Tarvitsisin n.20-50e hintaluokasta in-ear kuulokkeet (Käyttö: PAD, Puhelin, kannettava), että olisko jollakulla heittää jotain suosituksia ?
Padeja itsekin mietin. Kuumat päässä, liimalla kiinni ja uudet maksavat reilusti. Lisäksi nahkapanta venyy ja ottaa rautoihin kiinni. Ääneltään ovat varmasti loistavat, mutta taitaa jäädä näiden osto väliin. Jollei löydy muutamalla satasella käytettynä.Jaa-a. Sitähän näillä varmaan yritetään. Onko sitten niin että kaikessa hyvä ei ole missään erinomainen... Siitä kun minulla oli LCD-2C:t on niin pitkä aika, etten muista muuta kuin että kuulostivat hyviltä kunnes niitä vertasi vaikka sennheisereihin ja tuntui että jotain äänestä puuttuu. Mutta pari viestiä aiemmin kommentoitiin että niihinkin tehty hiljaisia päivityksiä. Pikaisesti vertasin GX:iä Hifiman HE5XX:n ja Sennheiser HD660S:n kanssa. HE5XX:t kuulosti vähän ohuilta näihin verrattuna, "headstage" ehkä samaa luokkaa. HD660 taas pienemmältä ja siltä että keskialue on esillä muitten alueiden kustannuksella. Mutta tuo nyt riippuu myös niin siitä mitä kuuntelee enkä osaa pahemmin analysoida muutenkaan kuulemisiani.
Yksi asia näitä vastaan on padit. Esim. Beyereiden ha Sennheisereiden velour tms. materiaalia olevia padeja voin ainakin itse pitää todella pitkään, audezen padit ovat aika lämpimät ja alkavat kuumottaa vähän ajan päästä.
Tokkopa se liima on mikään ongelma, dekonikin myy vaihtopädejä joissa tarra mukana. Muistaakseni vaihtaminen ja takaisin laittaminen samoilla liimoilla onnistui LCD2C:n kanssa ja nahkapantaa pystyy siirtämään. DT1990 kannattaa testata etukäteen, vaikka ovat kovasti kehutut niin omalta osaltani osoittauvuivat kalliiksi hudiksi.Padeja itsekin mietin. Kuumat päässä, liimalla kiinni ja uudet maksavat reilusti. Lisäksi nahkapanta venyy ja ottaa rautoihin kiinni. Ääneltään ovat varmasti loistavat, mutta taitaa jäädä näiden osto väliin. Jollei löydy muutamalla satasella käytettynä.
Ehkä pitää siirtää katse DT 1990 Pro & Amiron, hankkia jompikumpi DT 880 tilalle. Ja HE400se tilalle sitten joskus jotkut toiset planaarikuulokkeet musiikinkuunteluun.
Amironeilla menis pelaaminen ja musiikin kuuntelu mainiosti molemmat.Padeja itsekin mietin. Kuumat päässä, liimalla kiinni ja uudet maksavat reilusti. Lisäksi nahkapanta venyy ja ottaa rautoihin kiinni. Ääneltään ovat varmasti loistavat, mutta taitaa jäädä näiden osto väliin. Jollei löydy muutamalla satasella käytettynä.
Ehkä pitää siirtää katse DT 1990 Pro & Amiron, hankkia jompikumpi DT 880 tilalle. Ja HE400se tilalle sitten joskus jotkut toiset planaarikuulokkeet musiikinkuunteluun.
Tokkopa se liima on mikään ongelma, dekonikin myy vaihtopädejä joissa tarra mukana. Muistaakseni vaihtaminen ja takaisin laittaminen samoilla liimoilla onnistui LCD2C:n kanssa ja nahkapantaa pystyy siirtämään. DT1990 kannattaa testata etukäteen, vaikka ovat kovasti kehutut niin omalta osaltani osoittauvuivat kalliiksi hudiksi.
Harmittavan huonosti on missään DT 1990 Pro tai Amironeja kuunneltavana. Jälkimmäinen on lisäksi heikosti saatavilla uutena tai käytettynä, oiskohan tuotanko lopetettu?Amironeilla menis pelaaminen ja musiikin kuuntelu mainiosti molemmat.
Ymmärränkö oikein, että Auteur lambskinit puuttuu kokoontumisajoista, kun et ole niitä maininnut? Ne on mun korviin ylivoimaisesti paras vaihtoehto Auteurien pariksi - tosin en ole tainnut jaksaa vertailla kovinkaan laajasti, koska stock pehmusteet kuulostavat niin hyvältä. Verite Openeja olen padirollannut senkin edestä ja ainakin tuon pirun kovan ja raskaan African Blackwoodin kanssa kaikki Universe padeja ohuemmat pehmusteet vie soundin omaan makuun liiankin nopeaksi jälkikaiun hävitessä käytännössä kokonaan.Naapuri ilmotti eilen illalla lähtevänsä tänään naisen perässä reissuun muutamaksi viikoksi ja kysy haluanko ottaa Auteurit siksi aikaa turvaan. Olishan se ollu epäkohteliasta kieltäytyä.
Tässä on vedelty taas useampi tunti tänään luurit päässä padeja ja ajatuksia pyöritellen. Alkaa voimistua mielipide noista padeista, mikä on sama kuin naapurilla jo aikaisemmin - Auteur suedet kuulostaa mun korvaan ehkä yksityiskohtaisemmilta, mutta jotenkin vähän ohuelta ja ponnettomalta minkä takia ne ei tahdo mulle maistua. Toisaalta ymmärrän miksi toiset pitää niitä parempina.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla niitä Universe suede-pehmusteita Auteurilla, koska ne tarjoaa Sennheiser HD 600 -tyylistä neutraaliutta. Universe Lambskinit toimii myös hyvin lisäten alataajuuksia noihin suede-malleihin verrattuna – näillä pehmusteilla taajuusvaste on itseasiassa hyvin samanlainen Auteur Classicin kanssa.Vanhan näyttiksen lootasta löytyi myös mielenkiintoinen aarre, eli oletettavasti ZMF Universe suede perf padit. En ymmärrä yhtään miten tommoset on sinne päätynyt, mutta samapa se. Jos joku haluaa vaihtaa ne (tai Auteur suedet) päikseen Eikon perf suedeihin niin yv:tä vaan.
No nyt on pakko sanoa että minulle itselle ei ole hintansa arvoset.Kusti polki tällä kertaa nopsaa ja luurit tuli alle vuorokaudessa. Ulkoisesti täysin priimaa. Nyt kuuntelemaan että oliko wörtti![]()
Itseasiassa tässä ollut mielenpäällä että kysyis hifimiehiltä paljo tollanen lysti kustantaisi^Mites, harkitseeko @Ihime vielä Aryoiden upgreidaamista Organic-malliin?
Ensipuraisu Atriumiin otettu. Bassoa on enemmän kuin yksissäkään avoimissa luureissa, joita olen itse päässyt kuuntelemaan. On jokseenkin uskomatonta, että silti stage on näin ison kuuloinen (omaan korvaan heittämällä Verite Openia isompi). Pelikäyttöön aivan fantastiset kuulokkeet. Stagessa on myös erittäin miellyttävää kerrostuneisuutta ja Atriumia kuunnellessa tuntuu siltä, että yksityiskohtia voi poimia tai olla poimimatta fiiliksen mukaan. Verite Open on yksityiskohtaisuudessaan selvästi hyökkäävämpi. Alkuun mennään Universe nahkapehmusteilla ja Schiit Mjolnir 2:lla (3 tulossa 230V versiona marraskuussa ja kiusaus ostaa on melkoinen).
Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.Onko nuo Sundara Closed Backit tuohon kolmeen hunttiin hyvä diili?
Etsinyt DT770:lle vaihtoehtoa <300€ hintaluokassa. DT 700 Pro X ei oikein iskenyt ja jotain "hauskempaa" olisi hakusessa.
Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.
Sitä miltä ne kuulostaa, en osaa sanoa.
Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.
