Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
511
Eiköhän siinä toyotassa ole vain venttiilin kierre vaurioitunut.

Oletko kokeillut toiseen renkaaseen?
Koitin kaikkiin. Niin kireä kiertää että tuskin saan kierrettyä auki jos jatkan kiertämistä. Venttilit ovat varmaan puolet pienempiä bemarissa. Täytyy ottaa kuvia tänään..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 683
Omassa akkupumpussa on tuollainen pikalukittava pää, että jostain jos tuohon löytäisi vastaavan, niin ei tarvitsisi jatkossa todennäköisesti murehtia.
En tosin tiedä löytyykö suomesta tai millä nimellä (rengaspumpun letku tms. ei oikein tuottanut tuloksia), niin linkkaan Temusta esimerkin:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 725
Näyttää tolle oikean puoleiselle ainakin tuo kierre
Sitten on ihan normi auton venttiili ja hapettunut/paskottu kierre ja metalli vasten metallia pirun jäykkä kiertää. Pahimmillaan venttiilit vaihtoon aka rengas puoliksi vanteelta ja uusi venttiili sisään ja rengas takaisin vanteelle samaan paikkaan missä oli ennen niin tasapainotusta ei tarvitse tehdä uusiksi.

Anna aluksi teräsharjaa tms ja/tai kokeile jollain muulla puhdistaa venttiiliä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
511
Sitten on ihan normi auton venttiili ja hapettunut/paskottu kierre ja metalli vasten metallia pirun jäykkä kiertää. Pahimmillaan venttiilit vaihtoon aka rengas puoliksi vanteelta ja uusi venttiili sisään ja rengas takaisin vanteelle samaan paikkaan missä oli ennen niin tasapainotusta ei tarvitse tehdä uusiksi.

Anna aluksi teräsharjaa tms ja/tai kokeile jollain muulla puhdistaa venttiiliä.
Ok, jännä vaan tuo kokoero autojen välillä. Täytyy vielä katsoa uudestaan illalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 725
Ok, jännä vaan tuo kokoero autojen välillä. Täytyy vielä katsoa uudestaan illalla.
En ole koskaan nähnyt miniventtiileitä tai xl venttiileitä henkilöautoissa. Ja olen vaihtanut satoja renkaita vanhoissa hommissani. Ainoa mitä tulee mieleen on nuo mitä mainitsin, tai että joku on lyönyt jonkun raskaan kaluston venttiilin tms...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
511
Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen. '16 RAV4 ostettiin siis eilen. Talvirenkaat siirrettiin kontista talliin, ja tämän jälkeen TPMS-valo on palanut autossa. Resetoinnin jälkeen se tulee takaisin n. 15 minuutin ajon jälkeen. Ensin vilkkuu ja sitten jää palamaan. Paineet ovat ok. Onkohan kesärenkaissa patteri mennyt, vai liittyykö jotenkin talvirenkaiden poistamisesta kontista?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
217
Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen. '16 RAV4 ostettiin siis eilen. Talvirenkaat siirrettiin kontista talliin, ja tämän jälkeen TPMS-valo on palanut autossa. Resetoinnin jälkeen se tulee takaisin n. 15 minuutin ajon jälkeen. Ensin vilkkuu ja sitten jää palamaan. Paineet ovat ok. Onkohan kesärenkaissa patteri mennyt, vai liittyykö jotenkin talvirenkaiden poistamisesta kontista?
Auto luuli, että talvirenkaat olivat alla, joten valo ei niiden kanssa palanut. Tuohon resetointiin tuntuu olevan monenlaista ohjetta, Lexus IS300h neuvottiin huollosta resetoimaan valo näin: renkaisiin oikeat paineet, virrat päälle, 4 nopeaa painallusta resetointinapista (kuskin jalkatilassa, aika vaikea löytää jos ei kontilllen mene) ja tämän jälkeen ajamaan yli 80 km/h. Huollon äijä kertoi tuon, että vauhtia pitää olla riittävästi, että tuo onnistuu. Jonkun kerran sain onnistuneesti tuolla keinolla valon sammutettua. Tuossa voi olla kyllä ongelma kesärenkaiden antureissakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
511
Auto luuli, että talvirenkaat olivat alla, joten valo ei niiden kanssa palanut. Tuohon resetointiin tuntuu olevan monenlaista ohjetta, Lexus IS300h neuvottiin huollosta resetoimaan valo näin: renkaisiin oikeat paineet, virrat päälle, 4 nopeaa painallusta resetointinapista (kuskin jalkatilassa, aika vaikea löytää jos ei kontilllen mene) ja tämän jälkeen ajamaan yli 80 km/h. Huollon äijä kertoi tuon, että vauhtia pitää olla riittävästi, että tuo onnistuu. Jonkun kerran sain onnistuneesti tuolla keinolla valon sammutettua. Tuossa voi olla kyllä ongelma kesärenkaiden antureissakin.
Ohjeiden mukaan tein resetin, mutta valo tosiaan tuli takaisin vartin päästä. Olisikohan patteri mennyt.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 725
Käyttäjän virhe kyseessä, koska autoissa ei ole olemassa kuin yhden tyyppistä venttiiliä, schrader.
Käytännössä juu, mutta venttiileitä on ollut ties mitä vuosien saatossa. Plus että reikä on aina reikä ja siihen saa ties mitä mahtumaan ja etenkin pihin autokuskin jäljiltä sieltä voi löytyä vaikka polkupyörän presto tai dunlop...
 
Liittynyt
02.03.2018
Viestejä
11
Autoliikkeestä ostetussa autossa tuli mukana talvirenkaat 16" vanteilla, ja kun tiedustelin uusia renkaita rengasliikkeestä niin sanoivat, että valmistajan ilmoittama minimikoko vanteille on 17". Onko kokemusta, että jos nuo 16" mahtuu pyörimään niin onko tuosta mitään haittaa, vai voiko tulla jotain seurauksia? Sen verran googlettelin, että lain mukaan noilla saa ajaa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 885
Autoliikkeestä ostetussa autossa tuli mukana talvirenkaat 16" vanteilla, ja kun tiedustelin uusia renkaita rengasliikkeestä niin sanoivat, että valmistajan ilmoittama minimikoko vanteille on 17". Onko kokemusta, että jos nuo 16" mahtuu pyörimään niin onko tuosta mitään haittaa, vai voiko tulla jotain seurauksia? Sen verran googlettelin, että lain mukaan noilla saa ajaa.
Ei siitä mitään seurauksia tule, toki mittarivirhe voi yllättää mut sekin on nykyään helppo tsekata vaikka luurin gepsillä.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
33
Nyt päästään varsinaiseen kysymykseen. '16 RAV4 ostettiin siis eilen. Talvirenkaat siirrettiin kontista talliin, ja tämän jälkeen TPMS-valo on palanut autossa. Resetoinnin jälkeen se tulee takaisin n. 15 minuutin ajon jälkeen. Ensin vilkkuu ja sitten jää palamaan. Paineet ovat ok. Onkohan kesärenkaissa patteri mennyt, vai liittyykö jotenkin talvirenkaiden poistamisesta kontista?
Vanhemmissa Toyotissa tais olla vaan 4 TPMS muistipaikkaa, eli joutuu käydä ohjelmoimassa aina kun vaihtaa kesä/talvirenkaat. Uudemmissa tuli sitten jo 8 paikkaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 725
Eipä tuolla ole kuin tuo reset-nappi, jota jo kokeilin. Vartin ajon jälkeen syttyy takaisin. Pitää viedä paikalliseen liikkeeseen.
Puhuin Toytan mekaanikon kanssa kyselin miksi en saa resetoitua vaan aina syttyi uudestaan, mekaanikko sanoi että omassa on jo kaksille renkaille muistipaikat mutta ollut vain huonoa tuuria resetin yhteydessä. Noihin vanhempiin rajallisen muistin omaaviin on kuulema joku kikkakolmonen noissa vanhemmissakin mutta ei toimi aina vaan vaatii useaa yritystä. Iso osa ajaa kuulema "tyytyväisinä" valo kojetaulussa vs ohjelmointi. Jotkut olivat kuulema hankkineet anturit, ohjelmoineet ne ja lyöneet ne konttiin ja alla olevissa renkaissa ei missään ole antureita.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 859
Jos autosta löytyy se nappi ohjelmointiin niin voi tehdä itse. Se on joko kojelaudan alla tai sitten hansikaslokerossa.
Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
Mitä te nyt tarkoitatte.
Jos se nyt voi tehdä itse sillä ohjelmointi napilla, niin eikö sillä juurkin taklata tuo ongelma, voi vaihdella itse renkaat ja ohjelmoida.

Tosin missä malleissa tuollainen nappi on ? Ilmeisesti ei kaikissa.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
425
Mitä te nyt tarkoitatte.
Jos se nyt voi tehdä itse sillä ohjelmointi napilla, niin eikö sillä juurkin taklata tuo ongelma, voi vaihdella itse renkaat ja ohjelmoida.

Tosin missä malleissa tuollainen nappi on ? Ilmeisesti ei kaikissa.
Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 366
Vanhempiin toyotiin ei voi laittaa muistiin kuin yhdet renkaat. Uudempiin menee kaksi rengas-sarjaa.
2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
425
2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
Joo, hyvä tarkennus.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 859
Sen valon voi vanhemmissa Toyotassa nollata vain yhdestä sarjasta. Kun renkaat vaihtuu valo jää palamaan ja sitä ei saa sammumaan kuin marmori, joko koodaamalla sen toisen rengas sarjan sinne muistiin jolloin se edellinen häviää, tai koodaamalla koko järjestelmän pois käytöstä.
No tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?

2016 lähtien pitäisi kyllä onnistua ja vaikka olisi paikka yhdelle niin saa nuokin toimimaan ilman erillistä käyntiä halutessaan. Pitää hankkia anturit mihin vanhan anturin tiedot kloonataan eikä oteta käyttöön täysin uusina niin silloin auton näkökulmasta sulla on vain yksi sarja ohjelmoituna, kun molemmissa on sama koodi käytössä.
Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)

Vai ohjelmoiko se nyt yhtään mitään ? eli siis mitä silloin tolla napilla tehdään? auto etsii tuttuja antureita ?
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
425
No tulkkaanko niin että sellaisessa autossa ei ole ohjelmointi nappia ?


Siis onko 2016 ja eteenpäin nyt nappi millä voi ohjelmoida sen alle olevan sarjan. (siis mitä ei aiemmin ohjelmoitu)

Vai ohjelmoiko se nyt yhtään mitään ? eli siis mitä silloin tolla napilla tehdään? auto etsii tuttuja antureita ?
Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 070
Corollassa ainakin oli semmoinen taikatemppu sen renkaiden vaihto että piti autossa ollessa youtubesta kattoa oman mallin ohjelmointiohje että onnistui. Puoli vuotta myöhemmin ei toivoakaan että olisi muistanut miten se tehdään
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
262
Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 859
Kaikissa on nappi, vanhemmissa ei vain saa kahta eri sarjaa muistiin
Saako sillä ohjelmoitua sarjan vai ei? ja mistä vuodesta asti.

Kun oli siitä kyse ettei tarvi liikkeessä käydä.

Kommenttisi kahdasta sarjasta tuo mieleen että pitäisi nollata liikkeessä jos kahdensarjan muisti täynnä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 725
Ei minulla uudessa camryssä ole mitään nappia. Mittarivalikosta valitaan tpms ja ajetaan pari kilsaa ja uudet paineet on ohjelmoitu. Erittäin helppoa. Kannattaa lukea ohjekirjaa, niin ei tarvitse arvailla.
2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
262
2021 Corollassa: Valikko->TPMS tms mikä onkaan Toyotan vastine->reset ja vähän ajoa ja homma selkeä. Muttei aina onnistu ekalla. Nyt pari viimeistä on onnistuneet, mutta en tiedä miksi ovat noin herkkiä. Tuntuu helvetin typerältä että ihan paskimmat ja halvimmat merkit onnistuvat tekemään tuon "oikein" ja Toyota päättää että tehdään se ensin puoliksi ja senkin jälkeen saa välillä arpoa toimiiko. En ole missään muussa autossa joutunut resetoimaan noita niin usein kuin tuossa Corollassa. Okei Tesla sai useamman resetin, mutta siinä oli asennettu perinteiset sensorit BT sensoreiden sijaan, ja ne eivät ole todellakaan yhteensopivia.
Sinulla on varmaan joku maanantaikappale corolla kun noin paljon on ongelmia. Itse en ole joutunut resetoimaan, kuin vain renkaanvaihdon yhteydessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 645
Viestejä
4 337 167
Jäsenet
72 252
Uusin jäsen
Jonestus

Hinta.fi

Ylös Bottom