Harkitsen pelikäyttöön halpisratkaisua: Takstar HI2050 + Antlion modmic 4. Vai pitäisikö sittenkin joku headset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuvien perusteella G4ME ZERO'issa näytti olevan parempilaatuiset pehmusteet, mutta jos niin ei ole, niin sitten ne ovat ihan roskiskamaa. Itse inhoan sitä paperista "tekonahkaa", mitä noihin PC 350 -luureihin on laitettu. Siitä syystä en niitä listannutkaan.Itsellä on Sennheiser PC 350 SE:t jotka vastaa noita G4ME ZEROja. Hyvä mikki ja hyvät pelaamiseen, mutta ei hyvät musiikin kuunteluun, ääni jää purkkimaiseksi. G4ME ONE ja tuo PC 373D onkin ihan eri kuuloiset, tosin olen vain pikaisesti kuunnellut joten en osaa enempää sanoa.
K550 on aivan erilainen soundiltaan, joten sitä ei kannata arkisesti niputtaa noiden 700-sarjalaisten kanssa. Mikrofonin kiinnittäminen 700-sarjalaisiin voi olla vaikeaa, kun missään ei ole tasaista pintaa ja kaiken lisäksi kuulokkeet ovat täynnä pieniä reikiä. Tästä syystä suosittelin Custom One Pro'ta Beyerdynamicin kuulokkeista.AKG:n K550 / K701 / K712, ja varmaan monet muutkin, onkin sitten todella hyviä, mutta mikki pitää sitten repiä jostain muualta.
Noh, jos ehdottomasti haluaa langattomat ja kipuraja on 200 euroa, niin sulla ei taida olla vaihtoehtojakaan. Tosin: koska kyse ei ole bluetooth-kuulokkeista ja noilla on kokoakin aika paljon, niin niitä ei voi sitten käyttää kuin kotona ja lähinnä samoissa asioissa kuin langallisiakin kuulokkeita. En siis ostaisi.Onko kokemuksia Sennheiserin langattomista?
Esim:
Sennheiser RS 165 -digitaalinen langaton kuulokejärjestelmä 174,90 €
Minä ostin ~tuollaisen kiinapaskan (mielestäni termin käyttö tässä on täysin korrektia) Verkkokaupasta. En saanut koskaan toimimaan sitä kunnolla, mutta ehkä vika on minun. Suurin kritiikki kohdistuu kuitenkin materiaalin laatuun: en ole aiemmin Suomesta löytänyt niin huonolaatuista muovia. Käyttäisin ilomielin vaikka 50 euroa pelkästään saadakseni laitteen, joka antaa kunnollisen laatuvaikutelman. Pienessä kuulokkeen kylkeen asennettavassa mikissä se olisi vielä voinut mennä, mutta kun kyse oli pöytämikronia imitoivasta häkkyrästä, niin ei sitä kestänyt edes katsella.Jos ehdottomasti ei tarvi sitä, että mikrofonin saa kiinni kuulokkeisiin, niin tämä on erittäin toimiva vaihtoehto, ottaen huomioon että on noin 10x halvempi kuin ModMic.
Speedlink PURE Desktop Voice Microphone, black - 6,90€
Onko kokemuksia Sennheiserin langattomista?
Esim:
Sennheiser RS 165 -digitaalinen langaton kuulokejärjestelmä 174,90 €
Minä ostin ~tuollaisen kiinapaskan (mielestäni termin käyttö tässä on täysin korrektia) Verkkokaupasta. En saanut koskaan toimimaan sitä kunnolla, mutta ehkä vika on minun. Suurin kritiikki kohdistuu kuitenkin materiaalin laatuun: en ole aiemmin Suomesta löytänyt niin huonolaatuista muovia. Käyttäisin ilomielin vaikka 50 euroa pelkästään saadakseni laitteen, joka antaa kunnollisen laatuvaikutelman. Pienessä kuulokkeen kylkeen asennettavassa mikissä se olisi vielä voinut mennä, mutta kun kyse oli pöytämikronia imitoivasta häkkyrästä, niin ei sitä kestänyt edes katsella.
Kuvien perusteella G4ME ZERO'issa näytti olevan parempilaatuiset pehmusteet, mutta jos niin ei ole, niin sitten ne ovat ihan roskiskamaa. Itse inhoan sitä paperista "tekonahkaa", mitä noihin PC 350 -luureihin on laitettu. Siitä syystä en niitä listannutkaan.
K550 on aivan erilainen soundiltaan, joten sitä ei kannata arkisesti niputtaa noiden 700-sarjalaisten kanssa. Mikrofonin kiinnittäminen 700-sarjalaisiin voi olla vaikeaa, kun missään ei ole tasaista pintaa ja kaiken lisäksi kuulokkeet ovat täynnä pieniä reikiä. Tästä syystä suosittelin Custom One Pro'ta Beyerdynamicin kuulokkeista.
Okei kiitti. Pitääpä miettiä jotain tuollasia.RS 175 täällä. Lähes sama malli. Parannuksena optinen liitäntä analogisen lisäksi sekä täysin turha surround-toiminto.
Olen ollut oikein tyytyväiinen. Ääni on mielestäni hyvä, ei varmaan ihan saman hintaluokan langallisten tasoa kuitenkaan. Ei ole mitään ylimääräistä kohinaa, kuten edellisissä RS120-kuulokkeissani. Nuo vakiopehmusteet eivät ole kaikkein mukavimmat, joten päivitin itse RS185-mallin velour-pehmusteisiin, jotka ovat todella mukavat. Näiden kanssa tosin joudun laittamaan bassokorostuksen päälle, kun ovat avoimemmat kuin vakiot.
Akku kestää pitkään ja lataustelakka on todella näppärä. Ärsyttävänä puolena akun loppuessa alkaa rasittava piippaus, jolloin kuulokkeiden käyttö pitää käytännössä lopettaa saman tien.
Beyerdynamicilla on myös kuulokkeet kiinteällä mikillä, tosin hinta on aika kova.
Beyerdynamic MMX 300
Sennheiseriltakin löytyy pelikäyttöön suunniteltuja kuulokkeita, mutta ainakaan sen halvimman mallin laatuvaikutelma ei ollut kovin hyvä.
Sennheiser G4ME ZERO
Sennheiser PC 373D
Jos lähtee rakentamaan omaa settiä kuulokkeista ja mikrofonista, niin Custom One Pro soveltunee tarkoitukseen vielä vähän paremmin kuin DT 770 Pro (varsinkin yllä linkattua 80 ohmin versiota paremmin).
Jos haluat olla kävelevä Tiëston mainostaulu, niin siinä on sulle sopivat luurit.Onko kenelläkään kokemusta / kuulemusta näistä luureista AKG K267? Aika kova alennus noissa ainakin on lähtöhintaan nähden :O
Onko kenelläkään kokemusta / kuulemusta näistä luureista AKG K267? Aika kova alennus noissa ainakin on lähtöhintaan nähden :O
Tää näyttäis olevan sama homma ku noissa hifistudion"universumin parhaissa" kuulokkeissa, ovh rukattu härskisti ylös ja tuolla alennuksella noita on myyty niin kauan ku muistanJos haluat olla kävelevä Tiëston mainostaulu, niin siinä on sulle sopivat luurit.
Pinkeillä päiville tulossa Bose QuietComfort 25 kuulokkeet tarjoukseen samaan hintaan kuin Sennheiser HD 4.50 BTNC -kuulokkeet on mm. verkkokauppa.co:in listoilla. Kun Sennheiserien bluetooth-mahdollisuus kiinnostaisi, mistä joudun tinkimään jos ostan ne Bosen kuulokkeiden sijasta?
Nappasin Fidelio X2 takuuseen ja sitten odotellaan että uudet saapuu.
Headband creaking oli ongelmana eli pääpanta nitisi ja natisi, meinasi vähän jänskättää kun ei ollut Gigantissa enää hyllyssä tuotetta mutta onneksi saivat tilattua lisää, 150€ hinnalla ei varmaan omaan mieltymykseen parempia kuulokkeita löydä.
Miten herkästi natisi? Itselläni kanssa päästää natinaa joka esiintyi ihan esim. hitaasti päätä kallistellessa sivulta toiselle. Kävin vaihtamassa ja sama homma uusissa, muistaakseni mallikappaleessa ei ollut kyseistä ongelmaa. Jokseenkin ärsyttää, kun kuulokkeet natisevat päätä liikutellessa.
Selailin vähän tätä lankaa läpi, mutta en nyt vielä osannut itse tehdä päätelmää.
Hakusessa olisi siis kuulokkeet 90% kotioloihin elokuvia, musiikkia ja pelejä varten ja loput 10% sitten ulko-oven toisella puolella tapahtuvaan musiikin kuunteluun. Ensisíjaisesti kuulokkeet tulisi elokuvien katseluun. Budjettina alkuun vaikkapa max. 300e. Vaatimuksia ei toistaiseksi ole, mutta plussaa olisi langattomuus, jos se ei liikaa lohkaise hinta/laatusuhteesta pois. Aiempia kuulokekokemuksia ei juurikaan ole. Mukavaa olisi mahdollisuus päästä sovittamaan kuulokkeita ennen ostopäätöstä jossain Tampereen lähimaastoissa. Varsinaisen tilauksen voin tehdä kyllä ulkomailtakin. Olen alustavasti avoin kaikille merkeille.
Mitäs ehdottaisitte?
Haettaessa langattomia luureja ulkokäyttöön, ainoa sopiva tekniikka on bluetooth. Mutta: bluetoothin rasitteena on melko suuri viive, mikä tulee esille juuri elokuvia katsellessa ja pelatessa. Leffoja katsoessa voi sentään vielä korjata ongelmaa säätämällä äänen ja kuvan ajoitusta (ainakin VLC tukee sitä), mutta pelien kanssahan se ei onnistu mitenkään.Hakusessa olisi siis kuulokkeet 90% kotioloihin elokuvia, musiikkia ja pelejä varten ja loput 10% sitten ulko-oven toisella puolella tapahtuvaan musiikin kuunteluun. Ensisíjaisesti kuulokkeet tulisi elokuvien katseluun. Budjettina alkuun vaikkapa max. 300e. Vaatimuksia ei toistaiseksi ole, mutta plussaa olisi langattomuus, jos se ei liikaa lohkaise hinta/laatusuhteesta pois.
Kiitos vastauksista.
Lähinnä tuo kodin ulkopuolella tapahtuva kuuntelu on matkustellessa tms. liittyvä elokuvien ja musiikin kuuntelu puhelimelta/läppäriltä/tabletilta. En välttämättä halua kuulokkeita mitä käytän varsinaisesti ulkoillessa. Sellaiseen tarpeeseen menee halvat nappikuulokkeetkin.
Teidän puheiden pohjalta taitaa olla viisaampaa hankkia kuitenkin kunnolliset "kotikuulokkeet". Jos nyt pidetään se sama 300e budjettina niin mitä te siinä tapauksessa ehdottelisitte? Unohdetaan siis tässä vaiheessa se ulkokäyttö. Toivomuksena muttei vaatimuksena edelleen langattomuus.
Otetaan semmonen oletus, että vahvistinta ei olisi käytössä (ainakaan vielä). Jos se teidän mielestä on välttämättömyys niin minkälainen istuisi esimerkiksi noiden Beyerdynamicin kuulokkeiden kanssa?
EDIT: Katselin noita teidän tarjoamia kuulokkeita ja oli ihan mielenkiintoisia. Beyerdynamicin DT 990 vaikutti ainakin aika pätevältä. Miten ne eroaa esimerkiksi DT 770 kanssa?
EDIT2: Tehty miljoona muokkausta
Nämä soivat ainakin hyvin Audioquest Dragonflyn kanssa, suosittelen!Espanjan Amazonissa Sennheiserin HD 598Cs ~100€ + tähän päälle Suomen alvi erotus ja postit. Hommasin Saksasta Black Friday alesta satkulla ja tyytyväinen olen ollut. Kaverina Soundblaster Z ja Modmic 4. Ainakin pari vuotta sitten Espanjan Amazonista tuli SSD ihan ok, en tiedä mikä tilanne tänään.
Sennheiser HD 598Cs - Microauricular cerrado (10: Amazon.es: Electrónica
Nappasin Fidelio X2 takuuseen ja sitten odotellaan että uudet saapuu.
Headband creaking oli ongelmana eli pääpanta nitisi ja natisi, meinasi vähän jänskättää kun ei ollut Gigantissa enää hyllyssä tuotetta mutta onneksi saivat tilattua lisää, 150€ hinnalla ei varmaan omaan mieltymykseen parempia kuulokkeita löydä.
Sain uudet 164 alkuisella sarjanumerolla, eivät natise mutta (en ole 100% varma) edellisetkään eivät heti pakasta vedettynä vaan käytön myötä. On kyllä hunajaa kuunnella taas näitä kun tuskailin viikon G633 ja HD-330 varakuulokkeilla.Tästä tosiaan sen verran, että omissa tuo natinaääni selkeästi vasemmalla puolella kuulokkeita. Tulee tuosta, kun se pääpannan nahka liukuu tuon muovisen kiinnikkeen päällä. Ilmeisesti liikaa kitkaa tms., en tiedä miksi toinen puoli natisee tai ei natise. Tuo varmaan korjaantuisi ihan rasvaamalla noita osia muttei viitsisi "300€" kuulokkeisiin alkaa tekemään mitään omia viritelmiä. Huomasin myös, että omalta osaltani natinat katoavat kokonaan kun siirrän pantaa enemmän tuolle natisevalle puolelle (ja sitten toistepäin natina tietysti vahvistuu). Ei vaan ole enää tuntuma yhtä miellyttävä jos tuon pannan vetää niin vasemmalle kuin saa ja aika typerää kikkailla tuollaista joka kerta kun laittaa kuulokkeet päähän. Nämä tosiaan jo tokat parit samalla hommalla, en tiedä jaksaako enää vaihtaa vaan palauttaako vaan kokonaan pois vielä kun on mahdollisuus.
Satuitko jo saamaan uudet, korjaantuiko asia?
Kellään kokemusta noista Kiinalaisista bluetooth-luureista? Ebayssä on järjetön määrä noita parin kympin kantturoilla. Ei vaan uskalla tilata ihan mitä sattuu luureja. Käyttö olisi leffojen katselu tabilla. Kotoa löytyy jo hyvät sennheiserin luurit mutta johdon kanssa puljaaminen sängyssä on ärsyttävää.
Vaikea kyllä sanoa, jos kerta koet Fidelioiden olevan päivitys DT 990:sta ylöspäin. Omasta mielestäni HD600/HD650 on samalla tasolla. Kysehän on kuitenkin Beyerdynamicin ja Sennheiserin vanhojen mallistojen lippulaivoista. Sointi on toki erilainen mutta se on makukysymys, onko sointi parempi.Nyt ehkä jäi kuitenkin pienimuotoinen kiinnostus DT990:sten päivittämiseen. Mitäs muita hyviä vaihtoehtoja esim. ~300€ luokassa on kuin nuo Fideliot? HD650 vaikuttaisi houkuttelevalta mutta olen jäänyt siihen käsitykseen etteivät ole oman O2+ODAC combon kanssa erityisen hyvä pari, kuulemma kuiva ja bassoton ääni. Tulisi aikalailla yleiskäyttöön, kaikenlaiseen musiikkiin ja pelailuun lähinnä koneella.
Vaikea kyllä sanoa, jos kerta koet Fidelioiden olevan päivitys DT 990:sta ylöspäin. Omasta mielestäni HD600/HD650 on samalla tasolla. Kysehän on kuitenkin Beyerdynamicin ja Sennheiserin vanhojen mallistojen lippulaivoista. Sointi on toki erilainen mutta se on makukysymys, onko sointi parempi
Fidelion hintaluokka ei edes ole 300 € vaan 150 €. Siinä luokassa se lienee jo ihan ok hintaisekseen. Itse en kyllä ymmärrä lainkaan Fideliota ylistäviä ihmisiä, tosin olen muutaman kerran ainakin huomannut maininnan siitä, että kyse on ensimmäisistä ns. hifikuulokkeista, joihin sijoitettiin mukamas ohittamattoman tarjouksen vuoksi. Philipsillä osataan tuo markkinointituuba. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun kyseiseltä merkiltä tulee "hifiä" suoraan supermarkettiin ja kohta ovat kovassa "alennuksessa" ja tuulipuvut hurraavat torilla.Miksi tämä kuulostaa siltä kuin Fideliot eivät oikeasti olisi päivitys noihin Beyerdynamicceihin tai eivät saisi kuulostaa paremmilta? Mielipideasioitahan nämä toki ovat mutta käsittääkseni monen mielestä nuo Fideliot ovat "paremmat" kuulokkeet. Itse koin noiden Fidelioiden äänen jopa "kirkkaammaksi" tai miten sen nyt fiksusti selittäisi. Kuulostaa kyllä kieltämättä oudolta verrattuna muiden mielipiteisiin.
Fidelion hintaluokka ei edes ole 300 € vaan 150 €. Siinä luokassa se lienee jo ihan ok hintaisekseen. Itse en kyllä ymmärrä lainkaan Fideliota ylistäviä ihmisiä, tosin olen muutaman kerran ainakin huomannut maininnan siitä, että kyse on ensimmäisistä ns. hifikuulokkeista, joihin sijoitettiin mukamas ohittamattoman tarjouksen vuoksi. Philipsillä osataan tuo markkinointituuba. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun kyseiseltä merkiltä tulee "hifiä" suoraan supermarkettiin ja kohta ovat kovassa "alennuksessa" ja tuulipuvut hurraavat torilla.
Kotona en ole Fidelioita päässyt kuuntelemaan mutta kaupassa eivät juuri vakuuttaneet. DT 990 on mun valintani noista kuulokkeista. Yhdet HD650:t omistin mutta myin ne taannoin pois, tosin verrannut niitä päittäin DT 990:n kanssa missään vaiheessa.
He-400i:ssä on ns. suorempi taajuusvaste, Fidelioissa on amispassokorostus alapäässä.Itse kävin hifitalosta ostamssa Hifiman HE400i:t 350€ hintaan Fidelio X2 tilalle. Pieksevät x2:t mennentullen kaikessa muussa paitsi basson määrässä. Täällä myös ODAC combo.
Kiitoksia tästä vinkistä! Lähti aliexpressistä T3:t tilaukseen.Kannattaa katsella Bluedio:n vehkeitä.
Sennheiser momentum 2 wirelessiä. Voi saada tarjouksessa joskus 300€, kuten itse syksyn hulluilta päiviltä (verkkokauppa.com laskee hinnat aina samoiksi). Äänenlaatu erittäin hyvä, langaton BT (AptX) ja kuulokkeet toimii tietokoneella myös suoraan USB piuhalla (ei äänikortin laatuongelmia tai BT viiveitä). Myös kilpailevat Sonyt taitaa olla aika hyvä vaihtoehto. Bosen kuulokkeita en äänenlaatua arvostavalle suosittelisi, vastamelultaan kyllä parhaita.Hakusessa olisi siis kuulokkeet 90% kotioloihin elokuvia, musiikkia ja pelejä varten ja loput 10% sitten ulko-oven toisella puolella tapahtuvaan musiikin kuunteluun. Ensisíjaisesti kuulokkeet tulisi elokuvien katseluun. Budjettina alkuun vaikkapa max. 300e. Vaatimuksia ei toistaiseksi ole, mutta plussaa olisi langattomuus, jos se ei liikaa lohkaise hinta/laatusuhteesta pois. Aiempia kuulokekokemuksia ei juurikaan ole. Mukavaa olisi mahdollisuus päästä sovittamaan kuulokkeita ennen ostopäätöstä jossain Tampereen lähimaastoissa. Varsinaisen tilauksen voin tehdä kyllä ulkomailtakin. Olen alustavasti avoin kaikille merkeille.
Mitäs ehdottaisitte?
Haettaessa langattomia luureja ulkokäyttöön, ainoa sopiva tekniikka on bluetooth. Mutta: bluetoothin rasitteena on melko suuri viive, mikä tulee esille juuri elokuvia katsellessa ja pelatessa. Leffoja katsoessa voi sentään vielä korjata ongelmaa säätämällä äänen ja kuvan ajoitusta (ainakin VLC tukee sitä), mutta pelien kanssahan se ei onnistu mitenkään.
Eipä tuota tarvitse päivitellä jos toimii. Koska jos DAC tielle menet niin silloin pitää hankkia myös hyvä vahvistinkin siihen rinnalle.No niin hifinörtit. Täällähän on hyvät keskustelut olleet käynnissä! Itellä DT-770 80ohm olleet 9 vuotta käytössä ja hyvin toimivat. Custom Studioita testasin, mutta noissa 770:ssä on mielestäni parempi ääni. Tai sitten sitä on tottunut. Ajattelin kysäistä, onko DAC:in ostamisessa mitään järkeä, kun käytössä on Asus Xonar Essence STX II? En ole huomannut mitään häiriöääniä tai muuta tuolla äänikortilla ja olen muutenkin ollut ääneen enemmän kuin tyytyväinen. Keväällä ehkä DT-1770, ainakin käyn testaamassa!