Laadukkaat kuulokkeet?

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Hmm, ystävä Sundaraa on sitten rääkätty mekaanisisti liikaa. Oikea kuppi "livahti" pöydälle irti sangastaan o_O. No Elementit toimii, joten Superliima, Jeesusteippi tai SikaFlex korjaa homman.

Edit. Jaa, tähän tuo hämärä pellinpala varmaan liittyy.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Tähän on varmaan paras hetkeksi pysähtyä.

EQ:ttu äänilähde --> Topping E30 Dac --> Ifi Zen Can --> Balanssoitu piuha --> Rääkätty Sundara Lampaannahka muffeineen.

Ilman järjetöntä rahanmenoa en ihan heti kyllä löydä parannusta.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Tähän väliin poikkeuksellisen hyvä kuuloketarjous. Focal Clear OG 799€. Postimaksuja varmaan tulee jonkin verran. Maksu ilmeisesti menee parhaiten paypalilla.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Tähän on varmaan paras hetkeksi pysähtyä.

EQ:ttu äänilähde --> Topping E30 Dac --> Ifi Zen Can --> Balanssoitu piuha --> Rääkätty Sundara Lampaannahka muffeineen.

Ilman järjetöntä rahanmenoa en ihan heti kyllä löydä parannusta.
Laitatko vähän vinkkiä, että mitkä aftermarket-padit on kyseessä? Noitahan on myös Aliexpressissä myynnissä ja tavallaan tekisi mieli kokeilla. Itse vaihtohan ei taida olla aivan helpoimmasta päästä myöskään...

EDIT: Jostain syysä pad-rollaus on aika vähissä näissä kuulokkeissa ainakin sen perusteella, mitä olen yrittänyt foorumeita lueskella (?)
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Laitatko vähän vinkkiä, että mitkä aftermarket-padit on kyseessä? Noitahan on myös Aliexpressissä myynnissä ja tavallaan tekisi mieli kokeilla. Itse vaihtohan ei taida olla aivan helpoimmasta päästä myöskään...

EDIT: Jostain syysä pad-rollaus on aika vähissä näissä kuulokkeissa ainakin sen perusteella, mitä olen yrittänyt foorumeita lueskella (?)
Itse ostin Genuine Sheepskin Earpads ,mutta halvemmallakin ehkä pääset. Pistä vielä ALV päälle, kummallakin kerralla hyytynyt Tulliin :wtf:.

Vaihtoa en suosittele jos ei ole pakko. Aika monessa kuulokkeessa on heppoinen muovilevy, johon Muffi on liimattu. Riko levy ja sitten on iso ongelma, menee 3D tulostajien hommiksi. Vaihtanut Philips X2:n ja Sundaroihin. X2 oli ihan OK, Sundarat olisi tarvinneet pari käsivartta lisää.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
20
Hakusessa olisi uudet langattomat bluetooth-kuulokkeet / headset työkäyttöön (Teams, puhelut tietokoneen kautta). Yllättävän vaikeaksi on osoittanut löytää sopivat, kun alla listattuja ominaisuuksia ajattelin kriteereiksi. Arvotin kriteereitä hieman, kun koko listalla ei tuntunut juuri löytyvän vaihtoehtoja. Budjettia ei sinänsä ole, kun tarkoitus olisi laittaa työnantajan piikkiin, mutta ihan varma en ole kuinka kalliita kehtaa sieltäkään pyytää, joten toki halvempi hinta on aina plussaa.

Välttämättömät kriteerit
-Langattomat
-Bluetooth, erillisellä USB-vastaanottimella

Olisi hyvä olla:
-Over earit
-Erillinen mikrofoni

Plussaa:
-Vastamelu
-Erillinen latausasema


Löytyykö vinkkejä?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
^ no, kalliit, mutta osuu speksiin: Jabra Evolve2 85. Omani ostin käytettynä, kun otin suuressa "viisaudessani" työnantajalta Sonyn vastamelut, jotka ei kyllä toimi itelle duunikäytössä yhtään. Ovat ihan puhtaasti palsu- ja puhelukäytössä, musaan muut vehkeet. En jouda nyt googlaamaan, mutta minusta Jabroille oli jotain telakkaakin.

Noita kasivitosia voi pitää sen parikin tuntia, ylikin ihan ongelmitta päässä siinä missä ne alemman sarjan on-earit alkaa olemaan saatanasta siellä het tunnin perään mun korvillani.

muoks. niin joo, noiden hintalappu voi kyllä aiheuttaa työnantajassa närästystä, mutta kysyminen ei toki mitään maksa.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
Ei kyllä Hifimanin laatu vakuuta (HE-R9), nyt jo rupesi alle viikon jälkeen oikeasta kupista jotain ylimääräistä kuulumaan, kuulostaa kun kupissa olisi jotain roskaa yms, hento "rolina" tietyissä matalissa taajuuksissa ja häviää ravistelemalla :D... Jos tuon saa jotenkin helposti avattua, niin täytyy kyllä itse kurkistaa sisälle. Pistetään myös tänne, että mulla on hakusessa Fostex TH-900 tai Fostex TH-X00 Purpleheart kuulokkeet, jos löytyy jompikumpi, niin nakkaa YV:tä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
246
No voi luoja, nehän on kaikki tosiaan täällä yhden namiskan takana satoja profiileja.:sfacepalm: Tämän kun olisi tiennyt aikasemmin olisi säästänyt 'hiukan' aikaa näpyttelyissä.

Apossa, tai Peacessa on kiva kun saa profiilit hotkeyden taakse kätevästi. Ctrl+shift+e tulee elear, Ctrl+shift+r tumma elear, Ctrl+shift+D dt1990, Ctrl+shift+f tumma dt1990. EQ:n tehtäväpalkin kuvakkeen ja värin saa muutettua profiiliin sopivaksi niin näkee aina nopeasti vilkaisemalla mikä valittuna. Softaan itseensä ei tarvitsi koskaan periaattessa enää mennä kun on kerran syöttänyt profiilit.
Minkäs valikon kautta @Jarmo80 tuon ison listan valmiista asetuksista sait auki?
Omassa avasin tuon importin kautta niin koittaa omalta koneelta vain hakea EQ asetuksia. Olikos Peacessa joku muukin namiska josta saa nuo netissä olevat valmiit EQt auki?
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
Vanha paska, päältä kännissä kävelty :facepalm:, putkitongilla vakautettu ja Brainwavz:n Lampaan-nahka muffeilla korjattu kyllä nöyryyttää nuorempaa.
Tässähän olisi hyvä uusi sisällöntuottaja 'sille sivustolle jonka nimeä emme mainitse'. Sillä välin kun Sword of Damocles ja Roderick testaavat kuulokkeiden soinnin, voi Atamon hoitaa kuulokkeiden kestävyystestauksen. Mikäli luurit selviävät viikonlopun yli Atamonin käsittelyssä ehjinä, on kyseessä taatusti kestävä pari. :rofl2:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
Onneksi ostin suomesta noi HE-R9, pistin palautuksee ja rahat takaisin, ei hirveesti vakuuta hifimani enään, kun on jo kahdessa kuulokkeissa ollut jotain ongelmaa. Noiden rakennelaatu ei myöskään ole mistään kotoisin tuohon hintaan, johto kun hinkkaa paitaa vasten, niin rohisee kuppeihin asti. Harmi sinäänsä, kun oli omaan makuun hyvä tuhti saundi, tosin basso tietyissä tilanteissa kyllä hieman kumisee, arvelisin että napakemmilla puukupeilla tuo lähtisi pois.

Mutta joo kohti uusia pettymyksiä, pistin Denon D7200 tilaukseen saksan Amazonista kun sai 450 euroon "like new" palautukset, saa nähdä onko joku kännissä polkenut päälle ja saanko noista bassoa irti omaan makuun, muutenhan noiden pitäisi olla juurikin omaan makuun ääneltään.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Tässähän olisi hyvä uusi sisällöntuottaja 'sille sivustolle jonka nimeä emme mainitse'. Sillä välin kun Sword of Damocles ja Roderick testaavat kuulokkeiden soinnin, voi Atamon hoitaa kuulokkeiden kestävyystestauksen. Mikäli luurit selviävät viikonlopun yli Atamonin käsittelyssä ehjinä, on kyseessä taatusti kestävä pari. :rofl2:
Jeps, "One Night with Atamon" :devilish:, mutta jos rikkoo lelujaan, pitää ne osata myös korjata.

Melkoinen viritelmä tuo pantarakenteen kiinnitys elementin rautaan. Ei mikään hirveän vaikea, kun sen jummartaa vaan käsi lisää helpottaisi kummasti. Pari tippaa superliimaa strategiseen paikkaan auttoi ihmeesti, että sai 5 irrallista osaa samaan kimppakivaan.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Onneksi ostin suomesta noi HE-R9, pistin palautuksee ja rahat takaisin, ei hirveesti vakuuta hifimani enään, kun on jo kahdessa kuulokkeissa ollut jotain ongelmaa. Noiden rakennelaatu ei myöskään ole mistään kotoisin tuohon hintaan, johto kun hinkkaa paitaa vasten, niin rohisee kuppeihin asti.
HifiMan on todellakin kunnostautunut noiden piuhojen kanssa:thumbsdown:. Tuossa sentään oli mukana ne "uudet" sileät piuhat. Alkuperäisten Hifiman HE400se:n ja muiden mukana tulleet "Jouluvalot" ovat sitten ihan omaa vertaansa vailla, jos siis tykkää huvipuistojen "Kauhutaloista". Maine paranisi pelkästään panostamalla kunnon piuhoihin, pintamateriaaliin niissä ja ehkä pituuteen (Makukysymys).
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
HifiMan on todellakin kunnostautunut noiden piuhojen kanssa:thumbsdown:. Tuossa sentään oli mukana ne "uudet" sileät piuhat. Alkuperäisten Hifiman HE400se:n ja muiden mukana tulleet "Jouluvalot" ovat sitten ihan omaa vertaansa vailla, jos siis tykkää huvipuistojen "Kauhutaloista". Maine paranisi pelkästään panostamalla kunnon piuhoihin, pintamateriaaliin niissä ja ehkä pituuteen (Makukysymys).
Siis ei johdoissa ollut sinäänsä mitään vikaa, vaan tuo rohina tulee kun kupit on jotain kananmunan kuoren paksuista muovia. :D
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Siis ei johdoissa ollut sinäänsä mitään vikaa, vaan tuo rohina tulee kun kupit on jotain kananmunan kuoren paksuista muovia. :D
Eli ongelma on siis Siirtynyt muualle? No, innovatiivisuushan on ollut aina Firman agenda ;).
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Olen tässä käytellyt Sundaroita kokeeksi pari viikkoa. Muuten soundaa oikein sopivasti mutta diskantti tulee vähän verhon takaa ujosti jotenkin. Ainahan korvat saa kalibroitua kun aikansa käyttää samaa kuuntelua mutta mulla on kaiuttimet selkeästi nyt eri paria Sundaroiden kanssa. Kaiuttimissa on hyvä ja suht luotettava vaste musantekoon. Täytyy vissiin vielä ajaa lisää kilsoja ja tehdä johtopäätökset sitten. Jos vaikka antais joillekin senkuille vielä mahdollisuuden.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Olen tässä käytellyt Sundaroita kokeeksi pari viikkoa. Muuten soundaa oikein sopivasti mutta diskantti tulee vähän verhon takaa ujosti jotenkin. Ainahan korvat saa kalibroitua kun aikansa käyttää samaa kuuntelua mutta mulla on kaiuttimet selkeästi nyt eri paria Sundaroiden kanssa. Kaiuttimissa on hyvä ja suht luotettava vaste musantekoon. Täytyy vissiin vielä ajaa lisää kilsoja ja tehdä johtopäätökset sitten. Jos vaikka antais joillekin senkuille vielä mahdollisuuden.
Sundaroilla on tosiaan vähän "Verho" siellä yläpäässä. Itse en sitä edes hoksannut kuin vasta, kun EQ:ta kokeilin. EQ avasi sitä hieman kirkkaamaksi/avoimemmaksi.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Sundaroilla on tosiaan vähän "Verho" siellä yläpäässä. Itse en sitä edes hoksannut kuin vasta, kun EQ:ta kokeilin. EQ avasi sitä hieman kirkkaamaksi/avoimemmaksi.
Varmaan siellä vasteessa on joku kuoppa samassa kohtaa kuin omissa korvissa. Matskua jää piiloon. Mutta tosiaan muuten soi kyllä nätisti.

Täytyy käydä kaupoilla kierros ja/tai ostomyynti rumba että saa sopivat. Kaiuttimissa oli sama homma mutta alapää oli hankauskohta niissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Pikakysymys: olen kuunnellut jo 20v Sennheiser HD590-kuulokkeilla (impedanssi 120) viime vuosina suoraan tietokoneen kuulokeliitännästä, ei mitään erillisiä vahvistimia ..

Ja nyt olisi tarjolla HD660s (impedanssi 150) halvalla ..

Huomaako mitään haitallisia asioita jos nuo hieman suurempi-impedanssiset 660s:ät tökkää suoraan pc:n kuulokeliitäntään?

Tuoko kuulokevahvistin (epämiellyttävä, taas yksi lisähärveli pöydälle) tosiaan havaittavaa eroa ääneen?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Viime tiistaina subbarioston yhteydessä (kerrankin!) myyntihenkinen myyjä sai mut jäämään ja testaamaan muutamat kuulokkeet. :)

1664386784758.png


Focal Clear MG (1499€)

Annoin näille perusteellisemman mahdollisuuden, kiitos hiljaisen kuuntelutilan ja "oman rauhan".

- Tälläkin kertaa tuli sellainen fiilis että mä niin haluaisin tykätä näistä, mutta soundi ei vaan tunnu hyvältä.
- Kuulokkeet ovat todella jämäkät ja kenties liiankin jämäkät. Säätövara on lähes olematon joten ne istuvat päähän, jos istuvat.
- Clear MG:t painavat Focalien tapaan melko paljon, joten pidemmissä sessioissa tämä paino saattaa käydä rasitteeksi.
- Soundi oli jännä. Tarkkuutta löytyy, mutta luolamainen kaiku (elementtien kaukaisuus korvista?) saa basson laahaamaan häiritsevästi perässä. Etenkin bassopainotteisissa biiseissä aiemmin soinnut basso jää vielä kaikumaan seuraavan soinnunkin päälle. Hankalaa kuvailla sanallisesti mutta Staxien ja monien muiden kuulokkeiden jälkeen tämä jäi ihmetyttämään, sillä kyse on kuitenkin 1500€:n kuulokkeista.
- Keskialue oli sopivan tarkka, tosin ehkä hivenen V-muotoinen.
- Ylätaajuudet jäivät hieman ohuiksi, ehkä sen takia kun kaikki huomio meni basson puolelle, kiitos sen ylivoiman.

Pitää joskus ottaa nuo omaan testiin ja testata omilla laitteilla pidempien kuuntelusessioiden muodossa. Balansoitu vahvistin saattaa tuoda eroja, tai sitten ei.


HiFiMAN Edition XS (599€)

Olin pitkään toivonut pääseväni testaamaan näitä.

- Lähes välittömästi huomasin kuinka huomaamattomia kuulokkeet voivat olla päässä. Keveys on kuin paperia verrattuna edellä mainittuihin Clear MG:heihin.
- Istuvuus on varsin hyvä, tosin aletaan olemaan jo rajoilla että se alkaa tuntua löysältä. Tämä saattaa johtua myös itse mallikappaleestakin.
- Soundi oli huomattavasti Clear MG:ta tasapainosempi. Bassoa oli Sundaroja enemmän (tai ainakin muistelen niin), keskialue oli hyvin "HiFiMainen" eli tarkka ja hallitu ilman erityisiä ihmeellisyyksiä. Ylätaajuudet olivat "ok", tosin niissä olisin ehkä toivonut astetta parempaa erottelukykyä. Tämäkin voi jossain määrin johtua itse Moonin vahvistimesta.

Pitää ottaa nämäkin testiin kunhan saan purettua arvostelttavan tavaran määrää työjonosta. :)


Meze Empyrean ELITE (4000€)

Koska messuilla näitä sai lähinnä ihailla silmillä, tällä kertaa ne sai ihan päähänkin. :)

- Varsin jännä rakenne, jossa lähes kaikki osat liikkuvat kaikkiin suuntiin. Kuulokkeet suunnilleen tuntuvat nesteeltä kun sai jatkuvasti jännittää etteivät valu käsistä. :)
- Säädettävyys ja istuvuus on todella hyvä, eivätkä aiheuta rasitusta suuntaan eikä toiseen. Iso plussa siitä!
- Soundi oli hyvin HiFiMANin tyyppinen joka toimii ainakin omien korvien kohdalla. En ole ihan varma onko elämys ihan 4000€:n arvoinen mutta yleisesti varsin turvalliset kuulokkeet ilman räikeää yliampumista minkään taajuusalueen suhteen. Ylätaajuudetkin pysyivät hallinnassa.

Tarkoitus olisi tehdä näistäkin jonkinlaisen videoarvostelun, kunhan pääsen siihen asti.

Muutama käyttämäni testibiisi (Tidal HiFi Padissa):








Tuoko kuulokevahvistin (epämiellyttävä, taas yksi lisähärveli pöydälle) tosiaan havaittavaa eroa ääneen?
Tuo on kysymys jota ulkopuolisten on lähes mahdotonta vastata. Asia kun riippuu kuulokkeista, kuuntelijan omasta kuulosta, musiikista (äänenlaatu + miksauksen laatu), sekä vahvistimen laadusta. Rehellisin vastaus mitä voisin antaa on, että testaat itse.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Pikakysymys: olen kuunnellut jo 20v Sennheiser HD590-kuulokkeilla (impedanssi 120) viime vuosina suoraan tietokoneen kuulokeliitännästä, ei mitään erillisiä vahvistimia ..

Ja nyt olisi tarjolla HD660s (impedanssi 150) halvalla ..

Huomaako mitään haitallisia asioita jos nuo hieman suurempi-impedanssiset 660s:ät tökkää suoraan pc:n kuulokeliitäntään?

Tuoko kuulokevahvistin (epämiellyttävä, taas yksi lisähärveli pöydälle) tosiaan havaittavaa eroa ääneen?
Itse en kyllä laittaisi noita suoraan Emolevyn Perseeseen :shifty:, melkein mikä tahansa Vahvari on parempi,. Jos on rahasta kiinni, niin etsi vaikka
Creative X6:sta, Foorumilta , niitä saa käytettynä halvalla. Tai sitten suosittu "iFi Zen Dac v2"

Vaan, mitäs minä olen murisemaan. Pärjäilin K701 ja Vahvarin kuulokeliitännällä vuosikausia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Vaan, mitäs minä olen murisemaan. Pärjäilin K701 ja Vahvarin kuulokeliitännällä vuosikausia.
Heh, juuri tätä hieman ajattelin ... tilasin nuo kuulokkeet. Pitää tutkia vahvistin-asiaa joskus myöhemmin. Siihen saakka menee tuolla pc kuuloke-lähdöllä.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Heh, juuri tätä hieman ajattelin ... tilasin nuo kuulokkeet. Pitää tutkia vahvistin-asiaa joskus myöhemmin. Siihen saakka menee tuolla pc kuuloke-lähdöllä.
Kannattaa todellakin miettiä, nykypäivänä löytyy mitä ihmeempiä Kiina-ihmeitä ja muita, vaihto-ehtoja löytyy makujen mukaan :thumbsup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Ostin itse vastikään Sennheiser HD600 kuulokkeet ja niille Topping DX3 Pro+ dac/kuulokevahvistimen. Vaikka en ole tehnyt varsinaista vertailua Toppingin saatuani niiden ja pelkän tietokoneen kuuloke-ulostulon välillä, niin ainakin kuvittelisin äänen olevan niillä parempi.

Mutta sen lisäksi, en koe kuulokevahvistinta lainkaan ärsyttäväksi lisäromppeeksi, koska voin sen avulla säätää tietokoneen äänenvoimakkuutta fyysisellä säätönupilla (aktiivikaiuttimet myös yhdistettynä kuulokevahvistimeen) mikä on ehdottomasti miellyttävin tapa volyymin muuttamiseen. Lisäksi tietysti ääntä voi säätää myös mukana tulleella kaukosäätimellä.
Tuoko kuulokevahvistin (epämiellyttävä, taas yksi lisähärveli pöydälle) tosiaan havaittavaa eroa ääneen?
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Kuulokevahvari on aika suositeltu, kuulokkeita en ole kokeillut, joskus sitä HD6XX sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
Pikakysymys: olen kuunnellut jo 20v Sennheiser HD590-kuulokkeilla (impedanssi 120) viime vuosina suoraan tietokoneen kuulokeliitännästä, ei mitään erillisiä vahvistimia ..

Ja nyt olisi tarjolla HD660s (impedanssi 150) halvalla ..

Huomaako mitään haitallisia asioita jos nuo hieman suurempi-impedanssiset 660s:ät tökkää suoraan pc:n kuulokeliitäntään?

Tuoko kuulokevahvistin (epämiellyttävä, taas yksi lisähärveli pöydälle) tosiaan havaittavaa eroa ääneen?
Silloin tiedät että tarvitset vahvistimen ainakin jos kuulokkeet kuulostaa hiljaiselta vaikka ois nupit kaakossa, tai niistä kuuluu jotain outoja sivuääniä, muuten ei kannata vaivautua jos olet tyytyväinen, sillä ne kuulokkeet ei todennäköisesti erilaiselta kuulosta edes vahvistimella omaan korvaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Onko tarjolla mitään muita mahdollisimman siroja on-ear bt-kuulokkeita kuin nämä Kossit? Pitäisi saada kulkemaan mahdollisimman pienessä tilassa. Nuo olisivat muuten aika lailla perfect, mutta tuo piuha on vähän turn-off.

 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Ostin itse vastikään Sennheiser HD600 kuulokkeet ja niille Topping DX3 Pro+ dac/kuulokevahvistimen. Vaikka en ole tehnyt varsinaista vertailua Toppingin saatuani niiden ja pelkän tietokoneen kuuloke-ulostulon välillä, niin ainakin kuvittelisin äänen olevan niillä parempi.

Mutta sen lisäksi, en koe kuulokevahvistinta lainkaan ärsyttäväksi lisäromppeeksi, koska voin sen avulla säätää tietokoneen äänenvoimakkuutta fyysisellä säätönupilla (aktiivikaiuttimet myös yhdistettynä kuulokevahvistimeen) mikä on ehdottomasti miellyttävin tapa volyymin muuttamiseen. Lisäksi tietysti ääntä voi säätää myös mukana tulleella kaukosäätimellä.
Tuo Fyysinen äänenvoimakkuuden säätäminen on kyllä erittäin hyvä ominaisuus, jollei halua jokaista raitaansa Normalisoida ja esivahvistimena toimiminen bonusta jos sellaista tarvitsee.

Ei tarvitse kaivaa kaukosäädintä tai riehua hiiren kanssa. Nopeasti vain ylös ja alas tarpeen mukaan. Harmi vaan että nämä nykyiset laitteet tahtoo olla niin pieniä, että niihin ei mahdu kuin se mikkihiiri-nuppi, kun joskus haluaisi vaan hienosäätää. Vaan ainahan voi modata.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
85
Pitkään seurannut noita Sash Tres kuulokkeita ja vihdoin tuli laitettua tilaus vetämään. Tilasin punaisella värillä, jota en ole aikaisemmin nähnyt. Näyttää varmasti kivalta mustien pehmusteiden ja sangan kanssa. Saa nähdä saako sitten joululahjaksi, jos ei nyt Ukrainan tilanne taas tässä loppuvuodesta pahene entisestään.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Pitkään seurannut noita Sash Tres kuulokkeita ja vihdoin tuli laitettua tilaus vetämään.
Hieno valinta! Noilla saa kyllä rahoilleen vastinetta. Mulle tuli 45ohminen Tres noin kuukausi sitten. En tiedä millaiset jonot on valmistuksessa mutta toimitus itsessään oli nopea. 14 vuorokautta meni ja Suomen päässä paketti pyöri pidempään kuin Ukrainassa.
Harmi vaan että nämä nykyiset laitteet tahtoo olla niin pieniä, että niihin ei mahdu kuin se mikkihiiri-nuppi, kun joskus haluaisi vaan hienosäätää. Vaan ainahan voi modata.
Tuo on kyllä totta. Tuli hankittua Topping L30 II ja kävi kieltämättä mielessä josko viskais parvekkeelta koko vekottimen.
IMG_20220929_200523__01.jpg

Mulla on vielä mieheksi melko sirot kädet mutta eihän tuo yksinkertaisesti toimi.
IMG_20220929_200620.jpg

Lisäksi virtajohto on vain 110cm pitkä joten joko pitää käyttää jatkojohtoa tai tyytyä vahvistimen sijoittamisessa siihen mihin se nysä piuha nyt sattuu ylettymäänkään. Jakorasiaan kytkeminen on kyllä muutenkin melko pakollista. Virtalähde painaa noin 500g ja jos sen laittaa suoraan seinään se hädin tuskin pysyy paikallaan ja piikit vääntyy varmasti aika nopeasti.
IMG_20220929_201810.jpg

Käytöttävyydeltään siis melko käsittämätön 0/5 räpellys. Äänenlaadussa ei onneksi ole moittimista.
Seuraavaan versioon järkevämpi virtalähde systeemi pidemmällä johdolla ja järkevämpi potikka niin hyvä tulee.

Rajallisessa tilassa tämmönen reunoistaan kapea nuppi toimii paremmin.
IMG_20220929_200929.jpg
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
^ Burson FUNKissa oli paras näkemäni ja kokeilemani potikka (Alps). Kaiverrettua alumiinia, reilu halkaisija älyttömän sulava tuntuma. Toki on sillä hintaeroakin mutta kuitenkin.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
^ Burson FUNKissa oli paras näkemäni ja kokeilemani potikka (Alps). Kaiverrettua alumiinia, reilu halkaisija älyttömän sulava tuntuma. Toki on sillä hintaeroakin mutta kuitenkin.
Oikeastaan kaipaiisin että se Nuppi on suuri, Materiaali mitäsittenlienee, No mutta asiaa ratkotaan.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Hieno valinta! Noilla saa kyllä rahoilleen vastinetta. Mulle tuli 45ohminen Tres noin kuukausi sitten. En tiedä millaiset jonot on valmistuksessa mutta toimitus itsessään oli nopea. 14 vuorokautta meni ja Suomen päässä paketti pyöri pidempään kuin Ukrainassa.

Tuo on kyllä totta. Tuli hankittua Topping L30 II ja kävi kieltämättä mielessä josko viskais parvekkeelta koko vekottimen.

Mulla on vielä mieheksi melko sirot kädet mutta eihän tuo yksinkertaisesti toimi.

Lisäksi virtajohto on vain 110cm pitkä joten joko pitää käyttää jatkojohtoa tai tyytyä vahvistimen sijoittamisessa siihen mihin se nysä piuha nyt sattuu ylettymäänkään. Jakorasiaan kytkeminen on kyllä muutenkin melko pakollista. Virtalähde painaa noin 500g ja jos sen laittaa suoraan seinään se hädin tuskin pysyy paikallaan ja piikit vääntyy varmasti aika nopeasti.

Käytöttävyydeltään siis melko käsittämätön 0/5 räpellys. Äänenlaadussa ei onneksi ole moittimista.
Seuraavaan versioon järkevämpi virtalähde systeemi pidemmällä johdolla ja järkevämpi potikka niin hyvä tulee.

Rajallisessa tilassa tämmönen reunoistaan kapea nuppi toimii paremmin.
Älä helvetissä heitä :shifty:

Anteeksi vain, Me Plejeijit odotellaan ja odotellaan noita Toppingin LII versioita, Anteeksi että olemme olemassa :cautious:
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
No en heitä en. Kunhan kiukuttelin kummallisia suunnitteluratkaisuja. Tilasin itse tuon vahvistimen heinäkuussa ja sain sen kaks viikkoa sitten joten ihan hyvän tovin tuota sain minäkin odotella...
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
No en heitä en. Kunhan kiukuttelin kummallisia suunnitteluratkaisuja. Tilasin itse tuon vahvistimen heinäkuussa ja sain sen kaks viikkoa sitten joten ihan hyvän tovin tuota sain minäkin odotella...
Okei, No ärsyttäähän kun Hifilato:n ei saa näitä liikkeelle. Melkein aikajanaana menee. Pyydän Anteeksi käytöstäni.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Juu, ymmärrän kyllä. Ärsyttää varsinkin jos ei saa mitään tietoa kauan menee. Eihän siinä mitään jos jo tilatessa tietäisi suurinpiirtein kauanko joutuu venailemaan.

Mutta positiivisena puolena sanottakoon, että voisit odottaa huonompaakin tuotetta. Sen verran vähän olen kerinnyt kuuntelemaan, että mitään tarkkaa arviota en rupea heittämään. Soundi on kuitenkin puhdas, ei ääntele omiaan herkilläkään kuulokkeilla. Mukavaa on myös että gain asetuksilla on reilusti vaikutusta ja voluumiakin saa rukata koko potikan alueella. Välillä törmää vahvistimiin joilla volyymit alkaa tosissaan nousta vasta klo9 kohdilla ja voluumi ei lisäänny enää kolmosen jälkeen. Pientä kanava epäbalanssia on kyllä mutta se suotakoon hinta huomioiden. Tärkeimpänä pitäisin sitä että kuuntelu (ei ainakaan vielä) rasita toisin kuin esim monoprice THX 887:lla joka alkaa kuulostamaan räikeältä ja luonnottomalta viiden minuutin kuuntelun jälkeen. Molemmathan on mittaustulosten perusteella täysin läpinäkyviä mutta silti (ainakin olevinaan, tiedän tiedän, placeboa, biasta jne ) kuulostavat kovin erilaisilta.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Noi potikat voisi muutenkin olla laitteen päällä niin mahtuisi isompi käännin. Kun ne pötköttää usein pöydällä eikä missään räkissä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
En tiedä, kaipailiko täällä joku juttua alle 80 euron vastamelukuulokkeista, mutta julkaisin juuri vertailun Edifier W820NB:stä ja Anker Soundcore Life 30:stä. Tein myös tiivistä vertailua Valcon VMK20-malliin. Halvimmillaan 35 euroa maksavassa Edifierissa on mielenkiintoisesti tehokkain ja vähiten suhiseva vastamelu.

PXL_20220929_150836334~3.jpg
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
No en heitä en. Kunhan kiukuttelin kummallisia suunnitteluratkaisuja. Tilasin itse tuon vahvistimen heinäkuussa ja sain sen kaks viikkoa sitten joten ihan hyvän tovin tuota sain minäkin odotella...
Mulla ei kyllä ole ongelmia vääntää tätä omaa L30:n volpottia. Tosin kerran laitoin puoleen väliin (unity gain), E30 -12dB ja en sitten ole koskaan sen jälkeen siihen koskenut. Se mikä on alkanut ärsyttämään näissä molemmissa, niin on virtakaapelit ja adapterit. E30:lle pitäisi ostaa joku pidempi USB -> pyörylä kaapeli. L30:m mukana tulevassa adapterissa on liian lyhyt johto ja se painaa myös kuin synti. Sen takia tekisi mieli ostaa joku all in one jossa on sisäänrakennettu virtalähde.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
Pitkään seurannut noita Sash Tres kuulokkeita ja vihdoin tuli laitettua tilaus vetämään. Tilasin punaisella värillä, jota en ole aikaisemmin nähnyt. Näyttää varmasti kivalta mustien pehmusteiden ja sangan kanssa. Saa nähdä saako sitten joululahjaksi, jos ei nyt Ukrainan tilanne taas tässä loppuvuodesta pahene entisestään.
upean näköiset, voisi tukea ukrainalaista käsityötä ja pistää tilaukseen kun ei vielä planaareita löydy.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Tuli elämässä kohta, jossa tarvitsen oikeasti asiasta ymmärtävää suosittelua:

Olen itse ~tonnin dac+kuulokkeet mies, joten minulla ei ole hajuakaan kannattavista langattomista headseteista. Muistakaa tämä kun minulle vastaatte, kaikki vinkit ovat tervetulleita! Minua saa pitää aivan amatöörilapsena.

Vaimo pelaa PC:llä olohuoneessa ja nykyiset on-earit eivät aja asiaansa, pitää vaihtaa over-eareihin (paljon lävistyksiä korvissa): ei väliä ovatko avoimet vaiko suljetut. Kertokaa minulle, mikä on paras 80e - 200e langaton headset. Pitkä kantama katsotaan eduksi, serriltä sohvalle on muutamia metrejä matkaa. Headsetti käsittää nimensä mukaisesti mikrofonin ja kuulokkeet, sekä ovat 100% pelikäyttöön tarkoitetut. Edullinen hinta katsotaan myös eduksi, hänen pelaaminen kun on säännöllisen epäsäännöllistä eikä omista minkäänlaista hifikorvaa, mutta olen myös valmis maksamaan laadusta jotta kriteerit täyttyisi.

Kiitos kaikille vastanneille etukäteen! Jokainen vastaus on askel itselle eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
229
Tuli elämässä kohta, jossa tarvitsen oikeasti asiasta ymmärtävää suosittelua:

Olen itse ~tonnin dac+kuulokkeet mies, joten minulla ei ole hajuakaan kannattavista langattomista headseteista. Muistakaa tämä kun minulle vastaatte, kaikki vinkit ovat tervetulleita! Minua saa pitää aivan amatöörilapsena.

Vaimo pelaa PC:llä olohuoneessa ja nykyiset on-earit eivät aja asiaansa, pitää vaihtaa over-eareihin (paljon lävistyksiä korvissa): ei väliä ovatko avoimet vaiko suljetut. Kertokaa minulle, mikä on paras 80e - 200e langaton headset. Pitkä kantama katsotaan eduksi, serriltä sohvalle on muutamia metrejä matkaa. Headsetti käsittää nimensä mukaisesti mikrofonin ja kuulokkeet, sekä ovat 100% pelikäyttöön tarkoitetut. Edullinen hinta katsotaan myös eduksi, hänen pelaaminen kun on säännöllisen epäsäännöllistä eikä omista minkäänlaista hifikorvaa, mutta olen myös valmis maksamaan laadusta jotta kriteerit täyttyisi.

Kiitos kaikille vastanneille etukäteen! Jokainen vastaus on askel itselle eteenpäin.
Itse olin arvostelujen perusteella kallistumassa audeze penrose kuulokkeisiin. Näitä on aina välillä ollut verkkokaupan outletissa 160€-200€ myynnissä.

Päädyin kuitenkin hankkimaan beyerin tygr 300 r enkä ole katunut hetkeäkään.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 375
Itse olin arvostelujen perusteella kallistumassa audeze penrose kuulokkeisiin. Näitä on aina välillä ollut verkkokaupan outletissa 160€-200€ myynnissä.

Päädyin kuitenkin hankkimaan beyerin tygr 300 r enkä ole katunut hetkeäkään.
Tuo Audeze oli kyllä uskomatonta pettymys, kauheat päässä, painaa paljon, nistä myös kuului ihan kunnon suhina langattomassa moodissa kuin joistain 10 euron kiinan kuulokeista. Itse suosittelen Corsair HS80 pelikuulokkeiksi, ihan hyvä ääni kun käyttää Dolby Access appia eikä Corsairin paska softaa ja mikin laatu on ihan todella hyvä, kuulostaa kuin olisi erillinen laadukas pöytä mikki, maksoin noista itse 99€ gigantin alessa joku aikaa sitten.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Mulla on outo ongelma Sennheiser PXC 550-II kuulokkeiden kanssa. Ne kytketty USB:lla tietokoneeseen ja kun kuuntelee musiikkia (Youtube tms.) niin tulee bling ääni satunnaisesti muutaman - muutaman kymmenen sekunnin välein. Otin Windows äänimerkit pois, muttei auttanut.
Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

EDIT: Syy bling ääniin löytyi, Discord ilmeisesti bingaili on kun tuli uusi viesti vaikka olin mutettanut äänet. Laitoin Discord volumet nolliin, niin loppui äänet.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Juu, ymmärrän kyllä. Ärsyttää varsinkin jos ei saa mitään tietoa kauan menee. Eihän siinä mitään jos jo tilatessa tietäisi suurinpiirtein kauanko joutuu venailemaan.

Mutta positiivisena puolena sanottakoon, että voisit odottaa huonompaakin tuotetta. Sen verran vähän olen kerinnyt kuuntelemaan, että mitään tarkkaa arviota en rupea heittämään. Soundi on kuitenkin puhdas, ei ääntele omiaan herkilläkään kuulokkeilla. Mukavaa on myös että gain asetuksilla on reilusti vaikutusta ja voluumiakin saa rukata koko potikan alueella. Välillä törmää vahvistimiin joilla volyymit alkaa tosissaan nousta vasta klo9 kohdilla ja voluumi ei lisäänny enää kolmosen jälkeen. Pientä kanava epäbalanssia on kyllä mutta se suotakoon hinta huomioiden. Tärkeimpänä pitäisin sitä että kuuntelu (ei ainakaan vielä) rasita toisin kuin esim monoprice THX 887:lla joka alkaa kuulostamaan räikeältä ja luonnottomalta viiden minuutin kuuntelun jälkeen. Molemmathan on mittaustulosten perusteella täysin läpinäkyviä mutta silti (ainakin olevinaan, tiedän tiedän, placeboa, biasta jne ) kuulostavat kovin erilaisilta.
Nyt ymmärrän. Oma tilaukseni on Kuulokevahvarin osalta Elokuun puolesta välistä ja Dac sen lopulla. Pahoittelen vielä toistamiseen eilisiä ärhäköitä sanomisiani :shy: , omaa paskaa päiväänsä ei pitäisi valuttaa toisten syyksi.

Otin sekä L30 V2, että D30 V2, kun tarjolla oli vaihteeksi värejä (Yea!!!, miksi aina alumiinia ja mustaa??) ja tuo Topping L30 jäi vähän "munattomaksi" vanhojen Sundaroitten kanssa.

Kanavatasapainoa ei normi Potentionaali vääntimellä varmaan koskaan täysin saavuteta, mutta ei se nyt enää ole ihan vinksin vonksin kuin 90's luvulla, edes tämän hintaluokan vehkeillä. Gain on kyllä ollut ihan hyvä, mutta jos sitä pitää nostaa 0DB:stä ylöspäin niin sitten olen kyllä harkinnut vahvempaa lähdettä (Mielipide).

Mutta nyt mennään jo muutenkin /Offtopic, niin edelleen olen sitä mieltä että Kuuloke ja DAC/AMP ketjut pitäisi yhdistää ;)

Edit: Laitoin Sundarani L30:ni perään ja edes Nuppi Kaakossa Gain 0:lla ei häiritse, joten puhtia puuttuu :cry:
 
Viimeksi muokattu:

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Nyt ymmärrän. Oma tilaukseni on Kuulokevahvarin osalta Elokuun puolesta välistä ja Dac sen lopulla. Pahoittelen vielä toistamiseen eilisiä ärhäköitä sanomisiani :shy: , omaa paskaa päiväänsä ei pitäisi valuttaa toisten syyksi.

Otin sekä L30 V2, että D30 V2, kun tarjolla oli vaihteeksi värejä (Yea!!!, miksi aina alumiinia ja mustaa??) ja tuo Topping L30 jäi vähän "munattomaksi" vanhojen Sundaroitten kanssa.

Kanavatasapainoa ei normi Potentionaali vääntimellä varmaan koskaan täysin saavuteta, mutta ei se nyt enää ole ihan vinksin vonksin kuin 90's luvulla, edes tämän hintaluokan vehkeillä. Gain on kyllä ollut ihan hyvä, mutta jos sitä pitää nostaa 0DB:stä ylöspäin niin sitten olen kyllä harkinnut vahvempaa lähdettä (Mielipide).

Mutta nyt mennään jo muutenkin /Offtopic, niin edelleen olen sitä mieltä että Kuuloke ja DAC/AMP ketjut pitäisi yhdistää ;)

Edit: Laitoin Sundarani L30:ni perään ja edes Nuppi Kaakossa Gain 0:lla ei häiritse, joten puhtia puuttuu :cry:
Itse laitoin tuon L30 II ja E30 II combon ennakkotilaukseen Hifitalolta elokuun puolessa välin ja ne tulivat jo pari viikkoa sitten. Tässä L30 II riittää medium gain asetuksella hyvin tehot Sundaroille :tup:.
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 417
Itse laitoin tuon L30 II ja E30 II combon ennakkotilaukseen Hifitalolta elokuun puolessa välin ja ne tulivat jo pari viikkoa sitten. Tässä L30 II riittää medium gain asetuksella hyvin tehot Sundaroille :tup:.
Dang, muistan jätkän. Ilmeisesti meikää "vihataan" jo Hihitalollakin :devilish:

Mutta onneksi olkoon jos ääni kuuluu kuten pitää :thumbsup:

Edit: Ai niin, minkä värisen setin Tilasit? Se saattaa olla ongelma.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom