Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ajellut nyt päivittäin kolmen kuukauden ajan Kevyt kuorma-autoksi rekatulla Fiat Ducatolla. Tänä aikana olen kiinittänyt huomion ihmisten ajotapaan.

Parhaillaan Ducaton perässä roikutaan niin lähellä, etten näe peileistä autoa lainkaan, ainoastaan ajovalot ovat ne mistä huomaa, että perässä on joku.

Ei se ohitus ole kovinkaan helppoa jos pitää roikkua ihan perässä ja muutenkin liikenneturvallisuus kärsii noista roikkujista. Parhaillaan sitä joku roikkuu pitkään perässä ja sitten ajaa ohi keskisormipystyssä.

Toki tällä autolla ei saa edes ajaa kuin enintään 80km/h, mutta yritän antaa välillä ohitusmahdollisuuksia. Parhaillaan satasen alueellakin roikutaan perässä vaikka tiet ovat tyhjinä.


Mikä ihme saa ihmiset ajelemaan noin urposti?

Toiseksi on tullut huomattua se, että poliisit ovat enemmän kiinnostuneita. Muutama päivä sitten tuli moottoripyörällä poliisi vastaan, joka kääntyi perään ja ajeli hetken perässä. Siitä tovi eteenpäin niin vastassa oli maija, joka lähti perään ja pysäyttivät levikkeelle. Siellä poliisi kyseli, että onhan kuormaus kunnossa ja kyseli ajokorttia näytettäväksi. Samasta paikkaa meni kuitenkin henkilöautoja ohi ja perässä ollut kuorma-auto pääsi myös syyniin.

Ilmeisesti poliisien resurssit menevät enemmän raskaanliikenteen valvontaan, kuin kevyen liikenteen.
Mikä on osittain perusteltua. Viimeksi tuossa eilen vanhalla turunväylällä tuli ajettua aika vauhdilla ohi vähintäänkin kyseenalaisesti lastatusta jonkun remppafirman avolavasta. Totesin että taakse en jää ja seurata en ehdi joten turha soittaa poliiseita perään mutta tavarat pomppi ja en nähnyt liinan liinaa missään.
 
Onko K-autolla palvelua saada vaihtoauto lähempään toimipisteeseen? Nykyäänhän niitä useimmilla autoketjuilla on, mutta K-auton sivuilta en löytänyt tietoa. Sivuilla on kyllä aika vähän mitään muutakaan.
 
Keväällä ostin auton K-caarasta (uudelleennimettiin K-autoksi) ja aluksi tiedustelin juuri autoa läheisempään toimipisteeseen nähtäväksi. Auto liikahti lähemmäksi vasta kun kaupat oli sovittu ja kauppakirjat olivat autossa mukana.
 
Millä tavoin auton ajokäyttäytymisestä huomaa, että sen sytytystulpat olisivat vaihtotarpeessa?
 
Millä tavoin auton ajokäyttäytymisestä huomaa, että sen sytytystulpat olisivat vaihtotarpeessa?
Varmaan ensimmäinen on sytytyshäiriöt, eli pätkiminen.. Mut sillon ainaki yks tulppa on kyl oikeesti jo loppu.
Ite ku ostin nykysen auton ni alko esiintyy pätkimistä hyvin nopeesti.. Iridium tulpilla oli jo 140tkm takana siinä vaiheessa(100tkm vaihtoväli) ja yhen tulpan sytytyspää oli kutakuinki jo hävinny kokonaa.
 
Kauanko on normaalia, että vaihtoauto on ilman kuvia "tulossa myyntiin"? Omistajana näkyy jo olevan autoliike.
 
Kauanko on normaalia, että vaihtoauto on ilman kuvia "tulossa myyntiin"? Omistajana näkyy jo olevan autoliike.

Riippuu autosta, yhtä yksisarvista katselin ilman kuvia. Tai siis näin auton livenä kyllä, meni niin nopsaan ettei kuvat ehtineet ilmoon. No eipä olisi ollut varaakaan.

Jotkut liikkeet hifistelee kait ammattikuvaajan kanssa, kunhan fiksaaja on saanut uutta vastaavaksi. Vähän riippuu ja roikkuu.
 
"Eräs tuntemani henkilö" on päälle 70v, ei omista ajokorttia eikä näe juuri mitään - sivunäkö kadonnut kokonaan - mutta ei suostu luopumaan autosta tai sen ajamisesta. Henkilö asuu uudellamaalla ja on mielestäni todella suuri riski liikenteessä.

Odottelenko päivää jolloin napsahtaa vai onko jollain parempia ehdotuksia ?
 
"Eräs tuntemani henkilö" on päälle 70v, ei omista ajokorttia eikä näe juuri mitään - sivunäkö kadonnut kokonaan - mutta ei suostu luopumaan autosta tai sen ajamisesta. Henkilö asuu uudellamaalla ja on mielestäni todella suuri riski liikenteessä.

Odottelenko päivää jolloin napsahtaa vai onko jollain parempia ehdotuksia ?
Ilmoitus poliisille esim kun tiedät että henkilö on lähdössä liikenteeseen. Selitä asia poliisille ja pyydä pysymään nimettömänä. Jos et tee mitään ja jotain tapahtuu, voi pahimmillaan olla osasyyllinen (riippuen kuinka hyvin "tunnet" henkilön
 
Ilmoitus poliisille esim kun tiedät että henkilö on lähdössä liikenteeseen. Selitä asia poliisille ja pyydä pysymään nimettömänä. Jos et tee mitään ja jotain tapahtuu, voi pahimmillaan olla osasyyllinen (riippuen kuinka hyvin "tunnet" henkilön
Mutta mitä poliisi tässä asiassa tekee koska ei ole korttia mitä ottaa pois?
Ajaminen ei pelkillä sakoilla tule loppumaan.
 
Skoda Octavia 1.2 tsi manuaalista meni hiljan vetopyörästön laakerit vaihtoon kun alkoi vuotaa öljyä väljyyden takia. Nyt olen huomannut että 6 vaihteella kuuluu veto päällä lievä vihellys tai vinkuminen, ei kuulu jos nostaa jalan kaasulta eikä muilla vaiheilla. Voisiko laatikossa olla laakeri 6 vaihteelle joka menossa? Ajettu 220tkm. Kannattaisiko joku rvs aineen tapainen?
 
Jos ei jatkuvat sakot riittävästi hankaloita elämää, niin kyllä se auto pahassa tapauksessa voidaan ottaa pois.

Osassa näitä tapauksia ajaminen ei lopu ennen kuin henkilö on joko kuollut, fyysisesti kykenemätön ajamaan tai kiven sisässä.

Valitettavasti tiedän yhteisten tuttujen kautta muutaman hanttapulin, joille maistuu alkoholi ja muut päihteet liian hyvin, ovat kuitenkin vielä sellaisessa kunnossa, että rilluttelujen ( muutamasta päivästä pariin kuukauteen ) välissä kelpaavat rakennuksille siivoamaan ja tekemään muita simppeleitä hommia.

Molemmilta ovat kortit lähteneet jo aikoja sitten kännissä/aineissa ajamisen tai järjettömän kaahailun takia, eikä niitä ole takaisin haettu ( josko olisi edes annettu ) ja ajaminen jatkuu silti.
Autot nyt ovat mitä sattuu satasen tai parin kippoja ja katsastuksen tai tieliikennekelpoisuudenkin kanssa voi olla vähän niin ja näin.

Näitä toimijoita ei paljoa kiinnosta auton takavarikoinnit tai sakot, kun rikosrekisteri on täynnä tuomioita pikkurikoksista ja ulosottossa on velkaa vaikka millä mitalla.

Ainakin minulle tulleiden tietojen mukaan poliisi on yllättävän vähän puuttunut näiden vesselien ajeluun, ainakaan silloin, kun ovat ajaneet kohtuullisen selvänä ja ihmisten aikaan, vaikka kummallakaan ei ole mikään rauhallinen ajotyyli ja autotkin ovat vähän mitä sattuu.
 
Ainakin minulle tulleiden tietojen mukaan poliisi on yllättävän vähän puuttunut näiden vesselien ajeluun, ainakaan silloin, kun ovat ajaneet kohtuullisen selvänä ja ihmisten aikaan, vaikka kummallakaan ei ole mikään rauhallinen ajotyyli ja autotkin ovat vähän mitä sattuu.
Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.

Toki tämä on helppo estää laittamalla auto kaverin nimiin tai jossain Pohjanmaan perukoilla.
 
Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.

Toki tämä on helppo estää laittamalla auto kaverin nimiin tai jossai Pohjanmaan perukoilla.
Tulee juu. Kaveri ja exä oli pysäytetty autoani ajaessa parin päivän sisällä siitä kun vein kortin asemalle (ei, en menettänyt korttiani perseilemällä tms) ja poliisi pahoitteli "turhaa pysäytystä" mutta sanoivat että heillä pingasi laitteet että kortittoman auto. Noiden jälkeen poliisi vissiin teki merkinnän tms järjestelmiin etten ole tullut havaituksi ratissa tms koska ketään ei pysäytetty kippoa ajaessa vuoden aikana.
 
Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.

Toki tämä on helppo estää laittamalla auto kaverin nimiin tai jossain Pohjanmaan perukoilla.

Käsittääkseni näitä rekisterinlukijoita ei ole niin monessa maijassa, kun poliisi antaa ymmärtää.

Järjestelmä per auto taisi olla kuitenkin jonkun hintainen ( useita tonneja, jopa kymppi ? ), joten kaikkien ( edes uusien ) varusteluun ko. järjestelmällä ei löytynyt määrärahoja.
 
Käsittääkseni näitä rekisterinlukijoita ei ole niin monessa maijassa, kun poliisi antaa ymmärtää.

Järjestelmä per auto taisi olla kuitenkin jonkun hintainen ( useita tonneja, jopa kymppi ? ), joten kaikkien ( edes uusien ) varusteluun ko. järjestelmällä ei löytynyt määrärahoja.

Mikä lakia kunnioittavana henkilönä harmittaa. Olisi kuitenkin hyvä saada katsastamattomat ym. ropposet pois liikenteestä.
 
Käsittääkseni näitä rekisterinlukijoita ei ole niin monessa maijassa, kun poliisi antaa ymmärtää.

Järjestelmä per auto taisi olla kuitenkin jonkun hintainen ( useita tonneja, jopa kymppi ? ), joten kaikkien ( edes uusien ) varusteluun ko. järjestelmällä ei löytynyt määrärahoja.
Jaa... :D

Rekisterikilvenlukukamera on nykyään käytössä jo lähes kaikissa liikenne- ja valvontasektorin poliisiajoneuvoissa.

Eli jos auto on liikenteenvalvontatehtävässä, niin mitä luultavimmin siinä on REVIKA asennettuna. Mikä sinänsä on "no-brainer" koska noissa autoissa on joka tapauksessa tallentava kamera. (Edit: jos tuo nyt edes samaa käyttää, näyttää olevan moottoripyörissäkin noita nykyään, esim. TM:n esitteli hiljan aikaa sitten yhden...)
 
Jaa... :D



Eli jos auto on liikenteenvalvontatehtävässä, niin mitä luultavimmin siinä on REVIKA asennettuna. Mikä sinänsä on "no-brainer" koska noissa autoissa on joka tapauksessa tallentava kamera. (Edit: jos tuo nyt edes samaa käyttää, näyttää olevan moottoripyörissäkin noita nykyään, esim. TM:n esitteli hiljan aikaa sitten yhden...)

Joo, katsoitkos tuon jutun lähdettä? Poliisi ja Traficom, eli ei välttämättä 100% faktaa. :rofl2:
Tokihan poliisi tahtoo antaa kuvan, että rikollinen jää kiinni 100% varmuudella.
 
Potilaana mitsubishi pajero vm2000. ABS valo palaa. Ei suostu yhdistymään minkään ohjelman kanssa kuulema kaikki ohjelmat kokeiltu ja nyt itse kokeilin dephillä eikä mitään eloa, joten manuaalinen vian etsintä. Missä näissä yleensä on vikaa ollut ja pystyykö antureita mittaamaan jotta näkee onko vikanen?
 
Saman ikäluokan Passatissa ABS boksi hajoaa juuri tuolla tavoin, ettei siihen enää saa yhteyttä. Boksin sisältä pettää muutama juotos ja esim. Elehuolto.fi korjaa niitä.

ABS antureista voi mittailla yleismittarilla vastuksen (pitäisi olla 800-2000ohm), mutta skoopilla saisi enemmän selvyyttä.
 
Saman ikäluokan Passatissa ABS boksi hajoaa juuri tuolla tavoin, ettei siihen enää saa yhteyttä. Boksin sisältä pettää muutama juotos ja esim. Elehuolto.fi korjaa niitä.

ABS antureista voi mittailla yleismittarilla vastuksen (pitäisi olla 800-2000ohm), mutta skoopilla saisi enemmän selvyyttä.

Ei pääse lukemaan koko auton vikakoodeja ollenkaan millään ohjelmalla ja samalla jää helppo selvyys että voisi paikantaa suuntaa missä vika ja alkaa tsiigaamaan. Nyt tuntuu liian kovalle työmaalle alkaa joka nurkkaa ottamaan auki jos vika onkin sattumoisin ihan jossain muualla. Sitä ei varmaksi voi sanoa alkoiko valo palamaan missäkohtaa ostin auton juuri kuolinpesältä.
 
Nyt on auton kanssa seuraavanlainen ongelma:

Ajattelin selvittää millaiset jarrupalat ovat oikeanlaiset autooni (Skoda Roomster vm2007 1,6 16v.)
Motonetin luetteloita katselin ja siellä on pr-numerolla merkitty jarrupalat.
Otin autoni huoltokirjan esille jossa on nuo numerokoodit ilmoitettu.
Jokin nyt kuitenkin menee vikaan tässä jutussa, koska yksikään Motonetin luettelon pr-numerosta ei täsmää minun autoni huoltokirjassa oleviin merkintöihin. Luin netistä että mistä ne pr-numerot luetaan mutta ei täsmää yksikään numero.

Mikähän tässä on jujuna?
 
Nyt on auton kanssa seuraavanlainen ongelma:

Ajattelin selvittää millaiset jarrupalat ovat oikeanlaiset autooni (Skoda Roomster vm2007 1,6 16v.)
Motonetin luetteloita katselin ja siellä on pr-numerolla merkitty jarrupalat.
Otin autoni huoltokirjan esille jossa on nuo numerokoodit ilmoitettu.
Jokin nyt kuitenkin menee vikaan tässä jutussa, koska yksikään Motonetin luettelon pr-numerosta ei täsmää minun autoni huoltokirjassa oleviin merkintöihin. Luin netistä että mistä ne pr-numerot luetaan mutta ei täsmää yksikään numero.

Mikähän tässä on jujuna?
Eikö löydy sopivia motonetistä ihan rekisterinumeron mukaan?
 
Tulee pitkä lista erilaisia jarrupaloja joista pitää valita oikea
Ilman rekisterinumeroa näyttäis roomsterissa olleen kahta eri halkasijan jarrulevyä edessä.
Vanne pois ja mitta käteen, onko 256mm vai 288mm.
Samalla kattoo, onko siellä edessä kulumisen ilmaisin.

Taakse myydään motonetissä vaan yhtä palasarjaa levyjarruihin. Onko sinulla takana rumpu- vai levyjarrut?
 
Ilman rekisterinumeroa näyttäis roomsterissa olleen kahta eri halkasijan jarrulevyä edessä.
Vanne pois ja mitta käteen, onko 256mm vai 288mm.
Samalla kattoo, onko siellä edessä kulumisen ilmaisin.

Taakse myydään motonetissä vaan yhtä palasarjaa levyjarruihin. Onko sinulla takana rumpu- vai levyjarrut?
Levyjarrut on takana
 
Eli taakse käy 22-0924 sekä 22-1192. (motonetin osanumeroita)
Eteen määrää se, onko sitä kulumisen ilmaisevaa johtoa ja jarrulevyn halkaisija.
Palaako sinulla nyt kojetaulussa joku valo, joka ilmoittaa kuluneista jarrupaloista?
Minkä kokoisilla vanteilla autosi tuli tehtaalta?
 
Eli taakse käy 22-0924 sekä 22-1192. (motonetin osanumeroita)
Eteen määrää se, onko sitä kulumisen ilmaisevaa johtoa ja jarrulevyn halkaisija.
Palaako sinulla nyt kojetaulussa joku valo, joka ilmoittaa kuluneista jarrupaloista?
Minkä kokoisilla vanteilla autosi tuli tehtaalta?
Ei pala varoitusvalo.
Auton molemmat kumit ovat 15".
Meinasin, että tilaisin Virosta kerralla enemmän tavaraa kunhan olen selvittänyt oikeat osat. Nyt en osaa sanoa jarrulevyn kokoa enkä sitä onko kulumisen varoitin. Renkaiden vaihdossa asia selviää.
 
Mikähän tässä on jujuna?
Se, että konserni printtaa vittuillessaan noihin tarroihin vain osan auton PR-koodeista. Esimerkiksi jarrujen koodit jää usein pois.

Täydellisen listan omaan autoonsa voi pikkurahalla tulostaa erWinistä, samalla kun latailee tietty kaikki muutkin korjausoppaat ja kytkentäkaaviot. Se täydellinen lista on määrältään karkeasti ehkä viisinkertainen niihin verrattuna mitä niissä tarroissa lukee.
 
Miten kattotelinehommat menee ns. pituuden/leveyden osalta… Thule suosittaa autoon 118cm ja jollain muilla ”jopa” ns. ”sopivana” 125cm. Kattokaiteet on n. 100cm etäisyydellä. Käytettyjä kattellut ja yhdet edukkaat olisi mutta ovat ilmeisesti 127cm pitkät, onko tuolla pituudella lopulta mitään väliä jos kerran vuoteen kuskaa suksiboksia???

Auto josta telineet on eri mutta samaa konsernia, thule näyttää kattokaidekiinnitykseen samaa osanumeroa. Kai nuo kiinnikkeet liukuu kattotelineessä eli ”vähän” suositusta pidemmässä saa kiinnikkeen liuutettua oikeaa kohtaan???
 
Viimeksi muokattu:
Se, että konserni printtaa vittuillessaan noihin tarroihin vain osan auton PR-koodeista. Esimerkiksi jarrujen koodit jää usein pois.

Täydellisen listan omaan autoonsa voi pikkurahalla tulostaa erWinistä, samalla kun latailee tietty kaikki muutkin korjausoppaat ja kytkentäkaaviot. Se täydellinen lista on määrältään karkeasti ehkä viisinkertainen niihin verrattuna mitä niissä tarroissa lukee.
hienoa kiitos, pitää tulostaa erWinistä lista numeroista niin voi sitten helposti tilata roinat Virosta
 
Voihan video, rekisteröidyin tuonne erWiniin ja yritin ostaa tunnin käyttöoikeuden.
Luottokorttimaksu meni Nordean tunnuslukulaitteella vahvistukseen asti mutta sitten tuli virheilmoitusta ja ei onnistunut homma. Yritin eri selaimilla myös tuota.
Saako noita PR-numeroita merkkihuollosta paperilla mukaan?
@Meisseli
 
Saako noita PR-numeroita merkkihuollosta paperilla mukaan?
Kyllä niitä lukemani perusteella on ihmiset saaneet kun nätisti käyvät huoltotiskillä kysymässä. Tulostavat sieltä sen samaisen listauksen joka erWinistäkin löytyy (silloin kun se sattuu toimimaan).
 
Toinen auto ollut seisonnassa nyt nelisen kuukautta, unohtui tietysti irrottaa akku seisomaan laittaessa. Akku on nyt purkautunut tyhjäksi (yleisvirtamittari näytti 2,11V) eikä erillisen älylaturinkaan pito akussa yön yli auttanut tilanteeseen. Auttaisiko, jos apuvirtakaapeleilla lataisi tyhjentynyttä akkua ja sitten jatkaisi älylaturilla, vai pitääkö marssia suoraan akkukauppaan? Akku on n. 2-3 vuotta vanha.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen auto ollut seisonnassa nyt nelisen kuukautta, unohtui tietysti irrottaa akku seisomaan laittaessa. Akku on nyt purkautunut tyhjäksi (yleisvirtamittari näytti 2,11V) eikä erillisen älylaturinkaan pito akussa yön yli auttanut tilanteeseen. Auttaisiko, jos apuvirtakaapeleilla lataisi tyhjentynyttä akkua ja sitten jatkaisi älylaturilla, vai pitääkö marssia suoraan akkukauppaan? Akku on n. 2-3 vuotta vanha.
Jos akku on neljässä kuukaudessa tuohon lukemaan tippunut, niin joku syö virtaa ja pahasti. Tai akku ollut jo valmiiksi huono. Noihin lukemiin kun tippuu, niin vaikka kuinka latailisit, niin ei tuosta enää ehjää saa. Saa sillä starttailtua, mutta ei se virtaa enää samalla tavalla pidä. Akkukaupalle vaan ja tutki autosta mikä imee virtaa.
 
Toinen auto ollut seisonnassa nyt nelisen kuukautta, unohtui tietysti irrottaa akku seisomaan laittaessa. Akku on nyt purkautunut tyhjäksi (yleisvirtamittari näytti 2,11V) eikä erillisen älylaturinkaan pito akussa yön yli auttanut tilanteeseen. Auttaisiko, jos apuvirtakaapeleilla lataisi tyhjentynyttä akkua ja sitten jatkaisi älylaturilla, vai pitääkö marssia suoraan akkukauppaan? Akku on n. 2-3 vuotta vanha.
Auttaa.
 
Älylaturilla ei tosiaan tee tällaisessa tilanteessa mitään jos ei pysty pakottamaan 12v. Tunnistaa 6v akuksi. Apuvirtaa toisesta autosta tai perinteinen akkulaturi, joka puskee virtaa kyselemättä.
 
Älylaturilla ei tosiaan tee tällaisessa tilanteessa mitään jos ei pysty pakottamaan 12v. Tunnistaa 6v akuksi. Apuvirtaa toisesta autosta tai perinteinen akkulaturi, joka puskee virtaa kyselemättä.

Niin taitaa tehdä, Einhelli näytti latausjännitettä jossain 7 voltin pintaan, joten taisi luulla 6V akuksi. Pitääpä kokeilla vielä antaa toisella autolla apuvirtaa, jos ei auta niin akku vaihtoon.
 
Tuli ostettua uusi käytetty auto ja huomasin vasta myöhemmin että jokaisessa renkaassa on yksi ihmeellinen pultti. Oisko varkaudenestoa tai muuta hauskaa.
Millähän ihmeellä tuon saa auki?
mutteri.png
 
Tuli ostettua uusi käytetty auto ja huomasin vasta myöhemmin että jokaisessa renkaassa on yksi ihmeellinen pultti. Oisko varkaudenestoa tai muuta hauskaa.
Millähän ihmeellä tuon saa auki?
mutteri.png
Varkaudenestomutterihan tuo on, yleensä se erikoisavain tulee auton mukana. Oletko tsekannut hanskalokeron ja takakontin, ettei siellä sattuis olemaan mitään? Omassa entisessä kinnerissä oli erikoisavain talvirengassarjan muttereiden joukossa. Jos ei ole, niin sitten pitää selvitellä minkä valmistajan mutteri tuo olisi, jotta saa sopivan avaimen siihen hommattua.
 
Tuli ostettua uusi käytetty auto ja huomasin vasta myöhemmin että jokaisessa renkaassa on yksi ihmeellinen pultti. Oisko varkaudenestoa tai muuta hauskaa.
Millähän ihmeellä tuon saa auki?
Minkä merkkinen auto? Joillakin merkeillä on/oli tuon tyyppisiä/mallisia pultteja ihan lisävarusteina. VAG autoissa ainakin näki joskus paljon hyvin tuon tyyppisiä pultteja. Meillä oli myös merkkihuollossa yleisimpien lukkopulttien avainten sarja jolla sitten saatiin suurin osa auki jos esim tuli vaihtoautoja tms joissa ei avainta löytynytkään. Saa nuo kyllä veke ihan voimaakin käyttäen mutta helpoin on etsiä avain ja jos ei löydy niin yhteys myyjään ja jos ei sieltäkään avainta löydy niin rengasliikkeeseen/merkkiliikkeeseen myyjän piikkiin (jos liike) ja saavat kyllä auki.
 
Kiitos vastauksista.
Ei löytynyt avainta mistään päin autoa. Bemari tuo on ja tuli liikkeen kautta edelliseltä omistajalta, joten mahdollinen avain on varmaan kahden yhteyden takana. Ei tässä sitten muuta kuin myyjää häiritsemään.
 
Kiitos vastauksista.
Ei löytynyt avainta mistään päin autoa. Bemari tuo on ja tuli liikkeen kautta edelliseltä omistajalta, joten mahdollinen avain on varmaan kahden yhteyden takana. Ei tässä sitten muuta kuin myyjää häiritsemään.
Myydään noita avaimia ihan yksittäin, esim. KL-varaosat. Toinen asia taas on, että noita alkaa näkymään usealla valmistajalla erilaisia, joten oikean avaimen löytäminen tahtookin olla hakuammuntaa ilman tarkempia tietoja.
 
Kiitos vastauksista.
Ei löytynyt avainta mistään päin autoa. Bemari tuo on ja tuli liikkeen kautta edelliseltä omistajalta, joten mahdollinen avain on varmaan kahden yhteyden takana. Ei tässä sitten muuta kuin myyjää häiritsemään.

Bemareissa ainakin 3-sarjalaisissa hylsyn paikka on takakontissa työkalujen yhteydessä. E90 muistaakseni oikealla ”poskessa” ja F-sarjalaisessa kontin alla. Kannattaa katsoa löytyykö tyhjä peukalonkokoinen paikka. Noita samannäköisiä ”piparihylsyjä” taisi olla vaikka kuinka monta erilaista.
 
Terve. En löytänyt tälle omaa ketjua joten laitan nyt tänne.

Ostin elokuussa käytetyn auton liikkeestä. Koeajoin auton ja kaikki toimi hyvin. Mutta eilen ajaessani vaihdoin vaihetta, jolloin kytkin jäi alas, eikä tullut ylös itsestään vaan piti vasemmalla jalalla nostaa se alta. Tänään teki toisen kerran näin.

Miten tälläisessa asiassa pitäisi toimia oikein, olenko yhteydessä liikkeeseen ja kerron asiasta, ovatko he oikeutettuja korvaamaan kokonaan/puoliksi?

Osaisiko kukaan neuvoa mikä autossa voi olla jos kytkin jää alas?
 
Bemareissa ainakin 3-sarjalaisissa hylsyn paikka on takakontissa työkalujen yhteydessä. E90 muistaakseni oikealla ”poskessa” ja F-sarjalaisessa kontin alla. Kannattaa katsoa löytyykö tyhjä peukalonkokoinen paikka. Noita samannäköisiä ”piparihylsyjä” taisi olla vaikka kuinka monta erilaista.
Muistelisin samoin entisen ykkössarjalaisen kanssa, oli kontin "poskessa". Omassa oli ainakin ihan erilainen tuo mutteri, joten Bemarilla näyttänee olevan useita erilaisia käytössä.

Mut eiköhän se sieltä liikkeestä kysymällä ala selviämään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 511
Viestejä
4 498 548
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom