista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
44
Moro, langattomat kuulokkeet pitäs hankkia. Onko Bose QC35 300euron hintaluokassaan paras vaihtoehto vai onko muita vaihtoehtoja olemassa? Sony MDR-1000x näyttäisi olevan yksi kilpailija. Mitä jengi omistaa ja mikä on mielipide ? kiitos
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Moro, langattomat kuulokkeet pitäs hankkia. Onko Bose QC35 300euron hintaluokassaan paras vaihtoehto vai onko muita vaihtoehtoja olemassa? Sony MDR-1000x näyttäisi olevan yksi kilpailija. Mitä jengi omistaa ja mikä on mielipide ? kiitos
No se riippuu paljon siitäkin, että tarvitseko melunvaimennusta vai et. Bosejen kilpailuvaltti on nimenomaan siinä ominaisuudessa; ääneltään häviävät oikeastaan kaikille kilpailijoilleen.

Minä omistan QC35:t ja lisäksi laitoin vastikään myyntiin Sennheiserin PXC 550 -kuulottimet. Mainitsemasi Sonyt on se kolmas kilpailija anc-kuulokkeiden markkinoilla. Bosessa on paras anc mutta toisaalta Sonyn ja Sennheiserin kuulokkeissa on anc:lle erilaisia asetuksia siinä, missä Boset toimivat aina "täysillä" eikä sitä voi muuttaa. Ergonomiassa ei ole merkittäviä eroja mutta mielestäni Sennheiserit ovat mukavimmat päässä. Vaikka kuulokkeet ovat keskenään about samanpainoisia, niin Sennheiserit tuntuvat kevyemmiltä eivätkä heilu päätä käännellessä.

Sonyt olivat juuri kuluneena viikonloppuna 300 euron alennuksessa Power.fi'ssä, joten olet ehkä hieman myöhässä.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Nuo vaativatkin sitten jo vahvarin pois lukien ehkä nuo DT770. Jos kysyjällä vahvistin puoli kunnossa niin ainoa ongelma että budjettia pitäisi mikkiinkin jäädä joka näyttää nyt olevan sitten tuo ModMic 5
Antlion Audio ModMic 5 -kaksoismikrofoni, mute-kytkimellä, musta - 79,00€
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
744
Mulla on noita Sony 1000X:iä kohta kahdet, jos en saa kuljetusyhtiötä käännyttämään pakettia takaisin. Postikulut takaisin Itävaltaan ovat sen verran kovat, että koetan ehkä myydä ylimääräiset luurit. Yksityisviestiä saa laittaa, jos kiinnostaa. Myynti-ilmoitusta en tee, ennen kuin paketti on käsissäni.

Internetin lähteitä lueskelemalla Sony 1000X pitäisi olla äänenlaadultaan reilusti Boseja paremmat (esim. Head-Fi Buying Guide (Travel Headphones) - Head-Fi.org Community) ja melunvaimennuksen samaa tasoa. Kaverikin meinasi ostaa Boset, mutta koekuuntelun jälkeen päätyi noihin Sonyihin alkuperäisen budjetin ylittymisestä huolimatta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 865
Viestejä
4 204 751
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom