Olen tykännyt kovasti. Kai sekin jo kertoo jotain, että ei tällä kertaa tullut yhtään ostokrapula, vaikka ostin miltei 3x kalliimmat kuulokkeet kuin koskaan aiemmin

Aeoluksia tai muitakaan ZMF-luureja en ole kuullut verrokiksi, mutta sanoisin, että Auteurit voivat ensikuulemalta tuntua aavistuksen "tavallisilta" siinä mielessä, että ei tule välitöntä vau-fiilistä. Mitä pidempään kuuntelee, sitä selvemmäksi kuitenkin käy, että kuulokkeet eivät oikeastaan tee mitään väärin ja genre kuin genre soi vakuuttavasti. Dynaamisiksi kuulokkeiksi basso ulottuu miellyttävän alas ja toki dynaamisten basso iskee pitkästä aikaa mukavantuntuisesti korvaan. Viimeiset kolme kuulokeostosta olleet siis planaareja (Verum One, Sash Tres, GL2000), enkä lähellekään näin kalliita dynaamisia ole aiemmin kuullut.
Soundstage voisi olla isompi, mihin auttaisi varmaan OTL-putkivahvari ja tarkoitukseen oikeat putket, mutta toisaalta Mjolnir 2:n bassoisku kompensoi sen verran mukavasti, että en ole hetkeen laitteistoa päivittämässä nyt tähän tietoon. Auteurit taitavat olla ensimmäiset kuulokkeet, jotka tuottavat näin vähän kuunteluväsymystä sitten muinaisten HD598-luurien. Pehmusteita mulla on Auteur perforated lambskin ja Eikon perforated lambskin. Edellisillä olen mennyt tähän asti lyhyttä testiä lukuun ottamatta. Eikonit vahvistavat bassoa mukavasti, mutta syövät turhan paljon soundstagea. Liekö suede tai hybridipehmusteista iloa, jos stagea haluaisi suurentaa?