Jos tulee takuukeissi tuleeko tuossa paljon kustannuksia, kun lähettää korjaukseen vrt. hakee ihan kivijalasta reilu kolmekymppiä kalliimmalla?
259€ tulee tosiaan Thomannilta posteineen hintaa. Vissiin sieltä sit täytyy tilailla.Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.
Thomanilta saa kaikkiin tuotteisiin kolmen vuoden takuun, ja jos en väärin muista, niin he lähettävät postituskortit joilla palautus on takuunalaisissa tuotteissa ilmainen. Yli 200e tilauksissa thomanin postitus taisi olla ilmainen eli kokonais hinta olisi se 259e
Monista suomalaisista kivijalkaliikkeistä takuu taitaa olla vuosi?
Eli siitä sitten arpoa jokaisella itse, mikä kannattaa![]()
Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.^ Olikin sellainen kutina, että mun Auteurit tulee vielä kokemaan monenlaisia hetkiä.
ZMF:ltä on tulossa vielä tänä vuonna suhteellisen edullinen ja hieman totuttua kevytrakenteisempi Bokeh-kuulokemalli.
Muista kuulokekuulumisista mainitsen, että Bowers & Wilkinsin uusittu PX7 S2e -vastamelukuulokemalli (lainassa arvostelua varten) on mainio pienellä taajuuskorjauksella. Oletuksena bassoa on odotetusti liikaa, mutta kunhan sen säätää sopivaksi, ääni on tosi tasaista ja puhdasta. Yläkeskitaajuuksissa on hieman samaa kuin Sennheiserin HD 800:ssa, ja omaan makuuni energiataso diskanttiin yhdistettynä on tosi onnistunut. Suljetun rakenteen kanssa yläkeskitaajuudet saakin mielestäni olla hieman tavallista rennommat ja avarammat.
Säröarvot kuulokkeissa on mun laitteistolla mitattuna 85-90 desibelin pyyhkäisyllä kauttaaltaan 0,5 prosentissa, vaikka alataajuuksia onkin oletuksena määrällisesti paljon. Ilmankos basso toistuu tosi laadukkaan oloisesti, kun ei yhtään säröile. Valmistajan sovelluksen taajuuskorjain laskee kätevästi alataajuuksien tasoa 400 hertsistä tasaisesti alaspäin. 2,5 desibelin pudotus auttoi itselleni, jos haluan basson olevan edelleen voimakasta. Diskantti vaati myös 2 desibelin pudotusta varmaankin parin piikkinsä vuoksi. Sen jälkeen kaikki on kuulostanut tasaisen varmasti hyvältä ja innostavalta. Hyvä kun tuli myytyä Focal Bathys, koska nämä saattaa valikoitua uusiksi hifimmiksi vastamelukuulokkeiksi.
![]()
E (evolve) -mallissa on uusi DSP-piiri ja taajuusvaste vaikuttaisi tasaisemmalta kuoppien ja piikkien osalta. Basso on myös "muodoltaan" järkevämpää, joten taajuuskorjaamisen jälkeen ei jää jäljelle varsinaisesti korostunutta keskibassoa. En aiempaa S2-mallia ole kuitenkaan itse omistanut, vaikka muutamaan otteeseen olenkin sitä kuunnellut ja taajuusvasteen vanhemmilla silikonikorvilla mitannut.Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.
Mitä mieltä olit siitä alkuperäisestä S2-mallista, järkiostos tuohon 250€ hintaan?E (evolve) -mallissa on uusi DSP-piiri ja taajuusvaste vaikuttaisi tasaisemmalta kuoppien ja piikkien osalta. Basso on myös "muodoltaan" järkevämpää, joten taajuuskorjaamisen jälkeen ei jää jäljelle varsinaisesti korostunutta keskibassoa. En aiempaa S2-mallia ole kuitenkaan itse omistanut, vaikka muutamaan otteeseen olenkin sitä kuunnellut ja taajuusvasteen vanhemmilla silikonikorvilla mitannut.
Oletuksena aiempi S2 on melkoista bassopuuroa, kun kaikki muu jää kumisevan basson varjoon. Jos asian saa korjattua riittävän hyvin taajuuskorjaimella, eikä epätasaisempi diskantti ala sen jälkeen pomppia silmille, lopputulos lienee S2e:n tapaan hyvä. Vastamelutoiminto noissa ei pärjää parhaille kilpailijoille, mutta on tehokkaampi kuin esimerkiksi Focal Bathysissa. En valitettavasti ole vielä ehtinyt tehdä vertailua esimerkiksi Bosen kuulokkeisiin meluisammassa ympäristössä. Jossakin vaiheessa tulee kuunneltua hälyä olohuoneen kaiuttimista, kun vertailtavana on myös Heavys H1H:n vastamelutoiminto.Mitä mieltä olit siitä alkuperäisestä S2-mallista, järkiostos tuohon 250€ hintaan?
Tuo S2e alkaa olla jo sen hintainen, että silloin täytyisi alkaa valita mitkä lokakuun lääkkeet jättää ostamatta, tai laskut maksamatta.![]()
Mitä olen noista kuullut, niin XM5 ottaa askeleen eteenpäin äänenlaadun suhteen, mutta XM4 on joidenkin mielestä jopa edellä vastamelussa. Kummatkin on ilmeisesti kuitenkin edelleen varsin tunkkaista bassomössöä.Teenkö ihan tyhmän ostoksen, jos ostan Sonyn WH-1000XM5? Tarkoituksena olisi ostaa opiskelua varten ja musiikin kuunteluun. Nämä saisi 300€ ja XM4 saisi 250€? Onko upgreidaus 50€ väärti? Entä onko tässä hintaluokassa, 300€ max, mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Toinen mielipide ns. normikuluttajalta - itsellä vaihtuu tästä tarjouksesta alkuperäiset XM1 näihin, olen odotellut että hinta tippuu alle 300e suomen liikkeissä.Mitä olen noista kuullut, niin XM5 ottaa askeleen eteenpäin äänenlaadun suhteen, mutta XM4 on joidenkin mielestä jopa edellä vastamelussa. Kummatkin on ilmeisesti kuitenkin edelleen varsin tunkkaista bassomössöä.
Ajattelin itse kokeilla josko B&W Px7 S2 olisi 250€ tarjoushintaan järkevä päivitys Sonyn XM2:lle, vaikka sekin voi näköjään vaatia EQ:n apua. Vaikka S2e olisikin paremmin tuunattu, niin ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa 180€ lisähintaa siitä hyvästä. XM2 on kyllä palvellut hyvin, mutta niihin hankitut Dekonin pehmusteet on menny liian risaksi, enkä tykännyt orkkispehmusteista, joten luurit joutaa sitten muutamalla kympillä myyntiin, ja on aika ainakin kokeilla jotain muuta. Ajattelin hetken aikaa hankkia uudet Dekonit, mutta menisi vähän suolaisen hintaiseksi XM2:n käyttöiän pidentäminen. Vaikka orkkispehmusteet onkin hyvässä kunnossa, niin ne sopii mun päähän aivan helvetin huonosti, vaikka niiden kanssa vastamelu olikin paljon parempi.
Kerkesin nopsasti kokeilemaan myös noita PX8 kuulokkeita ja varmasti todella hyvä vaihtoehto nekin. Todella mukavat päässä ja erinomaiselta kuulostava basso. Sen vastamelua en osaa tuolla kokemuksella kommentoida.Tuttu totesi Focal Bathysista eilen, että jos tarkoitus on käyttää luureja esim toimistoympäristössä niin ei ole valittamista, mutta jos niitä meinaa käyttää vaikka bussissa ym niin silloin vastamelu jättää toivomisen varaa. Tuohon 555€ hintaan ei kuitenkaan ihan hirveästi ole haastajia, kun Px8 ei irtoa paljoa alle 700, B&O H95 on vielä satasen enemmän, ja Solitaire T & ML 5909 on kummatkin reippaasti vielä kalliimpia.
XM5:a en ole testannut, mutta edellisiin XM3:n verrattuna Momentum 4 on äänenlaadullisesti edellä ja vastamelussa hieman takana. Muutamat rasittavat suhinat on hetkittäisesti kuulunut kun vastamelu on yrittänyt hakea sopivaa taajuutta tai liekö sitten tuo adaptive ominaisuus juuri vaihtanut taustamelun määrää.Tuli tästä Sonyn WH-1000XM5 keskustelusta taas mieleen Sennheiser Momentum 4:t. Oliko täällä kenelläkään kokemusta niistä? Arvioiden perusteella, esim. Darko Audio, vaikuttivat tuosta perus vastamelu joukosta kiinnostavimmilta.
En ole itse ainakaan törmännyt moiseen XM4:n kanssa, ja automaattisen tilantunnistuksen saa Sonyn sovelluksella laitettua pois päältä kokonaan.M4 voittaa jo sen takia, että Sony meni pilaamaan XM3:t viimeisimmillä firmispäivityksillään, joissa automaattinen tilantunnistus muutti ANC:ta joka minuutti, kun pysähtyi vaikka hyllyjen välissä kaupassa. Tämän takia sitten kuului se rasittava merkkiääni (jota ei pystynyt poistaman käytöstä) ja musiikki hiljeni sen ajaksi. En tiedä onko tätä samaa XM4/XM5, vai keksikö Sony vain pilata tämän tietyn mallin firmiksen.
Niin saa/sai, mutta se oli hyödyllinen ominaisuus ennen tuota firmispäivitystä. Hyvä kuulla että oli vain källi tällä mallilla!En ole itse ainakaan törmännyt moiseen XM4:n kanssa, ja automaattisen tilantunnistuksen saa Sonyn sovelluksella laitettua pois päältä kokonaan.
Ok. En tosin osaa sanoa miten hyvin tuo XM4:llä tarkalleen toimii, koska melko vähän loppujen lopuksi on tullut liikuttua esim. missään julkisissa tiloissa kuulokkeet päässä. Toivottavasti on korjattu paremmaksi.Niin saa/sai, mutta se oli hyödyllinen ominaisuus ennen tuota firmispäivitystä. Hyvä kuulla että oli vain källi tällä mallilla!
Hyvä hinta tosiaan. Itselle dealbreakerina se ettei voi käyttää passiivisesti johdon kautta. Focalin takuu on lyhyt kuulokkeiden hintaan nähden ja varaosat kalliita, joten akun joutuisi todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan ja maksamaan omasta pussista. Toinen pienempi dealbreaker on se ettei vastamelutoimintoa saa pois päältä.Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.
Kyllä näissä se normaali 2 vuoden takuu kuitenkin on.Hyvä hinta tosiaan. Itselle dealbreakerina se ettei voi käyttää passiivisesti johdon kautta. Focalin takuu on lyhyt kuulokkeiden hintaan nähden ja varaosat kalliita, joten akun joutuisi todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan ja maksamaan omasta pussista. Toinen pienempi dealbreaker on se ettei vastamelutoimintoa saa pois päältä.
Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.Kyllä näissä se normaali 2 vuoden takuu kuitenkin on.
ZMF:llä tiedän, että on elinikäinen takuu elementeille, mutta onko muita TOTL-kuulokevalmistajia joilla olisi mainitsemasi elinikäinen takuu?Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
Vanhemmassa Utopiassa on 5 vuoden takuu, uusin taitaa olla 2v.Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
699€ näyttää minulla hinnaksi, oliko tuo joku lyhyempi tarjous vai oliko käytössä alennuskoodi?Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.
Kävin itse hakemassa toimistokäyttöön nämä eikä ainakaan vielä ole tarvinnut kovasti pettyä.
Vastamelu näissä on auttamattomasti naapureita jäljessä, mutta omaan korvaan äänentoisto toisaalta pari askelta edellä.
Näkyy loppuneen tuo tarjous tänään :\. Aamulla vielä kun katsoin niin oli ale voimassa.699€ näyttää minulla hinnaksi, oliko tuo joku lyhyempi tarjous vai oliko käytössä alennuskoodi?
Reissukäyttöön voisi tuollaiset 555€ hinnalla ostaa ja pistää XM5:t kiertoon.