- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 480
Auton sisätilojen putsaukseen.Miten/mihin tuota käytetään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auton sisätilojen putsaukseen.Miten/mihin tuota käytetään?
Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee. Jos ne auton pistokkeen liittimet on vähänkin hapettuneet, kuten ne käytännössä on aina niin siitä aiheutuu ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpenemistä. Toki jos se tulikuumaksi menee niin ei hyvä, mutta pieni lämpeneminen on mielestäni normaalia.Onko lämmitysjohdoissa paljonkin eroa Defa vs tarvikejohdot?
Edellisessä autossa oli Defan orkkis johto, ja 6v aikana ei mitään ongelmaa. Nyt uudempaan autoon laitoin tuossa about 12kk sitten Motonetistä 5 metrin halppispiuhan, kun arvelin et sekin toimis. Pitkään toimikin, mutta nyt on alkanut lämpeämään sielä auton päästä ja haisee myös vähän.
Guuglailin niin juttelivat että johtuisi kontaktin heikkoudesta, ja korjaus järjestyksessä 1) uusi piuha 2) crc tms aineella auton pistokkeen putsaus 3) uusi pistoke autoon.
Niin mietin vaan että nyt kun tänään menen kauppaan niin ei vissiin muuta uskalla ostaa kuin sen kalliin orkkis Defan piuhan?
Tavallaan joo, mutta on noissa piuhoissa eroa. Mulla on yksi tarvikepiuha jota en uskaltanut enää käyttää lämmitykseen, kun kontaktit piuhassa oli niin löysät että se kuumeni ihan kunnolla. Paljon pahemmin kuin orkkiskaapeli.Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee.
En kiellä etteikö olisi eroja, mutta ainut piuha mikä mulla on sulanut oli defan alkuperäinen vihreä ja pakkasella ne on kamalia, kun koko piuha jäätyy jäykäksi. Sen jälkeen, kun joku varasti mun alkuperäisen olen käyttänyt vain tarviketta ja se kumikin on siinä laadukkaampaa. Tärkeintä on, että se auton pään pistoke on mahdollisimman puhdas, koska jos se on kamalan hapettunut niin se aiheuttaa ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpöä mikä voi jopa sulattaa sitä liitintä.Tavallaan joo, mutta on noissa piuhoissa eroa. Mulla on yksi tarvikepiuha jota en uskaltanut enää käyttää lämmitykseen, kun kontaktit piuhassa oli niin löysät että se kuumeni ihan kunnolla. Paljon pahemmin kuin orkkiskaapeli.
En sano etteikö tarvikekaapeleissa olisi varmaan hyviäkin, mutta varauksella niihin kannattaa suhtautua. Sama piuha mulla on edelleen käytössä mutta autossa ei olekaan enää kuin defan akkulaturi, sen käyttämiseen kontakti riittää oikein hienosti.
Sellainen ero noissa oli kun silmämääräisesti tutki, että defan kaapelissa yksi sellainen pyöreä kontaktipinta on halkaistu kolmeen osaan, eli se joustaa useampaan suuntaan. Tarvikekaapeleissa (niissä joita mulla on) kontakti on halkaistu vain kahtia. Eihän sekään suoraan tarkoita että sen tarvitsisi olla löysä, mutta tuollainen visuaalisesti havaittava eroavaisuus niissä kuitenkin on.
Ihan yhtälailla se alkuperäinenkin lämpenee. Jos ne auton pistokkeen liittimet on vähänkin hapettuneet, kuten ne käytännössä on aina niin siitä aiheutuu ylimääräistä vastusta ja siitä johtuen lämpenemistä. Toki jos se tulikuumaksi menee niin ei hyvä, mutta pieni lämpeneminen on mielestäni normaalia.
Joo aina se jonkin verran lämpenee, mutta jos se tilanne menee siihen, että se tolppajohto rupeaa sulamaan autoon tulevasta päästä niin se ei ole normaalia vaan kannattaa se auton pään liittimen kunto tarkistaa ettei ole hirveän hapettuneen näköinen, koska se huonontaa sitä kontaktia. Myös aina kannattaa varmistaa, että liitin on varmasti kunnolla pohjassa tai se liitin voi sulaa huonon kontaktin takia.Normaalia kyllä, mutta hapettumisella ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä kun mulle vaihdettiin koko johtosarja pari kk sitten ja ihan samalla tavalla se piuha lämpenee siitä pistotulpan kohdalta.
Vanhempaan bemariin kun vaihtelin satuloita, niin en puristellut letkuja lyttyyn. Eipä sieltä tullut kuin tippa tai kaksi jarrunestettä. Ilmaamaan joutuu tietty jokatapauksessa.Sängyllä makoillessa mietiskelin scenaariota eli jarrusatulan vaihtoa taakse.
Eli kun satulaa vaihtaa niin jarruletkua pitää lukkopihdeillä puristaa umpeen jotta jarrunesteen valuminen estyisi.
Millainen on letkun sisähalkaisija jossa jarruneste virtaa? Eli siis riittääkö pieni puristus lukkopihdeillä vai onko letkua paljonkin puristettava pihdeillä jotta neste ei valu??
Kun sattuu työnalle etuveto(esim.Alfa Romeo )missä voi takapäätä säätää niin osaaminen loppuu useimmilta ja aikaa kuluu.Vai onko se nelipyöräsuuntaus käytännössä etupään säätämistä, kun käsittääkseni monessa etuvetoautossa ei voi taka-akselia säätää välttämättä ollenkaan. Taka/nelivedeossa tilanne on tietysti eri.
Ajattelin asentaa tuohon kauppakassiin sisähaaran lohkon lisäksi, kun ei jaksa raapia ikkunoita. Kuitenki kyseessä on sen verran vanhempi yksilö että lämmittimen johto on defan vanhalla isolla päällä. Pystyykö tuohon siis laittamaan edes sisähaaraa? Liittimet konehuoneessa näyttää ainakin jokseenkin samalta kuin nyky mutta mahtaako olla yhteensopiva?
Miten auto voi käynnistyä ilman nokka-akselin asentotietoa? Sytyksen ja monipisteruiskussa polttoaineensyötön vuoksi moottorinohjaimen täytyy kuitenkin jostain tietää onko kampiakseli työkierron ensimmäisellä vai toisella kierroksella.
Kun kampiakselin asento on tiedossa, niin mahdollisia vaihtoehtoja ajoitukselle on kaksi. Mahtaako ECU vain kokeilla sytytystä ja polttoaineensyöttöä ensin yhdellä tavalla, ja jos moottori ei käynnisty, niin ajoitusta muutetaan yksi kampiakselin kierros? Kun omassa autossa oli anturingelmaa, niin käynnistys kesti ainakin välillä normaalia pitempään.
Teoriassa riittää kun pelkkä kampiakselin asento tiedetään. Loput on oletusta. Jos ei ole muuttuvia ajotuksia nokkapyörissä niin nokathan pyörii remmin/ketjun välityksellä aina sillä oletettavalla tavalla.
EDIT: tai tarkemmin ajateltuna taidat olla oikeassa, todennäköisesti ei käynnisty, jollei saa ainakin kahta asentotietoa kampuralta.
Jonkun mielestä varmasti kannattaa laittaa pukkien päälle, ettei renkaisiin tule flat spottia.Arvon io-techiläiset!
Tuli mieleen sellainen scenaario että millä tavalla kannattaa toimia kun on laittanut auton seisontaan?
Seisonta-aika esim ½-1 vuosi.
Aikoinaan mulla oli auto seisonnassa ½ vuotta ja siitä alkoi heti käyttöönoton jälkeen vuotaa öljypohjan tiiviste. En käyttänyt auton moottoria kertaakaan seisonta-aikana silloin.
Onko jotain tärkeää tekemistä autolle kun sen laittaa seisontaan? Akku irti? Vai olisiko järkevää pitää akku paikoillaa ja ladata sitä esim 2 kuukauden välein?
Olisiko sitä hyvä käyttää käynnissä jonkin aikaa silloin tällöin?
Ainakin järkeilen että ilmastointia pitäisi pitää joskus päällä jotta voitelu toimisi.
Vetolaitettahan ei tietenkään kannata lainkaan mainita vastauksia saadakseen.Mistä vetokoukku halvimmalla itse asentaen?
Irroitettava vai kiinteä?
Vetolaitettahan ei tietenkään kannata lainkaan mainita vastauksia saadakseen.
Ideoita miten estää ovien jäätyminen tiivisteistä? Olen käyttänyt niihin tarkoitettuja silikonipitoisia aineita mutta aina kun käy plussalla ja pakastuu perään niin ovet on ja pysyy kiinni. Joskus käytin vanhassa autossa pakkasnestettä tiivisteisiin mutta ei sekään täydellinen ratkaisu ollut.
pukkien päällä seistessä ei jousetkaan painu,minkä takia jotkut niitä seisottaessa harrastaa.Jonkun mielestä varmasti kannattaa laittaa pukkien päälle, ettei renkaisiin tule flat spottia.
romikselta tai nettivaraosasta jonkun liiterin takaa.vielä jos sen itse irroittaakin niin voi saada vielä halvemmalla.Mistä vetokoukku halvimmalla itse asentaen?
Irroitettava vai kiinteä?
jos sitä usein irroittelee niin se mekanismi pysyy notkeena ja oikea taktiikka heti muistissa niin ei siihen irroitukseen/kiinnitykseen montaa sekunttia mene.paitsi jos käy niinkuin itsellä että koukku majailee aina mukana peräkontissa mutta sen kiinnittämiseen/irroittamiseen tarvittava avain killuu kotona auton vara-avaimen seurana,just sillon kun olis tarvetta koukulleNo oisko se oletuksena toi henkilöauto?
Vai myydäänkö toisessa kaupassa Pösön koukkuja ja toisessa Mersun?
Tuota irroitettavaa arvuuttelin itsekin, että jos käyttöä on keskiarvoltaan minimissään 1krt/kk niin jaksaako sitä kontata irroittamaan
pukkien päällä seistessä ei jousetkaan painu,minkä takia jotkut niitä seisottaessa harrastaa.
romikselta tai nettivaraosasta jonkun liiterin takaa.vielä jos sen itse irroittaakin niin voi saada vielä halvemmalla.
jos sitä usein irroittelee niin se mekanismi pysyy notkeena ja oikea taktiikka heti muistissa niin ei siihen irroitukseen/kiinnitykseen montaa sekunttia mene.paitsi jos käy niinkuin itsellä että koukku majailee aina mukana peräkontissa mutta sen kiinnittämiseen/irroittamiseen tarvittava avain killuu kotona auton vara-avaimen seurana,just sillon kun olis tarvetta koukulle
On se VIN-numeron perusteella ihan aito Turbo (https://www.vindecoder.pl/WP0AB29962S685298).Craigslistista eli Amerikan tunnetuimmalta myydään/ostetaan-sivustolta löytyi tällainen tuore ilmoitus: 2002 Porsche 911 Turbo
Kyseessä siis 2002 Porsche 911 Turbo (manuaali), noin 65t kilometriä ajettu ja hintaa 28500 dollaria. Mielestäni tuo on ihan järjettömän halpa ja sopivampi hinta näillä tiedoilla olisi ehkä 45000 tai ylikin. Arvioni perustuu muihin saman vuoden turbo-ilmoituksiin esim. cars.comissa.
Onkohan hinnassa typo, vai onko myyjä vain joku liian rikas joka haluaa päästä helposti ja nopeasti eroon ylimääräisestä autosta? Vai onko noissa jotain tiettyjä arvoa laskevia vikoja tai ominaisuuksia jotka mahdollisesti olisi jopa pääteltävissä tuosta ilmoituksesta? Sitä kuuluisaa IMS-ongelmaakaan noissa turbo-moottoreissa ei pitäisi olla, eikö niin?
edit: Meinasin ensin laittaa nettiauto-keskusteluketjuun, mutta ei kai tämä sinne oikein kuuluu.
Kappas, en huomannut että VIN olikin jo ilmoituksessa, yleensä kun se laitetaan Craigslistin VIN-kenttään, josta se on helppo copy-pastettaa.On se VIN-numeron perusteella ihan aito Turbo (https://www.vindecoder.pl/WP0AB29962S685298).
Tosin käsittääkseni nuo on aika suosittuja autoja, joilla koitetaan huijata ihmisiltä rahaa.
Et saattaa olla jotain sellaistakin.
Todennäköisyys täysin vilpittömälle myynti-ilmoitukselle lienee kaikkea muuta kuin sata.
VINwiki sivuaa noita huijauksia yhdessä videossaan.
Siinä todetaan todeksi vanha viisaus : Se mikä kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta, ei ole totta.
LukihäriöMitenköhän tarkkoja tuolla katsastuksessa ovat, jos ajattelin asentaa Led työvalon pakkivaloksi? Täällä pohjosen perukoilla nimittäin sitä valoa tarvittisi.. Vai onko helpointa, että kytkee vaan ja ottaa johdon irti aina katsastuksen ajaksi? Tai kytkimellä sitten.
Ovat.
Helpointa säilyttää auton omat parkit ja niillä leimata auto.
Ellei ledpötkössä ole hyväksyntää parkkivaloille ja niiden etäisyydet jne täyttyvät, niin silloin sekin kelpaa parkkivalosta. Tällöin auton omat parkit pitää ottaa veks, koska parkkeja ei saa kahdentaa.
Niinpä olikin. Nappaan takkini ovenpielestä.Puhuttiin pakkivalosta ei parkkivaloista.
Mitenköhän tarkkoja tuolla katsastuksessa ovat, jos ajattelin asentaa Led työvalon pakkivaloksi? Täällä pohjosen perukoilla nimittäin sitä valoa tarvittisi.. Vai onko helpointa, että kytkee vaan ja ottaa johdon irti aina katsastuksen ajaksi? Tai kytkimellä sitten.