Oli vain kulutuspinnan paksuus mainittuna. Noh, kohta kuulen jobbarin selityksen asialle.No mitä se kuntoraportti kertoi niiden kumien kunnosta? Vai huvikseenko noita kuvailevat, ilman selostusta?
Oli vain kulutuspinnan paksuus mainittuna. Noh, kohta kuulen jobbarin selityksen asialle.No mitä se kuntoraportti kertoi niiden kumien kunnosta? Vai huvikseenko noita kuvailevat, ilman selostusta?
Ei se koko aikaa lämmitä vaan tarpeen mukaisesti. Käännät nupin lämmitysasentoon ja jätät siihen, näin minä olen kaikkia Skodiani käyttänyt ja homma toimii, ei tarvitse uhrata ajatustakaan koko asialle. Toki keskellä kesää sen voi kääntää pois tuosta asennosta jos niin haluaa mutta ei sekään pakollista ole.Onko lämmitys kokoaikaisesti päällä nupin ollessa lämmitysasennossa, vai tapahtuuko lämmitys vain käynnistyksen yhteydessä?
Oletuksena ei saa. Asetuksen pystyy diagnostiikkaportin kautta aktivoimaan jos on sopivat laitteet (Obdeleven, VCDS jne) mutta tehtaan jäljiltä lukitus on väkisin aina päällä.Saako ovien automaattilukituksen pois päältä?
Ei saa.Saako MySkoda-sovelluksen kanssa hallittua auton ovien lukitusta?
600-800€? Vai osuuko tuo hinta yhtään omaan arvioosi?Olisi corolla 1,6l 1997, jolla ajettu 320 000. Jobbari olisi kiinnostunut, mutta millä hinnalla laittaisin myyntiin? Ei todellakaan priimaa, mutta ajelee.
No noilla kantturoilla. Kiitos varmistuksesta600-800€? Vai osuuko tuo hinta yhtään omaan arvioosi?
Korealaisista löytyy kohtuu halpoja. Esim Rio on kai ihan luotettava, tosin tuppaa muuttumaan ruskeaksi.Leivänpaahdin lähti tukilakkoon.
Katsoin gigantin sivuilta ja löyty melkein sata. Hinthaitari oli myös suuri. Onko kellään suosituksia tai löytyykö täältä samanlaista ketjua kuin kahvinkeittimistä, mistä voisi kysellä apuja?
Tällainen 4 leivän paahdin on ollut kohta 4 vuotta lähes päivittäisessä käytössä, eikä ole valittamista. Leivänpaahdin Wilfa TOL-1400SLeivänpaahdin lähti tukilakkoon.
Katsoin gigantin sivuilta ja löyty melkein sata. Hinthaitari oli myös suuri. Onko kellään suosituksia tai löytyykö täältä samanlaista ketjua kuin kahvinkeittimistä, mistä voisi kysellä apuja?
Pahoillani. Oli tuo ketjun otsikko vähän hämäävä. Etsin vain omista ilmoituksista sopivan ja en tajunnut sen olevan "Autot ja liikenne" alaotsikko.Korealaisista löytyy kohtuu halpoja. Esim Rio on kai ihan luotettava, tosin tuppaa muuttumaan ruskeaksi.
Ei siis autopuolella kyselet
Olin aika varma, että omaa hermoilua turhaa, ja että jostain oven tiivisteestä mennyt. No ei ollut, vaan lasi oli huonosti asennettu ja nyt se on korjaamolla menossa uudelleen kiinni. Kiitos avusta.Ei ole normaalia. Se tuulilasi on liimattu kiinni, eikä siellä pitäisi olla mitään reikää mistä sataa sisään.
Hyvä juttu, että homma on nyt kunnossa. Tuollainen vuoto voi olla paha jos kauan jatkuu.Olin aika varma, että omaa hermoilua turhaa, ja että jostain oven tiivisteestä mennyt. No ei ollut, vaan lasi oli huonosti asennettu ja nyt se on korjaamolla menossa uudelleen kiinni. Kiitos avusta.
Ihan renkaalta näyttää, musta ja pyöreä. En kyllä näe tuossa sarvet päässäkään mitään metallia missään.Harkitsen erästä käytettyä autoa. Sain autosta kuntoraportin, jossa on muutamia kuvia. Rengaskuvassa kiinnitti huomiota tuo alareuna. Mikä ihme tuo on? Näyttää kuin pinnalta olisi kulunut kumi pois ja alta näkyy metallia, mutta en tiennyt, että renkaassa voi olla metallia noin levymäisessä muodossa. Voikohan tuo edes mennä katsastuksessa läpi? Oma veikkaus on, että on ajettu katukiveykseen ja pilattu vanne (mukana ei ole vanteita kesärenkaisiin) ja aiheutettu vauriota renkaalle.
Happitaso(O2) on ainakin todella korkea. Pitäs olla lähellä nollaa.
Toyota Corolla e110 vm2000 1.4 bensakoneella, tuli hylky liian korkean lambda-arvon takia, missähän vois olla vika?
Sama oli jo viimevuoden katsastuksessa ja luulin että oli korjattu, kun korjausliike oli kuitenkin saanut menemään katsastuksesta läpi, mutta ehkä ne sit saikin sen vaan jollain hyvä-veli verkolla läpi. Silloin epäiltiin vuotavaa pakoputkea, mutta korjausliikkeen mukaan ei löytynyt vuotoa.
Toyota Corolla e110 vm2000 1.4 bensakoneella, tuli hylky liian korkean lambda-arvon takia, missähän vois olla vika?
Eli putki vuotaa jostain ennen lambdaa, pakosarja ehkäpä?Happitaso(O2) on ainakin todella korkea. Pitäs olla lähellä nollaa.
Voi myös olla lambda itsessään sökö, ja käy laihalla ja sen takia ilmaylimäärää.Eli putki vuotaa jostain ennen lambdaa, pakosarja ehkäpä?
Minä olen laitellut 3M kiveniskuteippiä tjsp. Puhaltimella avittanut vähä paikalleen laitossa. Bilteman vastaavaa kalvoakin olen kokeillut mut se oli kyllä ihan täyttä p*sk**.Voisikohan noihin oviaukkoihin laittaa jotain läpinäkyvää muovia suojaamaan maalipintaa, kun edellinen omistaja on aika hyvin onnistunut jo hankaamaan jalalla maalit pois? Itsekkin tulee tuohon välillä jalkoja hangattua, jos ei ovea saa kunnolla auki ja ajattelin, että kannattaisi varmaan nyt jotain asialle tehdä eikä sitten kun ruoste alkaa kukkimaan.
Biltemassa jotain suojakalvoa myydään, mutta ei lue mitään paksuudesta, että saako muovautumaan tuohon sopivaksi. Tietty jostain Aliexpress varmaan löytäisi samaista kalvoa muutamalla eurolla / metri, kun tietäisi oikean hakutermin.
Kiveniskeymäteippiä ja jos liian jäykälle tuntuu asentaa, niin vaikka hiustenkuivaajalla/kuumailmapuhaltimella helpottaa asennustaVoisikohan noihin oviaukkoihin laittaa jotain läpinäkyvää muovia suojaamaan maalipintaa, kun edellinen omistaja on aika hyvin onnistunut jo hankaamaan jalalla maalit pois? Itsekkin tulee tuohon välillä jalkoja hangattua, jos ei ovea saa kunnolla auki ja ajattelin, että kannattaisi varmaan nyt jotain asialle tehdä eikä sitten kun ruoste alkaa kukkimaan.
Biltemassa jotain suojakalvoa myydään, mutta ei lue mitään paksuudesta, että saako muovautumaan tuohon sopivaksi. Tietty jostain Aliexpress varmaan löytäisi samaista kalvoa muutamalla eurolla / metri, kun tietäisi oikean hakutermin.
Muistaakseni ei jos on ohjattavissa auton sisältä yms. Piti vaatia työkaluja avaamisrrn tms että kelpaa.Onko cut out -venttiili laillinen? Kiinnostaa kahdesta näkökulmasta: Mitä sanoo laki? Entä mikä on käytännön kokemus katsastuksesta? Tässä tapauksessa asentuisi katalysaattoreiden jälkeen, eli ei vaikuttaisi päästöihin.
Jep, juurikin näin... Tuskinpa mittasivat, kun eivät maininneet ja n. 5min käyttivät siihen aikaa. Haiskahtaa kyllä vedätykseltä. Outoa sinänsä, kun kyseessä kuitenkin suht. iso ketju Suomen mittakaavassa.. Todennäköisesti vain epäilivät oireiden perusteella, koska tyyppivika kyseisessä mallissa tuo kannen / kannentiivisteen hajoaminen.. voisivat vain myöntää virheensä ja palauttaa rahansa, mikäli näin on.Oliko tuossa nyt siis vain luottaminen mekaanikon sanaan tapauksessa, jossa heillä on kaikki insentiivit valehdella asiasta? Eivät siis mitanneet esim. pakokaasuja jäähdytysnesteestä?
Just tätä mietin! ja tän takia testasin em. tavalla. Mikähän ihme siellä sitten voi olla, jos kerran tekee painetta ja tämän autohuollon mielestä kansivika.. Vai eivätkö vain kehtaa myöntää virhettään enää..@Gandhi Jos siellä olisi kansi mennyt, niin senhän pitäisi suunnilleen kuplia kylmänä/tuottaa heti painetta, kun ottaa jäähdyttäjän korkin pois.
En osaa sanoa. On saattanut jopa hävitäkin. Kävin nyt haistelemassa ja siinä olivat oikeassa, että pakokaasulta (ainakin pahalta) haisee höyry/savu mikä paisarista nousee.Onkos se tuolla +1500km välillä hävittänyt jäähdytinnestettä? Kyseessä oletettavasti Diesel?
En osaa sanoa. On saattanut jopa hävitäkin. Kävin nyt haistelemassa ja siinä olivat oikeassa, että pakokaasulta (ainakin pahalta) haisee höyry/savu mikä paisarista nousee.
Ja kyllä, diesel on kyseessä.
Joo, näin oon kanssa kuullut :/ mutta siis tämä toinen korjaamo olisi sen remontin tehnyt (siitä siis sovittiin), mutta kun olivat sitä mieltä että ei olekaan kansivikaa, niin eivät tehneet. Ei huolta että itse tekisin, peukalo on keskellä kämmentä ja hermot on ku kalalla.Näissähän ei sitten välttämättä pelkkä kannen oikaisu auta, vaan saattaa myös joutua itse lohkonkin oikaisemaan. Jos ei pelkkä tiivisteen vaihto riitä, mitä epäilen.
Kerran olen tämän remontin tehnyt isäni autoon enkä kyllä helpolla rupea uudestaan samaan. Todella isotöinen ja vmäinen, ainakin ilman nosturia.
Ensimmäisinä kannattaa lopettaa trollaaminen. Sitten aamulla suihkun kautta työkkäriin.APUA!!
Autossani näkyy jäähdytysnesteen pinta tosi huonosti, on sumea paisuntasäiliö ulkoapäin ja näkyy jotain vanhoja viivojakin / tasoja tms.
No nyt otin tommosen motonetista ostetun pakkasenkestomittarin ja sillä otin nestettä ja laitoin takaisin niin sitten näin missä todellinen pinta oli - L ja F välissä. Hyvä.
Tajusin sisään tullessani että teinkö nyt todella väärin... Laitoin siis ilmaa paisariin (kyllä, myös puhalsin sillä ihan ilmaa, jotta sain pinnan "heilumaan/värisemään", eli näin missä se on.
Auttakaa, uskaltaako tuolla enää ajaa?? Miten saan ilman pois jos se tarvii saada? Onko väliä?
No ei sillä puhaltelulla ole mitään merkitystä.Anteeksi jos oli mikkihiiri -kysymys.. En trollaa, vaan kysyn tosissani. Toivoisin saavani rehellisen ja aidon vastauksen tai vastauksia myös.
Ja sit sä ajattelit että puhaltelemalla paisariin se ilma mystisesti päätyy ihan sinne kiertoon asti?Ok, hyvä. Kiitos vastauksesta. Sillä vaan ajattelin, kun liika ilma jäähdytysjärjestelmässä saattaa aiheuttaa painetta ja purkautua. Mutta kaipa tuo on niin pieni määrä.
Puhaltamalla täyden kahvikupin päälle, pohjasta alkaa nousemaan kuplia. Kaikkihan tämän tietää.Ja sit sä ajattelit että puhaltelemalla paisariin se ilma mystisesti päätyy ihan sinne kiertoon asti?
Kone voi räjähtää koska tiiviste menee laturin siipien väliin jumittaen koneen äkisti joka johtaa tilanteeseen jossa liikkeen jatkuvuuden laki näyttää voimansa ja männät ja koko alakerta toteavat että soronoo ja poistuvat lohkosta. Toinen optio on luonnollisesti että tuo erittäin herkästi syttyvä tiiviste menee pakosarjalle/turbolle tms muuten kuumaan paikkaan ja polttaa koko auton. Parempi pitää sammutin mukana. Mitä vetareihin tulee, niistä ei kannata huolehtia jos ovat ehjät... Huolehtisin enemmän pyöränlaakereista ja jarruista, tekee pahaa jos yksi pyörä vetää lukkoon 100kmh+ vauhdeissa.Paisuntasäiliön korkkini oli kaksiosainen: Tiiviste ja korkki. Häsellykseni seassa tiputin tietenkin tiivisteen jonnekin konehuoneeseen, ei mitään hajua minne. Ei näy taskulampun valossa mistään. Onko vaarallista jättää se sinne, voiko mennä esim. johonkin vetarin väliin ja olla sitä kautta "vaarallinen" tai rikkoa jotain tms.? Tai johonkin tuulettimeen, mihin vain?
Kiitos etukäteen...
En, olen entinen automekaanikko.Trollaatkos..
No jos uskot mielummin motonetin työntekijää vs koulutettua automekaanikkoa/raskaankaluston asentajaa niin toki... anna mennä.Miksi trollaat? Asiallisia vastauksia kaipailisin edelleen.. Olen pahoillani, että olen näissä asioissa hyvinkin tyhmä ja täysin noviisi. Kaikkea ei voi osata. Luullakseni tämä ketju nimenomaan on askarruttavia kysymyksiä varten. Vai olenko väärässä?
Motonetin työntekijä oli sitä mieltä, että voi antaa olla.
Jostain ihmeen syystä mitä en nyt muista edes, niin ajovarman kautta uusin kortin ja se tuli ihan ajallaan. Varmuudeksi sain sellaisen "väliaikaisen" ajokortin paikan päällä, mikä oli paperin pala, jos nyt poliisia sattuisi kiinnostamaan.Jos ajokortin uudistaa Traficomin sivujen kautta, luvataan uuden kortin tulevan kuuden arkipäivän sisällä.
Jos tämä ei jostain syystä ole mahdollista vaan pitää hoitaa Traficomin toimipisteellä Ajovarmassa, kestääkö uuden kortin saamisessa kuitenkin sama aika?
Mahtaisko jollain olla kokemusta?
Nyt en ihan ymmärrä sun ongelmaas.. Kai nyt jokainen täyspäinen kiertää pulti/mutterit alkuun sormin.Lidlistä tuli ostettua pulttipyssy setin. Muuten hyvä vehje mutta mukana tulleet hylsyjen syvennys liian pitkä. Renkaan pultit uppoo sinne niin ei tahdo kiristyä. Jos käy motonetista hakee uuden hylsyn niin näkyykö tuotteen tiedoista hylsyn syvennyksen pituutta?
Itse olen laittanut muttereita, paperitollo tjms täytettä hylsyn pohjalle jos alkukin on pitänyt saada pyssyllä laitettua.Lidlistä tuli ostettua pulttipyssy setin. Muuten hyvä vehje mutta mukana tulleet hylsyjen syvennys liian pitkä. Renkaan pultit uppoo sinne niin ei tahdo kiristyä. Jos käy motonetista hakee uuden hylsyn niin näkyykö tuotteen tiedoista hylsyn syvennyksen pituutta?
Mutterit/pultit kannattaa tosiaan aina ensin pyörittää sormin kierteille, ei suoraan pulttipyssyllä, jolloin kys. ongelmaa ei tule. Suoraan pyssyllä ammuttaessa voi paskoa kierteet todella helposti. Toki voi mutterit/pultit voi pyörittää myös pelkällä hylsyllä aluksi kierteille, jolloin joku rätin/paperin pala hylsyn pohjalle voi auttaa.Lidlistä tuli ostettua pulttipyssy setin. Muuten hyvä vehje mutta mukana tulleet hylsyjen syvennys liian pitkä. Renkaan pultit uppoo sinne niin ei tahdo kiristyä. Jos käy motonetista hakee uuden hylsyn niin näkyykö tuotteen tiedoista hylsyn syvennyksen pituutta?