Noniin, nyt ne tuli postissa. Valcon kuulokkeet, suomalaista suunnittelua ja tyyliä. Paljon kehutut, hintaan 139e. No, piti käydä naapurin Jarmolta hakemassa puoleksi tunniksi lainaan Bose QuietComfort 35:set vertailua varten.
No ensinnäkin tuote tuli kyllä loistavasti brändättynä ja laadukkaassa paketissa. Istuvat päähän kyllä kivasti, eikä natise pään liikkuessa, kuten mun entiset JBL:n halpiskuulokkeet. Kuuntelen siis trancea, joten laitoin kännykästä langallisesti muutaman FLAC biisin soimaan. Kyllä kuullostaa tosi hyvältä. Bassoa on omaan makuun ehkä pikkasen liian paljon, mutta eq:lla saa sen tasapainoon. Toisaalta musaa tehdessäni mielelläni käytän bassovoittoisia kuulokkeita, joita minulla ei ole kyllä ikinä juuri ollut
Vastamelu-toiminto on kyllä tehokas eikä vaikuta musiikin laatuun juuri millään tavalla, toisin kuin halpis JBL kuulokkeeni, jotka lähti nyt hyllylle pölyttymään odottamaan, jos vaimo ne joskus ottaisi käyttöön. Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen ostokseeni.
Mutta sitten se vertailu niihin 250e arvoisiin Bose QuietComfort 35 kuulokkeisiin. Ja niitähän on vertailtu Sonyn vastaaviin lippulaivaan ja ne on varmaan yhtä hyvät. No Boset tuntui päässä aavistuksen mukavammilta. Saman flac-biisin soundissa en huomannut mitään eroa, mahtavalta kuullostaa Boset päässä myös. Sit sen vastamelu. Tein oikeastaan saman testin molemmat päässä, laitoin koneelta New yorkin katuääntä kuulumaan aika kovaa. En kyllä huomannut tässäkään suhteessa eroa, molemmat suodatti ääntä yhtä tehokkaasti. Ja musiikin kanssa ei tosiaan kyllä kuulut ympäriltä yhtään mitään, vaikka ois äänenvoimakkuus yllättävän alhainen.
No, en näe yksinkertaisesti mitään järkeä ostaa 250e Boseja tai 300e Sonyjä, kun 139 eurolla saa Suomalaisen firman, Suomessa suunnitellun ja kehitetyn, todella laadukkaan vastamelukuulokkeen. Suosittelen lämpimästi.