Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kyllähän tuotakin on tullut tutkittua muttei sieltä selviä noita mittoja, eikä myöskään mistään muualta.
Eipä sitä mittaa ilmoiteta sen paremmin missään, vaan pelkillä OEnroilla mennään myös Fordin omassa järjestelmässä. Jos haluat mitan tietää niin sulla pitää soittaa orkkisnron kanssa johonkin Fordin liikkeeseen ja jos osia hyllyssä niin toivoa, että varaosamyyjä käy mittanauhan kanssa mittaamassa...

Joka tapauksessa linkin mukaiset ylemmät läpät menee 12-14 vuosimalleihin ja alemmat 14->. VIN nrollahan tuon näkisi varmuudella että mitkä läpät siinä on tehtaalta lähtiessä ollut.

Tai sitten vaan soitat sinne merkkiliikkeeseen ja tilaat rekkarilla sopivat. Ei montaa euroa enempää maksa kuin ebayn kiinamuoviset, jotka räpsähtää ekoilla pakkasilla päreiksi.
 
Eipä sitä mittaa ilmoiteta sen paremmin missään, vaan pelkillä OEnroilla mennään myös Fordin omassa järjestelmässä. Jos haluat mitan tietää niin sulla pitää soittaa orkkisnron kanssa johonkin Fordin liikkeeseen ja jos osia hyllyssä niin toivoa, että varaosamyyjä käy mittanauhan kanssa mittaamassa...

Joka tapauksessa linkin mukaiset ylemmät läpät menee 12-14 vuosimalleihin ja alemmat 14->. VIN nrollahan tuon näkisi varmuudella että mitkä läpät siinä on tehtaalta lähtiessä ollut.

Tai sitten vaan soitat sinne merkkiliikkeeseen ja tilaat rekkarilla sopivat. Ei montaa euroa enempää maksa kuin ebayn kiinamuoviset, jotka räpsähtää ekoilla pakkasilla päreiksi.
Sitä alkuperäisnumeroahan mä tässä yritän kokoajan kysyä. Noista kaikista tulee hakutulokseksi se kapeampi versio. Ei tässä mitään kiinanmuovisia olla ostamassa siksi koitankin etsiä sitä alkuperäisnumeroa.
 
Tyhmä kysymys. Autossa on tavallinen pistoke sisätilalämmittimelle. Voiko tuohon pistokkeeseen kytkeä mitä vain? Tarkoitus olisi testata tietokoneen näyttöä ennen ostopäätöstä.
 
Tyhmä kysymys. Autossa on tavallinen pistoke sisätilalämmittimelle. Voiko tuohon pistokkeeseen kytkeä mitä vain? Tarkoitus olisi testata tietokoneen näyttöä ennen ostopäätöstä.
Voi, mutta sitä käyttäessä pitää myös auton ulkona oleva pistoke kytkeä johonkin sähköpistokkeeseen johdolla oli se sitten Defa tai Calix. Eli mitään hyötyä en tuossa tapauksessa oikein keksi ellei ulkona sitten sada vettä, kun sen näytön voisi ihan hyvin kytkeä suoraan siihen ulkona olevaan rasiaan.
 
Sitä alkuperäisnumeroahan mä tässä yritän kokoajan kysyä. Noista kaikista tulee hakutulokseksi se kapeampi versio. Ei tässä mitään kiinanmuovisia olla ostamassa siksi koitankin etsiä sitä alkuperäisnumeroa.
Joka tapauksessa linkin mukaiset ylemmät läpät menee 12-14 vuosimalleihin ja alemmat 14->. VIN nrollahan tuon näkisi varmuudella että mitkä läpät siinä on tehtaalta lähtiessä ollut.


Siinähän se alemmassa vastauksessa on. Katot minkä vuotinen ja/tai vin numerolla linkistä kummat on oikeat ja siitä osanumero.
 
Siinähän se alemmassa vastauksessa on. Katot minkä vuotinen ja/tai vin numerolla linkistä kummat on oikeat ja siitä osanumero.

Multa löytyy jo uusi numerolla 1915641 oleva kuraläppä joka on siis kyllä sopiva mutta kapeampi kuin se mikä alunperin ollut.

Tuota osanumero 1915641 ei ole edes tuossa Mudflaps FORD Transit/Tourneo Custom 2012- (TTF) linkissä
osanumero 1809946 on se jota tuo näyttää sopivaksi mutta on ihan samanlainen mutta kannattaimella varustettu.

Tässä on nyt omasta mielestäni niin että numero 1915641 on uusi jolla on korvattu nuo aikasemmat versiot.

Oikea pitäisi olla näin leveä kuten tästä näkyy
 
Multa löytyy jo uusi numerolla 1915641 oleva kuraläppä joka on siis kyllä sopiva mutta kapeampi kuin se mikä alunperin ollut.

Tuota osanumero 1915641 ei ole edes tuossa Mudflaps FORD Transit/Tourneo Custom 2012- (TTF) linkissä
osanumero 1809946 on se jota tuo näyttää sopivaksi mutta on ihan samanlainen mutta kannattaimella varustettu.

Tässä on nyt omasta mielestäni niin että numero 1915641 on uusi jolla on korvattu nuo aikasemmat versiot.

Oikea pitäisi olla näin leveä kuten tästä näkyy


Sehän vopite olla että sulla ei oo paikallaan oemit tai sitten ne on kaikki korvattu tuolla kaposemmalla?
 
Mistä porukka on tilannut autoon kuramattoja? 2007 Farkkuastraan pitäs löytää eteen kaukalokumimatot talveksi. Rensit olisi vaihtoehto, mutta muistaakseni nuo on aika kovaa muovia ja Gastrassa tuntui jäävän kaasu maton alle.
Corsaan tilasin ebaystä automatten expertiltä mutta ei näytä moista enää olevan.
 
Mistä porukka on tilannut autoon kuramattoja? 2007 Farkkuastraan pitäs löytää eteen kaukalokumimatot talveksi. Rensit olisi vaihtoehto, mutta muistaakseni nuo on aika kovaa muovia ja Gastrassa tuntui jäävän kaasu maton alle.
Corsaan tilasin ebaystä automatten expertiltä mutta ei näytä moista enää olevan.
carbodydesign_eu bei eBay Ite tilailin tältä Saksalaiselta myyjältä Focukseen GH matot ja oli kyllä oikein laadukkaat ja hyvin istuvat. Varsinkin kun hintaa oli postikuluineen alle 40e. 1,5 vuotta ollut käytössä ja ei nyt ainakaan tuossa ajassa ole mennyt miksikään.

Kannattaa vilkaista löytyykö tuolta valikoimista sinun Astraan sopivia.

E: nuo taisikin tulla Puolasta.
 
Mistä porukka on tilannut autoon kuramattoja? 2007 Farkkuastraan pitäs löytää eteen kaukalokumimatot talveksi. Rensit olisi vaihtoehto, mutta muistaakseni nuo on aika kovaa muovia ja Gastrassa tuntui jäävän kaasu maton alle.
Corsaan tilasin ebaystä automatten expertiltä mutta ei näytä moista enää olevan.
Merkkihuollosta kannattaa hinta kysyä. Laadullisesti myös laadukkaimmat.
 
Mistä porukka on tilannut autoon kuramattoja? 2007 Farkkuastraan pitäs löytää eteen kaukalokumimatot talveksi. Rensit olisi vaihtoehto, mutta muistaakseni nuo on aika kovaa muovia ja Gastrassa tuntui jäävän kaasu maton alle.
Corsaan tilasin ebaystä automatten expertiltä mutta ei näytä moista enää olevan.

Ei ole Opelin mallit itselle tuttuja, mutta kannattaa myös tuolta vilkaista esim. SISÄTILAMATTOSARJA OPEL ASTRA H (L69) 02/2007->
Tuolta on tullut pariin autoon matot tilattua ja on ollut hyvin autoihin sopivat matot. Huomattavasti paremmin käy paikalleen kuin noiden autojen alkuperäiset kumimatot. Samantyylisiä siis kuin tuolla Mustang243 vinkkaamalla myyjällä, mutta eri valmistajan mattoja.
 
Mistä porukka on tilannut autoon kuramattoja? 2007 Farkkuastraan pitäs löytää eteen kaukalokumimatot talveksi. Rensit olisi vaihtoehto, mutta muistaakseni nuo on aika kovaa muovia ja Gastrassa tuntui jäävän kaasu maton alle.
Corsaan tilasin ebaystä automatten expertiltä mutta ei näytä moista enää olevan.
Jos ei korkeareunaisia tarvitse olla niin petexin oikeaa kumia olevat kumimatot ovat ainakin tosi laadukkaat ja halvat:
Petex 58110 Rubber Mats, Set of 4: Amazon.de: Auto
Pari satsia ollut noita petexin kumimattoja ja istuvat just eikä melkein, hinta/laatu ihan uskomattoman hyvä noissa.
 
Katsastin -02 Mitsubishi Carisman hetken mielijohteesta, olisi ollut aikaa loppiaiseen asti. Hylsy tuli katkenneen jousen ja väjä raidetangon pää. Mutta pisti korjauskehotuksen myös ruostuneista jarruputkista. En tosiaan tiedä autoista mitään, mutta onkos tuo jarruputkien vaihto aikaavievä (kallis) projekti, tuntuu siltä? Siis että maksaisi yhtä paljon kuin nuo kaksi muuta hommaa. Auto siis jo melkein 20v, kilometrejä tosin ei mahdottomasti, 225tkm. Ei sitä tosiaan tiedä kauanko sillä vielä ajelee, mutta olisi kiva saada vuosi lisää.
 
Katsastin -02 Mitsubishi Carisman hetken mielijohteesta, olisi ollut aikaa loppiaiseen asti. Hylsy tuli katkenneen jousen ja väjä raidetangon pää. Mutta pisti korjauskehotuksen myös ruostuneista jarruputkista. En tosiaan tiedä autoista mitään, mutta onkos tuo jarruputkien vaihto aikaavievä (kallis) projekti, tuntuu siltä? Siis että maksaisi yhtä paljon kuin nuo kaksi muuta hommaa. Auto siis jo melkein 20v, kilometrejä tosin ei mahdottomasti, 225tkm. Ei sitä tosiaan tiedä kauanko sillä vielä ajelee, mutta olisi kiva saada vuosi lisää.
Voihan sitä kikkailla ja vaihtaa vain jousi ja raidetangon pää.

Jarruputket joko kestää tai ei kestä?
 
Ensimmäistä diesel autoa ostamassa, jos autossa on veroja perässä niin eikös ne mene uuden omistajan piikkiin ellei vanha omistaja maksa niitä ?

Myyjän kanssa sovittu että auto katsastetaan ennen myyntiä, saako sitä edes katsastettua jos veroja perässä ?
 
Ensimmäistä diesel autoa ostamassa, jos autossa on veroja perässä niin eikös ne mene uuden omistajan piikkiin ellei vanha omistaja maksa niitä ?

Myyjän kanssa sovittu että auto katsastetaan ennen myyntiä, saako sitä edes katsastettua jos veroja perässä ?

Periaatteessa ei mutta käytännössä kyllä. Eli autolla ei saa ajella ennenkuin joku ne maksaa joten..

Leimaa ei pitäisi saada verot perässä.
 
Katsastin -02 Mitsubishi Carisman hetken mielijohteesta, olisi ollut aikaa loppiaiseen asti. Hylsy tuli katkenneen jousen ja väjä raidetangon pää. Mutta pisti korjauskehotuksen myös ruostuneista jarruputkista. En tosiaan tiedä autoista mitään, mutta onkos tuo jarruputkien vaihto aikaavievä (kallis) projekti, tuntuu siltä? Siis että maksaisi yhtä paljon kuin nuo kaksi muuta hommaa. Auto siis jo melkein 20v, kilometrejä tosin ei mahdottomasti, 225tkm. Ei sitä tosiaan tiedä kauanko sillä vielä ajelee, mutta olisi kiva saada vuosi lisää.
Maksaa yli auton arvon korjata nuo kaikki. Jarruputki ei kallista ole mutta töitä menee tuntitolkulla, etern vähemmän ja taakse enemmän. Josbhaluat ajoon niin korjauta jousi ja rt-pää. Katsastuksessa myös kuuluu tehdä jarrujen painetesti, eli survotaan jarrupoljin kahdella jalalla niin syvälle kuin menee. Jos ne jarruputket sen ehjänä kesti, niin menee vielä jonkin aikaa ennenkuin paukahtaa.
Ensimmäistä diesel autoa ostamassa, jos autossa on veroja perässä niin eikös ne mene uuden omistajan piikkiin ellei vanha omistaja maksa niitä ?

Myyjän kanssa sovittu että auto katsastetaan ennen myyntiä, saako sitä edes katsastettua jos veroja perässä ?
Vanhan omistajan ne kuuluisi maksaa, mutta käytännössä jää aina uudelle omistajalle. Autoa ei saa käyttää liikenteessä, eikä sitä saa katsastettua ennenkuin verot on maksettu.
 
Vanhan omistajan ne kuuluisi maksaa, mutta käytännössä jää aina uudelle omistajalle. Autoa ei saa käyttää liikenteessä, eikä sitä saa katsastettua ennenkuin verot on maksettu.
Näinhän se tosiaan menee, ikävä kyllä. Omalle kohdalle ei ole koskaan sattunut ikäviä yllätyksiä perässä laahaavista veroista, mutta onhan toi nykyinen(ilmeisesti aina ollut näin) systeemi ihan perseestä uudelle omistajalle. Mielummin vaikka niin, että mitään rekisterimerkintää et saa tehtyä, ennen kuin ne maksut on maksettu, koskisi myös omistajan vaihdosta, seisontaa tmsjne.
 
Mielummin vaikka niin, että mitään rekisterimerkintää et saa tehtyä, ennen kuin ne maksut on maksettu, koskisi myös omistajan vaihdosta, seisontaa tmsjne.

Ongelma tuossa on se, että ne verot saattaa erääntyä vasta viikkojen päästä eikä moni noita kuitenkaan paljoa ennen eräpäivää maksa. Toki noissa on sitten se oma puljaaminen, että minkä verran yli olet maksanut vanhan (myydyn) auton veroja ja miten ne hyvitetään uuden auton kohdalla tai jos et ostakaan autoa kauan kestää rahojen palauttaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma tuossa on se, että ne verot saattaa erääntyä vasta viikkojen päästä ja eikä moni noita kuitenkaan paljoa ennen eräpäivää kuitenkaan maksa. Toki noissa on sitten se oma puljaaminen, että minkä verran yli olet maksanut vanhan (myydyn) auton veroja ja miten ne hyvitetään uuden auton kohdalla tai jos et ostakaan autoa kauan kestää rahojen palauttaminen.

Toi hyvitys/palauttaminen on kyllä ihan perseestä, ei vaan voi käsittää, että miten se voi olla noin vaikeaa laskea paljonko valtio joutuu hyvittämään tavalla tai toisella, kuitenkin hyvitystilanteessa on tiedossa päivän hinta ja käyttämättömät päivät, perus +- laskuilla pärjää varsin hyvin tässä yhtälössä.

Jos en väärin muista, niin eikös noi verot makseta aina etukäteen, eli seuraavalle "ajojaksolle"? Jos näin on, niin ei tuolla eräpäivällä ole varsinaista tekemistä asian kanssa, jos vaan kaupat tehdään ennen viimeistä päivää, niin veroja ei ole perässä, loput onkin sitten uuden omistajan murheita. Ja verotiedot ja maksukaudet näkee trafin sivuilta helposti ja nopeasti.
 
Ei makseta etukäteen, tais olla eräpäivä noin 1.5kk myöhemmin kuin aikajakson alkupäivä.
 
Missä on tällainen ratkaisu?
img-20201103-wa0007-jpg.473851
 

Liitteet

  • IMG-20201103-WA0007.jpg
    IMG-20201103-WA0007.jpg
    52,9 KB · Luettu: 1 356
Ei makseta etukäteen, tais olla eräpäivä noin 1.5kk myöhemmin kuin aikajakson alkupäivä.

Piti ihan käydä tarkastamassa ja niin se vaan on noin, ainakin yhden erän maksuissa, en tiedä miten muissa. Vaikka toi 1.5kk:n maksamattomuus ei aiheuttaisikaan konkurssia, niin kyllä siinä tulitikkuleikit käy mielessä kun sakko kädessä olet jossain korvessa odottelemassa jatkokyytiä jonnekin, että saat verot hoidettua kuntoon. Varsinkin kun noi on jonkun muun maksuja.
 
Missä on tällainen ratkaisu?
img-20201103-wa0007-jpg.473851
Ihan perus VAG tason ratkaisu...:lol:

Meinasin jo huutaa fake and gay pelkän startin solenoidin sijainnin vuoksi, mutta olikin ihan todellinen ratkaisu rapakon takaa Cadillacista...ei jeesus.
 
Viimeksi muokattu:
2008 Sorentoon on hakusessa sisätilapuhallin, mutta ei tahdo löytyä. Alvadista tilasin rekisterinumeron perusteella, mutta ei sovi.
Alvadi tarjoaa osaa, jonka OEM-numerot ovat: 97109-3E260 ja 97109-3E400 (Tällaisen tilasin)
Sopivan osan luulen olevan: 97109-3E060

Löytämieni kuvien perusteella sopiva saattaisi olla myös seuraavan korimallin puhallin: 97113-2P000 , mutta ei uskaltaisi kokeilla.

Onko ideoita?

puhaltimet.jpg
Vasen on alkuperäinen puhallin. Oikea on Alvadista tullut.
 
Ihan perus VAG tason ratkaisu...:lol:

Meinasin jo huutaa fake and gay pelkän startin solenoidin sijainnin vuoksi, mutta olikin ihan todellinen ratkaisu rapakon takaa Cadillacista...ei jeesus.

Jos nyt suurennoslasilla katsotaan, niin audilla itse asiassa on hyvin tuon kaltainen ratkaisu, jossa kaksoismassapyörä kytkimineen töröttää lyhyen varren päässä (väistääkseen laatikon ja koneen välistä menevän vetarin) :joy: :
Sachs-Kupplung-Satz-mit-Schwungrad-Audi-A4-B8-_1.jpg
 
...ja minä kun luulin että mk5 2.0tdi 4wd golfin egr jäähdytin on hankalassa paikassa:beye: uskomatonta suunnittelua...
 
2008 Sorentoon on hakusessa sisätilapuhallin, mutta ei tahdo löytyä. Alvadista tilasin rekisterinumeron perusteella, mutta ei sovi.
Alvadi tarjoaa osaa, jonka OEM-numerot ovat: 97109-3E260 ja 97109-3E400 (Tällaisen tilasin)
Sopivan osan luulen olevan: 97109-3E060

Löytämieni kuvien perusteella sopiva saattaisi olla myös seuraavan korimallin puhallin: 97113-2P000 , mutta ei uskaltaisi kokeilla.

Onko ideoita?

puhaltimet.jpg
Vasen on alkuperäinen puhallin. Oikea on Alvadista tullut.
Paikallisen kivijalkaliikkeen kautta löytyi 97109-3E060 100€:lla. Huomenna selviää, onko se sopiva.
 
Paikallisen kivijalkaliikkeen kautta löytyi 97109-3E060 100€:lla. Huomenna selviää, onko se sopiva.
Eiköhän se sovi. Nykyään jokaisella vähänkään ammattimaisesti varaosakauppaa tekevällä liikkeellä on käytössään tehdas"filmit", joista näkee VINillä suoraan oikean orkkisnron...olettaen että tarkistivat OEn kun osaa hait.

Aika turhaa enää nykyään tapella minkään ebayn tai eestipoikien varaosien kanssa sillä verukkeella, että säästää parikymppiä, odottaa kaks viikkoa osia ja osa ehkä hyvällä tuurilla on oikea...
 
Aika turhaa enää nykyään tapella minkään ebayn tai eestipoikien varaosien kanssa sillä verukkeella, että säästää parikymppiä, odottaa kaks viikkoa osia ja osa ehkä hyvällä tuurilla on oikea...

Mitenkäs sitten, jos paikalliselta varaosamyyjältä saa väärän osan ( pienten ) alennuksien kanssa 40% kalliimmalla, kuin oikean osan ebaystä saksanpojalta?

Varsinkin jos varaosakauppias katsoo osan sopivuuden jostain pingpong kataloogista rekkarin perusteella, vaikka olisi oikea osanumerokin tiedossa?

Mielummin tilaan ebaystä saksalaiselta, joka osaa laittaa alkuperäiset osanumerot ja niiden vastaavuudet ebay kauppaansa ja toimittaa tuotteen minulle 4-6 päivässä, kuin että odotan 40% kalliimpaa ja mahdollisesti väärää osaa tukkurilta sen 3-5 päivää.
 
Mitenkäs sitten, jos paikalliselta varaosamyyjältä saa väärän osan ( pienten ) alennuksien kanssa 40% kalliimmalla, kuin oikean osan ebaystä saksanpojalta?

Varsinkin jos varaosakauppias katsoo osan sopivuuden jostain pingpong kataloogista rekkarin perusteella, vaikka olisi oikea osanumerokin tiedossa?

Mielummin tilaan ebaystä saksalaiselta, joka osaa laittaa alkuperäiset osanumerot ja niiden vastaavuudet ebay kauppaansa ja toimittaa tuotteen minulle 4-6 päivässä, kuin että odotan 40% kalliimpaa ja mahdollisesti väärää osaa tukkurilta sen 3-5 päivää.
Sitten sun paikallinen varaosakauppias on perseestä eikä osaa asiaansa ja suosittelen vaihtamaan firmaa.
 
Sitten sun paikallinen varaosakauppias on perseestä eikä osaa asiaansa ja suosittelen vaihtamaan firmaa.

Valitettavasti ei ole yksittäistapaus, vaan parin kauppiaan kanssa on käynyt hieman harvinaisempien osien kanssa näin, näiden epäonnistumisten jälkeen olen siirtynyt suosiolla pätevien ebay kauppiaiden asiakkaaksi.
 
No tuo on aina kakspiippusta. Itsellä on kokemuksia molemmista, eli niistä varaosamyyjistä joilta harvinaisemmam auton merkin ja mallin sanoessa saa lähinnä tyhjän katseen ja vaikka neuvoisi tarkalleen minkä osan tilaa niin ei meinata suostua "koska jos se on väärä me ei voida ottaa sitä takaisin". Näiden takia tuli melko pitkään tilattua kaikki tavan käyttisromuihinkin ulkomailta. Sitten kun löysi ne pari hyvää firmaa (toisessa tosin riippuu kuka on myymässä) niin niille ei tartte edes osanumeroa etsiä valmiiksi, vaan etsivät ja jos eivät itse osaa saa, niin antavat osanumeron mukaan ja toivottavat onnea etsintään. Ei tartte enää tilailla käyttisromuihinkaan osia ulkomailta vaikka ne sieltä 10-40% halvemmalla saisikin..
 
Valitettavasti ei ole yksittäistapaus, vaan parin kauppiaan kanssa on käynyt hieman harvinaisempien osien kanssa näin, näiden epäonnistumisten jälkeen olen siirtynyt suosiolla pätevien ebay kauppiaiden asiakkaaksi.
No itse töiden puolesta asioin eri tukkureiden kanssa päivittäin ja kyllä ne ainakin b2b myynnissä osaa kysymättä etsiä osat OE vastaavuuksilla, myös sieltä jokamiestiskiltä. Tosin yleensä annan OEt itse ellei laiskota liikaa...
Ymmärrettävästi monesti voi varaosaliikkeen tiskijannukin sortua liiaksi luottamaan esim. tukkureiden rek.nro hakuun, kun olettaa että se sopii. Näiden kanssa se on ihan fifti-sixti osuuko vai uppoaako...
Ainahan voi olla yksittäisiä kädettömiä tapauksia, mutta niistähän pääsee kun kysyy eri myyjää.

Enikeis, ebay kauppiaillekin sun pitää itse yleensä tietää hakemasi osan OEnro. Mikä estää marssimasta varaosaliikkeeseen samaisen nron kanssa, jos sulla se kuitenkin on, ja kysymällä suoraan sillä. Osasopivuus on taattu eikä myyjän virhemarginaalia jää?

Ymmärrettävästi jotkut erikoisempien pirssien kilkkeet tilaan itsekin omaan käyttöön ennemmin suoraan ulkomailta, koska noin 20 eri syytä.
Mutta en näe syytä miksi jotain tusinacorollan pyöränlaakereita tilataan auto pukille halvaannutettuna viikon parin päästä netistä, kun sen sopivan kilkkeen saa max 10€ kalliimmalla heti mistä vain...
 
Viimeksi muokattu:
Paikallisen kivijalkaliikkeen kautta löytyi 97109-3E060 100€:lla. Huomenna selviää, onko se sopiva.
Sopiva oli ja rahina loppui. Vaimo kuitenkin raportoi uudenkin puhaltimen pitävän välillä ylimääräistä ääntä. Tarvitsee kuunnella, kun pääsen itse Köyhän Ihmisen Auton puikkoihin.
 
Talvirenkaita momenttiin laittaessa kuljettajan puolen etupään navasta irtos katkesi yksi pultti. Kyselin Ford ja Motonetista että onko tosi, että sitä ei voi vaihtaa ilman vaihtamatta koko pakettia laakereineen ja vastaus oli "ei pysty".

-12 Mondeo kyseessä. Onkohan täällä tietoa asiasta enempää? :tdown:
 
Talvirenkaita momenttiin laittaessa kuljettajan puolen etupään navasta irtos katkesi yksi pultti. Kyselin Ford ja Motonetista että onko tosi, että sitä ei voi vaihtaa ilman vaihtamatta koko pakettia laakereineen ja vastaus oli "ei pysty".

-12 Mondeo kyseessä. Onkohan täällä tietoa asiasta enempää? :tdown:

Edesmenneen punton kanssa sama juttu, pultti katki ja pari päivää kolmella pultilla ajelua. Napa vai mikä se nyt on maksoi 60€.
 
Edesmenneen punton kanssa sama juttu, pultti katki ja pari päivää kolmella pultilla ajelua. Napa vai mikä se nyt on maksoi 60€.
Joo. Motonetista reilu satasen tais olla (ei huomioitu jotain erikoistyökalua jonka tarvii asennukseen) tai sitten marmoritiskiltä 340€. :D Kysyin myyjältä, että onko se kullasta tehty. Ei paljoa ukkoa naurattanut.
 
Mikähän idea tässä on ollut takana? Eli yksi pulteista (vasemmalla ylhäällä) on erilaisella kannalla kuin muut.
 

Liitteet

  • pultti.jpg
    pultti.jpg
    197,5 KB · Luettu: 100
Mikähän idea tässä on ollut takana? Eli yksi pulteista (vasemmalla ylhäällä) on erilaisella kannalla kuin muut.
Lukkopultti, tarkoituksena haitata rengasvarkauksia. Ja entropian viedessä sen lukkopultin avaimen haittaa myös renkaanvaihtoa:rolleyes:
On kai noita ollut uusissa autoissa käytössä jo yli kymmenen vuotta.
 
Ja entropian viedessä sen lukkopultin avaimen haittaa myös renkaanvaihtoa:rolleyes:

Eihän nuo mitään abloyta ole. VAG tuotteissa alkuperäisenä noita on about 30 vaihtoehtoa, merkin omaavasta huollosta löytyy kyllä sopiva. Noin esimerkkinä. Muista merkeistä en osaa sanoa, mutta voisi kuvitella että käytännön syistä samoilla määrillä mennään, jottei menisi huollon puolella liian hankalaksi.
 
Talvirenkaita momenttiin laittaessa kuljettajan puolen etupään navasta irtos katkesi yksi pultti. Kyselin Ford ja Motonetista että onko tosi, että sitä ei voi vaihtaa ilman vaihtamatta koko pakettia laakereineen ja vastaus oli "ei pysty".

-12 Mondeo kyseessä. Onkohan täällä tietoa asiasta enempää? :tdown:
Kyllähän sen pelkän pinnapultinkin pystyy vaihtamaan...
Muistaakseni vaan mondeon napalevy niin lähellä laakeria/olkavartta ettei siellä navan takana ole tarpeeksi tilaa ainakaan uuden pultin paikalleen saamiseksi. Napalaakeri vielä joka tahtoo purkautua kun ottaa vähänkin ulospäin.
--> Laakeri vaihtoon, samalla saa uuden navan pultteineen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom