Laadukkaat kuulokkeet?

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Melkoista lakua oli etenkin noi Dan Clark Audion VIVO-kaapelit, mutta täytyy todeta, että ne on taipuisuudeltaan ja käytettävyydeltään erinomaisia, vaikkei ulkonäöstä uskoisi. Gradon jäykät ja karkeat letkut sen sijaan on aivan hirveitä, joten en todennäköisesti voisi koskaan omistaa valmistajan kuulokkeita.

Tuntui enemmänkin siltä, että esittelijä/myyjä mainitsi kaapelin tärkeyden, mikäli kuulokkeiden äänenlaatu ei kokeilijaa täysin miellyttänyt. Niistä keskusteluista jättäydyin kyllä poliittisesti sivummalle.

Kuuntelitko niitä Focalin 55 000 euroa maksavia Maestro Utopioita? Huone oli ihan järkyttävä, kun kumiseva basso peitti lähes kaiken alleen. o_O
Kuuntelin, mäkkärin huoneessa yläbasso oli häiritsevä ja jotenkin muutenkin soundi ei ollut omaan makuun. Naimin kanssa spotissa olivat todella hyvät. Eli mielestäni kahdessa eri tilassa olivat samat, ainakin sama ulkonäkö.

EDIT: nyt rupesi harmittamaan toi kuulokkeiden skippaus.. ensi vuodelle varattava 2 päivää.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Voi V ja Natas, pakko mennä Nuggumaan jos meinaa Hihimessuilla käydä Sunnuntaina

Ja tähän MoJo menikin, nousin ylös, Balanssoitu kuulokejohto kirralla jossain ja toinen puoli rikki :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 479
Musta tuntuu, että alan olla liiankin aktiivinen täällä, joten täytyy tän jälkeen rauhoittua. Palasin kotiin ja postista löytyi uusi kehikko over-ear-kuulokkeiden taajuusvastemittauksille. Jykevää tekoa, koska jokainen osa korvanlehtiä lukuun ottamatta on tehty metallista.

PXL_20220911_160956867~2.jpg


Pikaiset testimittauksetkin näyttää hyvältä, vaikken ole tehnyt laitteelle vielä mitään korjauksia. Ainakin 3,5-5 kHz:n alue vaatii muutaman desibelin boostin, jotta tulokset vastaa paremmin aidolla GRAS:illa mitattuja vasteita (itseasiassa 3 kHz:ä täytyy samalla madaltaa). Lisäksi diskanttia 10 kHz:stä eteenpäin pitää madaltaa ainakin 5 dB verran, koska tuntuu nousevan epärealistisen korkealle. Tällaisenaankin Sennheiser HD600:sta ja Meze Empyreanista saisi melko totuudenmukaisen kuvan, joten suurille muutoksille ei ole tarvetta. :) Vertailupohjaksi laitoin Harman-targetin, jossa on 20-1000 Hz vuoden 2013 tutkimuksesta ja taajuudet siitä eteenpäin vuoden 2018 tutkimuksesta.

1662912364520.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Meze julkisti Instassa, että 109 PRO kuulokkeet julkaistaisiin 15.9. Mitään hintatietoa ei ollut, mutta huhujen mukaan alle tonnin pitäisi olla. Canjam tapahtumissa nämä ovat vissiin kuunneltavissakin olleet.
 

Liitteet

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Musta tuntuu, että alan olla liiankin aktiivinen täällä, joten täytyy tän jälkeen rauhoittua.

-->>
Musta tuntuu, että alan olla liiankin aktiivinen täällä, joten täytyy tän jälkeen rauhoittua. Palasin kotiin ja postista löytyi uusi kehikko over-ear-kuulokkeiden taajuusvastemittauksille. Jykevää tekoa, koska jokainen osa korvanlehtiä lukuun ottamatta on tehty metallista.
Jos tuntuu siltä. että liika on liikaa, niin ota omaa aikaa, me emme sinua omista. Kuuntele hyvää musiikkia hyvistä luureista.

Kyllä me Melukylän Lapset odotamme ;)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 479
Meze julkisti Instassa, että 109 PRO kuulokkeet julkaistaisiin 15.9. Mitään hintatietoa ei ollut, mutta huhujen mukaan alle tonnin pitäisi olla. Canjam tapahtumissa nämä ovat vissiin kuunneltavissakin olleet.
Hinta on ilmeisesti 799 euroa. En tiedä oliko sitä missään julkaistu, mutta saksalainen headphone.shop laittoi siitä oikein sähköposti-ilmoituksen näin etukäteen, ja kuulokkeet löytyy jo listattuna. :D

Screenshot_20220913-072735~2.png


Muita kalliita kuulokeuutuuksia myös tulossa, koska ZMF julkaisi Caldera-nimiset planaarikuulokkeet (3500 USD) ja Dan Clark Audiolta tuli Expanse-niminen avoin versio Stealth-kuulokkeista (4000 USD).

Screenshot_20220911-215808~2.png
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
193
Ei ole kyl enää mitään järkeä noissa hinnoissa. Tuntuu, että nousevat vaan koko ajan. Osta joku HD600 / 650, Sundara, DT 880 600ohm, R70x, Focal Elex / Elear, ja anna sille vähän EQ:ta, niin pääset hyvin lähelle noiden kalliiden luurien soundia ja säästät paljon rahaa, imo.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Ei ole kyl enää mitään järkeä noissa hinnoissa. Tuntuu, että nousevat vaan koko ajan. Osta joku HD600 / 650, Sundara, DT 880 600ohm, R70x, Focal Elex / Elear, ja anna sille vähän EQ:ta, niin pääset hyvin lähelle noiden kalliiden luurien soundia ja säästät paljon rahaa, imo.
Hifin yläluokassa ei ole ollut koskaan mitään "Normaalijärkeä". Kyllä hyvä Hifi on nykyään Halpaa. Muistaa kuinka 90's luvulla myytiin pelkkiä RIAA korjaimia 100000 MK (Inflaatiokorjaten ehkä 30000-35000€ :hmm: ).

Itse en tykkää EQ:sta, mutta jos painan IFI vahvistimeni Bass-Bump napista, niin enpä näe aihetta arvostella.
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
181
DT 880 600ohm tekisi mieli ostaa, mutta en oikein tiedä miten hirmuiset tehot vahvistimelta noihin vaaditaan.

Riittäisikö esim. SMSL C200 ajamaan noita?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Hifin yläluokassa ei ole ollut koskaan mitään "Normaalijärkeä". Kyllä hyvä Hifi on nykyään Halpaa. Muistaa kuinka 90's luvulla myytiin pelkkiä RIAA korjaimia 100000 MK (Inflaatiokorjaten ehkä 30000-35000€ :hmm: ).

Itse en tykkää EQ:sta, mutta jos painan IFI vahvistimeni Bass-Bump napista, niin enpä näe aihetta arvostella.
Sulta löytyi Sundarat? Teeppä testiksi niille Oratory 1990 eq profiili equalizer apo ohjelmalla, saattaa mielipide eq:n käytöstä muuttua.

 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
OK, tätä täytyy mietittiä myöhemmin viikolla :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
193
DT 880 600ohm tekisi mieli ostaa, mutta en oikein tiedä miten hirmuiset tehot vahvistimelta noihin vaaditaan.

Riittäisikö esim. SMSL C200 ajamaan noita?
Mulla on DT 880 600ohm. Hienosti soi mun Motu M2 usb äänikortilta. Mä en ole mikään kunnonhifisti jolla on superherkät korvat tms, mutta kuulokeharrastaja kuitenkin. Olen omistanut kymmeniä luureja, niin halpoja kuin kalliitakin. Sen lisäksi olen tehnyt musiikkia sen 15 vuotta, et jotain kyllä audiosta ymmärrän. Monia kuulokkeita on tullut ja mennyt, mutta nämä 600 ohmiset on mun suosituimpia kuulokkeita.

Mun mielestä DT 880 600 ohm on hinta- laatusuhteeltaan (maksavat 159€) parhaimpia kuulokkeita mitä on olemassa. Mutta, vain EQ:n jälkeen. En voi suositella ilman EQ:ta, diskanttipiikit on niin häiritsevät. Mutta EQ:n jälkeen soundi on loistava. Mulla on maltilliset EQ:t, pari db:tä subeja lisää, pieni leikkaus 210hz tienoille, 1,5:k:ta pieni boosti ja sitten ne peakit pois. 5,7k -7db, ja 8.3k -3db. Aika maltilliset, jos vertaa muiden mun kuulokkeiden equtuksiin (Oratoryn preferenssi). Basson ja midrangen boostit on ihan makuasioita, mutta noi 5.7k ja 8.3 piikit on pakko equttaa pois. Olen myös omistanut DT880 250 ohmiset ja ne on ihan kuraa näihin verrattuna. En olisi uskonut, että kuinka iso se ero on. Nää 600 ohmiset on nopeammat, dynaamisemmat ja ennen kaikkea puhtaammat kokonaissoundiltaan. Minusta 250ohm on jotenkin metallisen kuuloinen.

Mutta tää nyt on vaan mun mielipide. Käy ihmeessä kokeilee jossain, jos vaan on mahdollista. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan myös EQ:n kanssa ne piikit pois equtettuna. Ei ole niin "kihisevät". Täältä peukku DT880 600 ohmisille.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Ei maksa mitään, säätämisessä menee toki hetki. On pienen vaivan arvoinen :thumbsup:

Kopioit vaan arvot tuosta PDF tiedostosta equalizer apo:n profiiliin.
Vaan tästä puuttuu se mitätön, täysin mitätön, pieniriikkinen kysymys "Mikä on Minun kuuloni"

Näissä mikä näissä jää keskusteluissa pimentoon. Itselläni on Alentuma siinä 2K-3K Puhe-aluella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Vaan tästä puuttuu se mitätön, täysin mitätön, pieniriikkinen kysymys "Mikä on Minun kuuloni"

Näissä mikä näissä jää keskusteluissa pimentoon. Itselläni on Alentuma siinä 2K-3K Puhe-aluella.

Siinä tapauksessa tuo oratory 1990 harman target eq käppyrä lisää juuri 2khz kohdalle desibelejä sopivasti.

Testaa nyt ainakin ihmeessä ja kerro miltä vaikuttaa
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Siinä tapauksessa tuo harman target eq kurvi lisää juuri 2khz kohdalle desibelejä sopivasti.
No joo, mutta viimeinen varmennettu tutkimus on jossain Armeijan jälkeen (25V) sitten, niin kaippa sitä olis aika tutkia uudestaan. Ei siitä ainakaan haittaa ole, vähän sama kuin milloin ikänäkö tulee sanoo, että nyt rillit päähän.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
781
Ei ole kyl enää mitään järkeä noissa hinnoissa. Tuntuu, että nousevat vaan koko ajan. Osta joku HD600 / 650, Sundara, DT 880 600ohm, R70x, Focal Elex / Elear, ja anna sille vähän EQ:ta, niin pääset hyvin lähelle noiden kalliiden luurien soundia ja säästät paljon rahaa, imo.
Elexit kyllä vähän himottaisi ostaa seuravasta alekamppiksesta Edition XS:n dynaamiseksi kaveriksi. Millä tavalla porukka on noita Elexejä saanut suomeen?
 
Viimeksi muokattu:

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
181
Basson ja midrangen boostit on ihan makuasioita, mutta noi 5.7k ja 8.3 piikit on pakko equttaa pois.
Mulla sattuu olemaan 6kHz:n paikkeilla aika iso kuoppa kuulossa, että voi olla ihan hyvä suoraankin. :)

Kyllä nää täytyy laittaa hankintaan.
(Ja joku suorituskykyinen vahvari myös.)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Tuli päivitettyä 7v vanhat Fidelio X2 kuulokkeet Hifiman HE400se luureihin. Hyvät on luurit, mutta hyötyy kyllä EQ:sta niinkun kaikki hifimanit. Ei vaan riittänyt potku emolevyssä EQ:n jälkeen, niin pakko oli tilata Topping dx3pro+ jälkikäteen.

On kyllä hienoa miten 350€:lla saa näin hyvää äänenlaatua nykyään! Vahva suositus näille :thumbsup:
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Toiset Sundarat saapuivat, ostin kunnon Sulo Vilen meiningillä "Kun halvalla sai" ;).

Vaan kun "Halvalla" sai taas kerran hyvää. 7 kuukautta vanhat (Kuitit ja kaikki) sekä 2 edellistä omistajaa, eikä näistä varmaan löydy, kuin sormenjäljet paketin pinnasta ja Balanssoitu kaapeli kaupan päälle. 250€ posteineen oli kyllä hyvä diili.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Voi V ja Natas, pakko mennä Nuggumaan jos meinaa Hihimessuilla käydä Sunnuntaina

Ja tähän MoJo menikin, nousin ylös, Balanssoitu kuulokejohto kirralla jossain ja toinen puoli rikki :facepalm:
Vaan eipä mennytkään ehkä johto. Uudella piuhallakaan ei kuulu toisesta rasiasta pihaustakaan, vaan kun nyppää piuhaa vahvarista vähän ulospäin (0,1-0,2mm), niin sitten on kaikki taas hyvin :shifty:, Taidanpa pysytellä noissa 6,3mm liittimissä.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 096
Sainpahan vihdoinkin oman HIFIMessut-videon valmiiksi, niin nyt ehdin kirjoittaa muutaman sanan itse tapahtumasta.

Yksi suurimmista kiinnostuksista oli päästä testaamaan Focal Clear MG:tä. Harmillisesti kuulokkeet olivat samassa huoneessa jossa Focalin bassotykit pitivät jatkuvaa "meteliä" ettei kuulokkeiden testaamisesta tullut yhtään mitään. Toinen ongelma oli laite johon kuulokkeet olivat kytkettynä. Laitteen käyttöliittymä oli jostain syystä puolaksi ja soitettavissa olevat listat olivat lähinnä Ray Charlesia ja muuta "kohisevaa". Pitää antaa järjestäjälle palautetta jos tulevina vuosina kuulokkeet olisivat omissa tiloissaan tai yhdessä erillisessä tilassa. Tapahtumapaikkana oli hotelli joten eri kaupolla ja merkeillä oli omat huoneet eri kerroksissa. Ei ehkä se kätevin messupaikka, mutta tyhjää parempi kuitenkin.

Sitten itse kuulokkeisiin:

Focal Clear MG (1499€)

- Sen verran mitä ehdin niitä käpistellä, ensimmäiseksi huomasin kuinka painavia ne ovat. Toinen miinus oli kuulokkeiden istuvuudessa jossa sanka tuntui jotenkin jäykältä tai muuten epämukavalta. Soundia on mahdotonta kommentoida koska ympäröivä meteli pilasi kuuntelukokemuksen. Pitää jossain vaiheessa ottaa ne testiin ja testata omassa rauhassa ja omilla laitteilla.


Focal Stellia (2999€)

- Sama ongelmat kuin Cleareissa mitä tulee painoon ja sankan jäykyyteen. Koska kyseessä ovat suljetut kuulokkeet niin näiden soundia sain jotenkuten testattua. Soundi on omaan makuun liian muovinen ja steriili. Jotenkin siittä puuttui luonnollisuus kokonaan. Suljetut kuulokkeet eivät koskaan olleet mun juttu ja ainakaan Stellia ei saanut minua muuttamaan käsitystäni.


Meze Empyrean ELITE (4000€)

- Messujen yhden kiinnostavimmista kuulokkeista jäivät kokonaan testaamatta kiitos saman huoneen kaiutinmelun. Pitää kysellä jos saisin nämä omaan testiin. (Pian ilmestyvät 109 Classicsitkin vaikuttavat testaamisen arvoisilta.)


HiFiMan Susvara (6999€)

- HiFiManin piste oli messujen aulassa ja tälläkään kertaa en pystynyt valitsemaan omia tuttuja testibiisejä hitaan verkkoyhteyden takia. :) Parin minuutin latausajan odottelun jälkeen onnistuin saamaan Frank Zappan biisin soimaan (artisti jota en ikinä ole kuunnellut vaikka nimi onkin tuttu) Focalien jälkeen Susvaran soundi tuntui taas "kodilta". Todella tasapainonen ja luonnollinen ääni. Käytännössä ainut ärsyke on kuulokkeiden posketon hinta. Tällä hetkellä tähtäimessä on saada Edition XS, Anandat ja Aryat testiin.


HiFiMan HE-R9 @Sword Of Damocles (kehotuksesta :D )

- Aikamoiset bassojytkyt. En tiedä pystyisinkö näitä käyttämään missään tosissaan, mutta näiden basso tekee pilkkaa jopa Mezen 99 Classiceista. :)


Stax SR-X9000 (7250€)

- Näiden testaaminen on vaatinut 15-20min jonottelun kiitos stereotyyppisen hifistin, joka ehti eksyä "pilviin". :) Näissä Staxeissa on yksi parhaimmista bassoista mitä olen tähän mennessä kuullut. STAX:n huoneessa sai sentään valita minkä tahansa biisin Tidalista (Samsungin tabletin avulla). Esim TOOL:n Pneuma biisissä basso oli äärimmäisen hyvin hallittu. Basso "repii korvat" eri suuntiin mutta kuulokkeet pitävät sen kuitenkin paikallaan. Tunnetta voisi kuvailla ikään kuin joku ravistelisi sua ja samalla pitäisi lujasti kiinni. Äärimmäisen kovasta hinnasta huolimatta SR-X9000:n keskialue oli lievä pettymys. Se oli ikään kuin V-muotoinen jossa keskialue ei erotu yhtä hyvin ja kaikki tuntui ikään kuin puristetulta yhteen pisteeseen. Ylätaajuudet olivat odotesti OK mutta niiden kohdalla en kokenut mitään ihmeellistä. Lieköhän DT 1990 Pro:t hemotteleet mua pialle. :p Staxien toinen miinus tulee ihmeellisestä kaapeliratkaisusta, joka ilmeisesti saa omistajan olemaan pakkonamimisissa heidän vahvistimien kanssa(?) En ole jaksanut selvittää saisiko näihin adaptereita tai kokonaan uutta kaapelia perinteisillä liittimillä.

(Huonolaatuinen versio)




Dan Clark Stealth (4150€)

@Sword Of Damocles vinkistä kävin metsästämässä AudioScienceReviewin amirm:n hehkuttamat Dan Clark Stealthit. Ajanpuutteen vuoksi en ehtinyt testata muita kattauksessa olevia kuulokkeita, samoin Gradot jäivät kokoonaan väliin.

- Staxien jälkeen näiden basso oli lievä pettymys. Hintaansa nähden se ei tarjonnut mitään ihmeellistä mitä en ole tähän mennessä jo kuullut. Yleisesti soundi oli "OK" mutta ei todellakaan mitenkään ihmeellinen. Soudstage oli ikään kuin pehmustettuna. Kenties lievän bassoylikorostuman vuoksi(?). Ehkä koko kokemus johtuu siitä että kyseessä ovat suljetut kuulokkeet joista en pidä yleisesti. Vahvistimena on toiminut Violectric HPA V550 Pro ja volumen kuuntelutaso oli jossain noin klo 12 ja 1 välissä.


Yhteenvetona, ihan OK kattaus eri vaihtoehtoja. Harmillisesti en ehtinyt testaamaan Gradoja ja mm. ETHER 2:sia. HiFiManien kattauskin olisi voinut olla parempi. Toivottavasti seuraavat messut tarjoavat taas jotain uutta ja jännittävää. Kaiuttimien ja subbareiden osalta oikein mikään setti ei aiheuttanut minkälaisia tunteita. En tiedä onko oma kotisetti sen verran hyvä, vai pilasiko huono akustiikka ja huonekorjaamaton ääni jopa 200 000€ kaiutinjärjestelmän soundin. Toki saattaa olla että olen sen verran nirso soundista, etten ihan mistä tahansa setistä ilahtu ihan vain sen takia että hintalappu on luokkaa "järjetön". :)
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 389
Rupesi kyllä kiinnostamaan nuo Hifiman HE-R9 kuulokeet, pitäisi kyllä päästä itse kokeilemaan noita, että voi itse todeta onko niistä mihinkään vs Sony MDR-Z7, onkohan Helsingissä missään kuuntelu mahdollisuutta?. En ole missään kuulokkeissa kuullut noin matalalle menevää laadukasta ja iskevää bassoa kuin noissa Sonyissä EQ:n kanssa, mutta vaihtelu virkistäisi kun kunnon kuuloke autisti olen.
 
Liittynyt
05.04.2021
Viestejä
133
Tulipa mieleen että voisi taas päivittää kuulokkeet + ampin kun jompikumpi rätisee sillon tällöin ja voisi vaihtamisen ilostakin vaihtaa. Onko ideoita minkälaiseen pakettiin päivittäisi kun nykyinen on fiio e10k + beyerdynamic DT 880. Fiiolta on tullut nähtävästi ainakin K5pro, olisiko siitä mihinkään? Entä kuulokkeet? Kuuntelen enimmäkseen musiikkia ja kattelen twitchiä
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Tulipa mieleen että voisi taas päivittää kuulokkeet + ampin kun jompikumpi rätisee sillon tällöin ja voisi vaihtamisen ilostakin vaihtaa. Onko ideoita minkälaiseen pakettiin päivittäisi kun nykyinen on fiio e10k + beyerdynamic DT 880. Fiiolta on tullut nähtävästi ainakin K5pro, olisiko siitä mihinkään? Entä kuulokkeet? Kuuntelen enimmäkseen musiikkia ja kattelen twitchiä

Suositus:

Topping DX3 Pro & Hifiman Sundara

K5 pro on myös hyvä, mun mielestä se ei ollut tosin ihan neutraali, lämpimään kallellaan.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 096
Tulipa mieleen että voisi taas päivittää kuulokkeet + ampin kun jompikumpi rätisee sillon tällöin ja voisi vaihtamisen ilostakin vaihtaa. Onko ideoita minkälaiseen pakettiin päivittäisi kun nykyinen on fiio e10k + beyerdynamic DT 880. Fiiolta on tullut nähtävästi ainakin K5pro, olisiko siitä mihinkään? Entä kuulokkeet? Kuuntelen enimmäkseen musiikkia ja kattelen twitchiä
Mikä on budjettisi ja minkätyyppistä musiikkia yleensä kuuntelet? Sundarat ovat loistavat, mutta en suosittelisi niitä kone- tai hiphopin kuuntelemiseen ujohkon basson takia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Mikä on budjettisi ja minkätyyppistä musiikkia yleensä kuuntelet? Sundarat ovat loistavat, mutta en suosittelisi niitä kone- tai hiphopin kuuntelemiseen ujohkon basson takia.
Tähän taas aiemmin mainittu equalizer apo ja oratoryn eq profiili kehiin.

Sundaraan voi eq:lla lisätä bassoa eikä lähde säröytymään. Sundarassa on muutenkin hyvä nopea/iskevä basso, erottelevuus ei ihan paras mutta teknisesti muuten hyvin toteutettu.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 389
Ei sundaroista saa mitään bassoa irti jos oikeasti sitä hakee, avoimista on muutenkin aika vaikea saada sitä irti.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Ei sundaroista saa mitään bassoa irti jos oikeasti sitä hakee, avoimista on muutenkin aika vaikea saada sitä irti.
Oletko koittanut eq:lla? Kyllä saa alas asti menevää bassoa :smoke:

On niissä sitä vakionakin jos vain nauhoite tarjoilee. Makuasioita toki, kyllä Sundarassa on eq:lla avoimeksi aika kovat bassoreservit.


Tämä arvostelu on tullut sen jälkeen kun luovuin omista Sundaroista mutta tukee tuota basso-osaston reserviä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 096
Tähän taas aiemmin mainittu equalizer apo ja oratoryn eq profiili kehiin.

Sundaraan voi eq:lla lisätä bassoa eikä lähde säröytymään. Sundarassa on muutenkin hyvä nopea/iskevä basso, erottelevuus ei ihan paras mutta teknisesti muuten hyvin toteutettu.
Aiemmin kun kokeilin muutamaa EQ:ta, en tykännyt soundista yhtään. Käyttöönotto oli yhtä suurta sekamelskaa ja soundi ei miellyttänyt lainkaan. Annan sille uuden mahdollisuuden jossain vaiheesa, mutta seison silti mielipiteeni takana, ettei Sundaroja kannata ostaa konemusiikin, räpin tai esim. hiphopin kuuntelemiseen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Aiemmin kun kokeilin muutamaa EQ:ta, en tykännyt soundista yhtään. Käyttöönotto oli yhtä suurta sekamelskaa ja soundi ei miellyttänyt lainkaan. Annan sille uuden mahdollisuuden jossain vaiheesa, mutta seison silti mielipiteeni takana, ettei Sundaroja kannata ostaa konemusiikin, räpin tai esim. hiphopin kuuntelemiseen.
Yhdyn ajatuksiisi genren suhteen ilman eq:n hyödyntämistä.

Equalizer apo kehiin ja Oratoryn profiilista kopioiden suoraan arvot. Menee hetki säätäessä mutta lopputulos palkitsee ja sitä bassoa oikeasti löytyy.

Tuossa kannattaa huomioida onko uusittu vai vanhempi revisio Sundaroista, minulla oli alkuperäiset ja niille ainakin eq toimi hienosti.

Uudemmat on kokematta.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
193
Sillä EQ:llakin on väliä, että miltä ne esim. Oratoryn eq asetukset soundaa. Siis yleissoundi. Moni varmaan käyttää APO:n omaa eq:ta, minä suosittelen VST pluggaria ja Crave DSP:n EQ:ta. Toki on maksullinen (maksaa 59€), mutta on soundillisesti parhaimpia, ellei jopa paras VST plugin EQ, ja toimii 100% APO:n kanssa. Craven EQ transparent modella on bueno.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Oletko koittanut eq:lla? Kyllä saa alas asti menevää bassoa :smoke:

On niissä sitä vakionakin jos vain nauhoite tarjoilee. Makuasioita toki, kyllä Sundarassa on eq:lla avoimeksi aika kovat bassoreservit.


Tämä arvostelu on tullut sen jälkeen kun luovuin omista Sundaroista mutta tukee tuota basso-osaston reserviä hyvin.
Itsellä oli paras lopputulos omaan korvaan Sundarassa tuo Oratoryn profiili APOlla, mutta otin vain bassopään käyttöön ja pidin muut luomuna. Uudemmat Sundarat kyseessä ja taisin jopa hieman tiputtaa tuota alinta, kun oli hieman liikaakin bassoja.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 469
Itsellä oli paras lopputulos omaan korvaan Sundarassa tuo Oratoryn profiili APOlla, mutta otin vain bassopään käyttöön ja pidin muut luomuna. Uudemmat Sundarat kyseessä ja taisin jopa hieman tiputtaa tuota alinta, kun oli hieman liikaakin bassoja.
Tämä sama oli myös itsellä ajoittain käytössä. Ja tosiaan kyllä siellä aika maukas basso on jos vaan eq:lla ottaa irti.

Kuuntelin loppujenlopuksi molemmilla, alarekisteri +5db/luomu ja alarekisteri +5db/harman target. Muistelisin että vokaaleihin tuli lisää eloa tuolla täys eq:lla.

Eq:lla Sundara muuttuu mun mielestä parannelluksi versioksi LCD2C:stä.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Aiemmin kun kokeilin muutamaa EQ:ta, en tykännyt soundista yhtään. Käyttöönotto oli yhtä suurta sekamelskaa ja soundi ei miellyttänyt lainkaan. Annan sille uuden mahdollisuuden jossain vaiheesa, mutta seison silti mielipiteeni takana, ettei Sundaroja kannata ostaa konemusiikin, räpin tai esim. hiphopin kuuntelemiseen.
Hmm, tuota EQ:ta pitää kokeilla, koska olen aina ollut sitä vastaan, niin miksi ei kokeilla sitä nyt. Aikaa on.
 
Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
129
^^ APOssa on myös import-namiska, joten ei tarvitse käsin naputella.
No voi luoja, nehän on kaikki tosiaan täällä yhden namiskan takana satoja profiileja.:sfacepalm: Tämän kun olisi tiennyt aikasemmin olisi säästänyt 'hiukan' aikaa näpyttelyissä. Näyttökuva 2022-09-16 230417.png

Apossa, tai Peacessa on kiva kun saa profiilit hotkeyden taakse kätevästi. Ctrl+shift+e tulee elear, Ctrl+shift+r tumma elear, Ctrl+shift+D dt1990, Ctrl+shift+f tumma dt1990. EQ:n tehtäväpalkin kuvakkeen ja värin saa muutettua profiiliin sopivaksi niin näkee aina nopeasti vilkaisemalla mikä valittuna. Softaan itseensä ei tarvitsi koskaan periaattessa enää mennä kun on kerran syöttänyt profiilit.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Hmm, tuota EQ:ta pitää kokeilla, koska olen aina ollut sitä vastaan, niin miksi ei kokeilla sitä nyt. Aikaa on.
Joku tässä APO:ss nyt meni Käteen ja ihan Vi*** käteen, täytyi heittää helvettiin. Sotkee ääniraitaa ei halutulla tavalla.

Edit:

No niin, uusi aamu ja uudet mahdollisuudet kädettää, mutta nyt onnistui. Olen vaikuttunut. Pois pahat puheeni EQ:sta :shy:
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Pyyhitääs tuplakommentit poes
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.04.2021
Viestejä
133
Mikä on budjettisi ja minkätyyppistä musiikkia yleensä kuuntelet? Sundarat ovat loistavat, mutta en suosittelisi niitä kone- tai hiphopin kuuntelemiseen ujohkon basson takia.
Olen aika kaikkiruokainen mutta tykkään rikkaasta bassosta. Tässä on ollut monta viestiä keskustelua, mutta kun olen noviisi enkä termistöä ymmärrä niin riittäiskö tuo DX3 pro ampina tuomaan bassoa noihin? Kuulokkeet ainakin olisi 100€ alessa hifitalossa
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Testattu on ja paremmalta kuulostaa. Propsit sulle :thumbsup:. Ei pelkkä Basso vaan koko skaala avautui kirkkaamaksi.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
Olen aika kaikkiruokainen mutta tykkään rikkaasta bassosta. Tässä on ollut monta viestiä keskustelua, mutta kun olen noviisi enkä termistöä ymmärrä niin riittäiskö tuo DX3 pro ampina tuomaan bassoa noihin? Kuulokkeet ainakin olisi 100€ alessa hifitalossa
LOL, Nyt on kyllä tosi ale, nostaneet hintaa 100€ ja Alessa laskeneet 100€ ;), saat Jimm's 40€ halvemmalla

Ai niin, vastaus kysymykseen unohtui, minkälainen on nykyinen kokemuksesi "Rikkaasta" bassosta?
 
Viimeksi muokattu:

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 462
@Atamon Hienoa että annoit mahdollisuuden :thumbsup:

Vielä kun saadaan @escalibur tuunamaan Sundaran bassovarannot esiin :cool:
Vanha Jäyhä Jököttäjä ei aina suostu muuttamaan suuntaansa, mikä on joskus hyvä ja joskus huono.

Käytän nyt tuota "Peace" GUI:ta. Parempi kun en mene syvemmälle tähän suohon juuri nyt. Olisi muutakin tekemistä Kaalille ja Ruumiille.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 276
Viestejä
4 189 947
Jäsenet
70 717
Uusin jäsen
Diavolo

Hinta.fi

Ylös Bottom