Miksi listalla ei ole HD660S ? Mielestäni voittaa HD650 ja HD700.Erittäin hyvät kuulokkeet. 500€ hintaluokan ehdotonta parhaimmistoa. Piti kirjottaa arvostelu noista 500€ ja alle avoimista kuulokkeista mutta en taida saada ikinä aikaiseksi. Testissä oli ainakin nämä:
ibasso Sr1
Sash deux
Sash Tres
Verum 1
Audeze lcd1
Ollo s4
Hifiman Sundara (adorama v3)
Hifinan He560
Auduoquest Nighthawk carbon
Sennheiser Hd650
Beyerdynamic Dt1990
Onkyo A800
Audio technica R70x
Basinwavz Alara
Hifiman He400
Hifiman He400i
Hifiman He4xx
Sennheiser Hd700
Shure srh1840
Grado rs2 (e tai i)
Noita yritin jotenkin arvottaa keskenään ja kyllä sr1 on jossain 1-5 välillä. Toki tuo ei sinänsä tarkota mitään kun kukin tykkää mistä tykkää mutta samoja höpö höpö listoja on maailma täynnä niin miksipä ei.
Sr1:ssä ei oo basso ei droppaa missään kohtaa. Menee alas niin ku joku Audeze lcd2 mutta ei tarjoa samoja värinöitä kuitenkaan. Avoimelle dynaamiselle aika pirun hyvin. Keskikokoinen äänikuva (isompi kun vaikka elearissa). Vähän verhoutunut ääni. Tosi hyvä balanssi, mikään ei korostu liiaksi mutta diskantti sais olla ilmavampikin. Jos audioquest nighthawkista olis neutraali versio se ois ehkä tämä. Ollo s4 on kanssa vähän mun korvaan tommonen "parempi, neutraalimpi nighthawk" mutta sr1 vie sen pykälän pidemmälle (ja mun mielestä parempaan suuntaan).
Miinuksena mcxx liittimet ja turhan monimutkainen rakenne. Tuo 100 palaa 50 ruuvia design aiheuttaa kupeissa kaikenlaista nitinää, toki se ei ääneen vaikuta. Ehkä miinuksena vois pitää myös sitä että ei nuo kovin avoimelta kuulosta...eristävät ääntäkin jonkin verran. Aika semmonen hyvin suljettu semi-open systeemi.
Sr2 olisi jo mennyt tilaukseen mutta iBasso on mulla boikotissa. Ehkä käytettynä ostan sr2 jos joskus vastaan tulee. Kävi semmonen juttu, että takuuaikana rupes kuulumaan toisesta elementistä sivuääntä. Tuttu ääni mulle ja heti kyllä tiesin että driverissa on vikaa. Takuu oli voimassa joten eikun kuulokkeet kiinaan (postit jotain 60-70€ omasta pussista). Mulle olis käyny että oisin ite vaihtanut driverin mutta se ei sopinut ibassolle. Kuulokkeissa oli myös kosmeettinen vika, toinen mcxx liitin istui rumasti ulompana kuin toinen.
Kuulokkeet tuli sitten huollosta takas. Sama vika oli tallella, iBasson mukaan soi niinku pitää. Kuulemma vaihtoivat johdon. Mun mielestä näytti käytetystä ja se liitin törrötti vieläkin. Saatoin tuossa kohtaa vähän hermostua ja iBasso ei vastannut ihan "asiakas on aina oikeassa" tyylillä. Lopulta vittuilu meni sille tasolle että iBasso valitti jopa siitä miten vaikea oli saada selvää mun osoitteesta. Ihan siistiä perus tekstausta oli sekin. Hauskaa vielä tuosta valittaa kun mun piti laittaa iBasson osoite lähettäessä myös Kiinaksi! Onneksi se oli valmis osoitelappu jonka pysty tulostamaan, kunhan ensin sain tulostimen käsiini kun omaa ei ole.
Lopputulos: takuu umpeutunut. Elementissä sama vika joka on pahentunut, liitin törröttää,hukkasin 70€ turhiin posteihin. Ibassolle ei mun lompakosta enää rahaa lähde.
Head-fi:ssa kaikki hehkuttaa noiden asiakaspalvelua mutta veikkaan että soraäänet menee deleteen aika äkkiä kun ovat sivuston isoimpia sponsoreita. Kiinanlainen harrastaja kertoili mulle mikä on ibasson maine kotimaassaan. Kuulemma takuuta eivät siirrä uusille omistajille vaikka ainakin paikoitellen sen pitäs olla lakisääteistä. Hulluimpana juttuna takuuaika lasketaan warranty cardiin merkatusta valmistuspäivästä. Eli uutena ostetusta tuotteesta voi olla takuu jo umpeutunut tai sitä on hyvin vähän jäljellä. Eli semmonen pulju.