Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
87
Ukrainasta Sashit viikossa perille, ei huono! Laatikosta oli lukituksen hakasen pää katkennut, mutta muuten ehjänä kaikki.

Kuulokkeissa tuossa metallisangassa painauma, mutta samantyylinen taisi olla vanhassakin jos muistan oikein.

Pikaisen kuuntelun perusteella kuulostaa hyvin tasapainoiselta ja erinomaiselta. Ihan mukavasti bassokin toistuu jo ilman mitään EQ:ta ja näin trebleherkkänä sekin osa-alue toistuu ärsyttämättä. Kuuntelu tehty toistaiseksi vielä Cayin RU6 donglella.
 

Liitteet

Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Ukrainasta Sashit viikossa perille, ei huono! Laatikosta oli lukituksen hakasen pää katkennut, mutta muuten ehjänä kaikki.

Kuulokkeissa tuossa metallisangassa painauma, mutta samantyylinen taisi olla vanhassakin jos muistan oikein.

Pikaisen kuuntelun perusteella kuulostaa hyvin tasapainoiselta ja erinomaiselta. Ihan mukavasti bassokin toistuu jo ilman mitään EQ:ta ja näin trebleherkkänä sekin osa-alue toistuu ärsyttämättä. Kuuntelu tehty toistaiseksi vielä Cayin RU6 donglella.
Väri on ainakin sopivan perverssi!
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Tuo SMSL taitaa olla puhdas DAC. Onko sinulla muuten kokemuksia tuosta vempeleestä? Olen itse uuden balansoidun DAC:n tarpeessa ja tuo saattaisi olla hyvinkin passeli omaan tarpeeseen.
Niinpäs onkin. Hyvä huomio. Katsoin nopeasti että se olisi ollut C200:n jonkinlainen sisarmalli, mutta puhdas DAC:han on kyseessä. Pahoittelut kaikille väärästä infromaatiosta! :tup:
 
Liittynyt
10.01.2023
Viestejä
10
Mistähän sitä taikoo uuden johdon hifimanin sundaraan? Ei millään tee mieli maksaa 150euroa piuhasta.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Mistähän sitä taikoo uuden johdon hifimanin sundaraan? Ei millään tee mieli maksaa 150euroa piuhasta.
Esim. Aliexpressistä löytää muutamalla kympillä ihan passeleita. Mulla on myös ylimääräisenä jotain ihan perus laadukkaita kaapeleita jos et halua odotella.
 
Liittynyt
10.01.2023
Viestejä
10
Esim. Aliexpressistä löytää muutamalla kympillä ihan passeleita. Mulla on myös ylimääräisenä jotain ihan perus laadukkaita kaapeleita jos et halua odotella.
Laitatko mulle yv:nä vaikka lisä infoa minkälaisia kaapeleita sulla on niin keksitään jotain.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 143
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
11
Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 132
Itse olen tyytyväinen tähän 11.97€ 45% OFF|Hifiman Balanced Cable Xlr 8 Core | Hifiman Ananda Cable Balanced Xlr - Xlr 8 - Aliexpress kaapeliin. Riittävän laadukas rakenne ja vuoden-parin lähes päivittäisen käytön perusteella kaapelin fyysinen laatu on hyvä.
Onko kovin mikrofoninen (ts. kantautuuko kahinat paitaa vasten suoraa kuulokkeisiin) tai jäykkä? Jonkun saman näkösen tilasin, mutta oli niin mikrofoninen ja jäykkä, että oli käytännössä käyttökelvoton itelle, mutta toki ulkonäkö ei takaa mitään.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
878
Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.
Äkkiseltään tulisi mieleen (käytetyt) Audeze LCD 2C:t ja DAC+vahvistin sitten sen mukaan mitä budjetti suo ja vastaan sattuu tulemaan. Schiit, Topping ja Ifi lienevät suosituimpia merkkejä. Ensiksi kuulokkeet ja myöhemmin muut härpäkkeet. Jos oikein villiksi haluaa heittäytyä niin käytetyt Fostex TH900:t voisi saada mahtumaan budjettiin myös ja ne eivät vaadi vahvistimeltakaan tehoja, eli niiden hankinnan voisi lykätä hamaan tulevaisuuteen ja budjetoida silloin erikseen.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 774
Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.
Hifimaneissa voi olla M50X:n jälkeen järkyttävän erilainen soundi. Tosin EQ:lla aina sitä saa lisää bassoa tms. Ylipäätään avoimissa yleensä on vähemmän bassoa, mutta hifimanit on yleensä kirkkaampia vaikka viimeaikoina kai tullut vähemmän kirkkaitakin versioita.
Tuossa Audezeja 2C:tä ehdotteltiin, ne voi olla ihan hyvä vaihtoehto itselläkin Audeze GX:t olleet hetken aikaa. Mutta kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa ennakkoon kun ovat kuitenkin vähän omanlaisiansa niin äänellisesti kuin ergonomisesti ja hintavia.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
Tekisi mieli hommailla uutta kuulokesysteemiä tietokoneelle (kuulokkeet + dac/amp tai joku stack), käyttötarkoituksena musiikin kuuntelu ja pelaaminen. Musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, mutta elektroninen musiikki on lähimpänä sydäntä. Olisiko täällä suosituksia antaa, että mitä settiä kannattaisi miettiä ja mitä kannattaisi hankkia ekana? Avoimia kuulokkeita oon ensisijaisesti mietiskellyt ja Hifimanin Sundarat vaikuttaneet mielenkiintoiselta. Vielä en ole päässyt testikuuntelemaan mitään muita kuulokkeita, kuin nykyisiä Audio Technicoita.

Olen siis käyttänyt M50X:iä vuodesta 2015, joiden kaverina on toiminut Asuksen Xonar U7 MKII myös useamman vuoden. Korvat siis varmasti aika jumissa tuohon M50X:n taajuusvasteeseen. Koko setille budjetti voisi olla n. 600-800 euroa. Lisäksi koko systeemiä en voi hankkia kerralla, joten suositukset hankkimisjärjestyksestä olisivat kans tervetulleita.

Elikkä vinkkejä kaivataan, että millä tavalla minun kannattaisi tätä kuulokeharrastusta jatkaa.
Joku perus hyvin mitattu käytetty dac missä on omaan käyttöön tarvittavat ominaisuudet (ifi, topping/smsl), ifi zen can class a vahvistin xbass päällä on omasta mielestä aika hauskan kuuloista elektronisessa musiikissa (ja muutenkin), ja sitten kuulokkeet onkin se vaikein ehdottaa toiselle, mutta esim Hifiman Edition XS ottaa ifi zen canin xbass bassoboostin vastaan aika rajusti ja bassoa saa aika paljon, mutta siinä ei ole kovin paljon painon tunnetta.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
11
Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 500
Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?
500-1000 euron hintaluokassa on vain vähän dynaamisia kuulokemalleja. Sennheiser HD 660S2 ja Meze Audion 109 Pro tulee ensimmäisenä mieleen. Noista Sennheiserit on ylihinnoitellut, koska edullisemmin saa täysin vertailukelpoisen HD 600:n tai HD 650:n. Mezet taas voi mennä sun budjetin yläpäähän. Niissä olisi kuitenkin miellyttävän tuhti basso kokeiltavaksi, eikä välttämättä ylätaajuudetkaan särähdä liikaa korvaan rosoisen ja terävän kuuloisen M50X:n jälkeen. Focal Clearia näkyy käytettynä toisinaan myynnissä alle 1000 eurolla, mikä tekee siitä luultavasti edelleen yhden parhaista dynaamisista vaihtoehdoista.

Planaareista kannattaisi varmaankin testata LCD-2:n lisäksi Hifimanilta Sundara Silver ja Ananda Nano. Käytetty Hifiman Arya (V2 tai V3/Stealth) menisi myös luultavasti budjettiin, mutta noi uudemmat hopeiset Hifimanit on hieman menevämmän ja dynaamisemman kuuloisia.

Koska korvat tottuu kaikkeen ja mieltymykset sekä vertailupohjat vaihtelee, ei ole tarkoitus lytätä täysin M50X:ää. Silti... ...voi pojat, miltä se kuulostaa. :dead: Satun omistamaan tällä hetkellä kuulokkeet itse ensimmäistä kertaa elämässäni. Jos joudun joskus kidnapatuksi ja kidutetuksi, pelkään eniten sitä, että joku laittaisi mut kuuntelemaan M50X:ää. :darra:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 774
Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?
Yksi budjetti vaihtoehto tuli vielä mieleen: Philips X2. Eivät enää taida nauttia mitään suurta suosiota mutta itse tykkään niistä kovasti ja voivat olla helpot niin äänellisesti, vahvistustarpeeltaan kuin hinnaltaan. Lisäksi niihin saa helposti mikin kiinni jos tarvii töissä tei pelatessa.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
87
Hifimanilla on tällä hetkellä Sundara Closed tarjouksessa 149 dollarin hintaan. Kuulokenurkassa on noista kattava arvostelu ja tuohon hintaan varmasti kokeilemisen arvoinen, mikäli suljetut kuulokkeet hakusessa.

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Hifimanilla on tällä hetkellä Sundara Closed tarjouksessa 149 dollarin hintaan. Kuulokenurkassa on noista kattava arvostelu ja tuohon hintaan varmasti kokeilemisen arvoinen, mikäli suljetut kuulokkeet hakusessa.

Näyttäisi olevan myös Thomanilla 175€ ilmaisilla posteilla. Suoraan Hifimanilta posteineen hintaa tulee 170€.
Huomiona Thomanin 3 vuoden takuu, Hifimani antaa vain yhden vuoden takuun.

EDIT: Hieman himottaisi pistää Thomanilta tilaukseen. Ainoat suljetut kuulokkeet tällä hetkellä on puolikuntoinen AKG K845bt minkä kanava balanssi menee sekaisin kuun asennosta riippuen (tyyppivika, vikaa irrotettavan johdon mekanismissa).
EDIT2: Tilaukseen lähti. Qudelixillakin näkyy olevan profiilit valmiina niin equttaminen on helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 500
Taitaa Hifimanin suljetut mallit myydä aika heikosti, kun noin lähdetään hintoja polkemaan. Eipä olisi suurempi ihme, jos 2300 euron Audivina-malliakin saa kohta alle tonnilla. :rolleyes: Kyllä Sundara tohon hintaan on kuitenkin kiinnostava! Sanoisin jopa, että Sundara Closed on Hifimanin suljetuista vaihtoehdoista ainoa kohtuullisen järkevän kuuloinen kuuloke.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 588
Yksi budjetti vaihtoehto tuli vielä mieleen: Philips X2. Eivät enää taida nauttia mitään suurta suosiota mutta itse tykkään niistä kovasti ja voivat olla helpot niin äänellisesti, vahvistustarpeeltaan kuin hinnaltaan. Lisäksi niihin saa helposti mikin kiinni jos tarvii töissä tei pelatessa.
Nää oli mukavat, mutta saako niitä vielä Kustannustehokkaaseen hintaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Näyttäisi olevan myös Thomanilla 175€ ilmaisilla posteilla. Suoraan Hifimanilta posteineen hintaa tulee 170€.
Huomiona Thomanin 3 vuoden takuu, Hifimani antaa vain yhden vuoden takuun.

EDIT: Hieman himottaisi pistää Thomanilta tilaukseen. Ainoat suljetut kuulokkeet tällä hetkellä on puolikuntoinen AKG K845bt minkä kanava balanssi menee sekaisin kuun asennosta riippuen (tyyppivika, vikaa irrotettavan johdon mekanismissa).
EDIT2: Tilaukseen lähti.
Kiitokset tästä, laitoin itekkin tilaukseen Thomanilta. Tämä ratkaisi sen, että HE400se lähtee näiden alta myyntiin.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
@Sword Of Damocles mites ne hifimanin he-r9, joko on tullu, ovatko osallisena tulevassa suljettujen kimppa-arvostelussa? näyttäs olevan vieläkin 109 dollaria, onko mittää järkiä edes tuohon hintaan?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 500
@Sword Of Damocles mites ne hifimanin he-r9, joko on tullu, ovatko osallisena tulevassa suljettujen kimppa-arvostelussa? näyttäs olevan vieläkin 109 dollaria, onko mittää järkiä edes tuohon hintaan?
On mukana tulevassa vertailu/kimppajutussa, koska sujahtaa paremmin 150 euron hintaluokkaan kuin alkuperäiseen yli 500 euron hintaluokkaan. :rolleyes: Melko erikoiset kuulokkeet, kun toisinaan kuulostaa aika hauskaltakin, mutta valtaosan ajasta suorastaan hirveältä. Basson murina tekee kaikesta paksua ja epäselvää, mitä ei auta yhtään se, että keskitaajuudet on tosi verhoutuneet ja pehmeät. Etenkin laulu kuulostaa tukkoiselta: naislaulajien äänessä on bassoa ja mieslaulajat on nasaaleja aivan kuin ääni ei tulisi niistä ulos. Diskantti on kaiken lisäksi paikoin aika terävää ja kanavatasapainokin mitä sattuu. :D

Mutta kaikesta huolimatta... Jos musiikkimaku sisältää paljon bassomusiikkia ja vaikka nyt modernia poppiakin, basso toistuu todella muhkeasti ja hauskasti. R9 junttaa oikein kunnolla ja on ääneltään hieman selkeämpi kuin vastaavat bassoa korostavat vastamelukuulokkeet. Arvelisinkin, että R9 voisi upota hyvin suuremmille massoille kotikäyttöön.

Päässä kuulokkeet on tosi isot ja ainakin itselläni painaa hieman sekä päälaelta että korvien alapuolelta. Kupit on sisältä tyhjät, joten kuulokkeet päässä kuuntelematta mitään fiilis on hieman sama kuin laittaisi simpukan kotilon korvaa vasten -> kuuluu huminaa ja kohinaa.

Näin ennakkotietona R9 voittanee mun viiden kuukokkeen vertailussa niukasti A-T:n M50X:n, mutta jäänee neljänneksi selkeästi jälkeen tasapainoisemmista malleista (Rode NTH100, AKG K361 ja Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm).
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 304
On mukana tulevassa vertailu/kimppajutussa, koska sujahtaa paremmin 150 euron hintaluokkaan kuin alkuperäiseen yli 500 euron hintaluokkaan. :rolleyes: Melko erikoiset kuulokkeet, kun toisinaan kuulostaa aika hauskaltakin, mutta valtaosan ajasta suorastaan hirveältä. Basson murina tekee kaikesta paksua ja epäselvää, mitä ei auta yhtään se, että keskitaajuudet on tosi verhoutuneet ja pehmeät. Etenkin laulu kuulostaa tukkoiselta: naislaulajien äänessä on bassoa ja mieslaulajat on nasaaleja aivan kuin ääni ei tulisi niistä ulos. Diskantti on kaiken lisäksi paikoin aika terävää ja kanavatasapainokin mitä sattuu. :D

Mutta kaikesta huolimatta... Jos musiikkimaku sisältää paljon bassomusiikkia ja vaikka nyt modernia poppiakin, basso toistuu todella muhkeasti ja hauskasti. R9 junttaa oikein kunnolla ja on ääneltään hieman selkeämpi kuin vastaavat bassoa korostavat vastamelukuulokkeet. Arvelisinkin, että R9 voisi upota hyvin suuremmille massoille kotikäyttöön.

Päässä kuulokkeet on tosi isot ja ainakin itselläni painaa hieman sekä päälaelta että korvien alapuolelta. Kupit on sisältä tyhjät, joten kuulokkeet päässä kuuntelematta mitään fiilis on hieman sama kuin laittaisi simpukan kotilon korvaa vasten -> kuuluu huminaa ja kohinaa.

Näin ennakkotietona R9 voittanee mun viiden kuukokkeen vertailussa niukasti A-T:n M50X:n, mutta jäänee neljänneksi selkeästi jälkeen tasapainoisemmista malleista (Rode NTH100, AKG K361 ja Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm).
Itselläkin nuo kuulokkeet olleet nyt hetken käytössä ja samat fiilikset melko pitäklti mitä Swordilla. Eqlla nuo saa ihan mukavan kuulosiksi, varsinkin hintaansa, mutta ilman eq ei kyllä oikein viitti kuunella.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 500
Tässä vielä sekä suljetun Sundara-mallin että HE-R9:n taajuusvasteet. Kaikki R9:t ei vaikuttaisi olevan keskitaajuuksiltaan ihan näin puutteellisia, mutta valtava pala energiaa jää silti puuttumaan. Design lienee tyyliä "laitetaan kuulokkeisiin hassut suljetut kupit ja katsotaan, miltä elementti sen jälkeen kuulostaa". Suljettu Sundara sen sijaan on pääpiirteittäin melko normaali ja helposti omaksuttava, vaikka keskitaajuuksissa pientä hyökkäävyyttä voi ollakin ja diskantti on tavallista rauhallisempaa. On melko nurinkurista, että Hifiman hinnoitteli alun perin kaksikosta R9:n 200 dollaria kalliimmaksi, vaikka Sundaran tuunaukseen on selvästi panostettu enemmän. Sundarassa on myös puiset kupit, jotka on oletettavasti kalliimpaa valmistaa. Kuulemani mukaan myös Sundaran sanka on kustannuksiltaan hieman kalliimpi kuin R9:stä tuttu rakenne.

1699365019141.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kiitoksia vinkeistä! Ehkä seuraavana steppinä onkin sitten käydä kuuntelemassa mahdollisimman monia kuulokkeita, koska eihän tässä itsekkään tiedä mitä haluaa kun nämä M50X:t on parhaimmat kuulokkeet, mitä kuullut. Aiemmin kaikki kuulokkeet olleet kaikenmaailman pelikuulokkeita yms. Tuo LCD-2C alkoi kyllä kiinnostamaan, kun muutaman youtube-arvostelun kävin katsomassa. Olisiko dynaamisista kuulokkeista ehdottaa jotain testattavaksi?
Jos käytettyjen hankinta ei ole este niin täältä voisi löytyä ZMF Auteur OG Ltd tonnilla.

Eipä kannattanut muuten säilyttää vanhoja pehmusteita muuttolaatikossa kosteassa kellarissa. Onpa helvetin tunkkaiset tuoksut. Onneksi kaikki ZMF:n arvokkaammat pehmusteet on turvassa, mutta sinne meni Dekonilta vaikka mitä.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
357
Osaako joku kertoa miten tuo HIFIMAN SUNDARA Closed kuuloke vertautuu Beyerdynamic DT770 80 ohm joka minulla on nyt käytössä? Hakukone ei osannut auttaa. o_O
Olen tähän mennessä harkinnut DT 700 Pro X:n ostamista kun olisi ilmeisesti suora "upgrade", mutta olisiko SUNDARA parempi? Kuuntelukohteena lähinnä pelit, elokuvat ja välillä elektroninen musiikki.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
Osaako joku kertoa miten tuo HIFIMAN SUNDARA Closed kuuloke vertautuu Beyerdynamic DT770 80 ohm joka minulla on nyt käytössä? Hakukone ei osannut auttaa. o_O
Olen tähän mennessä harkinnut DT 700 Pro X:n ostamista kun olisi ilmeisesti suora "upgrade", mutta olisiko SUNDARA parempi? Kuuntelukohteena lähinnä pelit, elokuvat ja välillä elektroninen musiikki.
Näin ennakkotietona R9 voittanee mun viiden kuukokkeen vertailussa niukasti A-T:n M50X:n, mutta jäänee neljänneksi selkeästi jälkeen tasapainoisemmista malleista (Rode NTH100, AKG K361 ja Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm).
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Kappas meze empyrean II tuli. Jokainen revikan tekijä himoitsee näitä.
Vois olla ihan mielenkiintoiset. Iso plussa annettava jo tässä vaiheessa kun hinta on sama kuin empy 1:llä. Kova inflaatio huomioiden melko yllättävää. Nyt olis halvalla empy ykkösiä liikkeissä. Audiokaupassa näkyisi maksavan 1700€.

Suuri empy fani en ole mutta Sash-kuulokkeista tykkään. Tänään tuli mun Sash Tres SE:t. Posti Ukrainasta toimii kyllä paremmin kuin olettaisi. Viikossa harkovasta Vantaalle. Vantaalta viikko Juukaan. :rofl:

45ohmiset tresit on sword of damoclesilla niin en sen kummemmin lähde vertailemaan. Ulkomuistista sanoisin kuitenkin että SE on kirkkaampi ja enemmän in your face tuunaukseltaan. Tasapainoinen kuitenkin koska tekis mieli lyödä nupit
kaakkoon eikä mikään taajuus tunnu särähtävän pahasti kovaa kuunnellessakaan.

Jos muistan oikein miltä 45ohminen Tres kuulostaa niin sanoisin että erottelukyky on SE mallissa selvästi parempi. Osittain varmasti myös referenssimäisemmän/neutraalimman taajuusvasteen vuoksi mutta ihan kaikki ei sillä selity. Kaikenlaiset yksityiskohdat pomppaa enemmän esiin kuin 45ohmisella. Tuntuu koko ajan että kiinnitän huomiota johonkin erilliseen juttuun tai yksittäisen instrumentin nuottikulkuun mutta huomio ei silti herpaannu musiikin rytmistä ja hämmästyn miten hyvin jotkut irralliset jutut sopii biisiin. Eli erottelukyky tukee musikaalisuutta. Harmillisen usein se on juuri päinvastoin. Keskialueen dynamiikka vaikuttaisi poikkeuksellisen hyvältä ja se tukee tuota että äänet hyppää esiin niin selkeästi.

Vähän uudistettu esitystapa on mielestäni hyvä juttu, koska nyt 16 ja 45 ohmisille on oma paikkansa. Vois ehkä sanoa että 45 ohmiset sopii niille jotka kaipasivat vähän vähemmän tummaa ja "normaalimman" kuuloista Audezea. Tres SE taas sopinee niille, jotka kaipaisivat vähän tukevamman soivaa hifiman tyylistä sointia.

Tämmöiset mietteet pikaisella kuuntelulla. Tarkempi arvostelu ja vertailua muihin kuulokkeisiin tulee sitten jossain vaiheessa. :)

Viisi vuotta sitten hankin ekat Sash kuulokkeet. Nämä taitaa olla mulle jo viidennet tai kuudennet. Mukava on ollut seurata kuinka äänenlaadun lisäksi myös rakennetta hiotaan koko ajan paremmaksi joka julkaisulla.
IMG_20231109_173610.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Eli paljonko noin, tulis käytännössä hintaa esim tämmöselle tilaukselle?

Tilauksen hinta postimaksuineen x 1,24. Eli 24% ALV. Posti ottaa sitten jotain 3 euroa omaa kiristysmaksuaan. Ja jos/kun maksaa transferwisella niin siinä on jotain palkkioita sen mukaan miten nopeasti haluaa että rahat menee perille. En nyt tarkkaan muista hinnastoa mutta parin prosentin luokkaa taitaa olla ja ehkä siellä oli joku kulutonkin vaihtoehto jos ei ole parista päivästä kiinni milloin rahat on vastaanottajalla. Vähän hankalaa tuo kun Ukrainassa ei Paypal oikein pelitä mutta on nuo Wise maksutkin aina perille menneet.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
Jaa no pittääpä vielä miettiä, ois lähemmäs 750e kuitenkin :whistling: Ei mitään hajua tuosta wisestä, omat paypal maksut dollareissa on kyllä mennyt perille ukrainaan joka kuukausi sodan ajan :hmm: Jos joku haluaa luopua omista 45ohm tai SE niin laittakaapa viestiä...
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 588
No tuskin tulet hirmuisesti viestejä saamaan ;). Ne jotka näistä oikeasti tykkää niin eivät värähdä Punkkeristaan mihinkään.
Meikän Lottotuuri kulutettiin siihen, että sain sekä 16Ohm ja 45Ohm käytettyinä parin viikon sisään. Eipä ole tarvinnut Veikkauskorttia hankkia.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
No tuskin tulet hirmuisesti viestejä saamaan ;). Ne jotka näistä oikeasti tykkää niin eivät värähdä Punkkeristaan mihinkään.
Meikän Lottotuuri kulutettiin siihen, että sain sekä 16Ohm ja 45Ohm käytettyinä parin viikon sisään. Eipä ole tarvinnut Veikkauskorttia hankkia.
No ei tässä kiire ole, mukava ois koittaa, mutta pahoin pelkään että eine voi voitaa omaan makuun sopivaa HE6seV2, ihan vaan dynamiikan takia, sen olen oppinut olevan tosi tärkeä itselle planaareissa.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 588
No ei tässä kiire ole, mukava ois koittaa, mutta pahoin pelkään että eine voi voitaa omaan makuun sopivaa HE6seV2, ihan vaan dynamiikan takia, sen olen oppinut olevan tosi tärkeä itselle planaareissa.
Ooh :) Kyllä itselläkin on nuo HE6seV2:t. (Nyt lähinnä istuneet lattialla, kun Muffien vaihto meni oikein Päin p*), mutta kyllä niissä Dynamiikka on parempi, mutta nää esittää asiansa eri lailla "Pehmeämpi, Lämpimämpi".
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
Ehkä se dynamiikan kaipuu tulee kaijutin kuuntelusta :hmm: Nyt on ehkä vähän väärä yleisö kertoa tämä mielipide, mutta itsenhän olen oikeasti sitä mieltä, että tämä koko kuulokeharrastus on aivan turhaa pelleilyä, kun keskinkertaiset kaijuttimet akustoidussa huoneessa on paljon parempi kuuntelukokemus ko maailman parhaimatkaan kuulokkeet voi ikinä olla :x3: Tämä harrastus alkoi vain naapurirauhan säilyttämisestä ja yksityiskohtien metsästyksestä. Ihmeen paljon rahaa on tullut kuitenkin käytettyä tähän, mitä kutsun pelleilyksi, ettei ihan järki ole itselläkään päässä.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 588
Ehkä se dynamiikan kaipuu tulee kaijutin kuuntelusta :hmm: Nyt on ehkä vähän väärä yleisö kertoa tämä mielipide, mutta itsenhän olen oikeasti sitä mieltä, että tämä koko kuulokeharrastus on aivan turhaa pelleilyä, kun keskinkertaiset kaijuttimet akustoidussa huoneessa on paljon parempi kuuntelukokemus ko maailman parhaimatkaan kuulokkeet voi ikinä olla :x3: Tämä harrastus alkoi vain naapurirauhan säilyttämisestä ja yksityiskohtien metsästyksestä. Ihmeen paljon rahaa on tullut kuitenkin käytettyä tähän, mitä kutsun pelleilyksi, ettei ihan järki ole itselläkään päässä.
Aika lailla sama juttu, Luukutus Kerrostalossa --> Häätö tai Taloyhtiö ottaa asunnon haltuun vs Kuulokkeet (avoimetkin) niin sitä jokainen saa raapia kaalinsa kanssa.

Mutta nautitaan nyt siitä mitä meillä on :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Ehkä se dynamiikan kaipuu tulee kaijutin kuuntelusta :hmm: Nyt on ehkä vähän väärä yleisö kertoa tämä mielipide, mutta itsenhän olen oikeasti sitä mieltä, että tämä koko kuulokeharrastus on aivan turhaa pelleilyä, kun keskinkertaiset kaijuttimet akustoidussa huoneessa on paljon parempi kuuntelukokemus ko maailman parhaimatkaan kuulokkeet voi ikinä olla :x3: Tämä harrastus alkoi vain naapurirauhan säilyttämisestä ja yksityiskohtien metsästyksestä. Ihmeen paljon rahaa on tullut kuitenkin käytettyä tähän, mitä kutsun pelleilyksi, ettei ihan järki ole itselläkään päässä.
Kannattaa ottaa huomioon se, että oman kokemuksen perusteella kaiuttimiin saa laittaa aivan helvetisti enemmän kahisevaa kuin luureihin saadakseen verrattavaa äänenlaatua. Kajareilla ei myöskään mun kokemuksen perusteella saa samanlaista intiimiä soundia, eikä tietynlaista äänikuvaa (en tiedä miten kuvailisin tuota). Kokemusta löytyy parista-kolmesta ~15k€ - 25k€ kaiutinsetistä, sekä ties kuinka monesta alle 5000€ setistä. Eipä ole löytynyt voittajaa laadukkaille luureille samassa hintaluokassa.

Lisäksi sitten suurin osa meistä asustaa kerrostaloissa, jolloin kuulokkeet voi olla se ainoa vaihtoehto. Omalla kohdalla voin todeta, että kajareita on myös vaikea raahata viikon-parin sairaalareissuille mukaan, ja henkilökunnalla & huonetovereilla voisi olla vähän sanottavaa. :)

En siis sanoisi kuulokeharrastusta pelleilyksi edes vitsillä. Jos en eläisi naurettavan pienellä eläkkeellä niin tottakai hankkisin kaiuttimet - mutta näillä tuloilla luureilla pääsee lähimmäs hyvää äänentoistoa.

Asiasta toiseen, Auteurien paino alkaa olla yhä enemmän ongelma. Pystyn kuuntelemaan suunnilleen 15min kerrallaan, ja äskettäin 20min setistä tuli aika raju rangaistus useamman päivän kivun muodossa. Alkaa vituttaa suunnattoman paljon tämä tilanne kun pidempi sairaalareissu lähestyy uhkaavasti, ja toivoin saavani juuri ne HE1000 v2 tai Stealth luurit sinne mukaan - valitettavasti ei ole löytynyt halukkaita vaihtamaan noita päittäin näihin ZMF Auteureihin, ja vakuutusyhtiö toimii taas perinteisellä tavalla - korvausrahojen maksu on siirtynyt monta kertaa "muutamalla päivällä". Nyt on sitten rehellinen arvio päivämäärästä, mutta se onkin sitten vasta tämän kuun viimeisellä viikolla. Eipä meikän eläkkeestä jää käteen sitä tarvittavaa päälle tonnia, että ne saisi hankittua ajoissa ennen tuota korvausta. Toivotaan, että mies tulee sieltä vielä elävänä takaisin! :rofl2:

Elämä on.

Edit: spoilerin sisään avautumiset!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
oman kokemuksen perusteella kaiuttimiin saa laittaa aivan helvetisti enemmän kahisevaa kuin luureihin saadakseen verrattavaa äänenlaatua. Kajareilla ei myöskään mun kokemuksen perusteella saa samanlaista intiimiä soundia, eikä tietynlaista äänikuvaa
En tiedä mitä sanoa muutakuin että en ole yhtään samaa mieltä, omasta mielestä pari tonnia€ monitorit, subi ja vaikka itse tehtyä akustiikkaa halvalla ja viimeiseinä silauksena huonekorjaus, voittaa kaikki kuulokkeet kuuntelukokemuksena, käytin ihan tahalteen ympäripyöreää sanaa "kuuntelukokemus", joka nyt voi tarkoittaa oikeastaan ihan mitä vain, sen takia että tämä tosiaan on aika mielipide puuhaa.
Lisäksi sitten suurin osa meistä asustaa kerrostaloissa, jolloin kuulokkeet voi olla se ainoa vaihtoehto. Omalla kohdalla voin todeta, että kajareita on myös vaikea raahata viikon-parin sairaalareissuille mukaan, ja henkilökunnalla & huonetovereilla voisi olla vähän sanottavaa.
Jos en eläisi naurettavan pienellä eläkkeellä niin tottakai hankkisin kaiuttimet
Tätä juuri tarkoitan, kuulokkeet on ikäänkuin aina kompromissi tai työkalu, joita joutuu käyttämään kun ei voi muuta, ei siksi että seolisi se mukavin vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
Bassotoistohan se hankala juttu on kajareilla. Pitää olla oikeasti hyvä tila ja paksusti akustointia, että bassot soi samalla kontrollilla kuin hyvillä luureilla.

Mut kaikessa muussa kohtuu järkevä lähikenttäsetti vie kyllä omaankin makuuni luureja aika mennen tullen just tuon kuuntelukokemuksen puolesta. Ja kyllä noi luurit itellekin vähän semmoinen kompromissiratkaisu on. Mikään luuri ei oo oikein saanu aikaan semmosta "vau" -elämystä tai fiilistä, mitä hyvästä kajaritoistosta on saanu.

Mut joo, se siitä, kun luuriketjuhan tää ja jengi tykkää luureilla kuunnella. Itelle ihan kohtuu toimiva kompromissi nuo viikon kuuntelussa olleet LCD ykköset. Joo, ihan niinku muistin, niin eipä nuo mitään erityisen päräyttävät ole, mutta tuttu Audezen soundi ja mikään ei hirveästi häiritse, niin menee duunipäivien musaluureina.

Koitin vähän equtellakin, mutta en oo kyllä saanu yksiäkään luureja equttamalla hirveästi sen paremmaksi, mitä ne oikeasti ja luonnostaan on..
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En tiedä mitä sanoa muutakuin että en ole yhtään samaa mieltä, omasta mielestä pari tonnia€ monitorit, subi ja vaikka itse tehtyä akustiikkaa halvalla ja viimeiseinä silauksena huonekorjaus, voittaa kaikki kuulokkeet kuuntelukokemuksena, käytin ihan tahalteen ympäripyöreää sanaa "kuuntelukokemus", joka nyt voi tarkoittaa oikeastaan ihan mitä vain, sen takia että tämä tosiaan on aika mielipide puuhaa.


Tätä juuri tarkoitan, kuulokkeet on ikäänkuin aina kompromissi tai työkalu, joita joutuu käyttämään kun ei voi muuta, ei siksi että seolisi se mukavin vaihtoehto.
Olen itse sitä mieltä, että absoluuttisesti sanottuna kajarit aikalailla voittaa luurit, mutta oman kokemukseni perusteella taas kuulokkeilla saa rahoilleen enemmän vastinetta, ainakin noin yleisesti näissä suht järkevissä (sanotaanko nyt vaikka 100€-4000€) hinnoissa - eli sitä laadukasta, tai tosi laadukasta ääntä saa (mun mielestä) luureilla edullisemmin, ts. pitää laittaa rahaa haisemaan selvästi enemmän kajareiden kanssa jos haluaa päästä siihen pisteeseen, tai siis vaikkapa parempaa ääntä. Lisäksi tosiaan kaikki akustointi yms jutut jää luurien kanssa pois.

En nyt ole mikään asiantuntija, valovuoden päässä siitä, mutta tämmöiset on omat ajatukseni ja kokemukseni asiasta. Seison myös sen toteamuksen takana, että tiettyjen luurien kanssa kuulokekuuntelu tarjoaa mun korvaan jotain mitä en ole millään kaiuttimilla ikinä saanut. Olen myös saanut monta vau-elämystä reilusti alle 10k€ kuulokeseteillä (vahvari & DAC mukaanlukien siis), kun taas kajareiden kanssa niitä on tullut vain juuri niillä reilusti kalliimmilla systeemeillä.

En siis todellakaan yritä tai yrittänyt sanoa olevasi väärässä, kun kyseessä on niin subjektiivinen aihe. Olisihan se multa aika röyhkeää väittää olevani oikeassa ja toisen väärässä koska mun kokemus on x ja toisen y. :) Silloin ansaitsisin ison potkun persauksiin.

Silti, vaikka muuttuisinkin köyhästä yhtäkkiä miljonääriksi, niin kuulokekuuntelu olisi edelleen varmaankin oma go-to musiikille ja peleille.

Sanotaan vielä se, että kuulokekuuntelussa on myös sellainen bonus, että halutessaan voi hankkia useat erityyliset luurit. Yhtenä päivänä voi maistua ZMF:n eufoninen hunaja, toisena Hifimanin eteerinen ja iso sointi, ja kolmantena vaikka Audezen planaaribasso, ja hintaa ei tulisi edes ihan hirveästi noin suhteellisesti.

Edit: @RTR Nyt on kyllä Bathys kovassa tarjouksessa! Tuohon hintaan alkaa olla jo todella kova veto vaikka ANC olisikin vähän heikompi. Perkele kun vakuutusyhtiö venkslaa rahojen maksun kanssa loputtomiin ja olen päättänyt sijoittaa nekin sitten HE1000 Stealthiin jos ei nyt joku ihme tapahdu ja onnistu Auteurien vaihto suoraan sellaisiin. Taitaa olla tarjous ohi sitten kun on vakuutusrahat tilillä ja/tai Auteurit myyty. :facepalm: :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
Henkilökohtaisia juttujahan nämä ja muutenkin kuuloke- ja kajarikuuntelun vertaaminen on vähän semmosta appelsiinit vs. omenat, kun nuo ovat luonteeltaan niin erilaisia juttuja.

Se on kyllä varma, että muutamalla satkulla saa helpommin hyvää ääntä, kun ostaa luurit. Ja lenkkipolulla (tai matkustaessa) ei musaa kuunnella kuin luureilla, kun en minä ainakaan viiti lenkkejäni tehdä minkään boomboxin kanssa :D

Mut joku 4k€ luureista on itelle ihan utopiaa nykyisellään, mitä noita parin kolmen kilon luureja on omistanut. Ostanko hemmetin hyvän kitaran tai vaikka parin Genen 8331A-kajareita tohon näytön viereen, niin valinta ois aika helppo, mut on luureillekin edelleen paikkansa. Varsinkin tuo Audezen soundi on itelle semmosta mukavan bassokasta ja helppoa kuunnella, että ihan mielellään noilla soittelee työpäivien lomassa, mutta meikäläisen kuuntelutunnit luureilla on kuitenkin niin vähäisiä kotosalla, että en viiti enää ruveta mihinkään arvokkaampaan luurisettiin rahaa laittamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 500
Uusi SASH Tres SE on todellakin "real deal". Roderickin kuulokkeita tässä tämän illan kuuntelen. Itselleni tulee yllättävän paljon mieleen Sennheiser HD 800 tukevampana ja vähemmän kirkkaana. Keskitaajuuksissa on upeaa tilavuutta, läsnäolevuutta ja dynaamista terävyyttä. Rummut napsahtaa esimerkiksi todella tiukasti ja kaikkia pienempiä ääniä on super helppoa bongata ja seurata. Tuntuu välillä kirjaimellisesti siltä, että enpä ole aiemmin huomannut jotakin tiettyä surinaa yhtä selvästi biisin taustalla tai että syntikan ujellus liikkuu äänikuvassa edes takaisin voimistuen ja vaimentuen. Nämä on hurjia juttuja tässä hintaluokassa ja taajuustasapaino on myös tosi kohdallaan. Suurin osa kuvailemastani on ainakin osittain seurausta preesensalueen korostumasta samaan tapaan kuin HD 800:ssa. Joitakin toiston tietynlainen ylimääräinen läsnäolevuus ja eteenpäin puskevuus voisi mahdollisesti häiritä, mutta Tres SE:ssä se ei ole erityisen häiritsevää, vaan pikemminkin innostavaa. Esimerkiksi rumpujen lautasten kohdalla kannattaa kuitenkin huomioida, että iskuääni ja räsähdys tulevat tavallista enemmän etualalle ja ilmavampaa loppupuolta äänestä on vaikeampaa kuulla tämän yli. Nämä on tällaisia pikku huomioita, joihin törmää, kun vapaa-aika koostuu pääosin kuulokkeiden kuuntelusta. :rolleyes:

Tuli jopa kipinä tilailla omakin Tres-pari, mutta katsotaan nyt, kun tässä on suurehko kuulokekriisi ja todennäköinen rahan menetys meneillään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Koitin vähän equtellakin, mutta en oo kyllä saanu yksiäkään luureja equttamalla hirveästi sen paremmaksi, mitä ne oikeasti ja luonnostaan on..
Samat on kokemukset, varmaan lähinnä siksi etten ole oikein tiennyt mitä teen EQ:n suhteen. LCD-2C:n kanssa se kuitenkin onnistui loistavasti kun sain valmiin profiilin, en nyt muista enää mistä, mutta enivei se EQ ja Dekonin veluurit teki niistä ihan oikeasti selvästi paremmat luurit, eli sai korjailtua niiden vikoja/ominaisuuksia ilman, että parhaat puolet kärsi.

Sen jälkeen on kuitenkin tullut huomattua, että useimpien luurien kanssa pehmusteet on se paras (tai helpoin) tapa muokata ääntä. Siinä on myös ollut yksi ZMF:n luurien hienouksista - padien vaihdolla voi saada hyvinkin erilaista soundia luureista irti - kuten nyt Auteur OG:n kanssa. Erityismaininta myös ZMF Aeolukselle - Universe suedet teki niistä mun makuun huomattavasti paremmat. Odotan innolla myös mitä ne ZMF:n padit voisi tehdä HD650 Senkuille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 370
Viestejä
4 231 141
Jäsenet
71 210
Uusin jäsen
rakennus-jani74

Hinta.fi

Ylös Bottom