Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi harjatonta autopesua ei suositella talvirengaskauden aikana?

Ärsyttää, kun kielletään jotain tai suositellaan olematta tekemään jotain, mutta ei kerrota miksi. :)
 
Teinin mopossa (Fantic Motard XM 50) on moottorin sammuttava turvakytkin, jonka painike painuu alas kun seisontajalka on alhaalla (ja vaihde on päällä). Talven seisonnan jäljiltä tuo kytkin palautuu kyllä fyysisesti ylös, mutta välillä se jää kuitenkin sisäisesti päälle. Pikaisella vilkaisulla kytkin ei vaikuttaisi olevan avattavaa mallia, joten onko vinkkejä millä tuota kannattaisi yrittää herkistellä? Jotain elektroniikkasprayta painikkeen saumasta tms?
ihan wd40, prätkässä ensimmäinen asia minkä otan pois käytöstä on tuo kytkin.
 
Teinin mopossa (Fantic Motard XM 50) on moottorin sammuttava turvakytkin, jonka painike painuu alas kun seisontajalka on alhaalla (ja vaihde on päällä). Talven seisonnan jäljiltä tuo kytkin palautuu kyllä fyysisesti ylös, mutta välillä se jää kuitenkin sisäisesti päälle. Pikaisella vilkaisulla kytkin ei vaikuttaisi olevan avattavaa mallia, joten onko vinkkejä millä tuota kannattaisi yrittää herkistellä? Jotain elektroniikkasprayta painikkeen saumasta tms?
Aiemmin mainittu wd-40 on hyvä. Lisäksi pientä kopistelua motikan kylkeen.
 
ihan wd40, prätkässä ensimmäinen asia minkä otan pois käytöstä on tuo kytkin.
Niin minäkin, mutta on uusi kuski kyseessä, niin ei viitsi vielä poistaa mitään turvajuttuja. Se itse kytkin ei siis jää silmämääräisesti pohjaan, mutta pitää kokeilla voidella silti.
 
Niin minäkin, mutta on uusi kuski kyseessä, niin ei viitsi vielä poistaa mitään turvajuttuja. Se itse kytkin ei siis jää silmämääräisesti pohjaan, mutta pitää kokeilla voidella silti.
Ymmärrän, luulen että sen ulommaisen "napin" (suojan) sisällä on se itse katkaisin joka jumittaa käytön puutteen takia.

Voihan se olla että on niin umpinainen rakenne ettei wd40 ole mitään hyötyä?
 
Mikäs on raadin tulinta, jos pysäköinti on kielletty merkin mukaan arkisin klo 16-08 (mutta ei su) onko se kielletty sunnuntaina klo 16 jälkeen? Pysäköintivalvonnan mukaan ilmeisesti on, ilmeisesti logiikkana että maanantain kielto alkaa edellisenä päivänä klo 16.
 
Mikäs on raadin tulinta, jos pysäköinti on kielletty merkin mukaan arkisin klo 16-08 (mutta ei su) onko se kielletty sunnuntaina klo 16 jälkeen? Pysäköintivalvonnan mukaan ilmeisesti on, ilmeisesti logiikkana että maanantain kielto alkaa edellisenä päivänä klo 16.
Oma tulkinta olisi että vaatii sen punaisen 16-0 tekstin että kielto koskisi myös sunnuntaita. Lisäksi (0-08) teksti jos halutaan kieltää myös lauantailta ekat 8 tuntia.
 
Oma tulkinta olisi että vaatii sen punaisen 16-0 tekstin että kielto koskisi myös sunnuntaita. Lisäksi (0-08) teksti jos halutaan kieltää myös lauantailta ekat 8 tuntia.
Tekstit oil siis:
16-8
(16-8)
0-8

Ja sakot tuli sunnuntaina about iltaysiltä pysäköidessä.
 
Tekstit oil siis:
16-8
(16-8)
0-8

Ja sakot tuli sunnuntaina about iltaysiltä pysäköidessä.
Noilla teksteillä on joka päivä sallittua parkkeerata 8-16 välillä paitsi sunnuntaina pidempään 8-24. Vaikuttaa et tullut virheellinen merkintä sunnuntaille vrt. mitä on tavoiteltu. Olisivat siihenkin laittaneet 16-8 niin selvä homma.
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?

Tottakai saa. Mutta nykyisillä säännöillä ei välttämättä edes tarvitse aina muutoskatsastaa, ainakin halkaisijan muutosta.
 
Jossain foorumilla tuli vastaan tietoa että muutoskatsastettua rengaskokoa ei enää saa kasvattaa. Osaako joku sanoa ettei enää voi uudelleen muutoskatsastaa esim. leveämmäksi?
Käsittääkseni voi aina muutoskatsastaa uudestaan, sen sijaan siitä muutoskatsastetusta koosta ei saa enää poiketa sitä tuumaa tai 30mm ilman uutta muutoskatsastusta (kuten alkuperäiskoista voi tehdä).
 
Käsittääkseni voi aina muutoskatsastaa uudestaan, sen sijaan siitä muutoskatsastetusta koosta ei saa enää poiketa sitä tuumaa tai 30mm ilman uutta muutoskatsastusta (kuten alkuperäiskoista voi tehdä).

Leveys: 40mm tai 20% ilman muutoskatsastusta, muutoskatsastuksella 50% tai 105mm, valmistajan ilmoittamaan leveimpään renkaaseen.
Halkaisija: Voidaan muuttaa 15% suurimpaan valmistajan ilmoittamaan kokoon nähden.

Pari gotchaa vielä, vannekokoa ei saa muuttaa yli tuuman ilman muutoskatsastusta, sekä raideväli tulee pysyä 30mm tarkkuudella alkuperäisenä (ellei valmistaja toisin ilmoita). Ja valmistajan ilmoittama suurin koko ei välttämättä ole se mikä on otteessa rengaskokona.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 912
Viestejä
4 722 202
Jäsenet
77 113
Uusin jäsen
Esola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom