Laadukkaat kuulokkeet?

Ei helekatti, Meze Audio 99 Classics, nyt kyllä pääsi yllättämään basson määrä, vaikka kattelin arvosteluja ja käppyröitä ennakkoon. Taajuusvaste kuulostaa mäkihyppytornilta, eka kiivetään helvetin jyrkät portaant ylös (tältäkö kuulostaa +10db 60 - 200hz kohilla hahah) ja sitte lasketaan mäkeä alas, kunnes hypätään ja noustaan vähän, mutta sitte mennään taas alas ja mäkimonttuun, ei niin minkäänlaista yläpäätä, todella todella tummat kuulokkeet, et varmasti saa sirkkeli kitaroista ja peltien hakkaamisesta kuunteluväsymystä näillä. Laulut kuulostaa ohuen pahvin läpi lauletulta. Äänet täysin pään sisällä.

Mutta kuitenkin yllättävän hauskat kuulokkeet, sopii elektroniseen musiikkiin, vanhaan virheitä täynä oleviin rokki piiseihin, ei kuule virheitä, ihan tyylikkään näköset, todella kevyet, hyvin rakennetut, erinomaiset "laiskaan kuunteluun" vaikka koko päivän. EN todellakaan maksaisi näistä uusien hintaa 309€, kun olemassa on esim. hd600 ja sundarat, mutta 150e tai alle voin suositella, kunhan ymmärtää, että bassoa on oikeasti aivan järkyttävän paljon ja yläpäätä ei juuri ollenkaan.

^ Noita jonkin verran testanneena tuli sellainen olo, että musiikki on kuultu muutamassa sekunnissa, koska siitä ei ole jäljellä kuin bassoa. :D

Uusi Hifiman Sundara Silver sen sijaan osoittautui oikein hyväksi. Jos kuulokemalli kiinnostaa, siitä olisi tarjolla kattavaa analyysia Kuulokenurkan arvostelun muodossa.

Vertailua muun muassa mustaan 2020-Sundaraan ja SASH Tres:iin.

Kuulin vuosi sitten, että Hifiman kehittää hintavampaa Sundara Pro:ta, joka oli keski-eurooppalaisilla kuuntelijaryhmillä kokeiltavana. Kuulokkeista piti sen jälkeen tulla Sundara 2, mutta lopulta päädyttiinkin nimenä Sundara Silveriin, joka tuli myyntiin vain meille eurooppalaisille. En heti hoksannut, että kyseessä oli tuo sama Pro-malli. Joka tapauksessa elementit muistuttavat nyt Anandaa ja etenkin diskanttia on säädetty tasapainoisemmaksi testiryhmien palautteen perusteella. Dynamiikan osalta kaikissa uutuusmalleissa on otettu vaikutteita menneisyydestä, koska äänestä on yritetty saada kaupallisempaa ja menevämpää. Tämän otan ilolla vastaan, koska siinä ei ole haittapuoliakaan.

1000008744.jpg

^ Noita jonkin verran testanneena tuli sellainen olo, että musiikki on kuultu muutamassa sekunnissa, koska siitä ei ole jäljellä kuin bassoa. :D
Tuo järkyttävä basso on kuitenkin jotenkin, ahdistavalla ja itseä nolostuttavalla tavalla addiktoiva kaikkien hifimanien jälkeen, ikäänkuin täysi vastakohta jota voi välillä salaa yksin kuunnella hetken, että osaa taas arvostaa vanhaa luottoluuria :lol:

Näillä mainospuheilla pitäs melkein hommata nuo Mezet. En vaan oikein tarvii nyt suljettua musaluuria, kun posti tuonee tänään tai huomenna noi taaempana mainitut Audezet.

Ite myöntäny itelleni jo aikaa sitten sen, etten tykkää mistään neutraalin kirkkaasta (lue: ohuesta ja bassottomasta) hifiäänestä ja kaikki tuon profiilin luurit on itelle aivan käyttökelvottomia musan kuuntelussa. Rokkia, metallia ja nykyään enenevässä määrin myös elektronista kun kuuntelee, niin pakkohan soundissa on olla potkua, että tommoisessa musassa on oikeaa fiilistä.

Koittanu aikaisemmin hifipölhöilyissäni kuunnella kaiken maailman hifi approved vokaalimusaa, mutta kun ei sytytä yhtään, niin mitä järkeä. Menee muutenkin jo siihen, että kuunnellaan enemmän laitteita kuin musaa, mikä ei oo koskaan ollu sekään meikäläisen juttu.

Näillä mainospuheilla pitäs melkein hommata nuo Mezet. En vaan oikein tarvii nyt suljettua musaluuria, kun posti tuonee tänään tai huomenna noi taaempana mainitut Audezet.

Ite myöntäny itelleni jo aikaa sitten sen, etten tykkää mistään neutraalin kirkkaasta (lue: ohuesta ja bassottomasta) hifiäänestä ja kaikki tuon profiilin luurit on itelle aivan käyttökelvottomia musan kuuntelussa. Rokkia, metallia ja nykyään enenevässä määrin myös elektronista kun kuuntelee, niin pakkohan soundissa on olla potkua, että tommoisessa musassa on oikeaa fiilistä.

Koittanu aikaisemmin hifipölhöilyissäni kuunnella kaiken maailman hifi approved vokaalimusaa, mutta kun ei sytytä yhtään, niin mitä järkeä. Menee muutenkin jo siihen, että kuunnellaan enemmän laitteita kuin musaa, mikä ei oo koskaan ollu sekään meikäläisen juttu.

Itsellä on myös ZMF:n luurien myötä palannut into kuuntelemaan ihan rehellistä metallia. Atticukset olivat todella hyvät siihen, Verite C:t olivat taas paluu "hifimpään" äänentoistoon, vaikka kyllä niilläkin vähän ronskimpaa musiikkia kuunteli, kun taas Atrium C.t ovat olleet ihan täysi napakymppi omiin musiikkimieltymyksiin. En ulkomuistista osaa sanoa vertautuuko basso ihan TH900:n tasolle, mutta ei varmaan paljoa kalpenisi vertailussa.

Tuntuu olevan aika vähän kirjottelua näistä, tai sitten en osaa hakea, mutta haluaisin vaihtaa takaisin suljettuihin kuulokkeisiin kun ennen oli DT 770, jotka hajosi ja vaihdoin DT 880. DT 1770 Pro on osunut silmään, että oisko noista seuraavat luurit, kun noista 770 pidin aikaisemmin. Riittääköhän FiiO E10K noihin, kun en sinällään mitään hifeistä ymmärrä? Tai vaihtoehtoisesti saa ehdottaa jotain muutakin, enimmäkseen kuuntelen musiikkia laidasta laitaan ja tykkään bassosta (tuossa E10K esim. on bassovahvistin koko ajan päällä).

Tuntuu olevan aika vähän kirjottelua näistä, tai sitten en osaa hakea, mutta haluaisin vaihtaa takaisin suljettuihin kuulokkeisiin kun ennen oli DT 770, jotka hajosi ja vaihdoin DT 880. DT 1770 Pro on osunut silmään, että oisko noista seuraavat luurit, kun noista 770 pidin aikaisemmin. Riittääköhän FiiO E10K noihin, kun en sinällään mitään hifeistä ymmärrä? Tai vaihtoehtoisesti saa ehdottaa jotain muutakin, enimmäkseen kuuntelen musiikkia laidasta laitaan ja tykkään bassosta (tuossa E10K esim. on bassovahvistin koko ajan päällä).

Oman kokemuksen mukaan voi kyllä suositella noita DT 1770 Pro, oli mielestäni oikein hyvää laatua ääni sekä rakenne. Verkkokauppa outletista voi tehdä välillä löytöjä 300e pintaan. Tuosta fiiosta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta laitteesta.

Minulla oli nuo hetken aikaa molemmat. Möin DT1770:t ja pidin DT770:t koska ne olivat mielestäni niin lähellä toisiaan. Myöhemmin minulla oli vielä hetken aikaa DT700 X Prot jotka sijoittuu hinnan puolesta tuohon väliin. Mielestäni ne oli kolmikosta parhaat koska vähän tasapainoisempi ääni, ennen kaikkea vähemmän kirkkaat. Nekin kyllä tuli myytyä kun en juurikaan suljettuja käytä, eli DT770 edelleen satunnaisessa käytössä jäljellä. :D
Vähän jaarittelua mutta summattuna: DT1770 ei mielestäni lisähinnan arvoinen vaikka vähän ehkä parempi mutta saman tyypinen. DT700 X Pro on mielestäni käytettynä lisähinnan arvoinen, mutta sitten vähän erilainen. Nuo uudemmat ei taida olla sen vaativampia joten eiköhän E10K toimi ihan yhtä hyvin.

Itse en ehkä ajelisi noita Beyerin kuulokkeita E10K:lla. Sitä omistaneena laitteen tehot loppuvat aika nopesti kesken. Ääni voi kyllä soida lujaa, mutta erottelevuus on aikalailla hukassa. Esim. ifi ZenDAC V2 (bassobuustikytkimellä), tai miksei myös uusi SMSL D-6S voisivat olla varsin kustannustehokkaita vaihtoehtoja vuosiksi.

Viimeksi muokattu:

Jos joku Sennheisereita suunnitteleva ei ole sattumoisin huomannut, niin Sennheiserin outlet-sivulla on tällä hetkellä melko hyvä valikoima refurbished-kuulokkeita eli jostain syystä palautettuja.
Ostin kesällä HD599 -mallin eikä niissä ollut nähtävissä mitään käytön merkkejä.

Itse en ehkä ajelisi noita Beyerin kuulokkeita E10K:lla. Sitä omistaneena laitteen tehot loppuvat aika nopesti kesken. Ääni voi kyllä soida lujaa, mutta erottelevuus on aikalailla hukassa. Esim. ifi ZenDAC V2 (bassobuustikytkimellä), tai miksei myös uusi SMSL D-6S voisivat olla varsin kustannustehokkaita vaihtoehtoja vuosiksi.

Tuo SMSL taitaa olla puhdas DAC. Onko sinulla muuten kokemuksia tuosta vempeleestä? Olen itse uuden balansoidun DAC:n tarpeessa ja tuo saattaisi olla hyvinkin passeli omaan tarpeeseen.

Viimeksi muokattu:
Ukrainasta Sashit viikossa perille, ei huono! Laatikosta oli lukituksen hakasen pää katkennut, mutta muuten ehjänä kaikki.

Kuulokkeissa tuossa metallisangassa painauma, mutta samantyylinen taisi olla vanhassakin jos muistan oikein.

Pikaisen kuuntelun perusteella kuulostaa hyvin tasapainoiselta ja erinomaiselta. Ihan mukavasti bassokin toistuu jo ilman mitään EQ:ta ja näin trebleherkkänä sekin osa-alue toistuu ärsyttämättä. Kuuntelu tehty toistaiseksi vielä Cayin RU6 donglella.

Liitteet

• IMG20231102161554.jpg
    IMG20231102161554.jpg
    540,1 KB · Luettu: 133
  • IMG20231102161615.jpg
    IMG20231102161615.jpg
    612 KB · Luettu: 144
  • IMG20231102163707.jpg
    IMG20231102163707.jpg
    216,5 KB · Luettu: 151
  • IMG20231102164616.jpg
    IMG20231102164616.jpg
    330,5 KB · Luettu: 145
  • IMG20231102181032.jpg
    IMG20231102181032.jpg
    352,7 KB · Luettu: 128
  • IMG20231102180601 (1).jpg
    IMG20231102180601 (1).jpg
    607 KB · Luettu: 116
Ukrainasta Sashit viikossa perille, ei huono! Laatikosta oli lukituksen hakasen pää katkennut, mutta muuten ehjänä kaikki.

Kuulokkeissa tuossa metallisangassa painauma, mutta samantyylinen taisi olla vanhassakin jos muistan oikein.

Pikaisen kuuntelun perusteella kuulostaa hyvin tasapainoiselta ja erinomaiselta. Ihan mukavasti bassokin toistuu jo ilman mitään EQ:ta ja näin trebleherkkänä sekin osa-alue toistuu ärsyttämättä. Kuuntelu tehty toistaiseksi vielä Cayin RU6 donglella.

Väri on ainakin sopivan perverssi!

Tuo SMSL taitaa olla puhdas DAC. Onko sinulla muuten kokemuksia tuosta vempeleestä? Olen itse uuden balansoidun DAC:n tarpeessa ja tuo saattaisi olla hyvinkin passeli omaan tarpeeseen.
Niinpäs onkin. Hyvä huomio. Katsoin nopeasti että se olisi ollut C200:n jonkinlainen sisarmalli, mutta puhdas DAC:han on kyseessä. Pahoittelut kaikille väärästä infromaatiosta! :tup:

Mistähän sitä taikoo uuden johdon hifimanin sundaraan? Ei millään tee mieli maksaa 150euroa piuhasta.

Mistähän sitä taikoo uuden johdon hifimanin sundaraan? Ei millään tee mieli maksaa 150euroa piuhasta.
Esim. Aliexpressistä löytää muutamalla kympillä ihan passeleita. Mulla on myös ylimääräisenä jotain ihan perus laadukkaita kaapeleita jos et halua odotella.

Esim. Aliexpressistä löytää muutamalla kympillä ihan passeleita. Mulla on myös ylimääräisenä jotain ihan perus laadukkaita kaapeleita jos et halua odotella.
Laitatko mulle yv:nä vaikka lisä infoa minkälaisia kaapeleita sulla on niin keksitään jotain.

Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.

Itse olen tyytyväinen tähän 11.97€ 45% OFF|Hifiman Balanced Cable Xlr 8 Core | Hifiman Ananda Cable Balanced Xlr - Xlr 8 - Aliexpress kaapeliin. Riittävän laadukas rakenne ja vuoden-parin lähes päivittäisen käytön perusteella kaapelin fyysinen laatu on hyvä.
Onko kovin mikrofoninen (ts. kantautuuko kahinat paitaa vasten suoraa kuulokkeisiin) tai jäykkä? Jonkun saman näkösen tilasin, mutta oli niin mikrofoninen ja jäykkä, että oli käytännössä käyttökelvoton itelle, mutta toki ulkonäkö ei takaa mitään.

Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.

Äkkiseltään tulisi mieleen (käytetyt) Audeze LCD 2C:t ja DAC+vahvistin sitten sen mukaan mitä budjetti suo ja vastaan sattuu tulemaan. Schiit, Topping ja Ifi lienevät suosituimpia merkkejä. Ensiksi kuulokkeet ja myöhemmin muut härpäkkeet. Jos oikein villiksi haluaa heittäytyä niin käytetyt Fostex TH900:t voisi saada mahtumaan budjettiin myös ja ne eivät vaadi vahvistimeltakaan tehoja, eli niiden hankinnan voisi lykätä hamaan tulevaisuuteen ja budjetoida silloin erikseen.

Hifimaneissa voi olla M50X:n jälkeen järkyttävän erilainen soundi. Tosin EQ:lla aina sitä saa lisää bassoa tms. Ylipäätään avoimissa yleensä on vähemmän bassoa, mutta hifimanit on yleensä kirkkaampia vaikka viimeaikoina kai tullut vähemmän kirkkaitakin versioita.
Tuossa Audezeja 2C:tä ehdotteltiin, ne voi olla ihan hyvä vaihtoehto itselläkin Audeze GX:t olleet hetken aikaa. Mutta kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa ennakkoon kun ovat kuitenkin vähän omanlaisiansa niin äänellisesti kuin ergonomisesti ja hintavia.

Joku perus hyvin mitattu käytetty dac missä on omaan käyttöön tarvittavat ominaisuudet (ifi, topping/smsl), ifi zen can class a vahvistin xbass päällä on omasta mielestä aika hauskan kuuloista elektronisessa musiikissa (ja muutenkin), ja sitten kuulokkeet onkin se vaikein ehdottaa toiselle, mutta esim Hifiman Edition XS ottaa ifi zen canin xbass bassoboostin vastaan aika rajusti ja bassoa saa aika paljon, mutta siinä ei ole kovin paljon painon tunnetta.

Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?

Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?

500-1000 euron hintaluokassa on vain vähän dynaamisia kuulokemalleja. Sennheiser HD 660S2 ja Meze Audion 109 Pro tulee ensimmäisenä mieleen. Noista Sennheiserit on ylihinnoitellut, koska edullisemmin saa täysin vertailukelpoisen HD 600:n tai HD 650:n. Mezet taas voi mennä sun budjetin yläpäähän. Niissä olisi kuitenkin miellyttävän tuhti basso kokeiltavaksi, eikä välttämättä ylätaajuudetkaan särähdä liikaa korvaan rosoisen ja terävän kuuloisen M50X:n jälkeen. Focal Clearia näkyy käytettynä toisinaan myynnissä alle 1000 eurolla, mikä tekee siitä luultavasti edelleen yhden parhaista dynaamisista vaihtoehdoista.

Planaareista kannattaisi varmaankin testata LCD-2:n lisäksi Hifimanilta Sundara Silver ja Ananda Nano. Käytetty Hifiman Arya (V2 tai V3/Stealth) menisi myös luultavasti budjettiin, mutta noi uudemmat hopeiset Hifimanit on hieman menevämmän ja dynaamisemman kuuloisia.

Koska korvat tottuu kaikkeen ja mieltymykset sekä vertailupohjat vaihtelee, ei ole tarkoitus lytätä täysin M50X:ää. Silti... ...voi pojat, miltä se kuulostaa. :dead: Satun omistamaan tällä hetkellä kuulokkeet itse ensimmäistä kertaa elämässäni. Jos joudun joskus kidnapatuksi ja kidutetuksi, pelkään eniten sitä, että joku laittaisi mut kuuntelemaan M50X:ää. :darra:

Viimeksi muokattu:

Yksi budjetti vaihtoehto tuli vielä mieleen: Philips X2. Eivät enää taida nauttia mitään suurta suosiota mutta itse tykkään niistä kovasti ja voivat olla helpot niin äänellisesti, vahvistustarpeeltaan kuin hinnaltaan. Lisäksi niihin saa helposti mikin kiinni jos tarvii töissä tei pelatessa.

Hifimanilla on tällä hetkellä Sundara Closed tarjouksessa 149 dollarin hintaan. Kuulokenurkassa on noista kattava arvostelu ja tuohon hintaan varmasti kokeilemisen arvoinen, mikäli suljetut kuulokkeet hakusessa.

Hifimanilla on tällä hetkellä Sundara Closed tarjouksessa 149 dollarin hintaan. Kuulokenurkassa on noista kattava arvostelu ja tuohon hintaan varmasti kokeilemisen arvoinen, mikäli suljetut kuulokkeet hakusessa.

Näyttäisi olevan myös Thomanilla 175€ ilmaisilla posteilla. Suoraan Hifimanilta posteineen hintaa tulee 170€.
Huomiona Thomanin 3 vuoden takuu, Hifimani antaa vain yhden vuoden takuun.

EDIT: Hieman himottaisi pistää Thomanilta tilaukseen. Ainoat suljetut kuulokkeet tällä hetkellä on puolikuntoinen AKG K845bt minkä kanava balanssi menee sekaisin kuun asennosta riippuen (tyyppivika, vikaa irrotettavan johdon mekanismissa).
EDIT2: Tilaukseen lähti. Qudelixillakin näkyy olevan profiilit valmiina niin equttaminen on helppoa.

Viimeksi muokattu:
Taitaa Hifimanin suljetut mallit myydä aika heikosti, kun noin lähdetään hintoja polkemaan. Eipä olisi suurempi ihme, jos 2300 euron Audivina-malliakin saa kohta alle tonnilla. :rolleyes: Kyllä Sundara tohon hintaan on kuitenkin kiinnostava! Sanoisin jopa, että Sundara Closed on Hifimanin suljetuista vaihtoehdoista ainoa kohtuullisen järkevän kuuloinen kuuloke.

Yksi budjetti vaihtoehto tuli vielä mieleen: Philips X2. Eivät enää taida nauttia mitään suurta suosiota mutta itse tykkään niistä kovasti ja voivat olla helpot niin äänellisesti, vahvistustarpeeltaan kuin hinnaltaan. Lisäksi niihin saa helposti mikin kiinni jos tarvii töissä tei pelatessa.
Nää oli mukavat, mutta saako niitä vielä Kustannustehokkaaseen hintaan?

Näyttäisi olevan myös Thomanilla 175€ ilmaisilla posteilla. Suoraan Hifimanilta posteineen hintaa tulee 170€.
Huomiona Thomanin 3 vuoden takuu, Hifimani antaa vain yhden vuoden takuun.

EDIT: Hieman himottaisi pistää Thomanilta tilaukseen. Ainoat suljetut kuulokkeet tällä hetkellä on puolikuntoinen AKG K845bt minkä kanava balanssi menee sekaisin kuun asennosta riippuen (tyyppivika, vikaa irrotettavan johdon mekanismissa).
EDIT2: Tilaukseen lähti.

Kiitokset tästä, laitoin itekkin tilaukseen Thomanilta. Tämä ratkaisi sen, että HE400se lähtee näiden alta myyntiin.

@Sword Of Damocles mites ne hifimanin he-r9, joko on tullu, ovatko osallisena tulevassa suljettujen kimppa-arvostelussa? näyttäs olevan vieläkin 109 dollaria, onko mittää järkiä edes tuohon hintaan?

@Sword Of Damocles mites ne hifimanin he-r9, joko on tullu, ovatko osallisena tulevassa suljettujen kimppa-arvostelussa? näyttäs olevan vieläkin 109 dollaria, onko mittää järkiä edes tuohon hintaan?

On mukana tulevassa vertailu/kimppajutussa, koska sujahtaa paremmin 150 euron hintaluokkaan kuin alkuperäiseen yli 500 euron hintaluokkaan. :rolleyes: Melko erikoiset kuulokkeet, kun toisinaan kuulostaa aika hauskaltakin, mutta valtaosan ajasta suorastaan hirveältä. Basson murina tekee kaikesta paksua ja epäselvää, mitä ei auta yhtään se, että keskitaajuudet on tosi verhoutuneet ja pehmeät. Etenkin laulu kuulostaa tukkoiselta: naislaulajien äänessä on bassoa ja mieslaulajat on nasaaleja aivan kuin ääni ei tulisi niistä ulos. Diskantti on kaiken lisäksi paikoin aika terävää ja kanavatasapainokin mitä sattuu. :D

Mutta kaikesta huolimatta... Jos musiikkimaku sisältää paljon bassomusiikkia ja vaikka nyt modernia poppiakin, basso toistuu todella muhkeasti ja hauskasti. R9 junttaa oikein kunnolla ja on ääneltään hieman selkeämpi kuin vastaavat bassoa korostavat vastamelukuulokkeet. Arvelisinkin, että R9 voisi upota hyvin suuremmille massoille kotikäyttöön.

Päässä kuulokkeet on tosi isot ja ainakin itselläni painaa hieman sekä päälaelta että korvien alapuolelta. Kupit on sisältä tyhjät, joten kuulokkeet päässä kuuntelematta mitään fiilis on hieman sama kuin laittaisi simpukan kotilon korvaa vasten -> kuuluu huminaa ja kohinaa.

Näin ennakkotietona R9 voittanee mun viiden kuukokkeen vertailussa niukasti A-T:n M50X:n, mutta jäänee neljänneksi selkeästi jälkeen tasapainoisemmista malleista (Rode NTH100, AKG K361 ja Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm).

On mukana tulevassa vertailu/kimppajutussa, koska sujahtaa paremmin 150 euron hintaluokkaan kuin alkuperäiseen yli 500 euron hintaluokkaan. :rolleyes: Melko erikoiset kuulokkeet, kun toisinaan kuulostaa aika hauskaltakin, mutta valtaosan ajasta suorastaan hirveältä. Basson murina tekee kaikesta paksua ja epäselvää, mitä ei auta yhtään se, että keskitaajuudet on tosi verhoutuneet ja pehmeät. Etenkin laulu kuulostaa tukkoiselta: naislaulajien äänessä on bassoa ja mieslaulajat on nasaaleja aivan kuin ääni ei tulisi niistä ulos. Diskantti on kaiken lisäksi paikoin aika terävää ja kanavatasapainokin mitä sattuu. :D

Mutta kaikesta huolimatta... Jos musiikkimaku sisältää paljon bassomusiikkia ja vaikka nyt modernia poppiakin, basso toistuu todella muhkeasti ja hauskasti. R9 junttaa oikein kunnolla ja on ääneltään hieman selkeämpi kuin vastaavat bassoa korostavat vastamelukuulokkeet. Arvelisinkin, että R9 voisi upota hyvin suuremmille massoille kotikäyttöön.

Päässä kuulokkeet on tosi isot ja ainakin itselläni painaa hieman sekä päälaelta että korvien alapuolelta. Kupit on sisältä tyhjät, joten kuulokkeet päässä kuuntelematta mitään fiilis on hieman sama kuin laittaisi simpukan kotilon korvaa vasten -> kuuluu huminaa ja kohinaa.

Näin ennakkotietona R9 voittanee mun viiden kuukokkeen vertailussa niukasti A-T:n M50X:n, mutta jäänee neljänneksi selkeästi jälkeen tasapainoisemmista malleista (Rode NTH100, AKG K361 ja Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm).
Itselläkin nuo kuulokkeet olleet nyt hetken käytössä ja samat fiilikset melko pitäklti mitä Swordilla. Eqlla nuo saa ihan mukavan kuulosiksi, varsinkin hintaansa, mutta ilman eq ei kyllä oikein viitti kuunella.

Tässä vielä sekä suljetun Sundara-mallin että HE-R9:n taajuusvasteet. Kaikki R9:t ei vaikuttaisi olevan keskitaajuuksiltaan ihan näin puutteellisia, mutta valtava pala energiaa jää silti puuttumaan. Design lienee tyyliä "laitetaan kuulokkeisiin hassut suljetut kupit ja katsotaan, miltä elementti sen jälkeen kuulostaa". Suljettu Sundara sen sijaan on pääpiirteittäin melko normaali ja helposti omaksuttava, vaikka keskitaajuuksissa pientä hyökkäävyyttä voi ollakin ja diskantti on tavallista rauhallisempaa. On melko nurinkurista, että Hifiman hinnoitteli alun perin kaksikosta R9:n 200 dollaria kalliimmaksi, vaikka Sundaran tuunaukseen on selvästi panostettu enemmän. Sundarassa on myös puiset kupit, jotka on oletettavasti kalliimpaa valmistaa. Kuulemani mukaan myös Sundaran sanka on kustannuksiltaan hieman kalliimpi kuin R9:stä tuttu rakenne.

1699365019141.png

Jos käytettyjen hankinta ei ole este niin täältä voisi löytyä ZMF Auteur OG Ltd tonnilla.

Eipä kannattanut muuten säilyttää vanhoja pehmusteita muuttolaatikossa kosteassa kellarissa. Onpa helvetin tunkkaiset tuoksut. Onneksi kaikki ZMF:n arvokkaammat pehmusteet on turvassa, mutta sinne meni Dekonilta vaikka mitä.

Osaako joku kertoa miten tuo HIFIMAN SUNDARA Closed kuuloke vertautuu Beyerdynamic DT770 80 ohm joka minulla on nyt käytössä? Hakukone ei osannut auttaa. o_O
Olen tähän mennessä harkinnut DT 700 Pro X:n ostamista kun olisi ilmeisesti suora "upgrade", mutta olisiko SUNDARA parempi? Kuuntelukohteena lähinnä pelit, elokuvat ja välillä elektroninen musiikki.

Osaako joku kertoa miten tuo HIFIMAN SUNDARA Closed kuuloke vertautuu Beyerdynamic DT770 80 ohm joka minulla on nyt käytössä? Hakukone ei osannut auttaa. o_O
Olen tähän mennessä harkinnut DT 700 Pro X:n ostamista kun olisi ilmeisesti suora "upgrade", mutta olisiko SUNDARA parempi? Kuuntelukohteena lähinnä pelit, elokuvat ja välillä elektroninen musiikki.

Kappas meze empyrean II tuli. Jokainen revikan tekijä himoitsee näitä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kappas meze empyrean II tuli. Jokainen revikan tekijä himoitsee näitä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Vois olla ihan mielenkiintoiset. Iso plussa annettava jo tässä vaiheessa kun hinta on sama kuin empy 1:llä. Kova inflaatio huomioiden melko yllättävää. Nyt olis halvalla empy ykkösiä liikkeissä. Audiokaupassa näkyisi maksavan 1700€.

Suuri empy fani en ole mutta Sash-kuulokkeista tykkään. Tänään tuli mun Sash Tres SE:t. Posti Ukrainasta toimii kyllä paremmin kuin olettaisi. Viikossa harkovasta Vantaalle. Vantaalta viikko Juukaan. :rofl:

45ohmiset tresit on sword of damoclesilla niin en sen kummemmin lähde vertailemaan. Ulkomuistista sanoisin kuitenkin että SE on kirkkaampi ja enemmän in your face tuunaukseltaan. Tasapainoinen kuitenkin koska tekis mieli lyödä nupit
kaakkoon eikä mikään taajuus tunnu särähtävän pahasti kovaa kuunnellessakaan.

Jos muistan oikein miltä 45ohminen Tres kuulostaa niin sanoisin että erottelukyky on SE mallissa selvästi parempi. Osittain varmasti myös referenssimäisemmän/neutraalimman taajuusvasteen vuoksi mutta ihan kaikki ei sillä selity. Kaikenlaiset yksityiskohdat pomppaa enemmän esiin kuin 45ohmisella. Tuntuu koko ajan että kiinnitän huomiota johonkin erilliseen juttuun tai yksittäisen instrumentin nuottikulkuun mutta huomio ei silti herpaannu musiikin rytmistä ja hämmästyn miten hyvin jotkut irralliset jutut sopii biisiin. Eli erottelukyky tukee musikaalisuutta. Harmillisen usein se on juuri päinvastoin. Keskialueen dynamiikka vaikuttaisi poikkeuksellisen hyvältä ja se tukee tuota että äänet hyppää esiin niin selkeästi.

Vähän uudistettu esitystapa on mielestäni hyvä juttu, koska nyt 16 ja 45 ohmisille on oma paikkansa. Vois ehkä sanoa että 45 ohmiset sopii niille jotka kaipasivat vähän vähemmän tummaa ja "normaalimman" kuuloista Audezea. Tres SE taas sopinee niille, jotka kaipaisivat vähän tukevamman soivaa hifiman tyylistä sointia.

Tämmöiset mietteet pikaisella kuuntelulla. Tarkempi arvostelu ja vertailua muihin kuulokkeisiin tulee sitten jossain vaiheessa. :)

Viisi vuotta sitten hankin ekat Sash kuulokkeet. Nämä taitaa olla mulle jo viidennet tai kuudennet. Mukava on ollut seurata kuinka äänenlaadun lisäksi myös rakennetta hiotaan koko ajan paremmaksi joka julkaisulla.
IMG_20231109_173610.jpg

Viimeksi muokattu:
Eli paljonko noin, tulis käytännössä hintaa esim tämmöselle tilaukselle?

sashtresseorder.jpg
Tilauksen hinta postimaksuineen x 1,24. Eli 24% ALV. Posti ottaa sitten jotain 3 euroa omaa kiristysmaksuaan. Ja jos/kun maksaa transferwisella niin siinä on jotain palkkioita sen mukaan miten nopeasti haluaa että rahat menee perille. En nyt tarkkaan muista hinnastoa mutta parin prosentin luokkaa taitaa olla ja ehkä siellä oli joku kulutonkin vaihtoehto jos ei ole parista päivästä kiinni milloin rahat on vastaanottajalla. Vähän hankalaa tuo kun Ukrainassa ei Paypal oikein pelitä mutta on nuo Wise maksutkin aina perille menneet.

Jaa no pittääpä vielä miettiä, ois lähemmäs 750e kuitenkin :whistling: Ei mitään hajua tuosta wisestä, omat paypal maksut dollareissa on kyllä mennyt perille ukrainaan joka kuukausi sodan ajan :hmm: Jos joku haluaa luopua omista 45ohm tai SE niin laittakaapa viestiä...

No tuskin tulet hirmuisesti viestejä saamaan ;). Ne jotka näistä oikeasti tykkää niin eivät värähdä Punkkeristaan mihinkään.
Meikän Lottotuuri kulutettiin siihen, että sain sekä 16Ohm ja 45Ohm käytettyinä parin viikon sisään. Eipä ole tarvinnut Veikkauskorttia hankkia.

No tuskin tulet hirmuisesti viestejä saamaan ;). Ne jotka näistä oikeasti tykkää niin eivät värähdä Punkkeristaan mihinkään.
Meikän Lottotuuri kulutettiin siihen, että sain sekä 16Ohm ja 45Ohm käytettyinä parin viikon sisään. Eipä ole tarvinnut Veikkauskorttia hankkia.
No ei tässä kiire ole, mukava ois koittaa, mutta pahoin pelkään että eine voi voitaa omaan makuun sopivaa HE6seV2, ihan vaan dynamiikan takia, sen olen oppinut olevan tosi tärkeä itselle planaareissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 955
Jäsenet
82 071
Uusin jäsen
saukk0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom