Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Hondasta syttyi vaihteeksi SRS-valo ja Käyttöautolla 50e nollaus. ( tämä on nyt 3 kerta). Auton arvo n. 1500e ja käyttöarvo mittaamaton.
SRS = Airbag.

Tällä ymmärtääkseni saisi sen nollattua :

US $15.49 5% OFF|2019 VD TCS CDP PRO Plus 2016.R0/15.3 Free keygen Bluetooth vd ds150e cdp for Delphis autocoms cars trucks OBD2 Diagnostic Tool on AliExpress

Onko näistä kokemuksia ?

Toisaalta SRS-yksikön saisi vaihdettua kun koodissa lukee sama kuin edellis kerroilla : SRS-yksikön sisäinen vika.

Honda Stream RN3 Air Bag Control Ecu Module 77960-S7a 2001-2006§ | eBay

Toki tuon kun asentaa niin se vikakoodi pitää siltikin nollata.
 
Onko lämmitysjohdoissa paljonkin eroa Defa vs tarvikejohdot?

Edellisessä autossa oli Defan orkkis johto, ja 6v aikana ei mitään ongelmaa. Nyt uudempaan autoon laitoin tuossa about 12kk sitten Motonetistä 5 metrin halppispiuhan, kun arvelin et sekin toimis. Pitkään toimikin, mutta nyt on alkanut lämpeämään sielä auton päästä ja haisee myös vähän.

Guuglailin niin juttelivat että johtuisi kontaktin heikkoudesta, ja korjaus järjestyksessä 1) uusi piuha 2) crc tms aineella auton pistokkeen putsaus 3) uusi pistoke autoon.

Niin mietin vaan että nyt kun tänään menen kauppaan niin ei vissiin muuta uskalla ostaa kuin sen kalliin orkkis Defan piuhan?
 
Onko lämmitysjohdoissa paljonkin eroa Defa vs tarvikejohdot?

Edellisessä autossa oli Defan orkkis johto, ja 6v aikana ei mitään ongelmaa. Nyt uudempaan autoon laitoin tuossa about 12kk sitten Motonetistä 5 metrin halppispiuhan, kun arvelin et sekin toimis. Pitkään toimikin, mutta nyt on alkanut lämpeämään sielä auton päästä ja haisee myös vähän.

Guuglailin niin juttelivat että johtuisi kontaktin heikkoudesta, ja korjaus järjestyksessä 1) uusi piuha 2) crc tms aineella auton pistokkeen putsaus 3) uusi pistoke autoon.

Niin mietin vaan että nyt kun tänään menen kauppaan niin ei vissiin muuta uskalla ostaa kuin sen kalliin orkkis Defan piuhan?
Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee. Jos ne auton pistokkeen liittimet on vähänkin hapettuneet, kuten ne käytännössä on aina niin siitä aiheutuu ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpenemistä. Toki jos se tulikuumaksi menee niin ei hyvä, mutta pieni lämpeneminen on mielestäni normaalia.
 
Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee.
Tavallaan joo, mutta on noissa piuhoissa eroa. Mulla on yksi tarvikepiuha jota en uskaltanut enää käyttää lämmitykseen, kun kontaktit piuhassa oli niin löysät että se kuumeni ihan kunnolla. Paljon pahemmin kuin orkkiskaapeli.

En sano etteikö tarvikekaapeleissa olisi varmaan hyviäkin, mutta varauksella niihin kannattaa suhtautua. Sama piuha mulla on edelleen käytössä mutta autossa ei olekaan enää kuin defan akkulaturi, sen käyttämiseen kontakti riittää oikein hienosti.

Sellainen ero noissa oli kun silmämääräisesti tutki, että defan kaapelissa yksi sellainen pyöreä kontaktipinta on halkaistu kolmeen osaan, eli se joustaa useampaan suuntaan. Tarvikekaapeleissa (niissä joita mulla on) kontakti on halkaistu vain kahtia. Eihän sekään suoraan tarkoita että sen tarvitsisi olla löysä, mutta tuollainen visuaalisesti havaittava eroavaisuus niissä kuitenkin on.
 
Tavallaan joo, mutta on noissa piuhoissa eroa. Mulla on yksi tarvikepiuha jota en uskaltanut enää käyttää lämmitykseen, kun kontaktit piuhassa oli niin löysät että se kuumeni ihan kunnolla. Paljon pahemmin kuin orkkiskaapeli.

En sano etteikö tarvikekaapeleissa olisi varmaan hyviäkin, mutta varauksella niihin kannattaa suhtautua. Sama piuha mulla on edelleen käytössä mutta autossa ei olekaan enää kuin defan akkulaturi, sen käyttämiseen kontakti riittää oikein hienosti.

Sellainen ero noissa oli kun silmämääräisesti tutki, että defan kaapelissa yksi sellainen pyöreä kontaktipinta on halkaistu kolmeen osaan, eli se joustaa useampaan suuntaan. Tarvikekaapeleissa (niissä joita mulla on) kontakti on halkaistu vain kahtia. Eihän sekään suoraan tarkoita että sen tarvitsisi olla löysä, mutta tuollainen visuaalisesti havaittava eroavaisuus niissä kuitenkin on.
En kiellä etteikö olisi eroja, mutta ainut piuha mikä mulla on sulanut oli defan alkuperäinen vihreä ja pakkasella ne on kamalia, kun koko piuha jäätyy jäykäksi. Sen jälkeen, kun joku varasti mun alkuperäisen olen käyttänyt vain tarviketta ja se kumikin on siinä laadukkaampaa. Tärkeintä on, että se auton pään pistoke on mahdollisimman puhdas, koska jos se on kamalan hapettunut niin se aiheuttaa ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpöä mikä voi jopa sulattaa sitä liitintä.
 
Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee. Jos ne auton pistokkeen liittimet on vähänkin hapettuneet, kuten ne käytännössä on aina niin siitä aiheutuu ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpenemistä. Toki jos se tulikuumaksi menee niin ei hyvä, mutta pieni lämpeneminen on mielestäni normaalia.

Normaalia kyllä, mutta hapettumisella ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä kun mulle vaihdettiin koko johtosarja pari kk sitten ja ihan samalla tavalla se piuha lämpenee siitä pistotulpan kohdalta.
 
Ratkaisin tuon asian nyt silleen että ostin uuden orkkis Defa-piuhan, ja lisäksi putsasin likaisen ja ruosteisen auton pään CRC:llä.

Vielä ei tiedä muuttiko tuo mitään kun lämpeneminen vaati ainakin aiemmin pitkästi aikaa, ainakin yli tunnin, mutta tuo orkkis piuha tuntui ihan erilaiselta jo kiinnittäessä. Se tarvike tuntui aika tiukalta, kun taas orkkis tuntuu jopa löysältä, vaikka ei liikukkaan paljoa. Orkkiksessa varmaan tarkempi mitoitus.
 
Normaalia kyllä, mutta hapettumisella ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä kun mulle vaihdettiin koko johtosarja pari kk sitten ja ihan samalla tavalla se piuha lämpenee siitä pistotulpan kohdalta.
Joo aina se jonkin verran lämpenee, mutta jos se tilanne menee siihen, että se tolppajohto rupeaa sulamaan autoon tulevasta päästä niin se ei ole normaalia vaan kannattaa se auton pään liittimen kunto tarkistaa ettei ole hirveän hapettuneen näköinen, koska se huonontaa sitä kontaktia. Myös aina kannattaa varmistaa, että liitin on varmasti kunnolla pohjassa tai se liitin voi sulaa huonon kontaktin takia.
 
Sängyllä makoillessa mietiskelin scenaariota eli jarrusatulan vaihtoa taakse.
Eli kun satulaa vaihtaa niin jarruletkua pitää lukkopihdeillä puristaa umpeen jotta jarrunesteen valuminen estyisi.
Millainen on letkun sisähalkaisija jossa jarruneste virtaa? Eli siis riittääkö pieni puristus lukkopihdeillä vai onko letkua paljonkin puristettava pihdeillä jotta neste ei valu??
Vanhempaan bemariin kun vaihtelin satuloita, niin en puristellut letkuja lyttyyn. Eipä sieltä tullut kuin tippa tai kaksi jarrunestettä. Ilmaamaan joutuu tietty jokatapauksessa.
Jos välttämättä haluat puristaa letkun lyttyyn, niin en suosittele perinteisiä lukkopihtejä, vaan tähän käyttöön tarkoitettuja jarruletkupihtejä. Ovat muovia ja kulmat pyöristettyjä, joten ei vahingoita letkua.
 
Ite oon yleensä vaihtanu ilman mitään, ilmaa vaan kunnolla.
 
Itsekin vasta jarruletkun vaihdoin, laitoin vain sen jarruilmausnipan kumitutin siihen päähän en tiedä oliko mitään hyötyä mutta ei sieltä paljon valunut. Kannattaa hommata tälläinen tai vastaava Jarrujen ilmauslaite saa sitten itsekseen helposti ilmattua.
 
Saa sekoittaa, ero on kiehumispisteessä, silikonipohjaisia(dot5) ei saa sekottaa noihin glykolipohjaisiin(dot4, dot5.1)
 
Vai onko se nelipyöräsuuntaus käytännössä etupään säätämistä, kun käsittääkseni monessa etuvetoautossa ei voi taka-akselia säätää välttämättä ollenkaan. Taka/nelivedeossa tilanne on tietysti eri.
Kun sattuu työnalle etuveto(esim.Alfa Romeo )missä voi takapäätä säätää niin osaaminen loppuu useimmilta ja aikaa kuluu.
 
Viimeksi muokattu:
Joulukuun aikana pitäisi 2015 BMW:hen tehdä joku hemmetin jarrunestehuolto. Eipä ole noiden määräaikaishuolloista kyllä mitään kokemusta aikaisemmin. Mitenkä tuon nyt saisi halvimmiten hoidettua että saisi sähköisen huoltokirjan pidettyä kuitenkin siistin näköisenä? Joudunko oikeasti menemään johonkin merkkihuoltoon missä tuo vain nollataan ja köyhdyn 100e?
 
Monet monimerkki pajat pystyvät tiedon tehdystä huollosta kuittaamaan BMW:n pilveen ja saavat auton huoltomuistutuksenkin nollattua mutta harvemmat saavat tehtyä huoltoa näkymään ajotietokoneen huoltokirjaan. Seuraavan kerran merkkarilla tietoja pilvestä autoon ajaessa nämäkin huollot tulevat ajotietokoneessa näkymään. Omalle Laakkosen huollon verkko varaus tarjoaa Huolto jarruneste 63 € ja antaa valita tämän pelkästään.
 
Käsittääkseni jokainen valmistaja ilmoittaa omalla tavallaan nuo valmistenumerot, et maininnut tuossa viestissä autosi merkkiä niin ei osaa enempää pähkäillä. Yleensä kai se selviää vain sillä mikä sarjanumero on ja milloin se on hihnalta ulos putkahtanut, eli valmistajan tiedoista/erillisellä vin decoderilla.
 
Ajattelin asentaa tuohon kauppakassiin sisähaaran lohkon lisäksi, kun ei jaksa raapia ikkunoita. Kuitenki kyseessä on sen verran vanhempi yksilö että lämmittimen johto on defan vanhalla isolla päällä. Pystyykö tuohon siis laittamaan edes sisähaaraa? Liittimet konehuoneessa näyttää ainakin jokseenkin samalta kuin nyky mutta mahtaako olla yhteensopiva?
 
Ajattelin asentaa tuohon kauppakassiin sisähaaran lohkon lisäksi, kun ei jaksa raapia ikkunoita. Kuitenki kyseessä on sen verran vanhempi yksilö että lämmittimen johto on defan vanhalla isolla päällä. Pystyykö tuohon siis laittamaan edes sisähaaraa? Liittimet konehuoneessa näyttää ainakin jokseenkin samalta kuin nyky mutta mahtaako olla yhteensopiva?

Pystyy asentamaan ja ihan samat liittimet noissa vanhoissakin on mitä nykyisissäkin.
 
Lataan akkua säännöllisesti älylaturilla ja käytän auton ehkä kerran-kaksi talvessa lämpimäksi. Akku paikallaan. Jarrujen puhdistus sellaisella puhdistusnesteellä, kun auto otetaan käyttöön. Käsijarrua ei kannata laittaa päälle, rengaskiilat voi olla + sisälle kosteudensyöjä.

Siinäpä ne on omat toimenpiteet olleet, ei ole ollut ongelmia. Akun jos päästää tyhjäksi ja tulee pakkaset, niin se voi olla entinen akku sen jälkeen.

Jäähdytysneste kannattaa mitata, jos on uusi auto itselle, että ei jäädy talvella nesteet.
 
Aurinkoläpät vähän auki. Porukoilla seiso vuoden portteri ja aurinkoläppien ja katon välissä oli kivan tiivis paikka alkaa homeella kasvaa.
 
Itsellä seisoi yks kilvetön Accord pihalla melko pitkään, syksyllä tuli jo heippalappu kaupungilta että pitää moinen romu poistaa pihalta:rolleyes: Talven myötä ongelma ratkesi kun autokatoksen katolta kolasin lumet hondan päälle ja tuttava traktorilla avitti lisäämällä lisää lunta, niin että auto oli varmasti piilossa katseilta kevääseen asti.:tup:
Keväällä kun lumet suli ja autollekin tuli ns. käyttöä, niin oli kauttaaltaan homeessa sisältä:rofl:

Akusta en muista oliko kiinni vai irti, mutta kyllä se pienellä suostuttelulla käyntiin lähti.
 
Öljyvuotoja voi tulla jo siitä, jos käyttää 95:sta, että parempi käyttää 98:sia. Etanoli ei ole hyvä juttu tiivisteille ja miten sitten seisonnassa, että kun ei ole kuitenkaan öljypaineita.
Kaikissa niissä kuitenkin etanolia vai oliko shellillä jotain 99+ litkua, että etanolit minimissään? Eli kannattaisiko siellä olla tuollaista tiivisteiden takia?
 
Miten auto voi käynnistyä ilman nokka-akselin asentotietoa? Sytyksen ja monipisteruiskussa polttoaineensyötön vuoksi moottorinohjaimen täytyy kuitenkin jostain tietää onko kampiakseli työkierron ensimmäisellä vai toisella kierroksella.

Kun kampiakselin asento on tiedossa, niin mahdollisia vaihtoehtoja ajoitukselle on kaksi. Mahtaako ECU vain kokeilla sytytystä ja polttoaineensyöttöä ensin yhdellä tavalla, ja jos moottori ei käynnisty, niin ajoitusta muutetaan yksi kampiakselin kierros? Kun omassa autossa oli anturingelmaa, niin käynnistys kesti ainakin välillä normaalia pitempään.
 
Miten auto voi käynnistyä ilman nokka-akselin asentotietoa? Sytyksen ja monipisteruiskussa polttoaineensyötön vuoksi moottorinohjaimen täytyy kuitenkin jostain tietää onko kampiakseli työkierron ensimmäisellä vai toisella kierroksella.

Kun kampiakselin asento on tiedossa, niin mahdollisia vaihtoehtoja ajoitukselle on kaksi. Mahtaako ECU vain kokeilla sytytystä ja polttoaineensyöttöä ensin yhdellä tavalla, ja jos moottori ei käynnisty, niin ajoitusta muutetaan yksi kampiakselin kierros? Kun omassa autossa oli anturingelmaa, niin käynnistys kesti ainakin välillä normaalia pitempään.

Teoriassa riittää kun pelkkä kampiakselin asento tiedetään. Loput on oletusta. Jos ei ole muuttuvia ajotuksia nokkapyörissä niin nokathan pyörii remmin/ketjun välityksellä aina sillä oletettavalla tavalla.

EDIT: tai tarkemmin ajateltuna taidat olla oikeassa, todennäköisesti ei käynnisty, jollei saa ainakin kahta asentotietoa kampuralta.
 
Teoriassa riittää kun pelkkä kampiakselin asento tiedetään. Loput on oletusta. Jos ei ole muuttuvia ajotuksia nokkapyörissä niin nokathan pyörii remmin/ketjun välityksellä aina sillä oletettavalla tavalla.

EDIT: tai tarkemmin ajateltuna taidat olla oikeassa, todennäköisesti ei käynnisty, jollei saa ainakin kahta asentotietoa kampuralta.

Jos käytössä "hukkakipinä" ja vastaava ruiskutus. PSA ES9J4:ssä on tällainen. V6 ja pyörintätieto tulee vain kampiakselilta. Ei tartte kummoista pyörähdystä kun käy.
 
Arvon io-techiläiset!

Tuli mieleen sellainen scenaario että millä tavalla kannattaa toimia kun on laittanut auton seisontaan?
Seisonta-aika esim ½-1 vuosi.
Aikoinaan mulla oli auto seisonnassa ½ vuotta ja siitä alkoi heti käyttöönoton jälkeen vuotaa öljypohjan tiiviste. En käyttänyt auton moottoria kertaakaan seisonta-aikana silloin.

Onko jotain tärkeää tekemistä autolle kun sen laittaa seisontaan? Akku irti? Vai olisiko järkevää pitää akku paikoillaa ja ladata sitä esim 2 kuukauden välein?
Olisiko sitä hyvä käyttää käynnissä jonkin aikaa silloin tällöin?
Ainakin järkeilen että ilmastointia pitäisi pitää joskus päällä jotta voitelu toimisi.
Jonkun mielestä varmasti kannattaa laittaa pukkien päälle, ettei renkaisiin tule flat spottia.
 
Perinteisesti irroitettava muuttuu jossain kohtaa kiinteäksi kuitenkin, kun ei sitä jaksata ruuvata aina irti, ja sit kun sen ottais irti niin se on syöpynyt kiinni.
 
Polttoaineen kulutus vaikuttaa nousseen noin litralla. 7 -> 8 L/100km. Olen kyllä muuttanutkin ja ehkä pätkä ajoa tulee nykyään enemmän, mutta silti tuntuu suht isolta muutokselta. Lisäksi jos käynnistän auton kylmänä ja jätän tyhjäkäynnille niin bensa alkaa haista. Tämä herätti miettimään asiaa ehkä enemmän kuin tuo kulutuksen nousu.

Voikohan jossain olla vikaa. Tulpat, MAF, puolat, suuttimet, joku vuoto tms? Vikakoodeja ei näy eli kovin pahasti mikään ei ole pielessä. Pystyyköhän noilla OBD mokkuloilla ja kännykkäapeilla tekemään jotain analyysiä siitä onko kaikki kunnossa? Testasin tuollaista kuin Car Scanner ja nauhottaahan se jotain arvoja, mutten tiedä mitä niistä katsoa? Tulpat ajattelin vaihtaa kun ne nyt ei paljoa maksa, mutta muita osia ei viitsi ihan summamutikassa alkaa vaihtelemaan.

Autona BMW 316iA vuodelta -15, mittarissa 73tkm. Moottorina siis bemarin versio Peugeutin THP moottorista, eli N13. 1,6L turbo. Vai tulikohan vaan kilsat täyteen ja karsta tukkinut koko masiinan :D
 
Vetolaitettahan ei tietenkään kannata lainkaan mainita vastauksia saadakseen.

No oisko se oletuksena toi henkilöauto? :vihellys:
Vai myydäänkö toisessa kaupassa Pösön koukkuja ja toisessa Mersun?

Tuota irroitettavaa arvuuttelin itsekin, että jos käyttöä on keskiarvoltaan minimissään 1krt/kk niin jaksaako sitä kontata irroittamaan
 
Ideoita miten estää ovien jäätyminen tiivisteistä? Olen käyttänyt niihin tarkoitettuja silikonipitoisia aineita mutta aina kun käy plussalla ja pakastuu perään niin ovet on ja pysyy kiinni. Joskus käytin vanhassa autossa pakkasnestettä tiivisteisiin mutta ei sekään täydellinen ratkaisu ollut.
 
Ideoita miten estää ovien jäätyminen tiivisteistä? Olen käyttänyt niihin tarkoitettuja silikonipitoisia aineita mutta aina kun käy plussalla ja pakastuu perään niin ovet on ja pysyy kiinni. Joskus käytin vanhassa autossa pakkasnestettä tiivisteisiin mutta ei sekään täydellinen ratkaisu ollut.

Putsailen itse tiivisteet ja ovien karmit rätillä ja tarvittaessa miedolla pesuaineella ennen pakkasia. Lisäksi kuivaan tiivisteitä talven mittaan säännöllisesti kun auto on seissyt vaikka parkkihallissa. Joskus käyttänyt noita silikonipuikkoja, mutta säännöllinen putsaus ja kuivaus tuntuu tepsivän paremmin. Lukkoihin käyttänyt aseöljyä, tämäkin käsittely hyvä tehdä ajoissa tai silloin kun lukko on vielä kuiva.
 
Viimeksi muokattu:
Shellin silikooniton tiivistepuikko ainakin omalla kohdalla kohtuullisen hyvin toiminut.
 
Jonkun mielestä varmasti kannattaa laittaa pukkien päälle, ettei renkaisiin tule flat spottia.
pukkien päällä seistessä ei jousetkaan painu,minkä takia jotkut niitä seisottaessa harrastaa.

Mistä vetokoukku halvimmalla itse asentaen?
Irroitettava vai kiinteä?
romikselta tai nettivaraosasta jonkun liiterin takaa.vielä jos sen itse irroittaakin niin voi saada vielä halvemmalla.

No oisko se oletuksena toi henkilöauto? :vihellys:
Vai myydäänkö toisessa kaupassa Pösön koukkuja ja toisessa Mersun?

Tuota irroitettavaa arvuuttelin itsekin, että jos käyttöä on keskiarvoltaan minimissään 1krt/kk niin jaksaako sitä kontata irroittamaan
jos sitä usein irroittelee niin se mekanismi pysyy notkeena ja oikea taktiikka heti muistissa niin ei siihen irroitukseen/kiinnitykseen montaa sekunttia mene.paitsi jos käy niinkuin itsellä että koukku majailee aina mukana peräkontissa mutta sen kiinnittämiseen/irroittamiseen tarvittava avain killuu kotona auton vara-avaimen seurana,just sillon kun olis tarvetta koukulle :facepalm:
 
pukkien päällä seistessä ei jousetkaan painu,minkä takia jotkut niitä seisottaessa harrastaa.


romikselta tai nettivaraosasta jonkun liiterin takaa.vielä jos sen itse irroittaakin niin voi saada vielä halvemmalla.


jos sitä usein irroittelee niin se mekanismi pysyy notkeena ja oikea taktiikka heti muistissa niin ei siihen irroitukseen/kiinnitykseen montaa sekunttia mene.paitsi jos käy niinkuin itsellä että koukku majailee aina mukana peräkontissa mutta sen kiinnittämiseen/irroittamiseen tarvittava avain killuu kotona auton vara-avaimen seurana,just sillon kun olis tarvetta koukulle :facepalm:

Itsellä on irroitettava koukku, ja se on irroitettuna kokoajan. Koukun laitan paikoilleen kun sille tarvetta tulee.
 
Craigslistista eli Amerikan tunnetuimmalta myydään/ostetaan-sivustolta löytyi tällainen tuore ilmoitus: 2002 Porsche 911 Turbo

Kyseessä siis 2002 Porsche 911 Turbo (manuaali), noin 65t kilometriä ajettu ja hintaa 28500 dollaria. Mielestäni tuo on ihan järjettömän halpa ja sopivampi hinta näillä tiedoilla olisi ehkä 45000 tai ylikin. Arvioni perustuu muihin saman vuoden turbo-ilmoituksiin esim. cars.comissa.

Onkohan hinnassa typo, vai onko myyjä vain joku liian rikas joka haluaa päästä helposti ja nopeasti eroon ylimääräisestä autosta? Vai onko noissa jotain tiettyjä arvoa laskevia vikoja tai ominaisuuksia jotka mahdollisesti olisi jopa pääteltävissä tuosta ilmoituksesta? Sitä kuuluisaa IMS-ongelmaakaan noissa turbo-moottoreissa ei pitäisi olla, eikö niin?

edit: Meinasin ensin laittaa nettiauto-keskusteluketjuun, mutta ei kai tämä sinne oikein kuuluu.
 
Craigslistista eli Amerikan tunnetuimmalta myydään/ostetaan-sivustolta löytyi tällainen tuore ilmoitus: 2002 Porsche 911 Turbo

Kyseessä siis 2002 Porsche 911 Turbo (manuaali), noin 65t kilometriä ajettu ja hintaa 28500 dollaria. Mielestäni tuo on ihan järjettömän halpa ja sopivampi hinta näillä tiedoilla olisi ehkä 45000 tai ylikin. Arvioni perustuu muihin saman vuoden turbo-ilmoituksiin esim. cars.comissa.

Onkohan hinnassa typo, vai onko myyjä vain joku liian rikas joka haluaa päästä helposti ja nopeasti eroon ylimääräisestä autosta? Vai onko noissa jotain tiettyjä arvoa laskevia vikoja tai ominaisuuksia jotka mahdollisesti olisi jopa pääteltävissä tuosta ilmoituksesta? Sitä kuuluisaa IMS-ongelmaakaan noissa turbo-moottoreissa ei pitäisi olla, eikö niin?

edit: Meinasin ensin laittaa nettiauto-keskusteluketjuun, mutta ei kai tämä sinne oikein kuuluu.
On se VIN-numeron perusteella ihan aito Turbo (https://www.vindecoder.pl/WP0AB29962S685298).
Tosin käsittääkseni nuo on aika suosittuja autoja, joilla koitetaan huijata ihmisiltä rahaa.
Et saattaa olla jotain sellaistakin.
 
On se VIN-numeron perusteella ihan aito Turbo (https://www.vindecoder.pl/WP0AB29962S685298).
Tosin käsittääkseni nuo on aika suosittuja autoja, joilla koitetaan huijata ihmisiltä rahaa.
Et saattaa olla jotain sellaistakin.
Kappas, en huomannut että VIN olikin jo ilmoituksessa, yleensä kun se laitetaan Craigslistin VIN-kenttään, josta se on helppo copy-pastettaa.

Tuo auto on pari vuotta sitten myyty huutokaupassa 52250 dollarilla. Tässä huutokauppailmoitus: https://bringatrailer.com/listing/2002-porsche-911-turbo-10/

Tuossa Craigslistin tuoreessa ilmoituksessa kuvat ja pääosin tekstikin on kopioitu suoraan tuosta parin vuoden takaisesta ilmoituksesta. Kaiken lisäksi kartta osoittaa Richmondin lähiöön, jossa riittää ns. kulttuurista muttei niinkään taloudellista rikkautta. Todennäköisyys täysin vilpittömälle myynti-ilmoitukselle lienee kaikkea muuta kuin sata. :think:
 

VINwiki sivuaa noita huijauksia yhdessä videossaan.
Siinä todetaan todeksi vanha viisaus : Se mikä kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta, ei ole totta.

Pakko tässä nyt asiaa sivuten suositella VINWikiä kaikille autoihmisille, mikäli kanava ei ole entuudestaan tuttu. Erityisesti Ed "shrewd negotiator" Bolianin tarinat on aivan loistavaa viihdettä.
 
Mitenköhän tarkkoja tuolla katsastuksessa ovat, jos ajattelin asentaa Led työvalon pakkivaloksi? Täällä pohjosen perukoilla nimittäin sitä valoa tarvittisi.. Vai onko helpointa, että kytkee vaan ja ottaa johdon irti aina katsastuksen ajaksi? Tai kytkimellä sitten.
 
Mitenköhän tarkkoja tuolla katsastuksessa ovat, jos ajattelin asentaa Led työvalon pakkivaloksi? Täällä pohjosen perukoilla nimittäin sitä valoa tarvittisi.. Vai onko helpointa, että kytkee vaan ja ottaa johdon irti aina katsastuksen ajaksi? Tai kytkimellä sitten.
Lukihäriö
 
Viimeksi muokattu:
Ovat.
Helpointa säilyttää auton omat parkit ja niillä leimata auto.

Ellei ledpötkössä ole hyväksyntää parkkivaloille ja niiden etäisyydet jne täyttyvät, niin silloin sekin kelpaa parkkivalosta. Tällöin auton omat parkit pitää ottaa veks, koska parkkeja ei saa kahdentaa.

Puhuttiin pakkivalosta ei parkkivaloista.

Edit. Kyllähän noita näkee ainakin takseissa että on laitettu ylimääräinen valo pakkivaloksi, mutta itsellä ei kyllä tietoa mitä kyseinen operaatio vaatii katsastusmielessä.
 
Mitenköhän tarkkoja tuolla katsastuksessa ovat, jos ajattelin asentaa Led työvalon pakkivaloksi? Täällä pohjosen perukoilla nimittäin sitä valoa tarvittisi.. Vai onko helpointa, että kytkee vaan ja ottaa johdon irti aina katsastuksen ajaksi? Tai kytkimellä sitten.

Pitää olla hyväksytty peruutusvaloksi, joten työvalot ei kelpaa. Samaten auton omat peruutusvalot täytyy kytkeä pois, koska maksimissaan saa olla 2kpl peruutusvaloja. Johtojen irroitus ei riitä katsastukseen kun autossa ei saa olla toimimattomia valoja. Pakettiautoon ja KA:han nuo kyllä saa menemään läpi erillisellä katkaisijalla varustettuna työvalona, periaatteessa myös henkilöautoon kelpaa moinen viritys, mutta voi olla hankala perustella kun noiden olemassa ololle pitäisi olla joku todellinen käyttötarve.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 616
Viestejä
4 493 774
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom