Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Kyselin tänään yhdestä Teslasta autokaupasta ja sanoin, että antaisin vaihtokaupassa Volvo XC60 D4 2019, muuta myyjä vastasin ainoastaan:

"Emme voi ottaa autoanne vaihtokaupassa."

Minkälainen homma? Miksi 10tkm ajettu auto ei kelpaa?
 
Kyselin tänään yhdestä Teslasta autokaupasta ja sanoin, että antaisin vaihtokaupassa Volvo XC60 D4 2019, muuta myyjä vastasin ainoastaan:

"Emme voi ottaa autoanne vaihtokaupassa."

Minkälainen homma? Miksi 10tkm ajettu auto ei kelpaa?

Ylittikö Volvon arvo Teslan jolloin myyjä ei halunnut vaihtaa päittäin tai tehdä liian pientä tarjousta?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Luultavasti aika saman hintasia, mutta arvioisin Teslan muutaman tuhannen arvokkaammaksi.
Joskushan autoliikkeet myös välittää autoja ja jos tuo 2018/2019 Volvo oli sitten vaan liian kallis heille. Vuosikin vaihtuu juuri, eli ainakin Volvon arvo laskee.

Luulisi kumminkin että 10 000-15 000€ välirahalla olisi kaupat syntyneet. Se taas ei tietänkään ostajalle käy ja parempi olla tekemättä turhaa ja aivan säälittävää tarjousta Teslasta.

Eikö se myyjä sitten osannut kertoa mitään muuta? Toki uudesta autosta sulaa reilusti tonneja heti kun auton ajaa autoliikkeestä pihalle. Ja jos myyjä ajatteli, että Volvo on hankala myydä pois.
 
Joskushan autoliikkeet myös välittää autoja ja jos tuo 2018/2019 Volvo oli sitten vaan liian kallis heille. Vuosikin vaihtuu juuri, eli ainakin Volvon arvo laskee.

Luulisi kumminkin että 10 000-15 000€ välirahalla olisi kaupat syntyneet. Se taas ei tietänkään ostajalle käy ja parempi olla tekemättä turhaa ja aivan säälittävää tarjousta Teslasta.

Eikö se myyjä sitten osannut kertoa mitään muuta? Toki uudesta autosta sulaa reilusti tonneja heti kun auton ajaa autoliikkeestä pihalle. Ja jos myyjä ajatteli, että Volvo on hankala myydä pois.

Mainitsemisen arvoinen pointti, mutta en usko tuohon välittäjän rooliin tässä tapauksessa.

Tämä meni itse asiassa niin, että kysyin kolmesta liikkeestä arviota autolleni vaihdossa Teslaan, niin tämä oli ainoa henkilö, joka edes vastasi.

Muiden suhteen keskustelut loppuivat siihen, kun ilmoitin automallini.

Olisi tosiaan ollut kiva saada jokin syy tietoon, mutta ei myyjä sitten lähtenyt avaamaan enempää.
 
Mainitsemisen arvoinen pointti, mutta en usko tuohon välittäjän rooliin tässä tapauksessa.

Tämä meni itse asiassa niin, että kysyin kolmesta liikkeestä arviota autolleni vaihdossa Teslaan, niin tämä oli ainoa henkilö, joka edes vastasi.

Muiden suhteen keskustelut loppuivat siihen, kun ilmoitin automallini.

Olisi tosiaan ollut kiva saada jokin syy tietoon, mutta ei myyjä sitten lähtenyt avaamaan enempää.
Usein vaihtoauto on ainakin 6 kuukauden ikäinen ja enemmän ajettu kuin 10 tkm. Jos menee vuoden päästä uudelleen kyselemään vaihtokauppaa, niin luulisi jo tulevan tarjouksia. Myös sitä Model 3 mallia pitäisi olla silloin suomessa jotain reilu 100 kpl.

Voi olla että automyyjät on ajatelleet, että tuo ei ainakaan osta Teslaa, kun sillä on aivan uusi Volvo alla. Yksi syy on myös se, että dieselit on mykyisin vähän huonossa maineessa ja siksi myyminen voi olla hankalampaa.

Tai jos Volvo olisi ollut vaikka halvempi XC40, niin kiinnostusta olisi voinut olla enemmän. Myös se että jos liikkeessä sattuu olemaan jo ennestään käytetty XC60 hankaloittaa tilannetta. Tesloja taas on hyvin vähän tai ei ollenkaan. Itse olen nähnyt vain yhden käytetyn vanhan mallin Nissan Leafin autoliikkeessä. Sekä tietysti sen uuden Leafin. Tesloja ei ainuttakaan. XC40, XC60 ja XC90 autoja taas on näkynyt jopa kaksi käytettyä vierekkäin.
 
Usein vaihtoauto on ainakin 6 kuukauden ikäinen ja enemmän ajettu kuin 10 tkm. Jos menee vuoden päästä uudelleen kyselemään vaihtokauppaa, niin luulisi jo tulevan tarjouksia. Myös sitä Model 3 mallia pitäisi olla silloin suomessa jotain reilu 100 kpl.

Voi olla että automyyjät on ajatelleet, että tuo ei ainakaan osta Teslaa, kun sillä on aivan uusi Volvo alla. Yksi syy on myös se, että dieselit on mykyisin vähän huonossa maineessa ja siksi myyminen voi olla hankalampaa.

Tai jos Volvo olisi ollut vaikka halvempi XC40, niin kiinnostusta olisi voinut olla enemmän. Myös se että jos liikkeessä sattuu olemaan jo ennestään käytetty XC60 hankaloittaa tilannetta. Tesloja taas on hyvin vähän tai ei ollenkaan. Itse olen nähnyt vain yhden käytetyn vanhan mallin Nissan Leafin autoliikkeessä. Sekä tietysti sen uuden Leafin. Tesloja ei ainuttakaan. XC40, XC60 ja XC90 autoja taas on näkynyt jopa kaksi käytettyä vierekkäin.

Jees, täytyy palata asiaan puolen vuoden päästä. Tuo dieselin yhteiskunnallinen tilanne itseä kiinnostelee tosiaan paljon ja ajattelin sen ensiksi olevan syynä nihkeelle suhtautumiselle.

Kiitokset pohdinnoistasi!
 
Kyselin tänään yhdestä Teslasta autokaupasta ja sanoin, että antaisin vaihtokaupassa Volvo XC60 D4 2019, muuta myyjä vastasin ainoastaan:

"Emme voi ottaa autoanne vaihtokaupassa."

Minkälainen homma? Miksi 10tkm ajettu auto ei kelpaa?
Näillä tiedoilla melko mahdotonta vastata, pitäisi varmaan kysyä sieltä liikkeestä?

Todennäköisesti kuitenkin eivät vaan harrasta ko. merkin autoja ja auto aivan liian kallis myytäväksi jobbarille. Tai sitten oivalsi että lähes uudesta autosta sinä omistajana haluat omasi pois ja tosiasiassa se jyrkin hinnanpudotus on juuri menossa, eikä kehdannut loukata törkeän pienellä hyvityksellä....?

E: Tässähän olikin jo pohdintaa aiheesta, mutta siinäpä se syy tod.näk. tuli. Itse arvioit autot samanhintaisiksi ja automyyjä ei sinne päinkään... :D
 
Näillä tiedoilla melko mahdotonta vastata, pitäisi varmaan kysyä sieltä liikkeestä?

Todennäköisesti kuitenkin eivät vaan harrasta ko. merkin autoja ja auto aivan liian kallis myytäväksi jobbarille. Tai sitten oivalsi että lähes uudesta autosta sinä omistajana haluat omasi pois ja tosiasiassa se jyrkin hinnanpudotus on juuri menossa, eikä kehdannut loukata törkeän pienellä hyvityksellä....?

E: Tässähän olikin jo pohdintaa aiheesta, mutta siinäpä se syy tod.näk. tuli. Itse arvioit autot samanhintaisiksi ja automyyjä ei sinne päinkään... :D

Ei kyse ollut Teslan hinnan arvoimisesta, vaan oman autoni antamista vaihdossa. Kysyin vaan, että mitä omastani voin saada ja olisin ollut valmis maksamaan väliäkin. Kyllä nyt hinnasta yleensä voidaan edes neuvotella.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyse ollut Teslan hinnan arvoimisesta, vaan oman autoni antamista vaihdossa. Kysyin vaan, että mitä omastani voin saada ja olisin ollut valmis maksamaan väliäkin. Kyllä nyt hinnasta yleensä voidaan edes neuvotella.
Joskus ei kannata loukata asiakasta arviolla joka erittäin todennäköisesti on huomattavan pieni. Näin on tehty myös minulle tutun myyjän toimesta. Sanoi suoraan ettei anna edes arviota koska voi tarjota niin vähän. About vuoden vanha auto kun sitä vaihtoon ekaa kertaa tarjosin.
 
Kyllähän tuo toimii,verotus vaan tappoi käytön järkevyyden. Toki nykyiset päästömääräykset vaatisi jatkokehittelyä. Petroli – AutoWiki
" Vuosina 1980-84 valmistettiin Uudenkaupungin tehtaalla noin 7000 petrolilla käyvää autoa."
 
Tuskinpa nykyiset päästönormit täyttävän petrolimoottorin valmistaminen olisi mitenkään ylivoimaista, mutta mikä sellaisen tekemiseen olisi pointtina?
 
Kellään kokemusta tojotan radioista jotka pimenevät kylmällä? Viime talvellakin tätä oli mutta kesällä kyllä toimi eli ei se koko laitos ole paskana mutta mistä tuota osaisi lähtä etsimään? 2 sulakettakin tuolle löytyy (liekkö toinen ajotietokoneenäytölle) ja helpompi on vaihettukkin. Pitääkö tässä vain repiä sisusta auki ja kokeilla oisko radion liittimessä vain häikkää? Rupiaa tuo pelkän diisselin kuunteleminen pikku hiljaa jo vituttamaan.
 
Kellään kokemusta tojotan radioista jotka pimenevät kylmällä? Viime talvellakin tätä oli mutta kesällä kyllä toimi eli ei se koko laitos ole paskana mutta mistä tuota osaisi lähtä etsimään? 2 sulakettakin tuolle löytyy (liekkö toinen ajotietokoneenäytölle) ja helpompi on vaihettukkin. Pitääkö tässä vain repiä sisusta auki ja kokeilla oisko radion liittimessä vain häikkää? Rupiaa tuo pelkän diisselin kuunteleminen pikku hiljaa jo vituttamaan.

Kylmäjuotos jossain, kylmä ilma saa kontaktin irtoamaan.
 
Tuskinpa nykyiset päästönormit täyttävän petrolimoottorin valmistaminen olisi mitenkään ylivoimaista, mutta mikä sellaisen tekemiseen olisi pointtina?

No matalampi puristussuhde, mutta turbolla saatais paranneltua tehoa ja polttoaineen suihkutus vähentäisi kyllä päästöjä.

Mut tuossa pisti silmään myös dieselin käyttö.
 
No matalampi puristussuhde, mutta turbolla saatais paranneltua tehoa ja polttoaineen suihkutus vähentäisi kyllä päästöjä.

Mut tuossa pisti silmään myös dieselin käyttö.

No kyllähän diesel moottori on paljon parempi diesel moottori kuin puolidiesel. Kenties järkevin tapa tehdä petrolimoottori tänäpäivänä olisi muokata diesel moottori toimimaan petrolilla. Käsittääkseni se edellyttäisi lähinnä suuttimien rakenteellisia muutoksia.
 
Ja jos on kyseessä patonkimaan auto, niin mahdollisesti maadoitukset ja liitinvika/hapettumaa. Eli liittimien puhdistus ja sit käpälien painaminen liittimen päässä tiukemmalle
Britithän tuon ovat kasanneet ettei arvaus nyt kovin kauas menny. Noh, pitää repiä sisusta auki kunhan ilmat lauhtuis.
 
Kunhan ei luota pelkästään siihen rekkarihakuun vaan ihan silmällä katsoo sen osan sopivuuden.
 
Nelos generaation haldexista oli huollon jälkeen tihkunut öljyä suodattimen kannen välistä.
Muutaman kerran liukkailla kuului peräpäästä "voumm voumm" äänet, kun kytkin kenties koitti liian vähillä öljyillä kytkeä takapäätä mukaan.

Onko mitään hajua kuinka herkkää tekoa kyseiset kytkimet ovat mikäli tapahtumat jäivät alle viiteen kertaan? :btooth:

Nyt öljymäärä niin kuin pitääkin eikä enää "vongu".
 
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, välillä autoa käynnistäessä siinä käynnistyy vain osa pyttyistä (tapahtuu yleensä jos käynnistää nopeasti, mutta jos odottaa hetken että radio käynnistyy niin lähtee normaalisti). Vikakoodeja ei ole, tulpat on vaihdettu, puola sekä akku mitattu toimivaksi. Kuitenkin heti uudelleen yrittämällä auto starttaa normaalisti.
 
Nelos generaation haldexista oli huollon jälkeen tihkunut öljyä suodattimen kannen välistä.
Muutaman kerran liukkailla kuului peräpäästä "voumm voumm" äänet, kun kytkin kenties koitti liian vähillä öljyillä kytkeä takapäätä mukaan.

Onko mitään hajua kuinka herkkää tekoa kyseiset kytkimet ovat mikäli tapahtumat jäivät alle viiteen kertaan? :btooth:
Eikös noissa ennemminkin pumppu tykkää kyttyrää jos öljyt, ja näinollen paineet, on vähissä? Jos vielä haukkaa ilmaa, niin huonompi juttu. Jos pumppu ei saa aikaan painetta niin levyt ei pitäisi kytkeytyä.

Tietty jos ihan hilkulla on pitkään niin saattaa levyt kuumentuakin, mutta hieman epäilen.
 
Eikös noissa ennemminkin pumppu tykkää kyttyrää jos öljyt, ja näinollen paineet, on vähissä? Jos vielä haukkaa ilmaa, niin huonompi juttu. Jos pumppu ei saa aikaan painetta niin levyt ei pitäisi kytkeytyä.

Tietty jos ihan hilkulla on pitkään niin saattaa levyt kuumentuakin, mutta hieman epäilen.
Pumppu tuohon vaihettiin juuri aiemmin, kun se ei enää pelittänyt ja kyseisessä huollossa oli näköjään sitten jäänyt suodattimen kiristäminen puolitiehen kerran vaihdetun suodattimen ja suodatinkannen välistä oli tiputellut öljyä pois.
 
Minkähänlainen auto mahtaa olla kyseessä?

Niin tosiaan, kyseessä Focus 1.6 -08 duratecin koneella, 195tkm ajettuna.

Tuo "ominaisuus" alkoi ilmetä kesällä ja nyt talvella vaihdettiin venakopan tiiviste kun oli alkanut hieman vuotaa ulospäin pakosarjan päälle. Ja se ei edes aine tee tuota vaikka starttaisi suoraan ilman mitään odottelua, vain toisinaan.

Tulpat, jakopää jne vaihdettiin lokakuun paikkeilla.
 
Niin tosiaan, kyseessä Focus 1.6 -08 duratecin koneella, 195tkm ajettuna.

Tuo "ominaisuus" alkoi ilmetä kesällä ja nyt talvella vaihdettiin venakopan tiiviste kun oli alkanut hieman vuotaa ulospäin pakosarjan päälle. Ja se ei edes aine tee tuota vaikka starttaisi suoraan ilman mitään odottelua, vain toisinaan.

Tulpat, jakopää jne vaihdettiin lokakuun paikkeilla.

Vaihdettiinko samalla puolanjakajaa, tulpanjohtoa yms? Fordithan taisi olla hyvinkin tarkkoja, että tulpanjohdot vaihdetaan samalla.
 
Niin tosiaan, kyseessä Focus 1.6 -08 duratecin koneella, 195tkm ajettuna.

Tuo "ominaisuus" alkoi ilmetä kesällä ja nyt talvella vaihdettiin venakopan tiiviste kun oli alkanut hieman vuotaa ulospäin pakosarjan päälle. Ja se ei edes aine tee tuota vaikka starttaisi suoraan ilman mitään odottelua, vain toisinaan.

Tulpat, jakopää jne vaihdettiin lokakuun paikkeilla.

Kannattaakohan tuota edes yrittää tutkia jos se ei tee sitä ollenkaan silloin jos käynnistät rauhassa, ensin sen muutaman sekunnin odottaen ennen starttausta? Vai onko se joskus lähtenyt vajaasti käyntiin myös tällä tavalla?
 
Tulee ajettua käytännössä joka päivä Helsingin Kivikon ST1-aseman ohi ja käytännössä joka keskiviikko bensan hinta nousee merkittävästi ja lähtee siitä taas laskemaan. Esim. eilen tiistaina 95E10 tolppahinta oli 1,338 e, tänään hinta oli 1,499 e - illalla kun ajan ohi, niin luultavasti hinta on jo tippunut jonkun verran, huomenna sitten lisää. Tätä vastaavaa keskiviikon nousupiikkiä on jatkunut pitemmän aikaa, onko kellään käsitystä, mistä tämä johtuu ja/tai esiintyykö muilla asemilla?
 
Tulee ajettua käytännössä joka päivä Helsingin Kivikon ST1-aseman ohi ja käytännössä joka keskiviikko bensan hinta nousee merkittävästi ja lähtee siitä taas laskemaan. Esim. eilen tiistaina 95E10 tolppahinta oli 1,338 e, tänään hinta oli 1,499 e - illalla kun ajan ohi, niin luultavasti hinta on jo tippunut jonkun verran, huomenna sitten lisää. Tätä vastaavaa keskiviikon nousupiikkiä on jatkunut pitemmän aikaa, onko kellään käsitystä, mistä tämä johtuu ja/tai esiintyykö muilla asemilla?

Koska ihmiset tankkaa ennen viikonloppua, sama ilmiö kuin kesällä polttoaine maksaa enemmän kuin talvella.
 
Koska ihmiset tankkaa ennen viikonloppua, sama ilmiö kuin kesällä polttoaine maksaa enemmän kuin talvella.
Periaatteessa järkeenkäypä syy, mutta jos itse reissaan viikonloppuna, niin tankkaan yleensä joko perjantaina ja/tai sunnuntaina. Tämä keskiviikko on mielestäni outo päivä hintapiikille, vieläpä siksi, että hinta laskee hieman jo illaksi ainakin tällä Kivikon asemalla.
 
Olen seurannut tota samaa ilmiötä. Tiistaisin näyttäisi olevan edullisinta. Lähimmällä tankilla dieselin hinta oli taas pompannut 9c eilisestä.
 
Täytyykin alkaa tankkaamaan vaikka tiistaina. Diesel 1.264 ja 6 tuntia sitten päivitetty hinta. Kahdella muulla asemalla 6 tuntia sitten päivitetty diesel 1.469, eli paljon kalliimpaa. Ihan sama huomio bensan kanssa. Halvin E10 1.349, mutta pari kalliimpaa 1.499.

Vaihtelua olen huomannut, mutta en ole tajunnut, että eri päivillä on eri hinta.
 
Kivikossa myös on nähtävissä kuinka Helsingin suuntaan on aina vajaan kymmenen senttiä halvempaa polttoainetta kuin Hämeenlinnan suuntaan. Tällekään ei ole mitään kustannusjohdannaista syytä.
 
Lukisit Zerrod uutisen niin valaistut! kaikissa autojen dieseleissä on myös reikä moottoriin hehkutulpan nimellä:)
 
Vaihdettiinko samalla puolanjakajaa, tulpanjohtoa yms? Fordithan taisi olla hyvinkin tarkkoja, että tulpanjohdot vaihdetaan samalla.

Niitä ei vaihdettu, meinasivat ensin vaihtaa mutta mittailun jälkeen totesivat niiden olevan täysin toimivia. Merkkiliikkeessä teetin huollot, niin kuvittelisin heidän tietävän. Ihmettelin kyllä ensin kun eivät olleet niitä vaihtaneet.

Kannattaakohan tuota edes yrittää tutkia jos se ei tee sitä ollenkaan silloin jos käynnistät rauhassa, ensin sen muutaman sekunnin odottaen ennen starttausta? Vai onko se joskus lähtenyt vajaasti käyntiin myös tällä tavalla?

Ei silleen, mutta auto on itsellä käytössä ehkä kerran viikossa jos omaa kulkinetta lepuuttaa välillä ja ns kakkosauto. Ja on se ehkä joskus odottelunkin jälkeen tehnyt, itsellä ei ole.
 
Voiko auton alkuperäinen tyhjäkäyntisäädin tehdä kiusaa?

Toisinaan tyhjäkäynti on nättiä sekä ei sammi ja toisinaan saattaa sammua kylmänä, jos ei paina vähän kaasua. Lämpimänä käy nätisti.
 
Voiko auton alkuperäinen tyhjäkäyntisäädin tehdä kiusaa?

Toisinaan tyhjäkäynti on nättiä sekä ei sammi ja toisinaan saattaa sammua kylmänä, jos ei paina vähän kaasua. Lämpimänä käy nätisti.

Mikä auto? Yksi mk4 golffi kadotti tyhjäkäynnin täysin kylmänä, hiemankaan lämmettyään pelasi ok.
Oli mielenkiintoista ajaa tuolla risteykseen ilman, että auto sammui.

Ostin tuohon kiuluun ebaysta kunnostetun kaasuläppäkotelon ja tuli sillä kuntoon.
 
Mikä auto? Yksi mk4 golffi kadotti tyhjäkäynnin täysin kylmänä, hiemankaan lämmettyään pelasi ok.
Oli mielenkiintoista ajaa tuolla risteykseen ilman, että auto sammui.

Ostin tuohon kiuluun ebaysta kunnostetun kaasuläppäkotelon ja tuli sillä kuntoon.

Renault Clio mk2 phase 1 -01 1.4l 8v bensalla (ajettu 355tkm) Kesällä saattaa sammua ja lämpimänä sit toimii. Nyt pari kertaa pakkasella tehny ja taas käy. Yleensä talvella toimii. Vaihdettu pari vuotta sit lämpötila-anturi, viime keväällä/kesällä puolanjakaja, tulpat ja tulpanjohdot. Tulpanjohtojen, tulppien ja puolanjakajan vaihdon jälkeen parani, mutta ei korjaantunut täysin.

Tyhjäkäyntisäädin kyl sen näköinen, että saattais olla vaikka alkuperäinen. Merkkifoorumilla yhdellä oli myös ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa ja korjaantui tyhjäkäynninsäätimen vaihdolla. Yksi varaosamyyjä epäili lämpötila-anturin aiheuttavan ongelmaa, mut epäilen
 
Kyselin tänään yhdestä Teslasta autokaupasta ja sanoin, että antaisin vaihtokaupassa Volvo XC60 D4 2019, muuta myyjä vastasin ainoastaan:

"Emme voi ottaa autoanne vaihtokaupassa."

Minkälainen homma? Miksi 10tkm ajettu auto ei kelpaa?

Kukas selväjärkinen tommoista kauppaa haluaisi tehdä?

Onneksi oltoon jos pääset tosta ei hAlutusta autosta eroon
 
Vaihda se tyhjäkäyntisäädin kokonaan uuteen. Irroita vanha säädin ja mittaa säätimen männän pituus kuinka paljon se on tullut ulospäin. Aseta uuden säätimen mäntä täsmälleen samaan pituuteen ja laita kiinni.
Jos taas epäilet että jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on viallinen niin senhän saa testattua vaikka jollain esim ELM327 pohjaisella laitteella, ainakin oma Renun ecuun pääsee tolla katsomaan lukemia vaikka Clipin veroinen se ei ole. Katsoo täysin kylmästä koneesta nesteen lämpötilan ja vertaa ulkoilman lämpötilaan. Ja sitten kuuman koneen lämpötilan katsoo.

No kävin katsomassa ja moottori on varmasti kylmä eli seisonut 11tuntia. Ulkolämpömittari näytti -2.3 astetta ja parillakin ohjelmalla katsottuna, niin kumpikin käytti -1 astetta eli samaa luokkaa veden lämpötilalle. Näissähän menee sama lämpötilatieto ECU:lle kuin mittaristoon ja vanhalla anturilla teki pari kertaa sen, että vaikka moottori oli lämmityksessä, niin saattoi mennä 5km ennenkuin mittaristossa nousi lämpötilat.

Termostaatti on jotain 89-asteinen ja moottorin lämmöt nousee tuonne luokkaan eli siellä jossain 84-89-asteen välissä liikkuu. Ja jos paikallaan antaa kierroksia, niin lämpötila nousee helposti sinne yli 90-asteeseen. Vanha anturi oli vissiin vaihdettu jossain vaiheessa, ku siinä oli sinistä tiivismassaa vielä käytetty.

Uuden tyhjäkäyntisäätimenhän saisi Autodocista sillä 12€ ja kallein 120€.
 
Juu, vaikuttaa että lämpöanturi sulla on kunnossa.

Jeps ja oli tuossa sen 2tuntia lämmityksessä, niin nousi sinne 43 asteeseen. Ja mitä mitä eri kohdista moottoria koskee, niin huomaa olevan lämmin. Lämmityksen jälkeen lämpötila nousee huomattavan paljon nopeammin ku jos laittaa sen n. 0 asteen lämpötilassa kylmästä käyntiin.
 
Kukas selväjärkinen tommoista kauppaa haluaisi tehdä?

Onneksi oltoon jos pääset tosta ei hAlutusta autosta eroon

Kiitos viestistäsi.

En solmi mitään erityisempää sidettä autoihin, joten nykyinen autoni ei ole mitenkään ei-haluttu. Jos ostan uuden television, niin vanha televisioni ei ole silloin ei-haluttu, vaan haluan jotain uutta.

Saan autoni myytyä kyllä jollekin toiselle autoliikkeelle, joten kiitos huolehtimisestasi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos viestistäsi.

En solmi mitään erityisempää sidettä autoihin, joten nykyinen autoni ei ole mitenkään ei-haluttu. Jos ostan uuden television, niin vanha televisioni ei ole silloin ei-haluttu, vaan haluan jotain uutta.

Saan autoni myytyä kyllä jollekin toiselle autoliikkeelle, joten kiitos huolehtimisestasi.

Ei oo tarkoitus rölläillä, mutta jos ei käynyt viestistäni selväksi, niin tollaiset dieselit on super epähaluttuja tällä hetkellä, ja automyyjät välttävät niitä kun ruttoa.

Jos pääset eroon niin pari kiitosrukousta ei ole pahitteeksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 078
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom