OK, hyvä tietää HD 660 s ei ilmeisemmin ole ihan yhtä kirkas, mutta ei niin tummakaan kuin HD 650. (en itse ole päässyt vertaamaan) Olen tykännyt näistä HD 590:stä todella paljon, vaikka nämäkin on kai aika paljon jakanut porukkaa, osa tykkää, osa ei. Sangan pehmusteen olen jo joutunut leikkaamaan irti ja korvapehmusteet on kerran vaihdettu, joten jos näille antaisi eläkeviran jossain missä niitä käyttelee harvakseltaan, esim tv-kuulokkeina kun ei vaadi välttämättä sitä kuulokevahvistintakaan.Itse en tykännyt HD700:sta, kuulostivat liian kirkkailta varmaankin sen ~7kHz piikin vaikutuksesta. Musiikilla tuli kuunteluväsymystä aika herkästi, ei toimi mielestäni kovin hyvin metallilla/elektronisella musiikilla. Klassisella jne. rauhallisemmalla ovat kuitenkin hyvät, joten annoin ne isälle joululahjaksi pois uusien tieltä.
Minullakin oli HD590:t ~8v ajan, tykkäsin noista todella paljon. Kävi vaan sillein hassusti, että olin muuttamassa ja pesin padit ennen kuin pakkasin luurit laatikkoon, padit ei kerenneet kuivua kun matkaa oli vain 5km ja ajatus oli purkaa rojut saman tien. No eihän sitä laatikkoa tietenkään muistanut/jaksanut avata... tietää mitä käy kun laittaa jotain tuollaista kosteaa kangasta suljettuun muovilaatikkoon. RIP luurit.
Beyerdynamicit ovat olleet (aiemmin testaamani) jokseenkin raskaita päässä, eli niitä ei voi kyllä testaamatta tilailla. Muuten kyllä nuo TD 1990 prot vaikuttaa asiallisilta. Myös näistä mainittiin, että johto on suht painava että voi vetää luureja hieman vinoon päässä. Eli mahdollisesti kevyempi ja lyhyempi johto olis ostettava.