Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on kesälasipesunestettä esim. -4 asteen lämpötilaan kestävää 3litraa ja siihen lisätään 1-3litraa esim. -57 asteeseen kestävää lasinpesunestettä, niin eikös kesälasinpesunesteen pakkasenkestävyys laske tuosta reippaasti alaspäin?
 
Jos on kesälasipesunestettä esim. -4 asteen lämpötilaan kestävää 3litraa ja siihen lisätään 1-3litraa esim. -57 asteeseen kestävää lasinpesunestettä, niin eikös kesälasinpesunesteen pakkasenkestävyys laske tuosta reippaasti alaspäin?
Laskee. Painotetun keskiarvon laskeminen tuottaa tähän tapaukseen ihan riittävän tarkan tuloksen.
 
Laskee. Painotetun keskiarvon laskeminen tuottaa tähän tapaukseen ihan riittävän tarkan tuloksen.

Katselin tuossa lähikaupassa olisi tarjouksessa -4 asteeseen kestävää 3litraa kesälasipesunestettä ja ajattelin hakea lisäksi 1-2l lähelle -60 asteeseen kestävää lasinpesunestettä
Ja sekoitella ne keskenään.
 
Katselin tuossa lähikaupassa olisi tarjouksessa -4 asteeseen kestävää 3litraa kesälasipesunestettä ja ajattelin hakea lisäksi 1-2l lähelle -60 asteeseen kestävää lasinpesunestettä
Ja sekoitella ne keskenään.
-60 on varmaankin tarkoitettu joka tapauksessa lantrattavaksi. Itse ostaisin sitä ja sekoittaisin ohjeen mukaan veteen. Yleensä kesälasinpesunesteet on optimoitu poistamaan orgaanista likaa eli hyttysiä ja talvinesteet taas pitämään lasi sulana eli niissä on alkoholia.
 
Onko muissa kuin suomen kielessä yleisessä käytössä näitä lempinimiä kuten rellu pösö sitikka bemari volkkari jne ?

Jenkeistäkin tulee mieleen vain ’beamer’ vaikka aika paljon jenkkileffoja katsonut. Ja sukulainen joka asunut 10v Hollannissa väitti että ei sielläkään ole oikein vastineita tuollaisille kuten rellu ja pösö.
 
Onko muissa kuin suomen kielessä yleisessä käytössä näitä lempinimiä kuten rellu pösö sitikka bemari volkkari jne ?

Jenkeistäkin tulee mieleen vain ’beamer’ vaikka aika paljon jenkkileffoja katsonut. Ja sukulainen joka asunut 10v Hollannissa väitti että ei sielläkään ole oikein vastineita tuollaisille kuten rellu ja pösö.

Ihan vitusti. Ehkä niitä ei haluta vaan elokuvissa tuoda esiin, syistä että.. Tuli mieleen taannoinen työkaluvideo, missä Cryobi, Milfuckee ja Fuckita ottivat testiä toisistaan. Dashburger, ömm.. Onhan noita.

Lausu ääneen KFC ja mieti mitä väännöksiä siitä saa.
 
Lyhensin keittiön jatkojohtoa, muttei nuo johtimet olleet kuin 1,5`. Onko tuo joku uusi normi?
 
Itselläni on nyt alla ensimmäinen auto, jossa on LED ajovalot. Tänään kotiin tullessa (pimeällä) ihmiset väläyttelivät minulle pitkiä, vaikka minulla oli vain normi ajovalot päällä, ei pitkiä. Onko tämä kuinka yleistä, onko nuo LED-valot niin paljon kirkkaammat että ihmiset luulevat normi ajovaloja pitkiksi? Vai pitääkö tässä pian suunnata liikkeeseen säädättämään noita ajovaloja.
 
Itselläni on nyt alla ensimmäinen auto, jossa on LED ajovalot. Tänään kotiin tullessa (pimeällä) ihmiset väläyttelivät minulle pitkiä, vaikka minulla oli vain normi ajovalot päällä, ei pitkiä. Onko tämä kuinka yleistä, onko nuo LED-valot niin paljon kirkkaammat että ihmiset luulevat normi ajovaloja pitkiksi? Vai pitääkö tässä pian suunnata liikkeeseen säädättämään noita ajovaloja.
Ledivaloja on ollut jo niin pitkään tien päällä että tuskin kenellekään tulevat yllätyksenä.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ne valot on suunnattu liian ylös ja häikäisee lyhyilläkin vastaantulevia.
Tahtoo jatkuvasti nähdä tapauksia joissa tojotapapat on ruuvanneet ne valot itse taivasta kohden, koska ne "näyttää liian alas". Perään valitetaan että nykyautojen pitkätkin on perseestä, tajuamatta että ne pitkät valaisee omien puuhailujen seurauksena männynlatvoja, ja ruuvataan koko auton levyisiä lisävalopaneeleja keulaan.
Todellisuudessa se ledivalojen lyhyt on vaan niin tarkkaan rajattu että valokeila vaan näyttää pirun hyvin lähelle, muttei hajavaloa yhtään pidemmälle...
 
Ledivaloja on ollut jo niin pitkään tien päällä että tuskin kenellekään tulevat yllätyksenä.
Hyvin suurella todennäköisyydellä ne valot on suunnattu liian ylös ja häikäisee lyhyilläkin vastaantulevia.
Tahtoo jatkuvasti nähdä tapauksia joissa tojotapapat on ruuvanneet ne valot itse taivasta kohden, koska ne "näyttää liian alas". Perään valitetaan että nykyautojen pitkätkin on perseestä, tajuamatta että ne pitkät valaisee omien puuhailujen seurauksena männynlatvoja, ja ruuvataan koko auton levyisiä lisävalopaneeleja keulaan.
Todellisuudessa se ledivalojen lyhyt on vaan niin tarkkaan rajattu että valokeila vaan näyttää pirun hyvin lähelle, muttei hajavaloa yhtään pidemmälle...

Jees, no onneksi takuuta on vielä 4 vuotta jäljellä niin luulisi siihen menevän. Olisihan se ollut kiva jos valot olisivat vuoden vanhassa autossa kunnossa.
 
Jees, no onneksi takuuta on vielä 4 vuotta jäljellä niin luulisi siihen menevän. Olisihan se ollut kiva jos valot olisivat vuoden vanhassa autossa kunnossa.
Eiköhän nuo muuten ole kunnossa ja vaikkei takuuseen menisikään (niinkuin ei varmaan menekään) niin ajovalojen säätö missä tahansa korjaamolla on jotain 10€ luokkaa...

Ei nykyään ole mitenkään varmaa että uudessakaan autossa olisi mitkään säädöt kohdallaan. Melkein enemmän jo sääntö kuin poikkeus että esim. pyöränkulmat on joka autossa suoraan tehtaalta täysin päin seiniä...
 
Tuleeko katsastuksessa auton rengaspainetarran olla ehjä? Omasta menopelistä hieman revennyt. Ei siis tyyppikilvestä kyse, sen pakollisuuden tiedän. En löydä ainakaan Traficomin sivuilta tietoa tuon pakollisuudesta.
 
Ei kait noita tarroja edes kaikissa ole, eli ei oo pakollinen
 
Tuleeko katsastuksessa auton rengaspainetarran olla ehjä? Omasta menopelistä hieman revennyt. Ei siis tyyppikilvestä kyse, sen pakollisuuden tiedän. En löydä ainakaan Traficomin sivuilta tietoa tuon pakollisuudesta.
En tiedä, mutta omien havaintojeni perusteella tankin luukun sisäpuolelle tarran sijaintipaikkaan ei ole ikinä katsottu.
 
Läikytin tasoitetulle betonilattialle dieseliä. Haisee tietysti koko koppi nyt siltä. Miten hajun saisi pois? Voinko jotekin nopeuttaa dieselin haihtumista lattiasta?
 
Läikytin tasoitetulle betonilattialle dieseliä. Haisee tietysti koko koppi nyt siltä. Miten hajun saisi pois? Voinko jotekin nopeuttaa dieselin haihtumista lattiasta?

Sahanpuru auttaa yleensä noihin jos ei muuta imeytysraetta tms löydy
 
Kakkosautosta pärähti verot viimein postissa, ongelmana on se että pitäisi vuosi maksaa kerralla eikä ole vaihtoehtoa maksaa 2 tai 4 erässä. Voiko trafiin yhteyttä ottamalla saada tuon esim. 2 osaan? Kellään kokemuksia? Puhutaan liki tonnista ja semmoista summaa ei tahdo kertyä kovin äkkiä.
 
Kakkosautosta pärähti verot viimein postissa, ongelmana on se että pitäisi vuosi maksaa kerralla eikä ole vaihtoehtoa maksaa 2 tai 4 erässä. Voiko trafiin yhteyttä ottamalla saada tuon esim. 2 osaan? Kellään kokemuksia? Puhutaan liki tonnista ja semmoista summaa ei tahdo kertyä kovin äkkiä.
Traficomin sivuille kirjautumalla pystyy muuttamaan laskutusta.
 
Ei pinnassa ole enä mitään imettävää. Imeytyi betoniin ja haisee siellä.


Vai käykö niin, että imeytyy myös brake cleaner betoniin ja ohentaa siellä jo olevaa naftaa, jolloin imeytyy vain syvemmälle?

Ota toho käteen ja polta epäpuhtaudet pois lattiasta, hieman betonin rakenteesta riippuen vaatii hyviä hermoja ja paljon tupakkaa, mutta toimii.
 
Sattui lievä kolahdus peuran kanssa. Vauriot ajovalon umpion murtuma, maalipinnassa nirhauma, peltien saumoissa pientä heittoa (kuvan yläreunassa ja pyörän koteloinnin saumassa). Mitä tekisitte?
1. Jos ulkonäkö ei haittaa, ei tee mitään. Toisaalta kosteutta pääsee umpion sisään. Tiivistäminen jollain massalla kuulostaa vähän epäilyttävätä.
2. Vaihtaa umpion itse ja jättää muun ennalleen. ~200€
3. Pistää korjauksen vakuutuksiin. Omavastuu 300€. Auton arvo 10k. Kuinka täydellisesti pienet peltien heitot saadaan korjattua?
 

Liitteet

  • golf-ajovalo.jpg
    golf-ajovalo.jpg
    365,8 KB · Luettu: 102
Sattui lievä kolahdus peuran kanssa. Vauriot ajovalon umpion murtuma, maalipinnassa nirhauma, peltien saumoissa pientä heittoa (kuvan yläreunassa ja pyörän koteloinnin saumassa). Mitä tekisitte?
1. Jos ulkonäkö ei haittaa, ei tee mitään. Toisaalta kosteutta pääsee umpion sisään. Tiivistäminen jollain massalla kuulostaa vähän epäilyttävätä.
2. Vaihtaa umpion itse ja jättää muun ennalleen. ~200€
3. Pistää korjauksen vakuutuksiin. Omavastuu 300€. Auton arvo 10k. Kuinka täydellisesti pienet peltien heitot saadaan korjattua?

4. Ottaa kertakorvauksen ja vaihtaa umpion uuteen sekä myllyttää nirhaumat pois.

Jos pellit eivät ole oikeasti solmussa, niin tuo on kannattavin vaihtoehto, varsinkin jos autolla meinaa ajaa itse vielä pidempään ja keula näyttää kuitenkin äkkiä katsottuna ehjältä.

Laita kuva koko keulasta, niin nähdään miltä se näyttää kokonaisuutena.

Valitettavasti on ihan peltipajan ja -sepän viitseliäisyydestä kiinni, tulevatko paneelien raot kohdilleen vaiko eivät.
 
Apuva! MB c200cdi korimallia w204. Ei tule lämmintä! Laturin vaihdon jälkeen kapiini ollut kylmänä, samassa yhteydessä ainostaan vain käännetty vesiletkuja mutta ei mitään irroitettu. Termostaatti vuosi sitten vaihdettu. Lämmöt nousee normaalisti mittariin. Kiertovesipumppua ei ole kyseisessä mallissa eikä minkään näköistä vesiventtiiliä. Vesipumppu vaihdettu. Koitettu ilmata kennoa suoraan letkun suusta. Mutta ei... hetken hönkii lämmintä mutta kun käännät kovemmalle puhallinta ni johan alkaa tulla kylmä... Kennon edessä oleva vastuspaketti on vikakoodien perusteella rikki. Voiko olla niin huono tuuri että laturi hajottanut vastuspaketin ja sisäkenno on ollut jo valmiiksi tukossa??? Kuulin että vastuspaketti lämmittää sisälle menevää ilmaa niin paljon että ei huomaisi vaikka joku olisi keikannut kennon välistä... En ymmärrä. Hienoja nämä nyky autot.
 
Apuva! MB c200cdi korimallia w204. Ei tule lämmintä! Laturin vaihdon jälkeen kapiini ollut kylmänä, samassa yhteydessä ainostaan vain käännetty vesiletkuja mutta ei mitään irroitettu. Termostaatti vuosi sitten vaihdettu. Lämmöt nousee normaalisti mittariin. Kiertovesipumppua ei ole kyseisessä mallissa eikä minkään näköistä vesiventtiiliä. Vesipumppu vaihdettu. Koitettu ilmata kennoa suoraan letkun suusta. Mutta ei... hetken hönkii lämmintä mutta kun käännät kovemmalle puhallinta ni johan alkaa tulla kylmä... Kennon edessä oleva vastuspaketti on vikakoodien perusteella rikki. Voiko olla niin huono tuuri että laturi hajottanut vastuspaketin ja sisäkenno on ollut jo valmiiksi tukossa??? Kuulin että vastuspaketti lämmittää sisälle menevää ilmaa niin paljon että ei huomaisi vaikka joku olisi keikannut kennon välistä... En ymmärrä. Hienoja nämä nyky autot.
Lämmityslaitteen läppien moottorit ehjänä ja akselit & läpät ehjät.
 
Onko automaatti-ilmastointi? Jos kyllä, niin sisäilma-anturi rikki.? Luulee sisällä olevan jo riittävän lämmintä ja alkaa puhaltimen tehon kasvaessa jäähdyttämään?
 
4. Ottaa kertakorvauksen ja vaihtaa umpion uuteen sekä myllyttää nirhaumat pois.

Jos pellit eivät ole oikeasti solmussa, niin tuo on kannattavin vaihtoehto, varsinkin jos autolla meinaa ajaa itse vielä pidempään ja keula näyttää kuitenkin äkkiä katsottuna ehjältä.

Laita kuva koko keulasta, niin nähdään miltä se näyttää kokonaisuutena.

Valitettavasti on ihan peltipajan ja -sepän viitseliäisyydestä kiinni, tulevatko paneelien raot kohdilleen vaiko eivät.
Joo, pistetään kertakorvaus harkintaan. Käytännössä kaikki vauriot näkyy jo tossa kuvassa ja pelkkä umpion vaihto riittäisi itselle.
 
15-891_xl_1.jpg


Tuollainen tunkki, muuten ihan ok, mutta tuo veivi irtoaa koko ajan tunkatessa. Se ei ole ihan tuollainen kuin kuvassa, vaan siinä on sellainen t-liitos joka menee reijän läpi. Ts miten tuon saisi jotenkin järkevästi korjattua, niin ei tarvisi tunkkia vaihtaa. Saako noita veivejä ostaa jostain erikseen?
 
En kyllä viitsi. Tohoa koitan, kun olen seuraavaksi pelipaikalla.

Oon käyttänyt brake cleaneria niinkuin @TeknoR :kin neuvoi. Tuosta tohostakin olen kuullut, en kokeillut mutta jos sattuu tilassa olemaan lattialämmitys niin jättäisin väliin tai ainakin konsultoisin Ammattilaista ennen.
 
15-891_xl_1.jpg


Tuollainen tunkki, muuten ihan ok, mutta tuo veivi irtoaa koko ajan tunkatessa. Se ei ole ihan tuollainen kuin kuvassa, vaan siinä on sellainen t-liitos joka menee reijän läpi. Ts miten tuon saisi jotenkin järkevästi korjattua, niin ei tarvisi tunkkia vaihtaa. Saako noita veivejä ostaa jostain erikseen?

Jos kyseessä on Bilteman tunkki ( kuten oletan ) ja varsinkin se vanhempi versio t-liitoksella, niin sitä ei pitäisi käyttää nostamiseen, Tukes totesi sen vaaralliseksi jo vuosia sitten.
Eli heitä roskiin ( tai vie takaisin Biltemaan ) ja osta uusi.

Edit: Tuossa vielä linkki Marek:in ilmoitukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Oon käyttänyt brake cleaneria niinkuin @TeknoR :kin neuvoi. Tuosta tohostakin olen kuullut, en kokeillut mutta jos sattuu tilassa olemaan lattialämmitys niin jättäisin väliin tai ainakin konsultoisin Ammattilaista ennen.

Brake cleaner ei oikein nosta betoniin imeytyneitä epäpuhtauksia ylös, jolloin ainut vaihtoehto on betonin hionta tai betonin lämmitys siten, että aineet haihtuvat.

Maalasin tuossa kesällä harrastehallin lattian ja poltin siitä hionnan jälkeen muutaman syvemmälle imeytyneen öljytahran pois, lattiassa on vesikiertoinen lattialämmitys, mutta toki huolehdin siitä, ettei lattian pintalämpö noussut yli 60 asteen, joka on lattiassa käytetylle lämmitysputkelle annettu maksimilämpötila.
 
Brake cleaner ei oikein nosta betoniin imeytyneitä epäpuhtauksia ylös, jolloin ainut vaihtoehto on betonin hionta tai betonin lämmitys siten, että aineet haihtuvat.

Maalasin tuossa kesällä harrastehallin lattian ja poltin siitä hionnan jälkeen muutaman syvemmälle imeytyneen öljytahran pois, lattiassa on vesikiertoinen lattialämmitys, mutta toki huolehdin siitä, ettei lattian pintalämpö noussut yli 60 asteen, joka on lattiassa käytetylle lämmitysputkelle annettu maksimilämpötila.

Joo se tosiaan toimii parhaiten jos heti puhdistaa, mutta koittaisin silti sillä jos hajuhaitta on se mitä yritetään poistaa. Todennäköisesti pintakerroksen liuottaa/haihduttaa/laimentaa jos sitä levittää, hieroo rätillä ja kuivaa pois pariin kertaan.

OT: Millä maalasit lattian ? Mitään hyvää kompromissia en ole keksinyt liukkauden ja "imeväisyyden" suhteen joten on tyydytty mastertoppiin ja siivoamaan öljyt heti pois vahinkojen sattuessa.
 
Sattui lievä kolahdus peuran kanssa. Vauriot ajovalon umpion murtuma, maalipinnassa nirhauma, peltien saumoissa pientä heittoa (kuvan yläreunassa ja pyörän koteloinnin saumassa). Mitä tekisitte?
1. Jos ulkonäkö ei haittaa, ei tee mitään. Toisaalta kosteutta pääsee umpion sisään. Tiivistäminen jollain massalla kuulostaa vähän epäilyttävätä.
2. Vaihtaa umpion itse ja jättää muun ennalleen. ~200€
3. Pistää korjauksen vakuutuksiin. Omavastuu 300€. Auton arvo 10k. Kuinka täydellisesti pienet peltien heitot saadaan korjattua?
Ehdottomasti vakuutus? Pitääkö tuota edes kysyä?
 
Joo se tosiaan toimii parhaiten jos heti puhdistaa, mutta koittaisin silti sillä jos hajuhaitta on se mitä yritetään poistaa. Todennäköisesti pintakerroksen liuottaa/haihduttaa/laimentaa jos sitä levittää, hieroo rätillä ja kuivaa pois pariin kertaan.

OT: Millä maalasit lattian ? Mitään hyvää kompromissia en ole keksinyt liukkauden ja "imeväisyyden" suhteen joten on tyydytty mastertoppiin ja siivoamaan öljyt heti pois vahinkojen sattuessa.

Toki jos tuoreeltaan pyyhkii, niin silloin brake cleaner toimii ihan kohtuullisesti.

Olisin halunnut laittaa lattiaan minimissään 2 mm paksuisen epoksin kvartsihiekan kanssa, eli esimerkiksi Tikkurilan Temafloor P300 ( tai siis hiekan kanssa siitä tulee Temafloor 3000 ) tai vastaava Teknofloor / Nor-Maalin tuote.

Mutta, eräs lattioita tehnyt kaverini sanoi kvartsimassan lastastalla levittämisen vaativan vähän harjoittelua ja koska olisin tarvinnut valmista epoksia noin 200 litraa ( 120 m2 pinnoitettavaa alaa ), valmiin tuotteen ( perusosa + kovete + ohenne ) litrahinnan ollessa 12 € pintaan + vielä hiekat ja pohjusteet siihen päälle, niin totesin tämän vaihtoehdon hieman liian kalliiksi.
En viitsinyt maksaa vajaata 3000 euroa lattioista.

Päädyin sitten hiomaan lattiat puhtaiksi timantilla ja maalaamaan ne Nor-Maalin Epocoat 280 GF:ällä, joka on lasihiutaleilla vahvistettu epoksimaali, joka on suunniteltu kovaan mekaanisen sekä kemialliseen rasitukseen.
Epocoatit tuolle 120 neliölle maksoivat noin 1000 €.

Hyvin tuo tuntuu kestävän, eikä ole liian liukas, mutta on kuitenkin helppo mopata puhtaaksi.

Kaverini maalasi keväällä automaalaamonsa lattian tuolla, eikä ole ainakaan vielä osoittanut yhtään kulumisen merkkejä, itse koeponnistin oman lattiani 4000 kg painoisella sähkötrukilla, jossa on nastat vetävissä eturenkaissa, eikä lattiaan jäänyt yhtään silmällä havaittavaa jälkeä.

Nor-Maalin myyjä sanoi tuon kestävän hyvänä noin 5-7 vuotta autokorjaamo tai autopesula käytössä, vähemmällä ajorasituksella esimerkiksi teollisuuskäytössä kestää kuulemma 15-20 vuotta helposti.
 
Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.
 
Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.

Linglongeissa ei välttämättä suuria heittoja ole suuntaan tai toiseen.

Syksyllä / talvella voi saada hyvänkin tarjouksen kesärenkaista, jos liikkeellä sattuu olemaan vanhenevia tai vanhan mallisia kumeja hyllyssä tai jos muuten vaan tekevät tilaa uusia kesärenkaita varten.
 
Ainakin itse hankin alkutalvesta kesärenkaat ja alkukesästä talvirenkaat. Paras aika tuntuu olevan rengassesongin jälkeen. Vaikka meidän molemmissa autoissa on harvinainen rengaskoko, silti on lykästänyt rengasliikkeen mielellään varastosta poistamilla renkailla, jotka saa sitten sopuhintaan.
 
Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.

Linglong kuluu silmissä loppuun, jospa joku toinen merkki.
 
Kesärenkaat ovat loppuun kuluneet. Onko kesärenkaat myöhään syksyllä halvempia kuin keväällä sesongin aikaan ostettuna? Kyseessä olisi Linglong Greenmax renkaat. Nyt olisi aikaa hankkia ne ja laitattaa rauhassa vanteille. Kesärenkaat kuluvat käytössäni noin 3-4:ssa vuodessa loppuun.
Ei ole sinänsä väliä hommaatko talvella vai kesällä renkaita.. Hinnat on kuitenkin suhkot samat aina, jollet sitte saa jotain ylijäämävarastoa joissa on paistopäivämäärä edelliseltä vuosituhannelta. Linglongin muista malleista en tiedä, mutta tuo greenmax on ollut vähän semmoinen että tahtoo kulua ihan miten sattuu vaikka kuinka kulmat on kohdillaan.
 
Halvinta on tilata renkaat vaikka Kärkkäiseltä, ja viedä irtovanteet rengasliikkeeseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom