Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Näin ajattelinkin. Itselle ei omaa ajoa tule kun ehkä 5tkm vuodessa maksimissaan. Työajoa taas tulee reilusti, kun työllä ei ole varsinaista työntekopaikkaa.
Voidaan nyt kuitenkin eukon kanssa ajaa kaikki viikonloppuajot tolla minun työautolla.

Verottajaltahan ilmeisesti voi saada jotakin takaisin, kun yksityisajot ei mene lähellekkään tota 18tkm rajaa. Työnantajakin lupasi lähettää "ajoraportit" kuukausittain sähköpostiin.

Ehkä halvempaa olis ollut ostaa joku vanha diesel ritsa itselle työautoksi ja ajaa työnantajan polttoainekortilla työajot.
Mutta mukavuus voitti, tietää kenelle soittaa kun on autossa murheita, eikä ole sitten omasta lompakosta pois huollot yms.
Tuo autoetu auto on siis pakettiauto, kun pitää työkaluja, polttoöljyä yms. kuskailla.

Ajopäiväkirjalla pitäisi saada verotusarvoa alaspäin, jotain 10-20 sentin väliin per ajamaton kilometri, siis tuosta 18 000 kilometrin vuosittaisesta ajosuoritteesta miinustettuna.

Työnantajan kannalta pakettiauto on työsuhdeautoksi vähän huono, kun työsuhdeauton status hävittää siitä arvonlisäveron vähennysmahdollisuuden.
Tästä syystä harvassa firmassa saa pakettiautoa työsuhdeautoksi, itsekkin yritin edellisessä firmassa saada aikoinaan neliveto Transporterin työsuhdeautoksi, mutta ei onnistunut, kun leasingyhtiö ei siihen taipunut.
Ostin sitten oman Hiacen ja nostin kilometrikorvauksia 30-40 000 kilometrin edestä, tämä siksi kun toimihenkilö ei firman autosäännön mukaan voinut saada "tuotantoautoa" hallintaansa.

Työntekijällekkin tuo paku on tietyllä tavalla vähän huono, kun siitä joutuu maksamaan täyden verotusarvon vaikka sillä pääosin kuskataankin työnantajan tavaroita ( jolloin pakun tavaratila on harvoin oikeasti omassa käytössä ), varmaankin tästä ja arvonlisäverosta johtuen varsinkin monessa pienemmässä firmassa pakettiautot ovat käytännössä työntekijöillä jatkuvassa henkilökohtaisessa käytössä ja niiden käyttöä omiin ajoihin ei seurata, mutta niitä ei myöskään ilmoiteta työsuhdeautoiksi.
 
E: oletan että että kiassa ja hyundaissa sama tekniikka, kun sisarusmerkkejä ovat.

Tietyissa malleissa tais olla suht samat koneet, vähän kuten ford ja volvo käyttää tietyissä malleissa samoja osia ja jopa rellunkin moottori löytyi yhdestä volvon mallistosta.
Muistelen vaan et kolleegan ceed 1.6 diiseli (vuosimalli oli varmaan 08-13 väliltä) sylkäs pariinkin kertaan öljyt venakopan kautta konehuoneeseen talviajossa ja oletettavasti syy oli huohottimen tukkeutuminen/jäätyminen. Toki noita huohotin ongelmia on aina sopivin väliajoin tietyissä malleissa, aikanaan omistamassani 406 bensavehkeessäkin oli.
 
En keksinyt sopivaa ketjua joten laitan tänne.

Sain videon jossa näkyy kuinka toinen auto yrittää taskuparkkeerata omani ja toisen auton väliin. Peräkoukullaan sitten kolme kertaa omaan takapuskuriini kolhaisi samalla. Kävi katsomassa ja pyyhkäisemässä puskuriani ja lähti pois. Selvät jäljet jäi puskuriin jostai kuvat. Auton rekisterinumeron saan varmaan lähipäivinä ylös, kun nähnyt samalla kadulla ennenkin. Sen jälkeen mikä on oikea tapa lähteä hoitamaan asiaa, kun rekisterinumero on tiedossa?

Ajattelin yrittää ottaa yhteyttä ja kertoa, että minulla on video tallessa. Ja pyytää ilmottamaan omaan vakuutusyhtiöön.

Mitä, jos hän ei ole yhteistyökykyinen?
 
En keksinyt sopivaa ketjua joten laitan tänne.

Sain videon jossa näkyy kuinka toinen auto yrittää taskuparkkeerata omani ja toisen auton väliin. Peräkoukullaan sitten kolme kertaa omaan takapuskuriini kolhaisi samalla. Kävi katsomassa ja pyyhkäisemässä puskuriani ja lähti pois. Selvät jäljet jäi puskuriin jostai kuvat. Auton rekisterinumeron saan varmaan lähipäivinä ylös, kun nähnyt samalla kadulla ennenkin. Sen jälkeen mikä on oikea tapa lähteä hoitamaan asiaa, kun rekisterinumero on tiedossa?

Ajattelin yrittää ottaa yhteyttä ja kertoa, että minulla on video tallessa. Ja pyytää ilmottamaan omaan vakuutusyhtiöön.

Mitä, jos hän ei ole yhteistyökykyinen?
Tietysti kannattaa ottaa yhteys kolaroitsijaan.
Mikä vakuutus sinulla on?

Tässä vielä uutinen, joka on varmaan samantyylisestä tapauksesta: Tiesitkö? KKO on linjannut, että parkkipaikalla toisen autoa kolhineen ei tarvitse ilmoittautua

"Oman auton vahingot korvataan kaskovakuutuksesta, jos sellainen on. Kaskosta korvataan myös tuntemattoman auton aiheuttamat vahingot, jos sen omistaja ei kanna vastuutaan."
 
En keksinyt sopivaa ketjua joten laitan tänne.

Sain videon jossa näkyy kuinka toinen auto yrittää taskuparkkeerata omani ja toisen auton väliin. Peräkoukullaan sitten kolme kertaa omaan takapuskuriini kolhaisi samalla. Kävi katsomassa ja pyyhkäisemässä puskuriani ja lähti pois. Selvät jäljet jäi puskuriin jostai kuvat. Auton rekisterinumeron saan varmaan lähipäivinä ylös, kun nähnyt samalla kadulla ennenkin. Sen jälkeen mikä on oikea tapa lähteä hoitamaan asiaa, kun rekisterinumero on tiedossa?

Ajattelin yrittää ottaa yhteyttä ja kertoa, että minulla on video tallessa. Ja pyytää ilmottamaan omaan vakuutusyhtiöön.

Mitä, jos hän ei ole yhteistyökykyinen?

Jos ei ole yhteistyikykyinen niin varmiten oikeaa inffoa saisit varmaan omalta vakuutusyhtiöltä. Eiköhän ne osaisi neuvoa et pitääkö olla poliiseihin yhteydessä vai hoitavatko he asian.
Edit: veikkaajahan laittoikin tuon linkin mitä myös etsin
 
Tietysti kannattaa ottaa yhteys kolaroitsijaan.
Mikä vakuutus sinulla on?

Tässä vielä uutinen, joka on varmaan samantyylisestä tapauksesta: Tiesitkö? KKO on linjannut, että parkkipaikalla toisen autoa kolhineen ei tarvitse ilmoittautua

Täyskasko.
Jos ei ole yhteistyikykyinen niin varmiten oikeaa inffoa saisit varmaan omalta vakuutusyhtiöltä. Eiköhän ne osaisi neuvoa et pitääkö olla poliiseihin yhteydessä vai hoitavatko he asian.
Edit: veikkaajahan laittoikin tuon linkin mitä myös etsin

Ja joo täytyy koittaa bongailla vielä tänään rekkaria ja ottaa yhteyttä ja tarvittaessa kysellä omasta vakuutusyhtiöstä.
 
Saksankielisessä Wikipediassa monille automalleille kerrottu Elastizität tarkoittaa ilmeisesti kiihdytystä jollain nopeusvälillä vaihdetta vaihtamatta. Mistä nopeuksista on kyse?
 
Saksankielisessä Wikipediassa monille automalleille kerrottu Elastizität tarkoittaa ilmeisesti kiihdytystä jollain nopeusvälillä vaihdetta vaihtamatta. Mistä nopeuksista on kyse?
Tuskin sille mitään yhtä ja ainoaa standardia on.

Esim. tässä mitattavaksi arvoksi on valittu Elastizität 80–120 km/h im 4. Gang, kun taas tässä on Elastizität: 5. Gang, 60–120 km/h ("Gang" tarkoittaa vaihdetta.)

Suomeksi olen nähnyt puhuttavan "sitkeydestä" tai ohituskiihtyvyydestä.
 
Kohteena liikeestä nyt tammikuussa ostettu käytetty auto jonka tuulilasi on yläreunastaan irronnut ja sen seurauksena lattiamatto on kastunut ihan kunnolla. Maton alla on tietysti kaikenlaista sähköjohtoa ja palikkaa kastumassa.
Reklamaatio myyjälle tuotti vastauksen jossa kieltäydyttiin tuulilasin vaihdosta joka tässä tilanteessa on se ainoa järkevä konsti korjata tuo vuoto.
Ikkuna on siis sen verran irti että se liikkuu suht kevyesti kun sormella painelee.
Olisin lasin itse vaihdattanut keväämmällä mutta nyt tämä asia muutti tilanteen erilaiseksi sillä vettä on lattialla sen verran että on tuo lasi jo hetken vuotanutkin.
Onko kellään kokemuksia miten kannattaisi toimia?
 
Kohteena liikeestä nyt tammikuussa ostettu käytetty auto jonka tuulilasi on yläreunastaan irronnut ja sen seurauksena lattiamatto on kastunut ihan kunnolla. Maton alla on tietysti kaikenlaista sähköjohtoa ja palikkaa kastumassa.
Reklamaatio myyjälle tuotti vastauksen jossa kieltäydyttiin tuulilasin vaihdosta joka tässä tilanteessa on se ainoa järkevä konsti korjata tuo vuoto.
Ikkuna on siis sen verran irti että se liikkuu suht kevyesti kun sormella painelee.
Olisin lasin itse vaihdattanut keväämmällä mutta nyt tämä asia muutti tilanteen erilaiseksi sillä vettä on lattialla sen verran että on tuo lasi jo hetken vuotanutkin.
Onko kellään kokemuksia miten kannattaisi toimia?

Käy liimauttamassa tuulilasiliikkeessä
 
Kohteena liikeestä nyt tammikuussa ostettu käytetty auto jonka tuulilasi on yläreunastaan irronnut ja sen seurauksena lattiamatto on kastunut ihan kunnolla. Maton alla on tietysti kaikenlaista sähköjohtoa ja palikkaa kastumassa.
Reklamaatio myyjälle tuotti vastauksen jossa kieltäydyttiin tuulilasin vaihdosta joka tässä tilanteessa on se ainoa järkevä konsti korjata tuo vuoto.
Ikkuna on siis sen verran irti että se liikkuu suht kevyesti kun sormella painelee.
Olisin lasin itse vaihdattanut keväämmällä mutta nyt tämä asia muutti tilanteen erilaiseksi sillä vettä on lattialla sen verran että on tuo lasi jo hetken vuotanutkin.
Onko kellään kokemuksia miten kannattaisi toimia?
Tiesit lasin olevan jo siinä kunnossa, että se pitää vaihtaa, niin vaihtamaan vaan.
 
Kuinka monta kysymystä on tavaraliikenteen perustason amp kokeessa? Ja kuinka monta virhettä saa olla?
 
Kuinka monta kysymystä on tavaraliikenteen perustason amp kokeessa? Ja kuinka monta virhettä saa olla?
Jotenkin on jäänyt sellainen muistikuva, että koe ei ole vakio vaan riippuu järjestäjästä.
Kuitenkin sen verran helppo, että siitä pääsee kyllä kuka vaan läpi. Ja jos ei pääse, niin ihan hyvä.
 
Jotenkin on jäänyt sellainen muistikuva, että koe ei ole vakio vaan riippuu järjestäjästä.
Kuitenkin sen verran helppo, että siitä pääsee kyllä kuka vaan läpi. Ja jos ei pääse, niin ihan hyvä.
Jes eiköhän tuo läpi mene. Moni tuttu pitänyt ADR-koetta vaikeampana ja sen pääsin helposti läpi.
 
VW Bora -04 1.4 bentsiini, molempiin avaimiin vaihdettu patteri ja todettu että keskuslukitus toimii hienosti vain kuskin puolen oven edestä, eli kaukolukitus ei toimi enää kauempaa ollenkaan. Hyvällä tuurilla välillä keskuslukitus toimii apparin paikan oven takaa kun vähän aikaa osoittelee, onko muilla foorumilaisilla ollut ongelmia tuon kanssa? (iv golffit jne)
 
Pura avain ja katso sisältä sen kaukosäätimen varaosanumero. Tilaat uudet ja opetat ne vanhojen tilalle. Noissa tahtoo se lähetin kuolla jossain vaiheessa.
 
Katsastussaaga jatkuu. Nyt on vaihdettu öljyt + öljynsuodatin, ilmansuodatin ja sytytystulpat. Lisäks lurautettu pariin tankilliseen polttoainejärjestelmän putsausainetta ja ajettu viikon verran uusilla tulpilla ja ilmanputsareilla jne, sekä n. 1h ~4000rpm kierroksilla ennen katsastusta, että katit on varmasti kuumat.

Lopputulemana uusi hylsy. HC oli nyt tippunut sallittuihin lukemiin, mutta CO edelleen liian korkea, tarkemmin 0,37%.

Katsastaja kertoi, että arvo käy sallitussa kyllä, mutta nousee sitten taas yli 0,2%:in.
Seuraavaks ajattelin käyttää autoa korjaamolla ja hakea päästötodistuksen sieltä, jos vaikka saisivat lukemat sellaisiksi, että saisi auton vihdoin leimalle.

Miten todennäköistä on, että katsastaja haluaa päästöt konttorilla kuitenkin tarkastaa? Ja tarvitseeko leimasta maksaa korjaamon päästölapun kanssa kun muut korjauskehotukset on jo tarkistettu ja vedetty yli?

Jos tämäkään toimenpide ei toivottua tulosta tuota, miten suurella todennäköisyydellä taaemman katin vaihtaminen saa päästöt rajoihin? Tuo taaemman katin vaihto on hinnaltaan sellainen, että sen just ja just voisi tehdä jos siitä varma apu olisi.
 
Mistäs löytyisi oem numero vanhalle 3 koppaselle golffin startille. Kun ei noihin halpaketjujen suosituksiin oikein voi varmasti luottaa kone oli muistaakseni 1.8 55kw moottorikoodi ainakin bilteman rekkarihaussa on AAM.
 
VW Bora -04 1.4 bentsiini, molempiin avaimiin vaihdettu patteri ja todettu että keskuslukitus toimii hienosti vain kuskin puolen oven edestä, eli kaukolukitus ei toimi enää kauempaa ollenkaan. Hyvällä tuurilla välillä keskuslukitus toimii apparin paikan oven takaa kun vähän aikaa osoittelee, onko muilla foorumilaisilla ollut ongelmia tuon kanssa? (iv golffit jne)
Lähetin paskana. Ovat kuluvia osia ja marmorilta saa uutta. Yhteen avaimeen olen joutunut aikoinaan uusimaan mutta hintaa en muista enää.
 
Onko jotain yleistä syytä jarrujen puolierojen kasvuun? Katsastus edessä ja parissa vuodessa luvut noussut niin, että olisi varmaan syytä jotain korjauttaa, mutta mitähän?
Etu- & takakselin erot hiipinyt vuosittain 5%/7% -> 12%/15% -> 27%/27%, eli ei mahtane mennä tänä vuonna enää alle salitun 30% rajan. Seisontajarru elänyt 18%->17%->28%, joten se lienee vielä alle sallitun 70%.

Mimmostakohan laskua uskaltaa pelätä? Samaan syssyyn pitäisi tuon ja perus vuosihuollon kylkeen vaihtaa vielä jakohihnakin. Hirvittää, että mimmonen lasku tulossa :tdown:
Autoista en tiedä mitään, kun ei oikein kiinnosta - on vähän välttämätön paha. Pelottaa vaan, että tuleeko hinnassa kusetetuksi, kun sitä tuntuu alalla olevan liikkeellä. Auto 20 vuotta vanha Focus
 
Onko jotain yleistä syytä jarrujen puolierojen kasvuun? Katsastus edessä ja parissa vuodessa luvut noussut niin, että olisi varmaan syytä jotain korjauttaa, mutta mitähän?
Etu- & takakselin erot hiipinyt vuosittain 5%/7% -> 12%/15% -> 27%/27%, eli ei mahtane mennä tänä vuonna enää alle salitun 30% rajan. Seisontajarru elänyt 18%->17%->28%, joten se lienee vielä alle sallitun 70%.

Mimmostakohan laskua uskaltaa pelätä? Samaan syssyyn pitäisi tuon ja perus vuosihuollon kylkeen vaihtaa vielä jakohihnakin. Hirvittää, että mimmonen lasku tulossa :tdown:
Autoista en tiedä mitään, kun ei oikein kiinnosta - on vähän välttämätön paha. Pelottaa vaan, että tuleeko hinnassa kusetetuksi, kun sitä tuntuu alalla olevan liikkeellä. Auto 20 vuotta vanha Focus
Jumissa, ruosteessa jne. Sitä se teettää, kun ei koskaan vaihdeta jarrunesteitä eikä huolleta jarruja.
Jarrut auki vaan ja käsijarruun säätö tai uudet kengät.
 
Jumissa, ruosteessa jne. Sitä se teettää, kun ei koskaan vaihdeta jarrunesteitä eikä huolleta jarruja.
Jarrut auki vaan ja käsijarruun säätö tai uudet kengät.
Vuosittain on kosla käynyt huollossa ja huollosta on sanottu mikä on ajankohtaista ja ne on työstetty......
Muttajoo, enää ei nesteiden vaihto auta vai?
 
Vuosittain on kosla käynyt huollossa ja huollosta on sanottu mikä on ajankohtaista ja ne on työstetty......
Muttajoo, enää ei nesteiden vaihto auta vai?
Pitäisi avata ne jarrut ja katsoa mikä on tilanne. Jos sylinterit on jo ihan jumissa, niin ei nesteet enää siihen auta. Ne nyt menee tietysti ajankin kanssa jumiin, mutta kyllä ne tuoreet nesteet auttaa asiaa vuosien aikana.
Ihan hyvä saavutus jos ei ole vaikka 20 vuoteen tarvinnut sylinteriä vaihtaa.
 
Vuosittain on kosla käynyt huollossa ja huollosta on sanottu mikä on ajankohtaista ja ne on työstetty......
Muttajoo, enää ei nesteiden vaihto auta vai?

Sanoisin näin mututuntumalla, et jarrujen herkistely (eli satulat ja palat irti ja tappien rasvaus yms toimenpiteet) voi tasoittaa prosentteja. Yleensä ne sisemmät palat alkaa ekana kahnaamaan ja siitä sitten alkaa aikanaan puoltamaan ja sisemmät palat myös loppuvat siten aikaisemmin. Huonolla tuurilla voi joutua uusimaan satulatkin, mikäli sylinterit jumittavat pahasti. Huolto ei juuri jarruja saati niiden nesteitä vaihda ellei niitä erikseen mainita et. Suositushan taitaa olla 2-3v välein uudet jarrunesteet (itse uusinut ne keskimäärin auton ollessa 8-10v ikäinen).

Mut äkkiä laskettuna olettaen et 1.6 focus, niin jakopää kaikkine kilkkeineen (myös vesipumppu) 500-540e yleensä hinta siin ~400e ja vesipumppu maksaa sen päälle satkun ja päälle jarrujen herkistys + nesteet nii 2h pajan laskutuksella sekä nesteen hinta niin voi olla suuntaa-antava summa. Ja jos tarvii uusia satuloita/levyjä/paloja niin meneehän siihen.
 
Tarkotus oli joo nuo jarrut ja jakohihna erikseen pyydellä vuosihuollon kylkeen. Pitänee ennakkoon pyytää hinta-arviota ja kattoa montako puhelua tulee proseduurin aikana ja mihin hinta kapuaa :asif:
Kiitos paljon vastauksesta!
 
Meinaatteko ihan oikeasti, että tuoreet jarrunesteet suojaavat mäntiä juuttumiselta? Ainakin kaikki roplaamani tapaukset ovat ruostuneet ulkopuolelta tulevasta kosteudesta. Männän tiivisteen sisäpuolella ei männässä ole ollut mitään sanottavaa, mutta tiivisteen ulkopuolelta ovat olleet ruosteessa. Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrunesteitä vaihdetaan laskevan kiehumispisteen takia, joka on turvallisuusasia.
 
Meinaatteko ihan oikeasti, että tuoreet jarrunesteet suojaavat mäntiä juuttumiselta? Ainakin kaikki roplaamani tapaukset ovat ruostuneet ulkopuolelta tulevasta kosteudesta. Männän tiivisteen sisäpuolella ei männässä ole ollut mitään sanottavaa, mutta tiivisteen ulkopuolelta ovat olleet ruosteessa. Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrunesteitä vaihdetaan laskevan kiehumispisteen takia, joka on turvallisuusasia.
Tuo kiehumispiste on varmasti oleellisin, mutta kyllä noista männistäkin saattaa pinta lähteä kuplimaan. Samoin vanhassa jarrunesteessä on ihan näkyvästi epäpuhtauksia mukana. Olet varmaan löytänyt sakkaa sieltä kupin pohjalta, kun olet satuloita rempannut. Se ei tee hyvää männän ja tiivisteen väliin joutuessaan.
 
11v auto ja takakaaren ja puskurin kohdasta lähti maalia irti ja kirkas pelti paljastui. Olikohan joskus pakkelia ollut alla kuin tuolleen lähti about 4-6cm maalipala irti? No kävin kuitenkin kyselemässä paikallisesta maalaamosta arviota ja aikoja niin ns paikkauksella ja häivyttämällä arvioi 200e maksavan.
Muovipuskurien lakkavirheiden häivytys tois satkun lisää, lakka siis lähtenyt irtoilemaan pieninä palasina.

Kait tuo ihan kohtuu hintanen on?
 
11v auto ja takakaaren ja puskurin kohdasta lähti maalia irti ja kirkas pelti paljastui. Olikohan joskus pakkelia ollut alla kuin tuolleen lähti about 4-6cm maalipala irti? No kävin kuitenkin kyselemässä paikallisesta maalaamosta arviota ja aikoja niin ns paikkauksella ja häivyttämällä arvioi 200e maksavan.
Muovipuskurien lakkavirheiden häivytys tois satkun lisää, lakka siis lähtenyt irtoilemaan pieninä palasina.

Kait tuo ihan kohtuu hintanen on?
Mikä auto, kuva kertoisi enemmän kuin 1000 sanaa. Pyörän kaaret on aina kovilla kun kivet lentelee, eiköhän se ole tehtaan huonoa maalausta, toki 11v vanha auto niin ihmekkös tuo jos alkaa maali irtoilemaan
 
11v auto ja takakaaren ja puskurin kohdasta lähti maalia irti ja kirkas pelti paljastui. Olikohan joskus pakkelia ollut alla kuin tuolleen lähti about 4-6cm maalipala irti? No kävin kuitenkin kyselemässä paikallisesta maalaamosta arviota ja aikoja niin ns paikkauksella ja häivyttämällä arvioi 200e maksavan.
Muovipuskurien lakkavirheiden häivytys tois satkun lisää, lakka siis lähtenyt irtoilemaan pieninä palasina.

Kait tuo ihan kohtuu hintanen on?

Jos saat kaaren sisäpuolet ja puskurit kuntoon noin 300 eurolla, niin selviät halvalla, kunnolla tehtynä tuo ei ole mikään parin tunnin homma maalarille.

Maalari joutuu kuitenkin hiomaan kaaret, vetämään happomaalit pohjalle, tekemään pohjat, vetämään värimassan ja lakan pinnalle häivyttämällä, sekä mahdollisesti vesihiomaan / puleeraamaan korjatun kohdan.
Puskuritkin on käytävä läpi vähintää villan kanssa, mahdollisesti täytettävä kolot ja vedettävä lakat päälle, jonka jälkeen mahdollinen vesihionta ja puleeraus.
 
Maalari joutuu kuitenkin hiomaan kaaret, vetämään happomaalit pohjalle, tekemään pohjat, vetämään värimassan ja lakan pinnalle häivyttämällä, sekä mahdollisesti vesihiomaan / puleeraamaan korjatun kohdan.
Puskuritkin on käytävä läpi vähintää villan kanssa, mahdollisesti täytettävä kolot ja vedettävä lakat päälle, jonka jälkeen mahdollinen vesihionta ja puleeraus.

Ei kyl kannata edes kuvitella sen tekevän tota kolmellasadalla..
 
Ei kyl kannata edes kuvitella sen tekevän tota kolmellasadalla..

Se oli vähän niinkuin postaukseni pointti.

Minä en kuvittele, kun olen noita sahoja tehnyt ja tiedän mitä niihin palaa aikaa sekä tarvikkeita, kun hyvin tekee.

Mutta jos joku ( mahdollisesti juoppo ) maalari tekee tuon 300 eurolla vaikka taskukauppana, niin diili on kannattava.
 
Kunnolla tehtynä se ois varmaan koko kyljen/peräosan hionta/maalaus yms. Mut kattoo nyt, kaveri käytti kyseisellä hepulla farmarin paksin korjauttamassa niin sekin taisi olla n.200-300e (lasin alta kukassa). Ja ainakin mitä sitä autoa näki niin ihan ok jälkeä näytti olevan ainakin sävyssä.
 
Onko kellään muulla tullut vastaan kahdet renkaat, yhdet vanteet myynti-ilmoituksia? Vaatii siis kahdet rengastyöt vuodessa kun ei ole hankittu toisia vanteita ja näitä tulee vastaan ihan muutaman vuoden ikäisissä autoissa.
 
Onko kellään muulla tullut vastaan kahdet renkaat, yhdet vanteet myynti-ilmoituksia? Vaatii siis kahdet rengastyöt vuodessa kun ei ole hankittu toisia vanteita ja näitä tulee vastaan ihan muutaman vuoden ikäisissä autoissa.

Virolaisilla myyjillä lähes normal.
 
Onko kellään muulla tullut vastaan kahdet renkaat, yhdet vanteet myynti-ilmoituksia? Vaatii siis kahdet rengastyöt vuodessa kun ei ole hankittu toisia vanteita ja näitä tulee vastaan ihan muutaman vuoden ikäisissä autoissa.

SaMuxin tuontivehkeissä kohtuullisen yleistä. Kyseisissä liikkeissä myös renkaiden/vanteiden sumpliminen myynnissä olevien autojen välillä yleistä jos tällä saadaan kauppa kiinni.

Toissaalta 2 renkaat 1 vanteet ei ole juuri ongelma jos säilytät rengashotellissa ja annat heidän muutenkin hoitaa vaihtotyö.
 
Tietäisiköhän kukaan hyvää paikkaa Espoo/Vantaa/Helsinki alueella missä saisi korjautettua, puhallutettua ja maalautettua vanteet?

Talvirenkaiden vanteet kaipaisivat hieman kohennusta ja koska niihin tulee ensi talveksi joka tapauksessa uudet kumit, niin voisi hyvin kesän aikana laitattaa ne kuntoon.
DSC_0586.JPG
DSC_0587.JPGDSC_0589.JPG
 
Tietäisiköhän kukaan hyvää paikkaa Espoo/Vantaa/Helsinki alueella missä saisi korjautettua, puhallutettua ja maalautettua vanteet?

Talvirenkaiden vanteet kaipaisivat hieman kohennusta ja koska niihin tulee ensi talveksi joka tapauksessa uudet kumit, niin voisi hyvin kesän aikana laitattaa ne kuntoon.
DSC_0586.JPG
DSC_0587.JPGDSC_0589.JPG
Näyttää sen verran tusinakuntoisilta vanteilta, että tuskin näyttelykampetta ollaan rakentamassa talveksi. Joten kysy tuolta hinta ja vie paikkaan, joka miellyttää eniten.

https://autojerry.fi/hinnat/vanteiden-maalaus-hinta/
 
Kyseessä tosiaan - 06 Honda Civic HB:n 16" vanteet ja ihan normi arkiajoon ovat tulossa.

Pitääpä laitella autojerryyn kilpailutus ja kattoa mitä sieltä löytyy.
 
Tietäisiköhän kukaan hyvää paikkaa Espoo/Vantaa/Helsinki alueella missä saisi korjautettua, puhallutettua ja maalautettua vanteet?

Talvirenkaiden vanteet kaipaisivat hieman kohennusta ja koska niihin tulee ensi talveksi joka tapauksessa uudet kumit, niin voisi hyvin kesän aikana laitattaa ne kuntoon.
DSC_0586.JPG
DSC_0587.JPGDSC_0589.JPG


Melkeinpä halvemmalla saat uudet/käytetyt torista tai jostain missä on päällä tuoreet renkaat?

Mitä olen hiekalla/lasilla puhaltanut vanteita niin 200-300€ puhallus siihen maalaus vielä?
 
Tietäisiköhän kukaan hyvää paikkaa Espoo/Vantaa/Helsinki alueella missä saisi korjautettua, puhallutettua ja maalautettua vanteet?

Talvirenkaiden vanteet kaipaisivat hieman kohennusta ja koska niihin tulee ensi talveksi joka tapauksessa uudet kumit, niin voisi hyvin kesän aikana laitattaa ne kuntoon.
Rimpula.com Pornaisissa.

240 € pulverilla perusväriin, voin suositella useiden kymmenien sarjojen kokemuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Rimpula.com Pornaisissa.

240 € pulverilla perusväriin, voin suositella useiden kymmenien sarjojen kokemuksella.
Joku voisi ehdottaa samanlaista puljua Turun suunnalla - alkaa olemaan Audin alkuperäisrimpulat siinä kunnossa että parista vuotaa jo ilmat kun venttiilin reikäkin alkaa olemaan niin hapettunut ja maaliton. Ei noita viitsisi kuitenkaan kiina-aluihinkaan vaihdella (tietty jos koko auton heivaisi menemään niin pääsis tuostakin ongelmasta... :D ).-
 
Poika osti 10v vanhan mitsubishi lancerin. Koeajossa ei tullut mieleen ajaa motaria, ja tänään motarilla ajaessaan suoralla tiellä huomasi, että auto puoltaa vasemmalle. On nastalliset renkaat alla vielä. Silminnähden ovat ihan ajokelpoisia vielä ainakin seuraavat pari talvea..Paineet pitäis olla ok.
Jos syy ei ole renkaissa niin olisko se seuraava etappi ammattilaisen luo ohjauskulmien säätöön?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom