Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Toivottavasti myyjä hoitaa tuon asiallisesti.
Sain jo refundin eli se ok, hieman erikoista että myyjä ei testaa kaapelin toimivuutta, mitään ulkopuolista vauriota ei näkynyt, kait jollain yleismittarilla/vastaavalla onnistuisi jos ei käypää kuuloketta ole paikanpäällä.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Sain jo refundin eli se ok, hieman erikoista että myyjä ei testaa kaapelin toimivuutta, mitään ulkopuolista vauriota ei näkynyt, kait jollain yleismittarilla/vastaavalla onnistuisi jos ei käypää kuuloketta ole paikanpäällä.
Oletettavasti tuon saa aika helposti ite fiksailtua kuntoon, jos löytyy kolvi ja tinaa.

PS. Ettei olisi tullut balansoitua kaapelia, jota yrität kytkeä SE-lähteeseen..?

Edit. Katelin vähän noita custom-piuhoja. Viittitkö laittaa kuvan jossa näkyy kaikki liittimet?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Oletettavasti tuon saa aika helposti ite fiksailtua kuntoon, jos löytyy kolvi ja tinaa.

PS. Ettei olisi tullut balansoitua kaapelia, jota yrität kytkeä SE-lähteeseen..?
Ihan SE kaapeli tuo on ja kokeilin myös johdot ristiin. Varmaan saisi mutta jykevä purkaa ja ei kolvia /osaamista.
IMG_20200420_143349.jpg
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 749
Ihan SE kaapeli tuo on ja kokeilin myös johdot ristiin. Varmaan saisi mutta jykevä purkaa ja ei kolvia /osaamista.
Toimisikohan joillain toisilla kuulokkeilla joissa 2 x 3,5mm? Käsittääkseni jonkin verran variaatioita miten noi 3,5mm TRS:t johdotetaan eri valmistajilla.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Toimisikohan joillain toisilla kuulokkeilla joissa 2 x 3,5mm? Käsittääkseni jonkin verran variaatioita miten noi 3,5mm TRS:t johdotetaan eri valmistajilla.
Itsellä tuli ensimmäisenä mieleen, että toisessa liittimessä on vetästy - väärään kontaktiin, kun huomasin myyjän kuvista, että enimmäkseen käyttänyt TRS-liittimiä kuulokepäässä, jossa riittäisi TS.

@k334 Jos sulla ei riitä osaaminen/kiinnostus, niin voisin nuo itselleni lunastaa halvalla ja katella jos noista sais toimivat. :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Toimisikohan joillain toisilla kuulokkeilla joissa 2 x 3,5mm? Käsittääkseni jonkin verran variaatioita miten noi 3,5mm TRS:t johdotetaan eri valmistajilla.
Ei ole toista kuuloketta millä testata kuin Hifiman Arya, tosiaankin toimivapiuha lähettää signaalia vasen +oikea kupissa, "viallinen" ei kummassakaan.
@Charun Voisi tuossa myöhemmin kahtoa jos pistäisin ne halvalla sinne kun vähempi touhua.
 
Liittynyt
25.12.2018
Viestejä
32
Olisiko täällä kenellekään suositella minulle uusia kuullokkeita. Käytän kuullokkeita pääsääntöisesti arkikäyttöön, musiikin kuunteluun ja satunnaiseen pelaamiseen. Sillä ei ole minulle väliä ovatko kuullokkeet avoimet vai suljetut. Olen katsellut DT-770 proita 80ohmisina. Olisivatko nuo optimaaliset minulle, sillä pidän musiikissa bassosta, ja olen kuullut että bassom on yksi noiden kuullokeinde valtteja. Äänikorttina minulla on SoundBlaster Z
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Haussa olisi bluetooth kuulokkeet jotka toimivat hyvin iPhonen kanssa.
Nykyiset ovat on-ear ja korvat eivät oikein niistä tykkää jos useamman tunnin pitää päässä.
Haussa olisikin around-ear bt kuulokkeet.
Ovat käytössä eniten ulkosalla ollessa, en tiedä kannattaisiko tällöin vaatia jotain fiksua vastamelu toimintoa?
Kuulokkeiden pitäisi myös kestää vesisadetta.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Tämä päällä oleva pandemia on aiheuttanut sen, että nyt on ehtinyt musaa kuunnella moninkertaisen määrän entisaikaan verrattuna, joka johtanut kuulokekaluston päivittämishaluun.
Tällä hetkellä löytyy:
Kuulokkeet: Sony MD-1A,Sennheiser HD598(+ modmic mikki) ja AKG BT845.
DAC/Kuulokevahvistin: Asus Essence One MK II.

Hakusessa siis Sennheisereiden tilalle tietokoneelle peli-/musakuulokkeet. Sennhut jotekin vähän latteat ja eivät oikein innosta kuuntelemaan, bassotkin laimeat ja ponnettomat.
Kuulokkeet saisivat olla avoimet, sillä suljettujen kanssa vaimon kommenttien mukaan lähes huudan pelatessa, kun suljetut vaimentavat oman puheäänen aika hyvin.
Äänellisesti etsinnässä kohtuu bassokkaat ja dynaamiset kuulokkeet. Asuksen kuulokevahvari aika terävä ääneltään, niin ei miellelään diskantiltaan korostuneita kannata ehdotella. Tykkään nykyisistä omista suljetuista Sonysta ja AKG:stä, että jos jotain vastaavaa löytyisi avoimien kuulokkeiden puolelta.
Myös kohtuu mukavat saisivat olla, kun joskus voi pelisessiot venähtää kohtuu pitkiksi.
Budjetti ei mitenkään kovin rajattu, mutta hyvä olisi jos pysyttäis alle 300€. Vielä parempi jos löytyisi käytettynä.
Ehdotuksia?
AKG:n K712 olisi pelaamiseen erinomainen ja neutraalia jykevämmällä bassolla.
Tosin uusia pehmusteita hankkiessa on parempi olla nitropurkki valmiina ja "automaattisesti" säätyvä panta ei ole kaikkein parhaimpia jos pää ei satu olemaan juuri sopiva.
(nojaa osin puristukseen kuppien pitämiseksi kohdallaan)

Beyerin DT990 Edition on mukavampi vanhalla kunnon manuaalisesti säätyvällä pannalla ja pienemmällä puristuksella, mutta yläpää tarvitsisi equa.
Tosin ei AKG:kään diskanttia silittele kuten Senkut tekevät.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Minulla on ollut käytössä Beyerdynamic DT-770 ja Philips Fidelio X2, kummankin äänestä olen tykännyt. Fideliot kuitenkin jatkoivat eteenpäin kun panta oli liian iso.
Olisiko ehdotuksia noin satasen hintaisista avoimista/puoliavoimista kuulokkeista jos on tykännyt noista kahdesta? DT990, käytetyt DT880, Superlux HD330 tulee näin äkkiseltään mieleen. Sennheiserit kuulemma paljon flatimmät mutten ole varma haittaisiko se.
Senkuissa on tosiaan basso yleisesti neutraalimpi ja avoimissa muutenkaan basso ei yleensä ole vahva. (ja on se yläpääkin Beyeriä paljon pehmompi)
DT990 olisi varmaan avoimelle vaikeata alinta "jyrisevää" bassoa lukuun ottamatta lähimpänä DT770:ä ja Fideliokin neutraalia jykeväbassoisempi.
Superlux on hintaisekseen oikein hyvällä äänellä, mutta ei se kyllä DT990:n tasolle vielä pääse ja vakiopehmusteet ovat pienehköt ja kierrekaapelikin aika jäykkä.
Mihinkäs käyttöön nuo tulisivat?
 
Liittynyt
10.04.2018
Viestejä
124
Tilasin tuosta kaapelin niin hienon näköinen on mutta toinen puoli pimeänä.

siis tuosta lewi_war
Tuli eilen lewi_warilta kaapeli hd660lle punottuna. Hintalaatu-suhde kohdillaan ainoa vaan että aika mikrofoninen kaapeli ja todella jäykkä, voisi melkein sanoa että kuin... Forza audioworksin punottu kaapeli on huomattavasti parempi, mutta toki 4x hinta.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
@E.T Kiitos, kuulokkeet olisi enimmäkseen elokuvia ja pelejä varten.
No tuohon käyttöön DT990 toimii hyvin kun sinulla on jo kokemuksia sen suljetun rakenteen "sisaruksesta" ja varmaan halunnet edes jotenkin samanlaista neutraalia iskevämpää bassoa.

Pois lukien tietenkin Dolby Headphonen käyttö, jonka bassopöhötys on juuri ja juuri siedettävää neutraalibassoisella luurilla...
Ensi kertaa kun pelitallenteita siitä kuuntelin, niin helppo uskoa miksi jotkut ovat kuitanneet binaural-simulaation huonona ideana.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Tuli eilen lewi_warilta kaapeli hd660lle punottuna. Hintalaatu-suhde kohdillaan ainoa vaan että aika mikrofoninen kaapeli ja todella jäykkä, voisi melkein sanoa että kuin... Forza audioworksin punottu kaapeli on huomattavasti parempi, mutta toki 4x hinta.
Jep, oli aika paksu ja jäykähkö.

skyaudiocables on eBay käyttäjäystävällisempi mutta eivät koronan takia toimita Suomeen toistaiseksi.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Mistähän mahtaisi saada Hifimanin HE4XX- kuulokkeita? Dropin EU- sivuilla ei näyttänyt olevan saatavilla ja eikö Drop lopeta Eurooppaan lähettämisen? Tälläistä olin jostain lukevani. Saako näitä sitten tilattua mistään? :cry:
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Mistähän mahtaisi saada Hifimanin HE4XX- kuulokkeita? Dropin EU- sivuilla ei näyttänyt olevan saatavilla ja eikö Drop lopeta Eurooppaan lähettämisen? Tälläistä olin jostain lukevani. Saako näitä sitten tilattua mistään? :cry:
Eiköhän Drop nyt yhä Eurooppaan tavaraa lähetä. Hintoihin tulee vain verot päälle, joten heidän alennuksensa eivät ole enää niin ihmeellisiä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Lewi_warin piuhat on tosiaan helvetin jäykkiä. Sama vaivaa useita punottuja custom-piuhoja. Ebayn puolelta mavismodzin suorat piuhat on hyviksi todettuja. Impact audio cablesin piuhat on kehuttuja, mutta hintaa tulee sitten ~130-250€. Odottelen vielä, että kuriiri saa piuhan Teksasista tänne, mutta täytyy jo nyt kehua noiden aspaa; kaikkeen saa vastauksen nopeasti, ja tosi ammattimaisen oloista toimintaa kaikin puolin. Kaveria tosissaan kiinnostaa se, että asiakkaat on tyytyväisiä.


Mistähän mahtaisi saada Hifimanin HE4XX- kuulokkeita? Dropin EU- sivuilla ei näyttänyt olevan saatavilla ja eikö Drop lopeta Eurooppaan lähettämisen? Tälläistä olin jostain lukevani. Saako näitä sitten tilattua mistään? :cry:
Kyllä drop mielestäni edelleen lähettää myös Eurooppaan. Sulkivat vaan tuon EU-varaston, eli verot tulee aika varmasti päälle kun jenkeistä tulee. Kokeilin tuossa laittaa tilausta sisään, niin pääsin kyllä maksuvaiheeseen omalla osoitteella, eli ei pitäisi olla ongelmaa.


Kokeilepa tuosta. Älä sörki sitä upgrade shipping kohtaa ollenkaan. Kerro miten onnistui, kiinnostaa itsekin tietää jos eivät enää myy tänne.
 
Liittynyt
10.04.2018
Viestejä
124
Mistähän mahtaisi saada Hifimanin HE4XX- kuulokkeita? Dropin EU- sivuilla ei näyttänyt olevan saatavilla ja eikö Drop lopeta Eurooppaan lähettämisen? Tälläistä olin jostain lukevani. Saako näitä sitten tilattua mistään? :cry:
Kannattaa muuten sitten olla tarkkana tuon Dropin kanssa varsinkin, kun ostaa tuotteita joissa on tiettävästi ollut QC-ongelmia. Nimittäin Dropin takuu on käytännössä 'ei ole' ja valmistajat eivät myönnä takuita ilman virallista yhteistyötä. Audeze ja fostex pesi kätensä kokonaan dropin varianteista, koska ovat mustilta markkinoilta hankittuja b-luokan kamaa. Joten jos tulee kallis paperipaino, niin se on voi voi.

Itse en koske droppiin pitkällä tikullakaan, tämän kuultuani.
ilmasta lounasta ei ole, eikä ole myöskään dropissa tarjolla. Jollain ne hyvät hinnat on tehtävä kannattavaksi. Ja tiedämme miksi.

MM. r/headphones - PSA: Audeze headphones sold through Drop may not be officially authorized
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 398
Kannattaa muuten sitten olla tarkkana tuon Dropin kanssa varsinkin, kun ostaa tuotteita joissa on tiettävästi ollut QC-ongelmia. Nimittäin Dropin takuu on käytännössä 'ei ole' ja valmistajat eivät myönnä takuita ilman virallista yhteistyötä. Audeze ja fostex pesi kätensä kokonaan dropin varianteista, koska ovat mustilta markkinoilta hankittuja b-luokan kamaa. Joten jos tulee kallis paperipaino, niin se on voi voi.

Itse en koske droppiin pitkällä tikullakaan, tämän kuultuani.
ilmasta lounasta ei ole, eikä ole myöskään dropissa tarjolla. Jollain ne hyvät hinnat on tehtävä kannattavaksi. Ja tiedämme miksi.

MM. r/headphones - PSA: Audeze headphones sold through Drop may not be officially authorized
En nyt ihan noin räikeitä tulkintoja vetäisi kun lukee tuon reddit ketjun ja Dropin oman vastauksen asiaan:
Will 6745 Chief Product Officer MAR 28, 2020 Yuralover This inventory comes from an authorized retailer, same as all Audeze inventory sold on Drop. Believe me, nobody's going to the effort to manufacture "fake" Audeze inventory, it's much easier to sell existing retailer inventory.
When Audeze, or any other brand, refuses to support products purchased via Drop, we cover warranty support.
Audeze is claiming "fake" as a tactic because they're upset these units are selling for less than their MSRP. Fundamentally, this is an attempt by Audeze to price-fix using derogatory tweets, MSRP "adherence", and "minimum advertised price" policies. For context, price fixing is illegal, and these policies are fundamentally anti-competitive.
Beyond that, consider that this inventory comes from physical retailers who approached us, asking if they could sell this inventory on Drop because their stores are closed and nobody's coming in for the next two months. Some brands are engaging in buyback schemes to support their retailers through this crisis, but Audeze seems more interested in maintaining margin.
Draw your own conclusions about who's being shady, but I'll add for context, Audeze is the only company in the audiophile space who entered into a collaboration with DROP, took the designs we developed, claimed they couldn't commit to a production schedule, and launched the product as their own at a higher MSRP a couple weeks later.
Thanks for posting your question, it's an important topic and Audeze's "fake news" approach is confusing for everyone.
Vaikuttaa siltä että Audezella ja Dropilla on aika pahasti sukset ristissä ja totuus on varmaan joku kultainen keskitie kummankin firman väittämän välillä. En nyt äkkiseltään löytänyt mitään syytä yleistää tätä yleiseksi Dropin toiminnaksi tai koskemaan mitään muuta kuin näitä tiettyjä Audezen malleja. Noi Dropin omat mallithan tehdään ihan yleisesti yhteistyössä alkuperäisen valmistajan kanssa.

Tuohon oli vielä Dropin puolella Will jatkanut:
"Correct, LCD-2C, was originally going to be called the LCD-2.X They didn't even change the pattern of perforations on the headband, designed to match the tops of our amplifiers."

Lisäksi tuo Will on kuitannut että Drop hoitaa takuun noihinkin malleihin. Toki takuun toimivuus Eurooppaan on vähän kysymysmerkki. Enkä tiedä miten meinaa ilman valmistajaa takuun toteuttaa mutta vaihtoehtoina on varmaan rahat takas tai ne ovat jättäneet jonkunlaisen vaihtovaraston takuuta varten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mulla on kyllä ihan omakohtaista kokemusta dropin takuuhommista, ja ihan hyvin se hoitui. Mistä @crispezki päättelit, että dropista ostetuilla tuotteilla ei ole takuuta?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 749
Kannattaa muuten sitten olla tarkkana tuon Dropin kanssa varsinkin, kun ostaa tuotteita joissa on tiettävästi ollut QC-ongelmia. Nimittäin Dropin takuu on käytännössä 'ei ole' ja valmistajat eivät myönnä takuita ilman virallista yhteistyötä. Audeze ja fostex pesi kätensä kokonaan dropin varianteista, koska ovat mustilta markkinoilta hankittuja b-luokan kamaa. Joten jos tulee kallis paperipaino, niin se on voi voi.

Itse en koske droppiin pitkällä tikullakaan, tämän kuultuani.
ilmasta lounasta ei ole, eikä ole myöskään dropissa tarjolla. Jollain ne hyvät hinnat on tehtävä kannattavaksi. Ja tiedämme miksi.

MM. r/headphones - PSA: Audeze headphones sold through Drop may not be officially authorized
Kyllä ihmiset on saanut uusia yksilöitä esim. HE4XX:n tilalle jos niissä ollut ongelmia. Suomalaiset maahantuojat tuskin tarjoavat noille erikoisversioille takuuta/tukea. Lisäksi takuu ei välttämättä siirry toiselle omistajalle.
Joten perustuvatko nämä tietosi siihen, että drop ei ole hoitanut takuutaan vai siihen että on yritetty paikalliseen maahantuojaan ottaa yhteyttä tai ollut käytettynä ostettu?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Kannattaa muuten sitten olla tarkkana tuon Dropin kanssa varsinkin, kun ostaa tuotteita joissa on tiettävästi ollut QC-ongelmia. Nimittäin Dropin takuu on käytännössä 'ei ole' ja valmistajat eivät myönnä takuita ilman virallista yhteistyötä. Audeze ja fostex pesi kätensä kokonaan dropin varianteista, koska ovat mustilta markkinoilta hankittuja b-luokan kamaa. Joten jos tulee kallis paperipaino, niin se on voi voi.

Itse en koske droppiin pitkällä tikullakaan, tämän kuultuani.
ilmasta lounasta ei ole, eikä ole myöskään dropissa tarjolla. Jollain ne hyvät hinnat on tehtävä kannattavaksi. Ja tiedämme miksi.
Lisäksi tuo Will on kuitannut että Drop hoitaa takuun noihinkin malleihin. Toki takuun toimivuus Eurooppaan on vähän kysymysmerkki. Enkä tiedä miten meinaa ilman valmistajaa takuun toteuttaa mutta vaihtoehtoina on varmaan rahat takas tai ne ovat jättäneet jonkunlaisen vaihtovaraston takuuta varten.
Pari kertaa joutunut olemaan yhteydessä Dropin asiakaspalveluun takuuasioissa ja molemmilla kerroilla homma hoitunut heidän osaltaan hienosti. Paremmin hoitavat takuuasiat kuin osa täkäläisistä puljuista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Olennaista voi varmaan olla se, onko kyseinen tuote dropin ja valmistajan yhteistyön tulos, kuten esimerkiksi HE4XX. Tällaisessa tapauksessa takuuhommien pitäisi ainakin onnistua ongelmitta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onko tuo HE4XX muuten kärsinyt paljon QC ongelmista? Olen omistanut useamman parin ja mulla on vain hyvää sanottavaa noista luureista. En sitten tiedä onko muut saaneet paljon susikappaleita? En ainakaan muista kuulleeni moisesta.

LCX on kotiutunut Aeoluksen kaveriksi oikein mainiosti. En ymmärrä miten tuota on haukuttu mm. vanhan kunnon amirin toimesta niin perusteellisesti. SE-puoli on kieltämättä paska, mutta balansoitu puoli taas on aivan saakelin mahtava. Hunajaista mutta yksityiskohtaista ja napakkaa soundia, tosi hyvä dynamiikka ja potkua riittää vaikka mihin. Onhan tuo selvästi vähän lämpimään päin kallellaan, mikä sopii mulle hyvin. Tuossa yhdistelmässä Aeoluksen kanssa on jotain tosi mielenkiintoista, soundi on älyttömän miellyttävä. Napakka ja nopea mutta tosi euforisen hunajainen. Tuntuu siltä, että LCX tuo Aeoluksen teknistä puolta esille. Tulee sellainen olo, että kuuntelee kalliita luureja. Sopii hyvin OTL:n ja hybridin jatkoksi.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
@unholy_walrus Varmaan riippuu taas luureista millä sitä kuuntelee, jokku analyyttiset voi sanoa isoa ei-kiitosta sille ja siks paskat arviot? Tai tosiaan jos SE-puoli kusee ni eihän sekään nyt hyvä ole.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuota tuli useammilla luureilla kokeiltua, eikä siitä kyllä huonoa saa tekemälläkään. Muistaakseni tuo oli alunperin suunniteltu käytettäväksi nimenomaan balansoituna ja 1/4'' out heitettiin siihen lähinnä jälkiajatuksena. Kuulin nyt, että amir ei viitsinyt tehdä kuuntelutestejä balansoituna mikä selittänee jotain. En silti ymmärrä miten tämän piti olla mittausten perusteella suurin piirtein maailman paskin vahvistin, mutta kun sitä pääsi kokeilemaan niin huomasin etsiväni käytettyä kappaletta lähes heti. H20:n jälkeen miellyttävin SS vahvistin mitä olen omistanut. Onko ne erot vahvistinten välillä sitten jo niin pieniä, että niitä ei ihminen edes kuule? Ehkä pitäisi vaan muistaa olla katsomatta noita mittauksia. Onneksi lähdin kokeilemaan kaverin LCX:ää ennakkoluuloista huolimatta, muuten tuo olisi jäänyt hankkimatta.

Mulla on nyt tässä kaverin Sundarat lainassa ja näitä on ollut jo vähän ikävä. Tuntuu oudolta, että 350€ kuulokkeet on näin yksityiskohtaiset ja hienostuneet. Täytyisi vielä saada tuo Hifimanin uusi DEVA testiin kun sitä on nyt niin kehuttu. Niistä toinen olisi varmaan paras kaveri Aeolukselle. Tuo bluetooth-vaihtoehto on tosi houkuttelevan kuuloinen.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Onko tuo HE4XX muuten kärsinyt paljon QC ongelmista? Olen omistanut useamman parin ja mulla on vain hyvää sanottavaa noista luureista. En sitten tiedä onko muut saaneet paljon susikappaleita? En ainakaan muista kuulleeni moisesta.
Julkaisussa ollut ilmeisesti ainakin sangan kanssa ongelmia, joka on korjattu myöhempiin malleihin.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
@unholy_walrus

Hommasitko siis rapakon takaa ton Liquid Carbon X:si vai mistä? Paljonko tuli hintaa tullien kanssa, jos niitä jouduit maksamaan? Kaikki Amirin dissaamat vahvarit kiinnostaa lähtökohtaisesti :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
@unholy_walrus

Hommasitko siis rapakon takaa ton Liquid Carbon X:si vai mistä? Paljonko tuli hintaa tullien kanssa, jos niitä jouduit maksamaan? Kaikki Amirin dissaamat vahvarit kiinnostaa lähtökohtaisesti :D
Ostin käytettynä Suomesta kun löytyi lähes uusi kappale SDAC:n kanssa, 230€ tuli posteineen hintaa.

@Exact Oon kuullut ja lyhyesti omistanut - en vaan ole kuullut Sundaran kanssa edes 3kk sisään. Tässä mennään nyt vanhojen muistikuvien perusteella, mutta sanoisin, että 1990 on kirkkaampi ja ehkä vähän tarkempi ja yksityiskohtaisempi. Sundara on nopeampi, hienostuneempi ja selvästi smoothimpi. 1990 oli mun makuun vähän liian kirkas, ja muistaakseni siellä oli joku treblepiikki joka piti equttaa pois, kun taas Sundara ei. Noiden rankkaaminen menee varmaan pitkälti makuasioiksi - molemmat on hyviä ja niitä kuvaillaan samanlaisiksi, mutta mun mielestä ne on varsin erityylisiä. Itse tykkään Sundarasta paljon enemmän, mutta en todellakaan menisi kategorisesti sanomaan, että 1990 on huonompi. Mun makuun 1990 on vaan turhan analyyttinen ja vähän, en tiedä onko tylsä oikea sana tähän, mutta Sundaran kanssa nautin musiikista paljon enemmän ja se tuntuu mun korvaan "musikaalisemmalta" - mikä on joo paska termi, mutta en nyt osaa sanoittaa sitä muuten.

Kannattaa ottaa mun ajatukset suolan kanssa kun en ole hetkeen noita kuullut ja makuasiat yms.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Lunastin tosiaan noi @k334 :n vialliset lewi_war piuhat, jotka kolahti aamusella postiluukusta ja voin vahvistaa niiden olleen vialliset; toisen kanavan + ja - otti yhteen (harmaa ja musta kaapeli). Kuorin kutistesukat, availin liittimet ja poistin kutistesukan liittimen sisältä, niin lähti toimimaan. :D
Tarkemmalla tutkailulla tuon kuulokepään liittimen - kontakti oli hieman taipunut (tai luultavasti taivutettu, jotta mahtuu kuorikin päälle) ja on aivan hiuksen verran erossa +:sta ja ilmeisesti liitosten päällä ollut kutistesukka puristi niitä riittävästi ja sai kontaktit ottamaan yhteen.
IMG_20200424_1035562.jpg
Muuten kyllä laadukkaasti kasatun oloset kaapelit; juotokset näyttäs olevan vimpan päälle, punonta on siistiä ja tiukkaa. Liittimet ihan jämäkät ja tiukat ja johdot paksut. Huonoa noissa oikestaan on pelkästään johdon jäykkyys ja tuo pieni QC-kämmi, jonka olis helposti voinu estää laittamalla + kontaktin ympärille pienen pätkän kutistesukkaa.
Täytyy kyllä sanoa, että varsin täyteen tuo Lewi nuo 6.3mm plugit työntää, kun ei meinannu liittimen kuori liukua sitten millään piuhojen päällä taaksepäin. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 749
Tuo mun lewi_war piuha mikä minulla on senkuissa on hieman käytössä muuttunut taipuisammaksi, mutta onhan se kankea edelleen.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Hakusessa BT-kuulokkeet (ei nappeja, mielellään over ear) ja hieman ruvennu kiinnostamaan Valcon luurit. Onko tekkiläisillä mitään näkemyksiä noiden äänenlaadusta ja kestävyydestä?
Koneella ollessa luukuttelen O2:n DACin ja vahvarin kautta DT990 Prota, mutta reissuja varten olis ihan kiva saada luuriin (menivät perkeleet 1+:llakin poistamaan kuulokeliittimen) ja tablettiin kuulokkeet ja vastamelu tuossa olisi myös varsin näppärä bonus.
Noniin, nyt ne tuli postissa. Valcon kuulokkeet, suomalaista suunnittelua ja tyyliä. Paljon kehutut, hintaan 139e. No, piti käydä naapurin Jarmolta hakemassa puoleksi tunniksi lainaan Bose QuietComfort 35:set vertailua varten.

No ensinnäkin tuote tuli kyllä loistavasti brändättynä ja laadukkaassa paketissa. Istuvat päähän kyllä kivasti, eikä natise pään liikkuessa, kuten mun entiset JBL:n halpiskuulokkeet. Kuuntelen siis trancea, joten laitoin kännykästä langallisesti muutaman FLAC biisin soimaan. Kyllä kuullostaa tosi hyvältä. Bassoa on omaan makuun ehkä pikkasen liian paljon, mutta eq:lla saa sen tasapainoon. Toisaalta musaa tehdessäni mielelläni käytän bassovoittoisia kuulokkeita, joita minulla ei ole kyllä ikinä juuri ollut :)

Vastamelu-toiminto on kyllä tehokas eikä vaikuta musiikin laatuun juuri millään tavalla, toisin kuin halpis JBL kuulokkeeni, jotka lähti nyt hyllylle pölyttymään odottamaan, jos vaimo ne joskus ottaisi käyttöön. Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen ostokseeni.

Mutta sitten se vertailu niihin 250e arvoisiin Bose QuietComfort 35 kuulokkeisiin. Ja niitähän on vertailtu Sonyn vastaaviin lippulaivaan ja ne on varmaan yhtä hyvät. No Boset tuntui päässä aavistuksen mukavammilta. Saman flac-biisin soundissa en huomannut mitään eroa, mahtavalta kuullostaa Boset päässä myös. Sit sen vastamelu. Tein oikeastaan saman testin molemmat päässä, laitoin koneelta New yorkin katuääntä kuulumaan aika kovaa. En kyllä huomannut tässäkään suhteessa eroa, molemmat suodatti ääntä yhtä tehokkaasti. Ja musiikin kanssa ei tosiaan kyllä kuulut ympäriltä yhtään mitään, vaikka ois äänenvoimakkuus yllättävän alhainen.

No, en näe yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa 250e Boseja tai 300e Sonyjä, kun 139 eurolla saa Suomalaisen firman, Suomessa suunnitellun ja kehitetyn, todella laadukkaan vastamelukuulokkeen. Suosittelen lämpimästi.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
663
No, en näe yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa 250e Boseja tai 300e Sonyjä, kun 139 eurolla saa Suomalaisen firman, Suomessa suunnitellun ja kehitetyn, todella laadukkaan vastamelukuulokkeen. Suosittelen lämpimästi.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Valcot on uudellenbrändätyt täysin kiinalaisten ODM-valmistajien komponenteista kokoon räpelletyt kuulokkeet, joiden kuppeihin on lätkäisty puuviilut. Olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Noniin, nyt ne tuli postissa. Valcon kuulokkeet, suomalaista suunnittelua ja tyyliä. Paljon kehutut, hintaan 139e. No, piti käydä naapurin Jarmolta hakemassa puoleksi tunniksi lainaan Bose QuietComfort 35:set vertailua varten.

No ensinnäkin tuote tuli kyllä loistavasti brändättynä ja laadukkaassa paketissa. Istuvat päähän kyllä kivasti, eikä natise pään liikkuessa, kuten mun entiset JBL:n halpiskuulokkeet. Kuuntelen siis trancea, joten laitoin kännykästä langallisesti muutaman FLAC biisin soimaan. Kyllä kuullostaa tosi hyvältä. Bassoa on omaan makuun ehkä pikkasen liian paljon, mutta eq:lla saa sen tasapainoon. Toisaalta musaa tehdessäni mielelläni käytän bassovoittoisia kuulokkeita, joita minulla ei ole kyllä ikinä juuri ollut :)

Vastamelu-toiminto on kyllä tehokas eikä vaikuta musiikin laatuun juuri millään tavalla, toisin kuin halpis JBL kuulokkeeni, jotka lähti nyt hyllylle pölyttymään odottamaan, jos vaimo ne joskus ottaisi käyttöön. Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen ostokseeni.

Mutta sitten se vertailu niihin 250e arvoisiin Bose QuietComfort 35 kuulokkeisiin. Ja niitähän on vertailtu Sonyn vastaaviin lippulaivaan ja ne on varmaan yhtä hyvät. No Boset tuntui päässä aavistuksen mukavammilta. Saman flac-biisin soundissa en huomannut mitään eroa, mahtavalta kuullostaa Boset päässä myös. Sit sen vastamelu. Tein oikeastaan saman testin molemmat päässä, laitoin koneelta New yorkin katuääntä kuulumaan aika kovaa. En kyllä huomannut tässäkään suhteessa eroa, molemmat suodatti ääntä yhtä tehokkaasti. Ja musiikin kanssa ei tosiaan kyllä kuulut ympäriltä yhtään mitään, vaikka ois äänenvoimakkuus yllättävän alhainen.

No, en näe yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa 250e Boseja tai 300e Sonyjä, kun 139 eurolla saa Suomalaisen firman, Suomessa suunnitellun ja kehitetyn, todella laadukkaan vastamelukuulokkeen. Suosittelen lämpimästi.
Nuo nyt ei ole suomalaista suunnitelua nähneetkään. Halvat kiinaluurit Alibabasta. :whistling:
Itseäni lainaten: Laadukkaat kuulokkeet?

Voi ne kyllä ihan hyvät olla, mutta markkinointi on puhdasta hevonpaskaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Olisiko Audeze LCD-2 Classic hyvää vastapainoa HD800:lle? Ainakin internetin revikoiden mukaan näin olisi. Päällimmäisiksi niistä jäänyt mieleen vahva basso ja midrange ja että sopivat hyvin rentoon musan kuunteluun. Onko täällä omakohtaisia kokemuksia luureista?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
LCD2C Sopii juurikin rentoon musiikin kuunteluun ja nautiskeluun. Esitys ei tuo yksityiskohtia naamalle eikä varsinaisesti aktivoi kuuntelemaan innostavuudella.

Mukavat pitkissäkin sessioissa ja huomasin että kuuntelun ohella on helppo keskittyä muuhunkin kuin itse musiikkiin.

HD800 en ole kuullut mutta varmaankin kompensoivat toisiaan hyvin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Olisiko Audeze LCD-2 Classic hyvää vastapainoa HD800:lle? Ainakin internetin revikoiden mukaan näin olisi. Päällimmäisiksi niistä jäänyt mieleen vahva basso ja midrange ja että sopivat hyvin rentoon musan kuunteluun. Onko täällä omakohtaisia kokemuksia luureista?
Olisivat varmasti tarpeeksi erilaiset Senkkuihin verrattuna. XDream antoi näistä hyvän kuvauksen, mutta lisäisin vielä, että vaikka Classicit ovatkin muutoin rennot, vokaalit tulevat ainakin vakiopadeilla aikalailla päin naamaa. Sopivalla vahvistimella joitakin biisejä ei pysty kuuntelemaan ilman, että on jatkuvasti kylmät väreet niskassa. Tämä on siis hyvä asia ja mielestäni yksi syy omistaa nämä. :D
Mulla oli aiemmin SMSL SP200 THX -vahvistin, mutta sillä Classicit olivat mielestäni hieman liian shouty ja kesyt alataajuuksien osalta. Hieman vähemmän kuivat ja kylmään päin kallellaan olevat vahvistimet sopinevat näille paremmin. Saattaisin itseasiassa olla myymässä omat Classicit eteenpäin, koska ZMF:n Atticus tekee omiin korviin kaiken vielä hieman paremmin, mutta on muutoin liian samantyyppinen Audezen kanssa, jotta omistaisin ikuisesti molemmat.

Täällä on nätimpiä piuhoja osteltu, joten menin myös itse tekemään ostoksia. Tilailin Hart Audio cablesilta mini-xlr -> mini-xlr liittimillä olevan balansoidun piuhan (ZMF/Audeze) ja siihen 6 kpl adapteripiuhoja (mini-xlr -> 6,35mm TRS, 3,5mm TRS, 4-pin XLR, 2,5mm TRRS, 3,5 TRRS ja 4,4mm TRRRS). Samalla tuli tilattua yksi 3,5mm TRS (90-astetta) -> Dual RCA piuha tulevalle Tor Audio Rogerille. Ajattelin, ettei tarvitse enää koskaan uusia kuulokkeiden piuhoja vahvistimien erilaisten liittimien vuoksi. Näihin tuli toki valittua custom sleeveksi Rust Diamonds, jotta sopii hyvin ZMF:n puuteemaan. :comp: Laitan näiden laadusta kokemuksia, kunhan tulevat kuukauden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itsellä on tuo NFB-11 + Violectric V200 combo palvellut hyvin jo useamman vuoden. Jälkimmäisen pitäisi olla omiaan juuri nimenomaan planaarien kanssa. (tai näin ainakin kuullut)

Vähän katselin että voisi verkkikseltä tilailla ja käyttää sitä 32 päivän palautusoikeutta hyväkseen, ja jos luurit ei nappaakkaan, niin lähettää sitten takaisin. :hmm:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Itsellä on tuo NFB-11 + Violectric V200 combo palvellut hyvin jo useamman vuoden. Jälkimmäisen pitäisi olla omiaan juuri nimenomaan planaarien kanssa. (tai näin ainakin kuullut)

Vähän katselin että voisi verkkikseltä tilailla ja käyttää sitä 32 päivän palautusoikeutta hyväkseen, ja jos luurit ei nappaakkaan, niin lähettää sitten takaisin. :hmm:
Katopas vaan! Enpä ollutkaan huomannut, että Verkkokauppa myy nykyään Audezen kuulokkeita. :hmm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
@Daimonos

Alkaa näyttää jo ihan näteiltä nuo luurit. Mitä kaikkia modeja noihin on laitettu? Tone board Definen sisällä on kyllä :thumbsup::thumbsup::thumbsup:idea.

Tuossa on tekijöiden ottama kuva tuosta 4 metrisestä balansoidusta Impact audion piuhasta. On se pirun nätti, mutta olipa kyllä myös kallis. Tuo ei ole päässyt vielä vasta kun Chicagoon USPS:n kyydissä, eli hetki menee vielä. Vertailun vuoksi alempi kuva on tuo nykyinen oidion musta Audeze-piuha. Eipä noissa mitään valtavaa eroa ole, värin lisäksi. Vissiin impactilla ohuemmat yksittäiset paracordit, en tiedä mikä oma mielipide on siitä.

En keksi tästä oidion piuhasta mitään vikaa kyllä, alkoi vaan vituttamaan kun ei pääse nojaamaan taaksepäin sohvalla ellei siirrä vahvistinta kahvipöydälle, jolloin kumpikin kompastelee vuorollaan XLR/RCA- tai virtajohtoon. Laiskuus tulee kalliiksi. :facepalm: Jos olisi parit mini-xlr luurit niin molempien piuhojen omistamisen olisi EHKÄ voinut perustella, mutta nyt ei todellakaan mene läpi puolisolle. :rofl2: Mulla on vielä ZMF:n oma 1/4'' OFC-piuha lyhyeen käyttöön vaikka kannettavan vahvistimen kanssa, niin on vielä vähemmän syytä pitää tuota 3-metristä oidiota.

image0.jpeg
20200421_191048.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 656
Viestejä
4 207 352
Jäsenet
70 929
Uusin jäsen
Tontsaaap

Hinta.fi

Ylös Bottom