Mittasin myös tulitikulla ja näyttäisi olevan n. 0,7cm tuo syväys.
Liitteet
-
111,1 KB Katsottu: 123
Jos tuo on "kanttarisuojauksella" oleva rengas, itse voisin ajaa jos et ole mikään painavin auto ja tapana ajaa mutkiin niin paljoa kun autosta lähtee.Mittasin myös tulitikulla ja näyttäisi olevan n. 0,7cm tuo syväys.
Tuo nyt ei kerro muuta kuin kierreosan halkaisijan ja kierteen nousun, jos pultti menee jengoille sormin kiertämällä ni kierre on oikea, kartion malli joka kuvassas on suora, toinen vaihtoehto on pyöreä, ja pultin pituuskin riippuu vanteista.Thread Size: M12 x 1.5
clk mersuihin menee m14Heti toinen kysymys perään. Onkohan kumpikaan noista edes oikea pyöränpultti, mikä pitäisi autossa olla.
CLK:n oikea koko on
Mukavia nämä käytetyt autot, kun kaikki saa selvittää. Esim mukana olleet varapyörän pultit eivät edes sopineet siihen varapyörään, mutta se on sentään selvitetty. Nämä pultit ovat kesä ja talvirenkaissa, nuo mustuneet.
- Wheel Fasteners: Lug bolts
- Thread Size: M12 x 1.5
Joo, ei tossa muutu ko se renkaan ulkohalkaisija pari senttiä.Sopiiko 205/60R16 kumit vanteille joissa on tällä hetkellä 205/55R16 renkaat? Tarkoitus olisi ottaa nykyisestä autosta kumit ja siirtää toiseen autoon. Ei köy suoraan vanteet päikseen niin pitäisi kumit irrotella ja laittaa vanteille.
Laita vaan tuota jos et halua tyhjentää/puhdistaa heti järjestelmää.Onko tämä varmin valinta väliaikaisratkaisuksi (ennen huuhtelua) tyhjään jäähyjärjestelmään, jossa on jäljellä vähän tuntemattoman väristä jäähynestettä? Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmis
Ne on rautaa eli ns. lentoruostetta. Lähtee kyllä oikeilla aineilla, ei tarvita myllytystä.onko oven pienet ruostepisteet jotain myllytyksellä/syväpuhdistuksella korjaantuvaa?
Lämmin öljy on juoksevampaa ja enemmän epäpuhtauksia on sekoittuneena öljyyn.Usein kuulee sanottavan, että kylmää moottoria kannattaa käyttää hetki ennen öljyjen vaihtoa. Mikä on tämän tavan takana?
Riippuu tekijästä. Jos on todistaa että on joku osaava paja tehnyt vs kavereiden kesken pienissä kaljoissa tallin nurkassa hitsattu, en näkisi ongelmaa. Pitäen mielessä lievän vainoharhaisuuden koskien vanteita. Kuitenkin renkaat ovat ne ainoa asia jotka koskevat (toivottavasti) autossa tietä ja jos vanne petää, niin myös katoaa neljännes pidosta katastrofaalisella tavalla.Onko hitsattu vanne ehdoton ei?
Mb 17 oem vanteet 5x112
Noita olen katsellut nimittäin. CLK:n alle, rengaskoko olis sitten 245/40R17.
Hommaisin tuon hitsatun tilalle ehjän vanteen.Onko hitsattu vanne ehdoton ei?
Mb 17 oem vanteet 5x112
Noita olen katsellut nimittäin. CLK:n alle, rengaskoko olis sitten 245/40R17.
Kyllä kyllä, mutta jäävätkö nämä epäpuhtaudet öljypohjan pintaan, jos kylmän öljyn laskee pihalle, verrattuna jos kuuman ölpän laskee. Kannesta/pinnoilta lämmin öljy partikkeleineen on jo valunut sinne öljypohjaan edellisellä kerralla kun kone jäänyt seisomaan/jäähtymään ja "likainen öljy on siellä öljypohjassa.Lämmin öljy on juoksevampaa ja enemmän epäpuhtauksia on sekoittuneena öljyyn.
Kaikki punainen lentoruostettaVoiko tosiaan alle 100tkm ajetun -18vm Golffin ovet mennä talven aikana ruosteeseen vai onko oven pienet ruostepisteet jotain myllytyksellä/syväpuhdistuksella korjaantuvaa?
Lain mukaan minne vaan, missä ei haittaa kuskin näkemää. Kannattaa laittaa pyyhkimien ulottumiin.Onko sillä juurikaan merkitystä mihin kohtaan junttaan digitaalisen parkkimittarin? Ohjeissa sanottiin että repsikan puolelle, äkkiä mallaten voisihan se olla kuskin puolellakin. Ainakin tulee ehkä vilkaistua että laite toimii, patterissa virtaa.
Parin vuoden päästä pitäis kai patteri vaihtaa, minkä tuo lupaa. Ja säätää sitten ne päivämäärät, kello oikein.
Kun ei aina muista perinteistä kiekkoa, ja toisaalta joissain paikoissa muistaa liiankin hyvin jos ei tule vilkaistua kylttejä.
Jees, pitää katsoa tarkka paikka mihin sen länttään. Tuon kiekkohomman muistinkin jo. Nyt on vielä keskikonsolissa hyvin näkyvillä. Siirtyy sitten hanskalokeroon.Lain mukaan minne vaan, missä ei haittaa kuskin näkemää. Kannattaa laittaa pyyhkimien ulottumiin.
Pitää muistaa, ettei laita kiekkoa tuon lisäksi. Kiellettyä on se.
Vaikka lupaisi pari vuotta patterin kestolle, niin kannattaa vuoden välein vaihtaa.Parin vuoden päästä pitäis kai patteri vaihtaa, minkä tuo lupaa. Ja säätää sitten ne päivämäärät, kello oikein.
Epäilen ettei yritykset ole juuri kiinnostuneita tuollaisista, ehkä joku pikku firma voi tehdä, mutta kyllä nekin veloittaa ihan täyden tuntihinnan.Pitäisi saada kiveniskemä paikkamaalattua Toyotasta. Konepellin kulmassa pyöreä jälki n. 4 mm halkaisijaltaan ja on mennyt metalliin asti. Osaatteko suositella jotain suht halpaa mutta asiallista paikkaa pk seudulla?
Pidän teoriaa epäpuhtauksien erottumisesta ja jäämisestä öljypohjan pohjalle aiheellisena, jos viimeisestä käynnistä on useita päiviä, viikkoja tai vuosia. En usko olevan mitään etua moottorin lämmittämisestä ennen öljyn vaihtoa, jos vuorokauden sisällä autoa on käytetty. Kylmän öljyn valumiseen menee vain hieman kauemman. Kiistaton fakta on, että öljystä tulee vaihdettua suurempi osa, jos moottori ei ole juuri käynyt, eli pinnoilta öljyllä on ollut enemmän aikaa valua öljypohjaan.Kyllä kyllä, mutta jäävätkö nämä epäpuhtaudet öljypohjan pintaan, jos kylmän öljyn laskee pihalle, verrattuna jos kuuman ölpän laskee. Kannesta/pinnoilta lämmin öljy partikkeleineen on jo valunut sinne öljypohjaan edellisellä kerralla kun kone jäänyt seisomaan/jäähtymään ja "likainen öljy on siellä öljypohjassa.
On hyvän näköinen hitsi. Ilmeisesti sisäpuolikin on kunnossa, jos pitää ilman. En pekäisi ostaa.Onko hitsattu vanne ehdoton ei?
Mb 17 oem vanteet 5x112
Noita olen katsellut nimittäin. CLK:n alle, rengaskoko olis sitten 245/40R17.
"Kiistaton fakta on, että öljystä tulee vaihdettua suurempi osa, jos moottori ei ole juuri käynyt, eli pinnoilta öljyllä on ollut enemmän aikaa valua öljypohjaan" , oletko tutkinut asiaa vai mutullako mennään, tuon pystyy kyllä kokeilemaan, kun vaihtaa molemmilla tyyleillä öljy ja antaa tyhjentyä öljyjen saman aikaa esim. 15min. ja sitten laittaa alle toisen astian ja katsoo esim. 24 tunnin kuluttua paljonko öljyä on tullut, tässä pitää tietystä olla auto täysin samassa asennossa koska öljyproppu on ylensä aina öljypohjan toisella puolella.Pidän teoriaa epäpuhtauksien erottumisesta ja jäämisestä öljypohjan pohjalle aiheellisena, jos viimeisestä käynnistä on useita päiviä, viikkoja tai vuosia. En usko olevan mitään etua moottorin lämmittämisestä ennen öljyn vaihtoa, jos vuorokauden sisällä autoa on käytetty. Kylmän öljyn valumiseen menee vain hieman kauemman. Kiistaton fakta on, että öljystä tulee vaihdettua suurempi osa, jos moottori ei ole juuri käynyt, eli pinnoilta öljyllä on ollut enemmän aikaa valua öljypohjaan.
En pidä tarpeellisena tutkia moista. Selvä se on, että öljypohjassa on enemmän öljyä pidemmän seisomisen jälkeen kuin heti sammutettua. Jos itse haluat tutkia ilmiötä, ehdotan seuraavaa: Ota kahteen t-lusikkaan saman verran öljyä. Kaada toinen suoraan kirjevaa'alle ja punnitse. Kaada toinen lusikallinen tynnyriin. Valuta tynnyristä toinen lusikallinen kirjevaa'alle ja älä anna valua yli 5min. Todennäköisesti huomaat eron punnitustuloksessa. Itse osaan kuvitella tuloksen ilman tutkimista."Kiistaton fakta on, että öljystä tulee vaihdettua suurempi osa, jos moottori ei ole juuri käynyt, eli pinnoilta öljyllä on ollut enemmän aikaa valua öljypohjaan" , oletko tutkinut asiaa vai mutullako mennään, ...
Kyl.Sitikalla lähestyy katsastus. Kausirenkaiden vaihdossa huomasin säilytystilassa sitikan oma vanha varoituskolmio paketin. Lojunnut siellä ties kuinka monta vuotta. Heräsi kysymys, että pitääkö varoituskolmiot olla aina h-autossa mukana?
Pitää olla, mutta käsi ylös keneltä katsastuksessa se on tarkistettu. Minulta ei ole..Sitikalla lähestyy katsastus. Kausirenkaiden vaihdossa huomasin säilytystilassa sitikan oma vanha varoituskolmio paketin. Lojunnut siellä ties kuinka monta vuotta. Heräsi kysymys, että pitääkö varoituskolmiot olla aina h-autossa mukana?
Tiedän montakin. Myös itseltä on tarkastettu vanhassa 80-luvun Escortissa jotka oli tunnettu ruosteestaan esim varapyöräkotelossa. Kaiveli konttia ja varapyöräkoteloa ja totesi että katsotaan nyt muuten löytyykö kolmio. Vähän oli vissiin asenne että kyllä tämä pitää saada hylättyä jollain perusteella. Outoa kyllä kaikki mahdollinen toimi, jopa ALB (Fordin hihna tms käyttöinen varhainen ABS järjestelmä). Niin ja niin muuten katsoi -65 Kuplassakin ja puutteesta tuli ihan merkintä.Pitää olla, mutta käsi ylös keneltä katsastuksessa se on tarkistettu. Minulta ei ole..
Silloin se on mutua kun et ole asiaa mitenkään tutkinut, kun se kuuma öljy juoksee sieltä koneesta nopeasti ulos, kun taas kylmä ja jäykkä öljy ei juokse helposti, eli tärkeimmäksi tekijäksi muuttuu aika, kuinka kauan viitsit odotella öljyproppu auki öljyn ulos valumista.En pidä tarpeellisena tutkia moista. Selvä se on, että öljypohjassa on enemmän öljyä pidemmän seisomisen jälkeen kuin heti sammutettua. Jos itse haluat tutkia ilmiötä, ehdotan seuraavaa: Ota kahteen t-lusikkaan saman verran öljyä. Kaada toinen suoraan kirjevaa'alle ja punnitse. Kaada toinen lusikallinen tynnyriin. Valuta tynnyristä toinen lusikallinen kirjevaa'alle ja älä anna valua yli 5min. Todennäköisesti huomaat eron punnitustuloksessa. Itse osaan kuvitella tuloksen ilman tutkimista.
Eipä ole koskaan huomauteltu tuosta puuttuva varusteesta. Itse asiassa tossa meidän toisessa autossakaan ei taida olla mitään varoituskolmiota. Onkohan koskaan ollutkaan..Pitää olla, mutta käsi ylös keneltä katsastuksessa se on tarkistettu. Minulta ei ole..
Tuskin kovinkaan moni yksityinen, mutta palkallisia hommia tekevät varmasti.Monikohan, esim. ajoleikkurin omistaja meinaa liikennevakuutuksen hankkia?
Näky olevan rajana yli 25kg paino tai 25km/h nopeus.
Ei taida monikaan kulkea niin kovaa, että vakuutusta tarvitsisi ja harvoin noilla tiellä ajetaan, että vakuutusta edes tarvitsee hommata.Monikohan, esim. ajoleikkurin omistaja meinaa liikennevakuutuksen hankkia?
Näky olevan rajana yli 25kg paino tai 25km/h nopeus.
Kyllä ne tarvii, kuten lasten sähköiset ajettavat leluautot. Ei sen tarvitse kulkea 25km/h, se on vain maksiminopeus mitä tuollainen saa mennä.Ei taida monikaan kulkea niin kovaa, että vakuutusta tarvitsisi ja harvoin noilla tiellä ajetaan, että vakuutusta edes tarvitsee hommata.
Tuskin noita edes pystytään valvomaan millään lailla.
Esim. kotipiha on liikenneväylistä erillään oleva paikka, ja lisäksi ajoleikkuria käytetään olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen, joten liikennevakuutusta ei tarvitse hankkia uudenkaan lain jälkeen.Monikohan, esim. ajoleikkurin omistaja meinaa liikennevakuutuksen hankkia?
Näky olevan rajana yli 25kg paino tai 25km/h nopeus.