Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Osaattekko sanoa tuosta 5 sateesta aineesta, että riittääkö purkista kauan? Tai saako auton kaikki ikkunat käsiteltyä yhdellä purkilla, kenties useammankin kerran? Puuilossa näyttää olevan 300ml purkkeja myynnissä

Riittoisaa on. Kypärän visiirissä toimii myös hienosti.
 
Auton etu- ja takalasiin sitä laitan keväällä ja syksyllä. Kestää omilla ajoilla sen 10-15tkm kohtuu hyvin, ettei pyyhkijöitä tarvi käyttää maantienopeuksissa. Purkki riittää useampaan kertaan/autoon. 3v ainakin ollut sama purkki käytössä ja 3 autoa sillä käsittellyt. Estää hyvin myös huurtumiset syksyisin/talvisin, siksi takalasiinkin sitä laitan, sekä ettei farkussa se hiekkapölly niin jäisi lasiin kiinne.

Kipannut ainetta lasille ja vanhalla lakanan rievulla pyyhkinyt. Sit odottanut hetken, heittänyt vettä päälle ja pyyhkinyt toisella vastaavalla rätillä kuivaksi.
 
Tarviiko modernista autosta tarkistaa öljyjä?

Oletan että tietokone ilmoittaa jos sitä on liian vähän, samaan tapaan kuin ilmoittaa renkaiden ilmanpaineista ja palaneista polttimoista
 
Tarviiko modernista autosta tarkistaa öljyjä?

Oletan että tietokone ilmoittaa jos sitä on liian vähän, samaan tapaan kuin ilmoittaa renkaiden ilmanpaineista ja palaneista polttimoista

Kyllähän niitä on hyvä tarkistaa jos vain on "manuaalinen" tikku mistä katsoa, kaikki kun eivät vielä mittaa sitä tietokonepohjaisesti. Se että syttyy öljyvalo (öljynpaine) toki kertoo et on vähentyny minimiin tai todennäköisesti sen alle. Mut siitä tikusta voi myös nähdä onko metallia öljyn seassa vai tuleeko kahvimaito morjestamaan mukana.

Periaatteessahan tuo öljyn/jäähdytinnesteiden tarkastaminen olisi suositeltavaa tehdä ajoonlähtiessä, edes kerran viikkoon.
 
Tarviiko modernista autosta tarkistaa öljyjä?

Oletan että tietokone ilmoittaa jos sitä on liian vähän, samaan tapaan kuin ilmoittaa renkaiden ilmanpaineista ja palaneista polttimoista
Kyllä kannattaa tarkistaa jos on öljytikku tai ei ole sitä öljyntason seurantaa.

Esim jossain Volvossa ei ole öljytikkua ja öljytaso katsotaan mittaristosta. Saisi olla keskellä se öljymäärä. Liian paljon öljyä on ongelma ja liian vähästä öljystä auto kai pitäisi ilmoittaa, että lisäile 1l sopivaa moottoriöljyä.
 
Onko jotain ryhmää, sivustoa, tms jossa ois ns. "kimppakyytejä" eurooppaan/Euroopasta tänne? Tai että tavaran kuljetus onnistuisi esim. auton tuonnin yhteydessä tai muun rahdin mukana "virabeliina"?


Joskus takavuosina tuli vastaan, oisko ollu Ruotsiin, tms. liittyvä tämän tyyppisestä jutusta.


Pitäis ajovalo saada Dusseldorfista, kun ei myyjä lähetä. Vain nouto hälle käy.
 
Onko jotain ryhmää, sivustoa, tms jossa ois ns. "kimppakyytejä" eurooppaan/Euroopasta tänne? Tai että tavaran kuljetus onnistuisi esim. auton tuonnin yhteydessä tai muun rahdin mukana "virabeliina"?


Joskus takavuosina tuli vastaan, oisko ollu Ruotsiin, tms. liittyvä tämän tyyppisestä jutusta.


Pitäis ajovalo saada Dusseldorfista, kun ei myyjä lähetä. Vain nouto hälle käy.
Lähettifirma asialle? Noutaa valon kaverilta ja paketti tulee suomeen.
 
Tarviiko modernista autosta tarkistaa öljyjä?

Oletan että tietokone ilmoittaa jos sitä on liian vähän, samaan tapaan kuin ilmoittaa renkaiden ilmanpaineista ja palaneista polttimoista

Kyl itse ainakin tarkistan. Eräs silloin moderni auto ilmoitti että öljy on vähissä niin vaurio oli jo käynyt. Suurinosa autoista taitaa mittaa öljynpaineesta, et onko riittävä määrä. Eihän se toki typerää ole tarkistaa renkaitakaan ennen ajoa et onko vanne maassa.

Joka viikko en kyllä jaksa autosta öljyjä katsella, ehkä pari kertaa kesässä & talvella eli n. 5000km välein tullut katsottua että on hieman vähentynyt.
 
Lähettifirma asialle? Noutaa valon kaverilta ja paketti tulee suomeen.
No tätä ehdotin sille jo alkuun. Kuulemma "iso" paketti ja ei haluaisi pakata, yms.

Pitää odotella jonkun aikaa ja kysyä uudelleen. Ei täysin pois sulkenut lähetystä(=noutoa).

Sanoi että muutama ostaja ollut Saksastakin ja jääny myymättä, kun lähetys/pakkaus probleema. Kun koitin tingata, että pitkään ollut myynnissä
 
No tätä ehdotin sille jo alkuun. Kuulemma "iso" paketti ja ei haluaisi pakata, yms.

Pitää odotella jonkun aikaa ja kysyä uudelleen. Ei täysin pois sulkenut lähetystä(=noutoa).

Sanoi että muutama ostaja ollut Saksastakin ja jääny myymättä, kun lähetys/pakkaus probleema. Kun koitin tingata, että pitkään ollut myynnissä
Joku kyllä haiskahtaa. Oletettavasti ei mikään perus Golfin etuvalo kyseessä joten ymmärtää varovaisuuden molempiin suuntiin, mutta jos ei kerran edes saksassa ole mennyt kaupaksi paikallisesti niin jotain tuossa kyllä kusee tai myyjä on näitä tori.fi sekopäitä.
 
Saksalaisilla on usein vainoharhaa ulkomaille myynnistä. Olisin ostanut yhdeltä tyypiltä yhden dvd-sarjaboksin, jossa 5 kautta nipussa. Sanoin että voin vaikka maksaa rahana suoraan tilille, mutta ei käynyt.
 
Saksalaisilla on usein vainoharhaa ulkomaille myynnistä. Olisin ostanut yhdeltä tyypiltä yhden dvd-sarjaboksin, jossa 5 kautta nipussa. Sanoin että voin vaikka maksaa rahana suoraan tilille, mutta ei käynyt.
No juu. Ovat kyllä mielenkiintoinen kansa :D. Tullut työn puolesta seikkailtua sielläpäin ja on tullut kyllä monta asiaa ihmeteltyä. Etenkin kun mennään isojen kaupunkien ulkopuolelle.
 
Saksalaisilla on usein vainoharhaa ulkomaille myynnistä. Olisin ostanut yhdeltä tyypiltä yhden dvd-sarjaboksin, jossa 5 kautta nipussa. Sanoin että voin vaikka maksaa rahana suoraan tilille, mutta ei käynyt.
No siis nehän meinas laajentaa sisämarkkinaansa mutta se ei käyny muille
 
Onko täällä kokemuksia CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahdosta? Ostin tuollaisen josko saisi ilmastoinnin hivenen tunkkaisen hajun pois. On vähän epäselvää miten tuota kuuluu käyttää. Lukee että pitäisi raitisilmasuodattimen kautta pursottaa vaahtoa järjestelmään mutta mitähän puhaltimen moottori mahtaa tuosta tykätä?

Ja miten autoissa tuo kanavointi edes menee? Siellä on kaksi kennoa, toinen jossa kulkee jäähdytysneste lämmitystä varten ja sitten ilmastoinnin höyrystinkenno. Toimiiko tuo niin, että aina kun halutaan lämmintä ilmaa niin ilma ohjautuu tuon lämmityskennon kautta ja kun taas kylmää tai ulkoilmaa niin se menee ilmastoinnin höyrystimen kautta riippumatta onko ilmastoinnin kompura päällä vai ei. Meneekö tuo jotenkin suunnilleen näin?

Ja ongelmahan on käytännössä aina se ilmastoinnin höyrystin joka kosteuden takia alkaa haisemaan ummehtuneelta.

Autona on Peugeot 206 ja tuohon raitisilmasuodattimeen pääsee kätevästi käsiksi vain avaamalla konepellin.
 
Onko täällä kokemuksia CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahdosta? Ostin tuollaisen josko saisi ilmastoinnin hivenen tunkkaisen hajun pois. On vähän epäselvää miten tuota kuuluu käyttää. Lukee että pitäisi raitisilmasuodattimen kautta pursottaa vaahtoa järjestelmään mutta mitähän puhaltimen moottori mahtaa tuosta tykätä?

Ja miten autoissa tuo kanavointi edes menee? Siellä on kaksi kennoa, toinen jossa kulkee jäähdytysneste lämmitystä varten ja sitten ilmastoinnin höyrystinkenno. Toimiiko tuo niin, että aina kun halutaan lämmintä ilmaa niin ilma ohjautuu tuon lämmityskennon kautta ja kun taas kylmää tai ulkoilmaa niin se menee ilmastoinnin höyrystimen kautta riippumatta onko ilmastoinnin kompura päällä vai ei. Meneekö tuo jotenkin suunnilleen näin?

Ja ongelmahan on käytännössä aina se ilmastoinnin höyrystin joka kosteuden takia alkaa haisemaan ummehtuneelta.

Autona on Peugeot 206 ja tuohon raitisilmasuodattimeen pääsee kätevästi käsiksi vain avaamalla konepellin.

Kerran ajanut crc:n ilmastoinnin puhdistusaineen, se toki ei ollut vaahtoa. Toimi mielestäni hyvin. Auto käymään, ilmastointi "täysille" purkki tyhjenee autoon, annetaan käydä. Tuuletus ja valmis.
 
Kerran ajanut crc:n ilmastoinnin puhdistusaineen, se toki ei ollut vaahtoa. Toimi mielestäni hyvin. Auto käymään, ilmastointi "täysille" purkki tyhjenee autoon, annetaan käydä. Tuuletus ja valmis.
Tuollaisen crc:n purkin laitoin itsekkin joskus viime vuonna autoon ja haju oli aivan järjetön. Haisi vanhan naisen käyttämältä hajuvedelta koko auto varmaan pari viikkoa niin että auton löysi parkkipaikaltakin kymmenen metrin päästä.
Tuo fyysinen vaahto on todennäköisesti huomattavasti parempaa.
 
Tuollaisen crc:n purkin laitoin itsekkin joskus viime vuonna autoon ja haju oli aivan järjetön. Haisi vanhan naisen käyttämältä hajuvedelta koko auto varmaan pari viikkoa niin että auton löysi parkkipaikaltakin kymmenen metrin päästä.
Tuo fyysinen vaahto on todennäköisesti huomattavasti parempaa.

Ok, mun autoon jäi ujo sitruunan tuoksu, joka hävisi parissa päivässä.
 
Näitä on kahdella eri käyttötavalla toimivia tuotteita: toiset laitetaan purkautumaan auton jalkatilaan ilmastoinnin pyöriessä sisäkierrolla ja toiset ujutetaan letkulla ilmastoinnin kanaviin.

Jälkimmäisen olen joskus tehnyt ja sen ohjeissa käskettiin työntämään vaahto kanaviin. Purin vähän autoa ruuttasin sitä eri kanaviin puhaltimen jälkeen. Hyvin toimi.

Tuote taisi olla tämä:
CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy
 
Näitä on kahdella eri käyttötavalla toimivia tuotteita: toiset laitetaan purkautumaan auton jalkatilaan ilmastoinnin pyöriessä sisäkierrolla ja toiset ujutetaan letkulla ilmastoinnin kanaviin.

Jälkimmäisen olen joskus tehnyt ja sen ohjeissa käskettiin työntämään vaahto kanaviin. Purin vähän autoa ruuttasin sitä eri kanaviin puhaltimen jälkeen. Hyvin toimi.

Tuote taisi olla tämä:
CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy
Samaa linkin vaahtoa itsellänikin. Pistitkö tuota siis auton hytissä olevista ritilöistä sisään? Silloinhan tuo joutuu menemään väärään suuntaan koko vaahto. Tuossa ohjeessa oli että pitäisi pistää heti raitisilmasuodattimen jälkeen sisään jolloin menisi oikeaan paikkaan. Höyrystin taitaa olla heti puhaltimen takana mutta pitäisi tietysti saada varmistettua että juuri kyseinen kanava on auki.

Täytyy vielä perehtyä kunnolla ennen aineen käyttöä. Tärkeintä olisi vain saada vaahtoa kunnolla höyrystimeen niin luulisi toimivan ja vaahdon muuttuessa nesteeksi tiputtaisi "likavedet" kondensioputken kautta pihalle.
Jos pääsisi kunnolla auton alle niin helpoin varmaan olisi juuri kondensioputkesta saada sitä oikeaan paikkaan menemään.
 
Samaa linkin vaahtoa itsellänikin. Pistitkö tuota siis auton hytissä olevista ritilöistä sisään? Silloinhan tuo joutuu menemään väärään suuntaan koko vaahto. Tuossa ohjeessa oli että pitäisi pistää heti raitisilmasuodattimen jälkeen sisään jolloin menisi oikeaan paikkaan. Höyrystin taitaa olla heti puhaltimen takana mutta pitäisi tietysti saada varmistettua että juuri kyseinen kanava on auki.

Täytyy vielä perehtyä kunnolla ennen aineen käyttöä. Tärkeintä olisi vain saada vaahtoa kunnolla höyrystimeen niin luulisi toimivan ja vaahdon muuttuessa nesteeksi tiputtaisi "likavedet" kondensioputken kautta pihalle.
Jos pääsisi kunnolla auton alle niin helpoin varmaan olisi juuri kondensioputkesta saada sitä oikeaan paikkaan menemään.
Se vaahto pitää saada kennolle, ei kanavaan.
 
Se vaahto pitää saada kennolle, ei kanavaan.
Niinhän minä taisin tuossa sanoakkin. Täytyy kokeilla tänään pistää ilmastointi päälle mahdollisimman kylmälle, ilman otto ulkoa ja sitten auto sammuksiin. Sitten raitisilmasuodattimen kohdilta tähtäillä oikeaan suuntaan.
Kaiken järjen mukaan reitti höyrystimelle olisi avoinna.
 
Niinhän minä taisin tuossa sanoakkin. Täytyy kokeilla tänään pistää ilmastointi päälle mahdollisimman kylmälle, ilman otto ulkoa ja sitten auto sammuksiin. Sitten raitisilmasuodattimen kohdilta tähtäillä oikeaan suuntaan.
Kaiken järjen mukaan reitti höyrystimelle olisi avoinna.

Myöskään puhaltimen moottorille sitä vaahtoa ei saa työntää...
 
Myöskään puhaltimen moottorille sitä vaahtoa ei saa työntää...
On kyllä kohtalaisen haastavaa. Tuossa tuli pitkä letku mukana, täytyy kokeilla jos se pääsisi puhaltimen ohi.
Ohjeissa ei kyllä mainittu mitään kauhean monimutkaista. Virrat pois ja siitä missä raitisilmasuodatin on niin ainetta huolella sisään.
 
Taitaa idea olla saada ennen kennoa olevaan kanavaan, josta se kulkeutuu kennolle, kun ilmastointi laitetaan puhaltamaan.
 
Uusi (vanha) auto, tuli otettua lasivakuutus ekaa kertaa. Pari kivenisekemää löytyy, nuohan saa 4free korjattua. Mistäs lähtis kyselemään? toki lasi on ylhäältäkin halki mutta ei merkintää katsastuksessa joten niillä mitään väliä ainakaan vielä.
 
Uusi (vanha) auto, tuli otettua lasivakuutus ekaa kertaa. Pari kivenisekemää löytyy, nuohan saa 4free korjattua. Mistäs lähtis kyselemään? toki lasi on ylhäältäkin halki mutta ei merkintää katsastuksessa joten niillä mitään väliä ainakaan vielä.
Varmaankin jokaiselta vakuutusyhtiöltä löytyy sivu, josta voi kaivaa lähimmät "kumppanikorjaamot".
Näihin ei tarvitse siis kuin joko varata aika tai jopa ajaa paikanpäälle ja vakuutustietojen perusteella korjaavat lasin, ilman että tarvitsee vakuutusyhtiön kanssa erikseen asioida.

Esim.:
Pohjola - Apua vahinkotilanteeseen
IF - Tuulilasin korjaus tai vaihto | If

Edit: ja tosiaan iskemien tulisi olla tullut vakuutuksen ottamisen jälkeen, muutoinhan taitaa mennä hieman tuonne vakuutuspetoksen puolelle.
Tästä kun jäi hieman epäselväksi, että onko ostettu auto, jossa oli jo valmiina iskemiä, joita koittaa sitten korjauttaa tuoreen vakuutuksen piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi (vanha) auto, tuli otettua lasivakuutus ekaa kertaa. Pari kivenisekemää löytyy, nuohan saa 4free korjattua. Mistäs lähtis kyselemään? toki lasi on ylhäältäkin halki mutta ei merkintää katsastuksessa joten niillä mitään väliä ainakaan vielä.
Jos sulla on lasi halki, vaihda se, vakuutus korvaa
 
Uusi (vanha) auto, tuli otettua lasivakuutus ekaa kertaa. Pari kivenisekemää löytyy, nuohan saa 4free korjattua. Mistäs lähtis kyselemään? toki lasi on ylhäältäkin halki mutta ei merkintää katsastuksessa joten niillä mitään väliä ainakaan vielä.
Tosiaan oman vakuutusyhtiön sivuille lukemaan, että mitkä lasiliikkeet on valittavissa omalla paikkakunnalla. 200€ omavastuulla vaihtuu koko lasi.
 
Tosiaan oman vakuutusyhtiön sivuille lukemaan, että mitkä lasiliikkeet on valittavissa omalla paikkakunnalla. 200€ omavastuulla vaihtuu koko lasi.

Omavastuu riippuu ihan siitä mihinkä summaan se on asetettu vakuutusta ottaessa, näin ainakin OP:n valuutuksissa. Itsellä tuo on 150e, toki sen takia makselen sitten hieman enemmän vakuutuksesta kuin isommalla omavastuulla.
 
Lasi tosiaan halki yllhäältä, missä nyt muuta tehtaan tummennusta, omavastuu 200€. Mutta ihmettelee sitä sitten vuoden päästä kun leima.
Joo pitääpä katsoa yhtiön sivuilta missä noita iskemiä korjataan. Korjautan sitten jossain kohtaa jos on korjattavissa, siis kiveniskemän tai iskemät, sehän ei maksa mitään.
 
Lasi tosiaan halki yllhäältä, missä nyt muuta tehtaan tummennusta, omavastuu 200€. Mutta ihmettelee sitä sitten vuoden päästä kun leima.
Joo pitääpä katsoa yhtiön sivuilta missä noita iskemiä korjataan. Korjautan sitten jossain kohtaa jos on korjattavissa, siis kiveniskemän tai iskemät, sehän ei maksa mitään.
Muista sitten että iskeymän korjaus mahdollisesti halkaisee lasin joka sitten maksaa sen omavastuun verran
 
Muista sitten että iskeymän korjaus mahdollisesti halkaisee lasin joka sitten maksaa sen omavastuun verran

Hyvä huomio, en edes ajatellut asiaa.

Toinen asia että kun vilkaisin yhtiön sivuilta, niin eihän täällä edes ole ensimmäistäkään lasikorjaamoa joka tekisi noita hommia, tai oliko jotain virheilmoitusta. Tosin firman sivuilla kun yritin tehdä vakuutusta, niin sekään ei onnistunut koska 404, vaan menin sitten konttorille fyysisesti hoitamaan tämänkin asian, jossa samalla reissulla myytiin tuo vakuutus...

Jaa niin, ja vanha auto näyttää vieläkin olevan mun nimissä. Poistin toki itse sen liikenteestä ja pikkukaskon sain katkaistua. Saa nyt nähdä milloin se katoaa jos ikinä. Tänään oli eräpäivä.
 
Hyvä huomio, en edes ajatellut asiaa.

Toinen asia että kun vilkaisin yhtiön sivuilta, niin eihän täällä edes ole ensimmäistäkään lasikorjaamoa joka tekisi noita hommia, tai oliko jotain virheilmoitusta. Tosin firman sivuilla kun yritin tehdä vakuutusta, niin sekään ei onnistunut koska 404, vaan menin sitten konttorille fyysisesti hoitamaan tämänkin asian, jossa samalla reissulla myytiin tuo vakuutus...

Jaa niin, ja vanha auto näyttää vieläkin olevan mun nimissä. Poistin toki itse sen liikenteestä ja pikkukaskon sain katkaistua. Saa nyt nähdä milloin se katoaa jos ikinä. Tänään oli eräpäivä.

Lasiasiaan: soitat vaan lasikorjaamolle ja kysyt onko niillä yhteistyösopimus sinun vakuutusyhtiösi kanssa. He hoitavat sitten kaiken byrokratian asiassa.

Vanhan auton luovutuksessa täytyy olla tarkkana; ostajat voivat koittaa huijata olemalla koskaan siirtämättä autoa omiin nimiinsä tai pitkittämällä sitä. Hyvä jos vakutuukset sait poikki, mutta homma kannattaa hoitaa loppuun ettei tule muita yllätyksiä. Luovutusilmoituksen voi tehdä omatoimisesti Traficomille ellei ostaja asiaa hoida.
 
Lasiasiaan: soitat vaan lasikorjaamolle ja kysyt onko niillä yhteistyösopimus sinun vakuutusyhtiösi kanssa. He hoitavat sitten kaiken byrokratian asiassa.

Vanhan auton luovutuksessa täytyy olla tarkkana; ostajat voivat koittaa huijata olemalla koskaan siirtämättä autoa omiin nimiinsä tai pitkittämällä sitä. Hyvä jos vakutuukset sait poikki, mutta homma kannattaa hoitaa loppuun ettei tule muita yllätyksiä. Luovutusilmoituksen voi tehdä omatoimisesti Traficomille ellei ostaja asiaa hoida.
Plus traficom voi muutenkin säätää. Oma työsuhdeauto oli liikkeen säädön takia ensin meikäläisen nimissä. Sen jälkeen korjattiin ja piti olla kunnossa ja soitteli Traficomiinkin varmistaen asian... kunnes tuli verolaput kotiin. Selvisi että olin merkitty verovelvolliseksi kuten jos auto olisi rahoituksella ja sitä luonnollisesti en saanut sitä muutettua. Luonnollisesti pomolla ei ollut oikeuksia muuttaa joten oli kiivettävä ylemmäs ennenkuin sai homman kuntoon.

Edit: Niin ja juu, pitäkää huoli että ne teidän tilit ja heidän tilit siivotaan kun auto vaihtaa omistajaa. Teslassa ilmeni että edellinen omistaja kai vemppasi autossa koska pornot näytöllä, kuten selvisi kaverin osoitteet ja missä oli ajellut. Lisäksi olisin voinut latailla tyypin piikkiin. Enkä tietenkään saanut autoa Teslan järjestelmissä omiin nimiini. Kuten Teslassa, toyotassa oli jäänyt tilit nollaamatta ja en saanut sitä Toyotan järjestelmissä omaan haltuun enkä voinut muuttaa kaikkia asetuksia.
 
Lasi tosiaan halki yllhäältä, missä nyt muuta tehtaan tummennusta, omavastuu 200€. Mutta ihmettelee sitä sitten vuoden päästä kun leima.
Joo pitääpä katsoa yhtiön sivuilta missä noita iskemiä korjataan. Korjautan sitten jossain kohtaa jos on korjattavissa, siis kiveniskemän tai iskemät, sehän ei maksa mitään.
Muistanko väärin, mutta eikös noita pikku iskeämiä ole kehoitettu korjauttamaan mahdollisimman nopeasti tapahtuneen jälkeen. Oliko niin, että lopputulos ei välttämättä ole yhtä hyvä jos sinne säröön pääsee likaa ja muita epäpuhtauksia.
 
Muistanko väärin, mutta eikös noita pikku iskeämiä ole kehoitettu korjauttamaan mahdollisimman nopeasti tapahtuneen jälkeen. Oliko niin, että lopputulos ei välttämättä ole yhtä hyvä jos sinne säröön pääsee likaa ja muita epäpuhtauksia.
Juu, mitä nopeammin sen parempi. Moni pulju antaa myös läpinäkyviä tarroja ja kehoittavat liimaamaan iskemän päälle ettei laajene.
 
Mitäpä veikkaatte onko tsänssiä autoliikkeen korvata vääntynyt vanne? Ostin auton 2,5vko sitten ja kävin äsken laittaututramassa uudet renkaat alle. Kävikin ilmi, että yksi vanne soiro. On mulla tuohon wetterin turva vuodeksi, mutta tuskin se vanteita kattaa.

 
Mitäpä veikkaatte onko tsänssiä autoliikkeen korvata vääntynyt vanne? Ostin auton 2,5vko sitten ja kävin äsken laittaututramassa uudet renkaat alle. Kävikin ilmi, että yksi vanne soiro. On mulla tuohon wetterin turva vuodeksi, mutta tuskin se vanteita kattaa.



Totta kai autoliike korvaa tuon.

Turvilla voi heittää vesilintua, sitä varten Suomessa on kuluttajasuoja, jos autossa on ollut vika sitä ostettaessa, kuuluu liikkeen se korjata.

Meillä edellisessä autossa vaihdettiin rengas mukisematta 6kk kaupanteon jälkeen kun huomattiin rengasliikkeessä talvirenkaita alle asentaeassa että yksi rengas on vaurioitunut.
 
Heh, no teillä kävi tuuri renkaan kanssa. 99% ei ikimaailmassa korvaisi tuollaista, ja tuskin olisi mikään tarvkeaan lain mukaan. Laitoin myyjälle viestiä, en jaksa toivoa mitään mutta katsotaan.
 
Heh, no teillä kävi tuuri renkaan kanssa. 99% ei ikimaailmassa korvaisi tuollaista, ja tuskin olisi mikään tarvkeaan lain mukaan. Laitoin myyjälle viestiä, en jaksa toivoa mitään mutta katsotaan.
Eikö tuo nyt ole ihan selvä tuotteessa oleva kuluttajasuojalain mukainen virhe, jos tasapainotus ei onnistu vanteen kierouden takia.
 
Eikö tuo nyt ole ihan selvä tuotteessa oleva kuluttajasuojalain mukainen virhe, jos tasapainotus ei onnistu vanteen kierouden takia.
Ongelma on että auton ostanut on voinut paskoa tuon itse. Ellei ole näyttää jotain muuta todistetta tai lausuntoa että vanne on osunut ja jäljet on hapettuneet tms tms. Etenkin kun moisen pitäisi kyllä tuntua tärinänä. Itsellä on yhdessä vanteessa pieni painauma ihan reunassa ja sen tuntee kyllä.
 
Ongelma on että auton ostanut on voinut paskoa tuon itse. Ellei ole näyttää jotain muuta todistetta tai lausuntoa että vanne on osunut ja jäljet on hapettuneet tms tms. Etenkin kun moisen pitäisi kyllä tuntua tärinänä. Itsellä on yhdessä vanteessa pieni painauma ihan reunassa ja sen tuntee kyllä.
Tätä odotan vastaukseksi. Toki tuon tärinän huomaa vasta kovissa motarinopeuksissa.
 
Tätä odotan vastaukseksi. Toki tuon tärinän huomaa vasta kovissa motarinopeuksissa.
Ei aina. Itsellä tuntuu lievänä 55kmh ja selkeänä 110kmh paikkeilla. Renkaat uudet ja tasapainotettu. Varsin monesti tuo resonanssitaajuus osuu pariin eri nopeuteen. Soikesta vanteesta en osaa sanoa kun olin se joka vaihtoi ne aina pois kun tuli vastaan tai asiakas raportoi.
 
Lasiasiaan: soitat vaan lasikorjaamolle ja kysyt onko niillä yhteistyösopimus sinun vakuutusyhtiösi kanssa. He hoitavat sitten kaiken byrokratian asiassa.

Vanhan auton luovutuksessa täytyy olla tarkkana; ostajat voivat koittaa huijata olemalla koskaan siirtämättä autoa omiin nimiinsä tai pitkittämällä sitä. Hyvä jos vakutuukset sait poikki, mutta homma kannattaa hoitaa loppuun ettei tule muita yllätyksiä. Luovutusilmoituksen voi tehdä omatoimisesti Traficomille ellei ostaja asiaa hoida.

Nuo pari kiveniskemää ei nyt pahoja ole, ja tiedän että pitäisi heti korjata tai ainakin se teippi laittaa päälle. No pitää huomenna kauppareissulla käväistä yhdessä lasiliikkeessä mikä on matkan varrella, niin sieltä selviää.

Tänään kävin vakoilemassa, niin vanha romu edellee samassa ruudussa korjaamon pihalla, ja minun nimissä. Eipä tuo centtiäkään pyydä minulta enää. Purkavat siitä jos jotain tarvitsevat, ja sitten romu-ukko hakee. Jep, olisi pitänyt tehdä luovari, mutta ajattelin että ison ketjun korjaamo hoitaa tuon pois. Onhan trafilla joku kohta missä luovutettu tuntemattomalle, joten pitää nyt katsella jonkun aikaa mitä tapahtuu.
 
Tänään kävin vakoilemassa, niin vanha romu edellee samassa ruudussa korjaamon pihalla, ja minun nimissä. Eipä tuo centtiäkään pyydä minulta enää. Purkavat siitä jos jotain tarvitsevat, ja sitten romu-ukko hakee. Jep, olisi pitänyt tehdä luovari, mutta ajattelin että ison ketjun korjaamo hoitaa tuon pois. Onhan trafilla joku kohta missä luovutettu tuntemattomalle, joten pitää nyt katsella jonkun aikaa mitä tapahtuu.

No jos se on sun nimissä niin myy edelleen ja sano että voi noutaa sieltä ja sieltä...
 
No jos se on sun nimissä niin myy edelleen ja sano että voi noutaa sieltä ja sieltä...

Noita on vaan kourallinen suomessa, ainoa osa millä voi olla jotain hintaa on automaattilaatikko, ja vain yhden samanlaisen olen bongannut nettiautosta. Toki sopii pariin muuhun valmistajan versioon. Ei tuolla ole mitään arvoa, ruoste poistaa loputkin jäljellä olevat vastaavat lähivuosina.
Erikoista että homma vähän venyy, mutta eipä korjaamolla ole loputtomasti tilaa säilöä pihalla noita paskoja, joten eiköhän se sieltä lähde jossain kohtaa. Sen luovutusilmoituksen ZXCDDREOJIR oon jo antanut korjaamolle.

Edit: ennen oli kaikki helpompaa, kilvet konttorille ja so long. Munkin jäljiltä ehkä muutamia kymmeniä autoja mistä ei mitään tietoa mitä niille on tapahtunut.
 
Tänään kävin vakoilemassa, niin vanha romu edellee samassa ruudussa korjaamon pihalla,

Vähän offtopic, mutta huvitti hieman tämä. Onkohan tuo kovinkin yleistä että iltaisin käydään stalkkaamassa korjaamoiden
pihoilla että "onko ne vieläkään ottaneet mun kärryä työn alle".. :think:
 
Seadoon RXP-X 255 vesijetissä On nyt puolisynteettistä XPS:n 5W-40 öljyä. Vähän pitäisi lisätä öljyä, voinko laittaa sekaan täyssynteettistä toisen valmistajan 5W-40 öljyä?
 
Vähän offtopic, mutta huvitti hieman tämä. Onkohan tuo kovinkin yleistä että iltaisin käydään stalkkaamassa korjaamoiden
pihoilla että "onko ne vieläkään ottaneet mun kärryä työn alle".. :think:

Tämä nyt oli keskellä päivää kun oli muutakin asiaa sinne suuntaan, niin kävin vilkaisemassa onko se vielä siellä... Normisti mä vien kärryn vakikorjaamon omistajan pihalle tuonne 5min. kävelymatkan päähän josta hän menee aamulla sillä töihin ja toimittaa samaan paikkaan tai kotia kun on valmista. Helppoa kun kun tuntee kaverin. Nyt vähän oudommassa tilanteessa korjaamo vaihtui toiseen, kun auto ei ollut ajettavassa kunnossa + sain sijaisauton. Sikäli toinenkin korjaamo tuttu, muttei kenenkään tutun omistama. :smoke:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom