Nämä on kyllä heittämällä näteimmät luurit mitä olen ikinä näpeissäni pitänyt. Mun makuun maistuu erityisesti se, että kuppien puun rakenne oikeasti näkyy ja tuntuu, vaikka peiliksi kiillotetulla lakkapinnallakin on puolensa. Puu väri ja pintakäsittely saa näköjään värin myös vaihtelemaan tumman ruskeasta suorastaan punaiseen valaistuksesta riippuen. Vaikea näille on kameralla tehdä oikeutta.
Vajaan tunnin lisäsession jälkeen voimistui vaan käsitykset siitä, että Auteur perf suedet on ihan ylivertaiset padit näille vrt Eikon perf lambskin, vaikka olisin olettanut päinvastoin, ja että Aeolukseen verrattuna Auteur painii ihan täysin eri sarjassa mitä tekniseen suorituskykyyn tulee.
Näitä on vaikea verrata muihin reilusti yli tonnin luureihin, kun niitä on tullut omistettua vain muutama pari ja niistä ja edullisemmistakin joutui luopumaan nyt jo vuosia sitten kun ensin petti terveys ja sitä myötä talous. Viimeksi TOTL luokan luureista nurkissa taisi pyöriä Hifiman HE-1000se ja siitäkin on monen monta vuotta - hämärien muistikuvien perusteella HEKse oli teknisesti monella tapaa ylivertainen, mutta alun "wau" efektin jälkeen se alkoi olla jo liikaa ja ainakin omat korvat alkoivat väsymään. Auteur ei tuota samanlaista "wau" efektiä, mutta kuulostaa vaan niin helvetin luonnolliselta, että huomaa miettivänsä, että "tältä sen pitikin kuulostaa". "Hauska neutraali" tulee mieleen jos tuunausta pitäisi kuvailla. Jos noista kahdesta pitäisi valita luurit päivittäiskäyttöön, niin Auteur vie voiton helposti.
Hifiman Edition X:n kanssa näitä olisi mukava vertailla. Niistä luopumaan joutuminen nakertaa edelleen rankasti, koska siinä oli mun korvaan uskomattoman mukavat luurit, ja päivittäiskäyttöön Auteurin ja Aeoluksen kanssa ehdottomat suosikit. Näin pitkän tauon jälkeen on kuitenkin tosi vaikeaa muistaa miltä ne todelliseuudessa tarkalleen kuulosti. Olisi mukava tietää miten uusi Edition XS vertautuu niihin.
Auteurit on vielä kuulematta hybridi- tai OTL-vahvarista, mistä erityisesti jälkimmäinen saa näistä oletettavasti vielä enemmän irti. Sellainenkin on kuulemma naapurin ostoslistalla, eli eiköhän sekin tule kuultua, jos herran niska vaan kestää Auteurin painon.