Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä noissa kovin kummoiset katteet ole. Oliko vaihdokkia mukana?

Ei, suoralla kaupalla rahoituksella oli tarkoitus.

Työkaveri osti vuosi sitten varastossa olleen farkku GTE Passatin Premium varustelulla, heti sai 2000 € alennusta silloisesta "tarjoushinnasta" ja kaupantekiäisiksi vielä 17" Continentalin kitkarengaspaketin orkkisvanteilla, tavaratilan kumimaton sekä Stardust kestopinnoitteen K-Auton alihankkija meikkarin laittamana.

No tämä kuulostaa jo sellaiselta mitä oletin, että voisi saada. Liekö tässä sitten merkkikohtaisia eroja katteen tms takia?
 
Ei, suoralla kaupalla rahoituksella oli tarkoitus.



No tämä kuulostaa jo sellaiselta mitä oletin, että voisi saada. Liekö tässä sitten merkkikohtaisia eroja katteen tms takia?
Noissa on hyvin isoja eroja. Samoin kun rahoituksissa. Esim BMW:tä aikaan kysellessäni korot olivat aivan absurdit ja kuulema alemmas ei voi päästä kuin hakemalla oman rahoituksen. VAG:n autoissakin oli todella suuria eroja merkkien välillä omien kokemusten perusteella. Seatista sain alea, VW:stä kysellessä sitä ei tullut läheskään yhtä innokkaasti ja hylkäsin kipon jo hyvin nopeasti.
 
Autosta riippuu varmasti. Kaveri tinkasi diesel-Jaguariin kaikenlaista mukaan, ainakin vetokoukun asennuksen ja kynnyksen maalauksen yms. Mutta eipä varmaan ostajiakaan ole loputtomiin Jaguarin suhteen.
 
No tämä kuulostaa jo sellaiselta mitä oletin, että voisi saada. Liekö tässä sitten merkkikohtaisia eroja katteen tms takia?

Ilmeisesti tuossa GTE:ssä oli ollut K-Auton ostohinta kohdallaan, kun olivat ottaneet niitä isomman läjän varastoon, liekkö tuolla ollut jotain tekemistä sen kanssa, että VAG:in piti saada malliston keskipäästöjä alemmas EU:n säädösten vuoksi.

Toki tuollaisessa paremman pään volkkarissa on luonnollisesti enemmän kate euroja, kuin jossain hinnat mallit alkaen 15 990 € kinnerissä.

Myyjäkin oli toki Vantaan K-Auton paras automyyjä, joka haluaa oikeasti tehdä kauppaa ja pitää asiakkaat tyytyväisinä, työkaverikin kun vaihtaa autoaan 1-2 vuoden välein ja vaihdossa tulee aina viimeisen päälle nätisti pidetty ja maltillisesti ajettu vaihdokki.

0% korkoista rahoitustahan tuolle ei saanut ja kuskin ovenvälikin meni maalaukseen, kun joku oli jättänyt turvavyön väliin ja uudessa autossa oli heti vekki.
 
Mikä voisi polttaa ilma-alustan kompressorin sulakkeen? Onko kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

Auton perä siis laski todella matalalle ja meno muuttui hyvin kolisevaksi. Huollossa todettiin, että kompressorin sulake on palanut. Olivat sen vaihtaneet minkä jälkeen paineet olivat pysyneet järjestelmässä. Sanoivat kuitenkin, että riskinä voi olla se että sulake palaa kohta uudelleen ja menee koko kompressori vaihtoon.

Tiedän, että mutuilua tämä paljolti on, mutta mielenkiinnosta kyselen, että onko kokemuksia vastaavasta.
 
Mikä voisi polttaa ilma-alustan kompressorin sulakkeen? Onko kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

Auton perä siis laski todella matalalle ja meno muuttui hyvin kolisevaksi. Huollossa todettiin, että kompressorin sulake on palanut. Olivat sen vaihtaneet minkä jälkeen paineet olivat pysyneet järjestelmässä. Sanoivat kuitenkin, että riskinä voi olla se että sulake palaa kohta uudelleen ja menee koko kompressori vaihtoon.

Tiedän, että mutuilua tämä paljolti on, mutta mielenkiinnosta kyselen, että onko kokemuksia vastaavasta.

Sähkömoottori täynnä hiilipölyä? Tai itse kompressoriosaan päässyt epäpuhtauksia? Tai ihan vaan laakeri valmis. Jokin näistä. Tai johtosarja.
 
Jagge oli käytetty taksi, eli varsin uusi, mutta 200k ajettu ja kuskin oven kynnys oli kulunut pohjamaalille. Itsekkin olisin kyllä laittanut homman kaupan ehdoksi. Muuten auto oli erittäin siisti.

No ymmärrän hyvin, käytetty jaggetaxi kyllä vaatii sen yhden oikean ostajan, mistä ei saa päästää irti.
 
Oltaisiin ostamassa kirjaimellisesti tonnin autoa. Mitä olisi hyvä katsoa konepellin alta?

Se on melkeen sama tossa hintaluokassa. Joko käy tuuri tai sitten ei.

Sieltä kannattaa katsoa sen verran mitä osaa katsoa. Osassa automalleja on omat vikansa mutta niitä ei voi tänne luetella. Vähintään kattoo ses että pysyy kaikki nesteet sisällä jne. Ja lähettää samalla rukouksen autojumalille.

Tossa hintaluokassa kannattaa varautua sitten siihen että jos ei mitään itse osaa/halua tehdä, niin siinä ei pahimmillaan tonni vuodessa riitä korjaamolaskuun vähää alusta. Sama toki pätee kaikkiin autoihin joissa ei takuuta ole.
 
Oltaisiin ostamassa kirjaimellisesti tonnin autoa. Mitä olisi hyvä katsoa konepellin alta?
Tonnin auton ostajia on niin monenlaisia. Osa tajuaa, että kyseessä on tonnin auto ja sillä saa tonnin romun. Osa taas luulee, että sillä saa uuden auton, joka maksaakin vain tonnin.
Kumpi ostaja olet niin se vaikuttaa paljon tuohon sun kysymykseen.
 
Oltaisiin ostamassa kirjaimellisesti tonnin autoa. Mitä olisi hyvä katsoa konepellin alta?
Öljykorkin sisäpinnasta voi katsoa ettei ole vaahtoa (jäähdytysnestettä), ja lampulla jäähdytinnestesäiliöön että on kirkasta (ei öljyä). Ajon jälkeen voi kokeilla kädellä onko minkään nurkan jarru kuumennut muita enemmän. Jakohihnan vaihtoväli ja nykyisen kilometrit voisi myös tsekata.
 
Sähkömoottori täynnä hiilipölyä? Tai itse kompressoriosaan päässyt epäpuhtauksia? Tai ihan vaan laakeri valmis. Jokin näistä. Tai johtosarja.

Voisiko sulakkeen palaminen johtua siitä, että järjestelmässä on jossain vuoto ja kompura joutuu tekemään jatkuvasti töitä pitääkseen paineen yllä?
 
Onko sellaista lämmitintä olemassa, jonka saisi auton tupansytyttimeen tms. ajastettua esim. 1h lämmitystä ennen liikkeelle lähtöä. Meillä on vain toisella autolla tolppapaikka ja mietin onko mitään mahdollisuutta hieman saada lämpöä ja ikkunoita auki.
 
Onko kukaan kokeillut kesädieseliä - 15 asteen pakkasessa? Tuli lähdettyä Itä-Suomeen maalle maanantaina Helsingistä tietoisesti hiukan riskillä, koska tankki pitää saada tyhjäksi ennen kovia pakkasia talvidieseliä varten. Matkalla kylmintä oli - 11 astetta, eikä ongelmia tullut. Nyt on auto seissyt pakkasessa kolme päivää ja pakkanen senkun kiristyy. Tankissa St1: n kesälaatua, joka on periaatteessa välilaatua, jossa samepiste - 12 ja suodatettavuusraja - 20, jonka jälkeen parafinoituu tukkien suodattimen.

En ole viitsinyt autoa käynnistää maanantain tulon jälkeen, koska lähtö vasta perjantaina, jolloin pitäisi lauhtua - 10 -7 välille, joka tuskin aiheuttaa ongelmia. Kesälöpöt jäi kun tankkasin täyteen 72 litraa lokakuun lopussa, jolloin talvidieseliä ei ollut vielä saatavissa. Kerran sen jälkeen laittanut 20 litraa melko täyteen tankkiin talvidieseliä, joka tuskin helpottaa asiaa, kun kesädiesel on se määräävämpi. Taidan kyllä kuitenkin huomenna ensin antaa kunnolla lämmetä Webastolla ainakin puoli tuntia ja ehkä senkin jälkeen tyhjäkäyttää jonkun aikaa, ettei tarvitse mennä syrjäteille sammuneen auton kanssa ihmettelemään.
 
Onko kukaan kokeillut kesädieseliä - 15 asteen pakkasessa? Tuli lähdettyä Itä-Suomeen maalle maanantaina Helsingistä tietoisesti hiukan riskillä, koska tankki pitää saada tyhjäksi ennen kovia pakkasia talvidieseliä varten. Matkalla kylmintä oli - 11 astetta, eikä ongelmia tullut. Nyt on auto seissyt pakkasessa kolme päivää ja pakkanen senkun kiristyy. Tankissa St1: n kesälaatua, joka on periaatteessa välilaatua, jossa samepiste - 12 ja suodatettavuusraja - 20, jonka jälkeen parafinoituu tukkien suodattimen.

En ole viitsinyt autoa käynnistää maanantain tulon jälkeen, koska lähtö vasta perjantaina, jolloin pitäisi lauhtua - 10 -7 välille, joka tuskin aiheuttaa ongelmia. Kesälöpöt jäi kun tankkasin täyteen 72 litraa lokakuun lopussa, jolloin talvidieseliä ei ollut vielä saatavissa. Kerran sen jälkeen laittanut 20 litraa melko täyteen tankkiin talvidieseliä, joka tuskin helpottaa asiaa, kun kesädiesel on se määräävämpi. Taidan kyllä kuitenkin huomenna ensin antaa kunnolla lämmetä Webastolla ainakin puoli tuntia ja ehkä senkin jälkeen tyhjäkäyttää jonkun aikaa, ettei tarvitse mennä syrjäteille sammuneen auton kanssa ihmettelemään.
Voit kaataa jäätymisenestoa tankkiin niin se voi helpottaa, se on muutenkin alkutalvella ehkä fiksua laittaa jos epäilee et voi tulla jännät paikat. Mut jos diiseli on seissyt pitkään paikallaan lähellä samepisteen rajaa niin rajoilla mennään. Jos auton saa vähän lämpösempään talliin pariksi tunniksi niin sitten ainakin pitäisi lähtä.

Aikanaan töihin pääsin kun oli kesälaatua ja yöllä pakkasta noin -18. Mut kun tankissa oli enää 1/4 jäljellä niin työpaikan pihalla ei inahtanutkaan (45km työmatka silloin). Lisäainetta ja talvilaatua 20l kun sinne laittoi niin hetken päästä hörähti savun kanssa käyntiin. Traktorissaki menee tankkiin vastus, et sitä voi esilämmittää samalla kun moottoriakin
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan kokeillut kesädieseliä - 15 asteen pakkasessa? Tuli lähdettyä Itä-Suomeen maalle maanantaina Helsingistä tietoisesti hiukan riskillä, koska tankki pitää saada tyhjäksi ennen kovia pakkasia talvidieseliä varten. Matkalla kylmintä oli - 11 astetta, eikä ongelmia tullut. Nyt on auto seissyt pakkasessa kolme päivää ja pakkanen senkun kiristyy. Tankissa St1: n kesälaatua, joka on periaatteessa välilaatua, jossa samepiste - 12 ja suodatettavuusraja - 20, jonka jälkeen parafinoituu tukkien suodattimen.

En ole viitsinyt autoa käynnistää maanantain tulon jälkeen, koska lähtö vasta perjantaina, jolloin pitäisi lauhtua - 10 -7 välille, joka tuskin aiheuttaa ongelmia. Kesälöpöt jäi kun tankkasin täyteen 72 litraa lokakuun lopussa, jolloin talvidieseliä ei ollut vielä saatavissa. Kerran sen jälkeen laittanut 20 litraa melko täyteen tankkiin talvidieseliä, joka tuskin helpottaa asiaa, kun kesädiesel on se määräävämpi. Taidan kyllä kuitenkin huomenna ensin antaa kunnolla lämmetä Webastolla ainakin puoli tuntia ja ehkä senkin jälkeen tyhjäkäyttää jonkun aikaa, ettei tarvitse mennä syrjäteille sammuneen auton kanssa ihmettelemään.

Jos tankissa on tilaa, niin kannulla talvilaatua sen minkä mahtuu. Tuli näin ensimmäisenä mieleen. Miten sitten polttoainelinjassa oleva kesälaatu vaikuttaa..?
 
Iltasanomat

Tilaan puhelimella jakopään vaihdon autoon ja haen sieltä hommasta ja viikonpäästä sanon että ei ole hyvä, laitakaan vanha takasin kun on 14vrk palautusoikeus?
Voiko homma mennä näin?
 
Iltasanomat

Tilaan puhelimella jakopään vaihdon autoon ja haen sieltä hommasta ja viikonpäästä sanon että ei ole hyvä, laitakaan vanha takasin kun on 14vrk palautusoikeus?
Voiko homma mennä näin?

KKV nettisivut sanoi:
Palvelusopimukset

Myös palvelusopimuksilla on yleensä peruuttamisoikeus. 14 päivän peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.


Peruuttamisoikeutta voi käyttää, vaikka palvelun suorittaminen olisi kuluttajan pyynnöstä aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos palvelun toimittaminen on aloitettu ja se peruutetaan, kuluttajan tulee maksaa yritykselle kohtuullinen korvaus, joka lasketaan suhteellisena osuutena sopimuksen mukaisesta kokonaishinnasta.


Kuluttajan ei tarvitse maksaa peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos yritys on aloittanut palvelun suorittamisen peruuttamisaikana ilman kuluttajan suostumusta tai ei ole kertonut peruttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista tai peruuttamiseen liittyvästä korvausvelvollisuudesta.


Peruuttamisoikeus ei koske:


  • palvelua, joka on kokonaan suoritettu kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä ja kuluttajalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta. Esimerkiksi laajakaista- tai maksu-tv-sopimuksen osalta palvelu on kuitenkin kokonaan suoritettu vasta sopimuksen päättyessä eikä siinä vaiheessa, kun yhteys on avattu palvelun käyttöönottoa varten.
  • kiireellistä korjaus- tai huoltotyötä paikassa, johon yritys saapuu kuluttajan pyynnöstä, esimerkiksi kun kuluttaja pyytää yritystä luokseen korjaamaan vuotavan putken.
  • majoituspalveluita, kuten hotelli- tai mökkimajoitusta. Näiden palveluiden peruuttamisaika voi olla kuitenkin kirjattuna sopimusehdoissa.
  • tavaroiden kuljetusta tai autonvuokrausta, joka on sovittu tietyksi ajankohdaksi. Näiden palveluiden peruuttamisaika voi olla kuitenkin kirjattuna sopimusehdoissa.
  • ravintolapalvelua tai vapaa-ajanpalvelua, joka on sovittu tietyksi ajankohdaksi. Vapaa-ajan palveluita ovat esimerkiksi huvi-, kulttuuri ja urheilutapahtumat, harrastuskurssit, välinevuokraus harrastustoimintaan. Näiden palveluiden peruuttamisaika voi olla kuitenkin kirjattuna sopimusehdoissa.

Peruutusoikeus on iha riippumaton noista julkaistuista ohjeellisista ehdoista. Ehdot kertomalla yrittäjä turvaa oman selustansa eikä kuluttaj avoi vedota "ehdoista ei kerrottu, en maksa" tyyppisesti. Tällöin vaikka työ suoritettaisiin asiakkaan suostumuksella ennen 14vrk kulumista, niin tietysti asiakas on velvoitettu maksamaan jo suoritettu työ. Kuten edellä jo todettiin niin ei se mikään ehdoton palautusoikeus ole.
:sfacepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän ihmeestä voisi löytää uuden avaimen teetättämistä varten tuon jyrsintäkoodin? Ford Focus mk2 2009. Ohjekirja ja huoltokirja, ei satu ainakaan silmään.
 
Mistähän ihmeestä voisi löytää uuden avaimen teetättämistä varten tuon jyrsintäkoodin? Ford Focus mk2 2009. Ohjekirja ja huoltokirja, ei satu ainakaan silmään.
Itse sain sen joskus maahantuojalta. Sain myös sen uuden avaimen sieltä.
 
Onkohan Garminin mp-navigaattoreissa mitään eroa jos tilaa zumo xt mallin Suomen sijaan Saksasta? Tuossa säästäisi 150€ ja koko Euroopan kartat pitäisi olla molemmissa.
 
Onkohan Garminin mp-navigaattoreissa mitään eroa jos tilaa zumo xt mallin Suomen sijaan Saksasta? Tuossa säästäisi 150€ ja koko Euroopan kartat pitäisi olla molemmissa.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt erillistä navigaattoria kerta puhelinkin on olemassa?
 
Mä en ole koskaan ymmärtänyt erillistä navigaattoria kerta puhelinkin on olemassa?

Monesti siitä on kivempi kattoo ja se on kokoajan siinä ja sit jos viellä on sama näyttö peruutuskameralle. ja kännykästä en ole löytänyt vallitsevaa nopeusrajoitusta(jos pitää paikkansa) IMHO
 
Mä en ole koskaan ymmärtänyt erillistä navigaattoria kerta puhelinkin on olemassa?
Sano joku kännynavigaattori jossa on ajantasaiset kameratolpat? Ainakin Googlella, Here We Are:ssa, jne ovat "hiukan sinne päin" ja esim. IOSiin (ei ainakaan vähän aikaa sitten) saanut TomTomin pelkkää kamera-appia.

Mulla siis lähinnä Garmin koska siinä on "ikuiset" ilmaiset tolppapäivitykset.
 
Tuli ostettua uusi -22 mallin auto. Toimitus arviolta 2 viikon päästä. Vieläkö nykypäivänä rekisteröinti kannattaisi siirtää tammikuun puolelle? Arvonalenemaa siis mietin, että ei autoa vaihtaessa 12/2021 rekisteröinnin takia -22 mallin auto leimata vuotta vanhemmaksi ja arvo sen mukaan.
 
Tuli ostettua uusi -22 mallin auto. Toimitus arviolta 2 viikon päästä. Vieläkö nykypäivänä rekisteröinti kannattaisi siirtää tammikuun puolelle? Arvonalenemaa siis mietin, että ei autoa vaihtaessa 12/2021 rekisteröinnin takia -22 mallin auto leimata vuotta vanhemmaksi ja arvo sen mukaan.
Hyvin on saatu tuo jenkki-tyylinen "22 mallin auto" -idea myytyä sulle. Vaikka kyseessä auto joka toimitetaan vuonna 2021... :D
(Juu tiedän, VAGillakin taitaa kesä/heinäkuussa vaihtua "mallivuosi".)

Itse rekisteröisin auton vasta tammikuussa, onhan se sitten "vuoden uudempi" kun tulee myynnin hetki...
 
Sano joku kännynavigaattori jossa on ajantasaiset kameratolpat? Ainakin Googlella, Here We Are:ssa, jne ovat "hiukan sinne päin" ja esim. IOSiin (ei ainakaan vähän aikaa sitten) saanut TomTomin pelkkää kamera-appia.

Mulla siis lähinnä Garmin koska siinä on "ikuiset" ilmaiset tolppapäivitykset.

Waze. Ja jos ei sitten ole juuri sitä tolppaa karttapohjassa, niin mene ja muokkaa se sinne tai laita raporttia ja tolppa ilmestuu todella pian karttapohjaan.
 
Waze. Ja jos ei sitten ole juuri sitä tolppaa karttapohjassa, niin mene ja muokkaa se sinne tai laita raporttia ja tolppa ilmestuu todella pian karttapohjaan.
Tarttee varmaan kokeilla, taas, tuotakin. Silloin "joksus" vuosia sitten kun kokeilin niin ne kartat jättivät paljon toivomisen varaa.
Ilmeisesti tässä on liikenne, työmaa, jne varoitukset reitillä kanssa jo mukana?
 
Tarttee varmaan kokeilla, taas, tuotakin. Silloin "joksus" vuosia sitten kun kokeilin niin ne kartat jättivät paljon toivomisen varaa.
Ilmeisesti tässä on liikenne, työmaa, jne varoitukset reitillä kanssa jo mukana?

On tai ainakin raportoidut ja noi mitkä löytyy muistakin palveluista. Ja luonnollisesti myös poliisit jos vaan joku käyttäjistä on riittävän aktiivinen raportoimaan asiasta. Suurimmaksi osaksi ohjelma vaatii noiden lisähuomioiden "aktiivisen"käytön/raportoinnin(ottaa jopa pari painallusta näytöltä), mutta perinteiseen suomalaiseen tapaan se ei näytä monellakaan onnistuvan/kiinnostavan.
 
Sano joku kännynavigaattori jossa on ajantasaiset kameratolpat? Ainakin Googlella, Here We Are:ssa, jne ovat "hiukan sinne päin" ja esim. IOSiin (ei ainakaan vähän aikaa sitten) saanut TomTomin pelkkää kamera-appia.

Mulla siis lähinnä Garmin koska siinä on "ikuiset" ilmaiset tolppapäivitykset.
En tarvitse ominaisuutta, "missä kameratolpat" ja tuossa taidettiin kysyä moottoripyörälle navigaattoria johon kameroilla ei ole mitään merkitystä.

Mutta se mitä navigaattoria joutuu käyttämään niin aina on googlella pärjätty ja prätkään kun hommaa kunnon telineen puhelimelle on se huomaamaton ja käytännölinen
 

Liitteet

  • IMG_20210621_131111.jpg
    IMG_20210621_131111.jpg
    3,3 MB · Luettu: 45
En tarvitse ominaisuutta, "missä kameratolpat" ja tuossa taidettiin kysyä moottoripyörälle navigaattoria johon kameroilla ei ole mitään merkitystä.
No mua kyllä kiinnosti onko sellaisia olemassa koska se ainoa syy miksi tuo Garmin tuli aikanaan ostettua oli ne ikuiset tolppapäivitykset...
 
Monesti siitä on kivempi kattoo ja se on kokoajan siinä ja sit jos viellä on sama näyttö peruutuskameralle. ja kännykästä en ole löytänyt vallitsevaa nopeusrajoitusta(jos pitää paikkansa) IMHO
Taidettiin puhua moottoripyörä navigaattorista?
 
No mua kyllä kiinnosti onko sellaisia olemassa koska se ainoa syy miksi tuo Garmin tuli aikanaan ostettua oli ne ikuiset tolppapäivitykset...
Omasta mielestäni googlen kameratolpat näkyy ihan kiitettävällä tarkkuudella, toinen mikä oikeasti hyödyllinen on ruuhkat, kun noita puhelimia tuolla koko ajan vilisee ja google niitä seuraa niin liikenneruuhkat "onnettomuus" pystyy helposti välttämään.

Viime kesänä pari kertaa tuli tälläinen tilanne kun olin prätkällä ajamassa että ehdotti toista reittiä ruuhkan takia...
 
Omasta mielestäni googlen kameratolpat näkyy ihan kiitettävällä tarkkuudella, toinen mikä oikeasti hyödyllinen on ruuhkat, kun noita puhelimia tuolla koko ajan vilisee ja google niitä seuraa niin liikenneruuhkat "onnettomuus" pystyy helposti välttämään.

Viime kesänä pari kertaa tuli tälläinen tilanne kun olin prätkällä ajamassa että ehdotti toista reittiä ruuhkan takia...
Ruuhkat tosiaan näkyy, lähimaastossa, ainakin aika hyvin. Noiden kameratolppien kanssa on mielestäni yleensä käynyt niin ettei joko A) ilmoita tai sitten B) ilmoitus on niin huomaamaton ettei sitä huomaa (varsinkaan näyttö suljettuna). Siis jos puhelin on "normaalilla volumella".
 
Jees, moottoripyörään oli tarkoitus laittaa tuo zumo xt, niin pääsee kotarilla veteleen pitkin lappia milloin missäkin.

Toimii tie- ja maastokäytössä myös topokartoilla ja onhan siinä muutakin kivaa, kuten kunnon suojaukset tärinälle, roiskeelle ja pölylle. Uskon myös, että omassa käytössä ei nuo köykäset puhelinten latausliittimet tule kovin kauaa kestämään olosuhteita.

Tankkauspisteet, reititys mutkapätkien kautta jne helpottavat mielekästä haahuilua epämääräisillä seuduilla etsiessä jokivarsien kalapaikkoja. Ja tarkoitus on ajella ns. rantaan saakka
 
Hyvin on saatu tuo jenkki-tyylinen "22 mallin auto" -idea myytyä sulle. Vaikka kyseessä auto joka toimitetaan vuonna 2021... :D
(Juu tiedän, VAGillakin taitaa kesä/heinäkuussa vaihtua "mallivuosi".)

Itse rekisteröisin auton vasta tammikuussa, onhan se sitten "vuoden uudempi" kun tulee myynnin hetki...

No sanoppa. En ite näe siinä mitään järkeä, että pari viikkoa vaikuttaisi arvoon negatiivisesti mutta toisaalta pointin ymmärrän. Muutama sen merkitystä mulle on meuhkannut joten siksi päädyin täältä vielä kysymään.

Tuo tammikuussa rekisteröinti toki olisi varmaan varmin vaihtoehto vaikka en haluaisikaan odotella. :D
 
No sanoppa. En ite näe siinä mitään järkeä, että pari viikkoa vaikuttaisi arvoon negatiivisesti mutta toisaalta pointin ymmärrän. Muutama sen merkitystä mulle on meuhkannut joten siksi päädyin täältä vielä kysymään.

Tuo tammikuussa rekisteröinti toki olisi varmaan varmin vaihtoehto vaikka en haluaisikaan odotella. :D
Vaan on tuossakin paljon ihmisten osaaminen muuttunut. Tajutaan liikkeissä merkata sekä asiakas tajuaa kysellä mallivuotta rekisteröintipäivän sijaan. Mukavaahan se olisi katsoa kun kaikki olisi selkeästi aina vuodenvaihteessa mutta logistiikka tuskin sallisi moista kun vuosimalleissa on isoja paikoin kriittisiäkin eroja vaikka ei olisi facelift tms kyseessä.
 
Onko öljyllä (Shell Advance) olevamassa mitään vastaava "genuine check" palvelua kuten polttimoilla ? Ihan vaan koska ak24.fi:stä tilasin. Motonetistä loppu ja itseasiassa tuo oli ainut paikka mikä googlella nopeasti löysin. Vasta tilauksen jälkeen huomasin, että litrahinta on melkoisen edullinen; 7€/litran pulloissa kun motonetissä 50€/4litran pönttö. Litraisia näköjään motonetistäkin olisi saanut, mutta hinta tuplat (15€/l).

Ihan legitti tuon ak24:n pitäisi olla, mutta niinhän ne kaikki kunnes ovatkin toisin :)
 

Tuli tästä jutusta mieleen, että miksi kunnossakin olevat laitteet vuotavat jäähdytysnestettä kovalla pakkasella? Olen kunnon pakkasjakson jälkeen huomannut kaikkien pihassa seisovien ajoneuvojen mönkijä mukaanlukien hieman tiputtaneen. Mistä vuoto tulee ja miksi?
 
Hyvin on saatu tuo jenkki-tyylinen "22 mallin auto" -idea myytyä sulle. Vaikka kyseessä auto joka toimitetaan vuonna 2021... :D
(Juu tiedän, VAGillakin taitaa kesä/heinäkuussa vaihtua "mallivuosi".)

Itse rekisteröisin auton vasta tammikuussa, onhan se sitten "vuoden uudempi" kun tulee myynnin hetki...

Saksalaisilla mallivuosi vaihtuu käytännössä heinäkuussa, ennen elokuun lomakautta, tosin joissain tapauksissa uusi mallivuosi kirjataan alkaneeksi vasta syyskuulta.
Auton ominaisuuksien kannalta mallivuodella on paljon enemmän merkitystä, kuin rekisteröintiajankohdalla.

Suomessa on vain totuttu tuijottamaan ainoastaan rekisteröintipäivää, vaikka auto olisi oikeasti valmistettu vuoden tai kaksi ennen rekisteröintiä.
Toki tästä syystä kannattaa venyttää rekisteröinti -22 puolelle.
 
Kova pakkanen kutistaa materiaaleja ja pienikin potentiaalinen vuotokohta tai vähän muuten vain tihkuva paikka laskee sen muutaman touhutipan jos on laskeakseen.

Enemmän tulee sitten niitä vuotoja kun kovien pakkasten jälkeen lämpötila nousee niin pakkaaen kutistamat letkut ja liittimet laajentuu ja saattavat laskea taas vähän liemiä läpi.
 
Saksalaisilla mallivuosi vaihtuu käytännössä heinäkuussa, ennen elokuun lomakautta, tosin joissain tapauksissa uusi mallivuosi kirjataan alkaneeksi vasta syyskuulta.
Auton ominaisuuksien kannalta mallivuodella on paljon enemmän merkitystä, kuin rekisteröintiajankohdalla.
Sitten on näitä valmistajia jotkat "tipottelee" muutoksia pitkin kevättä; taisi olla esim. Mazdalla niin jossain välissä että alkoi ilmestymään autoihin esim. faceliftin osia hiljalleen eikä kerralla. Ja esim. Volvon kanssa oli melkolailla vaikea päätellä missä kohtaa vuodesta valmistuneessa autossa oli Hadexia eikä Volvon omaa kura-nelivetoa... :D
 
Sitten on näitä valmistajia jotkat "tipottelee" muutoksia pitkin kevättä; taisi olla esim. Mazdalla niin jossain välissä että alkoi ilmestymään autoihin esim. faceliftin osia hiljalleen eikä kerralla. Ja esim. Volvon kanssa oli melkolailla vaikea päätellä missä kohtaa vuodesta valmistuneessa autossa oli Hadexia eikä Volvon omaa kura-nelivetoa... :D

Jep, myös ranskalaisilla on ollut se tapa, että käytetään ensin vanhat osat pois ja sitten ruvetaan laittamaan uutta osaa kiinni, eikä tehdä mitään selvää mallivuoden vaihtoa, kuten saksalaiset.
Hankaloittaa jossain määrin oikeiden varaosien hankintaa, jos auton valmistusajankohta osuu juuri "välimaastoon".
 
Jep, myös ranskalaisilla on ollut se tapa, että käytetään ensin vanhat osat pois ja sitten ruvetaan laittamaan uutta osaa kiinni, eikä tehdä mitään selvää mallivuoden vaihtoa, kuten saksalaiset.
Hankaloittaa jossain määrin oikeiden varaosien hankintaa, jos auton valmistusajankohta osuu juuri "välimaastoon".

Joskus pimeässä menneisyydessä omistamani 2003 T25 avensis tuli myyntiin huhtikuussa 03, se kans aiheutti hämmennystä osia haaliessa. Niitä oli tai on siis molempia, T22 ja T25-koppia vuosimallia 2003.
 
Auton rekisterikilpi jäi tänään käteen, kun ihmettelin mistä takaluukun räminä tulee. Oli kaksipuoleisella teipillä kiinni, ja luojan lykky ettei se ollut tippunut ajon aikana, ei tarvinnut kuin koskea kilpeen niin se irtosi. Eli oli ns. pyhällä hengellä enää kiinni. Auto vuoden vanha, ja autoliike laittanut sen teipillä kiinni. Onko tämä ihan normi käytäntö? :think: Mitään reikiä siis ei teippien alla ollut.

Pitänee huomenna viedä tuo johonkin pajalle, jotta laittavat sen kiinni. Ja antaa rakentavaa palautetta autoliikkeelle.
 
Auton rekisterikilpi jäi tänään käteen, kun ihmettelin mistä takaluukun räminä tulee. Oli kaksipuoleisella teipillä kiinni, ja luojan lykky ettei se ollut tippunut ajon aikana, ei tarvinnut kuin koskea kilpeen niin se irtosi. Eli oli ns. pyhällä hengellä enää kiinni. Auto vuoden vanha, ja autoliike laittanut sen teipillä kiinni. Onko tämä ihan normi käytäntö? :think: Mitään reikiä siis ei teippien alla ollut.

Pitänee huomenna viedä tuo johonkin pajalle, jotta laittavat sen kiinni. Ja antaa rakentavaa palautetta autoliikkeelle.

Mulla on kolme vuotta ollu 3m teipillä kilvet kiinni. Ovat ainakin vielä todella piukassa.
 
Auton rekisterikilpi jäi tänään käteen, kun ihmettelin mistä takaluukun räminä tulee. Oli kaksipuoleisella teipillä kiinni, ja luojan lykky ettei se ollut tippunut ajon aikana, ei tarvinnut kuin koskea kilpeen niin se irtosi. Eli oli ns. pyhällä hengellä enää kiinni. Auto vuoden vanha, ja autoliike laittanut sen teipillä kiinni. Onko tämä ihan normi käytäntö? :think: Mitään reikiä siis ei teippien alla ollut.

Pitänee huomenna viedä tuo johonkin pajalle, jotta laittavat sen kiinni. Ja antaa rakentavaa palautetta autoliikkeelle.
Kyllä ne jossain autoissa laitetaan 2-puoleisella teipillä. Varmaan sen enemmin otat, kuin, että autoon tehdään reikiä kiinnitystä varten jos tehtaalta tullessa semmoisia ei ole. 3m vhb ja puhdas pinta niin ei se mihinkään lähde itsestään jos oikeaoppisesti käytetään. Kyseistä teippiä käytetään ikkunoiden asennuksessakin pilvenpiirtäjissä. Vie ostopaikkaan takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 322
Viestejä
4 426 894
Jäsenet
73 316
Uusin jäsen
eetlaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom