Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä ketään jolla olisi suht tuore Saksantuonti BMW? Miten olette saaneet ratkaistua sen ongelman, että saksantuontiauton VIN on jollain tapaa rekisteröity saksaan -> Suomen "BMW Storesta" ei pysty ostamaan siihen mitään digitaalisia palveluita. Tällä hetkellä esimerkiksi WIFI hotspot (ym.) ei toimi, koska en pysty ostamaan siihen "Connected Booster" tms. aikaa. Myöskään "Suosikkihuoltoa" ei pysty tämän vuoksi valitsemaan, ei My BMW -appista eikä BMW-sivujen kautta.

Kaikki muut tunnukset, My BMW-äppi, BMW ID, Remote Services ym. kyllä menivät läpi ja auto näkyy niissä aivan oikein sekä toimii kännyappilla etänä.

Auto on vm.2018 740Le.

Jos omat konstit ei riitä kannattaa kysästä:


Tuon ikäisissä saattoi olla ominaisuuksia mitkä toimii Saksassa mutta ei Suomessa.
 
Kuva


Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
 
Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
Mikä tossa näyttää karsealta alkuperäiseen nähden? Onko tuulilasi liimattu liian alas vai mikä?
Saisko kuvan alkuperäisestä?
 
Kuva


Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
Pikkuisen näyttäisi tiiviste aaltoilevan. Jos vuotaa vettä sisään, niin tuulilasifirma laittanee saumaan silikonia veloituksetta ja homma rokkaa.
 
Pikkuisen näyttäisi tiiviste aaltoilevan. Jos vuotaa vettä sisään, niin tuulilasifirma laittanee saumaan silikonia veloituksetta ja homma rokkaa.

Jos noita tarvii silikonilla korjailla on homma menny päin vittua.
 
Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.

Äkkiseltään katsottuna näyttää siltä, että tuossa on lasiliimaa aivan liikaa ja aivan väärässä paikassa.
Peitelistakin on jätetty keikkumaan miten sattuu, johtuukohan siitä, että liimaa on turattu vääriin paikkoihin.
 
Miksei menisi? Ei se lasi tuolla tiivisteellä ole kiinni, vaan lasiliimalla.

No jos sieltä tulee vesi sisälle on liimaus kämmätty heti alkuunsa, tokikaan sitä ei katsastushenkilöoletettu koskaan edes kuvittele tsekkaavansa ja toisekseen tuon näkösen auton asiakkaalle luovuttanut lasiapina sietäis saada korvilleen. Vartin. Joka aamu.
 
Jaa onko tuo lasiliimaa mikä vilkkuu tuolla tiivisteen välissä (@Copper )? Ajattelin vaan että tuo on märkä tai jotain, mutta jos tuolta tursuaa liima niin sitten tuo on tehty aivan päin honkia ja lasi pitää vaihtaa uudelleen. Tosin miten ihmeessä siellä liimaa olisi, kun tiiviste kai on alla olevan muotoinen?
Olisi hyvä jos asianomainen tulisi kertomaan että mikä tuossa nimenomaan omistajaa harmittaa, niin helpompi kommentoida onko joku oikeasti tehty väärin.

1642679837537.png
 
Uusi ja vanha ei ole (kuulemma) yhtään saman näköinen. En ole siis itsekkään muuta kuin kuvat nähnyt. Mutta jos ei raatikaan osaa heti suoraltaan sanoa onko tuo ok/vituillaan. Niin voitaneen olettaa asennuksen olevan OK, 99% varmuudellahan tuossa on käytetty sitä halvinta made in Kiina lasia, niin asennus on mitä on.
 
Uusi ja vanha ei ole (kuulemma) yhtään saman näköinen. En ole siis itsekkään muuta kuin kuvat nähnyt. Mutta jos ei raatikaan osaa heti suoraltaan sanoa onko tuo ok/vituillaan. Niin voitaneen olettaa asennuksen olevan OK, 99% varmuudellahan tuossa on käytetty sitä halvinta made in Kiina lasia, niin asennus on mitä on.

Ongelma ei ole lasissa, vaan masentajassa. Mut jos lasin ulkopuolella on liimaa jostain syystä niin asia ei ole ok.
 
Auto-aihetta liipaten -->

Hiihtoloma lähestyy ja kaikenlaisia suksia ja lasketteluvälineitä pitäisi taas rontata pitkin Suomea ja se tarkoittaa että suksiboksille olisi tarvetta. Nykyisessä autossa ei ole kattotelineitä, joten sellaiset pitää ostaa ensin. Thule on premiumia, mutta hintaero ei taida olla merkittävä kaiken maailman rimpuloihin verrattuna ja lisäksi Thulen telineiden asennus/poistaminen on simppeliä, joten sillä mennään.

Vaan onko hintatietoisen vinkkejä mistä kannattaisi hommata? Tarvittavat Thulen Wingbar Edge -kokonaisuuden tuotenumerot on tiedossa (720600, 186050, 721300, 721400), mutta hinta parista alumiiniputkesta ja kiinnikkeistä vähän ahdistaa. Motonet on ollut halvin paikka tähän mennessä (289€), mutta saisiko jostakin tilaamalla edullisemmalla? Käytettyjä ei näytä olevan tarjolla ennen kevättä ja niissä on aika arpapeliä muutenkin saada sopivat.

Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.

Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.

1642721858728.png


Putkia saa myös mustana, mutta hinta nousee 40€, eikä väriä vaihtamalla saa noista remeleistä sen kauniimpia, joten harmaalla mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.

Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.

Jos pituus riittää, niin osta Thule Pacific 700.

Pitkien murtsikoiden ja laskettelukamojen kanssa tuon pakkaaminen on vähän kikkailua, kun murtsikat joutuu laittamaan vinoon, mutta muuten todella hyvä boksi.
 
Auto-aihetta liipaten -->

Hiihtoloma lähestyy ja kaikenlaisia suksia ja lasketteluvälineitä pitäisi taas rontata pitkin Suomea ja se tarkoittaa että suksiboksille olisi tarvetta. Nykyisessä autossa ei ole kattotelineitä, joten sellaiset pitää ostaa ensin. Thule on premiumia, mutta hintaero ei taida olla merkittävä kaiken maailman rimpuloihin verrattuna ja lisäksi Thulen telineiden asennus/poistaminen on simppeliä, joten sillä mennään.

Vaan onko hintatietoisen vinkkejä mistä kannattaisi hommata? Tarvittavat Thulen Wingbar Edge -kokonaisuuden tuotenumerot on tiedossa (720600, 186050, 721300, 721400), mutta hinta parista alumiiniputkesta ja kiinnikkeistä vähän ahdistaa. Motonet on ollut halvin paikka tähän mennessä (289€), mutta saisiko jostakin tilaamalla edullisemmalla? Käytettyjä ei näytä olevan tarjolla ennen kevättä ja niissä on aika arpapeliä muutenkin saada sopivat.

Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.

Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.

Putkia saa myös mustana, mutta hinta nousee 40€, eikä väriä vaihtamalla saa noista remeleistä sen kauniimpia, joten harmaalla mennään.[/SPOILER]
Jos pituus riittää, niin osta Thule Pacific 700.

Pitkien murtsikoiden ja laskettelukamojen kanssa tuon pakkaaminen on vähän kikkailua, kun murtsikat joutuu laittamaan vinoon, mutta muuten todella hyvä boksi.

Tuo on kyllä hyvä boxi. Itsellä ollut käytössä jo vuosia. Ei mitään pahaa sanottavaa. Todella tilavakin varsinkin jos kuljettelee muutakin kuin suksia. Tosin suksien ja lautojen kuljetuksesta ei kyllä ole kokemusta. Mutta muuten saa hyvin mahtumaan tavaraa. Ja ollaan käytetty kesäisin ja talvisin pidemmillä autoreissuilla kaikenlaisissa keleissä eikä ikinä ole huomattu että olisi esim vettä päässyt sisään.(Mikä on kuulemma joissain boxeissa ongelma.)

Ja asennus onistuu nopeasti ja yksinäänkin vaikka itselläkin on tila-auto joten korkeutta on jonkin verran.
 
Jos pituus riittää, niin osta Thule Pacific 700.

Pitkien murtsikoiden ja laskettelukamojen kanssa tuon pakkaaminen on vähän kikkailua, kun murtsikat joutuu laittamaan vinoon, mutta muuten todella hyvä boksi.
Tuota vähän jo aiemmin katselinkin (Laakkoselta irtoaa hintaan 379€). Tuo taitaa olla edullisin noista Thulen bokseista, mutta on siinä silti muovilootalla hintaa. Käytettynä löytyy Torista yksi tuollainen, mutta se ei ole dual-side -mallia, eli se aukeaa vain toiselta puolelta. En tiedä kuinka suuri puute tuo todellisuudessa on, mutta voisin kuvitella että jossakin hiihtokeskuksen parkkipaikalla molemmilta puolilta aukeava on kätevä. Muotoiluhan tuossa on mallia "geneerinen ruumisarkku", mutta eipä sillä ole niin merkitystä. Mitään Bilteman lootia ei viitsi edes katsella, kun hintaero ei ole kovin suuri ja merkittävämpänä erona ne suhisevat ja kolisevat ja kiinnitys/käytettävyys on yleisesti kehnompi.

Pääasiassa meillä kuljetellaan lumilautoja ja laskettelusuksia ehkä kerran talvessa, mutta plussaa toki on jos saa myös perinteiset murtsikat kyytiin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä sääntö on, että mitään ei kannata ostaa suomesta. Amazon.de palvelussa on muuten Thulen kauppa, yksi suksiboksi oli 139e sisältäen postit suomeen, mutta valitettavasti loppu.
 
Hyvä sääntö on, että mitään ei kannata ostaa suomesta. Amazon.de palvelussa on muuten Thulen kauppa, yksi suksiboksi oli 139e sisältäen postit suomeen, mutta valitettavasti loppu.
Katselin tuolta jo eilen. Käytännössä kaikki Thulen kamat ovat siellä hieman kalliimpia kuin Motonetin tiskiltä. Lisäksi suksiboksi on niin iso, että yleensä niitä ei edes toimiteta normikuluilla.

Nuo hinnat alkaen -boksit taas ovat sellaisia louskuja, että sama sitten laittaa kamat katolle vaikka suoraan kuormahihnoilla. :D
 
Minulla on ollut tuollainen Thule Pacific käytössä yli 10 vuotta ja olen pääasiallisesti ollut siihen tyytyväinen.
Boksi ei paina käytännössä mitään, asennus ja pois otto ovat helppoja ja boksi pitää vettä eikä suhise pahemmin edes moottoritie nopeuksissa.

Lähinnä ainut ongelma mikä itselläni on tullut vastaan on se, että saranat vievät tilaa boksin sisältä ja parin metrin mittaiset murtsikat joutuu virittelemään vähän vinoon.
Tyhjällä boksilla tai lyhyemmillä suksilla ei ongelmaa ole.

Joissain tapauksissa tuo kahdelta puolelta aukeava boksi on kätevä, mutta yleensä laskettelukamoja pitää ottaa sen verran boksista ulos, että sitä ajaa mielummin sellaiselle paikalle, jossa ei ole autoja ihan vieri vieressä.

On tuo Thule käytettävyydeltään paljon parempi, kuin aikaisempi boksini eli jostain 80-90 lukujen taitteesta peräisin ollut lasikuituinen lähes 100 kg painava ruotsissa käsityönä laminoitu "Volvo in sports" boksi, jota oli alunperin myyty jonkun 940 / 850 / V70 volvon katolle.
Siinä sai oikeasti tehdä jo töitä, että sen sai avautumaan ( saranointi etureunasta ), eikä siihen oikein auttanut mikään, vaikka lisäsin siihen vahvat stabiluksen kaasujouset.
Samoin tuon lasikuitulaatikon paikoilleen/pois nostaminen ja pulttaus oli omanlaisensa rituaali, eikä se onnistunut yksin.

Hyviä puolia lasikuitulaatikossa olivat lähinnä laatikon suhinattomuus, hulppea tila kiinnitysliinoineen ja kohtuu tyylikäs ulkonäkö ( matala boksi, joka asettuu lähelle kattoa ).
Pitihän tuohonkin tehdä heti hankinnan jälkeen pieniä lasikuitukorjauksia ja suihkauttaa se BMW:n diamant schwartz sävyyn.
 
Suksibokseista tuli mieleen, että Leijonanluola-ohjelmassa esiteltiin joku aika sitten näppärää keksintöä, jolla korkeiden autojen suksibokseihin ylettyy paremmin. Se oli sellainen simppeli alumiiniprofiili, joka kiinnitetään oven avaamisen jälkeen auton pilarissa olevaan lukitusvasteeseen ja se sitten muodosti yhden jalan "astinlaudan". Mahtaakohan tuollaisia olla myynnissä jossakin ja millä nimellä niitä kannattaisi etsiä?

Edit.
Tällainen siis:




Nyt pitäisi vielä löytää joku paikka, josta noita saa ostettua järkevällä toimitusajalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suksibokseista tuli mieleen, että Leijonanluola-ohjelmassa esiteltiin joku aika sitten näppärää keksintöä, jolla korkeiden autojen suksibokseihin ylettyy paremmin. Se oli sellainen simppeli alumiiniprofiili, joka kiinnitetään oven avaamisen jälkeen auton pilarissa olevaan lukitusvasteeseen ja se sitten muodosti yhden jalan "astinlaudan". Mahtaakohan tuollaisia olla myynnissä jossakin ja millä nimellä niitä kannattaisi etsiä?

Edit.
Tällainen siis:




Nyt pitäisi vielä löytää joku paikka, josta noita saa ostettua järkevällä toimitusajalla.

 
Kiitos, ei tullut Amazonin haulla tuota vastaan, vaan pelkästään joku toinen pulju, joka ei toimittanut Suomeen. Väärät hakusanat siis.
 
Niitä oli siellä kasapäin eri myyjiltä. 57 results for "suv door step".
No joo, vähän liian suoraviivaisesti katsoin ja kirjoitin. Suurin osa tuolla haulla listattavista tuotteista on jotain ovilistoja ja koristetarroja. Pari haluttua kohdetta klikkasin auki ja olivat kiinalaisia firmoja, joiden toimitusajat voivat olla vaikka mitä. Joissakin status on "unavailable" ja joissakin sanotaan suoraan etteivät toimivat Suomeen. Olisi pitänyt klikata vielä seuraavaa, niin olisi tullut juuri tuo linkkaamasi (joka sekin on kiinalainen, mutta edes "Fulfilled by Amazon").
 
No joo, vähän liian suoraviivaisesti katsoin ja kirjoitin. Suurin osa tuolla haulla listattavista tuotteista on jotain ovilistoja ja koristetarroja. Pari haluttua kohdetta klikkasin auki ja olivat kiinalaisia firmoja, joiden toimitusajat voivat olla vaikka mitä. Joissakin status on "unavailable" ja joissakin sanotaan suoraan etteivät toimivat Suomeen. Olisi pitänyt klikata vielä seuraavaa, niin olisi tullut juuri tuo linkkaamasi.
Klikkaa sen free deliveryn sieltä vasemmalta, niin jää turhat pois.
 
Auto-aihetta liipaten -->

Hiihtoloma lähestyy ja kaikenlaisia suksia ja lasketteluvälineitä pitäisi taas rontata pitkin Suomea ja se tarkoittaa että suksiboksille olisi tarvetta. Nykyisessä autossa ei ole kattotelineitä, joten sellaiset pitää ostaa ensin. Thule on premiumia, mutta hintaero ei taida olla merkittävä kaiken maailman rimpuloihin verrattuna ja lisäksi Thulen telineiden asennus/poistaminen on simppeliä, joten sillä mennään.

Vaan onko hintatietoisen vinkkejä mistä kannattaisi hommata? Tarvittavat Thulen Wingbar Edge -kokonaisuuden tuotenumerot on tiedossa (720600, 186050, 721300, 721400), mutta hinta parista alumiiniputkesta ja kiinnikkeistä vähän ahdistaa. Motonet on ollut halvin paikka tähän mennessä (289€), mutta saisiko jostakin tilaamalla edullisemmalla? Käytettyjä ei näytä olevan tarjolla ennen kevättä ja niissä on aika arpapeliä muutenkin saada sopivat.

Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.

Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.

1642721858728.png


Putkia saa myös mustana, mutta hinta nousee 40€, eikä väriä vaihtamalla saa noista remeleistä sen kauniimpia, joten harmaalla mennään.
Itsellä oli vähän samat ideat mielessä, mut päätinkin ostaa vuoden vanhat thulen snowback extenderit (6:n suksiparin teline). Niihin kun mahtuu pari lautaa ja sit ainakin 2 paria suksia. Telineetkin (squarebar, kun snowbackissa oli niihin käyvä kiinnitys) löytyi torista läheltä ja edullisesti, koko settiin meni alta 100e. Wingbarit on kyl kätevät, varsinkin evo-sarja. Ne tuli aikasemmin hommattua, mut boksi jääny. Kai katsoit torista tms, josko lähistöllä olisi passelit telineet autoosi?

Bilteman 400l boksia katsellut, kum 270e ois ja aukeaa molemmilta sivuilta, mut sit taas sen säilytys on kysymysmerkki. Monet on puhunnu kyl G3 arjes 480 (180e) boksiakin hyvänä, bauhaussista löytyy.
 
Itsellä oli vähän samat ideat mielessä, mut päätinkin ostaa vuoden vanhat thulen snowback extenderit (6:n suksiparin teline). Niihin kun mahtuu pari lautaa ja sit ainakin 2 paria suksia. Telineetkin (squarebar, kun snowbackissa oli niihin käyvä kiinnitys) löytyi torista läheltä ja edullisesti, koko settiin meni alta 100e.
Noissa snowback extendereissä on vaan sellainen ikävä puoli, että jos ajaa pitkää matkaa räntä/lumisateessa, niin joutuu siivoamaan jäisiä siteitä perillä. Lyhyemmille siirtymille varmasti kätevä.

Wingbarit on kyl kätevät, varsinkin evo-sarja.
Evo on muuten sama kuin Edge, mutta Evot jatkuvat sivulle muutaman sentin jalkojen yli. Wingbar on nimitys sille siiven muotoiselle putkelle. Henkilökohtaisesti pidän Wingbar Edgen muotoilusta Evoja enemmän ja ne ovat sellaiset, jotka muistaakseni kuuluvat auton lisävarusteisiin myös valmistajan toimesta. Tosin jos Thulen tilalle vaihtaa Volvon logot, niin hinta todennäköisesti tuplaantuu. :D

Vielä arvuuttelen, että ottaisiko mustat vai hopeiset. Auto on valkoinen XC60 (isolla kattoluukulla), joten molemmat ovat varmasti ihan ok, eikä telineitä kukaan pidä autossa siksi että ne olisivat tyylikkäät, mutta ei viitsi tahallaan silti ostaa mitään susirumiakaan.

Kattoluukusta tulikin mieleen, että saas nähdä ottaako teline tai boksi kiinni luukkuun jos sitä joskus erehtyy availemaan?

Kai katsoit torista tms, josko lähistöllä olisi passelit telineet autoosi?
Joo, katsoin kyllä, mutta kun tosiaan on hiihtoloma tulossa, niin tarjonta on heikkoa tai olematonta. Muutama löytyi, mutta olivat kaikki jo menneet ja aika pitkälti sama juttu boksivuokraamoissa. Maaliskuun toiselta viikolta lähtien on varmasti taas joka paikka pullollaan sekä bokseja että telineitä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.

Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
 
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.

Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Esim ikean laakea muovilaatikko. Pidän itse aina kontissa kun on sähköauton märkä laturi/latauskaapeli nostettava konttiin tai jos on muuta lumista. Ei kastele sisustaa aivan täysin.
 
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.

Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.

Kuinka isoa kamaa ja kuinka usein? Jätesäkki, joko tavarat säkkiin tai tarpeen ajaksi verhoilet kontin.
 
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.

Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Ikean siniset kassit on mainioita. Kestää painoa hyvin ja ei maksa paljon. Toki mahdottoman isoa ei mahdu.
 
Kuinka isoa kamaa ja kuinka usein? Jätesäkki, joko tavarat säkkiin tai tarpeen ajaksi verhoilet kontin.
Uskoisin, että minusta ja autosta aika vakituinen kantojuhta tulee, viimeistään kun kesä koittaa ja pitää alkaa uutta puutarhaa rakentamaan. Isoimmat multamäärät tilataan varmaan lavoittain, mutta ulkokasvit sun muut haetaan itse puutarhamyymälöistä.
 
Uskoisin, että minusta ja autosta aika vakituinen kantojuhta tulee, viimeistään kun kesä koittaa ja pitää alkaa uutta puutarhaa rakentamaan. Isoimmat multamäärät tilataan varmaan lavoittain, mutta ulkokasvit sun muut haetaan itse puutarhamyymälöistä.
Ittel on farkun paksis jätesäkkirulla noita varten ja puukko millä sen halkasee kahtia.
 
Evo on muuten sama kuin Edge, mutta Evot jatkuvat sivulle muutaman sentin jalkojen yli. Wingbar on nimitys sille siiven muotoiselle putkelle. Henkilökohtaisesti pidän Wingbar Edgen muotoilusta Evoja enemmän ja ne ovat sellaiset, jotka muistaakseni kuuluvat auton lisävarusteisiin myös valmistajan toimesta. Tosin jos Thulen tilalle vaihtaa Volvon logot, niin hinta todennäköisesti tuplaantuu. :D

Vielä arvuuttelen, että ottaisiko mustat vai hopeiset. Auto on valkoinen XC60 (isolla kattoluukulla), joten molemmat ovat varmasti ihan ok, eikä telineitä kukaan pidä autossa siksi että ne olisivat tyylikkäät, mutta ei viitsi tahallaan silti ostaa mitään susirumiakaan.

Kattoluukusta tulikin mieleen, että saas nähdä ottaako teline tai boksi kiinni luukkuun jos sitä joskus erehtyy availemaan?
No niin, nyt on kattotelineet ostettu ja paikoillaan. Thulen Wingbar Edget kävin hakemassa Motonetista (289€). Musta-harmaat istuivat mielestäni paremmin ja olivat myös 40€ edullisemmat, joten niihin päädyin. Olivat kohtuullisen simppelit kasata ja kiinnittää ja mukana tulevalla "momenttiavaimella" kuka tahansa saa pultit aina myös sopivan kireälle. Irroitus ja kiinnitys onnistuu tosiaan näppärästi, mutta joku työkaluvapaa pikalukitus olisi silti kiva, vaan eipä taida olla moista olemassakaan.

Auto on muutenkin melko hiljainen, mutta minkäänlaista ylimääräistä ääntä en havainnut näiden pitävän moottoritiellä. Kattoluukku mahtuu aukeamaan ja jää muutama milli väliäkin, mutta boksin kanssa ei todennäköisesti passaa ikkunaa availla.

Nyt pitää vielä yrittää metsästää sitä vuokraboksia ennen lomia, tiedä vaikka vielä onnistaisi. Ja jos sattuu löytymään käytettynä Thulen ProRide-fillaritelinettä tai SnowPack Extenderiä, niin voisi ehkä ostaa sellaisetkin. Fillarin kuljetukseen voisi riittää myös halvempi Freeride, mutta se on hieman kömpelömpi käyttää ja siinä on vähemmän säätövaraa.

Edit.
Katselin muutaman videon ja vaikuttaa siltä, että Freeride ei ole fiksu ratkaisu fillarien kuljetukseen meidän taloudessa. Auto on kuitenkin sen verran korkea, että Freeriden kanssa kiinnitys on hankalaa ja lisäksi mm. 29er-fillarien kanssa sen säätövara loppuu helposti kesken. Eli jäljelle jää Proride 598, joka sekin voi olla sähköfillarin kanssa vähän siinä ja siinä, ainakin jos fillarin akku on paikoillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla näyttäisi olevan saatavilla noita @Kautium in kyselemiä askelmia ilmeisesti ihan kotimaan varastosta.

Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.

Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.

Tuollaisesta matosta olen mm. jokusen taksin konttiin leikellyt tavaratilan maton, alkuperäistä "karvamattoa" käyttämällä on helppo piirtää ja leikata tuosta oikean kokoinen matto.
Nesteitähän tuo ei pidä sisällään, mutta muuten suojaa kontin pohjaa ja pitää tavarat paikoillaan.

Toki tuollaisen autoon suoraan sopivan kaukalon saa tarvikkeena melko edullisesti esimerkiksi Koivusen maahantuomasta Cool-Liner sarjasta löytyy aika moneen autoon sopiva matto.
 
Viimeksi muokattu:
Onko laissa määrätty mitenkään sitä, kuinka kovaa pakoputket saavat paukkua? Vai onko tämä liitetty suoraan ohiajomeluun liittyvään säädökseen? Puhun nyt siis tietyillä kierrosalueilla tulevista "burbleista", joita esimerkiksi 335i:n BMW:ssä esiintyy. Näitä kun saa muutella ohjelmiston avulla.
 
Onko laissa määrätty mitenkään sitä, kuinka kovaa pakoputket saavat paukkua? Vai onko tämä liitetty suoraan ohiajomeluun liittyvään säädökseen? Puhun nyt siis tietyillä kierrosalueilla tulevista "burbleista", joita esimerkiksi 335i:n BMW:ssä esiintyy. Näitä kun saa muutella ohjelmiston avulla.
On pykäliä. Sitä en tiedä että miten noihin kukin suhtautuu ja onko eroa eri ajoneuvoluokissa. TL-krossimönkijä vuodelta 2010 oli kuin konetuliase moottorijarrulla, pari autoa on myös varsin teräviä ja äänekkäitä jo tehtaalta (esim MK3.5 Focus RS jonka kyllä kuuli ja tunnisti ties miten pitkältä) ja nuo softatut toki omansa. Lisäksi uusien autojen ns ratamodet joissa on ohitettu noita pykäliä koska ovat "ratakäyttöön". Olen itse vain vanhempien autojen äänten kanssa joutunut miettimään ääniä mutta ei ole niistäkään sanomista tullut vaikka jopa ollut suoraa putkea leimalla joten ei hajua tuleeko noista softatuista liikaa ongelmaa (omat softatut eivät ole olleet vielä leimaiässä ennen vaihtoa).
 
Onko laissa määrätty mitenkään sitä, kuinka kovaa pakoputket saavat paukkua? Vai onko tämä liitetty suoraan ohiajomeluun liittyvään säädökseen? Puhun nyt siis tietyillä kierrosalueilla tulevista "burbleista", joita esimerkiksi 335i:n BMW:ssä esiintyy. Näitä kun saa muutella ohjelmiston avulla.

Lähtökohtaisesti tieliikenteeseen hyväksytyn ajoneuvon tulee täyttää mallikohtaisen tyyppihyväksynnän tai erillishyväksynnän meluarvot, eli turhan äänekkäästä putkesta tai "burble" softasta voi saada poliisilta sakot ja katsurilta ajokieltoa, todellisuus on sitten kiinni siitä missä sitä vehjettään polkee ja paljonko katsuria kiinnostaa.
 
Aika hassun suomilisän ovat keksineet (29€). Minä tilasin vastaavan Amazonista 13 eurolla.

Tuo onkin kotimainen premium tuote, johon on tehty paljon käsityötä, eli tilattu lavallinen tuotteita alibabasta ja pinottu ne Orimattilan keskusvarastolle. :rofl2:
 
Kuinka vanhoja vaggeja voisi harkita käyttöautoksi bensa/dieselinä ja automaattina? Ettei niissä olisi niitä 10v sitten enemmissä määrin olevia ominaisuuksia mm dsg:n laukeaminen, öljynsyönti yms. Ja juuri noita isompia perheautoja, joihin mahtuu helposti 2 turvaistuinta yms
 
Kuinka vanhoja vaggeja voisi harkita käyttöautoksi bensa/dieselinä ja automaattina? Ettei niissä olisi niitä 10v sitten enemmissä määrin olevia ominaisuuksia mm dsg:n laukeaminen, öljynsyönti yms. Ja juuri noita isompia perheautoja, joihin mahtuu helposti 2 turvaistuinta yms

Oikeastaan mikä tahansa 1.9 / 2.0 / 3.0 TDI ja märkä DSG tai perinteinen mehumaija ( Tiptronic yms. ) ovat käyttökelpoisia.
Bensoista sitten vaparit ja 2.0 TSI EA888 Gen 3.

Vanha 5 mukinen 2.5 TDi on jossain määrin vähän huono moottori, vaikkei kaikkein surkein olekkaan.
Nokkien osalta päivitetty tai B-koodinen 2.5 TDi V6 on ihan kelpo moottori.

Riippuu miten vanhaa autoa haet 3, 5, 10, 15 vai 20 vuotta? ja missä hintaluokassa.
 
Kannattaako tuollaiseen 10 vuotta vanhaan 10 000e hintaiseen autoon ottaa laajaa kaskoa? Saako siitä mitään jos ajan auton lunastuskuntoon jonnekin metsään?
 
Kannattaako tuollaiseen 10 vuotta vanhaan 10 000e hintaiseen autoon ottaa laajaa kaskoa? Saako siitä mitään jos ajan auton lunastuskuntoon jonnekin metsään?
Lue ne ehdot ja katso vastaavien hintoja nettiautosta. Saat ehkä 80% halvimman hinnasta jos pitäisi hatusta heittää.
Onko siinä järkeä... niin no niin. Taitaa olla se osakasko suosituin.
 
Kannattaako tuollaiseen 10 vuotta vanhaan 10 000e hintaiseen autoon ottaa laajaa kaskoa? Saako siitä mitään jos ajan auton lunastuskuntoon jonnekin metsään?

Minulla on kaskot kolarointiturvalla ( toki ilman lasivakuutusta ja sijaisautoa ) kaikissa vehkeissä, vaikka ovatkin vanhoja ja halpoja romuja.
Omilla alennuksillani hintaero osakaskon ja täyskaskon välillä on kuitenkin vain 100-200 € vuodessa, niin mielummin olen pitänyt kolarointiturvan mukana.
 
Nyt taitaa Esson baarissa olla astetta sakeampaa kahvia tarjolla.
No kerro toki totuus, niin tiedetään muutkin. Olen avoinna oikealle tiedolle, niin kuin sanoin, heitin hatusta.
Olisiko vaikka nettiauton halvimman vastaava hinta 100% lähempänä totuutta?
Edittiä jne.

 
Viimeksi muokattu:
Lue ne ehdot ja katso vastaavien hintoja nettiautosta. Saat ehkä 80% halvimman hinnasta jos pitäisi hatusta heittää.
Onko siinä järkeä... niin no niin. Taitaa olla se osakasko suosituin.

Tähän astisen kokemukseni ja tietojeni mukaan ainakin IF / Pohjola / LähiTapiola ovat maksaneet lunastustapauksessa ihan käypäisen hinnan autosta, eli siis sen mitä Autovista on näyttänyt, toki tonnin pari on voinut olla viilausta suuntaan tai toiseen riippuen vahinkotarkastajasta ja siitä mitä auton omistaja on kertonut.
 
No kerro toki totuus, niin tiedetään muutkin. Olen avoinna oikealle tiedolle, niin kuin sanoin, heitin hatusta.
Olisiko vaikka nettiauton halvimman vastaava hinta 100% lähempänä totuutta?
Edittiä jne.

Minä sain ihan sen hinnan, millä vastaava auto suunnilleen samoilla kilometreillä oli Nettiautossa myynnissä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom