Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Onko noista aftermarket ruostesuojauksista hyötyä nykyautoissa vai onko parempi vain huolehtia suolojen poishuuhtelusta? Hankin juuri -15 Octavian ja on ensimmäinen kulkineeni tältä vuosikymmeneltä. Aiemmat vanhempia pelejä mitä suojattu ties millä pohjan ja koteloiden öljyämisillä ja muilla ympäristöystävällisillä tavoilla:D
Riippuu paljon suojauksesta ja itse autosta. Halvimmat pikasuojaukset on mallia spray pikaisesti näkyviin osiin, kun taas useamman tonnin kustantavissa alustasta puretaan muovikilkkeet pois ja sinne pohjaan tökötetään kunnon komponenttimäskit.
Autoissakin on eroja, Ocu tuskin tarvii suojausta ellet meinaa sitä hautaan asti ajaa. Taas joku Subaru XV ruostuu parissa vuodessa täysin käsiin kun pohjassa ei mustan maalin lisäksi juuri muuta ole...
 
Riippuu paljon suojauksesta ja itse autosta. Halvimmat pikasuojaukset on mallia spray pikaisesti näkyviin osiin, kun taas useamman tonnin kustantavissa alustasta puretaan muovikilkkeet pois ja sinne pohjaan tökötetään kunnon komponenttimäskit.
Kunnon suojauksissa tehdään myös kaikkialle (ovet, kotelot, takaluukku, jne, yms) reiät ja laitetaan aineet sisälle. Näin siis estetään esim. ovien tai koteloiden ruostuminen sisältä päin mikäli sinne pääsee esim. vettä, pölyä, jne.

Mutta maksaako nuo nykyään "tuhansia"? Itse teetätin viimeksi ~19 vuotta sitten ja silloin hintaa oli ~1500 *markkaa* täysin suojatulle Pumalle. :D
 
Tuli tuossa päivemmällä puhelu johon en vastannut ja vähän perään viesti, jossa kertoi olevan kiinnostunut ostamaan autoni. Katsoin numeron perusteella niin henkilö asuu ~200km päästä itsestäni. Mietin vain mistä on tietoni saanut. Rekisterinumeron perusteellahan saa kyllä tiedot mutta onko mahdollista saada merkin ja mallin perusteella?

Autoni on siis aika vanha niin liekö tarvinnut itselleen varaosia tms. Pistin viestiä takaisin, ettei auto ole myynnissä :cool:
 
Tuli tuossa päivemmällä puhelu johon en vastannut ja vähän perään viesti, jossa kertoi olevan kiinnostunut ostamaan autoni. Katsoin numeron perusteella niin henkilö asuu ~200km päästä itsestäni. Mietin vain mistä on tietoni saanut. Rekisterinumeron perusteellahan saa kyllä tiedot mutta onko mahdollista saada merkin ja mallin perusteella?

Autoni on siis aika vanha niin liekö tarvinnut itselleen varaosia tms. Pistin viestiä takaisin, ettei auto ole myynnissä :cool:
Onko autosta kuvia netissä? Tai sitten joku tyypin tuttu on spotannut auton ja kertonut rekisterinumeron eteenpäin. Tai sitten ollut työmatkalla tai paikkakunnallasi on jokin tapahtuma, johon on tullut pidemmältä.
 
Onko autosta kuvia netissä? Tai sitten joku tyypin tuttu on spotannut auton ja kertonut rekisterinumeron eteenpäin.

Ei pitäisi olla mitään kuvia. Piti ihan mennä katsomaan nettiautosta ettei joku ole tehnyt jekkua ja pistänyt autoani myyntiin. Eli tosiaan varmaan nähnyt itse autoni jos on ollut täällä tai kuten sanoit sen tuttu on nähnyt. Oli vain sen verta hämärä tapaus, että ihmetytti.
 
Tuli tuossa päivemmällä puhelu johon en vastannut ja vähän perään viesti, jossa kertoi olevan kiinnostunut ostamaan autoni. Katsoin numeron perusteella niin henkilö asuu ~200km päästä itsestäni. Mietin vain mistä on tietoni saanut. Rekisterinumeron perusteellahan saa kyllä tiedot mutta onko mahdollista saada merkin ja mallin perusteella?

Autoni on siis aika vanha niin liekö tarvinnut itselleen varaosia tms. Pistin viestiä takaisin, ettei auto ole myynnissä :cool:

Mun kaverilla on auto, mikä ei ole oikeastaan kovin erikoinenkaan. Mintissä kunnossa oleva vanha käyttis, sille on puheluita tullut onko auto myytävänä. Ei ole myynnissä eikä ole ollutkaan, eikä kuvia missään päin nettiä. Jostain parkkipaikalta kai bongattu. Ei ole kai selvittänyt koskaan mistä päin on soiteltu, oletan että paikallisia.
 
Ei pitäisi olla mitään kuvia. Piti ihan mennä katsomaan nettiautosta ettei joku ole tehnyt jekkua ja pistänyt autoani myyntiin. Eli tosiaan varmaan nähnyt itse autoni jos on ollut täällä tai kuten sanoit sen tuttu on nähnyt. Oli vain sen verta hämärä tapaus, että ihmetytti.
Nämä varastottomat autokauppiaat tuntuu monesti esiintyvän / ostelevan autoja yksityisinä. En tiedä auttaako busineksia vai mikä takana, mutta yleensä toimivat toimeksiannoista ja etsivät juuri jotain tiettyä autoa. Nettihän on pullollaan ostopalveluita, joista voi autoa etsiä vaikka mallin perusteella...
 
"TAVARATILASSA TILAPäISEEN KäYTTööN TARKOITETTU LISäISTUIN ( 2 ) HENKILöLLE KäYTTöASETUKSEN 1257/92 38§:SSä TARKOITETTUJEN YLI- MääRäISTEN HENKILöIDEN KULJETUKSEEN. LISäISTUIMET HYVäKSYTTY LM:N KOULULAISKULJETUSPääTöKSEN 06.05.1997 MUKAISIIN KULJETUK- SIIN ( 3 ) KOULULAISELLE."

Pongasin tälläisen jutun eli henkilöauto on pakettiauto eli mitä takapenkille pitää tehdä, että menee tuollaisena läpi? Vai tartteeko tehdä mitään?
 
"TAVARATILASSA TILAPäISEEN KäYTTööN TARKOITETTU LISäISTUIN ( 2 ) HENKILöLLE KäYTTöASETUKSEN 1257/92 38§:SSä TARKOITETTUJEN YLI- MääRäISTEN HENKILöIDEN KULJETUKSEEN. LISäISTUIMET HYVäKSYTTY LM:N KOULULAISKULJETUSPääTöKSEN 06.05.1997 MUKAISIIN KULJETUK- SIIN ( 3 ) KOULULAISELLE."

Pongasin tälläisen jutun eli henkilöauto on pakettiauto eli mitä takapenkille pitää tehdä, että menee tuollaisena läpi? Vai tartteeko tehdä mitään?
Ennen sai asentaa, enää ei 2009 jälkeen rekisteröityihin. Tuohon on tullut historian saatossa ainakin 3 kertaa muutoksia. Viimeisin oli:

Autoverolain 23§ :n mukaiseen alennetun autoveron pakettiautoon (ensiverotettu 3.5.1993–31.3.2009) voi asentaa tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja istuimia. Autoverolain 24 §:ssä säädetyt ehdot tulee täyttyä.

Tavaratilassa saa olla enintään 3 tilapäisistuinta seuraavin edellytyksin:

• 1 tilapäisistuin, kun tavaratilan tilavuus on vähintään 7 kuutiometriä

• 2 tilapäisistuinta, kun tavaratilan tilavuus on vähintään 8 kuutiometriä

• 3 tilapäisistuinta, kun tavaratilan tilavuus on vähintään 9 kuutiometriä

Tilapäiseen käyttöön tarkoitetut istuimet on sijoitettava selkä menosuuntaan välittömästi kuljettajan istuimen ja sen vieressä olevien istuinten taakse. Asennettujen istuinten tulee olla istuinosaltaan ylöskäännettävissä ja yläasentoon lukittavissa. Istuimen ja selkänojan enimmäispaksuudesta ei ole säädetty, joten istuimet voivat olla normaalipaksuisia. Turvavöitä ei edellytetä.

Lisää:
Trafi.fi - Pakettiauto
 
Citroen Xsaraan olisi tarkotus laittaa paremmat kaiuttimet tilalle. Onkohan puhtaasti hinnan/asennuksen helppouden kannalta parempi vaihtoehto laittaa oviin koaksaali-kaiuttimet ja irrottaa kojelaudan diskanteista piuhat, vai laittaa kojelautaanki erilliset diskantit ja oviin ei-koaksaalit? Taka-kaiuttima en aio vaihtaa, vaan otan ne pois käytöstä.
 
Citroen Xsaraan olisi tarkotus laittaa paremmat kaiuttimet tilalle. Onkohan puhtaasti hinnan/asennuksen helppouden kannalta parempi vaihtoehto laittaa oviin koaksaali-kaiuttimet ja irrottaa kojelaudan diskanteista piuhat, vai laittaa kojelautaanki erilliset diskantit ja oviin ei-koaksaalit? Taka-kaiuttima en aio vaihtaa, vaan otan ne pois käytöstä.

Jos vain budjettiin sopii laadukas erillissarja niin ehdottomasti se.
 
Takapakkia otat äänenlaadun suhteen jos vaihdat orkkiskaiuttimet johonkin koaksiaaleihin... Ei ne xsaran kaiuttimet edes ole huonot. Ainakaan mun mielestä. Jos johonkin vaihdat niin hyvään erillissarjaan, kuten jo mainittu.
 
Toivottavasti ei ole väärä ketju. Tarvin auton, haluan käyttää siihen maksimissaan viisi tuhatta ja oletan että tässä budjetissa on tuurikauppaa, millainen yksilö osuu kohdalle. Onko tässä autossa autoista enemmän ymmärtävälle henkilölle jotakin ilmiselvää, jonka vuoksi sitä ei kannattaisi ostaa?
 
Toivottavasti ei ole väärä ketju. Tarvin auton, haluan käyttää siihen maksimissaan viisi tuhatta ja oletan että tässä budjetissa on tuurikauppaa, millainen yksilö osuu kohdalle. Onko tässä autossa autoista enemmän ymmärtävälle henkilölle jotakin ilmiselvää, jonka vuoksi sitä ei kannattaisi ostaa?
Jakopääremppa syksyllä käytännössä lisää hintaa 400-1000e, en tiedä paljon tossa pitää purkaa että pääsee vaihtamaan. Sit se myös on ranskalainen niin siitä saat varmasti vähintään kommentteja miksi ei kannata omistaa. :)
 
Jakopääremppa syksyllä käytännössä lisää hintaa 400-1000e, en tiedä paljon tossa pitää purkaa että pääsee vaihtamaan. Sit se myös on ranskalainen niin siitä saat varmasti vähintään kommentteja miksi ei kannata omistaa. :)
Kiitos!

Jos joku haluaa suositella autoa tähän viiden tonnin budjettiin niin kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan kernaasti ja kiitollisuudella vastaan! :)
 
Kiitos!

Jos joku haluaa suositella autoa tähän viiden tonnin budjettiin niin kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan kernaasti ja kiitollisuudella vastaan! :)

Onko taitoa/halua laittaa itse jos jotain hajoaa, vai vaihdatetaanko polttimotkin vasta kun leimamies toteaa olevan pimeänä? Tarvitseeko olla diesel kuten tuo pösö?

Helpottaa aika paljon vaihtoehtojen rajausta :)
 
Minkälaiseen ajoon tulossa? Vuotuiset kilometrimäärät arviolta? Maantietä, kaupunkia, kinttupolkuja? Kuinka paljon pitää saada väkeä/tavaraa kulkemaan mukana?
 
Veikkaan, että tässä tapauksessa olisi parasta ostaa jokin Toyota, Corolla tai Avensis, riippuen paljonko tilaa tarvitsee.
 
:D Hyviä kysymyksiä!

Osaan vaihtaa renkaat ja pyyhkijänsulat, kaiken muun ulkoistan. Ajoa viikossa noin 100-400 km, enimmäkseen keskusta/taajama-alueella. Pitää olla viisiovinen.

Ei tarvitse olla diesel, mieluiten ostaisin kaasuauton tai jonkun muun ekologisemman mutta tällä budjetilla se ei liene järkevää.
 
:D Hyviä kysymyksiä!

Osaan vaihtaa renkaat ja pyyhkijänsulat, kaiken muun ulkoistan. Ajoa viikossa noin 100-400 km, enimmäkseen keskusta/taajama-alueella. Pitää olla viisiovinen.

Ei tarvitse olla diesel, mieluiten ostaisin kaasuauton tai jonkun muun ekologisemman mutta tällä budjetilla se ei liene järkevää.
Unohda nyt ainakin se diesel, kallista ja ongelmia edessä tuolla ajolla.

Samaan hinta-/kokoluokkaan saa vaikka Kia Ceedin tai Ford Focuksen, japsit myös vaihtoehto mutta samaan luokkaan osuu vain Mazda 6, joka muuten ok mutta varaosat sopivasti sattuessaan kalliita ja ruosteongelmaa jonkin verran...

Vanhempia volvoja saa muuten tuohon rahaan kaasu/bi-fueleina, mutta taloudellisuus niistä on silti kaukana...
 
Vuoden 2013 Seatissa ajovalot jää päälle, ellei käännä valoja 0-asentoon. Ihmetyttää, että niinkin "uudessa" autossa on päädytty tällaiseen ratkaisuun. Saakohan tuohon orkkiskatkaisijan tilalle jotain kiinaihmettä, jolloin voisin pitää aloasetuksia aina "päällä", mutta valot sammuisi kun autosta sammuttaisi virrat?

Toinen kysymys em. auton luokattoman huonoon radiokuuluvuuteen, kuinka tätä lähtisi parantamaan? Välillä radiokanavat kuuluu hyvin, mutta esim. kesken ajon saattaa joskus radio alkaa "kohista". Tähän saattaa auttaa se, että vaihtaa kanavan toiselle ja takaisin. Esiasetetuista kanavista ainoastaan yksi kuuluu jotakuinkin aina hyvin.

Voisiko uuden soittimen osto auttaa, vai voiko syy löytyä antennista? Oletan että tässäkin antennivahvistin löytyy antennin jalasta.
 
@Peukkis Kannattaa mainita vielä Seatin malli niin tietäisi suunnilleen mihin vaggikikkareeseen auto pohjautuu ja sitä kautta mahd. vois neuvoa jotain tyypillisiä vikapaikkoja. Esimerkkinä Seat Exeo joka on suoraan 2005-2008 mallin Audi A4...näissä vastaava vika johtui yleensä mankan pettämisestä tai lasiantennin hajoamisesta.
 
@Peukkis Kannattaa mainita vielä Seatin malli niin tietäisi suunnilleen mihin vaggikikkareeseen auto pohjautuu ja sitä kautta mahd. vois neuvoa jotain tyypillisiä vikapaikkoja. Esimerkkinä Seat Exeo joka on suoraan 2005-2008 mallin Audi A4...näissä vastaava vika johtui yleensä mankan pettämisestä tai lasiantennin hajoamisesta.

Toledo. Käsittääkseni pohjautuu pitkälti Skoda Rapidiin.
 
Toledo. Käsittääkseni pohjautuu pitkälti Skoda Rapidiin.
Aloittaisin tarkastamalla liittimet mankan takaa. Jos ok, niin soitin vaihtoon, noista on tainnut mennä enemmänkin mankkoja vaihtoon...

Huono antenni on huono koko ajan, tuo että räpsyttämällä kanavaa eestaas alkaa kuulumaan viittaisi itse soittimen vikaan.
 
Vakionopeussäätimen (on-off) rattipainike resonoi/värisee/tärisee kiinnikkeessään selvän kuuloisesti/ärsyttävän kovaäänisesti ajon aikana. Mitä tuolle voisi tehdä? Painike on normaalisti kiinni, mutta pientä löysyyttä ilmeisesti on, kun pitää moista mekkalaa :tdown:
 
Huomasin tuossa pihalla käydessä että peräluukun alareunassa on julmettuja naarmuja. Mietin että mistä on voinut tulla kunnes tajustin, että lumiharjalla muutaman kerran tullut pyyhittyä lumet siitä luukun reunan edestä. Onko siis uusien autojen (auto alle 6kk vanha) maalipinta olla näin luokattoman huonokestoista, että muovisella lumiharjalla tulee naarmuja kun vähän pyyhkäisee? Konepellissäkin näkee jo sopivaa valoa vasten pientä naarmua mitä yleensä näkee noissa 10v vanhoissa autoissa.

Mikronaarmuja tulee kaikesta mikä mekaanisesti osuu maalipintaan.
 
Mulle joskus jossain neuvottiin, että lumia ei saa harjata pois auton päältä. Pehmeällä hanskalla saa ottaa jos on kovin paljon päällä, kuitenkin niin että vähintään 1cm kerros vielä jää auton päälle. Ikkunoita ei myöskään saa missään nimessä rapata, vaan on ostettava webasto. Tosin kuulemma sulamisvesistä jää ikäviä viiruja pintaan. Eli parempi oikeastaan ois, jps vaikka kävelia talvella.
 
Mulle joskus jossain neuvottiin, että lumia ei saa harjata pois auton päältä. Pehmeällä hanskalla saa ottaa jos on kovin paljon päällä, kuitenkin niin että vähintään 1cm kerros vielä jää auton päälle. Ikkunoita ei myöskään saa missään nimessä rapata, vaan on ostettava webasto. Tosin kuulemma sulamisvesistä jää ikäviä viiruja pintaan. Eli parempi oikeastaan ois, jps vaikka kävelia talvella.

Sua on varmaan neuvonut mun työkaveri... Se peseekin autoa 5 tuntia.. kerran viikossa :facepalm:
 
skrapaaminen kyllä naarmuttaa laseja, muusta en tiedä. Webasto on kyllä kätevä.
 
Ja autolla ajo kuluttaa sitä.

On webasto näppärä, en minä sillä. Lähinnä sitä, että mikäli jokaiseen tonninpommiin (tai syystä x kalliimpaankin) ei sellaista jaksa alkaa laittamaan, niin kyllä mä ne ikkunat raavin surutta ja lakasen päältä lumetkin. Toki järki päähän näissäkin hommissa.
 
Akkua pitäis lenkinomaisesti latailla tänään, kumpi toimii merkittävämpänä elementtinä lataamisen kannalta, matka vai aika?
Aika.
Varsinkin uudemmissa "älykkäissä" autoissa joissa esim. kylmillä keleillä ei edes yritetä latailla akkua kovin nopeasti liikkellelähdön jälkeen.

Suosittelen ostamaan sen muutaman kympin laturin jos on paikka missä käyttää; ~12 tuntiakin laturin nokassa tekee enemmän kuin tunniin lenkki -20 asteessa...
 
Miten se voi olla että halvin vanne mitä löysin on 204.71€/kpl Euroopasta hätäisillä googlettamistaidoilla mutta ameriikan mailta neljä kappaletta saisi 609$. Ei ihan mene jakeluun. Rota Torqueta kattellu täsä. Rahteja ei taida olla kummassakaan hinnassa.
 
Olisi tarkoitus laittaa aurinkopaneeli säätimineen hattuhyllylle lataamaan auton akkua. Johtotuksia olen miettinyt, että mihin ne kannattaisi laittaa?
Virtaa ei kulje tupakansytytinadapterin kautta kuin vasta kääntämällä avaimesta. Monet tälläiset kaupalliset aurinkopaneelilaturit on juurikin tupakansytytinadapterin kautta lataavia.
Kuitenkin ainakin takakontin valo syttyy, kun avaa takakontin luukun. Olisiko siellä suora linja akulle? Ainakin saisi siistimmin lyhyemmät johdot.

Monessa bemarissa tuo olisi ollut helppo nakki, kun akkukin takakontissa.


Ei vaan napostelisi irroitella painavaa akkua ja ladata sisällä, jos tuollaisella viritelmällä saisi enemmän irti akusta.
 
Olisi tarkoitus laittaa aurinkopaneeli säätimineen hattuhyllylle lataamaan auton akkua. Johtotuksia olen miettinyt, että mihin ne kannattaisi laittaa?
Virtaa ei kulje tupakansytytinadapterin kautta kuin vasta kääntämällä avaimesta. Monet tälläiset kaupalliset aurinkopaneelilaturit on juurikin tupakansytytinadapterin kautta lataavia.
Kuitenkin ainakin takakontin valo syttyy, kun avaa takakontin luukun. Olisiko siellä suora linja akulle? Ainakin saisi siistimmin lyhyemmät johdot.

Monessa bemarissa tuo olisi ollut helppo nakki, kun akkukin takakontissa.


Ei vaan napostelisi irroitella painavaa akkua ja ladata sisällä, jos tuollaisella viritelmällä saisi enemmän irti akusta.
Hyöty tulee olemaan minimaalinen varsinkin noiden halppispaneeleiden kanssa ja varsinkin meidän "runsasaurinkoisessa" ilmastossa. Huomattavasti paremman hyödyn saat helpommalla ja halvemmalla asentamalla ihan vaan ylläpitolaturin.

Mutta jos se paneeli on aivan pakko saada niin kuukleta ja ota mallia esim takakonttisubbari asennusohjeista, eli kaapelit vedetään kynnyskoteloissa eteen ja sieltä rintapellin läpi. Takakontin valoihin kytkemällä(tai tarkemmin kytkimeen) meinaa sitä että joko paneeli toimii vain takakontin ollessa auki tai takakontin valo palaa jatkuvasti ja polttelee taivaille koko paneelin tuottaman virran...
 
Takakontin valoihin kytkemällä(tai tarkemmin kytkimeen) meinaa sitä että joko paneeli toimii vain takakontin ollessa auki tai takakontin valo palaa jatkuvasti ja polttelee taivaille koko paneelin tuottaman virran...
Kun kytkee sähköt siihen akulta kytkimelle tulevaan johtoon, niin kumpi noista mielestäsi toteutuu? :facepalm:

Käytännössä toki tuollaista rakennetta voi olla vaikeaa löytää enää kovin uusista autoista, joku ohjainyksikkö siinä on välissä kuitenkin joka vaikeuttaa asiaa melkoisesti kun siltä kytkimeltä ei ole enää selkeää yhteyttä akun suuntaan.
 
Kun kytkee sähköt siihen akulta kytkimelle tulevaan johtoon, niin kumpi noista mielestäsi toteutuu? :facepalm:

Käytännössä toki tuollaista rakennetta voi olla vaikeaa löytää enää kovin uusista autoista, joku ohjainyksikkö siinä on välissä kuitenkin joka vaikeuttaa asiaa melkoisesti kun siltä kytkimeltä ei ole enää selkeää yhteyttä akun suuntaan.
No mainitsin myös toisen vaihtoehdon kun kysyjä vaikutti suunnittelevan tumppaavansa piuhat siihen valon nokkaan...

Väylävehkeissä ko. viritykset ei kyllä pelaa senkään vertaa ja nyt kun suunnitelmana on pukata virtaa autoon päin niin hyvin suurella todennäköisyydellä saa poltettua koko ohjainlaitteen.:tup:
 
Osaako joku sanoa että mistä kaikesta koostuu Suomen Pickuppien hinnat, Esim. 2018 vuoden Ford f150 halvimmillaan uutena jenkeissä 28k dollaria, Suomessa saat tohon hintaa n.20v vanhan "vastaavan", uudemmista joutuukin sitten pulittamaan 100ke.. ei me jakeluu tää valtio.
 
Osaako joku sanoa että mistä kaikesta koostuu Suomen Pickuppien hinnat, Esim. 2018 vuoden Ford f150 halvimmillaan uutena jenkeissä 28k dollaria, Suomessa saat tohon hintaa n.20v vanhan "vastaavan", uudemmista joutuukin sitten pulittamaan 100ke.. ei me jakeluu tää valtio.
En kyllä tiedä.
Vertasin myös Ford Edge mallia. Suomessa alk 54 800 € ja ford.comisa alkaen $29 300.
 
Tulli, ALV ja autovero, niillä sitä hintaa saadaan aikaiseksi.

Henkilöauton ymmärrän, mutta mites kuorma-autona Fordin f-sarjalainen tai Dodge Ram, eikö ne mee nollaverona vai koskeeko se vain yksityistä tuontia?
 
Kuorma-autoissa vaan huonona puolena, että niiden tullausprosentti 22 ja siihen sitten alvi päälle, niin kerroin on jo reilusti puolentoista päälle, niin ei siinäkään silloin tuo "autoverottomuus" paljoa auta.

Kiitos selvennyksestä:tup:
 
Tulli, ALV ja autovero, niillä sitä hintaa saadaan aikaiseksi.
Juu tiesin kyllä, että nuo on siinä päällä ja varmaan 20%+ Suomi-lisää.... sit ihmetellää ku Suomessa ajetaa vanhoilla autoilla koska ei o järkeä ostaa uusia :D

Joku matikkanero vois(tai joku kuka jaksaa), vois tehä laskelman jostaa autosta Jenkkien ja Suomen välisestä hintaerosta ja vaik lisätä Saksanki siihen samalla.

Edit. löytyki tommonen mikä antaa osittaista suuntaa ainaki käytetyistä autoista.
global-used-car-price-index-2017-euros.png
 
Viimeksi muokattu:
Joku matikkanero vois(tai joku kuka jaksaa), vois tehä laskelman jostaa autosta Jenkkien ja Suomen välisestä hintaerosta ja vaik lisätä Saksanki siihen samalla.

Edit. löytyki tommonen mikä antaa osittaista suuntaa ainaki käytetyistä autoista.
Jokuhan noita joskus ihmettelikin kun esim. ALVittomissa hinnoissa nyt vaikka Audit saattoivat olla ~10keur halvempia USAssa jossain 40 tonnin (suomessa) hintaluokassa. Tuohon vielä verot päälle niin autoilijoiden peräraiskaus on tällä "lottovoittomaassa" valmis...
 
Juu tiesin kyllä, että nuo on siinä päällä ja varmaan 20%+ Suomi-lisää.... sit ihmetellää ku Suomessa ajetaa vanhoilla autoilla koska ei o järkeä ostaa uusia :D

Joku matikkanero vois(tai joku kuka jaksaa), vois tehä laskelman jostaa autosta Jenkkien ja Suomen välisestä hintaerosta ja vaik lisätä Saksanki siihen samalla.

Edit. löytyki tommonen mikä antaa osittaista suuntaa ainaki käytetyistä autoista.
global-used-car-price-index-2017-euros.png
Halvoissa autoissa hintaero ei ole kovin iso.
Ford fiesta 16 100 vs 14 200
Ford focus 20 100 vs 18 000
Ford mondeo 28 000 vs 22 200
 
Halvoissa autoissa hintaero ei ole kovin iso.
Ford fiesta 16 100 vs 14 200
Ford focus 20 100 vs 18 000
Ford mondeo 28 000 vs 22 200
Eikä joissain käytetyissä; tuttu katseli juuri vähän ajettua TDI-golfia niin hintaero oli pari tonnia, tosin sillä erolla että täällä 1.6TDI ja siellä 2.0TDI - joten tuosta voi laskea pari lisää. Tämä siis ~50-60tml ja <20teur hintaluokassa.
 
Tuliko uutenakin asiana, että jenkeissä on kaikki halvempaa :kahvi:

En ois uskonut että ihan noin suurista eroista puhutaan kuitenki :D No joo, jenkit on autohullua kansaa mutta silti.. "Oishan se nyt kiva saada Euroopasta mutta katotaan nyt nuo järkevimmät nettivaraosa.comista sitten, jotka jo onkin".

Osaako joku sanoa että mistä kaikesta koostuu Suomen Pickuppien hinnat, Esim. 2018 vuoden Ford f150 halvimmillaan uutena jenkeissä 28k dollaria, Suomessa saat tohon hintaa n.20v vanhan "vastaavan", uudemmista joutuukin sitten pulittamaan 100ke.. ei me jakeluu tää valtio.

En tiedä onko tosi mutta joku mulle joskus väitti että sillä hinnat alkaen HiLuxin mallilla mikä Suomessa on, niin Thaimaassa saat sen kaikkein parhaiten varustellun version. Eiköhän se ole vain sitä lokalisaatiota, eli paljonko milläkin maanosalla on rahaa käyttää autoihin jne.
 
En ois uskonut että ihan noin suurista eroista puhutaan kuitenki :D No joo, jenkit on autohullua kansaa mutta silti.. "Oishan se nyt kiva saada Euroopasta mutta katotaan nyt nuo järkevimmät nettivaraosa.comista sitten, jotka jo onkin".



En tiedä onko tosi mutta joku mulle joskus väitti että sillä hinnat alkaen HiLuxin mallilla mikä Suomessa on, niin Thaimaassa saat sen kaikkein parhaiten varustellun version. Eiköhän se ole vain sitä lokalisaatiota, eli paljonko milläkin maanosalla on rahaa käyttää autoihin jne.
Vaikea uskoa, että lokalisointia harjoitettaisiin siten, että hinnat painettaisiin alueen hintatasoa vastaavaksi. Luulisin ennemmin, että markkinat segmentoidaan ja liian halvan hintatason alueet jätetään markkinoinnin ulkopuolelle ja keskitytään alueisiin, joissa hinnat voidaan pitää vähintään järkevällä tasolla.

Toisaalta voihan sitä lokalisointia harjoittaa toiseenkin suuntaan eli laittaa Suomeen hinnat, jotka vastaa Suomen hintatasoa, vaikka halvemmallakin voisi tehdä voittoa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 496 641
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom