Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Onko auto akun vaihtamisajankohtaan jotain muuta nyrkkisääntöä kuin nuo jännitteet?

Ilman virtoja yleismittari antaa jännitteeksi n. 12,75 V ja virrat päällä ja takalasinlämmitin kytkettynä n. 12,10 V. Ilmeisesti ihan OK-lukemat?

Toisaalta auto on kuitenkin jo 10 vuotta vanha, enkä ole tietoinen, että sitä akkua olisi koskaan vaihdettu. Ainakaan huoltokirjassa ei ole mitään merkintöjä, enkä ole sitä vaihtanut itsekään. Kilometrejä takana sellaiset 180 tkm. Olisiko se akku joka tapauksessa syytä vaihtaa?

Normaalisti etelässä ajellaan, ja eihän täällä mitään talvea ole. Tarkoitus olisi kuitenkin käydä myös pohjoisessa, eikä sen akun toivoisi siellä sippaavan.
Onhan tuo akku jo kauan kestänyt (itsellä kesti n. 9-10-vuotta/90000Km), niissä ollee merkkikohtaisia eroja) ? Pakkasella akkujen kyky luovuttaa/vastaanottaa energiaa heikkenee käytön myötä. Itse hommaisin ainakin käynnistyskaapelit ja selvittäisin niiden käyttötavan/-mahdollisuuden omassa autossa. Pohjoisen reisulle saattaisin jo harkita vara-akun hommaamista.
 
Onko auto akun vaihtamisajankohtaan jotain muuta nyrkkisääntöä kuin nuo jännitteet?

Ilman virtoja yleismittari antaa jännitteeksi n. 12,75 V ja virrat päällä ja takalasinlämmitin kytkettynä n. 12,10 V. Ilmeisesti ihan OK-lukemat?

Toisaalta auto on kuitenkin jo 10 vuotta vanha, enkä ole tietoinen, että sitä akkua olisi koskaan vaihdettu. Ainakaan huoltokirjassa ei ole mitään merkintöjä, enkä ole sitä vaihtanut itsekään. Kilometrejä takana sellaiset 180 tkm. Olisiko se akku joka tapauksessa syytä vaihtaa?

Normaalisti etelässä ajellaan, ja eihän täällä mitään talvea ole. Tarkoitus olisi kuitenkin käydä myös pohjoisessa, eikä sen akun toivoisi siellä sippaavan.
Jännitteiden puolesta vielä ihan ok, vaikkakaan ei hyvä. Akkutestereillä yleensä mitataan jännitteen lisäksi max purkuvirta ja jännittenotkahdus startatessa, jonka perusteella sitten tuomitaan. Itse laittaisin akun vaihtoon viimeistään kun lepojännite alle 12,5V ajon jälkeen.
 
Ok, kiitoksia näistä vastauksista. Kyllä se varmaan on sitten olisi parempi vain vaihtaa koko akku kuin arvailla, mitä kovempien pakkasten aikana saattaisi tapahtua.
 
Kilpailutin internetsissä auton vakuutusta. Halvin ilman mitään satelliitien putoamisvahinkoja on 1087,68 €, omavastuu 15 % / vähintään 200 euroa, enimmäiskorvaus 8 500 euroa.

kusipulkka on on 07 vuosimallia. Onko tämä näin perkeleen kallista? Eikä ole ees bemari.

Lexus IS250 bensa automaagi. Vituttaa, vanha paska, ja maksaa hunajaa pitää vakuutuksessa. Mitä helvettiä?
 
Pikaisesti OP-Pohjolassa tein laskelman, ni näytti 758 €/vuosi kevytkaskolle. Alta 600 € osakaskolla.
Käyttäjätiedoilla tulee prosentteja ainaki lisää/vähemmän siihen perushakuun, vaikuttaisko se?
 
Kilpailutin internetsissä auton vakuutusta. Halvin ilman mitään satelliitien putoamisvahinkoja on 1087,68 €, omavastuu 15 % / vähintään 200 euroa, enimmäiskorvaus 8 500 euroa.

kusipulkka on on 07 vuosimallia. Onko tämä näin perkeleen kallista? Eikä ole ees bemari.

Lexus IS250 bensa automaagi. Vituttaa, vanha paska, ja maksaa hunajaa pitää vakuutuksessa. Mitä helvettiä?

Varaa aika tai marssi suoraan vakuutusyhtiöön ja käy pyytämässä tarjous paikanpäällä. Kerro, että otat sieltä, mistä halvimmalla saat.

Ite kilpailutin tuossa taannoin jälleen kun loppui määräaikainen sopimus, niin samassa yhtiössä paikanpäällä kilpailutettu tarjous vs. netissä lasketun hinta 1090€ vs. 670€. Kyseessä "Superkasko" kaikilla lisukkeilla sekä liikennevakuutus. Kyllä tuolla tuntipalkoille jo pääsi.
 
Kilpailutin internetsissä auton vakuutusta. Halvin ilman mitään satelliitien putoamisvahinkoja on 1087,68 €, omavastuu 15 % / vähintään 200 euroa, enimmäiskorvaus 8 500 euroa.

kusipulkka on on 07 vuosimallia. Onko tämä näin perkeleen kallista? Eikä ole ees bemari.

Lexus IS250 bensa automaagi. Vituttaa, vanha paska, ja maksaa hunajaa pitää vakuutuksessa. Mitä helvettiä?
Mistä pirusta edes saa noin paskaa vakuutusta?

Kannattaa ottaa huomioon, että varsinkin yhtiötä vaihtaessa saa ne maksimibonarit käytännössä aina (ellei ole niitä juuri vuoden sisään sössinyt) ja nuo nettilaskurit ei yleensä sitä huomioi.

Oma -13 V70 "kattaa kaiken" vakuutuksilla, liikennevakuutuksella ja 150€ omavastuulla 720€/v
 
Tuli laitettua Teboil Gold S 5W-40 täyssynteettistä, kun tulee pelkkää kylmäkäynnistystä ja TM-lehdessä oli aikoinaan öljytesti, missä tämä Gold juurikin pärjäsi kylmäkäynnistyksissä parhaiten. Kuitenkin moottorinkulutus ominaisuudet oli aika korkeat, mutta huokeahkoa öljyä.
Vai onko tullut jo jotain muutakin vastaavaa?
 
Ensimmäisen vähän kovemman (-10) pakkasyön jälkeen auto lähti vähän vaikeammin käyntiin. 5 v vanha auto ja akku. Epäilin, että ei olisi ehtinyt ladata kunnolla pätkäajojen jälkeen kun tuon ajon jälkeen jännite näytti 12 V. Ajoin noin 20 km lenkin jonka jälkeen näytti 12,5 V. Tuon jälkeen auto seisoi taas pari päivää. Nyt tunnin maantieajon jälkeen näytti 12,4 V.

Eikös ajon jälkeen pitäisi näyttää enemmän jos akku kunnossa?
 
Ensimmäisen vähän kovemman (-10) pakkasyön jälkeen auto lähti vähän vaikeammin käyntiin. 5 v vanha auto ja akku. Epäilin, että ei olisi ehtinyt ladata kunnolla pätkäajojen jälkeen kun tuon ajon jälkeen jännite näytti 12 V. Ajoin noin 20 km lenkin jonka jälkeen näytti 12,5 V. Tuon jälkeen auto seisoi taas pari päivää. Nyt tunnin maantieajon jälkeen näytti 12,4 V.

Eikös ajon jälkeen pitäisi näyttää enemmän jos akku kunnossa?

Alhaisen kuuloinen heti kättelyssä, mutta varmistuaksesi melkein joka akkuliikkeessä on ilmainen rasitustesteri mistä saat varmimman totuuden :tup:
 
Mistä pirusta edes saa noin paskaa vakuutusta?

Kannattaa ottaa huomioon, että varsinkin yhtiötä vaihtaessa saa ne maksimibonarit käytännössä aina (ellei ole niitä juuri vuoden sisään sössinyt) ja nuo nettilaskurit ei yleensä sitä huomioi.

Oma -13 V70 "kattaa kaiken" vakuutuksilla, liikennevakuutuksella ja 150€ omavastuulla 720€/v
Oma rellu 2015 kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla 490€ vuodessa. Eniten naurattaa prätkä mikä osakaskolla 290€ vuodessa[emoji3]
 
Itse kilpailitan vakuutukset joka vuosi.
Useasti olen vaihtanut takaisin samaan yhtiöön. Noin tunnin soittelulla olen saanut muutaman satasen palkan.
Ja kannattaa soitella muutenki, suoraan netissä noi hinnat ovat aika suolaisia.
 
Nyt kun on notkeammat öljyt niin piti startata pidempään. Starttisytytys ei oikein kohdillaan. En tiedä osaako auton tietokone tuon sitten säätää kohdilleen.
Joskus kun tullut otettua akku pois pidemmäksi aikaa niin tyhjäkäynti oli liian alhainen, että sammui risteyksiin mutta säätyi sitten kohdilleen itsekseen.

Mulla on todella vanha akku ja on jännitemittari tupakansytytyspistokkeessa niin näyttää vaan jotain 11V ja siitä toki nousee sinne jonnekin 14V, kun kone lähtee käyntiin. Voi olla, että on isommatkin jännitteet, mutta, kun avaimesta menee kääntämään tarpeeksi niin taitaa mennä startin konkkaan jotain? ja siitä sitten kait tuo pudotus.
Ainakin jäätyneeseen antenninnostimen moottoriin ja nousee 10 senttiä ylös. Tuon antennin, kun saisi pysyvästi ylös niin ei vatkaisi edes takaisin. Onko kellään haisua voiko automankasta tuota säätää tai jostain muualta?
Ainakin, kun nousee sen 10 senttiä niin ei kovin hyvin kuulu radio.

Eikös pakkaset muutenkin laske akun jännitettä ja tuskin se akku juurikaan lämpenee vähässä ajossa?
 
Mikähän tuossa voisi olla kun pidän autoa lämppärissä, niin varashälytin saattaa lähteä soimaan hetken ajan kuluttua?

Autona Mazda 6 -10, jossa tutkat edessä ja takana.
 
Mikähän tuossa voisi olla kun pidän autoa lämppärissä, niin varashälytin saattaa lähteä soimaan hetken ajan kuluttua?

Autona Mazda 6 -10, jossa tutkat edessä ja takana.
Sisätilan tutka haistelee ilmanpainemuutoksia?

Yleensä jostain löytyy nappi mistä sen saa pois päältä (esim. Audissa ovesta). Yleensä samasta paikasta mistä saa esim. hinausta varten auton nostoa haistelevat anturit pois, jos sellaiset hälyssä ovat.

Siis ohjekirja kauniiseen kätöseen...
 
Sisätilan tutka haistelee ilmanpainemuutoksia?

Yleensä jostain löytyy nappi mistä sen saa pois päältä (esim. Audissa ovesta). Yleensä samasta paikasta mistä saa esim. hinausta varten auton nostoa haistelevat anturit pois, jos sellaiset hälyssä ovat.

Siis ohjekirja kauniiseen kätöseen...

Tänks, täytyypä lukaista miten tuon saa pois!
 
Mitähän trafin palvelut mahtaa sekoilla? Julkisia verotietoja kun katselee niin välillä näyttää verovelvollisen nimen. Sitten taas välillä ei. Esim. satuin vilkaisemaan entisen autoni verotietoja ja siellä oli nimet näkyvillä, auto vaihtanut näköjään omistajaa, ja edellisen omistajan sekä nykyisen v.velvollisen nimet näkyvillä. Sama toistunut monen muunkin auton kohdalla. Taas välillä parin auton omistajan nimet kadonneet vaikka näkyivät ennen. Sitten muita tuttujen autoja katselin, niin osa näkyi nimen kanssa, osa ei ja tiedän ettei niillä ole mitään tietojen luovutuskieltoja.:confused2:

Nyt sitten yhtä autoa tutkailin niin ei nimeä, chatissa kysyin asiasta niin siellä sanoivat että nimiä ei näy koskaan, vaan siitä pitää maksaa se 2€.

Kukaan muu huomannut samaa? Oikeastaan kysymys voisi kuulua niin että saako minkään tahon kautta ilmaiseksi noita omistajan tietoja, kun pitäisi useampikin auto katsoa. Suhteita löytyy esim automyyjiin, autohuoltoon. Enkä nyt perjantaina tähän aikaan viitsi noilta alkaa kyselemään työasioita..

Säästö se on pienikin säästö:tup:
 
Mitähän trafin palvelut mahtaa sekoilla? Julkisia verotietoja kun katselee niin välillä näyttää verovelvollisen nimen. Sitten taas välillä ei. Esim. satuin vilkaisemaan entisen autoni verotietoja ja siellä oli nimet näkyvillä, auto vaihtanut näköjään omistajaa, ja edellisen omistajan sekä nykyisen v.velvollisen nimet näkyvillä. Sama toistunut monen muunkin auton kohdalla. Taas välillä parin auton omistajan nimet kadonneet vaikka näkyivät ennen. Sitten muita tuttujen autoja katselin, niin osa näkyi nimen kanssa, osa ei ja tiedän ettei niillä ole mitään tietojen luovutuskieltoja.:confused2:

Nyt sitten yhtä autoa tutkailin niin ei nimeä, chatissa kysyin asiasta niin siellä sanoivat että nimiä ei näy koskaan, vaan siitä pitää maksaa se 2€.

Kukaan muu huomannut samaa? Oikeastaan kysymys voisi kuulua niin että saako minkään tahon kautta ilmaiseksi noita omistajan tietoja, kun pitäisi useampikin auto katsoa. Suhteita löytyy esim automyyjiin, autohuoltoon. Enkä nyt perjantaina tähän aikaan viitsi noilta alkaa kyselemään työasioita..

Säästö se on pienikin säästö:tup:
Verotiedoissa näkyy verovelvollisen nimi, jos veroa verokaudelta maksamatta tai erääntynyt. Muuten ei näy.

Ilmaiseksi ei näe mistään, onhan noita vaikka mitä järjestelmiä liikkeillä, mutta kertamaksu per haku niistäkin kilahtaa laskua...
 
Verotiedoissa näkyy verovelvollisen nimi, jos veroa verokaudelta maksamatta tai erääntynyt. Muuten ei näy.

Ilmaiseksi ei näe mistään, onhan noita vaikka mitä järjestelmiä liikkeillä, mutta kertamaksu per haku niistäkin kilahtaa laskua...

Aa, no tuo selittääkin paljon. Sinänsä aika hassu juttu jos ei mitään varsinaisia veroja ole rästissä, no mutta juu siinähän se vastaus tulikin:tup:

Ja trafin ilmot kun tuota yhtä kärryä yritän etsiä, tai siis omistaa, jo pitää kai maksaa vaikka on jo tiedossa aika varmasti omistaja tai haltija. No eipä tämä nyt tärkeä asia ole, kunhan mielenkiinnosta.
 
Kuinka monta päivää/viikkoa etukäteen myyjät ilmoittavat tarkan luovutuspäivän? Lappuun merkattuun päivään on pari viikkoa.
 
Tarkoitus olisi auton/veneen akkua varten hommailla apukäynnistys-laite.
Onko millaisia kokemuksia noista kannettava/salkku mallisista apukäynnitys laitteista, mitä voisi suositella?
 
Sanokaa mitä vikaa tuossa uudessa nyt keväällä tulevassa 2018 Dacia Dusterissa on vikana. Hirveä autokuume kun tuntuu että on tuossa hinta-laatusuhde täydellisen kohdallaan ja ihan tyylikäskin.
 
Mistäs voi johtua kun auto vihaa 1700-1900rpm aluetta? Tasasesti pintakaasulla ajaessa tuolla alueella alkaa vähän nykiin tai kevyt kiihytys lakkaa jos ei paina lisää kaasua?

T4 Transporter 2.5 TDI 100hp malli
 
Mistäs voi johtua kun auto vihaa 1700-1900rpm aluetta? Tasasesti pintakaasulla ajaessa tuolla alueella alkaa vähän nykiin tai kevyt kiihytys lakkaa jos ei paina lisää kaasua?

T4 Transporter 2.5 TDI 100hp malli
Mulla oli syksyllä samaa vaivaa. Meni aika nopeasti pahemmaksi ja lopuksi ei kylmällä startatessa meinannut pysyä käynnissä ja kierroksia piti ajossa olla reilusti yli 2000.
Diagnoosi oli imusarjan tiivisteiden hajoaminen.
 
Sanokaa mitä vikaa tuossa uudessa nyt keväällä tulevassa 2018 Dacia Dusterissa on vikana. Hirveä autokuume kun tuntuu että on tuossa hinta-laatusuhde täydellisen kohdallaan ja ihan tyylikäskin.
Romaniassa rellun jämäosista kasattu kikkare ei kuulosta vakuuttavalta, eikä se sitä olekkaan kun auton tekniikkaan tutustuu.

Suurin miinus taitaa silti olla arvon romahtaminen. Kolmasosa arvosta sulaa pois välittömästi kun ajat liikkeestä ulos ja loppupuolisko häviää taivaan tuuliin ensimmäisen vuoden aikana...
 
Romaniassa rellun jämäosista kasattu kikkare ei kuulosta vakuuttavalta, eikä se sitä olekkaan kun auton tekniikkaan tutustuu.

Suurin miinus taitaa silti olla arvon romahtaminen. Kolmasosa arvosta sulaa pois välittömästi kun ajat liikkeestä ulos ja loppupuolisko häviää taivaan tuuliin ensimmäisen vuoden aikana...

Kuulostaa siltä että on omakohtaisia kokemuksia:tup::facepalm:
 
Eipä tuo logan mcv ainakaan täysin paska ole ollut, luotettaavudeltaan ollut jopa hyvä. Pakkasetkin on kestänyt.

Ajonautintoa yms. turha odotella.
 
Romaniassa rellun jämäosista kasattu kikkare ei kuulosta vakuuttavalta, eikä se sitä olekkaan kun auton tekniikkaan tutustuu.

Suurin miinus taitaa silti olla arvon romahtaminen. Kolmasosa arvosta sulaa pois välittömästi kun ajat liikkeestä ulos ja loppupuolisko häviää taivaan tuuliin ensimmäisen vuoden aikana...

Duster nimen omaan omaa hyvän jälleenmyynti arvon.
 
Mikäs on paras auton apukäynnistin, joka ajaa asiansa?

TM vertailu ollut ilmeisesti vuosi sitten, mutta lehti lienee jo roskiksessa.
 
Mikäs on paras auton apukäynnistin, joka ajaa asiansa?

TM vertailu ollut ilmeisesti vuosi sitten, mutta lehti lienee jo roskiksessa.

Itsellä on täyteen ladattu iso akku lämpimässä ja kunnon kaapelit. Toimii ainakin niin että auto päättää hyytyä kotipihaan... ei noita viitsi pitää matkassa mukana, se akkukin jäähtyisi paksissa.
 
Kuulostaa siltä että on omakohtaisia kokemuksia:tup::facepalm:
Siinähän naamapalmuilet minkä lystäät.

Omakohtaista kokemusta on tasan sen verran mitä töiden puolesta joutuu näkemään. Rellun tekniikalla toteutettuja peruskaaroja, samoilla ongelmilla + karvakäsien omilla "ominaisuuksilla".

Samaan rahaan saa vähän ajettuja vähintäänkin ajoltaan parempia käytettyjä, joissa arvokin pysyy paremmin.
Duster nimen omaan omaa hyvän jälleenmyynti arvon.
Kertooko tuo nyt sitten hyvästä jälleenmyyntiarvosta vai muiden dacioiden huonosta sellaisesta...
Keskivertona näytti olevan ~6000€ arvon romahdus (uudesta) ensimmöisen 40tkm aikana. Ainakin mun matikalla kääntyy aika reiluksi prosentiksi koko auton hinnassa.

Toki noita dustereita nyt varmaan saa melko ulosheittohintaan, kun liikkeissä makaa pilvin pimein 2v vanhoja ajamattomia kamppeita, joten todellisuus voi olla toinen... Sama kyllä koskee osittain käytettyjäkin, näyttävät roikkuvan melko pitkään myynnissä.
 
Viimeksi muokattu:
Verotiedoissa näkyy verovelvollisen nimi, jos veroa verokaudelta maksamatta tai erääntynyt. Muuten ei näy.

Ilmaiseksi ei näe mistään, onhan noita vaikka mitä järjestelmiä liikkeillä, mutta kertamaksu per haku niistäkin kilahtaa laskua...
Katsoin viime kesänä oman auton verotietoja ja siellä näkyi nimeni vaikka eräpäivään oli vielä hyvin aikaa. Saattaa kyllä olla, että verokausi oli jo alkanut, en ole ihan varma siitä. Mutta siitä olen varma että nimeni näkyi Trafin sivuilla ilmaiseksi kun vain laittoi rekisterinumeron. Ihmettelin kyllä sitä aika paljon. Yritin googletellakin asiaa mutta en oikein löytänyt mitään selkeää vastausta että pitäisikö sen nimen näkyä vai ei. Osoittenluovutuskieltokin oli tehty.
 
Katsoin viime kesänä oman auton verotietoja ja siellä näkyi nimeni vaikka eräpäivään oli vielä aika hyvin aikaa. Saattaa kyllä olla, että verokausi oli jo alkanut, en ole ihan varma siitä. Mutta siitä on varmaa että nimeni näkyi Trafin sivuilla ilmaiseksi kun vain laittoi rekisterinumeron. Ihmettelin kyllä sitä aika paljon. Yritin googletellakin asiaa mutta en oikein löytänyt mitään selkeää vastausta että pitäisikö sen nimen näkyä vai ei. Osoittenluovutuskieltokin oli tehty.
Verokausi todnäk alkanut, yleensähän se alkaa ennen laskun eräpäivää.

Nimihän saa näkyä, ei sitä mikään estä. Osoitteenluovutuskielto koskee muita tietoja. Samalla lailla rekkarikyselystä saa tekstarilla nimen vaikka olisi mitkä kiellot päällä...
 
No onhan se nyt erikoista jos olivat chatissakin välittäneet että joutuu 2 euroa maksamaan nimestä. Tietääköhän joku jonkun auton jonka ajoneuvovero olisi kohta erääntymässä ja voisi kokeilla että näkyykö se nimi? Ei nyt tule mieleen yhtään autoa jonka osalta vero olisi kohta erääntymässä, niin en voi kokeilla, mutta ainakaan tuon edellisen autoni (jossa siis eräpäivä kesällä) kohdalla ei nyt näy verovelvollisen nimeä.
 
Kyllä se erääntyvä vero aiheuttaa että nimi näkyy, esim itselläni näkyi kun oli tuossa joulun alla erääntymässä vero, maksan sen aina eräpäivänä nimittäin. Lisäksi löysin entisen autoni omistajan nimen samalla tekniikalla ja se olikin hyvä homma kun nimelllä löytyi entisen auton kuvatkin. Se ei varmaankaan näy pitkältä ajalta, mutta jos vaikka olisi eräpäivä nyt kuun lopussa niin pitäs näkyä.
 
Siinähän naamapalmuilet minkä lystäät.

Omakohtaista kokemusta on tasan sen verran mitä töiden puolesta joutuu näkemään. Rellun tekniikalla toteutettuja peruskaaroja, samoilla ongelmilla + karvakäsien omilla "ominaisuuksilla".

Samaan rahaan saa vähän ajettuja vähintäänkin ajoltaan parempia käytettyjä, joissa arvokin pysyy paremmin.
Kertooko tuo nyt sitten hyvästä jälleenmyyntiarvosta vai muiden dacioiden huonosta sellaisesta...
Keskivertona näytti olevan ~6000€ arvon romahdus (uudesta) ensimmöisen 40tkm aikana. Ainakin mun matikalla kääntyy aika reiluksi prosentiksi koko auton hinnassa.

Toki noita dustereita nyt varmaan saa melko ulosheittohintaan, kun liikkeissä makaa pilvin pimein 2v vanhoja ajamattomia kamppeita, joten todellisuus voi olla toinen... Sama kyllä koskee osittain käytettyjäkin, näyttävät roikkuvan melko pitkään myynnissä.

No siinähän ei kauaa kestänyt kun kasetit paukkui, ei muuta kun jatka valitsemallasi tiellä.:tup:
 
No onhan se nyt erikoista jos olivat chatissakin välittäneet että joutuu 2 euroa maksamaan nimestä. Tietääköhän joku jonkun auton jonka ajoneuvovero olisi kohta erääntymässä ja voisi kokeilla että näkyykö se nimi? Ei nyt tule mieleen yhtään autoa jonka osalta vero olisi kohta erääntymässä, niin en voi kokeilla, mutta ainakaan tuon edellisen autoni (jossa siis eräpäivä kesällä) kohdalla ei nyt näy verovelvollisen nimeä.
Siis näin?

Ford Focus C-Max 1.6i Trend 5d Tila-auto 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Opel Vectra 1.8 Enjoy Wagon Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
(käyttökiellossa)

Ford Focus 1.6-16 Ambiente 5d Viistoperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
(vertuskausi alkanut 20.1. ja näkyy kunnes maksettu, eräpäivä 2.3. :facepalm:)
 
Huoh, taas olisi sen aika. Eli pitäisi vaihtaa autoa. Olen ollut Nissan mikran onnellinen omistaja ja 4 vuotta sain aika huoltovapaasti ajella. Edullisia kilometrejä. Nyt on tullut sen verran ruosteongelmia että en usko että menee syksyllä katsastuksesta läpi ilman suurempaa hitsausta.

Olen kattelut autoja ja haluaisin kuulla mielipiteenne tästä Mersusta: Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance 4d Vähän ajettu ryhdikäs peli Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Itse en osaa autoja huoltaa vaan huolatutan aina pienemmällä pajalla autot. Tiedän että tätä autoa ei voi mikraan verrata, mutta jos menen "potkimaan renkaita" mitä asioita kannattaisi tarkistaa? sen katsoin että ajoneuvovero ja vakuutusmaksu nousee noin 170€ vuodessa verratuna mikraan.
 
No toi on ensinnäkin ilmeisesti puuhun rysäytetty, ja paskasista penkeistä ja käsinojasta päätellen tolla ajanu rasvapeukalo on kyllä antanu kenkääkin ihan huolella. Itse luokittelen tuommoiset pommeiksi.

Toi mersun sisustaväri ja materiaalit on niin paskoja että lika vaan pinttyy kiinni ja sitä ei saa puhtaaksi, mulla oli 100tkm ajettu w210 missä samannäköinen toi keskikonsoli ja kun yritin putsata niin pinta (tekonahka) meni rikki ja lopulta ostin uuden kannen kun muuten ei saannut puhtaaksi/siistiksi. Penkit sama homma, omasta revin kaikki verholut irti ja käytin pesukoneessa niin tuli kuin uusi. Tohon vaaleaan kangaspenkkiin kun tippui vettä niin siinä oli kauhea likatahra kun paska nousi pintaan.:facepalm:

Mutta jos aloittaja ei osaa autoille tehdä mitään niin älä osta +15v vanhaa mersua, tulee aika perkeleen kallis auto.
 
Huoh, taas olisi sen aika. Eli pitäisi vaihtaa autoa. Olen ollut Nissan mikran onnellinen omistaja ja 4 vuotta sain aika huoltovapaasti ajella. Edullisia kilometrejä. Nyt on tullut sen verran ruosteongelmia että en usko että menee syksyllä katsastuksesta läpi ilman suurempaa hitsausta.

Olen kattelut autoja ja haluaisin kuulla mielipiteenne tästä Mersusta: Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance 4d Vähän ajettu ryhdikäs peli Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Itse en osaa autoja huoltaa vaan huolatutan aina pienemmällä pajalla autot. Tiedän että tätä autoa ei voi mikraan verrata, mutta jos menen "potkimaan renkaita" mitä asioita kannattaisi tarkistaa? sen katsoin että ajoneuvovero ja vakuutusmaksu nousee noin 170€ vuodessa verratuna mikraan.
No toi on ensinnäkin ilmeisesti puuhun rysäytetty, ja paskasista penkeistä ja käsinojasta päätellen tolla ajanu rasvapeukalo on kyllä antanu kenkääkin ihan huolella. Itse luokittelen tuommoiset pommeiksi.
Tuo on myös maahantuonti. Kilvet täsmää ainakin ruotsiin ja ehkä liettuaan.
 
Nyt on tullut sen verran ruosteongelmia että en usko että menee syksyllä katsastuksesta läpi ilman suurempaa hitsausta.

Olen kattelut autoja ja haluaisin kuulla mielipiteenne tästä Mersusta: Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance 4d Vähän ajettu ryhdikäs peli Porrasperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
Jos ruoste huolettaa niin tuonikäinen, varsinkaan C-sarjalainen, mersu ei ole vaihtoehto.
Jos helmat ja/tai kaaret ei ole ruosteessa niin sitten on jo korjailtu. Ja korjauksen laatuhan määrää koska kukkii ja onko siellä metallia vai pakkelia / lasikuitukittiä / latvialaisia sanomalehtiä. :D

Tuo on myös maahantuonti. Kilvet täsmää ainakin ruotsiin ja ehkä liettuaan.
Eikös tuo huoltokirja ole ruotsiksi?

Ja jos prosentit on tiedossa niin suomessa kolaroitu / korjattu?
 
Jep, ruotsiin on uutena mennyt tuo mese. Preface 203 on tosiaan noita ruosteongelmia + armottomia bensarosmojahan noi on.
 
Ok, kiitos tosi paljon vastanneille. Kyllä mä jätän ton mersun renkaat potkimatta.
 
Jos kerran Nissan pelasi hyvin, niin mikset katsele Nissan Maximaa (mersun sijasta), isompi ja tehokkaampi.
 
Jos kerran Nissan pelasi hyvin, niin mikset katsele Nissan Maximaa (mersun sijasta), isompi ja tehokkaampi.

Kyllähän nuo Maximatkin on siinä ikäluokassa että ruostetta voipi löytyä, ja itse oon ajanut vaan 3.0 Maximoilla, ja nekin tuntui laiskalle (vrt mersu) ja jotenkin muovinen paisutettu primera on jäänyt mieleen. Eikä noita oikein edes ole kaupan. Joo, itsekin meinannnut ostaa samanlaisen mersun, mutta oli jo silmin nähden niin ruosteessa ja muut jo olemassa olevat viat mitkä ei jääneet näkemättä. Saman vuosimalli, samat kilsat. Kiva ajaa, mutta ei jatkoon.

Micran jälkeen nyt mikä tahansa on parempi. En nyt ala ehdottelemaan mitään muita vaihtoehtoja, mutta katsotaan jos AP keksii jotain niin ihmetellään lisää:)
 
Faijalla vuoden vanha Qashqai joka räpsii ajovaloja kun parin päivän seisonnan jälkeen lähtee liikkeelle. Huollon mielestä kuuluu asiaan, koska energiansäästön takia akku on varattu vain 80% kapasiteetista. Autossa halogeenit. Ei kai toi valojen vilkkuminen nyt ole normaalia saati suunniteltua toimintaa?
 
Faijalla vuoden vanha Qashqai joka räpsii ajovaloja kun parin päivän seisonnan jälkeen lähtee liikkeelle. Huollon mielestä kuuluu asiaan, koska energiansäästön takia akku on varattu vain 80% kapasiteetista. Autossa halogeenit. Ei kai toi valojen vilkkuminen nyt ole normaalia saati suunniteltua toimintaa?
Mielestäni omassa 90-luvun Volkkarissakin oli aikoinaan halogenien ”alivoltitus” käynnistyksen yhteydessä.

Eli saattaa pitää paikkaansa. Tosin 80% kuulostaa hieman oudon korkealta ”raja-arvolta”, ellei paskahaissa ole joku miniakku (60mAh?).
 
Mielestäni omassa 90-luvun Volkkarissakin oli aikoinaan halogenien ”alivoltitus” käynnistyksen yhteydessä.

Eli saattaa pitää paikkaansa. Tosin 80% kuulostaa hieman oudon korkealta ”raja-arvolta”, ellei paskahaissa ole joku miniakku (60mAh?).
Ehkei nyt ihan mAh-luokkaa, mutta ilmeisesti joo pienen kapan akku siinä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 719
Viestejä
4 496 695
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom