Laadukkaat kuulokkeet?

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145
Joku tuolla yllempänä ehdotteli Fidelio X2 alle kahteensataan, niin Dustinissa tämmöinen hinta X3lle Philips Fidelio X3 | Dustin.fi

Edit. Olikin näköjään ilman ALVtä........
X3:t ovat äänenlaadultaan ihan eri kuulokkeet kuin X2:t. Ei siis välttämättä paremmat, vaan erilaiset.

X2:t lähtisivät tällä hetkellä reilulla satasella:

Yhdet parhaimmista n. 100€ peli- ja "entry level" HiFi-kuulokkeista:

Tuote: Philips Fidelio X2
Hinta: 109,99€ + veroero
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: Luultavasti erän loppuun
Linkki: https://www.amazon.de/dp/B01N5VHLUG?

 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Focal clearit näköjään poistohinnoilla myynnissä nytten 1100€, en niitä ole pohtinut kun aryoita tehnyt mieli, mutta tuolla hinnalla pitäisi harkita, onko kokemuksia?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Hyvät kuulokkeet. Vähän niistä kirjoittelin joskus aiemmin: Laadukkaat kuulokkeet?
Äänikuva on itselle aika tärkeä osa kuuntelussa, minkä takia olen noita aryoita katsellut, huomattavasti parempi kuin Anandoissa omaan korvaan, mikö ilmeisesti noissa focaleissa on se puute, miksi en itse vielä ole niitä ostanut kun hyvällä hinnalla saisi uudet tällä hetkellä. Pitäisi ehkä jossain päin pks päästä koekuuntelemaan vielä noita ennen kuin aryat ostan, mutta mistä niitä löytyisi?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 776
Äänikuva on itselle aika tärkeä osa kuuntelussa, minkä takia olen noita aryoita katsellut, huomattavasti parempi kuin Anandoissa omaan korvaan, mikö ilmeisesti noissa focaleissa on se puute, miksi en itse vielä ole niitä ostanut kun hyvällä hinnalla saisi uudet tällä hetkellä. Pitäisi ehkä jossain päin pks päästä koekuuntelemaan vielä noita ennen kuin aryat ostan, mutta mistä niitä löytyisi?
Aryat audiokaupassa ja clearit mareksilla. Kannattaa toki tarkistaa liikkeestä ennenkuin uskoo minua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Ilmeisesti Clearit on poistomyynnissä siksi koska tilalle on julkaistu Clear Mg, eli vissiin Clearit magnesium-diaphragmilla? Näyttää imo helkkarin näteiltä luureilta nuo uudet.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Ilmeisesti Clearit on poistomyynnissä siksi koska tilalle on julkaistu Clear Mg, eli vissiin Clearit magnesium-diaphragmilla? Näyttää imo helkkarin näteiltä luureilta nuo uudet.
Juurikin tämän takia poistomyynnissä vissiin, omaan makuun eivät focalit ulkonäöltä jotenkin vain sovi en tiedä oikein miksi
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Omaan korvaan Clearit kuulosti muutaman päivän testikäytössä vähän liian metalliselta. Mutta ihan pirun tasaset, dynaamiset ja mukavat luurit päässä. Noilla ei kyllä voi pahasti mettään mennä, ellei sitten tosiaan isoa soundstagea halua.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
706
Kävin paikallisessa Verkkokaupassa nyt vähän koeistumassa muutamia kuulokkeita. AKG K 712 Pro ja Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm. AKG:t olivat ehkä hieman mukavemmat alkuun päässä, mutta Beyerien mallikappale oli kyllä melkoisen huonossa hapessa joten johtuneeko siitä. Hintaeroahan noilla onkin sitten reilusti, joten sen puoleen kallistuisin enemmän Beyeriin. Tyhmänä en tajunnut, että en pääse testaamaan kuulokkeiden soundia ollenkaan kun en omista USB-C DACia. Osaako joku lonkalta sanoa onko noissa minkälaista eroa, lähinnä äänenlaadullisesti? Mulla oli tosiaan aikanaan ne Beyerin kopiot, Superlux HD330:t joihin oli vaihdettu Beyerin tyynyt. Tykkäsin kovasti niistä.

Lisäksi taitaa olla vähän väärä ketju, mutta tarvitsee sitten DAC:n mikrofonille ja kuulokkeille. Niitäkin saa suositella, mitään valtavaa kapistusta en haluaisi pöytää täyttämään.

Harmi kun tuo Beyerin MMX 300-headsetti on suljettu. Jotenki tuntuu väärältä ettei ympäriltä kuuluisi juuri mitään
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
Myyntiosiossa näkyis olevan tarjolla Focal Stellia parilla tonnilla.
Tuosta Stellialle vahvari, natsaiskohan tuo erikoisväritys osapuilleen (P.S oon huono värien kanssa :D):

1616486749239.png


Laitos on siis Traformaticin Head 2 ja väritys tosiaan tuollainen demokappaleen erikoisväritys. Ei oo jäämässä mulle tuollaisenaan, mutta on kyllä kohtuullisen paljon omistamisen halua herättävä laite. Tuossa vasemmassa nupissa on kuulokelähdön impedanssisäätö 25-50-100-300-600ohm. Oon kerennyt soitteleen vasta ensisävelet Atticuksilla, mutta aika vakuuttavasti soi. Eikä turpoa soundikaan niin pahasti kuin Toraudiolla.

Pitää soitella muutkin luurit läpi tuolla ja testata alkuperäinen ideakin, eli lyödä tuo Genejen eteen, että miten soi putkietuasteen kautta. Jos kajarit vaihtuu, niin tekee kyllä mieli ostaa tuo samaan konkurssiin, kun tuossa on tosiaan sekä balansoidut tulot että lähdötkin kajarihommia varten.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Luulin että tuli saatua komeet LTD Aeolukset ihan kohtuulliseen hintaan ebayn kautta, mutta kaveri vaatii maksua tilisiirrolla ilman mitään ostosuojaa, ja odottaa siis ihan oikeasti, että luotan siihen sokeasti lähes tonnin edestä ja toivon, että sen omatunto ei kestä sen summan viemistä. Ei kyllä pysty tällä taloustilanteella ottamaan sitä riskiä - jos nuo rahat häviäisi niin tuskin pystyisin enää toiste edes ajattelemaan tällasten luurien hankkimista ennenkun loppuu aika täällä kesken. Nyt alkaa kyllä ihan aikuisten oikeesti vituttaa tämä homma. Tässä on jo maksettu oppirahoja niin paljon, että en lähde huijattavaksi vaikka saattaa hyvinkin olla ainoa mahdollisuus ZMF:ien hankkimiseksi mikä tässä tulee vastaan.

@pappatech Mites paljon tuon kuulokelähdöstä irtoo vääntöä alemmilla impedansseilla, tiedätkö yhtään?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Luulin että tuli saatua komeet LTD Aeolukset ihan kohtuulliseen hintaan ebayn kautta, mutta kaveri vaatii maksua tilisiirrolla ilman mitään ostosuojaa, ja odottaa siis ihan oikeasti, että luotan siihen sokeasti lähes tonnin edestä ja toivon, että sen omatunto ei kestä sen summan viemistä. Ei kyllä pysty tällä taloustilanteella ottamaan sitä riskiä - jos nuo rahat häviäisi niin tuskin pystyisin enää toiste edes ajattelemaan tällasten luurien hankkimista ennenkun loppuu aika täällä kesken. Nyt alkaa kyllä ihan aikuisten oikeesti vituttaa tämä homma. Tässä on jo maksettu oppirahoja niin paljon, että en lähde huijattavaksi vaikka saattaa hyvinkin olla ainoa mahdollisuus ZMF:ien hankkimiseksi mikä tässä tulee vastaan.

@pappatech Mites paljon tuon kuulokelähdöstä irtoo vääntöä alemmilla impedansseilla, tiedätkö yhtään?
Miten porukka ebayssa kelaa että myyjät pystyvät siellä kertomaan pelisäännöt, kun puhutaan eri maitten välisistä kaupoista ja vielä silloin kun hintaluokka on nelinumeroinen :lol:
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Vielä absurdimpaa on valehdella, että kuulokkeet pystyvät luomaan luonnolliset signaalierot, joita ääneen tulee ääniaaltojen kulkeutuessa äänilähteestä kumpaankin korvaan.
Ainoa mitä kuulokkeet voivat tehdä on yrittää toistaa signaalissa oleva spatiaalinen data.

Siitä vain kokeilemaan.
Stereo selkeästi paras. Dolby on kuin olisit pukissa, aivan järkyttävää soosia. SBX ei ole niin paha mutta siltikään ei ole luonnollinen ääni.
Kuulokkeissa todellakin on ISOJA eroja soundstagessa ja sen tarkkuudessa, siis aivan järkyttävän isoja eroja. HD800 on melkein omalla luvullaan mutta odotas kun pääset kuuntelemaan 009s STAX:ien tai vanhempien moddattujen STAX Lambda Pro:n soundstagea. Leuka on todellakin lattialla ja pää pyörii kuin manaajalla kun koitat miettiä kusettaako joku sua ja kolistelee oikeasti sun ympärillä juttuja.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
569
Ja kun puhutaan soundstagesta esim noissa STAX:ssa niin se ei ole vain edessä vasemmalta oikealle vaan oikeasti 360 astettan päänympärillä, ylhäällä, alhaalla takana edessä ja parasta se että pystyt aistimaan millainen se tilakin on, iso, pieni. Onko seinillä esim ikkunoita yms. Pelkästä stereo äänestä. Ei todellakaan tarvita mitään 7.2.4 atmoksia tai DTS lähteitä. Esim tässä joka on varta vasten STAX lambda pro:lle tehty:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Miten porukka ebayssa kelaa että myyjät pystyvät siellä kertomaan pelisäännöt, kun puhutaan eri maitten välisistä kaupoista ja vielä silloin kun hintaluokka on nelinumeroinen :lol:
Joo-o, ja kaveri ei yhtään hiffannu sitä ironiaa kun ehdotin että no lähetä sitten luurit mulle nii maksan sitten kun ne saapuu. Joku ebayn kustannus on vituttanu niin paljon, että se päätti että ei kelpaa kun tilisiirto. En tiedä miten se luulee, että joku maksaa sille tollasen summan ilman yhtään mitään takeita. Voi olla ihan legitti kauppias, missä tapauksessa vituttaa kahta kauheemmin, mutta ei tota riskiä voi ottaa tässä tilanteessa.

Edit: Nyt alkaa jo naurattaa - luulin, että tehdään kaupat noista luureista niin jätin head-fi:n puolella stock Aeolukset nappaamatta, ja nyt ne oli sitten menny jo muualle. :rofl2: :rofl2:
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Joo-o, ja kaveri ei yhtään hiffannu sitä ironiaa kun ehdotin että no lähetä sitten luurit mulle nii maksan sitten kun ne saapuu. Joku ebayn kustannus on vituttanu niin paljon, että se päätti että ei kelpaa kun tilisiirto. En tiedä miten se luulee, että joku maksaa sille tollasen summan ilman yhtään mitään takeita. Voi olla ihan legitti kauppias, missä tapauksessa vituttaa kahta kauheemmin, mutta ei tota riskiä voi ottaa tässä tilanteessa.

Edit: Nyt alkaa jo naurattaa - luulin, että tehdään kaupat noista luureista niin jätin head-fi:n puolella stock Aeolukset nappaamatta, ja nyt ne oli sitten menny jo muualle. :rofl2: :rofl2:
Joo no en näe mitä ihmiset kuvittelevat jos ebayn puolelle menevät tekemään kauppaa mutta eivät pysy ebayn omassa maksujärjestelmässä ja ihmettelevät että mikä homma kun ei yhtäkkiä kauppa käykään.
Mutta tosiaan paska mäihä sulla, toivottavasti nyt jostakin nappaa :tup:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 502
Näissä mun Atticuksissa on edelleen ongelma oikeanpuoleisessa elementissä, kun etsimällä osasin etsiä ja tarpeeksi kovalla kuunnella. Tuon tosin huomaa tällä hetkellä vain kuunnellessa rauhallisia biisejä, joihin on miksattu voimakkaat, intiimit vokaalit. Kuuluu sellainen sähköinen kaiku, jos laulaja oikein revittelee äänellään. Enemmän soittimia sisältävässä musiikissa tuo ongelma toistuu vain sellaisena kuin joku huokailisi vokaaleita hieman jälkikäteen kaukana oikealla - jos ei tietäisi, ei edes huomaisi. Pelkkää puhetta, kuten youtubea noilla ei kuitenkaan kehtaa kuunnella, koska monella on melko terävä ääni mikin kautta ja se särkee jo pahasti oikean elementin kautta.

Tästä syystä en oikein tiedä, kiinnostaako sua @unholy_walrus näitä ostella. Näiden kanssa kun tulen itse ihan hyvin toimeen ja hyvin harvoin musiikkia kuunnellessa käy tuo ongelma haittaamaan. RebelAmp on hieman pehmeämpi, joten sillä tuon ongelman unohtaa yleensä täysin sellaisessa musiikissa, jota pääasiassa kuuntelen.

Ihme homma kyllä, koska edellisen kerran meni saman puolen elementti täysin vastaavalla tavalla. Haiskahtaisi enemmän siltä, että jokin kuulokkeiden ulkopuolinen tekijä on vaikuttanut asiaan. Edelleen veikkaan yhtä piuhaa, koska sen käytön ajankohta täsmää niin hyvin näihin vikaantumisiin.

Hieno kyllä toi @pappatech in vahvistin!! :cool: Impedanssisäätö on kyllä oikea testailijan unelma, koska muuttaa varmasti ääntä 300 ohm kuulokkeilla. Mun Qudelix 5k bluetooth dac-ampiin tuli muuten softapäivityksen mukana crossfeed DSP. :oops: Näyttäis ainakin muuttavan ääntä, mutta vaikea sanoa, onko parempi vai huonompi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 375
Crossfeed on kyllä mukava lisä kuulokkeilla kuunneltaessa. Itse olen testannut f2k:n Meier Crossfeed pluginia ja tuo hyvin balanssia joihinkin kömpelömmin äänitettyihin/miksattuihin levyihin joissa osa instrumenteista soi häiritsevästi vain toisessa korvassa...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 502
^ Tolla kyllä vaikuttaisi justiinsa sellainen levottomuus lähtevän äänestä, mutta toisaalta näin alustavien testien mukaan tuon Qudelixin luoma soundstage ei oikein riitä, vaan ääni menee samalla tosi pieneksi ja kirkkautta katoaa paljon. Pienemmät asetukset toimii paremmin, mutta ne muuttaa tilannetta aika vähän ellei sitten ole juuri ääripäihin miksattuja instrumentteja. Pahinta omille korville on se kun yhtäkkiä leikataan kokonaan toinen kanava pois ja ääntä kuuluu vain toiselta puolelta. Siinä menee jotenkin korvat täysin sekaisin ja lukkoon.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
@pappatech Mites paljon tuon kuulokelähdöstä irtoo vääntöä alemmilla impedansseilla, tiedätkö yhtään?
Valmistajan sivujen mukaan 2W 50 ohmiin, mutta tuon tarkemmin en osaa lonkalta sanoa. Jälleenmyyjältä (Audiomania) saatettais osata sanoa tarkemmin.

Mulla ei oo nyt ainuttakaan alle 100 ohmin luuria, jolla testata, mutta kummallakaan LCD-3:lla tai ZMF:illä ei tarvii tulla paljoa yli kello ysin, ettei ala olemaan jo aika kovalla. Että luulisin, ettei tästä vääntö ihan heti lopu.

Pikkaisen pidempikin soittelu vahvistaa käsitystä, että tää lienee soundiltaan vähän neutraalimpi kuin Toraudion vahvari, mutta kuuntelut jatkuu.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
100
Mun Qudelix 5k bluetooth dac-ampiin tuli muuten softapäivityksen mukana crossfeed DSP. :oops: Näyttäis ainakin muuttavan ääntä, mutta vaikea sanoa, onko parempi vai huonompi.
Etsin autoon BT-vastaanotinta. Onko järkeä hommata tämä Puolasta n. 110 e, jos vaihtoehtona on FiiO BTR3 80 e? Tietysti on myös BTR5, mutta akkukesto (ei jatkuvasti jaksa tupakansytyttimestä ladata) ilm. merkittävästi huonompi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 502
Etsin autoon BT-vastaanotinta. Onko järkeä hommata tämä Puolasta n. 110 e, jos vaihtoehtona on FiiO BTR3 80 e? Tietysti on myös BTR5, mutta akkukesto (ei jatkuvasti jaksa tupakansytyttimestä ladata) ilm. merkittävästi huonompi.
Jos juuri tällaista laitetta olet harkinnut, niin tämä Qudelix lienee tällä hetkellä yksi parhaista ellei jopa paras etenkin ominaisuuksiensa ja äänenlaadun osalta. Päivityksiä tulee melko usein ja koko ajan lisäävät uusia ominaisuuksia. Akkukin tuntuisi kestävän hyvin ja tässä on toimiva ja vapaasti säädettävä EQ. Mitä olen lukenut, BTR5 on melkolailla samalla viivalla äänenlaadun osalta. BTR3 on hieman huonompi, mutta myös hieman halvempi.

Autossa en ole käyttänyt, kun en autoa omista. :D

Tuo 110€ kuulostaa hyvältä hinnalta. Itse tilasin tämän alussa suoraan valmistajalta, jolloin maksoin vielä arvonlisäverot päälle.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Mitähän tässä tekis. HE400i 2020 meni tosiaan mäsäks ja olin tonne maahantuojaan yhteydessä niin olis pari vaihtoehtoo.

Saisin ne uudet HE400 SE tai korjaa noi vanhat jos menee vaa plugi vaiholla ku noitte valmistuski lopetettu komponenttipulan takia. Tai sit uudet ja lähettäs myös vanhat joutus ite maksaa jonku 80tms, mut jos helppo korjaa nii saispaha halvalla sit toisetkin tai myyntiin vaikka.

Harmi ku noist uusista oikee ainaka Suomessa mitää kokemuksii taida olla. Pitäs vähä paremmat olla jopa soundiltaan, mutta miksi niistä piti hopeet tehdä? Ärr. Vaikka eikai sillä kotosalla niin välii miltä ne päässä näyttää :D

Kyllä mä taidan noihi SE kallistuu, pääseepähä kokeilee. Pitää vaa toivoo ettei ny paskemmat ainaka olis ku noit vanhoi saa enää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Mitähän tässä tekis. HE400i 2020 meni tosiaan mäsäks ja olin tonne maahantuojaan yhteydessä niin olis pari vaihtoehtoo.

Saisin ne uudet HE400 SE tai korjaa noi vanhat jos menee vaa plugi vaiholla ku noitte valmistuski lopetettu komponenttipulan takia. Tai sit uudet ja lähettäs myös vanhat joutus ite maksaa jonku 80tms, mut jos helppo korjaa nii saispaha halvalla sit toisetkin tai myyntiin vaikka.

Harmi ku noist uusista oikee ainaka Suomessa mitää kokemuksii taida olla. Pitäs vähä paremmat olla jopa soundiltaan, mutta miksi niistä piti hopeet tehdä? Ärr. Vaikka eikai sillä kotosalla niin välii miltä ne päässä näyttää :D

Kyllä mä taidan noihi SE kallistuu, pääseepähä kokeilee. Pitää vaa toivoo ettei ny paskemmat ainaka olis ku noit vanhoi saa enää.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Eipä tossa paljo mitää infoo ollu. Ulkomaisii foorumeit täs vähä selaillu ja saanu käsityksen et ehkä ne sit vähä paremmat on. Liekö tolla double sided magneeteilla tai stealthilla vaikutusta minkäverran. Muttajoo enköhä mä noi uudet ota.

Btw saako Suomesta mistää noihi balansoituu johtoo eli 2x2.5mm to 4.4mm pentacon ilmeisesti mikä zen canii menee?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Btw saako Suomesta mistää noihi balansoituu johtoo eli 2x2.5mm to 4.4mm pentacon ilmeisesti mikä zen canii menee?
Ei taida saada olen kyllä jo itsekin valmiiksi silmäillyt. Aliexpressistä kyllä saa ihan hyviä johtoja ja halvalla eikä toimitus kestä Alin standard shippingillä kuin pari viikkoa.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Jännä kyl miksei kukaa oo täällä ottanu noit kaapeleita myyntiin. No pitää tuolt aliexpressist ihmetellä vai oisko jollai linkata vaikka hyväksi todettua letkua kun niitäkin taitaa olla niin miljoonia erilaisii tuolla?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Näissä mun Atticuksissa on edelleen ongelma oikeanpuoleisessa elementissä, kun etsimällä osasin etsiä ja tarpeeksi kovalla kuunnella. Tuon tosin huomaa tällä hetkellä vain kuunnellessa rauhallisia biisejä, joihin on miksattu voimakkaat, intiimit vokaalit. Kuuluu sellainen sähköinen kaiku, jos laulaja oikein revittelee äänellään. Enemmän soittimia sisältävässä musiikissa tuo ongelma toistuu vain sellaisena kuin joku huokailisi vokaaleita hieman jälkikäteen kaukana oikealla - jos ei tietäisi, ei edes huomaisi. Pelkkää puhetta, kuten youtubea noilla ei kuitenkaan kehtaa kuunnella, koska monella on melko terävä ääni mikin kautta ja se särkee jo pahasti oikean elementin kautta.

Tästä syystä en oikein tiedä, kiinnostaako sua @unholy_walrus näitä ostella. Näiden kanssa kun tulen itse ihan hyvin toimeen ja hyvin harvoin musiikkia kuunnellessa käy tuo ongelma haittaamaan. RebelAmp on hieman pehmeämpi, joten sillä tuon ongelman unohtaa yleensä täysin sellaisessa musiikissa, jota pääasiassa kuuntelen.

Ihme homma kyllä, koska edellisen kerran meni saman puolen elementti täysin vastaavalla tavalla. Haiskahtaisi enemmän siltä, että jokin kuulokkeiden ulkopuolinen tekijä on vaikuttanut asiaan. Edelleen veikkaan yhtä piuhaa, koska sen käytön ajankohta täsmää niin hyvin näihin vikaantumisiin.

Hieno kyllä toi @pappatech in vahvistin!! :cool: Impedanssisäätö on kyllä oikea testailijan unelma, koska muuttaa varmasti ääntä 300 ohm kuulokkeilla. Mun Qudelix 5k bluetooth dac-ampiin tuli muuten softapäivityksen mukana crossfeed DSP. :oops: Näyttäis ainakin muuttavan ääntä, mutta vaikea sanoa, onko parempi vai huonompi.
Kiitän tarjouksesta, mutta en tiedä onko musta oikeen tuon asian hoitamiseksi. Mua käy yleensä kaikki pikkuviat ottamaan korvaan tosi herkästi, niin pitäis palautushommia lähtee tekemään missä menis varmaan vähän turhan kauan kaikkineen. Vaikka sen voisi odottaa, niin kaikki vienti-ilmoituksien tekemiset sun muut olisi vähän liikaa tän hetkiseen tilanteeseen, kun pelkkä luurien etsiminen syö ihan kaiken energian mitä mulla valveilla on.

Pitää vaan toivoa, että osuu käytetyt kohdalle nyt seuraavan viikon aikana, tai saan jonkun suostuteltua ryhtymään osaomistajaksi tjsp ja sijottaan viimeset 270€ että saa uudet Atticukset.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
708
Jännä kyl miksei kukaa oo täällä ottanu noit kaapeleita myyntiin. No pitää tuolt aliexpressist ihmetellä vai oisko jollai linkata vaikka hyväksi todettua letkua kun niitäkin taitaa olla niin miljoonia erilaisii tuolla?
Kerro sit mitkä pistit tilaukseen ku pistät
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 060
Mitähän tässä tekis. HE400i 2020 meni tosiaan mäsäks ja olin tonne maahantuojaan yhteydessä niin olis pari vaihtoehtoo.

Saisin ne uudet HE400 SE tai korjaa noi vanhat jos menee vaa plugi vaiholla ku noitte valmistuski lopetettu komponenttipulan takia. Tai sit uudet ja lähettäs myös vanhat joutus ite maksaa jonku 80tms, mut jos helppo korjaa nii saispaha halvalla sit toisetkin tai myyntiin vaikka.

Harmi ku noist uusista oikee ainaka Suomessa mitää kokemuksii taida olla. Pitäs vähä paremmat olla jopa soundiltaan, mutta miksi niistä piti hopeet tehdä? Ärr. Vaikka eikai sillä kotosalla niin välii miltä ne päässä näyttää :D

Kyllä mä taidan noihi SE kallistuu, pääseepähä kokeilee. Pitää vaa toivoo ettei ny paskemmat ainaka olis ku noit vanhoi saa enää.
Ota HE400se ja kerro kokemukset!

Saksan Amazonissa hinta 169eur + veroero. 19.4 tulee myyntiin. Tällähetkellä ainoana myyjänä kolmas osapuoli, joten eiköhän Amazon ala myös myymään näitä kuukauden sisään.

Edit: kirjauduin sisään ja tuo kolmas osapuoli ei toimita Suomeen. Eli Amazonia odotellen.

Ja linkki: HiFiMAN HE400se HiFi Kopfhörer für Mobile Nutzung mit: Amazon.de: Elektronik
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Voisinhan mä tänne jotai yrittää möngertää tämmösen audionuubin näkökulmasta kuhan saan ne käsiin. :D Tullissa oli tulossa joku 500kpl erä, et varmaa ens viikol vois olla postissa.
Jonkun viikon ehk kerkesin noit kuunteleen ennenku hajos ja nyt ollu vanhat G Pro X:t täs käytössä taas. Harmi kun ei pääse vierekkäin vertaileen tot vanhaa ja uutta mallia, tuskin isoja eroja on..

Edit: Näkisittekö järkee maksaa noist rikkinäisistä jtn 60-80e? Jos miettii et korjauttas jossain, mitähä sekin maksais?
Kai noi sais itekki korjattuu jossei kolvii tarvi ku semmosta omista. Jonkuverra kuitenki pelannu piirilevyjen ja komponenttien kans. Kuulokkeitte kanssa en.

Tossa oli viel toi kuva jos siitä hiffaa mitä tapahtu :D Toi plugi sujahti sissään.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Onko jotain nastaa johtokauppaa jos haluaa vaihtokaapelia kuulokkeille?

Eli Beyerdynamic DT 1990 Pro alkuperäisten tilalle joku lyhyempi suora, pitäis olla siis lyhyt mini-XLR / 6,3 mm.

Puna-mustaa jos sattuis vielä olemaan niin sopis Jonne-Ledeihin :sgiggle:
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 145
Onko jotain nastaa johtokauppaa jos haluaa vaihtokaapelia kuulokkeille?

Eli Beyerdynamic DT 1990 Pro alkuperäisten tilalle joku lyhyempi suora, pitäis olla siis lyhyt mini-XLR / 6,3 mm.

Puna-mustaa jos sattuis vielä olemaan niin sopis Jonne-Ledeihin :sgiggle:
Tässä on eri pituusvaihtoehtoja eri väreissä :)


Itse ostin 1m valkoisena.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 502
Kiitän tarjouksesta, mutta en tiedä onko musta oikeen tuon asian hoitamiseksi. Mua käy yleensä kaikki pikkuviat ottamaan korvaan tosi herkästi, niin pitäis palautushommia lähtee tekemään missä menis varmaan vähän turhan kauan kaikkineen. Vaikka sen voisi odottaa, niin kaikki vienti-ilmoituksien tekemiset sun muut olisi vähän liikaa tän hetkiseen tilanteeseen, kun pelkkä luurien etsiminen syö ihan kaiken energian mitä mulla valveilla on.

Pitää vaan toivoa, että osuu käytetyt kohdalle nyt seuraavan viikon aikana, tai saan jonkun suostuteltua ryhtymään osaomistajaksi tjsp ja sijottaan viimeset 270€ että saa uudet Atticukset.
Ymmärrän hyvin, että sun tilanteessa et halua ylimääräistä säätöä tai odottelua, jos toi ongelma vaikka enemmän häiritsiskin.

Mikä lie sopiva hinta tällaisenaan, mutta tuskin enempää kuin 500€ pyytäisin. Voi olla, että annan näille vaan kovaa käyttöä ja tiedostan, mitä näillä ei ole niin hyvä kuunnella.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 076
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
Täytyy sanoa, että tää Traformatic vaikuttaa melko hienolta mätsiltä ZMF:n luurien kanssa. Ei oo näin tiukkaa ja tarkkaa bassoa irronnu Atticuksesta muilla vermeillä. Aeoluksella aavistuksen vähemmän kuuntelua takana, mutta kuulostaa soivan paikoitellen leveämmin ja samalla tavalla kuin Atticuksissa, bassot tosi hyvin kontrollissa.

LCD-3 jäi vähän ehkä kylmäksi verrattuna Toraudioon, mutta niillä kuuntelua kaikista vähiten, kun ZMF:t imas kuuntelemaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mites, onko T+A Solitaire P tai Final Audio D8000 Pro kenellekään tuttuja? TOTL planaareja mitkä on mulle ihan uusia.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
^ Taisin katella ton Final Audion lippulaivan mittaukset jostain. Näytti hirvittävän kirkkailta :D Suhtaudun samanlaisella varauksella omaa makuani ajatellen kuin Utopioihinkin. Ja varmaan Susvara samaa kategoriaa.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Johto tän pitäs kai HE400SE ja Zen Canin välii mennä ku valitsee 4.4mm plugilla?

Aika vähä tuntuu vaihtoehtoi olevan 4.4mm päällä en ainakana ite löytänyt. Toi tulis sen 50€ maksaa about, mut eipä taida paljo valinnanvaraa olla. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 741
Kellään kokemusta T1 (2. gen) luureissa Dekonin veluuripadeista? Muuttaako miten paljon sointia?
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
203
Osaako joku sanoa, et miksi kuulokkeet boostaa 6k:ta lähes poikkeuksetta? Itselle tuo ottaa korvaan niin pahasti, että sitä pitää aina equttaa alaspäin. DT 880 on hyvä esimerkki. Hirveä piikki 6300hz. Pitää equttaa alaspäin melkein 10db:tä. Kaikissa Sennheisereissa on se piikki aina 5,5k kohdalla. Se piikki tekee soundista grainyn ja epäselvän. Sellainen zingzingzingizn. Kokeilkaa vaikka equttaa noita alas, kuuntele musaa 15min ja pistä lennosta eq pois päältä, niin sieltä pompahtaa sellainen ztshh ztshh :D Onko ton piikin joku tarkoitus tuoda "detaileja" esiin? Ei kyl ihan toimi siinä, ainakaan MUN korvaan.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
612
Voiko vaan olla sun korvaan herkkä taajuus? En kyllä muista, että ois 6k ollu DT880 mitenkään kummallinen, tästä toki vuosia aikaa. Mutta jos se on monella luurilla sama homma ni varmaan vaan sun korva herkkä tuolle, EQ:lla alas :thumbsup:
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
708
Osaako joku sanoa, et miksi kuulokkeet boostaa 6k:ta lähes poikkeuksetta? Itselle tuo ottaa korvaan niin pahasti, että sitä pitää aina equttaa alaspäin. DT 880 on hyvä esimerkki. Hirveä piikki 6300hz. Pitää equttaa alaspäin melkein 10db:tä. Kaikissa Sennheisereissa on se piikki aina 5,5k kohdalla. Se piikki tekee soundista grainyn ja epäselvän. Sellainen zingzingzingizn. Kokeilkaa vaikka equttaa noita alas, kuuntele musaa 15min ja pistä lennosta eq pois päältä, niin sieltä pompahtaa sellainen ztshh ztshh :D Onko ton piikin joku tarkoitus tuoda "detaileja" esiin? Ei kyl ihan toimi siinä, ainakaan MUN korvaan.
focaleissa ei ainakaan moista ole.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
^ Taisin katella ton Final Audion lippulaivan mittaukset jostain. Näytti hirvittävän kirkkailta :D Suhtaudun samanlaisella varauksella omaa makuani ajatellen kuin Utopioihinkin. Ja varmaan Susvara samaa kategoriaa.
Mun muistikuvat on tosi vanhat, mutta ei Susvarat mun mielestä mitenkään hirveen kirkkaat ollu. Samaten mitä jaksoin vähäsen lukea, niin D8000 pro:n ääneä kuvattiin tarkaksi, puhtaaksi ja ilmavaksi, mutta ei mitenkään erityisen kirkkaaksi. Pelkkiä mittaustuloksia katsomalla voi välillä saada ihan vääränlaisen kuvan luureista. Siihen vaikuttaa vissiin aika moni asia, että onko luurit kirkkaan kuuloiset. Jos ymmärsin oikein, niin treblepiikitkään ei välttämättä kuulosta pahalta vaikka mittaustuloksissa voisi näyttää hurjalta - siihen liittyy vissiin niiden sijainti, lukumäärä, ja taajuusvasteen muut ominaisuudet. En edes teeskentele ymmärtäväni tästä juuri mitään, mutta se on käynyt selväksi, että mittaustulokset antaa monesti vähintään vääristyneen kuvan luureista. Mun mielestä mittaukset on oiva apu esimerkiksi ongelmien löytämisessä ja korjaamisessa, modaamisessa, ja niillä on paikkansa moderneissa kuulokearvosteluissa - mutta jos mittaustulosten perusteella päättää jo ennen luurien kokeilua, että ei pidä niistä tai että ne on paskat, niin silloin se ohjaa niitä omia ennakko-odotuksia varsin voimakkaasti. En siis tarkoittanut suunnata tätä @pappatech sulle yhtään, vaan meinasin ihan yleisesti. Ajattelin nyt sanoa ettei tule mitään turhaa väärinkäsitystä. Mun mielestä "kuuntele ensin ja varmista mittaamalla" olis hyvä tapa lähestyä asiaa arvostelijana.

Onks täällä muuten kokemuksia Hifimanin HE-R10D / HE-R10P luureista? Vähän erikoista kun on ulkoisesti samat luurit mutta ihan eri elementtiteknologialla ja hintaluokat ihan erilaiset - dynaamiset vähän yli tonnin ja planaarit 5 tonnia. Yrittää vielä ratsastaa legendaaristen Sonyjen maineella. Perus Hifiman-perseilyä. Onkos nuo muuten sitten ensimmäiset Hifimanit dynaamisilla elementeillä?

(Ne ebay LTD Aeolukset olikin lopulta ihan legitit. Arvatkaapa miten paljon tuo vituttaa. Olis alle tonnilla saanut LTD ZMF:t, hyvät piuhat, kolmet padit ja vielä magnesium-pannan. Siinä oli se mahdollisuus mikä olisi pitänyt käyttää. Head-fi:n puolella oli kaksista riittävän edullisista jenkkiluureista (Atticus & B stock Aeolus) sovittu alustavasti kauppasumma, mutta viime hetkellä kaverit päättää, että enpäs lähetäkään ulkomaille. Ne uudet EU Atticukset olis ihme kyllä vielä hyllyssä, mutta yksi kaveri vetäs rahotusta pois, joten budjetti on jälleen kerran 280€ vajaa, eli eiköhän se homma ollu sitten siinä.)

Edit: Heti kun pääsin sanomasta, niin saattoi löytyä vielä viimeinen mahdollisuus - Australiassa olis pari jonka myyjä saattais olla valmis lähettämään tänne. Budjetti on tosin ~100 USD pienempi kun pyynti, mutta katotaan onnistuuko.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Onkos nuo muuten sitten ensimmäiset Hifimanit dynaamisilla elementeillä?
HE-300 taisi olla ensimmäinen dynaaminen Hifiman, sitten tuli HE-350 ja Edition S taitaa olla toiseksi viimeisin, taisi olla vielä joitain massdropin tekeleitäkin mutta nuo muistan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 636
mutta jos mittaustulosten perusteella päättää jo ennen luurien kokeilua, että ei pidä niistä tai että ne on paskat, niin silloin se ohjaa niitä omia ennakko-odotuksia varsin voimakkaasti. En siis tarkoittanut suunnata tätä @pappatech sulle yhtään, vaan meinasin ihan yleisesti. Ajattelin nyt sanoa ettei tule mitään turhaa väärinkäsitystä. Mun mielestä "kuuntele ensin ja varmista mittaamalla" olis hyvä tapa lähestyä asiaa arvostelijana.
Joo, en minä sitä itteeni ottanut. Luin toki muutaman revikankin tuosta Final Audiosta tuolloin, kun mittauksia kattelin. Ja neutraaleiksi / kirkkaiksi noita muistelen tituleeratun.

Minusta noiden ihan kärkipään, tosi teknisten luurien on käytännössä pakko olla suht kirkkaita. Eihän huippuluurilta odotettua yläkerran erottelua minusta saa ilman riittävää energiaa yläpäässä. Ja yläkerran erottelu ja energia tuppaa olemaan tasapainoilua tarkkuuden ja rasittavuuden välillä, mikä taas tuntuu kääntyvän valitettavan helposti meikäläisen korvilla rasittavuudeksi.

Tokihan nuo Final Audiotkin pitäisi kuulla, ennen ostopäätöstä, että vois oikeasti sanoa mitään, että lähinnä kai tää ennakkoasenne hidastaa noihin tutustumista. Ei tähän meikäläisen makuun oo oikein uskaltanut miettiä kuin Veriteä tai ehkä Audezen LCD-4:ää (joka taas painaa tonnin), jos kärkimallia pitäs ostaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 569
Viestejä
4 236 804
Jäsenet
71 222
Uusin jäsen
breiska

Hinta.fi

Ylös Bottom