- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 1 010
Ei se määrä vaan laatu.....Mihin niitä vaihteita noin montaa tarvii :O
Ei se määrä vaan laatu.....Mihin niitä vaihteita noin montaa tarvii :O
Kyseessä lienee tosiaan katon valo joka palaa, kun katto liikkuu, tai ei ole oikeassa asennossa. Sitä en tiedä miksi se sinulla palaa, jos ei aukaistavaa kattoa edes ole. Olisiko siinä sitten jokin anturi/kytkin epäkunnossa, joka on kaikissa beetleissä riippumatta siitä onko kyseessä avoauto vai kiinteäkattoinen.Mikähän se tuollainen merkkivalo on?
Just kuvan mukaista valoa en löytänyt millään haulla. Tuo linkin valo tosiaan löytyi muiden muassa. Autohan ei ole minun, ja se on ollut muuten kolarissa vähän aikaa sitten. Sitä ennen tuo valo ei ole temppuillut. Tuo anturi/kytkin juttu varmaan on se mikä siinä mättää. Ajattelinkin että jos ja kun siitä on avoversiotakin olemassa niin tuo mikälie mikrokytkin voi olla viottunut, tai saanut hittiä kolarissa.Kyseessä lienee tosiaan katon valo joka palaa, kun katto liikkuu, tai ei ole oikeassa asennossa. Sitä en tiedä miksi se sinulla palaa, jos ei aukaistavaa kattoa edes ole. Olisiko siinä sitten jokin anturi/kytkin epäkunnossa, joka on kaikissa beetleissä riippumatta siitä onko kyseessä avoauto vai kiinteäkattoinen.
Convertible Roof Warning Light | Yellow | Volkswagen UK
Tuohon videoon olen muuten törmännyt vähän kaikkea etsiessä, nyt vasta satuin katsomaan sen, ja tuossahan on täsmällällen sama valo - mitä ei löydy mistään muualta, ei edes manuaalista.Katon valo se on, tuosa näkyy miten sen pitäisi toimia:
Villi arvaus, että siellä on joku liitin jonka sulkemalla/irroittamalla tuo varoitusvalotoiminto aktivoidaan ja joku kosketushäikkä saa sen aktivoitumaan, jos kerran manuaalista ei löydy mitään eli ei ole mitään toisijaista merkitystä (esim. hehkun merkkivalon vilkkuminenhan joissain volkkareissa viittaisi siihen, että jarruvalot ei toimi).
Lieneekö M32 vaihteistona vai ei? Jos kyllä, jätä väliin.Joku päivä pitäisi käydä koeajamassa vuoden 2016 K Astra hatchback n. 60k ajettu. Onko noissa jotain mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Vissiin laatikot tykkää hajoilla?Lieneekö M32 vaihteistona vai ei? Jos kyllä, jätä väliin.
Itellä oli Alfa 159:ssä M32 ja se kesti kyllä ainakin 177tkm ja siitä seuravaalla omistajalla 220tkm+ (eli ajossa vieläkin). Mutta on noita sen verran paljon shimmailtu, vaihdettu, korjailtu ettei tosikaan. Ei näytä olevan edes vuosimallilla väliä, kun aika uusistakin on mennyt sisäosat harakoille. Hyvä laatikko se, lyhyt, tarkka, nopea. Mutta ei sitä voi varauksetta suositella...Vissiin laatikot tykkää hajoilla?
Tuota ei taida K Astrassa olla kuin 1.4 Turbossa ilman Start-Stopia, jota ei ole ilmeisesti edes tuotu Suomeen (uutena) eli lienee suht epätodennöistä, että tuolla lootalla on (tai ainakin helppo löytää yksilö joka ei ole)Lieneekö M32 vaihteistona vai ei? Jos kyllä, jätä väliin.
Vika ja laatikko taitaa koskea tosiaan vain vanhempia Opeleita.Lieneekö M32 vaihteistona vai ei? Jos kyllä, jätä väliin.
Juu, start-stop löytyy, joten sen osalta varoitus ei koske tuota autoa. Kiitos kuitenkin varoituksesta!Tuota ei taida K Astrassa olla kuin 1.4 Turbossa ilman Start-Stopia, jota ei ole ilmeisesti edes tuotu Suomeen (uutena) eli lienee suht epätodennöistä, että tuolla lootalla on (tai ainakin helppo löytää yksilö joka ei ole)
https://www.opel-infos.de/modelle/astra_kst.html
Käsittääkseni on olosuhdelisä eli lomapalkka tulee vain 6 päivältä viikossa eli ma-la sunnuntait katsotaan vapaapäiviksi vaikka olisi normaalisti työpäivä, näin ainakin kun aikoinaan tei 5 vuorotyötä. Myös kun lomaloppuu ja sunnuntai on työvuoro niin työt alkaa silloin sunnuntaina.TESsin tulkintaa: "Vuosivapaan ajalta työntekijä saa palkkansa kiinteine lisineen ilman tuntikohtaisia olosuhdelisiä ja työaikalisiä." Jos vuosivapaa on sunnuntaina tai arkipyhänä, tuleeko palkka silloin tuplana vai onko pyhänä tulevat tuplapalkat tuntikohtainen olosuhdelisä?
iridiumit kestää ihan heittämällä 100tkm. On tullu monia koneita avattua eikä käytännössä kulumaa noilla kilsoilla. ns. normaalien tulppien vaihtoväli on joku 20-30tkm, platinatulppien melkein yhtä hyvä (luokkaa 60tkm+) kuin iridiumien, mutta kuitenkin huonompi.Onko nuo iridiumsytytystulpat oikeasti niin hyvät kuin niiden väitetään olevan? Tavalliset/vakio yksikärkitulpat tuntuu kestävän sellaisen jotain 15-20tkm väliltä. Perustulpat maksaa 4kpl sen yhteensä 20-25€ riippuen ostopaikasta ja iridiumsytytystulpat olisi jo sen 60€ 4kpl sarjassa.
Moottorin sytytysjärjestelmä on toteutettu hukkakipinäpuolalla.
HYUNDAI i30 PDE Jakoketju — alkuperäisiä autovaraosatHei. Olen yrittänyt etsiä vastausta 2017 Hyundai i30 1.0 T-gdi manuaali koneesta, onko siinä jakohihna vai jakoketju ?
Latasin jopa käyttöohjekirjan mutta en löytänyt tästä mainintaa.
Ainakin monessa linkissä tuli eteen nimenomaan ketju.
Kiitos tiedosta. Tuossa on siis yksi huollettava kohde vähemmän jos nyt Hynyyn päädyn.Ainakin monessa linkissä tuli eteen nimenomaan ketju.
Eipä mitään. Itsellä aika paljon myös omakohtaista kokemusta merkistä. Järkevillä kilsoilla varsin hyviä autoja, ja noin uuden kanssa ei nyt mitään ongelmia pitäisi olla luvassaKiitos tiedosta. Tuossa on siis yksi huollettava kohde vähemmän jos nyt Hynyyn päädyn.
Oletko ajanut tuota i30 ? Jos olet, mitkä ovat + ja - mielestäsi ?Eipä mitään. Itsellä aika paljon myös omakohtaista kokemusta merkistä. Järkevillä kilsoilla varsin hyviä autoja, ja noin uuden kanssa ei nyt mitään ongelmia pitäisi olla luvassa
No tuota, ajanut -10 cdri AT. Tuolla rullattu nykyään jotain 300tkm, viimeksi vaan repsikkana. Sitten crdi linjalla -17 tai 16... ajettu alle 100k, manulaali dsl, ja -18 cdri mt uusi auto, tai oli siinä muutama tonni mittarissa.Oletko ajanut tuota i30 ? Jos olet, mitkä ovat + ja - mielestäsi ?
Luotettavalta siis vaikuttaa. Itseäni ärsyttää kaikki rätinät sisäverhouksessa, joten mitenkäs on tuo verhouksen / koetaulun laatu vanhempana..rätiseekö vai pysyykö jämäkästi tukevana ? Onko sulla ollut jarru jumeja mitkä on ainakin Tojossa joskus ongelmana, kun vähemmin jarruttelee ?No tuota, ajanut -10 cdri AT. Tuolla rullattu nykyään jotain 300tkm, viimeksi vaan repsikkana. Sitten crdi linjalla -17 tai 16... ajettu alle 100k, manulaali dsl, ja -18 cdri mt uusi auto, tai oli siinä muutama tonni mittarissa.
Itseasiassa ei taida olla mallia i30 vermeistä mitä en olisi ajanut, tai harvassa on.
Plussat on että kestää kilsoja ihan kivasti kun huolletaan ajallaan. Vanhemissa ruoste alkaa raiskaamaan, kuten Kiassakin, tästä miinusta, mutta koskee vanhempia. Plussat menee kivalle automaatille, toimii kuten pitää. MT pelaa myös hyvin, vähän häiritsee että pyytää vaihtamaan isommalle, vaikka itse eri mieltä. Sama kyllä eri merkeilläkin joten pikku harmi ja merkityksetön.
Kun olen niin monella ajanut niin en nyt keksi mitään sen kummempaa, jos jotain niin kysy, niin ehkä muistuu mieleen joku asia mitä en ole edes ajatellut.
Sisäverhouksessa ei ole mitään pärinöitä, ellei niitä aiheuta itse, kuten unohtamalla ovikoteloon jotain pyörimään. Ihan ensimmäisessä Coupessa mitä suomeen tuli, niin siinä oli sellainen erikoinen ominaisuus, että se nitisi ja natisi - kunnes autolla oli ajettu noin 2000 km. Sitten hävisi itsestään, tuota oli kaikissa 2001 malleissa. Missää muussa autossa merkistä riippumatta en ole moiseen törmännyt, no se haki vaan paikkaansa.Luotettavalta siis vaikuttaa. Itseäni ärsyttää kaikki rätinät sisäverhouksessa, joten mitenkäs on tuo verhouksen / koetaulun laatu vanhempana..rätiseekö vai pysyykö jämäkästi tukevana ? Onko sulla ollut jarru jumeja mitkä on ainakin Tojossa joskus ongelmana, kun vähemmin jarruttelee ?
Sen kyllä tiedän. Ajattelin vaan kun aikasemmin tuollaisia samanlaisia kuullut, ei niistä ole kuulunut tuollaista noin kovaa ruksutusta.Kolmipyttyinen tsi-moottori, niin mitään silkinpehmeää tyhjäkäyntiä aika turha odottaa
1.2 TSI on kyllä nelimukinen kone.Kolmipyttyinen tsi-moottori, niin mitään silkinpehmeää tyhjäkäyntiä aika turha odottaa
Kuulostaa melko normaalilta:Hyvää iltaa arvon autoilunörtit!
Ajatuksena olis vaihtaa nykyinen Ford Fiesta (vm 2009, 1.25l), Seat Ibiza:n (vm 2013, 1.2l tsi, 72000km). Koeajo tehty, hyvä kokemus siitä, mutta yksi asia jäi askarruttamaan, nimittäin moottorin tyhjäkäynnillä kuuluva kova "ruksutus". Alla olevasta linkistä löytyy äänite moottorin läheltä, jossa kuulee tuon ruksutuksen. Onko normaalia tyhjäkäynnillä olevaa ääntä vai onko jokin ehkä vialla? Kuullostaa vaan niin erikoiselta, enkä ole kuullut tuollaista missään muussa tapaamassani autossa, siksi nousi kysymys pintaan.
Linkki: https://1drv.ms/u/s!Al95thyc424aiGlCvWbSCz85uDi7
Ja se on ihan susi kone. Jako hyppää + jakoketju venyy...Näköjään, pelkkä 1.2 on ollut saatavilla kolmipyttyisenä.
Eukko meni sitten ottamaan etukulmalla kontaktia naapuriautoon. Ei siinä mitään, mutta teki sen omalla hallipaikalla kun suoristi "vähän" ruudussa olevaa autoa. Kuvittelisin etukulmatutkan huutaneen leipää, mutta vaikea näin jälkikäteen sanoa. Edellinen auto oli kahdeksan vuotta ilman kolhuja (edit: eukon tekemiä siis, kyllähän naapuriautot ovat ovilla piekseneet jne.), uusi ehti olla kuukauden. Konepeltihän maalattiin silloin kuukausi sitten kun siinä oli muutamia kiveniskemiä.
Mutta kysymykseen:
Paljonkohan etukulman ylimaalaus maksaa? Peruspohjat ja Hondan helmiäisväri, ei varsinaisesti lommoja oiottavaksi. Omavastuu 150€ + bonusmenetykset -20% niin jotain 300€ luokkaa tulee maksettavaa vakuutuksesta, varmaan siihen rahaan saa suoraan maalauksenkin?
Jos olisi tuo edellinen auto niin en jaksaisi korjata, mutta kun juuri ostettu niin tässä on varmaan monta vuotta jäljellä katsella etukulmaa
Ainakin 90-luvun ruiskuautot olen itse saanut. Nykyään tosin kaasuläpät, ohjaustehostimet ja muuttuvat venttiilinajoitukset toimivat sähköllä, joten hankalampaa se varmasti on. Ja olisikohan mahdollisesti joissain uudemmissa autoissa jotain alijännitevalvontojakin?Manuaalilaatikolla olevan kaasutinauton sai käyntiin alamäessä akun ollessa tyhjänä. Onnistuuko sama temppu näillä nykyisillä ruiskuautoilla?
Mielenkiintoista. Olen aina luullut, että polttoaine itsessään vahingoittaisi katalysaattoria, mutta se ongelma onkin lähinnä palamattoman polttoaineen syttyminen vasta katalysaattorissa, joka saattaa aiheuttaa ylikuumenemista ja siten jalometallien vahingoittumista. Ehkä noissa antilag, launch control ja flat shift systeemeissä katalysaattorit sitten vähän kärsivätkin, mutta asiaa on kompensoitu jotenkin muuten tai asia ei vain ole kovin merkittävä.Ei ne katit siitä polttoaineesta ole moksiskaan, öljy se pahempi vihollinen on. Onhan näitä lauch controllereita ja flat shiftetä olemassa joissa surutta työnnetään palamatonta polttoainetta putkeen.