Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleensä ne on jotain 0,2-0,6bar, ei pitäisi olla weberille liikaa.Onko kokemuksia paljonko perus mekaaninen bensapumppu antaa painetta? Oma arvio on, että reilusti liikaa Weberille, tarkoitus olisi mitata ja säätää, mutta järkevällä budjetilla. Onko hyväksi havaittuja säätimiä mittarilla kohtuulliseen hintaan vai pitääkö soveltaa oma setti?
Niissähän pitäs olla kuitenki mutteri, mikä estäis sen. Ainakin 2 pyöräsissä on..
Onko kokemuksia paljonko perus mekaaninen bensapumppu antaa painetta? Oma arvio on, että reilusti liikaa Weberille, tarkoitus olisi mitata ja säätää, mutta järkevällä budjetilla. Onko hyväksi havaittuja säätimiä mittarilla kohtuulliseen hintaan vai pitääkö soveltaa oma setti?
Toi kuusiokolo on käsittääkseni tangon päässä sen takia, että siitä voi pitää vastaan kun mutteria avaa jousen irroittamista varten.Jos nelos Golffissa on yhtään samanlainen rakenne mitä vanhemmissa niin tuolla ylimmällä lautasella ja mutterilla ei muuta virkaa ole kuin pitää tolppa paikallaan täydessä ulosjoustossa. Heti noiden alla pitäisi olla toinen mutteri joka pitää sitten varsinaisen tolpan kasassa, ts jos tuota ylälautasta ei paikalleen suoraan saanut niin siellä on tuo tolpan kasassa pitävä mutterikin löysässä tai jotain rikki.
Toi kuusiokolo on käsittääkseni tangon päässä sen takia, että siitä voi pitää vastaan kun mutteria avaa jousen irroittamista varten.
Ei siinä mitään paluulinjaa ole, tämä on "antiikkia". En minä muuten mitään edes lähtisi mittaamaan, mutta suorituskyvyn vaihtelua tapahtuu samoilla säädöillä ja jopa samana päivänä. Ihan hyvät säädöt on kaasarissa, vaikka itse ne on persdynolla haettu kohtalaisesta lähtökohdasta ja tyhjäkäyntiäkin on hifistelty riittävästi. Pumpun toiminta jäi enää itselle mieleen, ennakko ja venttiilivälyksetkin on kohdallaan. Ihan riittävästi tuossa on silmämääräisesti bensaa, joten liian korkea paine tuli mieleen, kun tuo ei ole vakiokaasari. Parhaimmillaan tosiaan kiihtyy paremmin kuin tehokkaampi ja painavampi nykyauto.Käytännössä se ei anna painetta. Ainakin omassa kaasariautossa se vain hitaasti sykäyksittäin lutkuttamalla pitää sellasen pienen teekupin kokoisen säiliön täynnä, ja siitä sitten kaasutin ottaa painovoiman/imu tms avulla sen mitä tarvii. Loput mitä siihen kuppiin ei mahdu, palaa tankille.
Ei periaatteessa - poliisilla (jos viitsivät) / katsurilla on asiasta sanomista. Valojen pitää olla E-hyväksytyt (ja ehjät), pl. erikoissäännöksillä katsastetut, esim. DOT-tuontiautot jenkeistä, jne.Autosta putosi matkustajan puoleisen takavalon umpiosta "linssi" jonnekin matkan varrelle. Valot siis toimivat ja ovat paikallaan, mutta polttimot ovat nyt paljaina näkyvillä. Saako autolla laillisesti ajaa näin?
Turvavyöt ja -varusteet
Päätarkastuskohde
Muut laitteet ja varusteet
Komponentti
Turvatyyny
Sijainti
Ei mitään
Vika
Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia
Vakavuus
Hylätty
Lisätieto
Valo palaa.
Jep, turvavarusteiden toimimattomuudet taitaa kaikki olla hylkyperusteita. Kai siinä silti kuukauden jälkitarkastus- (ajo- ) aika on?Serkkua muistuttelin eilen että se patonki pitäisi katsastaa, tänään viimeinen päivä. Ja olihan tuo leimalla käynytkin. Airbagin valo ilmeisesti palaa. Noinko helposti tulee hylky, ja nythän tuo kai on ajokiellossa kun seuraava katsastuväli on sama kuin edellinen..?
Luulis että korjauskehtoitus riittäisi pvm xx.xx mennessä, mut ei kai sitten.
Jep, turvavarusteiden toimimattomuudet taitaa kaikki olla hylkyperusteita. Kai siinä silti kuukauden jälkitarkastus- (ajo- ) aika on?
Jos se on yritetty katsastaa katsastusajan ollessa voimassa, niin kuukausi siinä on aikaa suorittaa korjaus ja jälkitarkastus.ja nythän tuo kai on ajokiellossa kun seuraava katsastuväli on sama kuin edellinen..?
Jos se on yritetty katsastaa katsastusajan ollessa voimassa, niin kuukausi siinä on aikaa suorittaa korjaus ja jälkitarkastus.
Kaksi kuukautta on aikaa korjata ja ajaa ilman jälkitarkastusta, mutta jos kuukauden sisällä ei jälkitarkasta, niin katsastus pitää suorittaa uudestaan täydellisenä. Tosin koska varsinainen katsastusaika on jo päättynyt, niin tätä kahden kuukauden ajoaikaa ei ole.
Jos katsastusaika on päättynyt kun ajoneuvo on yritetty katsastaa, niin sillä ei saa ajaa kuin korjaamolle ja katsastuskonttorille.
Eli tänään oli tullut hylky katsastuksessa. Siksi näkyy tuo päivämääräkin.Tätä just hain, 3.4 on viimeinen katsastuspäivä ja puolilta päivin tuo oli autoa käynnyt leimaamassa.
Seuraava katsastusaikaväli
30.11.2017 - 3.4.2018
Lukee trafissa, edelleen. Huomenna kun katson, niin oletan että punainen käyttökielto pärähtää. Toki jos sen valon saa hoidettua tän päivän aikana, mutta aika kiirettä pitää.
Silloin se on katsastettu katsastusajan ollessa voimassa ja hylkäyksen jälkeen on 3.5.2018 asti aikaa korjata ja suorittaa uusintakatsastus. Ja tosiaan taitaa se 2kk ajoaikaa olla vaikka katsastusaika olisi umpeentunutkin, jos ja kun se auto on yritetty katsastaa katsastusajan ollessa voimassa.Tätä just hain, 3.4 on viimeinen katsastuspäivä ja puolilta päivin tuo oli autoa käynnyt leimaamassa.
Eli tänään oli tullut hylky katsastuksessa. Siksi näkyy tuo päivämääräkin.
Nyt on sitten tasan 1kk aikaa korjata auto ja autolla saa myös ajaa.
Tai autolla saa ajaa 2 kk eteenpäin myös. Mutta jos menee katsastukseen 1kk +1 päivä - 2kk välisenä aikana, niin katsastus alkaa kokonaan alusta ja tulee siis kokonaan uusi katsastusmaksu.
Niin ja tuo 1 kk katsastusaika näkyy vain katsastuksen papereissa. Netissä sitä ei näy.
Edit:
Jos nyt menee katsastamaan autoa 2kk + 1 päivä tai myöhemmin, niin täytyy ensin varata aika katsastusasemalta, koska auto on silloin "jo" ajokiellossa.
Silloin se on katsastettu katsastusajan ollessa voimassa ja hylkäyksen jälkeen on 3.5.2018 asti aikaa korjata ja suorittaa uusintakatsastus. Ja tosiaan taitaa se 2kk ajoaikaa olla vaikka katsastusaika olisi umpeentunutkin, jos ja kun se auto on yritetty katsastaa katsastusajan ollessa voimassa.
Katsastuksessa tuli korjauskehotus tuulilasista, halkeama muka näkökentässä. On siis taustapeilin takana. Mutta kysymys, voinko laittaa tuulilasivakuutukseen silti vaikka on kehoitettu jo katsastuksessa?!
Ei katsastus mitään vaikuta siihen. Jos on halkeama tullut lasivakuutuksen ottamisen jälkeen, niin tottakai käytät sen.
Katsastuksessa tuli korjauskehotus tuulilasista, halkeama muka näkökentässä. On siis taustapeilin takana. Mutta kysymys, voinko laittaa tuulilasivakuutukseen silti vaikka on kehoitettu jo katsastuksessa?!
Tästä jatkokysymys, vastauksen jo saitkin vakuutukseen liittyen.
Mitä jos viittaa kintaalla tuohon lasin vaihtoon, korjauskehoitus pvm xx.xx mennessä, ja poliisit keksii pysäyttää jostain syystä. Edellyttäen ettei mitään muuta vikaa olisi, niin mitäs sitten?
Maksaa kuitenkin vitusti nuo uudet lasit autosta riippuen. Jos lasi on hiekkapuhalletun näköinen jo valmiiksi ja halki, niin siinä ei kai mitään selittelyjä ole... taas jos selviää ilman ratsiaa seuraavaan katsastukseen, nin mitenkäs sitten, etsivät keksivät muita vikoja?
Vituttaa vaan nuo kalliit ikkunat jos halkeama millä ei mitään käytännön väliä ajamiseen. Nyt ei ole, mutta pari sellaista kiveniskemää, että ei tiedä milloin keksii lähtä halkeamaan. Vakuutusta ei siis ole.
Ennallaa se on. Toki jos katsastuksessa ajoneuvo asetetaan ajokieltoon, niin silloin ei tietenkään mitään kuukauden uusintakatsastusaikaa, tai 2 kuukauden ajoaikaa tule.Muistan että ennen saanut sen kk aikaa korjata romu, ja sitten olisi jotenkin muutunut niin että se korjauskuukausi olisi poistunut..
Eikös se sakkoa ole sen jälkeen
Ennallaa se on. Toki jos katsastuksessa ajoneuvo asetetaan ajokieltoon, niin silloin ei tietenkään mitään kuukauden uusintakatsastusaikaa, tai 2 kuukauden ajoaikaa tule.
Trafi.fi - Määräaikaiskatsastus
Onko suosituksia Tampereen suunnalla tekijästä, kun pitäisi saada ruostekorjausta autoon? Ilmeisesti kivenisku mennyt maalista läpi apukuskin puoleisesta takalokarista ja siinä suojan ja maalipinnan välissä alkavaa pintaruostetta
On muutenkin kyseisen automerkin heikot kohdat nuo kaaret. Ei viitsisi antaa yhtään siimaa siinä ruosteelle.
Onko se siinä ilmaistu, että lasi pitää vaihtaa, vai korjata? Jos korjata, niin senhän voi sitten halkeaman tyssätä ja täytttää halkeaman liimalla, niin näyttää hyvältä.
Autokirurgi-fi
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta yhdellä foorumilla pyörineenä tiedä, että tuolta tekijältä ei tule kuin priimaa.
Hintapolitiikasta en tiedä.
Ulina pahenee pidemmillä matkoilla? Kai siellä on satulan mäntä jumissa eikä palauta kunnolla.V70 mk3 Vm ’08
Marmoripalatsissa nyt muutaman vuoden välein vaihdettu taakse levyt ja palat. Molemmilla kerroilla vienyt sinne epäilyllä, että pyörälaakeri menny.
Oireena ollut moottoritie- tai maantieajossa alkava ulina. Ulina jatkui palojen ja levyjen vaihdon jälkeen taas ja kokeiltaessa nyt levyt takana kuumat.
Lyhyesti: satulat siellä oikeesti jumissa ja pitäis vaihtaa? Nyt hoidetaan vaan oiretta vaihtamalla levyt/palat kun ovat kuluneet paskaksi.
Ulina pahenee pidemmillä matkoilla? Kai siellä on satulan mäntä jumissa eikä palauta kunnolla.
Chevrolet kalos 1.4l -05
Varaosat Chevrolet / Daewoo Kalos / Aveo 2003- | Motonet Oy
Kellään mitään tietoa mitkät tulpat ostais tähän? Tuollahan on perkeleesti erilaisia tulppia..mitkä valita?
Katso rek otteesta moottorin teho ja valitse vaikka tuo kalliimpi tulppa. Toki se halvempi myös toimii.Chevrolet kalos 1.4l -05
Varaosat Chevrolet / Daewoo Kalos / Aveo 2003- | Motonet Oy
Kellään mitään tietoa mitkät tulpat ostais tähän? Tuollahan on perkeleesti erilaisia tulppia..mitkä valita?
Päästötesti on 3 kuukautta voimassa.mutta joutuuko pakokaasumittaukset teettämään uudelleen?
Golf IV Variant 2005
Takajarrusatula alkaa olemaan kovin ruosteessa ja sylinterin kumikin on ottanut vähän osumaa. Todnäk jossain vaiheessa alkaa vuotaa nesteitä pihalle.
Mites tässä onnistuu jarrusatulsn vaihto ite? Tai ennemminkin miten onnistuu ilmaus kun tossa on abc-järjestelmä. Vaatiiko erikoislaitteita ilmaus?
Itse olen ainakin ilmannut ihan normaalisti, eikä ongelmaa.Golf IV Variant 2005
Takajarrusatula alkaa olemaan kovin ruosteessa ja sylinterin kumikin on ottanut vähän osumaa. Todnäk jossain vaiheessa alkaa vuotaa nesteitä pihalle.
Mites tässä onnistuu jarrusatulsn vaihto ite? Tai ennemminkin miten onnistuu ilmaus kun tossa on abc-järjestelmä. Vaatiiko erikoislaitteita ilmaus?
Huomasin tuossa kun imuroin autoa että kuskin puolella on matossa kosteutta tai siis että on märkä. Ei mitenkää iso alue. 03 tojon ave kyseessä. Mistähän tuo mahtaa vuotaa. Kumimatossa on kyllä tuossa kohtaa kulunu reikä. Että voiskohan kyse olla vaan lumesta mikä on sulannu sisällä. Toisaalta kopistelen aina jalat lumesta ennen autoon menoa.
Ja luulisi että tuo oli jo kuivunu kun kelit lämmenny....
Kumimaton ja pellin välistä se vesi ei muutamassa viikossa lähde mihinkään.Ja luulisi että tuo oli jo kuivunu kun kelit lämmenny....
laita mainoslehtiset hyötykäyttöön kumimatonalle imee kosteus ihteensä