Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin itselleni kerrotiin huollossa, että joka öljyn vaihdossa pitää mittari kalibroida, jotta mittaus näyttää varmasti oikeaa. Jos kalibrointi jää suorittamatta niin saattaa olla liian vähän/paljon öljyä vaikka mittauksen mukaan pitäisi olla oikea määrä.
Ei noita voi itse aktivoida. Tarvitsee yhteydet tehtaan palvelimille, eli sopivat softat ja FAZIT/GeKo käyttöoikeudet. Niitä ei ihan joka pojalla ole eikä jokaisella korjaamollakaan.
Heitäs linkki johonkin tuollaiseen? Onhan niitä taitavia jotka kräkkää sen infotainmentin softan ja avaa ominaisuudet, mutta VCDS:n avulla se aktivointi ei onnistu.Mutta koska kaikki softa on tehty puukotettavaksi, niin näytti tuolta löytyvän videoita, joilla aktivointi tehtiin ihan itse.
Tuo Apple-homma kuulostaa oudota; Applella on lightning-kaapeleissa chipit sisällä. Itse USB-A tai USB-C portilla ei pitäisi olla mitään väliä kunhan sieltä tulee tarpeeksi virtaa.Huoltoon kun soitin niin antoivat ymmärtää että vaatii jonkun “median". Sd kortti? Usb tikku? Sekä lisenssiavaimen. Sekä sanoivat että Android auto toimii suoraan ja Applen kanssa voi joutua vaihtamaan usb liittimen jos ei satu olemaan Applen lisensöimä lightning kelpoinen portti. Ilmeisesti vähän vaihtelee vuosimallin mukaan
Usko pois, katselin useampaan kertaan itsekin tuon vikaviestin ja mietin jo että olisiko Volvo voinut tehdä jotain käännösvirhettä tuossa ja tuo tarkoittaisikin vikaa öljyn paineissa Taas yksi aivan turha sensori, kun moottorissa on kuitenkin normaali öljytikkukin öljyjen tarkistamista varten. Kai tuo jollekin toimii varoituksena jos ei tule koskaan katsottua öljyjä muuten.
Siinä pistokkeen kannessa lukee (Googleta esim. Calix pistoke tai Defa pistoke niin huomaat eron)Mistäs näkee mikä lämppäri autossa on tai mikä johto siihen menee? Koitin vilasta ohjekirjasta mutta siellä ei äkkiseltään näkynyt, autona mk2.5 Focus. Koitin edellisen auton johtoo tähän uuteen ni ei se vaa uponnu millään, niin oletettavasti niitä on erilaisia. Defa ja calix ja näiden päät on sit erilaisia?
Mistäs näkee mikä lämppäri autossa on tai mikä johto siihen menee? Koitin vilasta ohjekirjasta mutta siellä ei äkkiseltään näkynyt, autona mk2.5 Focus. Koitin edellisen auton johtoo tähän uuteen ni ei se vaa uponnu millään, niin oletettavasti niitä on erilaisia. Defa ja calix ja näiden päät on sit erilaisia?
Defan aito johto voi olla myös oranssi mutta harvemminDefan aito johto on vihreä, tarvikejohto musta. Kyllä se siinä pitäisi lukea, töpselin kannessa. Kuten tuossa mainittu.
Tuli mieleen että joku taisi joskus täällä mainita jostain bilteman lohkarista mikä voi olla kolmas mutta ihan jokerikortti. Tää siis lukijan vastuulla.
Defan aito johto voi olla myös oranssi mutta harvemmin
Jaa, tuota en tiennytkään. Vissiin jotain uudempaa tuotantoa sitten.
Ei vaan, vähän järeämpään käyttöön MiniPlug Xtreme verkkoliitäntäjohto 2,5 mm² • DEFA
Eipä niitä vaihtoehtoja montaa ole. Johtojen väreistä ei kannata päätellä mitään, koska alkuperäisiä johtoja on monenvärisenä ja tarvikejohtojen mitäsattuu värit päälle.Mistäs näkee mikä lämppäri autossa on tai mikä johto siihen menee? Koitin vilasta ohjekirjasta mutta siellä ei äkkiseltään näkynyt, autona mk2.5 Focus. Koitin edellisen auton johtoo tähän uuteen ni ei se vaa uponnu millään, niin oletettavasti niitä on erilaisia. Defa ja calix ja näiden päät on sit erilaisia?
Onko vuoden 2013 520d Bemareissa edelleen jakoketjuongelmaa? Moottorikoodi N47-D20C. Uskaltaako tuollaista noin 100tkm ajettua ostaa, jos aikomuksena olisi ajaa siihen vielä toinen mokoma lisää?
Kyllä se kuluttaa vaikka siinä ei mitään latauksessa olisi.Nyt tyhmä kysymys.
Keskikonsolissa on pari usb porttia. Ja mietin että laittaisin lyhyellä usb johdolla langattoman laturin puhelimelle tuohon. Lokero on juuri sopivan kokoinen puhelimelle niin olisi vain helppo heittää luuri siihen autoon mennessä latautumaan.
Sitten se kysymys. Kuluttaako tuo auton akkua jos langaton laturi on jatkuvasti kiinni usb portissa tyhjänä? Auto mielestäni antaa virtaa usb porttiin vaikka auto ei ole käynnissä.
Kyllä se kuluttaa vaikka siinä ei mitään latauksessa olisi.
Okei. Täytyypä vielä varmistaa toinen usb portti että antaako sekin virtaa vaikka auto ei ole käynnissä.
Auton väylä jää hereille ja joissakin autoissa kulutus voi olla melko suurtakin.Mutta jos kulutus on muutaman milliampeerin luokkaa, niin mitähän väliä sillä on?
Tuo on todella yksinkertaista mitata. Itse olen tuon mittarilla varmentanut 3BG Passatissa. Passat ei siirry lepotilaan, jos siinä on OBD palikka kiinni, taikka tupakansytkärissä on kännykän laturi kiinni. Muutaman milliamppeerin sijaan auto viekin koko ajan 150mA.En taida uskoa tuota, kaipaa testausta. Eihän latauspädeissä ole mitään datasiirtoa piuhan kautta.
Miten nopeasti mittasit auton parkkaamisen jälkeen?Tuo on todella yksinkertaista mitata. Itse olen tuon mittarilla varmentanut 3BG Passatissa. Passat ei siirry lepotilaan, jos siinä on OBD palikka kiinni, taikka tupakansytkärissä on kännykän laturi kiinni. Muutaman milliamppeerin sijaan auto viekin koko ajan 150mA.
Edit. kytkin mittarin siis hauenleuoilla akkukengän ja miinusnavan väliin. Autosta ei katkennut virrat missään kohtaa, kun nostin miinuskengän akusta irti.
(Virrankulutus tällöinkin siis niin pientä, ettei tuosta aiheudu käytännön harmia, jos autolla ajetaan useampia kertoja viikossa.)
Tein useita mittauksia, sekä ovet lukossa, että ovet auki:Miten nopeasti mittasit auton parkkaamisen jälkeen?
Todella monessa autossa virransyöttö 12V ulosottoihin jatkuu 30-60min, kunnes auto siirtyy "sleep" tilaan ja katkaisee kaikki ylimääräiset virrat. Esim. Oma B7 Audi käyttäytyi juurikin näin. Lukkojen avaaminen, ovien avaaminen tai ovien/ikkunoiden auki pitäminen estää virransäästötilan kytkeytymisen / herättää siitä, vähän merkistä riippuen.
Ennen virransäästötilaa purkuvirrat on melkein autossa kuin autossa useampia satoja milliampeereita riippumatta siitä onko jotain pulikoita kytkettynä vai ei, kunnes tippuvat sleepin myötä kymmenykseen siitä.
Loppuiko amerikkalaisten uusien sedan mallisten henkilöautojen komea muotoilu -90-luvun taitteeseen?
80-luvulla muotiin tulivat tietyllä tavalla sympaattiset kantikkaat laatikot, joiden kulmat lähinnä pyöristettiin 90-luvulle tultaessa.
Mutta isoja amerikkalaisia sitäkin enemmänEihän niitä "isoja amerikkalaisia henkilöautoja" enää valmisteta.
Itseasiassa syntyvyys on sielläkin laskussa, siinä missä kaikissa länsimaissa.. Eli ei niitä isoja amerikkalaisiakaan valmisteta enää niin paljoa kuin ennen.Mutta isoja amerikkalaisia sitäkin enemmän
Niin ei jaksa sahata käyntiin vai ei vain lähde käyntiin? Jos ei jaksa sahata, niin sillon laadukkaampi akku tilalle jossa riittää kylmäkäynnistysvirtaa. Jos taas ei vain lähde käyntiin, niin onko autossa lohko/letkulämmitintä? Onko kokeiltu, että lähteekö käyntiin ilman että lämmitin on ollut päällä? Niitäkin tapauksia on, että lämmitin hämää lämpötila anturia => ECU luulee että moottori on lämmin, ei rikasteta ja sitten ei lähdekään käyntiin. Siksi letkulämmitin olisi hyvä olla kiertovesipumpulla.Millä voi parantaa auton kylmäkäynnistyvyyttä?
Bensakottero kyseessä. vasta vaihdettu akku, loppu syksyllä öljyt+suodattimet yms.. 20 pakkasta niin ei toivoakaa saada käyntiin
Mikä auto kyseessä? Minkä merkkinen se uusi akku ja paljonko siinä oli ampeeritunnit ja kylmäkäynnistysvirta? Lukee akun päällä jos et ulkoa muista. Muistatko paljonko itse akku maksoi, siitä saa vähän osviittaa minkä laatuinen voisi olla.ei jaksa sahata kuin hetken ja hyytyy. akku vaihdettu akkutalossa tossa kuukausi sitten, ja pyydetty vielä sillon hyvä akku jossa riitää tehot..
Itse kokeilisin ladata sen akun.ei jaksa sahata kuin hetken ja hyytyy. akku vaihdettu akkutalossa tossa kuukausi sitten, ja pyydetty vielä sillon hyvä akku jossa riitää tehot..
saako uusilla tulpilla mitään hyötyä jos vaihtelis? tai mitä muuta osais ees yrittää vaihtaa alkajaisiksi
Joo tietysti tämä kannattaa kokeilla jos on vaan ollu tehdasladattu akku + ajettu lähinnä lyhkäistä pätkää vaihdon jälkeen.Itse kokeilisin ladata sen akun.
Mulla 1.5 turbo bensa. Kävin kurkkaamassa, niin siinä on Varta 70Ah ja 700.accord -08, 2l bensa. vartan akku, olikohan 50ah kun katoin., kylmäkäynnistystä en muista, erikseen tosiaan liikkeesä pyysin hyvää siihen. latasin sen tuossa pari pv sit täyteen, ei auta.
Onkohan siinä sellainen "turha" akun suojakotelo? Kotelo pois, niin saattaisi mahtua myös isompi akku.minusta tuo on kans pieni. missää autossa oo ollu noin pientä. akkutalossa sanovat, että tuo siihen kuuluu ja isompaa ei saa. edellinen oli tuossa 45ah
Mitä tuossa kommenttisi luin, niin mitä jos vain uusisit sen paskan startin? Hyvin monesti startti on "loppu" vaikka jaksaakin pyörittää ja nimenomaan pakkasilla ei enää vain voima riitä...joo tuossa aattelin kaivella kuitin esille ja käydä natiseen asiasta jos saan käyntiin tuon joskus
niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei läheMitä googlasin niin Accord 08 2.0L oem AKKU on vaan 48AH ja 420CCA.
Että taita olla jotain muuta vikaa tossa sinun autossa.
Startti. Ei se akusta ole kiinni vaan lähtee kyllä ehjänä tuolla käyntiin.niin ja sitähän tässä koitin niinku kysellä, että mistä osais hakea vikaa ettei lähe