Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tiedän tuon asetuksen. Ihmetelly joskus että mitäköhän se tarkoittaa. Pitää ottaa pois päältä nyt tuo kun tiedän mitä tämä Coming home / Leaving home-ominaisuus tarkoittaa.
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
 
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
 
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
Jenkeissä myytävissä autoissa takaboksin avausvipu pitää olla myös takaboksin sisällä, että takaboksiin kidnapattu pääsee sieltä pois. On siellä noita ihmeellisyyksiä.
 
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.
Juu OBD:stä onnistuu, riippuen softasta yms. Itsellä oli kiina VAG com vai mikä olikaan ja sillä koodailin mm nuo silloiseen Skodaan.
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?

Mulla saa laturista säädettyä latausajat (ctek)
 
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?
 
Viimeksi muokattu:
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?

Tämä yksilö ilmeisesti kyseessä. Traficomin julkisissa ajoneuvotiedoissa ei näy tuolle yksilölle CO2-päästöä ollenkaan, sen sijaan kokonaismassaksi on merkitty 1805kg ja vuosittaiseksi veroksi 299,30€, joka osuu kokonaismassan mukaan verotettavan auton ajoneuvoveroksi (taulukko traficomin sivuilla). Perusvero menee kokonaismassan mukaan, jos CO2-päästöarvoa ei ole rekisteritiedoissa. Maahantuodessa on varmaankin möhlitty CO2-päästöjen ilmoituksen kanssa tai sitten jenkkiläisessä rekisteriotteessa sitä ei kerrota, joten tieto on jäänyt auton rekisteröintitiedoista puuttumaan. En tiedä, olisiko mahdollista muutoskatsastaa nuo tiedot tuohon autoon.
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
 
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
 
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
joo ei mitään, tuohan oli hyvä selvennys. Onneksi et kysynyt kuitenkaan puukkosahan teristä samassa viestissä:)
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?

Varmaan btcf.fi saisit parhaiten kaupaksi, toki niin marginaaliosa että joko löydät ostajan heti tai joku saattaa löytää haulla parin vuoden päästä.

Myydään BMW osat ja tarvikkeet - BTCF Forum

Edit: Tietysti hinnan pitää olla kohtuullinen ettei esim. ovoko.fi tai katalysaattorivarkailta saa halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-09-23-18-16-28-24_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2024-09-23-18-16-28-24_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    104,1 KB · Luettu: 8
Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
Etsi auton rekkarilla esim. Motonetin sivuilta alustanumero ja syötä se VIN decoderiin, sieltä pitäisi alkuperäinen värikoodi selvitä. En tosin tiedä, toimiiko KIA:ssa, varmaan merkkifoorumeilta kannattaa etsiä tietoa.
 
Toimii, kiitos! Mielenkiintoisesti Kialla on 5B-koodilla monta ei väriä. Auton värikoodi on 5B Purple mica, mitä ei löydy valmiina Motonetin valikoimasta tai Motipltä. Jännä juttu, kun se oli aikanaan suositun automallin vakioväri.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 892
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom