Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.Onko nuo Sundara Closed Backit tuohon kolmeen hunttiin hyvä diili?
Etsinyt DT770:lle vaihtoehtoa <300€ hintaluokassa. DT 700 Pro X ei oikein iskenyt ja jotain "hauskempaa" olisi hakusessa.
Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.Hifimanin storessa alessa 229 dollars = ~220e, thomanilla 259e kolmen vuoden takuulla.
Sitä miltä ne kuulostaa, en osaa sanoa.
Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.Itse kun katsoin niin Hifimanin storessa oli 260€ hinta Suomeen toimitettuna.
Jos tulee takuukeissi tuleeko tuossa paljon kustannuksia, kun lähettää korjaukseen vrt. hakee ihan kivijalasta reilu kolmekymppiä kalliimmalla?
259€ tulee tosiaan Thomannilta posteineen hintaa. Vissiin sieltä sit täytyy tilailla.Hifimanin puolan varastolta hinnaksi tulee varmaankin postituksen kanssa 229$ + 34$ shipping = 263$ = ~250e. Yhet kuulokkeet olen takaisin lähettänyt puolan varastolle ja se maksoi muistaakseni postin palvelupisteessä (vähän kalliimpi kuin netistä itse tehtynä) noin 28e. Hifimanin takuu taitaa olla näille yksi vuosi.
Thomanilta saa kaikkiin tuotteisiin kolmen vuoden takuun, ja jos en väärin muista, niin he lähettävät postituskortit joilla palautus on takuunalaisissa tuotteissa ilmainen. Yli 200e tilauksissa thomanin postitus taisi olla ilmainen eli kokonais hinta olisi se 259e
Monista suomalaisista kivijalkaliikkeistä takuu taitaa olla vuosi?
Eli siitä sitten arpoa jokaisella itse, mikä kannattaa![]()
Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.^ Olikin sellainen kutina, että mun Auteurit tulee vielä kokemaan monenlaisia hetkiä.
ZMF:ltä on tulossa vielä tänä vuonna suhteellisen edullinen ja hieman totuttua kevytrakenteisempi Bokeh-kuulokemalli.
![]()
Muista kuulokekuulumisista mainitsen, että Bowers & Wilkinsin uusittu PX7 S2e -vastamelukuulokemalli (lainassa arvostelua varten) on mainio pienellä taajuuskorjauksella. Oletuksena bassoa on odotetusti liikaa, mutta kunhan sen säätää sopivaksi, ääni on tosi tasaista ja puhdasta. Yläkeskitaajuuksissa on hieman samaa kuin Sennheiserin HD 800:ssa, ja omaan makuuni energiataso diskanttiin yhdistettynä on tosi onnistunut. Suljetun rakenteen kanssa yläkeskitaajuudet saakin mielestäni olla hieman tavallista rennommat ja avarammat.
Säröarvot kuulokkeissa on mun laitteistolla mitattuna 85-90 desibelin pyyhkäisyllä kauttaaltaan 0,5 prosentissa, vaikka alataajuuksia onkin oletuksena määrällisesti paljon. Ilmankos basso toistuu tosi laadukkaan oloisesti, kun ei yhtään säröile. Valmistajan sovelluksen taajuuskorjain laskee kätevästi alataajuuksien tasoa 400 hertsistä tasaisesti alaspäin. 2,5 desibelin pudotus auttoi itselleni, jos haluan basson olevan edelleen voimakasta. Diskantti vaati myös 2 desibelin pudotusta varmaankin parin piikkinsä vuoksi. Sen jälkeen kaikki on kuulostanut tasaisen varmasti hyvältä ja innostavalta. Hyvä kun tuli myytyä Focal Bathys, koska nämä saattaa valikoitua uusiksi hifimmiksi vastamelukuulokkeiksi.
![]()
Miten tuo S2e mahtaa erota S2 mallista? S2 näkyisi nimittäin tulevan 250€ tarjoukseen alkavalla viikolla, ja olin katsellut niistä Sonyn XM2:lle korvaajaa.
E (evolve) -mallissa on uusi DSP-piiri ja taajuusvaste vaikuttaisi tasaisemmalta kuoppien ja piikkien osalta. Basso on myös "muodoltaan" järkevämpää, joten taajuuskorjaamisen jälkeen ei jää jäljelle varsinaisesti korostunutta keskibassoa. En aiempaa S2-mallia ole kuitenkaan itse omistanut, vaikka muutamaan otteeseen olenkin sitä kuunnellut ja taajuusvasteen vanhemmilla silikonikorvilla mitannut.
Mitä mieltä olit siitä alkuperäisestä S2-mallista, järkiostos tuohon 250€ hintaan?
Tuo S2e alkaa olla jo sen hintainen, että silloin täytyisi alkaa valita mitkä lokakuun lääkkeet jättää ostamatta, tai laskut maksamatta.![]()
Teenkö ihan tyhmän ostoksen, jos ostan Sonyn WH-1000XM5? Tarkoituksena olisi ostaa opiskelua varten ja musiikin kuunteluun. Nämä saisi 300€ ja XM4 saisi 250€? Onko upgreidaus 50€ väärti? Entä onko tässä hintaluokassa, 300€ max, mitään muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Mitä olen noista kuullut, niin XM5 ottaa askeleen eteenpäin äänenlaadun suhteen, mutta XM4 on joidenkin mielestä jopa edellä vastamelussa. Kummatkin on ilmeisesti kuitenkin edelleen varsin tunkkaista bassomössöä.
Ajattelin itse kokeilla josko B&W Px7 S2 olisi 250€ tarjoushintaan järkevä päivitys Sonyn XM2:lle, vaikka sekin voi näköjään vaatia EQ:n apua. Vaikka S2e olisikin paremmin tuunattu, niin ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa 180€ lisähintaa siitä hyvästä. XM2 on kyllä palvellut hyvin, mutta niihin hankitut Dekonin pehmusteet on menny liian risaksi, enkä tykännyt orkkispehmusteista, joten luurit joutaa sitten muutamalla kympillä myyntiin, ja on aika ainakin kokeilla jotain muuta. Ajattelin hetken aikaa hankkia uudet Dekonit, mutta menisi vähän suolaisen hintaiseksi XM2:n käyttöiän pidentäminen. Vaikka orkkispehmusteet onkin hyvässä kunnossa, niin ne sopii mun päähän aivan helvetin huonosti, vaikka niiden kanssa vastamelu olikin paljon parempi.
Tuttu totesi Focal Bathysista eilen, että jos tarkoitus on käyttää luureja esim toimistoympäristössä niin ei ole valittamista, mutta jos niitä meinaa käyttää vaikka bussissa ym niin silloin vastamelu jättää toivomisen varaa. Tuohon 555€ hintaan ei kuitenkaan ihan hirveästi ole haastajia, kun Px8 ei irtoa paljoa alle 700, B&O H95 on vielä satasen enemmän, ja Solitaire T & ML 5909 on kummatkin reippaasti vielä kalliimpia.
Tuli tästä Sonyn WH-1000XM5 keskustelusta taas mieleen Sennheiser Momentum 4:t. Oliko täällä kenelläkään kokemusta niistä? Arvioiden perusteella, esim. Darko Audio, vaikuttivat tuosta perus vastamelu joukosta kiinnostavimmilta.
M4 voittaa jo sen takia, että Sony meni pilaamaan XM3:t viimeisimmillä firmispäivityksillään, joissa automaattinen tilantunnistus muutti ANC:ta joka minuutti, kun pysähtyi vaikka hyllyjen välissä kaupassa. Tämän takia sitten kuului se rasittava merkkiääni (jota ei pystynyt poistaman käytöstä) ja musiikki hiljeni sen ajaksi. En tiedä onko tätä samaa XM4/XM5, vai keksikö Sony vain pilata tämän tietyn mallin firmiksen.
En ole itse ainakaan törmännyt moiseen XM4:n kanssa, ja automaattisen tilantunnistuksen saa Sonyn sovelluksella laitettua pois päältä kokonaan.
Niin saa/sai, mutta se oli hyödyllinen ominaisuus ennen tuota firmispäivitystä. Hyvä kuulla että oli vain källi tällä mallilla!
Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.
Hyvä hinta tosiaan. Itselle dealbreakerina se ettei voi käyttää passiivisesti johdon kautta. Focalin takuu on lyhyt kuulokkeiden hintaan nähden ja varaosat kalliita, joten akun joutuisi todennäköisesti myöhemmin vaihtamaan ja maksamaan omasta pussista. Toinen pienempi dealbreaker on se ettei vastamelutoimintoa saa pois päältä.
Kyllä näissä se normaali 2 vuoden takuu kuitenkin on.
Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
Vanhemmassa Utopiassa on 5 vuoden takuu, uusin taitaa olla 2v.Onhan sekin jotain, mutta toivoisi kuitenkin että takuu olisi vähintään 5 vuotta tai jopa elinikäinen kun osalla kilpailijoista se sitä kuitenkin on. Onhan se arveluttavaa ostaa esim. neljän tonnin Focal Utopiat 2 vuoden takuulla.
Mareksoundilla on hyvässä alennuksessa Focal Bathys 555 euroon.
Kävin itse hakemassa toimistokäyttöön nämä eikä ainakaan vielä ole tarvinnut kovasti pettyä.
Vastamelu näissä on auttamattomasti naapureita jäljessä, mutta omaan korvaan äänentoisto toisaalta pari askelta edellä.
699€ näyttää minulla hinnaksi, oliko tuo joku lyhyempi tarjous vai oliko käytössä alennuskoodi?
Reissukäyttöön voisi tuollaiset 555€ hinnalla ostaa ja pistää XM5:t kiertoon.
Onko totta, että sonyn XM5 vastamelua ei pysty itse säätmään muutakuin päälle (adaptive) tai pois, eli päällä ollessa ääni muuttuu jatkuvasti hitusen mutta kuitenkin ärsyttävästi?
Kysyin. Maksaisi 350€ vaihtaa non-stealth aryat organiceihin. Nyt tosin heillä ei ole EU varastolta, eli jos kiinasta laittaisivat tulemaan pitäs Alvi maksaa päälle. Pyysin että laittavat notifikaatiota kun taas EU varastolta saatavissa niin lähtee varmaan vaihtoonItseasiassa tässä ollut mielenpäällä että kysyis hifimiehiltä paljo tollanen lysti kustantaisi
Aivan pähkähullu hyvitystarjous kun itse myyvät tuota vanhaa Aryaa 700:lla refurbishedina. Lupaavat sulle 950 niin mitä tuosta nyt voisi päätellä? Onkohan Organic pian 999 hintalapulla...Kysyin. Maksaisi 350€ vaihtaa non-stealth aryat organiceihin. Nyt tosin heillä ei ole EU varastolta, eli jos kiinasta laittaisivat tulemaan pitäs Alvi maksaa päälle. Pyysin että laittavat notifikaatiota kun taas EU varastolta saatavissa niin lähtee varmaan vaihtoon
On kyllä erittäin hyvä hyvitystarjousAivan pähkähullu hyvitystarjous kun itse myyvät tuota vanhaa Aryaa 700:lla refurbishedina. Lupaavat sulle 950 niin mitä tuosta nyt voisi päätellä? Onkohan Organic pian 999 hintalapulla...
Ootko muuten miettiny he1000 stealthia Organicin sijaan. Se olisi vaan satkun kalliimpi. Takuuta 2v Aryan 1 vuoden sijaan ja tehty paremmista materiaaleista ja pitää luultavasti arvonsa huomattavasti paremmin.
Taitaa mennä Px7 S2:t palautukseen. Äänen ja vastamelun kanssa voisin elää 250€ hintaan, mutta voi jeesus näitä pehmusteita. Mulla ei tietääkseni ole mitenkään aivan valtavat korvat, mutta näiden kanssa korvat ottaa elementteihin kiinni mikä alkaa 20-30min jälkeen olla yllättävänkin kivuliasta, ja luureja saa asetella paremmin paikalleen jatkuvasti. Ei jatkoon.
!! Varoitanpa kaikkia, että älkää missään nimessä tilatko ainakaan toistaiseksi Hifitalosta ZMF:n kuulokkeita, joita ei ole valmiiksi varastossa. Sain tietää, että mun 4 kuukautta sitten tilaamaa Calderaa ei ole ollut missään vaiheessa tulossakaan, joten turhaan olen odotellut kuulokkeet maksettuani (joku vähemmän kärsivällinen voisi viljellä tähän muutaman kirosanan). Annan vielä Hifitalolle mahdollisuuden selvittää asia, koska heidän työntekijätilanteensa on ollut viime kuukaudet todella sekava. Asian laita on kuitenkin ollut jo pidempään se, että ZMF on kieltäytynyt syystä tai toisesta toimittamasta Hifitalolle mitään ja tämä oli tiedossa vain sellaisella työntekijällä, joka oli pitkään poissa töistä. Ehkä asia on jätetty ratkeamaan itsestään, mutta ZMF on pysynyt tiukkana kannassaan alkuvuodesta tähän päivään. Jännä nähdä, vieläkö sopu löytyy vai kannattaako vaan suosiolla tilailla Caldera ZMF Novemberin aikaan suoraan valmistajalta. Johan tässä sen verran maku on mennyt, ettei enää kyseinen kuulokemallikaan kiinnosta yhtä paljoa kuin aiemmin.
Pehmusteet on kieltämättä pienehköt, joten korvia joutuu asettelemaan jonkin aikaa sisään. Omat korvat ei kuitenkaan osu mihinkään, kun elementtiä on kallistettu tosi paljon, joten pehmusteen takaosaan jää reilusti tilaa vastaavasti kuin Bosen kuulokkeissa. Korvan koosta silti riippunee, painaako vai eikö.
!! Varoitanpa kaikkia, että älkää missään nimessä tilatko ainakaan toistaiseksi Hifitalosta ZMF:n kuulokkeita, joita ei ole valmiiksi varastossa. Sain tietää, että mun 4 kuukautta sitten tilaamaa Calderaa ei ole ollut missään vaiheessa tulossakaan, joten turhaan olen odotellut kuulokkeet maksettuani (joku vähemmän kärsivällinen voisi viljellä tähän muutaman kirosanan). Annan vielä Hifitalolle mahdollisuuden selvittää asia, koska heidän työntekijätilanteensa on ollut viime kuukaudet todella sekava. Asian laita on kuitenkin ollut jo pidempään se, että ZMF on kieltäytynyt syystä tai toisesta toimittamasta Hifitalolle mitään ja tämä oli tiedossa vain sellaisella työntekijällä, joka oli pitkään poissa töistä. Ehkä asia on jätetty ratkeamaan itsestään, mutta ZMF on pysynyt tiukkana kannassaan alkuvuodesta tähän päivään. Jännä nähdä, vieläkö sopu löytyy vai kannattaako vaan suosiolla tilailla Caldera ZMF Novemberin aikaan suoraan valmistajalta. Johan tässä sen verran maku on mennyt, ettei enää kyseinen kuulokemallikaan kiinnosta yhtä paljoa kuin aiemmin.
Aika erikoista. Eivät ole tosiaan enää edes listattuna valtuutettuina jälleenmyyjinä ZMF:n sivuilla. Joka tapauksessa valtava kämmi Hifitalon suunnilta.
Jos mulla olisi 4 harrasteyksikköä makoilemassa jonkun lafkan tilillä 4 kuukautta turhaan, reaktio ei olisi ehkä ihan noin rauhallinen. Luulisi tuosta nyt jo jotain korvauksiakin saavan kun myyjä on rikkonut sopimusta noinkin räikeästi.
Olisi kiva tietää, että miksi ZMF on näin päättänyt, tuskin ihan ilman syytä.
Toivotaan, vähän tuolla alkoi olemaan ongelmaa jo viime vuoden syksyllä. Sähköposteihin kyllä vielä vastattiin, mutta selitykset olivat aina samat. "Ei tullut tässäkään erässä"Enpä ollut tajunnutkaan, että ZMF on poistanut heidät myös jälleenmyyjien listalta. Kiitti infosta!
Tilanne on sen verran absurdi, etten oikein osaa hiiltyä hämmästykseni keskellä. Suhtautumiseeni vaikuttanee toisaalta se, että firman tyypit on olleet tähän mennessä tosi mukavia ja avuliaita tuotteita lainatessa jne. Koen kyllä, että mulla on nyt jonkin verran valtaa, mitä tulee koko firman maineeseen esimerkiksi tällä foorumilla. Kunhan saan vähintään rahani takaisin, jätän varmasti asian taakseni. Nähtäväksi jää, saako Hifitalo toimintansa rullaamaan normaalisti tulevaisuudessa.
Vaikutti olleen täysi mysteeri myös Hifitalolle, mutta varmasti saavat syyn tietoonsa kysymällä.
Edit: sainkin äsken soittamalla syyn tietooni, joten poistin muut spekulaatiot. Syytä ei varsinaisesti edes ole, vaan puheyhteys ZMF:n kanssa on vaan katkennut ja epätietoisuudessa pistetty yhteistyö poikki ZMF:n suunnalta, kun Hifitalo ei ole vastaillut sähköposteihin moneen kuukauteen. Eli ei liene ihme, ettei asiakkaidenkaan sähköposteihin ole vastattu.
Sain myös tietää, että Hifitalon tilanteen pitäisi olla jatkossa kohentumaan päin (siihen ei paljoa vaaditakaan) ja ovat alkaneet kahlata läpi vastaamatta jääneitä sähköposteja pidemmältä ajalta. Tiivistettynä kaikki on ollut retuperällä ja vaatinut suurempia toimenpiteitä ja henkilöstömuutoksia, jotka toivottavasti johtaa aikanaan toiminnan normalisoitumiseen. Ei ole ehkä mun asia levittää tietoa, mutta nykyhenkilöstö tuntui olleen aidosti turhautunut siihen, miten huonoksi tilanne on päästetty aiemmin menemään. Rehellisesti myöntävät, että sekä asiakkaiden että muiden toimijoiden luottamus on menetetty ja sitä lähdetään nyt korjaamaan kaikin keinoin. Seuraillaan tilannetta... Calderan kohtalo selviää ensi viikolla.