Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 804
Padeja itsekin mietin. Kuumat päässä, liimalla kiinni ja uudet maksavat reilusti. Lisäksi nahkapanta venyy ja ottaa rautoihin kiinni. Ääneltään ovat varmasti loistavat, mutta taitaa jäädä näiden osto väliin. Jollei löydy muutamalla satasella käytettynä.

Ehkä pitää siirtää katse DT 1990 Pro & Amiron, hankkia jompikumpi DT 880 tilalle. Ja HE400se tilalle sitten joskus jotkut toiset planaarikuulokkeet musiikinkuunteluun.
Tokkopa se liima on mikään ongelma, dekonikin myy vaihtopädejä joissa tarra mukana. Muistaakseni vaihtaminen ja takaisin laittaminen samoilla liimoilla onnistui LCD2C:n kanssa ja nahkapantaa pystyy siirtämään. DT1990 kannattaa testata etukäteen, vaikka ovat kovasti kehutut niin omalta osaltani osoittauvuivat kalliiksi hudiksi.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
185
Padeja itsekin mietin. Kuumat päässä, liimalla kiinni ja uudet maksavat reilusti. Lisäksi nahkapanta venyy ja ottaa rautoihin kiinni. Ääneltään ovat varmasti loistavat, mutta taitaa jäädä näiden osto väliin. Jollei löydy muutamalla satasella käytettynä.

Ehkä pitää siirtää katse DT 1990 Pro & Amiron, hankkia jompikumpi DT 880 tilalle. Ja HE400se tilalle sitten joskus jotkut toiset planaarikuulokkeet musiikinkuunteluun.
Amironeilla menis pelaaminen ja musiikin kuuntelu mainiosti molemmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 065
Tokkopa se liima on mikään ongelma, dekonikin myy vaihtopädejä joissa tarra mukana. Muistaakseni vaihtaminen ja takaisin laittaminen samoilla liimoilla onnistui LCD2C:n kanssa ja nahkapantaa pystyy siirtämään. DT1990 kannattaa testata etukäteen, vaikka ovat kovasti kehutut niin omalta osaltani osoittauvuivat kalliiksi hudiksi.
Amironeilla menis pelaaminen ja musiikin kuuntelu mainiosti molemmat.
Harmittavan huonosti on missään DT 1990 Pro tai Amironeja kuunneltavana. Jälkimmäinen on lisäksi heikosti saatavilla uutena tai käytettynä, oiskohan tuotanko lopetettu?
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 722
Saatanan vaikeeta tää parittaminen on, mutta aikalailla Nää Shas Tres 45 Ohm on saanut kimpat Hifiman EF6:n kanssa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
Nyt on Hifimanin Sundara Silver tulossa, joten tähtään siihen, että ehtisin vielä arvostella ne loppuvuoden aikana. Olen myös suunnittelemassa melko kunnianhimoista viiden suljetun kuulokkeen vertailua (hintaluokka 100-200 €). Sitä varten mulla on jo Rode NTH100, Hifiman HE-R9 ja A-T ATH-M50X. Beyerdynamicin DT 770 Pro (80 ohm) ja AKG:n K361 tai K371 liittynee vielä joukkoon. Jospa tossa olisi tarpeeksi erilaisia kuulokkeita. Mikä jottei vastaavaa voisi aikanaan tehdä myös avoimista malleista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Okei, pitää näköjään Auteurin kohdalla myös paikkansa, että putkilla nämäkin luurit herää eloon. Vähän vaikea sanoa muuta kuin että vau.

Ihan kelpo tapa viettää pimeää syysiltaa.

20230925_233354.jpg

XD05 Plus toimittaa muuten mainiosti desktop dacin virkaa.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
240
Jotain positiivistakin hifimanista, oma ensinmäinen trade-up program hifimanilta meni alusta loppuun todella hienosti. Asiakaspalvelijat olivat todella avuliaita ja kohteliaita. Ensinmäisestä sähköpostista kuulokkeiden päähän saantiin kesti noin kuukausi. Vaihdoin siis takuullisen kalvo jumi HE6seV2, josta sain täyden hyvityksen, itseasiassa 20 dollaria enemmän kuin alkuperäinen ostohinta?? + välirahaa + shipping -> Uusi Arya Stealth. Oisin halunnut hypätä suoraan HE1000se, mutta niitä oli uutena saatavilla vain kiinan varastolta, enkä refurb lopulta uskaltanut alkaa ottamaan.
Edit; Niin ja uudet Arya Stealth it tuli EU puolan varastolta.
Edit2; Kuljetuksesta vastasi UPS.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Naapuri ilmotti eilen illalla lähtevänsä tänään naisen perässä reissuun muutamaksi viikoksi ja kysy haluanko ottaa Auteurit siksi aikaa turvaan. Olishan se ollu epäkohteliasta kieltäytyä. :p

Tässä on vedelty taas useampi tunti tänään luurit päässä padeja ja ajatuksia pyöritellen. Alkaa voimistua mielipide noista padeista, mikä on sama kuin naapurilla jo aikaisemmin - Auteur suedet kuulostaa mun korvaan ehkä yksityiskohtaisemmilta, mutta jotenkin vähän ohuelta ja ponnettomalta minkä takia ne ei tahdo mulle maistua. Toisaalta ymmärrän miksi toiset pitää niitä parempina. Eikon lambskinit taas on selvästi vähemmän mukavat päässä, mutta kuulostaa mun korvaan huomattavasti paremmalta - vähän lämpimämpi yleissoundi ja kuulostaa siltä, että siellä on just sopiva korostus keskibassoihin, ja lopputuloksena musiikki tuntuu myös iskevän kovempaa. Auteur suedeilla tuli myös koettua ihan uusi asia ZMF:n suhteen, eli vajaan parin tunnin kuuntelun jälkeen selvää kuunteluväsymystä.

Vanhan näyttiksen lootasta löytyi myös mielenkiintoinen aarre, eli oletettavasti ZMF Universe suede perf padit. En ymmärrä yhtään miten tommoset on sinne päätynyt, mutta samapa se. Jos joku haluaa vaihtaa ne (tai Auteur suedet) päikseen Eikon perf suedeihin niin yv:tä vaan.

On se vähän kyllä masentavaa, että päälle 70v eläkeläisellä on enemmän vientiä kuin meikäläisellä. :rofl2::cool:
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
347
Naapuri ilmotti eilen illalla lähtevänsä tänään naisen perässä reissuun muutamaksi viikoksi ja kysy haluanko ottaa Auteurit siksi aikaa turvaan. Olishan se ollu epäkohteliasta kieltäytyä. :p

Tässä on vedelty taas useampi tunti tänään luurit päässä padeja ja ajatuksia pyöritellen. Alkaa voimistua mielipide noista padeista, mikä on sama kuin naapurilla jo aikaisemmin - Auteur suedet kuulostaa mun korvaan ehkä yksityiskohtaisemmilta, mutta jotenkin vähän ohuelta ja ponnettomalta minkä takia ne ei tahdo mulle maistua. Toisaalta ymmärrän miksi toiset pitää niitä parempina.
Ymmärränkö oikein, että Auteur lambskinit puuttuu kokoontumisajoista, kun et ole niitä maininnut? Ne on mun korviin ylivoimaisesti paras vaihtoehto Auteurien pariksi - tosin en ole tainnut jaksaa vertailla kovinkaan laajasti, koska stock pehmusteet kuulostavat niin hyvältä. Verite Openeja olen padirollannut senkin edestä ja ainakin tuon pirun kovan ja raskaan African Blackwoodin kanssa kaikki Universe padeja ohuemmat pehmusteet vie soundin omaan makuun liiankin nopeaksi jälkikaiun hävitessä käytännössä kokonaan.

Mahdollisesti tänään täydentyy ZMF-kaksikkoni sillä kolmannella dynaamisella, jota olen julkaisusta asti silmäillyt... :love: Sitä varten löytyy todennäköisesti varsin hyvin toimivat vaihdokkipehmusteet jo valmiina eli Caldera Ultra perffit. Noita Zach suosittelee erityisen lämpimästi kakkospadivaihtoehdoksi juuri Atrium Openin ostajille ja Head-fi-ketjujen perusteella Atriumin omistajat ovatkin diganneet Caldera ultra perffeistä enemmän mitä Verite Openin omistajat.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
Vanhan näyttiksen lootasta löytyi myös mielenkiintoinen aarre, eli oletettavasti ZMF Universe suede perf padit. En ymmärrä yhtään miten tommoset on sinne päätynyt, mutta samapa se. Jos joku haluaa vaihtaa ne (tai Auteur suedet) päikseen Eikon perf suedeihin niin yv:tä vaan.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla niitä Universe suede-pehmusteita Auteurilla, koska ne tarjoaa Sennheiser HD 600 -tyylistä neutraaliutta. Universe Lambskinit toimii myös hyvin lisäten alataajuuksia noihin suede-malleihin verrattuna – näillä pehmusteilla taajuusvaste on itseasiassa hyvin samanlainen Auteur Classicin kanssa.

@Katinkultakorva Onnittelut uudesta mielenkiintoisesta kuulokehankinnasta! :) Auteur Classiciin verrattuna Atrium saattaa kuulostaa alkuun yllättävänkin lämpimältä ja bassovoittoiselta vakiopehmusteillaan, joten on kiinnostavaa kuulla, millä pehmusteilla tykkäät lopulta eniten. Itselläni on välillä käytössä neutraalimmat ja ohutäänisemmät BE2 Suedet.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 340
Kusti polki tällä kertaa nopsaa ja luurit tuli alle vuorokaudessa. Ulkoisesti täysin priimaa. Nyt kuuntelemaan että oliko wörtti :cool:
No nyt on pakko sanoa että minulle itselle ei ole hintansa arvoset.
Mitää valittamista en oikeastaan keksi ja kuulostaahan nämä hyvältä, mutta jotaki IT factoria jään henk.koht. kaipaamaan. Tuossa nyt kuunella arya v2 ja fostexi argon mod luureja, niin eihän nuo yllä teknisesti koknaisuutena samaan, mutta kunnassakin on se oma juttunsa minkä takia ovat todella hauskat kuuneltavat ja saa oikeilla biiseillä hymyn huulille.
Itselle tuo tässä harrastuksessa se tärkemäpi kuitenkin. Saa hyvälle tuulelle ja fiilikselle.
Utopialla vähän se efekti kokoajan itsellä että käyttää musiikkia luurien kuunteluun, kun taas esim. nuilla kahdella muulla mainitulla kuuntelee ja nauttii oikeasti siitä musiikista.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
347
^Mites, harkitseeko @Ihime vielä Aryoiden upgreidaamista Organic-malliin? :cool:

Ensipuraisu Atriumiin otettu. Bassoa on enemmän kuin yksissäkään avoimissa luureissa, joita olen itse päässyt kuuntelemaan. On jokseenkin uskomatonta, että silti stage on näin ison kuuloinen (omaan korvaan heittämällä Verite Openia isompi). Pelikäyttöön aivan fantastiset kuulokkeet. Stagessa on myös erittäin miellyttävää kerrostuneisuutta ja Atriumia kuunnellessa tuntuu siltä, että yksityiskohtia voi poimia tai olla poimimatta fiiliksen mukaan. Verite Open on yksityiskohtaisuudessaan selvästi hyökkäävämpi. Alkuun mennään Universe nahkapehmusteilla ja Schiit Mjolnir 2:lla (3 tulossa 230V versiona marraskuussa ja kiusaus ostaa on melkoinen).
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 340
^Mites, harkitseeko @Ihime vielä Aryoiden upgreidaamista Organic-malliin? :cool:

Ensipuraisu Atriumiin otettu. Bassoa on enemmän kuin yksissäkään avoimissa luureissa, joita olen itse päässyt kuuntelemaan. On jokseenkin uskomatonta, että silti stage on näin ison kuuloinen (omaan korvaan heittämällä Verite Openia isompi). Pelikäyttöön aivan fantastiset kuulokkeet. Stagessa on myös erittäin miellyttävää kerrostuneisuutta ja Atriumia kuunnellessa tuntuu siltä, että yksityiskohtia voi poimia tai olla poimimatta fiiliksen mukaan. Verite Open on yksityiskohtaisuudessaan selvästi hyökkäävämpi. Alkuun mennään Universe nahkapehmusteilla ja Schiit Mjolnir 2:lla (3 tulossa 230V versiona marraskuussa ja kiusaus ostaa on melkoinen).
Itseasiassa tässä ollut mielenpäällä että kysyis hifimiehiltä paljo tollanen lysti kustantaisi
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 028
Onko nuo Sundara Closed Backit tuohon kolmeen hunttiin hyvä diili?

Etsinyt DT770:lle vaihtoehtoa <300€ hintaluokassa. DT 700 Pro X ei oikein iskenyt ja jotain "hauskempaa" olisi hakusessa.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
240
Onko nuo Sundara Closed Backit tuohon kolmeen hunttiin hyvä diili?

Etsinyt DT770:lle vaihtoehtoa <300€ hintaluokassa. DT 700 Pro X ei oikein iskenyt ja jotain "hauskempaa" olisi hakusessa.
Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.
Sitä miltä ne kuulostaa, en osaa sanoa.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 028
Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.
Sitä miltä ne kuulostaa, en osaa sanoa.
Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.

Jos tulee takuukeissi tuleeko tuossa paljon kustannuksia, kun lähettää korjaukseen vrt. hakee ihan kivijalasta reilu kolmekymppiä kalliimmalla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
240
Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.

Jos tulee takuukeissi tuleeko tuossa paljon kustannuksia, kun lähettää korjaukseen vrt. hakee ihan kivijalasta reilu kolmekymppiä kalliimmalla?
Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.

Thomanilta saa kaikkiin tuotteisiin kolmen vuoden takuun, ja jos en väärin muista, niin he lähettävät postituskortit joilla palautus on takuunalaisissa tuotteissa ilmainen. Yli 200e tilauksissa thomanin postitus taisi olla ilmainen eli kokonais hinta olisi se 259e

Monista suomalaisista kivijalkaliikkeistä takuu taitaa olla vuosi?

Eli siitä sitten arpoa jokaisella itse, mikä kannattaa :hmm:
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 028
Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.

Thomanilta saa kaikkiin tuotteisiin kolmen vuoden takuun, ja jos en väärin muista, niin he lähettävät postituskortit joilla palautus on takuunalaisissa tuotteissa ilmainen. Yli 200e tilauksissa thomanin postitus taisi olla ilmainen eli kokonais hinta olisi se 259e

Monista suomalaisista kivijalkaliikkeistä takuu taitaa olla vuosi?

Eli siitä sitten arpoa jokaisella itse, mikä kannattaa :hmm:
259€ tulee tosiaan Thomannilta posteineen hintaa. Vissiin sieltä sit täytyy tilailla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin. Tässä kävi nyt niin, että meikäläisestä tuli pienen vaihtokaupan johdosta noiden padauk Auteurien omistaja. Kyllähän noita tässä kuuntelee ja kattelee. :cool: Olin jo varsin varma, että tämän luokan luureja ei olisi enää mahdollista tässä elämässä omistaa, kun on kivuliaan hyvin tiedossa se, että 10v päästä täällä ei todennäköisesti enää heiluta.

Pitää funtsia yrittääkö tässä vielä odotella saisiko käytettynä nuo Eikon suede perf padit ostettua/vaihdettua, vai haenko ne suosiolla uutena vaikka Hifitalosta kun sinne ei olisi pitkä matka. Vaikuttaa Auteur sueden ja Eikon lambskinin perusteella siltä, että ne voisivat olla meikäläiselle justiinsa se sweet spot äänen ja mukavuuden suhteen. Vaikka ZMF:n padit on kaikki erittäin laadukkaita ja mukavia, niin juuri mukavuuden suhteen suedet on ihan ylivertaisia mun iholle/päälle, ja luurien mukavuus on muuttunut ajan myötä vaan tärkeämmäksi. Enää en lähtisi kärsimään epämukavista luureista vaikka ääni olisi kuinka ihmeellistä.

Vähän tekisi mieli lähteä yrittämään luurien vaihtoa Aeolukseen, mutta toisaalta en sitten tiedä onko aika kullannut muistot niiden suhteen. Muistikuvien perusteella Auteur on kyllä selvästi edellä erottelukyvyssä sekä äänikuvan koossa ja tarkkuudessa, minkä takia tuota täytyy funtsia tarkasti. Jos Auteurin äänen saisi noilla padeilla hienosäädettyä kohdalleen, niin tuskinpa lähtisin enää vaihtamaan. Luurien kanssa tulee helposti astuttua sellaiseen "nurtsi on aina vihreempää naapurissa" noidankehään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
^ Olikin sellainen kutina, että mun Auteurit tulee vielä kokemaan monenlaisia hetkiä. :D

ZMF:ltä on tulossa vielä tänä vuonna suhteellisen edullinen ja hieman totuttua kevytrakenteisempi Bokeh-kuulokemalli.

Screenshot_20231001-204825.png


Muista kuulokekuulumisista mainitsen, että Bowers & Wilkinsin uusittu PX7 S2e -vastamelukuulokemalli (lainassa arvostelua varten) on mainio pienellä taajuuskorjauksella. Oletuksena bassoa on odotetusti liikaa, mutta kunhan sen säätää sopivaksi, ääni on tosi tasaista ja puhdasta. Yläkeskitaajuuksissa on hieman samaa kuin Sennheiserin HD 800:ssa, ja omaan makuuni energiataso diskanttiin yhdistettynä on tosi onnistunut. Suljetun rakenteen kanssa yläkeskitaajuudet saakin mielestäni olla hieman tavallista rennommat ja avarammat.

Säröarvot kuulokkeissa on mun laitteistolla mitattuna 85-90 desibelin pyyhkäisyllä kauttaaltaan 0,5 prosentissa, vaikka alataajuuksia onkin oletuksena määrällisesti paljon. Ilmankos basso toistuu tosi laadukkaan oloisesti, kun ei yhtään säröile. Valmistajan sovelluksen taajuuskorjain laskee kätevästi alataajuuksien tasoa 400 hertsistä tasaisesti alaspäin. 2,5 desibelin pudotus auttoi itselleni, jos haluan basson olevan edelleen voimakasta. Diskantti vaati myös 2 desibelin pudotusta varmaankin parin piikkinsä vuoksi. Sen jälkeen kaikki on kuulostanut tasaisen varmasti hyvältä ja innostavalta. Hyvä kun tuli myytyä Focal Bathys, koska nämä saattaa valikoitua uusiksi hifimmiksi vastamelukuulokkeiksi.

graph (32).png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
^ Olikin sellainen kutina, että mun Auteurit tulee vielä kokemaan monenlaisia hetkiä. :D

ZMF:ltä on tulossa vielä tänä vuonna suhteellisen edullinen ja hieman totuttua kevytrakenteisempi Bokeh-kuulokemalli.



Muista kuulokekuulumisista mainitsen, että Bowers & Wilkinsin uusittu PX7 S2e -vastamelukuulokemalli (lainassa arvostelua varten) on mainio pienellä taajuuskorjauksella. Oletuksena bassoa on odotetusti liikaa, mutta kunhan sen säätää sopivaksi, ääni on tosi tasaista ja puhdasta. Yläkeskitaajuuksissa on hieman samaa kuin Sennheiserin HD 800:ssa, ja omaan makuuni energiataso diskanttiin yhdistettynä on tosi onnistunut. Suljetun rakenteen kanssa yläkeskitaajuudet saakin mielestäni olla hieman tavallista rennommat ja avarammat.

Säröarvot kuulokkeissa on mun laitteistolla mitattuna 85-90 desibelin pyyhkäisyllä kauttaaltaan 0,5 prosentissa, vaikka alataajuuksia onkin oletuksena määrällisesti paljon. Ilmankos basso toistuu tosi laadukkaan oloisesti, kun ei yhtään säröile. Valmistajan sovelluksen taajuuskorjain laskee kätevästi alataajuuksien tasoa 400 hertsistä tasaisesti alaspäin. 2,5 desibelin pudotus auttoi itselleni, jos haluan basson olevan edelleen voimakasta. Diskantti vaati myös 2 desibelin pudotusta varmaankin parin piikkinsä vuoksi. Sen jälkeen kaikki on kuulostanut tasaisen varmasti hyvältä ja innostavalta. Hyvä kun tuli myytyä Focal Bathys, koska nämä saattaa valikoitua uusiksi hifimmiksi vastamelukuulokkeiksi.

Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.
E (evolve) -mallissa on uusi DSP-piiri ja taajuusvaste vaikuttaisi tasaisemmalta kuoppien ja piikkien osalta. Basso on myös "muodoltaan" järkevämpää, joten taajuuskorjaamisen jälkeen ei jää jäljelle varsinaisesti korostunutta keskibassoa. En aiempaa S2-mallia ole kuitenkaan itse omistanut, vaikka muutamaan otteeseen olenkin sitä kuunnellut ja taajuusvasteen vanhemmilla silikonikorvilla mitannut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
E (evolve) -mallissa on uusi DSP-piiri ja taajuusvaste vaikuttaisi tasaisemmalta kuoppien ja piikkien osalta. Basso on myös "muodoltaan" järkevämpää, joten taajuuskorjaamisen jälkeen ei jää jäljelle varsinaisesti korostunutta keskibassoa. En aiempaa S2-mallia ole kuitenkaan itse omistanut, vaikka muutamaan otteeseen olenkin sitä kuunnellut ja taajuusvasteen vanhemmilla silikonikorvilla mitannut.
Mitä mieltä olit siitä alkuperäisestä S2-mallista, järkiostos tuohon 250€ hintaan?

Tuo S2e alkaa olla jo sen hintainen, että silloin täytyisi alkaa valita mitkä lokakuun lääkkeet jättää ostamatta, tai laskut maksamatta. :rofl2:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
Mitä mieltä olit siitä alkuperäisestä S2-mallista, järkiostos tuohon 250€ hintaan?

Tuo S2e alkaa olla jo sen hintainen, että silloin täytyisi alkaa valita mitkä lokakuun lääkkeet jättää ostamatta, tai laskut maksamatta. :rofl2:
Oletuksena aiempi S2 on melkoista bassopuuroa, kun kaikki muu jää kumisevan basson varjoon. Jos asian saa korjattua riittävän hyvin taajuuskorjaimella, eikä epätasaisempi diskantti ala sen jälkeen pomppia silmille, lopputulos lienee S2e:n tapaan hyvä. Vastamelutoiminto noissa ei pärjää parhaille kilpailijoille, mutta on tehokkaampi kuin esimerkiksi Focal Bathysissa. En valitettavasti ole vielä ehtinyt tehdä vertailua esimerkiksi Bosen kuulokkeisiin meluisammassa ympäristössä. Jossakin vaiheessa tulee kuunneltua hälyä olohuoneen kaiuttimista, kun vertailtavana on myös Heavys H1H:n vastamelutoiminto.

Tässä näkyy, miten keskibasso mittautuu vanhassa mallissa enemmän koholle, kun taas uudessa mallissa bassontoiston muoto asettuu pienen taajuuskorjaamisen jälkeen melko hyvin Harmanin tavoitekäyrälle. Ylätaajuuksien eroihin ei kannata kiinnittää valtavasti huomiota, koska S2 on mitattu jäykemmillä silikonikorvilla ja metallisella korvakäytävällä, jotka yhdessä voimistavat entisestään tiettyjä diskanttipiikkejä. Voitaneen silti melko varmaksi todeta, että uuden mallin ylätaajuudet toistuvat tasaisemmin etenkin, kun lopputulos myös siltä omiin korviini kuulostaa. Hyvissä kuulokkeissa on lisäksi yleensä tällä laitteistolla 10 kHz:n kohdalla jyrkkä kuoppa, jollainen löytyy S2e:stä. Tästä laitteiston ominaispiirteestä johtuen 10 kHz:n alue olisi kuulokkeissa ylikorostunut, mikäli se mittautuisi suorana viivana ilman kuoppaa. Tällaisista erikoisuuksista ei näköjään ole päästy eroon edes 50 000 euroa maksavassa B&K:n mittauslaitteistossa, koska siinä useimpiin kuulokkeisiin mittautuu jyrkkä korostuma 9 kHz:n kohdalle. Näin ollen ylätaajuuksien mittaustarkkuus on edelleen arveluttava ja hyvin kuulokekohtainen.

1696230897867.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jaaha, eiköhän S2:t jää sitten hankkimatta. Katellaan josko S2e osuisi johonkin alennusmyyntiin, vai pitääkö harkita Sonyn XM5 300€ hintaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 531
Sori kun spämmään ketjuun taajuusvastemittauksia, mutta tässä vielä maailman ekat paremmat mittaukset uudesta Hifiman Sundara Silveristä. Mulla ei vielä ole täysin vertailukelpoisia mittauksia aiempaan Sundara-malliin verrattuna, mutta tiedän kuitenkin sanoa, että erot taajuusvasteen osalta jää lopulta melko pieniksi bassoa ja diskanttia lukuun ottamatta.

Silver-mallissa, kuten myös Arya Organicissa ja Ananda Nanossa basso on nyt tuollainen pienen notkahduksen jälkeen alkava korotettu hylly. Tämä erottaa kivasti basson muista taajuuksista. Silverin basso ulottuu myös lineaarisesti 20 hertsiin saakka, kun taas mustassa Sundarassa on pehmusteiden alla pienet ilmaraot, joiden vuoksi 80 hertsin kohdalle tulee 1-2 desibelin boosti, mutta basson taso tippuu sen jälkeen nopeasti alaspäin. Saan jossakin vaiheessa toisen Sundaran verrokiksi, mutta näin alustavasti Silverin basso tuntuu hieman painavammalta ja potkivammalta, vaikkei sitä missään nimessä paljoa olekaan. Tietyllä tapaa kuulokkeiden alataajuudet tuntuu ylipäätään aiempaa täyteläisemmiltä, koska ylätaajuudet vetää mielestäni vanhaan malliin verrattuna vähemmän huomiota itseensä. Tähän keksin selityksenä ainakin sen, että 10 kHz:n kohdalta on poistunut muutama desibeli energiaa ja 5-7 kHz:n väli toistuu maltillisemmin yläkeskitaajuuksiin verrattuna. Silverin diskantti on itseasiassa omaan makuuni todella upeaa. Ääni on miellyttävän ilmavaa ja raikasta ilman minkäänlaista terävyyttä tai hälyisyyttä, jota havaitsin vanhassa mallissa. Esitystapa on tämän ansiosta rauhallisempi ja hiotumpi ilman, että Sundara muutoin on muuttunut merkittävästi erilaiseksi.

Taajuustasapaino on nyt erinomaisesti kohdallaan, enkä sanoisi enää kuulokkeita erityisen kirkkaan kuuloisiksi moniin muihin Hifimaneihin verrattuna. Vanhaa Sundaraa en todennäköisesti uuteen vaihtaisi, mutta pieni askel eteenpäin on taas menty. Kunhan uutuusmallin hinta tippuu 350 euron tasolle tai sen alle, hinta-laatusuhde on tuttuun tapaan kova. Täytyy vielä huonommillakin laitteilla kuunnella, kun toistaiseksi on tullut vain Bifrost 2:lla ja Cayin iHA-6:lla fiilisteltyä. En ole toistaiseksi keksinyt äänestä mitään häiritsevää, vaan esitystapa on innostavan räväkkä ja mukaansa tempaava.

1696353060570.png
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 192
Lupaavalta vaikuttaa! @Sword Of Damocles

Pakkohan noita on ottaa testiin ja vertailla edellisten Sundarojen kanssa, vaikka kolmas onkin suljettu versio. :) Eiköhän Silvereidenkin hinta tipahtele hiljalleen 350€:n paikkeille kun alkubuumi on ohitse.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Teenkö ihan tyhmän ostoksen, jos ostan Sonyn WH-1000XM5? Tarkoituksena olisi ostaa opiskelua varten ja musiikin kuunteluun. Nämä saisi 300€ ja XM4 saisi 250€? Onko upgreidaus 50€ väärti? Entä onko tässä hintaluokassa, 300€ max, mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Teenkö ihan tyhmän ostoksen, jos ostan Sonyn WH-1000XM5? Tarkoituksena olisi ostaa opiskelua varten ja musiikin kuunteluun. Nämä saisi 300€ ja XM4 saisi 250€? Onko upgreidaus 50€ väärti? Entä onko tässä hintaluokassa, 300€ max, mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Mitä olen noista kuullut, niin XM5 ottaa askeleen eteenpäin äänenlaadun suhteen, mutta XM4 on joidenkin mielestä jopa edellä vastamelussa. Kummatkin on ilmeisesti kuitenkin edelleen varsin tunkkaista bassomössöä.

Ajattelin itse kokeilla josko B&W Px7 S2 olisi 250€ tarjoushintaan järkevä päivitys Sonyn XM2:lle, vaikka sekin voi näköjään vaatia EQ:n apua. Vaikka S2e olisikin paremmin tuunattu, niin ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa 180€ lisähintaa siitä hyvästä. XM2 on kyllä palvellut hyvin, mutta niihin hankitut Dekonin pehmusteet on menny liian risaksi, enkä tykännyt orkkispehmusteista, joten luurit joutaa sitten muutamalla kympillä myyntiin, ja on aika ainakin kokeilla jotain muuta. Ajattelin hetken aikaa hankkia uudet Dekonit, mutta menisi vähän suolaisen hintaiseksi XM2:n käyttöiän pidentäminen. Vaikka orkkispehmusteet onkin hyvässä kunnossa, niin ne sopii mun päähän aivan helvetin huonosti, vaikka niiden kanssa vastamelu olikin paljon parempi.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
148
Mitä olen noista kuullut, niin XM5 ottaa askeleen eteenpäin äänenlaadun suhteen, mutta XM4 on joidenkin mielestä jopa edellä vastamelussa. Kummatkin on ilmeisesti kuitenkin edelleen varsin tunkkaista bassomössöä.

Ajattelin itse kokeilla josko B&W Px7 S2 olisi 250€ tarjoushintaan järkevä päivitys Sonyn XM2:lle, vaikka sekin voi näköjään vaatia EQ:n apua. Vaikka S2e olisikin paremmin tuunattu, niin ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa 180€ lisähintaa siitä hyvästä. XM2 on kyllä palvellut hyvin, mutta niihin hankitut Dekonin pehmusteet on menny liian risaksi, enkä tykännyt orkkispehmusteista, joten luurit joutaa sitten muutamalla kympillä myyntiin, ja on aika ainakin kokeilla jotain muuta. Ajattelin hetken aikaa hankkia uudet Dekonit, mutta menisi vähän suolaisen hintaiseksi XM2:n käyttöiän pidentäminen. Vaikka orkkispehmusteet onkin hyvässä kunnossa, niin ne sopii mun päähän aivan helvetin huonosti, vaikka niiden kanssa vastamelu olikin paljon parempi.
Toinen mielipide ns. normikuluttajalta - itsellä vaihtuu tästä tarjouksesta alkuperäiset XM1 näihin, olen odotellut että hinta tippuu alle 300e suomen liikkeissä.

Aiemmat ajaneet asiansa varsin hyvin sekalaisessa käytössä, itseä ei äänensävy ole häirinnyt. Lisäksi uusi "litteä" kotelo toiminee omassa repussa paremmin kuin aiempi simpukkamalli, joka plussaa.

Niin ja onhan uudempi aina uudempi!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 804
Tuli tästä Sonyn WH-1000XM5 keskustelusta taas mieleen Sennheiser Momentum 4:t. Oliko täällä kenelläkään kokemusta niistä? Arvioiden perusteella, esim. Darko Audio, vaikuttivat tuosta perus vastamelu joukosta kiinnostavimmilta.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.

Kävin itse hakemassa toimistokäyttöön nämä eikä ainakaan vielä ole tarvinnut kovasti pettyä.

Vastamelu näissä on auttamattomasti naapureita jäljessä, mutta omaan korvaan äänentoisto toisaalta pari askelta edellä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuttu totesi Focal Bathysista eilen, että jos tarkoitus on käyttää luureja esim toimistoympäristössä niin ei ole valittamista, mutta jos niitä meinaa käyttää vaikka bussissa ym niin silloin vastamelu jättää toivomisen varaa. Tuohon 555€ hintaan ei kuitenkaan ihan hirveästi ole haastajia, kun Px8 ei irtoa paljoa alle 700, B&O H95 on vielä satasen enemmän, ja Solitaire T & ML 5909 on kummatkin reippaasti vielä kalliimpia.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Tuttu totesi Focal Bathysista eilen, että jos tarkoitus on käyttää luureja esim toimistoympäristössä niin ei ole valittamista, mutta jos niitä meinaa käyttää vaikka bussissa ym niin silloin vastamelu jättää toivomisen varaa. Tuohon 555€ hintaan ei kuitenkaan ihan hirveästi ole haastajia, kun Px8 ei irtoa paljoa alle 700, B&O H95 on vielä satasen enemmän, ja Solitaire T & ML 5909 on kummatkin reippaasti vielä kalliimpia.
Kerkesin nopsasti kokeilemaan myös noita PX8 kuulokkeita ja varmasti todella hyvä vaihtoehto nekin. Todella mukavat päässä ja erinomaiselta kuulostava basso. Sen vastamelua en osaa tuolla kokemuksella kommentoida.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
792
Tuli tästä Sonyn WH-1000XM5 keskustelusta taas mieleen Sennheiser Momentum 4:t. Oliko täällä kenelläkään kokemusta niistä? Arvioiden perusteella, esim. Darko Audio, vaikuttivat tuosta perus vastamelu joukosta kiinnostavimmilta.
XM5:a en ole testannut, mutta edellisiin XM3:n verrattuna Momentum 4 on äänenlaadullisesti edellä ja vastamelussa hieman takana. Muutamat rasittavat suhinat on hetkittäisesti kuulunut kun vastamelu on yrittänyt hakea sopivaa taajuutta tai liekö sitten tuo adaptive ominaisuus juuri vaihtanut taustamelun määrää.
XM3:sia oli pakko EQuttaa että niitä pystyi kuuntelemaan, Momentum 4:t menee ihan stockina. Vaikka kuuntelen suurimmaksi osaksi bassovoittoista EDM jumputusta niin nuo XM3:t olivat kyllä täyttä puuroa. EQ:lla niistäkin sai kyllä hyvän kuuloiset.
M4 voittaa jo sen takia, että Sony meni pilaamaan XM3:t viimeisimmillä firmispäivityksillään, joissa automaattinen tilantunnistus muutti ANC:ta joka minuutti, kun pysähtyi vaikka hyllyjen välissä kaupassa. Tämän takia sitten kuului se rasittava merkkiääni (jota ei pystynyt poistaman käytöstä) ja musiikki hiljeni sen ajaksi. En tiedä onko tätä samaa XM4/XM5, vai keksikö Sony vain pilata tämän tietyn mallin firmiksen. Momentumeista löytyy suhteellisen kattavat säädöt, en ainakaan ole jäänyt kaipaamaan mitään mitä Sonyn sovelluksessa olisi ollut ja Senkulla ei.

En sen kummempaa valittamista keksi Momentum 4:sta, mutta eipä tuo vastamelu ihan Sonyjen tasolla ole.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
B&W Px7 S2 ensikosketukset otettu ja @Sword Of Damocles oli ihan oikeassa. Stockina ihan älytöntä Sony-tyyppistä bassomössöä. Äkkiä B&W sovellus luuriin ja bassoslider -5db ja treble -1db, ja nyt näitä viitsii jo kuunnella. Ilman säätöä bassoa on jopa enemmän kuin Sonyissa, mutta nuo Dekonin nahkaiset pehmusteet tasoittaa XM2:n bassopäätä reilusti, joten tuo ei ole ihan reilu vertaus.

Mukavuudessa ja vastamelussa jopa vanha XM2 vie voiton, vastamelussa jopa niillä Dekonin pehmusteilla. S2:n vastamelu on luokkaa ihan ok, ja mukavuus kärsii helvetisti tosi matalista ja ahtaista pehmusteista, en sitten tiedä onko mulla sitten jotenkin valtavan isot korvat. Pitää kokeilla muutama päivä -viikko ennen kuin annan vastamelusta lopullisen tuomion. Äänenlaadussa nämä hakkaa säädön jälkeen Sonyt kyllä ihan selvästi. Kokonaisuudessaan 250€ hintaan ei ole valittamista.

XM2 on kyllä näköjään edelleen ihan pätevä setti vaikka ikää on reilusti, akkukin on vielä hyvässä tikissä. Jos nuo Dekonin pehmusteet olisi pysyneet kasassa niin en olisi lähtenyt edes päivittämään, ne orkkispadit on vaan mun korville ihan hirveät vaikka vastamelu onkin niillä reippaasti parempi. Dekonin veloureilla XM2:sta saisi kuulemma vielä paremmat ja mukavammat, mutta päivitin mieluummin koko setin kun niitä ei ihan halvalla saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
644
M4 voittaa jo sen takia, että Sony meni pilaamaan XM3:t viimeisimmillä firmispäivityksillään, joissa automaattinen tilantunnistus muutti ANC:ta joka minuutti, kun pysähtyi vaikka hyllyjen välissä kaupassa. Tämän takia sitten kuului se rasittava merkkiääni (jota ei pystynyt poistaman käytöstä) ja musiikki hiljeni sen ajaksi. En tiedä onko tätä samaa XM4/XM5, vai keksikö Sony vain pilata tämän tietyn mallin firmiksen.
En ole itse ainakaan törmännyt moiseen XM4:n kanssa, ja automaattisen tilantunnistuksen saa Sonyn sovelluksella laitettua pois päältä kokonaan.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
792
En ole itse ainakaan törmännyt moiseen XM4:n kanssa, ja automaattisen tilantunnistuksen saa Sonyn sovelluksella laitettua pois päältä kokonaan.
Niin saa/sai, mutta se oli hyödyllinen ominaisuus ennen tuota firmispäivitystä. Hyvä kuulla että oli vain källi tällä mallilla!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
644
Niin saa/sai, mutta se oli hyödyllinen ominaisuus ennen tuota firmispäivitystä. Hyvä kuulla että oli vain källi tällä mallilla!
Ok. En tosin osaa sanoa miten hyvin tuo XM4:llä tarkalleen toimii, koska melko vähän loppujen lopuksi on tullut liikuttua esim. missään julkisissa tiloissa kuulokkeet päässä. Toivottavasti on korjattu paremmaksi.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
588
Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.
Hyvä hinta tosiaan. Itselle dealbreakerina se ettei voi käyttää passiivisesti johdon kautta. Focalin takuu on lyhyt kuulokkeiden hintaan nähden ja varaosat kalliita, joten akun joutuisi todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan ja maksamaan omasta pussista. Toinen pienempi dealbreaker on se ettei vastamelutoimintoa saa pois päältä.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Hyvä hinta tosiaan. Itselle dealbreakerina se ettei voi käyttää passiivisesti johdon kautta. Focalin takuu on lyhyt kuulokkeiden hintaan nähden ja varaosat kalliita, joten akun joutuisi todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan ja maksamaan omasta pussista. Toinen pienempi dealbreaker on se ettei vastamelutoimintoa saa pois päältä.
Kyllä näissä se normaali 2 vuoden takuu kuitenkin on.

Kaipa tuo akkukin kuluu, mutta enpä tiedä ketään joka olisi yhteenkään vastamelukuulokkeeseen vaihtanut akkua.

Tämä ei kuitenkaan ole puolustuspuheenvuoro Focaleiden puolesta vaan olen itseasiassa noista samaa mieltä kanssasi.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
588
Kyllä näissä se normaali 2 vuoden takuu kuitenkin on.
Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Taitaa mennä Px7 S2:t palautukseen. Äänen ja vastamelun kanssa voisin elää 250€ hintaan, mutta voi jeesus näitä pehmusteita. Mulla ei tietääkseni ole mitenkään aivan valtavat korvat, mutta näiden kanssa korvat ottaa elementteihin kiinni mikä alkaa 20-30min jälkeen olla yllättävänkin kivuliasta, ja luureja saa asetella paremmin paikalleen jatkuvasti. Ei jatkoon.

Onkohan se Sennheiserin Momentum 4 verkkiksen outletista sitten seuraava kokeiltava, sen jälkeen en enää keksi hyviä vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
ZMF:llä tiedän, että on elinikäinen takuu elementeille, mutta onko muita TOTL-kuulokevalmistajia joilla olisi mainitsemasi elinikäinen takuu?

Taitaa tuo 2 vuoden takuu edelleen olla se yleisin lähestyminen kuluttajamarkkinoilla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
Vanhemmassa Utopiassa on 5 vuoden takuu, uusin taitaa olla 2v.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
889
Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.

Kävin itse hakemassa toimistokäyttöön nämä eikä ainakaan vielä ole tarvinnut kovasti pettyä.

Vastamelu näissä on auttamattomasti naapureita jäljessä, mutta omaan korvaan äänentoisto toisaalta pari askelta edellä.
699€ näyttää minulla hinnaksi, oliko tuo joku lyhyempi tarjous vai oliko käytössä alennuskoodi?
Reissukäyttöön voisi tuollaiset 555€ hinnalla ostaa ja pistää XM5:t kiertoon.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
699€ näyttää minulla hinnaksi, oliko tuo joku lyhyempi tarjous vai oliko käytössä alennuskoodi?
Reissukäyttöön voisi tuollaiset 555€ hinnalla ostaa ja pistää XM5:t kiertoon.
Näkyy loppuneen tuo tarjous tänään :\. Aamulla vielä kun katsoin niin oli ale voimassa.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
889
No biru, tuohon hintaan olisi kyllä kelvannut itsellekin.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
240
Onko totta, että sonyn XM5 vastamelua ei pysty itse säätmään muutakuin päälle (adaptive) tai pois, eli päällä ollessa ääni muuttuu jatkuvasti hitusen mutta kuitenkin ärsyttävästi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 954
Viestejä
4 294 391
Jäsenet
71 751
Uusin jäsen
rikuhaka

Hinta.fi

Ylös Bottom