- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 912
Tai jos haluaa säästää, niin muutama desi polttoöljyä/diisseliä öljyn sekaan ajaa saman asian.
Nykyisessä autossa ei ole hinausturvaa/tiepalvelua vakuutusyhtiön puolesta? Aika useinhan se on jo osakaskossakin, vanhojen autojen tapauksessa ei ihan joka yhtiössä, mutta esim. Fennialla ei taida olla ikärajaa siinä suhteessa.miettinyt tuossa Autoliiton perusjäsenyyden päivitystä plussaan tuon tiepalvelun takia. Onko kokemuksia? Koskee myös muita kuin omia autoja jos on kyydissä joka tekisi tuosta ihan kätevän. Muistelin, että perusjäsenyys oli 59€ mutta tuli lasku ja se onkin noussut 73€:oon jolloin ero plussaan 129€ ei ole ihan hirveän paljon.
ei näytä olevan Pohjolan osakaskossa hinausturvaa.Nykyisessä autossa ei ole hinausturvaa/tiepalvelua vakuutusyhtiön puolesta? Aika useinhan se on jo osakaskossakin, vanhojen autojen tapauksessa ei ihan joka yhtiössä, mutta esim. Fennialla ei taida olla ikärajaa siinä suhteessa.
Autoliiton palveluthan on henkilökohtaisia, ei ajoneuvokohtaisia kuten vakuutukset.Nykyisessä autossa ei ole hinausturvaa/tiepalvelua vakuutusyhtiön puolesta? Aika useinhan se on jo osakaskossakin, vanhojen autojen tapauksessa ei ihan joka yhtiössä, mutta esim. Fennialla ei taida olla ikärajaa siinä suhteessa.
Toki, mutta on tyhmää maksaa samasta asiasta monta kertaa. Parhaimmassa tapauksessa samassa autossa on päällä liikkumisturva valmistajalta/maahantuojalta, kasko vakuutusyhtiöltä ja kuljettajalla autoliiton jäsenyys. Ettehän te nyt kotivakuutuksenkaan päälle enää osta puhelimiin ja tietokoneisiinkaan erillisiä tuoteturvavakuutuksia?Autoliiton palveluthan on henkilökohtaisia, ei ajoneuvokohtaisia kuten vakuutukset.
Löytyi kokemus.miettinyt tuossa Autoliiton perusjäsenyyden päivitystä plussaan tuon tiepalvelun takia. Onko kokemuksia? Koskee myös muita kuin omia autoja jos on kyydissä joka tekisi tuosta ihan kätevän. Muistelin, että perusjäsenyys oli 59€ mutta tuli lasku ja se onkin noussut 73€:oon jolloin ero plussaan 129€ ei ole ihan hirveän paljon.
Typ2 sanoi:Minulla on Autoliiton Plus-jäsenyys eli liikkumisturvaa vastaava turva, joka kattaa auton ikään katsomatta kaikki autot joissa olen kyydissä.
Tuon pakoputkiepisodin yhteydessä sitä käytinkin, kun olin työpaikan pihassa, eikä jaksanut lähteä pörisevällä autolla taipaleelle. Soitto Autoliiton numeroon ja puolen tunnin päästä tuli hinurin lavalla Audi A3 sijaisautoksi. Hinuri vei Volvon ja minä ajelin viikonlopun yli sillä Audilla. Eikä sijaisauto tai hinaus maksanut mitään.
Moni perustelee uutta autoa juurikin liikkumisturvalla, mutta se nyt on aivan turha peruste, kun Autoliitosta saa paremman turvan 8 eurolla kuukaudessa.
Eikös jokkiksessa voi joka kisan jälkeen käydä ostamassa niitä autoja itselleen jos siltä tuntuu. Homman ideahan on että se ayto ei saa olla kallis ja sitä valvotaan sillä että auto on kisan jälkeen myytävä halukkaalleAutourheilu kiinnostaa - Jokkis ilmeisesti se halvin ja helpoin tie harrastuksen aloittamiseen - tarvitaanko oma auto jos haluaa käydä vähän kokeilemassa, vai onko näitä jotka tarjoaa omaa autoaan vaikka ekakertalaiselle. Google on niin perseestä nykyään et en tiedä yhtään mihin suuntaan katsoa niin kysyn täältä
Ei se nyt ehkä kuitenkaan ihan niin yksinkertaista ole että ostat voittaja-auton tonnilla, ja kypärä päässä lähdet radalle.Eikös jokkiksessa voi joka kisan jälkeen käydä ostamassa niitä autoja itselleen jos siltä tuntuu. Homman ideahan on että se ayto ei saa olla kallis ja sitä valvotaan sillä että auto on kisan jälkeen myytävä halukkaalle
Kerran Köyhän Ihmisen Autosta hajosi kaasuläppäkotelo kotimatkalla noin 100km:n päässä kotoa. Toimi hyvin pintakaasulla, mutta yhtään runsaampi kaasun käyttö sai aikaan limpmoden, jolla pääsi vain 40km/h tasaisella. Kian perässä oli kevytperävaunussa reilu klapikuorma. Otin yhteyden Autoliittoon ja asiat lähtivät järjestymään. Vaimo ja lapset pääsivät taksilla kotiin. Itse jäin odottamaan hinausautoa. Kun se tuli, selvisi, että autoa ei saisi kotiin, vaan se vietäisiin 20km:n päähän Kia-korjaamolle. Kieltäydyin siitä huvista. Hinausauton kuljettaja veti ihan aiheesta pultit, kun oli tullut turhaan paikalle ja kuulemma oli jäänyt toinen keikkakin kesken. (Ilmeisesti diili Autoliiton kanssa on aika kova) Linkutin sitten itse Kian ja klapit kotiin. Oli onneksi mukana OBD-vehkeet limpmoden nollaamiseen. Sen saikin muutaman kerran matkalla tehdä. Kärjekkäässä sanailussa hinurikuskin kanssa jäi selviämättä, miten minut ja peräkärry olisi junailtu kotiin, jos Kiaa olisi lähdetty viemään eri suuntaan merkkiarvaamoon. Olisin kuvitellut olevan yksinkertaista heittää peräkärry hinurin perään ja ajella minut, Kia ja peräkärry kotiin, mutta se ei ollut mahdollista. Konseptiin kuuluu nimenomaan viedä auto lähimpään merkkikorjaamoon. Tällä kokemuksella en suosittele. Taksi ei ole mikään uusi keksintö ja sellaisen osaan itsekin tilata kuljettamaan itseäni tai perheen jäseniä. Ihan ok on saada ehjä auto kotiin, mutta ennen kaikkea haluan rikkinäisen auton kotiin korjattavaksi, enkä seisomaan arvaamon pihaan.miettinyt tuossa Autoliiton perusjäsenyyden päivitystä plussaan tuon tiepalvelun takia. Onko kokemuksia? Koskee myös muita kuin omia autoja jos on kyydissä joka tekisi tuosta ihan kätevän. Muistelin, että perusjäsenyys oli 59€ mutta tuli lasku ja se onkin noussut 73€:oon jolloin ero plussaan 129€ ei ole ihan hirveän paljon.
Riipuu ihan vakuutusyhtiöstäkin viekö kotiin vai lähimpään (merkk)korjamoon. Itellä ollu aina osakasko(jossa on paljon muutakin turvia) kun se on halvempi kun toi autoliiton autopalvelu. Mutta olen saanut aina vietty sinne minne halusin auto.Kerran Köyhän Ihmisen Autosta hajosi kaasuläppäkotelo kotimatkalla noin 100km:n päässä kotoa. Toimi hyvin pintakaasulla, mutta yhtään runsaampi kaasun käyttö sai aikaan limpmoden, jolla pääsi vain 40km/h tasaisella. Kian perässä oli kevytperävaunussa reilu klapikuorma. Otin yhteyden Autoliittoon ja asiat lähtivät järjestymään. Vaimo ja lapset pääsivät taksilla kotiin. Itse jäin odottamaan hinausautoa. Kun se tuli, selvisi, että autoa ei saisi kotiin, vaan se vietäisiin 20km:n päähän Kia-korjaamolle. Kieltäydyin siitä huvista. Hinausauton kuljettaja veti ihan aiheesta pultit, kun oli tullut turhaan paikalle ja kuulemma oli jäänyt toinen keikkakin kesken. (Ilmeisesti diili Autoliiton kanssa on aika kova) Linkutin sitten itse Kian ja klapit kotiin. Oli onneksi mukana OBD-vehkeet limpmoden nollaamiseen. Sen saikin muutaman kerran matkalla tehdä. Kärjekkäässä sanailussa hinurikuskin kanssa jäi selviämättä, miten minut ja peräkärry olisi junailtu kotiin, jos Kiaa olisi lähdetty viemään eri suuntaan merkkiarvaamoon. Olisin kuvitellut olevan yksinkertaista heittää peräkärry hinurin perään ja ajella minut, Kia ja peräkärry kotiin, mutta se ei ollut mahdollista. Konseptiin kuuluu nimenomaan viedä auto lähimpään merkkikorjaamoon. Tällä kokemuksella en suosittele. Taksi ei ole mikään uusi keksintö ja sellaisen osaan itsekin tilata kuljettamaan itseäni tai perheen jäseniä. Ihan ok on saada ehjä auto kotiin, mutta ennen kaikkea haluan rikkinäisen auton kotiin korjattavaksi, enkä seisomaan arvaamon pihaan.
Tossa kohtaa olisit vaatinu sijaisauton. Toki tällöin perhe ei olisi saanut taksikyytiä. Tai jos auto olisi hinattu lähimmälle korjaamolle, olisit saanut halvimman julkisen mukaan korvaukset kotimatkasta (eli taksi jos ei julkisia ole) ja takas hakemaan autoa.Kerran Köyhän Ihmisen Autosta hajosi kaasuläppäkotelo kotimatkalla noin 100km:n päässä kotoa. Toimi hyvin pintakaasulla, mutta yhtään runsaampi kaasun käyttö sai aikaan limpmoden, jolla pääsi vain 40km/h tasaisella. Kian perässä oli kevytperävaunussa reilu klapikuorma. Otin yhteyden Autoliittoon ja asiat lähtivät järjestymään. Vaimo ja lapset pääsivät taksilla kotiin. Itse jäin odottamaan hinausautoa. Kun se tuli, selvisi, että autoa ei saisi kotiin, vaan se vietäisiin 20km:n päähän Kia-korjaamolle. Kieltäydyin siitä huvista. Hinausauton kuljettaja veti ihan aiheesta pultit, kun oli tullut turhaan paikalle ja kuulemma oli jäänyt toinen keikkakin kesken. (Ilmeisesti diili Autoliiton kanssa on aika kova) Linkutin sitten itse Kian ja klapit kotiin. Oli onneksi mukana OBD-vehkeet limpmoden nollaamiseen. Sen saikin muutaman kerran matkalla tehdä. Kärjekkäässä sanailussa hinurikuskin kanssa jäi selviämättä, miten minut ja peräkärry olisi junailtu kotiin, jos Kiaa olisi lähdetty viemään eri suuntaan merkkiarvaamoon. Olisin kuvitellut olevan yksinkertaista heittää peräkärry hinurin perään ja ajella minut, Kia ja peräkärry kotiin, mutta se ei ollut mahdollista. Konseptiin kuuluu nimenomaan viedä auto lähimpään merkkikorjaamoon. Tällä kokemuksella en suosittele. Taksi ei ole mikään uusi keksintö ja sellaisen osaan itsekin tilata kuljettamaan itseäni tai perheen jäseniä. Ihan ok on saada ehjä auto kotiin, mutta ennen kaikkea haluan rikkinäisen auton kotiin korjattavaksi, enkä seisomaan arvaamon pihaan.
Onhan se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Tosin en ole kyllä missään autossani huomannut merkintää huoltovihossa jos jarruja olisi vaihdettu. Ovat kuitenkin kuluvia osia kuten renkaat, et ne vaihdetaan kun kuluu.Onko mahdollista, että vm. 2001 autossa, jolla on ajettu 166 tkm, olisi alkuperäiset jarrupalat ja jarrulevyt? En löytänyt auton huoltodokumentaatiosta mitään mainintaa, että niitä olisi koskaan vaihdettu... Vaikka eihän ne tietysti kulu, jos ajellaan sunnuntaisin kirkkoon ja käytetään paljon moottorijarrua (kytkin remontoitu 102 tkm kohdalla syystä taikka toisesta), mutta jotenkin hämmästyttävää siitä huolimatta.
100tkm samoilla jarrupaloilla on hyvin, +150tkm uskaltaisin väittää mahdottomuudeksi, ellei ole joku kesäauto. Pelkkä talvi ja ruoste syö ne palat pilalle tuossa ajassa.Onko mahdollista, että vm. 2001 autossa, jolla on ajettu 166 tkm, olisi alkuperäiset jarrupalat ja jarrulevyt? En löytänyt auton huoltodokumentaatiosta mitään mainintaa, että niitä olisi koskaan vaihdettu... Vaikka eihän ne tietysti kulu, jos ajellaan sunnuntaisin kirkkoon ja käytetään paljon moottorijarrua (kytkin remontoitu 102 tkm kohdalla syystä taikka toisesta), mutta jotenkin hämmästyttävää siitä huolimatta.
Onhan se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Tosin en ole kyllä missään autossani huomannut merkintää huoltovihossa jos jarruja olisi vaihdettu. Ovat kuitenkin kuluvia osia kuten renkaat, et ne vaihdetaan kun kuluu.
Määräaikaishuolloista ei ole merkintöjä huoltokirjassa, ainoastaan pari korjaamon leimaa kytkimestä ja jakohihnasta. Edellinen omistaja on ilmeisesti pitänyt (enimmäkseen) itse huolta autosta, erillinen paperivihko nimittäin on. Sieltä löytyy niin tuo kytkin kuin jakohihnakin sekä uusien renkaiden hankinnat, tulpat, ilmansuodattimet, massauksen paikkailut, lukkojen voitelut ja öljynvaihdot. Mutta ei sanaakaan, että jarruille olisi mitään tehty milloinkaan... Varmaan samat jarrunesteetkin ollut about aina, ellei kytkinremontin yhteydessä sitten ole vaihdeltu...100tkm samoilla jarrupaloilla on hyvin, +150tkm uskaltaisin väittää mahdottomuudeksi, ellei ole joku kesäauto. Pelkkä talvi ja ruoste syö ne palat pilalle tuossa ajassa.
Kuulostaa että ollut alussa eläkeläisen kauppakassi lähikauppaan ns viimeinen auto hänelle. Noin hyvillä merkinnöillä sanoisin et kyl siinä sitten on ne alkuperäiset.Määräaikaishuolloista ei ole merkintöjä huoltokirjassa, ainoastaan pari korjaamon leimaa kytkimestä ja jakohihnasta. Edellinen omistaja on ilmeisesti pitänyt (enimmäkseen) itse huolta autosta, erillinen paperivihko nimittäin on. Sieltä löytyy niin tuo kytkin kuin jakohihnakin sekä uusien renkaiden hankinnat, tulpat, ilmansuodattimet, massauksen paikkailut, lukkojen voitelut ja öljynvaihdot. Mutta ei sanaakaan, että jarruille olisi mitään tehty milloinkaan... Varmaan samat jarrunesteetkin ollut about aina, ellei kytkinremontin yhteydessä sitten ole vaihdeltu...
Ja itsehän olen nyt ajanut sillä viimeiset ~30 tkm ja siltä ajalta tiedän, mitä on ja ei ole tehty. Vähän outo auto kyllä sikäli, että ensimmäiseen reiluun kymmeneen vuoteen ei matkamittariin kertynyt kuin jokunen tuhat kilometriä vuoteen, ja vasta sen jälkeen alettu ajaa normaalimpia kilometrimääriä.
ei kyllä pidä paikkaansa, myin Skoda Octavian joka oli 2013 MK2 ja lähelle 300tkm mittarissa. Edessä alkuperäiset jarruosat. Taakse jouduin laittamaan kun satulan jumittamisen takia kului palat loppuun. Ei ne jarrut niin kulu jos katsoo muutamaa metriä pidemmälle ajaessaan.. Ajoittain toki reippaampia jarrutuksia, ettei käy kuten takajarruille, paras on lumipinnalla hätäjarrutus niin että ABS herkistelee satulat kunnolla.100tkm samoilla jarrupaloilla on hyvin, +150tkm uskaltaisin väittää mahdottomuudeksi, ellei ole joku kesäauto. Pelkkä talvi ja ruoste syö ne palat pilalle tuossa ajassa.
Teitkö mahdollisesti itse jarrut?Kuulostaa että ollut alussa eläkeläisen kauppakassi lähikauppaan ns viimeinen auto hänelle. Noin hyvillä merkinnöillä sanoisin et kyl siinä sitten on ne alkuperäiset.
Omaankin autoon vasta vuosi sitten vaihdoin jarru/kytkinnesteet 15v/240tkm ajettuna. Ennen omaa omistusta, jolloin mittarissa oli 11v/120tkm ei autoon ollut tehty edes jakohihnan vaihtoa eikä jarruja.
Ei nyt tullu ilmi että mikä se sun auto on, mutta laita youtubeen "skoda octavia brake pad replacement" tms. Ei se mitään rakettitiedettä ole, ja aika paljon pitää tunaroida että saisi jarruletkuja poikki..Teitkö mahdollisesti itse jarrut?
Ei muuten, mutta tässä on alkanut houkuttaa itse tekeminen vieraalle maksamisen sijaan. Tavallaan on ehkä hyvä, jos kierteitä ei ole pilattu pura-kokoa-pura-kokoa -syklillä. Mutta toisaalta mietityttää, että lähteekö esim. orkkislevyt lainkaan irti ilman rälläkkää? Riittääkö liuottimet, naputtelu vasaralla ja ehkäpä Motonetin ulosvedin? Saako jarruletkun irti satulasta ehjänä vai meneekö sekin vaihtoon? Joka voi olla hankalaa jarruputkea rikkomatta, joskin maailmalla jarruletkuja on tiettävästi dremelöity irti jarruputkien päistä...