Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Miten tilenne, kun auto ollut kolarissa, kaikki kaskot tapissaan mukaanlukien sijaisauton. Vastapuoli tosin oli syyllinen, joten sen piikkiin.

Nyt sitten ko. auto lähtee korjaukseen ensi viikolla ja sijaisauto tulee.

Muuten hyvä, eipä ole mun auto, mutta äsken kysyi että saisko mun autoa lainaan, kun pitäis joku kissa vielä lääkäriin. Sanoin toki ei koska olen allerginen kissoille, enkä muutenkaan lainaile autoa.

Yritin vähän googlettaa eri firmoja, niin paikkakunnallakin toimii useita, ja jonkinlaiseen käsitykseen jäin että ehkä saa kuljettaa lemmikkejä, kunhan niistä ei aiheudu sotkua, josta tulee sitten lisämaksua tietenkin. Kissahan kulkee kopassa ja jos siihen jonkun lakanan kääräisee ympärille, niin tuskin kukaan huomaa mitään.

Länsiauto kyseessä jos joku osaa paremmin sanoa miten suhtautuvat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Miten tilenne, kun auto ollut kolarissa, kaikki kaskot tapissaan mukaanlukien sijaisauton. Vastapuoli tosin oli syyllinen, joten sen piikkiin.

Nyt sitten ko. auto lähtee korjaukseen ensi viikolla ja sijaisauto tulee.

Muuten hyvä, eipä ole mun auto, mutta äsken kysyi että saisko mun autoa lainaan, kun pitäis joku kissa vielä lääkäriin. Sanoin toki ei koska olen allerginen kissoille, enkä muutenkaan lainaile autoa.

Yritin vähän googlettaa eri firmoja, niin paikkakunnallakin toimii useita, ja jonkinlaiseen käsitykseen jäin että ehkä saa kuljettaa lemmikkejä, kunhan niistä ei aiheudu sotkua, josta tulee sitten lisämaksua tietenkin. Kissahan kulkee kopassa ja jos siihen jonkun lakanan kääräisee ympärille, niin tuskin kukaan huomaa mitään.

Länsiauto kyseessä jos joku osaa paremmin sanoa miten suhtautuvat.
Mikä tässä on siis tilanne? Epävarmuus siitä saako vuokra-autolla kuljettaa lemmikkejä?

Järjellä ajateltuna kopassa kulkevan kissan tai koiran kuljettaminen olisi ok, mutta ison koiran kuljettaminen takakontissa ei. Raja kulkee sitten jossain näiden välissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mikä tässä on siis tilanne? Epävarmuus siitä saako vuokra-autolla kuljettaa lemmikkejä?

Järjellä ajateltuna kopassa kulkevan kissan tai koiran kuljettaminen olisi ok, mutta ison koiran kuljettaminen takakontissa ei. Raja kulkee sitten jossain näiden välissä.
Eipä muuta kun auton vuokraaja ei ole sen vertaa vaivautunut ottamaan asiasta selvää, että saako vai ei. Kyseessä kuitenkin kopissa kuljetettava katti. Tässä välissä tuli mieleen toinen kaveri jolla oli samasta syystä, eli kolari - sijaisauto, niin kyllä ne kahta koiraa kuljetti paksissa, ilman mitään koppia. Ajattelin vaan käytäntöä, kun mun autoa nyt haluttiin lainaan, ja mä en mitään villikissaa allergisena omaani halua vaikka itse ajaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Voihan ne koirankarvat imuroida sitten pois, niin ei varmaan kukaan huomaa mitään. Kissa kyllä saa kynsillään jälkiä nahkapenkkeihin, niin joku laatikko varmaan olisi hyvä olla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Tuli pysäköinninvalvontamaksu yksityiseltä valvontafirmalta, koska eivät nähneet jäätyneen tuulilasin läpi pysäköintikiekkoa. Tein tästä reklamaation ja lähettivät vastauksena kuvan auton tuulilasista (joka siis jäässä) kuvatekstillä "en näe kuvassa pysäköintikiekkoa". Laitoin nyt vielä replynä omat kuvat menemään ja utelin heidän lukutaidon tasosta, mutta onkos tässä jotain ennakoitavia toimenpiteitä, mitä kannattaisi alkaa tehdä?

Ihan periaatteen vuoksi en aio tuota valvontamaksua maksaa, vaan tästä taistellaan loppuun asti. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin maksua ei tarvitse maksaa niin kauan kun reklamaation käsittely kestää? Jos reklamaatio ei mene läpi, niin mitä on next stepit?
Helpointa olisi ollut jättää noteeraamatta koko asia, todetusti sillä näistä pääsee kun todistustaakka auton kuljettajasta aka sopimusrikkeen tehneestä sakotetusta on parkkifirmalla. Toki reklamoinnillasi olet jo vähän ampunut itseäsi jalkaan...

Mutta kuten tossa jo sanottiin niin kuva jäisestä tuulilasista ei riitä parkkifirman puolelta todisteeksi, vaan heillä on velvollisuus selvittää pysäköinnin oikeellisuus ja se kiekon/lapun olemassaolo. Säästä ihmeessä se kuva ja teksti, kyseinen perseilyviesti oikeastaan vain auttaa sua, kun ovat kirjallisesti myöntäneet etteivät löytäneet jäisestä tuulilasista kiekkoa... :D

Ilmeisesti nää nyky parkkifirmat on uusia puhelinmyyntipuljuja, joissa työntekijöinä lappuliisasta yrityksen johtoon asti on jotain kaupungin kesäsetelitöihin kelpaamattomia sipiläläisiä/sipilän suojatteja...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Voihan ne koirankarvat imuroida sitten pois, niin ei varmaan kukaan huomaa mitään. Kissa kyllä saa kynsillään jälkiä nahkapenkkeihin, niin joku laatikko varmaan olisi hyvä olla.
Toisen kaverin auto varmaan putsattu koirankarvoista, siistinä pitävät autonsa - ja varsinkin vuokra-autonkin, kun muuten luvassa siivouslasku. No toi villikissa nyt matkustaa kopassa kuitenkin, ja pistin viestiä että jotain penkkien suojaksi. Pitää munkin nää oikeastaan itsestäänselvyydet kertoa sille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
479
Kyllä ne löytää ne edelleenkin. Tuo ei estä perintäyhtiötä saamasta tietoa ja se asetettu kielto ei muutenkaan astu heti sillä sekunnilla voimaan.
Typerä luulo että toi muka jotain auttaa.
  • Tietojenluovutuskiellosta huolimatta tiedot luovutetaan perintäyhtiöille.
  • Pysäköinninvalvontayhtiöt elävät symbioosissa omien perintäyhtiöidensä kanssa eli ovat "ulkoistaneet" maksuliikenteensä maksumuistutuksesta lähtien perintäyhtiöille.
Niin en tiedä auttaako ja löytävätkö, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut tosiaan mitään aiheesta. 31.10. oli päiväys laskussa eli voisin olettaa että sitten jos/kun kuuluu, lähestynee mua joku suoraan perintäyhtiön nimissä? Eipä sillä että tuolla olisi itselleni niin suurta väliä, saavatpahan kuitenkin selvitellä asiaa palkkansa eteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Toisen kaverin auto varmaan putsattu koirankarvoista
Tässäkohtaa lienee hyvä muistuttaa, näin koiran omistajana, ettei ne karvat ole yleensä se allergian lähde vaan se hilse. Sitä taas ei välttämättä edes näe ja se voi tehdä autosta käyttökelvottoman todella allergiselle. Tämän takia itse aina autoa myydessä mainitsen että autossa on kuljetettu eläimiä; toki meillä vain "silloin tällöin", mutta vuosia kuitenkin. Sitä pölyä siis saattaa olla tuuletuskanavat, ym. täynnä mistä sitä ei saa pois oikein millään (lähtee liikkeelle sitten kun lähtee; ilman kosteudesta, puhallusvoimasta ja suunnasta riippuen, jne).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tässäkohtaa lienee hyvä muistuttaa, näin koiran omistajana, ettei ne karvat ole yleensä se allergian lähde vaan se hilse. Sitä taas ei välttämättä edes näe ja se voi tehdä autosta käyttökelvottoman todella allergiselle. Tämän takia itse aina autoa myydessä mainitsen että autossa on kuljetettu eläimiä; toki meillä vain "silloin tällöin", mutta vuosia kuitenkin. Sitä pölyä siis saattaa olla tuuletuskanavat, ym. täynnä mistä sitä ei saa pois oikein millään (lähtee liikkeelle sitten kun lähtee; ilman kosteudesta, puhallusvoimasta ja suunnasta riippuen, jne).
Senpä takia en omaa autoa lainaa kissakuljetuksiin, kun juurikin se hilse. Enhän voi kissakämpässäkään olla juuri paria tuntia pidempään. No vuokra-autot on nyt niitä mitä ei muutenkaan säälitä. Otsonoinnillahan ylimääräiset katoaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
323
Mikä olisi hyvä liukuesteeksi jyrkkään mutta lyhyeen mäkeen? Parkkipaikka sijaitsee vähän hankalassa paikassa ja vauhtia ei juurikaan saa otettua ja vaikka saisikin niin ei sieltä lumipenkan takaa uskalla täysiä tulla kevyen liikenteen väylälle kuitenkaan. Talvisin aika säätämistä jotta sieltä pois pääsee. Joku kolme metriä pitkä liukeste riittäisi tuohon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Niin en tiedä auttaako ja löytävätkö, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut tosiaan mitään aiheesta. 31.10. oli päiväys laskussa eli voisin olettaa että sitten jos/kun kuuluu, lähestynee mua joku suoraan perintäyhtiön nimissä? Eipä sillä että tuolla olisi itselleni niin suurta väliä, saavatpahan kuitenkin selvitellä asiaa palkkansa eteen.
Joo, suoraan perintäyhtiön nimissä lähestyy, mutta nyt on aikaa kulunut niin paljon, että ei sieltä kukaan yhteyttä ota. Maksumuistutuskin tulee siis perintäyhtiön nimissä, koska parkkifirmalle yhteystietoja ei virallisesti luovuteta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
Saako vuokra-autoa lainata "kaverille", en ole lukenut niitä "pikkupränttejä" koskaan kun olen vuokrannut auton, en ole kyllä antanut muiden ajaakkaan sitä....? :vihellys:
-Ehkä, ehkä ei, vuokraajahan sen kumminkin maksaa jos jotain tapahtuu...? :oops:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Saako vuokra-autoa lainata "kaverille", en ole lukenut niitä "pikkupränttejä" koskaan kun olen vuokrannut auton, en ole kyllä antanut muiden ajaakkaan sitä....? :vihellys:
-Ehkä, ehkä ei, vuokraajahan sen kumminkin maksaa jos jotain tapahtuu...? :oops:
Ei saa ellei sopimukseen ole rastittu lisäkuskeja ja silloinkin vain nimikoidut henkilöt saavat ajaa autolla.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Niin en tiedä auttaako ja löytävätkö, mutta ainakaan vielä ei ole kuulunut tosiaan mitään aiheesta. 31.10. oli päiväys laskussa eli voisin olettaa että sitten jos/kun kuuluu, lähestynee mua joku suoraan perintäyhtiön nimissä? Eipä sillä että tuolla olisi itselleni niin suurta väliä, saavatpahan kuitenkin selvitellä asiaa palkkansa eteen.
Ei kannata uniaan menettää tuota odotellessa. Itse sain Vantaalla keväällä 2016 tuulilasiin Qparkin lapun, pistin jonkun geneerisen meilin että en tehnyt sopimusta blabla. Jotain ne siihen vastasi, muistaakseni perus uhkailu viesti jossa teemana käräjät. Espoossa sain kesällä 2017 myöskin Qparkilta lapun, sitä en noteerannut millään tavalla.

Mitään ei ole kuulunut. Edes maksumuistutus olisi noista pitänyt tulla, koska sitä ei ole tullut, niin eipä mitään sen ihmeempääkään voi tulla. Ei ne voi yhtäkkiä pistää perintään sitä laskua + 666% korkoa.

Tietojenluovutuskielto on tottakai ollut aina päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Saako vuokra-autoa lainata "kaverille", en ole lukenut niitä "pikkupränttejä" koskaan kun olen vuokrannut auton, en ole kyllä antanut muiden ajaakkaan sitä....? :vihellys:
-Ehkä, ehkä ei, vuokraajahan sen kumminkin maksaa jos jotain tapahtuu...? :oops:
Aivan. Tuossa kohtaa olisin kysynyt että varmaan saan sen vuokrakärryn itelleni siksi aikaa kun mun auto olis jossain. Sikäli että itteä vittuakaan kiinnosta sen ehdot sijaisesta - kun asia ei mulle kuulu periaatteessa, eikä mun tarvi olla maallikkona tietoinen, siitä ettei muiden vehkeitä lainailla eteenpäin.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Vaihda se tyhjäkäyntisäädin kokonaan uuteen. Irroita vanha säädin ja mittaa säätimen männän pituus kuinka paljon se on tullut ulospäin. Aseta uuden säätimen mäntä täsmälleen samaan pituuteen ja laita kiinni.
No nyt siellä on uusi tyhjäkäyntisäädin/moottori ja sile ei tarvinnu tehdä mitään vaan se säätyi automaattisesti oikeaan kohti. Ja ei tarvinnut, kun otti kaasuläppäkotelon pois ja uusi tilalle.

Uudella osalla kierrokset veti aika korkealle ja sen jälkeen tipahti 1500-1600prm. Pikkasen ulvoi ja ensin ajossa 40km/h 3-vaihteella moottori veti itsestään ja taas lopetti vetämisen. Tuo tasaantu sitten ajossa. Jotain 10km ajon jälkeen ajoin 1-vaihteella sen 1300rpm, niin parkissa tyhjäkäynti säätyi sinne n. 750rpm ja kylmänä tyhjäkäynyi on n. 950rpm ja tipahtaa lämpimänä 750rpm.

Vissiin ns. sopeuttamisajo eculle ja kestää aikansa säätyä oikeaan. Ja bussipysäkillä nollasin ecun uudestaan. Sen jälkeen ei ole ees koittanut sammua millään ja huomattavan helpompi lähtee ajamaan. Hermoilin vanhalla säätimellä, kun ois pitänyt samaan aikaan painaa kaasua, kytkintä sekä jarrua. Kikkailin kaasun ja vaihde aina pois päältä. Tuolla sain aika hyvin ajettua
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Honda Accord 2.2 i-CTDi diisseli. Varaosana myyvät lähinnä 78 asteen termaria, onko siitä jotain erityistä hyötyä/haittaa vaihtaa esim 88 asteen termariksi? Lämmöthän ei kovilla pakkasilla kunnolla nouse viimasuojastakaan huolimatta. Noita 88 asteisia löytyy, mutta mitat heittää millin suuntaan tai toiseen, meneekö tuollainen vai pitääkö olla just oikean kokoinen? En ole termaria koskaan vaihtanut niin en tiedä minkälainen himmeli sen kiinnitys on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tästä on jo aikaa, mutta ei kyllä ollut mikään ihme temppu vaihtaa termari. Pointti oli nostaa sisätilan lämpötilaa motariajossa, mutta kunnon pakkaset kerkesi loppumaan niin ei haijua tuloksista.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mulla oli edellisessä autossa 98asteinen termari kesät talvet, hyvin toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Uusissa autoissa voi olla ruostesuojauksena käytettynä esim. vahaa, mistä sitä saa?
Voiko sitä lätkiä lisää, kun niin niukan puoleisesti kuulemma sitä laittaa vaan tiettyihin kohtiin ja Suomen suolavesiteille nämä perussuojauksen ei kovin pitkälle riitä, kun vuosia tulee lisää. Koteloissa ei esim. yleensä ole ollenkaan minkäänlaista extra suojausta autotehtaan jäljiltä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
8
Saako tällä hetkellä mistään ilmaisella teknisiätietoja autoista. Esim. tekniset tiedot ja vuosittaiset kilometrimäärät, kuten trafilta aiemmin sai.
Tarkoitus siis ei ole saada noita maksullisia laajempia tietoja, jotka sisältävät henkilötietoja. Trafilta en ole saanut enää kuin omat autot näkyviin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
323
Bilteman sivuille haku rekisterinumerolla niin saa ainakin jotain tietoa. Ei tosin kilsoja näy tuossa.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
103
Mikä voisi olla syynä kun puhelin ei yhdisty usb kaapelilla autoon? Käytännössä tekee että sekunnin lataa, sekunnin ei, lataa, ei. Olen kokeillut kahdella eri piuhalla. Nykyinen puhelin Xiaomi Mi Mix 2S (USB Type-C 3.0). Edellinen Huawei P8 toimi aivan normaalisti.

Edit: itseasiassa kaikkialla lukee USB Type-C 2.0 paitsi verkkokauppa.com tuotesivulla, josta se on ostettu...

Voiko olla että nämä johdot ovat pelkästään lataamista varten, eikä tiedonsiirtoa? Koska myöskään tietokone ei löydä puhelinta.

Edit: vaihdoin kehittäjäasetuksista tiedonsiirron ensisijiaseksi vaihtoehdoksi. Nyt toimii yhteys tietokokeeseen, kokeilen huomenna autoa.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Uusissa autoissa voi olla ruostesuojauksena käytettynä esim. vahaa, mistä sitä saa?
Voiko sitä lätkiä lisää, kun niin niukan puoleisesti kuulemma sitä laittaa vaan tiettyihin kohtiin ja Suomen suolavesiteille nämä perussuojauksen ei kovin pitkälle riitä, kun vuosia tulee lisää. Koteloissa ei esim. yleensä ole ollenkaan minkäänlaista extra suojausta autotehtaan jäljiltä.
Vaikka Motonet, mutta jos haluaa parantaa auton ruostesuojaa mutta ei tiedä mitä tekee niin suosittelen ihan ammattilaista ja koko auton käsittelyä.

Omalla toimella purkki tuonne, toinen tuonne, kolmas tuonne on kaikki vesireijät tukossa ja lopputulos huonompi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
90
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen elämäni ensimmäisiin kitkarenkaisiin mutta eilen jäin sitten jumiin tienpätkälle, jota ei ole hoidettu moneen viikkoon. Pyörät upposivat monta kymmentä senttiä lumeen/sohjoon ja sen alla ei ollut kuin jäätä, johon kitkat eivät saaneet mitään otetta. Mitä tälläisessa tapauksessa voi tehdä, jos ei saa työntöapua? Onko olemassa jotain ketjuja, joita voi kiinnittää (osittain) renkaisiin ja jotka sitten purisivat jäähän, kun rengas lähtee pyörimään? Jokin sora-astia takakonttiin? Tai jotain mitä voisi laittaa siihen renkaan eteen/alle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Kerran peruutin takavetoista Lexusta alamäkeen niin, että vasen puoli upposi hankeen, kerrostalon pihalla. Oli muuten aika tehokkaasti jumissa koko auto. No eipä siitä ketään kiinnostanut auttaa, niin otin luistoneston pois ja kaasua. Renkaat söi ohuen lumikerroksen pois, alla asvaltti ja heti sai auto pitoa.

Mutta jos tuo ei onnistu, niin esim lattiamaton voi yrittää laittaa vetävän pyörän alle, jos sen auton saa edes aavistuksen liikkumaan niin hyvällä tuurilla pääsee ajamaan pois tilanteesta.

Tosin jos sen auton ajaa niin jumiin sohjoon, että se on pohjasta kiinni niin sitten sitä saakin kaivaa ihan urakalla tai tilata suosiolla hinausauto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen elämäni ensimmäisiin kitkarenkaisiin mutta eilen jäin sitten jumiin tienpätkälle, jota ei ole hoidettu moneen viikkoon. Pyörät upposivat monta kymmentä senttiä lumeen/sohjoon ja sen alla ei ollut kuin jäätä, johon kitkat eivät saaneet mitään otetta. Mitä tälläisessa tapauksessa voi tehdä, jos ei saa työntöapua? Onko olemassa jotain ketjuja, joita voi kiinnittää (osittain) renkaisiin ja jotka sitten purisivat jäähän, kun rengas lähtee pyörimään? Jokin sora-astia takakonttiin? Tai jotain mitä voisi laittaa siihen renkaan eteen/alle?
Motonetissä hypistelin sellaista 30-40cm pitkää muovilevyä, jossa oli tarttumapiikkejä molemmilla puolilla. En tiedä toimiiko, mutta vaihtoehto sorapussille.

En parin minuutin googlauksella löytänyt nettisivuila :grumpy:

EDIT: Se olikin Biltemassa Luistonestomatto, 2 kpl
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen elämäni ensimmäisiin kitkarenkaisiin mutta eilen jäin sitten jumiin tienpätkälle, jota ei ole hoidettu moneen viikkoon. Pyörät upposivat monta kymmentä senttiä lumeen/sohjoon ja sen alla ei ollut kuin jäätä, johon kitkat eivät saaneet mitään otetta. Mitä tälläisessa tapauksessa voi tehdä, jos ei saa työntöapua? Onko olemassa jotain ketjuja, joita voi kiinnittää (osittain) renkaisiin ja jotka sitten purisivat jäähän, kun rengas lähtee pyörimään? Jokin sora-astia takakonttiin? Tai jotain mitä voisi laittaa siihen renkaan eteen/alle?
Kävellä quattro/X-Drive/AWD kauppaan? :D

Vitsi vitsinä, tien päällä varmasti tuollainen matto on helpompi kuin esim. säkillinen sepeliä ja kenttälapio (jälkimmäinen on sitten ainoa vaihtoehto ennen hinuria jos on pohjaan saakka kiinni ;) ).

Kummassakin tosin voi olla se ongelma että matka ei jatku pidempään mikäli tie on pitkältä matkalta samassa kunnossa.

Edit: ja mikäli haluaa ettei tuo matto ole täysin päreinä ensimmäisen käyttökerran jälkeen, niin se kenttälapio pitää silti olla matkassa että voi kaivaa noille "asennusuran".

Yksi vaihtoehto on tietty lumiketjut, jos liikkuu paljon huonoilla päälystämättömillä teillä. Siitä vain asentelemaan joka kerta kun tie alkaa (tai sitten valitsee renkaat tien mukaan - tämä ei ole vittuilua, mutta kitkat ei oikeasti toimi ihan kaikkialla, nimim. "kokemusta on".)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Täytyy laittaa takakontiin yhdistelmä lapio ja luistonestomatto.
erilaisia osakettinkejä löytyy myös jos meinaa esim mökkeillä vähän syrjäsemmässä

Lumiketju auton renkaaseen


[€71.75] lumiketjut liukumisen estävät hätätilanteet rengasketjut auton vyönauhat hihnat universaali asennus hätä liukumaton auto kaapeli rengas


Näiden toimivuudesta (esim kestääkö toi kiinan muovi mitään jälkimmäisessä), sopivuudesta automalliin (mahtuuko pyörimään vai lähteekö jarrut ja sisälokarit mukaan jne...) tai voimansiirron kestävyyteen yhtäkkiseen pidonsaantiin en ota kantaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen elämäni ensimmäisiin kitkarenkaisiin mutta eilen jäin sitten jumiin tienpätkälle, jota ei ole hoidettu moneen viikkoon. Pyörät upposivat monta kymmentä senttiä lumeen/sohjoon ja sen alla ei ollut kuin jäätä, johon kitkat eivät saaneet mitään otetta. Mitä tälläisessa tapauksessa voi tehdä, jos ei saa työntöapua? Onko olemassa jotain ketjuja, joita voi kiinnittää (osittain) renkaisiin ja jotka sitten purisivat jäähän, kun rengas lähtee pyörimään? Jokin sora-astia takakonttiin? Tai jotain mitä voisi laittaa siihen renkaan eteen/alle?
Itse näkisin kertakäyttönastat käytännöllisimpänä vaihtoehtona. Saa esim Biltemasta
Kertakäyttönastat auton renkaaseen
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Mistähän johtuu, että tulpat löystyvät aikaa myöden, vaikka ne laittaa momenttiavaimella oikeaan momenttiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Mistähän johtuu, että tulpat löystyvät aikaa myöden, vaikka ne laittaa momenttiavaimella oikeaan momenttiin?
Olematon venymäpituus, kiinnipysymisen varmistamiseksi liian pieni kiristysmomentti ja toistuvat lämmönvaihtelut. Ei siis ole vika vaan ominaisuus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
-Lisättynä aikamoiset tärinät....? :vihellys:
Luonnollisesti, jäi listasta pois, kun se tuntui niin itsestään selvältä. Omasta prutkusta tulpat aukeaa joskus ihan käsin sytytystulppahylsystä kääntämällä, vaikka on ihan ohjeen mukaan kiristetty asennettaessa (25 Nm kylmään koneeseen).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Miksi ajoradalla olevat kaivonkannet on 95% sijoitettu juuri siihen kohtaan jossa ajourat menee eikä esim keskelle kaistaa jotta jäisi renkaiden väliin?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Miksi ajoradalla olevat kaivonkannet on 95% sijoitettu juuri siihen kohtaan jossa ajourat menee eikä esim keskelle kaistaa jotta jäisi renkaiden väliin?
Voisko olla kyse ihan vaan vahvistusharhasta? Ne jotka on renkaan kohdalla, kiinnittää ärsyttävästi huomion ja kohta tuntuukin jo siltä, että ne kaikki osuvat renkaan kohdalle.

Katselin pikkupätkiä kotikaupungin kaduista google mapsista, enkä huomannut tämmöistä trendiä. Aika tasaisesti näyttivät osuvan milloin mihinkin kohtaan kaistaa.

Tai sitten jossain kaupungissa on vaan näitä suunnittelemassa autoja vihaava sadisti?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Voisko olla kyse ihan vaan vahvistusharhasta? Ne jotka on renkaan kohdalla, kiinnittää ärsyttävästi huomion ja kohta tuntuukin jo siltä, että ne kaikki osuvat renkaan kohdalle.

Katselin pikkupätkiä kotikaupungin kaduista google mapsista, enkä huomannut tämmöistä trendiä. Aika tasaisesti näyttivät osuvan milloin mihinkin kohtaan kaistaa.

Tai sitten jossain kaupungissa on vaan näitä suunnittelemassa autoja vihaava sadisti?
Näin se varmaan on. Tuossa omassa työmatkassa vaan sattuu olemaan noita paljon joten vahvistaa harhaa kun tulee sahattua kokoajan edestakaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 520
Riippuu varmaan tiestä. Tien kallistuksen takia vesikaivot varmaan on enimmäkseen siinä oikeassa reunassa. Yksi tuollainen kansi hajosi, niin siitä vaan muistuu mieleen. Rikkoo helposti renkaan, jos ajaa epähuomiossa siitä rikkinäisen kaivon päältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Miksi ajoradalla olevat kaivonkannet on 95% sijoitettu juuri siihen kohtaan jossa ajourat menee eikä esim keskelle kaistaa jotta jäisi renkaiden väliin?
Kai ne ovat siellä mistä vesi pääsee parhaiten pois / missä on viemäröinti. Kun tie urittuu, niin niistä olisi entistä vähemmän hyötyä kaistan keskellä joka jää yleensä ylös. Samoin tiet yleensä viettävät hieman veden poiston takia.

Katselin pikkupätkiä kotikaupungin kaduista google mapsista, enkä huomannut tämmöistä trendiä. Aika tasaisesti näyttivät osuvan milloin mihinkin kohtaan kaistaa.

Tai sitten jossain kaupungissa on vaan näitä suunnittelemassa autoja vihaava sadisti?
Turussa ainakin Helsingintie tuntuu olevan jonkun sadistin suunnittelema; kaivot ovat juuri renkaan kohdalla Turkuunpäin mentäessä ja vielä yleensä se kaivon ympäristö niin huonossa hapessa että ".... *töks!*.... *töks!*.... *töks!*...." kuuluu ja tuntuu kun ajaa vasenta kaistaa. Niin paljon että välillä tekee mieli tunkea sinne oikealle vaikka seuraavasta liittymästä onkin poistumassa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Sadevesikaivoille on tietenkin oltava järkevä paikkansa jotta se vesi sinne saadaan, usein se on ilkeästi tien reunassa niin, että siihen kuoppaan osuu renkaat. Ajattelin sen olevan itsestäänselvyys ja katselin vain noita umpikansia joita näyttäisi olevan ihan missä milloinkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Lahdessa on kanssa vittumaisesti reunimmaisella kaistalla, ainakin jos ajaa väliä Kärpäsenmäki-Matkakeskus.

Tulee aina ite vaihdettua sisemmälle kaistalle niin ei tarvi ajaa niihin kaivonkansiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 360
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom