Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Kamuxeilla sun muilla saattaa kestää kuukausia saada käytetty auto myytyä eteenpäin. Missä näitä yleensä säilytetään, pihalla parkissa? Miten myyjät siinä tilanteessa huolehtii siitä, että akut pysyy täysinä ja autot kunnossa, käydäänkö niillä omasta toimesta heittämässä lenkkiä, jos koeajoja ei ole tarpeeksi?
 
Kamuxeilla sun muilla saattaa kestää kuukausia saada käytetty auto myytyä eteenpäin. Missä näitä yleensä säilytetään, pihalla parkissa? Miten myyjät siinä tilanteessa huolehtii siitä, että akut pysyy täysinä ja autot kunnossa, käydäänkö niillä omasta toimesta heittämässä lenkkiä, jos koeajoja ei ole tarpeeksi?
Pihalla, sisällä, mihin sattuu mahtuumaan... Voit vaan kuvitella onko niitä kaikkia joku vahtimassa, ei varmasti ole.
Eiköhän kädessä kulkeva boosteri ole kovassa käytössä, jos nyt joku auto sattuu pihalla seisomaan niin kauan.
Ja vaikka ois huono akku jo valmiiksi, niin ei varmasti vaihdeta uutta tilalle.
 
Pihalla, sisällä, mihin sattuu mahtuumaan... Voit vaan kuvitella onko niitä kaikkia joku vahtimassa, ei varmasti ole.
Eiköhän kädessä kulkeva boosteri ole kovassa käytössä, jos nyt joku auto sattuu pihalla seisomaan niin kauan.
Ja vaikka ois huono akku jo valmiiksi, niin ei varmasti vaihdeta uutta tilalle.

Paria autoa joskus testanneena, niin kaivetaan hangesta, buusteri mukaan ja raa'asti käymään. Ikkunoita vähän skrapataan ja lyödäänkö kaupat kiinni?
 
Parempi se 2kk seistä hangessa kylmänä, kuin että viikon välein 5min kylmänä karsoittaa tyhjäkäynnillä pihassa, autot ovat kumminkin varastointivakuutuksessa
 
Millanen voisi olla leasing tai joku beely hinta 4wd "city maasturille" .. siis joku tiguan tyyppinen tai joku q audi.. missä hintaluokassa kk hinnat pyörii?
 
Millanen voisi olla leasing tai joku beely hinta 4wd "city maasturille" .. siis joku tiguan tyyppinen tai joku q audi.. missä hintaluokassa kk hinnat pyörii?
Siellähän ne näkyy esim. beelyn sivuilla suoraan, sinne vaan katsomaan.
Turhaa postailla tänne yksittäin, kun et edes kertonut paljonko kilsoja pitäis olla jne jne. Jos sanon sulle nyt 800€/kk, niin löydät kuitenkin jonkun ihan toisen mieleisen paketin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko jollakin tarjota käyttöohjekirjasta kuvat Golf GTE 2016 E-manager asetuksista? (kelloasetus /lataus/ilmastointi...) En helvetti löydä omaan manuskaa mitenkään. Käyttö ei ole ongelma, vaan tarvitsisin kuvat manuskasta... :hmm:
 
Paria autoa joskus testanneena, niin kaivetaan hangesta, buusteri mukaan ja raa'asti käymään. Ikkunoita vähän skrapataan ja lyödäänkö kaupat kiinni?
Ja jos myyjä on yhtään vanhempaa saapumiserää, niin saapasta annetaan niin paljon että ei varmasti sammu..

Vanhojen kaasarivessojen kanssahan oli aika yleistä että ne sammahtivat samantein kun laitettiin kylmänä käyntiin, jos ei tiennyt juuri sen autoyksilön jippoja, joten jopparit oppivat käynnistämään ne niin ettei ne sammu, eli niin paljon koneeseen kierroksia kun se suostui ottamaan..

Joskus käytiin velipojan kanssa kattomassa 40 vuotta vanhaa ruiskukoneista autoa joka oli yhdessä sulan autokaupassa myyntitilissä.. Siitä naapurikojulta ryntäsi joku ukko nahkarotsissa näyttämään että kuinka laitetaan museoautot käyntiin.. Ei tarvinnut ottaa virranjakajan kantta auki että olisi selvinnyt onko siinä kierrostenrajoitinta.
 
Uuden ja käytetyn (esim 18t€ hintaisen) auton vertailu. Minkälaista arvonalenema prosenttia olette käyttäneet uudelle ja käytetylle? Uusiin googlen eri tulokset ehdottaa 9,5-12% mikä on varmaan ainakin oikea haarukka. Käytettyihin googlen ehdottama 7-8% tuntuu melko pieneltä.

Jos ostan 18t€ maksavan ja 250tkm ajetun auton niin vaikea uskoa, että viiden vuoden päästä sen arvo olisi vielä jopa ~12t€ joka tuolla 7-8% tulee.
 
Uuden ja käytetyn (esim 18t€ hintaisen) auton vertailu. Minkälaista arvonalenema prosenttia olette käyttäneet uudelle ja käytetylle? Uusiin googlen eri tulokset ehdottaa 9,5-12% mikä on varmaan ainakin oikea haarukka. Käytettyihin googlen ehdottama 7-8% tuntuu melko pieneltä.

Jos ostan 18t€ maksavan ja 250tkm ajetun auton niin vaikea uskoa, että viiden vuoden päästä sen arvo olisi vielä jopa ~12t€ joka tuolla 7-8% tulee.
Noilla prosenteilla voinee pyyhkiä persettä.
Mikä auto se on? Paljonko tulee kilometrejä? Niin monta eri muuttujaa pelissä. Viidessä vuodessa ehtii muuttua niin moni muukin asia.

Nettiautoa selaamaan, niin saa edes jonkunlaista ideaa, mutta nyt on käytetyissäkin hinnat koholla.
 
Esim klaukkalan citymarketin ja tokmannin parkkiksilla on parkkikiekon kuva ja noin 3h aikaa. Kuka tulee antaa sakot jos auto on pidempään? Eikai ne parkkipateille kuulu millään tavalla? Miten homma menee?
 
Itse olen joskus saanut sakon prisman parkkihallissa puuttuvan parkkikiekon takia, se oli ihan kunnallinen pysäköinninvalvoja joka sen oli kirjoitellut.
 
Esim klaukkalan citymarketin ja tokmannin parkkiksilla on parkkikiekon kuva ja noin 3h aikaa. Kuka tulee antaa sakot jos auto on pidempään? Eikai ne parkkipateille kuulu millään tavalla? Miten homma menee?
Jos pysäköintialueen sisäänajoalueella ei ole minkään yksityisen toimijan valvontamerkkiä, niin pysäköinninvalvontaa hoitaa viranomainen tai ei kukaan. Jos alueella ei ole kunnallista valvontaa niin tod.näk. kaupan henkilökunta valvoo ja pyytää tarvittaessa viranomaista laputtamaan...

Tarkemmin hankala sanoa toiselta puolelta maata miten juuri ko. kohteessa valvonta toimii.
 
Vuosihuollon huoltoraportissa akun varauskyky 85%, jarrupalojen kulutuspinta jäljellä 60%. Ei tarvetta vaihdolle. Kyseessä hynyn i20 vm.-16, ajettu 92tkm.
Lähinnä toi akun varauskyky, niin miten se on mahdollisesti mitattu? Onko kylmänä/lämpinä mittaus varmempi? Auto ajettiin saman tein sisälle halliin eli akku oli varmaankin lämpinä mitattu.
 
Vuosihuollon huoltoraportissa akun varauskyky 85%, jarrupalojen kulutuspinta jäljellä 60%. Ei tarvetta vaihdolle. Kyseessä hynyn i20 vm.-16, ajettu 92tkm.
Lähinnä toi akun varauskyky, niin miten se on mahdollisesti mitattu? Onko kylmänä/lämpinä mittaus varmempi? Auto ajettiin saman tein sisälle halliin eli akku oli varmaankin lämpinä mitattu.
Tuohon on testeri. Totuus on, ainakin aiemmin olivat ihan täyttä paskaa ellei ollut totaali kuollut akku. Käytettiin lähinnä siksi että oli näyttää että oli jotain tehty.
 
Vuosihuollon huoltoraportissa akun varauskyky 85%, jarrupalojen kulutuspinta jäljellä 60%. Ei tarvetta vaihdolle. Kyseessä hynyn i20 vm.-16, ajettu 92tkm.
Lähinnä toi akun varauskyky, niin miten se on mahdollisesti mitattu? Onko kylmänä/lämpinä mittaus varmempi? Auto ajettiin saman tein sisälle halliin eli akku oli varmaankin lämpinä mitattu.
Tuohon varmaan kukaan osaa vastata millään tavalla annetuilla tiedoilla.
 
Vuosihuollon huoltoraportissa akun varauskyky 85%, jarrupalojen kulutuspinta jäljellä 60%. Ei tarvetta vaihdolle. Kyseessä hynyn i20 vm.-16, ajettu 92tkm.
Lähinnä toi akun varauskyky, niin miten se on mahdollisesti mitattu? Onko kylmänä/lämpinä mittaus varmempi? Auto ajettiin saman tein sisälle halliin eli akku oli varmaankin lämpinä mitattu.
Akkutesterillä se mitataan. Yleensä käytetään noita pikatestereitä, joista valitaan mm. onko akku kylmä vai lämmin, jolloin tulos sama olosuhteista riippumatta.
Paljon olennaisempaa olisi tietää todelliset voltit ja EN-Ampeerit kuin joku laskennallinen prosenttilukema, mutta väittäisin ettei akusta tarvitse huolehtia vielä tuolla tuloksella.
 
Akkutesterillä se mitataan. Yleensä käytetään noita pikatestereitä, joista valitaan mm. onko akku kylmä vai lämmin, jolloin tulos sama olosuhteista riippumatta.
Paljon olennaisempaa olisi tietää todelliset voltit ja EN-Ampeerit kuin joku laskennallinen prosenttilukema, mutta väittäisin ettei akusta tarvitse huolehtia vielä tuolla tuloksella.
Ehkä se prosenttilukema on helpompi selittää asioista perehtymättömälle kuin voltit ja ampeerit, jotka ei kerro mitään ellei tiedä mitä niiden kuuluu olla.
 
Akkutesterillä se mitataan.
… mutta väittäisin ettei akusta tarvitse huolehtia vielä tuolla tuloksella.
Tai sitten käy niin kuin isäukon mersun kanssa kun Turkulaisessa akkufurmassa sanottiin että akku on ihan hyvä; viikon päästä apuvirtaa ja uutta akkua hakemaan. :D
 
Tallinnan lautalla näkee usein autokuljetuksia, joiden autot on suomen kilvissä ja kolaroitu. Mikä mahtaa olla näiden kohtalo? Käykö ne ulkomailla pajalla ja takas myyntiin tms? Kuka tätä harrastaa?
 
Tallinnan lautalla näkee usein autokuljetuksia, joiden autot on suomen kilvissä ja kolaroitu. Mikä mahtaa olla näiden kohtalo? Käykö ne ulkomailla pajalla ja takas myyntiin tms? Kuka tätä harrastaa?

Aiheeseen liittyen saakohan kai mällipelistäkin saa autoveron takaisin maasta pois myydessä? Joskus lukenut että maahan tuodessa kolaroitua verotetaan samoilla kriteereillä, kuin ehjää?
 
Aiheeseen liittyen saakohan kai mällipelistäkin saa autoveron takaisin maasta pois myydessä? Joskus lukenut että maahan tuodessa kolaroitua verotetaan samoilla kriteereillä, kuin ehjää?

Hyvä pointti. Ei sillä kolarivauriolla varmaan ole vaikutusta autoveron palautuksessa? Kunhan auto viedään pysyvästi ulkomaille ja se on poistettu liikennekäytöstä.

Jäi vain mietityttämään noiden autojen kohtalo kun viimeksi näin noita kuljetusyhdistelmiä 3kpl samalta firmalta ja kussakin oli se 10-11 autoa. Pääasiassa siistejä ulkoisesti ja ei mitään kovin vanhoja edes ollut. Joissain autoissa näkyi sitten heti et peltiä oli mennyt yms.
 
Tallinnan lautalla näkee usein autokuljetuksia, joiden autot on suomen kilvissä ja kolaroitu. Mikä mahtaa olla näiden kohtalo? Käykö ne ulkomailla pajalla ja takas myyntiin tms? Kuka tätä harrastaa?

Copartin huutokaupassa näkee, että mistä maasta huutaja on. Ei tarvitse kovin pitkään seurailla, että huomaa sen kuinka paljon tuolla on ostajia itäblokin maista. Käytännössä siis noita menee sinne suuntaan ihan jatkuvana virtana viikoittain.
 
Tuleekohan katsastuksessa huomautus jos umpiossa on sisällä kosteutta/jäätä?
Riippuu vähän tietysti miten paljon. Olen kanssa omistanut joskus auton jossa huurtui ajovalot, mutta ei ikinä ole katsastuksessa tullut edes huomautusta. Tosin se kosteus on aina haihtunut kun ajovalot on ollut jonkin aikaa päällä. nykyään tietty jos on ledivaloja jotka ei lämmitä kunnolla umpiota niin asia voi olla toinen.
 
Vähä jännä kyllä et ihmisillä on 500 tonnin asuntolainoja mutta 40-50 tonnin auto on "kallis". Mutta se tästä :) takaisin aiheeseen
Teki nyt mieli kommentoida, niin laitetaan tänne sitten.
Asunto vaikkakin kallis voi olla käytössä (ja pitänee arvonsa) vaikka lopun ikää. Autosta taas saatat maksaa lähes samaa kk erää, mutta arvo sen kuin laskee ja rahat menee. Onhan se kallista maksaa yhtä paljon peltilaatikosta pihalla (minkä vaihdat taas parin vuoden päästä ja alat maksamaan uudelleen) kuin koko talosta.
 
Teki nyt mieli kommentoida, niin laitetaan tänne sitten.
Asunto vaikkakin kallis voi olla käytössä (ja pitänee arvonsa) vaikka lopun ikää. Autosta taas saatat maksaa lähes samaa kk erää, mutta arvo sen kuin laskee ja rahat menee. Onhan se kallista maksaa yhtä paljon peltilaatikosta pihalla (minkä vaihdat taas parin vuoden päästä ja alat maksamaan uudelleen) kuin koko talosta.
On se toki kallista mut niin se on kallista maksaa suoraan se tililtäkin, lainarahassa on se ettei pidä pääomaa sitoa siihen. Ja laina pitääkin katsoa niin että rahaa jää silti säästöön
 
Lisäksi huomioitava, että asuntoon saa edullista lainaa. Auton arvo laskee niin nopeasti, etten pidä uuden auton ostamista järkevänä edes omalla rahalla. Meidän kahden auton hinta on laskenut yhteensä yli 200k€ siinä vaiheessa, kun ne on meille ostettu. Tietysti on hienoa, että ihmiset ostavat uusia autoja, jotta olisi käytettyjä markkinoilla.
 
Lisäksi huomioitava, että asuntoon saa edullista lainaa. Auton arvo laskee niin nopeasti, etten pidä uuden auton ostamista järkevänä edes omalla rahalla. Meidän kahden auton hinta on laskenut yhteensä yli 200k€ siinä vaiheessa, kun ne on meille ostettu. Tietysti on hienoa, että ihmiset ostavat uusia autoja, jotta olisi käytettyjä markkinoilla.
Itse en näe lainarahaa pahana jos siihen on tosiaan oikeasti varaa. Uuden auton pääoman voi sijoittaa tai tehdä jotain muuta mitä haluaa ja samalla saa ajaa uudella menopelillä. Mitä järkeä kitsastella loputtomasti ja ajatella että nauttii elämästä 50v päästä kun siihen voi olla mahdollisuus vaikka heti jos ymmärtää rahankäytöstä jotain
 
Itse en näe lainarahaa pahana jos siihen on tosiaan oikeasti varaa. Uuden auton pääoman voi sijoittaa tai tehdä jotain muuta mitä haluaa ja samalla saa ajaa uudella menopelillä. Mitä järkeä kitsastella loputtomasti ja ajatella että nauttii elämästä 50v päästä kun siihen voi olla mahdollisuus vaikka heti jos ymmärtää rahankäytöstä jotain
Tämä. En tarkoita että pitäisi elää yli varojen tms. typerää mutta nauttii elämästä. Jos autot kiinnostaa, osta kunnon auto minkä oikeasti haluat. Jos tietokoneet kiinnostaa, osta kunnon osat/pelaa/tee mitä haluat. Jos mitä vaan... sen sijaan että odotat sinne eläkeikään kun et välttämättä terveyden takia pysty tai jaksa tai ties vaikka rahaa ei enää olisikaan tms ja yhtäkkiä havahdut ettet ole tehnyt elämässäsi mitään. Itsellä tuplasti autolainaa mitä asuntolainaa koska autoilu on kallista joten parempi nauttia siitä... mutta olenpitänyt järjen ja jos paska osuu tuulettimeen niin on kuitenkin omaisuutta kattaa kaikki. Ja mitä autolainan korkoihin tulee, halpaa lainaa niihinkin saa ja bonuksena jos sijoitat ns ylimääräiset rahat joilla voisit maksaa auton vaikka käteisellä yhtään fiksusti mutta urvallisesti saat rahaa takaisin vähintään korkojen verran jolloin laina on koroton.

EDIT: Kuulen jatkuvasti ihmettelyä että onko sitä autoa nyt noin usein järkevä vaihtaa, mihin ihmeeseen sä tarvitset noin tehokasta tietokonetta, miksi tv:n kaiuttimet eivät riitä tai miksi robotti-imuri kun normaalikin on keksitty... Kyllä, kaikki periaatteessa totta, mutta on liikaa tullut nähtyä ihmisiä jotka tosiaan ovat ehtineet eläköitymään ja tuloksena että rahaa on säästössä niin perkeleesti muttei olekaan enää mihin laittaa sitä tai jäädään yhä siihen mentaliteettiin että säästä säästä säästä koska eletty siinä koko elämä eikä henkilö ehdi ns aidosti nauttimaan koko elämänsä aikana. Näitä löytyy lähipiiristäkin pirusti ja harmittaa kyllä heidän puolestaan, etenkin jos esim on terveys pettänyt ja tulos että yhtäkkiä kaikki rahat menevät kankkulankaivoon kun tukia et saa jos on omaisuutta jne jne...
 
Viimeksi muokattu:
Mitä järkeä kitsastella loputtomasti ja ajatella että nauttii elämästä 50v päästä kun siihen voi olla mahdollisuus vaikka heti jos ymmärtää rahankäytöstä jotain
Tämä. En tarkoita että pitäisi elää yli varojen tms. typerää mutta nauttii elämästä. Jos autot kiinnostaa, osta kunnon auto minkä oikeasti haluat.
Olen täysin samaa mieltä, mutta ainakaan itselleni nauttiminen ei tarkoita uutta autoa, kuukausierää saati lainaa. Jo halvassakin vanhassa autossa on imuovet ja autotapahtumaan pysäköidessä ilmajousituksen voi asettaa niin matalaksi, että autolla ei voi ajaa. Kyydistä vastaa vain kasi, mutta sekään ei ole häpeä, koska olen jonkun kuullut hyväksyvän kolmemukisen. Jos haluaa kokeilla, kuinka väsynyttä on kyyti budjettiluokassa, voi iskunvaimennuksen laittaa kovalle asetukselle. Huippunopeus on rajoitettu 250km/h, mutta lämmittää sekin mieltä, että se kuitenkin on rajoitettu. Kolmemukisissa ei kai huippunopeutta rajoiteta.

Aikuisten autoluokkaan ovat jo tulleet föönit ja samalla sylinterimäärät ovat vähentyneet 12->8 ja 8->6. Vinoutuneena bensalenkkarina pidän tätäkin lähinnä perusteena pysyä halvoissa autoissa.

Lisäksi olen kuullut, mutta varauksella kuunnellut:
Sillä aikaa, kun diesel-kuskit etsivät tankkauskintaita tavaratilasta tai sähköautoilijat odottavat akun täyttämistä, soittavat edellä mainittujen vaimot nokkahuilua oikeissa autoissa. Tuossa lienee lapin lisää, koska onnekseni en ole moista todistanut. Inhoan nokkahuilun ääntä.
 
Olen täysin samaa mieltä, mutta ainakaan itselleni nauttiminen ei tarkoita uutta autoa, kuukausierää saati lainaa. Jo halvassakin vanhassa autossa on imuovet ja autotapahtumaan pysäköidessä ilmajousituksen voi asettaa niin matalaksi, että autolla ei voi ajaa. Kyydistä vastaa vain kasi, mutta sekään ei ole häpeä, koska olen jonkun kuullut hyväksyvän kolmemukisen. Jos haluaa kokeilla, kuinka väsynyttä on kyyti budjettiluokassa, voi iskunvaimennuksen laittaa kovalle asetukselle. Huippunopeus on rajoitettu 250km/h, mutta lämmittää sekin mieltä, että se kuitenkin on rajoitettu. Kolmemukisissa ei kai huippunopeutta rajoiteta.

Aikuisten autoluokkaan ovat jo tulleet föönit ja samalla sylinterimäärät ovat vähentyneet 12->8 ja 8->6. Vinoutuneena bensalenkkarina pidän tätäkin lähinnä perusteena pysyä halvoissa autoissa.

Lisäksi olen kuullut, mutta varauksella kuunnellut:
Sillä aikaa, kun diesel-kuskit etsivät tankkauskintaita tavaratilasta tai sähköautoilijat odottavat akun täyttämistä, soittavat edellä mainittujen vaimot nokkahuilua oikeissa autoissa. Tuossa lienee lapin lisää, koska onnekseni en ole moista todistanut. Inhoan nokkahuilun ääntä.
Hei, pääasia että olet löytänyt se OMAN juttusi. Itsellä on ollut ties mitä kippoa ja tälläkin hetkellä patteriauton lisäksi harrasteena 70-luvun vanha moponretku ja nelipyttyinen 70-luvun japsi econobox jossa ei terveellä järjellä ajatellen ole pienintäkään järkeä ja sitä ennen ollut ties mitä kivaa "järkevää" harrastekippoa :D... Itsellä vaan pitää olla se ns arkikulkine jonka ratissa viihtyy ja sitten se spessumpi harraste jonka ratissa sitten ajetaan ne spessut kilsat.

Se tosin pitää sanoa, kolmemukisen omistaneena... äläpä aliarvioi. Kyllä jo pikkuautoluokassa jos vähän kutittelee ylittyy tuo 250kmh ja siellä isommassa päässä on sitten nämä eksoottisemmat "kansanauto" i8 ja hyperluokassa Koenigsegg Gemera jossa 600hp kolmepyttyinen muiden moottoreiden lisäksi ;). Vaikka provo onkin niin pakkohan tuohon on tarttua.
 
Onko uusissa autoissa mitään standardoitua tiedonkeruujärjestelmää, jota voisi onnettomuuden jälkeen hyödyntää samalla tavalla kuin lentokoneen ns. mustaa laatikkoa?
 
Onko uusissa autoissa mitään standardoitua tiedonkeruujärjestelmää, jota voisi onnettomuuden jälkeen hyödyntää samalla tavalla kuin lentokoneen ns. mustaa laatikkoa?
Eikai mitään standartia, mut aika pitkälti auton dataan jää talteen esim ajetut nopeudet
 
Eikai mitään standartia, mut aika pitkälti auton dataan jää talteen esim ajetut nopeudet
Ja joissakin merkeissä on alkanut olemaan sisäänrakennettuja dashcameja ja muita järjestelmiä joista näkee suoraan mitä on tapahtunut. Ottaen huomioon miten paljon oma auto esim välittää dataa (takakontin sähköavaus on välillä vittuillut=lähetä meille kellonaika kun on tehnyt niin katsotaan missä on vika=joo tuo auto x päivänä niin vaihdetaan osa y joka on rikki). Otetaan vaikka kolari joka ei ole johtunut omista toimista mutta nopeutta on ollut vaikka 120kmh alueella 130kmh=olen suomen lain ja oikeusjärjestelmän tuntien se syyllinen vs se sankari joka veti oikealta kaistalta/rampilta 50kmh eteen enkä ehtinyt jarruttamaan, antaako auto/valmistaja tuon datan suoraan viranomaisille/kerääkö se tuon datan kuten oletan. Sen tiedän että dashcamiin ei lisätä GPS sijainteja, nopeuksia, kellonaikoja tms.
 
Tietäisikö joku, lasketaanko auton tehdastakuu auton myyntihetkestä vai mistä, kun auto on ennen myyntiä ollut myyntiliikkeellä esittelykäytössä vuoden verran? Trafin sivuilla auton käyttöönotto- ja ensirekisteröintipäivä on se hetki, kun ostin auton.

EDIT: Kyseessä Honda Jazz.
 
Viimeksi muokattu:
Tietäisikö joku, lasketaanko auton tehdastakuu auton myyntihetkestä vai mistä, kun auto on ennen myyntiä ollut myyntiliikkeellä esittelykäytössä vuoden verran? Trafin sivuilla auton käyttöönotto- ja ensirekisteröintipäivä on se hetki, kun ostin auton.
Ensirekisteröinti on yleensä se kun kello alkaa raksuttamaan. Mutta eri automerkeillä voi olla eri toimintatapoja. Esim wolkkarilla takuu alkaa ensirekisteröinnistä tai kun auto luovutetaan ensimmäiselle ostajalle.
 
Ensirekisteröinti on yleensä se kun kello alkaa raksuttamaan. Mutta eri automerkeillä voi olla eri toimintatapoja. Esim wolkkarilla takuu alkaa ensirekisteröinnistä tai kun auto luovutetaan ensimmäiselle ostajalle.
Tämän viestin innoittamana tiedustelin asiaa myyjältä ja näköjään Hondalla alkaa ensirekisteröimisestä. Positiivinen yllätys, kun luulin esittelyjakson syöneen jo vuoden takuusta.
 
Tämän viestin innoittamana tiedustelin asiaa myyjältä ja näköjään Hondalla alkaa ensirekisteröimisestä. Positiivinen yllätys, kun luulin esittelyjakson syöneen jo vuoden takuusta.
Eikö auto muka ole rekisteröity kun on esittelykäytössä? Itse ostin esittelyauton jonka saan vasta kuukauden päästä ja auto on tullut liikkeelle marraskuun lopulla ja silloin rekisteröity. Tällöin myös takuu lähtee juoksemaan siitä.
Aa näköjään sulla lukikin sitten ensirekisteröinti trafin sivulla, ok :)
 
Viimeksi muokattu:
Eikö auto muka ole rekisteröity kun on esittelykäytössä
Näin minäkin alunperin luulin. Tänään sitten tosiaan kurkkasin Trafin sivuille ja siellä oli ensirekisteröimispäivä sama kuin ostopäivä. Täytyy muistaa tällainenkin asia jatkossa varmistaa autoa ostellessa.
 
Onko täällä ketään jolla olisi suht tuore Saksantuonti BMW? Miten olette saaneet ratkaistua sen ongelman, että saksantuontiauton VIN on jollain tapaa rekisteröity saksaan -> Suomen "BMW Storesta" ei pysty ostamaan siihen mitään digitaalisia palveluita. Tällä hetkellä esimerkiksi WIFI hotspot (ym.) ei toimi, koska en pysty ostamaan siihen "Connected Booster" tms. aikaa. Myöskään "Suosikkihuoltoa" ei pysty tämän vuoksi valitsemaan, ei My BMW -appista eikä BMW-sivujen kautta.

Kaikki muut tunnukset, My BMW-äppi, BMW ID, Remote Services ym. kyllä menivät läpi ja auto näkyy niissä aivan oikein sekä toimii kännyappilla etänä.

Auto on vm.2018 740Le.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 533
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom