Tässä häiriövapaa liitäntä, kun niistä oli puhetta
Ja vähän niin kuin teemaan liittyen, niin Tor Audion Balanced läks tilaukseen. Heillä oli joku vammainen brittiläinen maksunvälityspalvelu käytössä, joka halus nähdä kuvaa meikäläisen passista, kun Tor Audion webbisivujen maksupalvelu ilm. generoi maksutapahtumiin jotain virhettä.. päivittivät sitten jonkun toisen maksunvälityspalvelun, niin sain tehtyä tilauksen.
Mut jokohan tää kuulokesysteemi ois tän jälkeen ns. riittävän hyvä?
![Big Grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Tää lähti keulimaan ihan samalla tavalla kuin pari kolme vuotta sitten, kun piti saada olohuoneeseen kaiuttimet...
Onneksi noiden jälleenmyyntiarvo on ihan hyvä, eli ei heti lähde puolet arvosta kävelemään. Tuossa on myös mun mielestä ihan endgame-luokan setti. Siitä ei välttämättä enää pääse paremmaksi jos tuon tyylin ääntä hakee, ei vaikka syytäisi harrastukseen vielä lisää rahaa. Itse olisin ainakin hyppimässä riemusta tuon setin kanssa, ei tuo mielestäni kalpene edes paljon kalliimmalle setille. Sitten vaan tutustumaan Aeolusten todelliseen luonteeseen Tor:n kanssa.
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Tuossa on pitkäksi aikaa iloa ja uusia kokemuksia. Vahvistinta ja padeja vaihtamalla saa siihen vielä enemmän syvyyttä, eli on yllättävän monipuoliset kuulokkeet vaikka se perusjuttu pysyykin samana.
Tosi mukavaa nähdä, että on löytynyt setti mistä tykkäät! Niiden oikeiden kuulokkeiden ja vahvistimien löytäminen voi olla vaikeaa siinä vaiheessa kun se harrastus muuttuu vähän vakavampaan suuntaan - siis kun alkaa olla jo kokemusta mid-fi ja ns. audiophile-luokan luureista, ja budjetti kasvaa yli 500 euron. Se on hienoa kun se oma juttu löytyy ja kuulokeruletti loppuu!
![Thumbsup :thumbsup: :thumbsup:](/styles/default/xenforo/smilies/emojione/thumbsup.png)
Ennen terveyden ja talouden menetystä oma ns. endgame-unelma oli hankkia Aeolusten kaveriksi T1 gen2 ja joko Eikon tai Auteur, ja niitä pyörittämään WA3 taikka LP. Siinä olisi ollut vahvarille ajettavaa, ja korville pureksittavaa melkeinpä loppuelämän ajaksi - vaikka sitä olisi vuosien sijaan ihan reippaastikin vuosikymmeniä jäljellä.
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Aeolus ja T1 gen2 hyvällä putkivahvistimella höystettynä olisi myös jo kahdestaan aika hurja pari. Tosi erilaiset luurit, mutta tukee toisiaan hyvin ja kummatkin tykkää putkista. Luulisin, että ainakin meikäläisen olisi vaikea kyllästyä sellaiseen settiin.
TL;DR: Mahtavaa, että oot löytänyt setin mistä nautit! Laita ihmeessä kuvia siitä kunhan kaikki osat on saapuneet! Aina kiva nähdä kuvia laatuseteistä, elän vähän teidän kautta!
Edit:
@Sword Of Damocles tuosta Rogerista, niin rupesin tyylilleni uskollisena vielä miettimään, kun tilaus on jo sisässä, tuon tehoa.. Tuo Roger ei ilm. ole mikään älytön voimanpesä (ulostuloteho 450mW) ja speksien mukaan balansoitu versio ei ole sen suhteen sen kummoisempi, niin riittääkö sulla volumen suhteen ihan hyvin varaa Rogerilla Atticusten ja LCD-2C:n kanssa?
Mitään kovin vaikeitahan nuo ei ole kummatkaan ajaa, mutta jäin nyt vaan miettimään, ettei sentään vara loppuis kesken, jos joskus tekee mieli kuunnella oikeasti kovempaa.
Riittää juu jerkku, mutta putkivahvistimet on ison lähtöimpedanssin (vai oliko jonkun muun takia, ei nyt toimi pää) huono mätsi planaareille kuten LCD-2C. Noin raakasti yleistäen planaarit vaatii hybridivahvistimen jos haluaa putkiääntä niiden kanssa.
EDIT2: Vai hetkinen, sopisko tuo Roger paremmin planaareille kun se ei kerran ole OTL vaan OPT vahvari? Nyt tarvitaan meikäkäistä viisaampaa tähän. Myönnän, että mun tiedot ei riitä alkuunkaan, eli ota varauksella kaikki mitä sanon. Itse oon aina välttänyt kaikkia putkivahvistimia planaarien kanssa, miinus hybridit, mutta tää tarvii nyt viisaampaa päätä.