Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Juuri tuollaisia ja tuossa edellä mainitun tyyppisiä pihtejä. Noihin löytyy monenlaisia liitinrunkoja ja jos ei käyttötarkoitukseen sopivaa löydy, niin eristyksen voi hoitaa pätkällä liimakutistesukkaa.
 
Pikkusen termit varmaan sekasin. Tarkotin lähinnä noita kiinapolttimoita ja ei niin tunnettuja merkkejä.

Tarkoititko näitä? Osram D1S Xenarc Original 35W xenon polttimo | Karkkainen.com verkkokauppa
En laittaisi mitään merkittömiä kiina tai biltema polttimoita (noita biltemoita on tullut ainakin vastaan ja ihan täyttä shaibaa...) Kunnolliset ei kuitenkaan mitään järjettömän kalliita ole + tulevat ainakin pitkässä juoksussa halvemmaksi, kun niillä on edes jonkinlainen tae pidemmästä kestosta...
 
En laittaisi mitään merkittömiä kiina tai biltema polttimoita (noita biltemoita on tullut ainakin vastaan ja ihan täyttä shaibaa...) Kunnolliset ei kuitenkaan mitään järjettömän kalliita ole + tulevat ainakin pitkässä juoksussa halvemmaksi, kun niillä on edes jonkinlainen tae pidemmästä kestosta...
Miten ihan täys shaibuus käy polttimoista ilmi?
 
Paska valokuvio, paska valoteho ja paska kestävyys? :tup:
 
Miten ihan täys shaibuus käy polttimoista ilmi?
Freeze tuossa taisi jo ominaisuuksia kertoakin.
Käytännön esimerkki (vanha testi ja halogeenipolttimo, mutta periaate pätee edelleen)
H4- ja H7-polttimot testissä | Tuulilasi
Esim H7 Bilteman halppiksista huonoin kesti 3h ja paras 101h kun taas paskin yksilö 16 eri polttimon ja 4 eri ns. merkkipolttimon ryhmästä kesti 368h.

Jos säästää haluaa niin kannattaa kiinnittää huomio ennemmin siihen kestoon (ja takuuseen) kuin tuijottaa pelkkään hintaa.

Jos ei ole piakkoin kiertoon menossa niin harkitsisin jopa OSRAM D1S XENARC ULTRA LIFE FS1 -POLTTIMO - Jussinmäki.net verkkokauppa jos tuollaista lamppua tarvitsisin, niin ei tod. näk. tarvitsisi auton pitoaikana enää koskea.
 
Viimeksi muokattu:
Freeze tuossa taisi jo ominaisuuksia kertoakin.
Käytännön esimerkki (vanha testi ja halogeenipolttimo, mutta periaate pätee edelleen)
H4- ja H7-polttimot testissä | Tuulilasi
Esim H7 Bilteman halppiksista huonoin kesti 3h ja paras 101h kun taas paskin yksilö 16 eri polttimon ja 4 eri ns. merkkipolttimon ryhmästä kesti 368h.

Jos säästää haluaa niin kannattaa kiinnittää huomio ennemmin siihen kestoon (ja takuuseen) kuin tuijottaa pelkkään hintaa.

Jos ei ole piakkoin kiertoon menossa niin harkitsisin jopa OSRAM D1S XENARC ULTRA LIFE FS1 -POLTTIMO - Jussinmäki.net verkkokauppa jos tuollaista lamppua tarvitsisin, niin ei tod. näk. tarvitsisi auton pitoaikana enää koskea.
Testi on jo niin vanha, että se voidaan korvata uudella. Pääperiaatteen verran luin eli väliotsin "Halpakin voi olla hyvä".

Uudempi testi löytyy marraskuussa julkaistusta Autobildistä. Testivoittaja oli Philips Vision +30 %. Pisteitä 53 ja parilla hintaa 7,80e. Taakse jäi esimerkiksi Philips X-treme Vision +130 % (48 pistettä, 26,90e) ja Osram Night Breaker Laser (43 pistettä, 26,90e).

Sinänsähän näillä ei ole mitään tekemistä aiheen eli xenon-polttimoiden kanssa, mutta käy sentään pääperiaate hyvin ilmi eli "Halpakin voi olla hyvä".
 
Miten ihan täys shaibuus käy polttimoista ilmi?
No joskus tullut noita bilteman D1Siä vastaan ja käytännössä paketti piti polttimoa kasassa. Koko valo purkautui yhtä matkaa paketin kanssa.
Kiinapolttimoita mitä tullut vastaan niin joko pitkään kynttilänvaloa tai 10s tuhannen auringon voimalla ja polttimo poks...
 
No joskus tullut noita bilteman D1Siä vastaan ja käytännössä paketti piti polttimoa kasassa. Koko valo purkautui yhtä matkaa paketin kanssa.
Kiinapolttimoita mitä tullut vastaan niin joko pitkään kynttilänvaloa tai 10s tuhannen auringon voimalla ja polttimo poks...
Onneksi biltemasta saa helposti viallisen polttimon tilalle uuden.
 
Testi on jo niin vanha, että se voidaan korvata uudella. Pääperiaatteen verran luin eli väliotsin "Halpakin voi olla hyvä".
Niin, laatumerkkien suhteelliset halvat polttimot voivat olla hyviä. Testin ainoa halppismerkki on täyttä roskaa.
Uudempi testi löytyy marraskuussa julkaistusta Autobildistä. Testivoittaja oli Philips Vision +30 %. Pisteitä 53 ja parilla hintaa 7,80e. Taakse jäi esimerkiksi Philips X-treme Vision +130 % (48 pistettä, 26,90e) ja Osram Night Breaker Laser (43 pistettä, 26,90e).

Sinänsähän näillä ei ole mitään tekemistä aiheen eli xenon-polttimoiden kanssa, mutta käy sentään pääperiaate hyvin ilmi eli "Halpakin voi olla hyvä".
Tähän voisi todeta saman kuin Saludo mainoksessa.

Meinaat ilmeisesti tätä?
H4-Lampen: 21 Produkte im Test - autobild.de

Jälleen kerran:
Niin, laatumerkkien suhteelliset halvat polttimot voivat olla hyviä. Testin halppismerkit on testissä täyttä roskaa.

Mutta älä toki usko vain minua, tässä mitä itse auktoriteetiksi nostamasi Autobild tuloksista päättelee:
"Test-Ergebnisse: Markenprodukte liefern das beste Licht", eli suomeksi "Testitulos: Merkkituotteet tuottavat parhaan valon.
Sinänsähän näillä ei ole mitään tekemistä aiheen eli xenon-polttimoiden kanssa, mutta käy sentään pääperiaate hyvin ilmi eli "Halpakin voi olla hyvä".
No siinä on Autobildin Xenon polttimo vertailu:
Xenon-Lampen-Test: Welche leuchtet am hellsten? - autobild.de

Ja heidän tiivistelmä:
Was der Test aber deutlich macht, ist die nach wie vor vorhandene Zweiteilung des Marktes: Es gibt entweder gute Lampen – oder den billigen Rest.
eli vapaasti käännettynä:
"Testi tekee selväksi, että markkinoilla on markkina on edelleen jakautunut: On olemassa hyviä polttimoita ja sitten niitä halpoja."

Eli jälleen kerran: Laatumerkkien suhteelliset halvat polttimot voivat olla hyviä. Halppismerkit olivat testissä aivan täyttä roskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia mk2 Focuksen 2.0L bensa koneesta?

Googlettelun perusteella ilmeisesti Mazdan kone, mutta kiinnostaisi tietää onkohan noissa ollut jakoketjujen kanssa mitään ongelmia?
 
Onko kokemuksia mk2 Focuksen 2.0L bensa koneesta?

Googlettelun perusteella ilmeisesti Mazdan kone, mutta kiinnostaisi tietää onkohan noissa ollut jakoketjujen kanssa mitään ongelmia?
Ei noissa Mazdan L-koneissa käsittääkseni ketjun kanssa erityisen paljon ongelmia ollut.

Yleisempiä probleemia on öljyn syönti juuttuneiden männänrenkaiden takia ja käyntihäiriöt ja noussut kulutus alipaineletkujen vuotojen takia(ei periaatteessa iso vika, mutta hankalassa paikassa imusarjan ja lohkon välissä diagnosoinnin ja vaihdon kannalta).
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla L-koneen nimellä näköjään löytääkin lisää tietoa. Tuo öljyn kulutus hieman latistaa tuollaisen ostohalua, mutta pitääkö vielä tutkailla lisää.
 
Tuolla L-koneen nimellä näköjään löytääkin lisää tietoa. Tuo öljyn kulutus hieman latistaa tuollaisen ostohalua, mutta pitääkö vielä tutkailla lisää.
Lievennetään sen verran, ettei näissä ole lähellekään VAG malliin tuota ongelmaa ja vaatii paljon enemmän tuuria löytää kohdalle se öljyä syövä yksilö. Tuo 2.0 muutenkin ainakin minun päässä parempi kuin 1.8. Säännölliset öljynvaihdot ehkäisee öljynsyöntiä, joten tsekkaa huoltokirja.

Itsellä oli tollainen 2.0 mazdan keulassa ja ostin 320tkm ajettuna. Laitoin vaihtoon 380tkm ajettuna ja koneen osalta ei murheita, eikä syönyt tippaakaan öljyä vaihtovälillä.
 
Vetokoukun kuula natisee ikävästi kun kärry perässä, onko joku hieronut jotain tavaraa nuppiin ettei ääntele vedellessä?
 
Kysytään nyt vielä täältäkin. Eikö Samsung q6f:ssä pc-käytössä kuvatilaksi saa valita kuin vakion tai dynaamisen vai onko asetukset jotenkin väärin? Yritin elokuva asetuksille saada mutta eihän sitä silloin ole koko valikossa valittavissa:openmouth:
Asennat turbon siihen ja nostat ahtoja ainakin 3 bar

ps. auto-alue ;)
 
Tulee kuva turbovauhdilla kun puhaltelee 3bar voimalla pikseleitä paikoilleen
 
_20181212_171527.JPG


Sinisen merkin kohdalla P -merkki. Punaisen kohdalla se nuoli alas -merkki ja siirtokehoitus. Molemmilla merkeillä rintamasuunta luoteeseen.

Itse tulkitsi tämän niin että siirtokehoitus koskee siitä merkistä eteenpäin. Eli käytännössä talon edustaa ja näin ollen suurin osa parkkipaikoista olisi käytössä. Tuo siirtokehoitus on vähän tuntemattomampi merkki joten olenko väärässä?
 
_20181212_171527.JPG


Sinisen merkin kohdalla P -merkki. Punaisen kohdalla se nuoli alas -merkki ja siirtokehoitus. Molemmilla merkeillä rintamasuunta luoteeseen.

Itse tulkitsi tämän niin että siirtokehoitus koskee siitä merkistä eteenpäin. Eli käytännössä talon edustaa ja näin ollen suurin osa parkkipaikoista olisi käytössä. Tuo siirtokehoitus on vähän tuntemattomampi merkki joten olenko väärässä?
Nuoli alas tarkoittaa, että siirtokehoitusalue päättyy siihen, eli on voimassa ennen merkkiä.

Jos siellä ei ole aloitusmerkkiä ollenkaan niin se on vaan persiilleen merkitty, mikä ei ole mitään uutta, varsinkaan jos on väliaikaisjärjestely.
 
Viimeksi muokattu:
Sinisen merkin kohdalla P -merkki. Punaisen kohdalla se nuoli alas -merkki ja siirtokehoitus. Molemmilla merkeillä rintamasuunta luoteeseen.

Itse tulkitsi tämän niin että siirtokehoitus koskee siitä merkistä eteenpäin. Eli käytännössä talon edustaa ja näin ollen suurin osa parkkipaikoista olisi käytössä. Tuo siirtokehoitus on vähän tuntemattomampi merkki joten olenko väärässä?
Tulkitset väärin.

Lisäkilpi nuoli alas = Merkki 828 Vaikutusalue päätty.
Lisäkilpi nuoli ylös = Merkki 827 Vaikutusalue alkaa.
 
Entä nuoli sivulle tai ylä- tai alaviistoon? Siitähän tässä oli kyse.
Nuoli vasemmalle tai oikealle kertoo suunnan jonne päin vaikutusalue alkaa.

Mistään ylä- tai alaviistosta ei varmaankaan ollut kyse, vaan kyse oli siitä että kuvassa kyltin rintamasuunta oli luode, eli tien mukaisesti.
 
Mistään ylä- tai alaviistosta ei varmaankaan ollut kyse, vaan kyse oli siitä että kuvassa kyltin rintamasuunta oli luode, eli tien mukaisesti.
Olet oikeassa, en tosiaan tiedä mistä ylä- ja alaviistot olin lukevinani. Aloittajan tapauksessa tuolta siis ilmeisesti puuttuu siirtokehotuksen alkamismerkki. Toisaalta lähellä päättymismerkkiä siirtokehotuksen voitaneen olettaa olevan voimassa, vaikka alkamismerkki ei olisikaan näköpiirissä.
 
Kiitoksia vastauksista. Tosiaan homma olisi selkeä jos parkkipaikan merkissä olisi myös siirtokehoitus merkki. Itse ja monet muut tuohon on nyt ainakin viikon parkkeerattu eikä vielä ole ketään siirretty/sakotettu. Siirtokehoituksesta eteenpäin ei ole kukaan uskaltanut jättää.
 
Hommasin juuri uuden automaatti Mazda 3. Otin lisävarusteina etututkat eteen (takatutka vakiona + lisänä kamera) ja nyt niiden toiminnasta kysymys: onko normaalia, että piipitys ei lopu vaikka laittaa vaihteen parkkiin? Tästä syystä siis myös auto käynnistäessä kauhea piipitys heti alkuun. Takatutkat kyllä lopettavat piipityksen parkkivaihteella.
 
Hommasin juuri uuden automaatti Mazda 3. Otin lisävarusteina etututkat eteen (takatutka vakiona + lisänä kamera) ja nyt niiden toiminnasta kysymys: onko normaalia, että piipitys ei lopu vaikka laittaa vaihteen parkkiin? Tästä syystä siis myös auto käynnistäessä kauhea piipitys heti alkuun. Takatutkat kyllä lopettavat piipityksen parkkivaihteella.

Tehdas vai jälkiasennus varuste?
 
Mersun tutkat joutuu ottaan nollakelillä pois päältä kun jäätä kertyy puskuriin ja piipitys alkaa. Käsittämätön kömmähdys suunnittelussa että eteenpäin liikkuvan auton edessä voisi olla este millin päässä puskurista. Piipitys loppuu yli 30kmh vauhdissa ja alkaa taas heti kun vauhtii laskee.
 
Mazdan OEM tutkat jälkiasennus liikkeessä. Samalla laittoivat mm. kameran, moottorilämmittimen+sisälämmittimen jne.
Oli mitkä hyvänsä niin ei kuulu piipata aiheetta, eikä P asennolla ollenkaan.
Jos tutkissa ei selvää näkyvää kökköä/jäätä päällä niin ei muuta kun auto takas liikkeeseen katsottavaksi.
 
Mersun tutkat joutuu ottaan nollakelillä pois päältä kun jäätä kertyy puskuriin ja piipitys alkaa. Käsittämätön kömmähdys suunnittelussa että eteenpäin liikkuvan auton edessä voisi olla este millin päässä puskurista. Piipitys loppuu yli 30kmh vauhdissa ja alkaa taas heti kun vauhtii laskee.
Missä mersussa? Meillä W204:ssa meni takaa yksi sensori jossain ~6v iässä, mutta ei tuo talvella ole piipitellyt turhaan sen enempää kuin tuo nykyinen W212:nkaan...

Hommasin juuri uuden automaatti Mazda 3. Otin lisävarusteina etututkat eteen (takatutka vakiona + lisänä kamera) ja nyt niiden toiminnasta kysymys: onko normaalia, että piipitys ei lopu vaikka laittaa vaihteen parkkiin? Tästä syystä siis myös auto käynnistäessä kauhea piipitys heti alkuun. Takatutkat kyllä lopettavat piipityksen parkkivaihteella.
Tutkien ei kaiken järjen mukaan pitäisi toimia kuin vaihde päällä tai vapaalla. Joku jättänyt ilmeisesti laiskuuksissaan vetämättä jonkun herätteen sinne (tai sitten on tutkien ohjelmoinnissa jotain vikaa tyyliin "tutka olettaa että auto on manuaali vaikka on automaatti" eikä haistele P:tä :D ollenkaan...).
 
W176 on Parktronic tutkat päällä 30kmh nopeuteen asti. Äänen lisäksi tuulilasilta ja takalasilta löytyy ledipatteristo ilmaisemaan etäisyyttä esteeseen. Ääni tulee vasta alle 15cm päässä kun kaikki ledit ovat jo syttyneet.
 
W176 on Parktronic tutkat päällä 30kmh nopeuteen asti. Äänen lisäksi tuulilasilta ja takalasilta löytyy ledipatteristo ilmaisemaan etäisyyttä esteeseen. Ääni tulee vasta alle 15cm päässä kun kaikki ledit ovat jo syttyneet.
Vissiin hauska ruuhkassa :D?
 
En tiedä ruuhkista mitään kun ajelen maaseudulla. Ensimmäinen auto itsellekin missä on etututkat ja Parktronikille itsellä ei kyllä ole käyttöä kun pää vielä kääntyy.
 
Hommasin juuri uuden automaatti Mazda 3. Otin lisävarusteina etututkat eteen (takatutka vakiona + lisänä kamera) ja nyt niiden toiminnasta kysymys: onko normaalia, että piipitys ei lopu vaikka laittaa vaihteen parkkiin? Tästä syystä siis myös auto käynnistäessä kauhea piipitys heti alkuun. Takatutkat kyllä lopettavat piipityksen parkkivaihteella.
Muutaman vuoden ikäinen kutonen jää piipittämään P-asennossa, jos pakkia on käyttänyt päällä. Typerää käytöstä imo, ei minua parkissa ollessani kiinnosta, kuinka lähellä joku on. Käynnistyksen yhteydessä tai sen jälkeen ei piipittele mitään ennen vaihteen kytkentää, oli jotain kuinka lähellä hyvänsä. Tutkat olleet tehtaalta saakka.

edit:
Nyt kun tarkemmin ajattelen, ei taida jäädä piipittelyt joka kerta päälle. Pitääpä huomenna tutustua aiheeseen, jääkö vain etututkat piippailemaan. Oli miten oli, olisi kiva kuulla, kuinka suunnittelija tämän piipittelytarpeen parkissa ollessa perustelisi.
 
Hommasin juuri uuden automaatti Mazda 3. Otin lisävarusteina etututkat eteen (takatutka vakiona + lisänä kamera) ja nyt niiden toiminnasta kysymys: onko normaalia, että piipitys ei lopu vaikka laittaa vaihteen parkkiin? Tästä syystä siis myös auto käynnistäessä kauhea piipitys heti alkuun. Takatutkat kyllä lopettavat piipityksen parkkivaihteella.

Muutaman vuoden ikäinen kutonen jää piipittämään P-asennossa, jos pakkia on käyttänyt päällä. Typerää käytöstä imo, ei minua parkissa ollessani kiinnosta, kuinka lähellä joku on. Käynnistyksen yhteydessä tai sen jälkeen ei piipittele mitään ennen vaihteen kytkentää, oli jotain kuinka lähellä hyvänsä. Tutkat olleet tehtaalta saakka.

edit:
Nyt kun tarkemmin ajattelen, ei taida jäädä piipittelyt joka kerta päälle. Pitääpä huomenna tutustua aiheeseen, jääkö vain etututkat piippailemaan. Oli miten oli, olisi kiva kuulla, kuinka suunnittelija tämän piipittelytarpeen parkissa ollessa perustelisi.
Tarkennusta, kun kokeilin.
Takatutka varoittelee vain pakki päällä. Etututka taas jatkaa piipittelyä, vaikka vaihteen laittaa parkkiasentoon. Tutkat ei ole aktiivisena, ellei käytä pakkia päällä tai aktivoi niitä napista. Kun käynnistän auton, tutkat ei ole aktiivisena mihinkään suuntaan, jos vaihdetta ei laita päälle. Ts. käynnistäessä mikään ei piippaile, vaikka jotain olisi jossain suunnassa kuinka lähellä hyvänsä.

Että näin. Mitähän mahtaneet pohtia siellä? :facepalm: Eihän tuo itseäni varsinaisesti häiritse, mutta saattaisi häiritä, jos heti startissa alkaisi huutamaan kuin mielipuoli.
 
Tarkennusta, kun kokeilin.
Takatutka varoittelee vain pakki päällä. Etututka taas jatkaa piipittelyä, vaikka vaihteen laittaa parkkiasentoon. Tutkat ei ole aktiivisena, ellei käytä pakkia päällä tai aktivoi niitä napista. Kun käynnistän auton, tutkat ei ole aktiivisena mihinkään suuntaan, jos vaihdetta ei laita päälle. Ts. käynnistäessä mikään ei piippaile, vaikka jotain olisi jossain suunnassa kuinka lähellä hyvänsä.

Että näin. Mitähän mahtaneet pohtia siellä? :facepalm: Eihän tuo itseäni varsinaisesti häiritse, mutta saattaisi häiritä, jos heti startissa alkaisi huutamaan kuin mielipuoli.

Soittelin myyjälle, joka kysyi asiasta asentajalta ja kuulemma tämä on normaalia Mazda 3. "Ei taidettu puhua asiasta...?" No eipä tosiaan. Voikohan tätä jotenkin reklamoida, 600€ lisälaitteesta, joka käytännössä vain ärsyttää ;D.
 
Soittelin myyjälle, joka kysyi asiasta asentajalta ja kuulemma tämä on normaalia Mazda 3. "Ei taidettu puhua asiasta...?" No eipä tosiaan. Voikohan tätä jotenkin reklamoida, 600€ lisälaitteesta, joka käytännössä vain ärsyttää ;D.
Onpas hölmö ominaisuus. Aavistelen kuitenkin että melko varmasti tuon toimintaa saisi testerillä muutettua, ettei enää piipittele "turhaan" . Saattaa tosin vaatia merkkitesterin ja asiaan vihkiytyneen harrastajan/ei merkkiliikkeen.

Merkkiliikkeissä ihmeen nihkeästi suhtautuvat hyvinkin yksinkertaisiin järjestelmämuutoksiin....
 
Onpas hölmö ominaisuus. Aavistelen kuitenkin että melko varmasti tuon toimintaa saisi testerillä muutettua, ettei enää piipittele "turhaan" . Saattaa tosin vaatia merkkitesterin ja asiaan vihkiytyneen harrastajan/ei merkkiliikkeen.

Merkkiliikkeissä ihmeen nihkeästi suhtautuvat hyvinkin yksinkertaisiin järjestelmämuutoksiin....

Voisin kysellä maahantuojalta tästä "ominaisuudesta"... :D

Edit: miten maahantuojaan saa yhteyden kun mazda.fi on vain osoite ja chat palvelu sanoo ettei heillä ole yhteystietoja...
 
Viimeksi muokattu:
Oli mitkä hyvänsä niin ei kuulu piipata aiheetta, eikä P asennolla ollenkaan.
Jos tutkissa ei selvää näkyvää kökköä/jäätä päällä niin ei muuta kun auto takas liikkeeseen katsottavaksi.

Kyllä ne anturit reagoi p-asennossa ainakin mun autossa ja on ihan tehdasasenteiset eikä mitkään jälkikäteen asennetut
 
Soittelin myyjälle, joka kysyi asiasta asentajalta ja kuulemma tämä on normaalia Mazda 3. "Ei taidettu puhua asiasta...?" No eipä tosiaan. Voikohan tätä jotenkin reklamoida, 600€ lisälaitteesta, joka käytännössä vain ärsyttää ;D.
Noh, Joensuussa Fordin merkiliike sano että kun varashälyttimen liikkeentunnistin sisällä ei menny kii ohjekirjan antamalla tavalla pois päältä niin siihen on toimiva korjaus kytkeä koko sisätunnistusjärjestelmä kiinni. Ja auto oli noin 1v ikäinen niin nää meinas tuosta vaihosta periä korvauksen.
 
Autojen kanssa peukalo keskellä kämmentä, joten suotakoon tyhmä kysymys:

Mikähän ihme mahtaa olla vialla, kun Opel Astra vm. 2003 lähtee kuin palmun alta jos sillä on ajettu edellisenä päivänä, mutta jos seisoo muutaman päivän käyttämättömänä, niin hyvä että saa käyntiin ollenkaan? Valistumattomalle vaikuttaisi liittyvän jotenkin akun purkautumiseen(?) mutta auttaako tuohon akun vaihtaminen sitten vai onko syy jossain muualla?
 
Autojen kanssa peukalo keskellä kämmentä, joten suotakoon tyhmä kysymys:

Mikähän ihme mahtaa olla vialla, kun Opel Astra vm. 2003 lähtee kuin palmun alta jos sillä on ajettu edellisenä päivänä, mutta jos seisoo muutaman päivän käyttämättömänä, niin hyvä että saa käyntiin ollenkaan? Valistumattomalle vaikuttaisi liittyvän jotenkin akun purkautumiseen(?) mutta auttaako tuohon akun vaihtaminen sitten vai onko syy jossain muualla?

Pyörittääkö se startatessa laiskasti seisottuaan vai miten ilmenee se käyntiinlähtöongelma? Akku on monesti syynä kaikenlaisiin ongelmiin nykyautoissa, eivätkä ne ikävä kyllä ole kovin pitkäikäisiä kapistuksia nykyisin. Itsehän vaihtaisin automaattisesti tuollaisessa tilanteessa sen, jos kyseisellä akulla on ikää yli 4 vuotta. Jos taas ei ole kovin vanha akku niin useaksi päiväksi laturiin, niin saattaa siitä elpyä vielä. Asiantunteva akkuliike näkee muutamassa minuutissa akun kunnon, että sikäli ei tule turhaa ostosta jos sellaisen palveluja käyttää.
 
Pyörittääkö se startatessa laiskasti seisottuaan vai miten ilmenee se käyntiinlähtöongelma? Akku on monesti syynä kaikenlaisiin ongelmiin nykyautoissa, eivätkä ne ikävä kyllä ole kovin pitkäikäisiä kapistuksia nykyisin. Itsehän vaihtaisin automaattisesti tuollaisessa tilanteessa sen, jos kyseisellä akulla on ikää yli 4 vuotta. Jos taas ei ole kovin vanha akku niin useaksi päiväksi laturiin, niin saattaa siitä elpyä vielä. Asiantunteva akkuliike näkee muutamassa minuutissa akun kunnon, että sikäli ei tule turhaa ostosta jos sellaisen palveluja käyttää.

Kyllä, nimenomaan pyörittää laiskasti sitä starttia. Akun vaihdosta ei ole tietoa, itsellä ollut tuo pari-kolme vuotta nyt käytössä enkä itse ole sitä ainakaan vaihtanut, joten täytyyne kokeilla sitä vaihtoa, josko sillä tulisi kuntoon.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 463
Viestejä
4 422 814
Jäsenet
73 372
Uusin jäsen
Kears

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom